Sinoči ob 22:47.05 CEST je Esimit Europa 2 prva prečkala ciljno črto v malteškem pristanišču Marsamxett na eni najpomembnejših sredozemskih regat Rolex Middle Sea Race. Tako je Esimit Europa 2 postala prva jadrnica v zgodovini, ki je zmagala na tej klasični sredozemski dirki že četrtič, in sicer po zmagah v letih 2010, 2011 in 2012. Posadka super maksi jadrnice, ki pluje pod evropsko zastavo, je potrebovala 3 dni, 10 ur, 42 minut in 5 sekund, da je opravila s 608 navtičnih milj dolgo regato z Malte okoli Sicilije in nazaj.
Letos je v floti s 122 jadrnic iz 24 držav, kar predstavlja rekordno število, Esimit Europa 2 18. oktobra, 5 minut čez poldne dvignila jadra in se iz pristanišča Grand Harbour v Valletti odpravila proti Siciliji. Sodelujoče jadrnice so se podale na eno najbolj slikovitih, a zahtevnih regat okoli Sicilije, z obkroženjem otokov Stromboli, Favignana, Pantelleria in Lampedusa ter nazaj na Malto. Esimit Europa 2 je po nekaj težavah na startu prva prijadrala mimo rta Passero na sicilijanski obali in nato vseskozi do cilja vodila. Veter je od tod pomagal vodilnim jadrnicam v smeri ožine Messina, skozi katero je Esimit Europa 2 z vetrom, ki je pihal s hitrostjo okrog 10 vozlov, prešla ob zori drugega jadralnega dne. Potem ko je v zgodnjih popoldanskih urah obkrožila vulkanski otok Stromboli, je pot do otoka Favignana in naprej nadaljevala v zelo lahkem vetru s številnimi obdobji brezvetrja. Eno takšnih najbolj izrazitih obdobij je bilo v bližini otoka Pantelleria, kjer je jadrnica Esimit Europa 2 obstala skoraj vso noč, medtem ko se je prvi spremljevalec že precej približal, vendar posadka jadrnice Esimit Europa 2 ni storila nobene izrazitejše napake in je regato uspela končati v glavnem mestu Malte Valletta kot prva, ki je prevozila ciljno črto. S tem je posadka, ki jo vodi skiper, legendarni nemški jadralec Jochen Schümann, še enkrat pokazala svojo odlično pripravljenost in potrdila tehnološko dovršenost najhitrejše evropske jadrnice.
"Zelo smo veseli in ponosni, da smo tudi tokrat zmagali, kar je rekord, saj je to že četrta zmaga jadrnice Esimit Europa 2 na tej regati," je dejal skiper 30-metrske super maksi jadrnice Jochen Schümann. "To je bila zahtevna in težka regata, še posebej, ker so bili vetrovi zelo lahki, kot je bilo tudi napovedano. Obdobja brezvetrja so zelo težka preizkušnja, saj takrat ne moremo izkoristi vseh lastnosti naše posadke ali jadrnice, ker enostavno obstanemo in je hitrost dobesedno 0,0. Lahko pa rečem, da smo imeli vseskozi dobro strategijo in smo ves čas ohranjali dober položaj glede na glavne konkurente na tej regati. Ti so nas od časa do časa dohitevali, posebej takrat, ko smo obstali v brezvetrjih, vendar naša današnja zmaga ni bila ogrožena."
Regata Rolex Middle Sea Race je bila tudi zadnji jadralski izziv v letošnji sezoni za jadrnico Esimit Europa 2, ki se je s tem zadnjim dosežkom tudi uspešno zaključila. Igor Simčič, ustanovitelj projekta Esimit Europa, je ob tem dejal: "Za nami je že peta uspešno zaključena sezona z rekordnim številom regat doslej. Evropa ostaja nepremagana na vodi. Tudi 35 zaporednih zmag jadrnice Esimit Europa 2 je resnično velik dosežek tako za ekipo kot za jadrnico. Sedaj si bomo vzeli čas za podrobnejšo analizo sezone in pripravili strateške načrte za naprej, lahko pa rečem, da se bomo prihodnje leto osredotočili na regate v Sredozemlju: tekmovali bomo predvidoma v Španiji, Franciji, Italiji in Monaku, kjer je tudi naš matični klub – Yacht Club de Monaco."
Novice
Zadnje iz eTrgovine
Litijeve (LiFePO4) baterije so posebej primerne za uporabo na plovilih, kot servisne baterije. Imajo izjemno kapaciteto, majhno težo in izjemno dolgo življenjsko dobo, ki je tudi do desetkrat daljša od klasičnih trakcijskih, gel ali AGM akumulatorjev. Zaradi napredne tehnologije in številnih komponent, ki ščitijo baterijo pred poškodbami, je garancija, ki jo nudijo proizvajalci, bistveno daljša od klasičnih svinčenih baterij. Kvalitetnejše litijeve baterije imajo tudi do 3-letno garancijo.
Nova tehnologija prizmatičnih celic poleg izjemne gostote električne energije zagotavlja tudi izjemno življenjsko dobo. BlueCell 150 Ah baterija omogoča kar 3000 praznjenj baterije več kot 80 %, kar je kar 1000 ciklov več. Seveda omogoča tudi praznjenje do 100 % nazivne kapacitete brez bojazni, da se bo baterija zaradi tega uničila, kot bi se to zgodilo pri svinčeni bateriji. Njihova življenjska doba je več kot 10 let oziroma več kot 6000 ciklov praznjenj preko 50 %.
Za kaj so litijeve baterije prihodnost v navtiki
Litijeve baterije prinašajo največjo prednost kot porabniške oziroma servisne baterije. Njihove največje prednosti so:
- dvakrat večja uporabna kapaciteta
- za polovico manjša teža
- trikrat daljša garancijska doba
- do desetkrat daljša življenjska doba
- samodejni nadzor polnjenja in praznjenja baterije
- zaščita pred kratkim stikom
- možnost priklopa solarnih celic
- možnost vzporedne ali zaporedne vezave več baterij (večja napetost ali kapaciteta sistema)
- zelo nizko praznjenje v času mirovanja
- stabilna napetost baterije vse do 95 % izpraznjenosti
- ni vzdrževanja
Tehnični podatki BlueCell 120Ah 12V:
- Nazivna napetost: 12,8 v
- Nazivna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
- Uporabna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
- Uporabna energija: 1920 Wh
- Samodejno praznjenje: <3,5% mesečno
- Življenjska doba: > 3000 pri praznjenju preko 80%
- Življenjska doba: > 6000 pri praznjenju preko 50%
- Tok polnjenja: 150 A
- Tok praznjenja: 150 A
- Tok praznjenja (do 3 s): 200 A
- Izklop nizka napetost: 10 V
- Temperaturno območje praznjenja: od -10°C do +75°C
- Temperaturno območje polnjenja: od -0°C do +65°C
- Vodoodpornost: IP55
- Teža: 17,2 kg
- Dimenzije (DxŠxV): 485x172x240 mm
Garancija na baterije BlueCell je 3 leta!
BlueCell 150Ah 12V - Navtična Litijeva baterija
Komentarji
Leta 2011 je zmagala z doseženim 2. mestom.
Leta 2010 je zmagala z doseženim 15. mestom.
RSS kanal za komentarje tega sporočila.