V ponedeljek so v konstrukciji zapornic novega panamskega kanala nastale razpoke, ki ogrožajo pravočasno končanje del.

Čeprav upravljavci Panamskega kanala pravijo, da bo tretji sistem zapornic novega Panamskega kanala dokončan po planu, razpoka v betonski konstrukciji močno ogroža pravočasno končanje. Trenutno je zaključenih že 90%. Koliko časa in kakšna dela bodo morali opraviti, da bodo odpravili napako še ne vedo.

Razpoka se je pojavila v betonski konstrukciji ene izmed zapornic novega prekopa imenovane Cocoli  na Pacifiški strani kanala. Razpoko so opazili med testnim polnjenjem vode v enega izmed bazenov. Voda prodira skozi pregrado skoraj po celotni širini pod velikanskimi premičnimi vrati.

Sistematsko testiranje novega prehoda so začeli že v mesecu juniju. S testom naj bi ugotovili vse napake. Do sedaj so odkrili nekaj težav pri sistemu za filtracijo vode na Pacifiški strani kanala. Le ta naj bi se zgodila med srednjim in spodnjim bazenom. Drugih večjih težav testi niso pokazali.

Dela na tretjih zapornicah kanala izvaja podjetje Grupo Unidos por el Canal, S.A., ki bo moralo napako tudi sanirati in prevzeti stroške popravila. Pri podpisu pogodbe so se obvezali, da bodo zagotovili dolgoletno neprekinjeno delovanje zapornic. Kakšna dela bo potrebno opraviti še ni jasno.

Razširitev Panamskega kanala s tretjim setom zapornic je v zaključni fazi. Opravljenih je že 90% del. Nove zapornice bodo omogočale plovbo večjih ladij skozi kanal. Investicija je znašala 5 milijard USD. Komercialna uporaba je predvidena za mesec april 2016. Nove zapornice bodo imele skupno 16 premičnih vrat. 8 jih je na strani Atlantika in 8 na strani Pacifika.