Britanska legenda v postavljanju hitrostnih rekordov na vodi, Alan Priddy, je pričela s projektom, ki bo postavil nov mejnik v hitrostni plovbi okoli sveta.

Alan Priddy bo še letos postavil nov svetovni rekord v plovbi okoli sveta. Za projekt bo zgradil hiter gliser, ki bo rezal valove, stal okrog 1,8 mio funtov in mu omogočil, da bo sedanji rekord, ki znaša 60 dni 23 ur in 49 minut, izboljšal za ker cel teden dni.

Seveda gre tokrat za motorno plovilo in ne za jadrnico, kot smo navajeni v zadnjem času. Skrb za okolje in čim manjše onesnaževanje je pri takih podvigih izjemno pomembna. Tudi pri tem projektu so se odločili, da bo ekološki vidik izjemno pomemben dejavnik pri postavitvi novega rekordnega časa. Ker se Priddy tega zaveda, je k sodelovanju povabil številna podjetja, ki mu bodo pomagala izvesti podvig s kar najmanjšim vplivom na okolje. Njegovo plovilo bo imelo posebno oblikovan trup, ki bo omogočal rezanje valov, hitro plovbo in majhno porabo goriva. Še posebno pozornost so posvetili gorivu. Ne glede na to kako majhna je poraba goriva, ta še vedno v zrak spušča številne škodljive pline in trde delce. Pri projektu so se odločili za uporabo posebne emulzije, ki močno zmanjšuje škodljive emisije.

Plovilo je oblikoval profesor Bob Chripps. Gliser bo valove rezal, namesto da bi skakal preko njih. Oblika čolna je super učinkovita in je različica plovila s hitrim polizpodrivnim trupom. To bo zmanjšalo porabo goriva iz zagotovilo, da bo 24.000 nmi dolga plovba potekala čim bolj mirno.

Priddy je hotel podvig izvesti že lansko leto. Ker so mu štirje glavni sponzorji odpovedali sodelovanje, je bil prisiljen izvedbo poizkusa prestaviti za eno leto. K sreči mu je sedaj uspelo pritegniti dovolj sponzorjev, da bo letos podvig lahko izpeljal. Plovilo se že gradi v podjetju Aalco Metal, ki je največji izdelovalec aluminijastih plovil v Evropi .

Plovilo bosta poganjala dva revolucionarna motorja, ki bosta za pogon uporabljata emulzijo. Gre za mešanico dieselskega goriva, vode in posebnega sredstva, ki ju poveže v posebno emulzijo. Le ta pri izgorevanju proizvede manj škodljivih emisij, predvsem trdih delcev in NOx. Gorivo za projekt bo zagotovilo Britansko podjetje Clean Fuel, ki je pionir v izdelavi nove vrste goriva. Trdijo, da je gorivo stabilno, učinkovito in bo kmalu na voljo za širšo uporabo. Zagotavljajo zmanjšanje škodljivih emisij vse do 30%. Če je temu res tako, bodo med plovbo bodo stalno nadzirali delovanje motorjev, porabo in merili izpuste.

Plovilo, ki trenutno še nima imena, bo dolgo 80 čevljev (24m). Izdelano bo iz aluminija primernega za uporabo v navtiki. Dokončano naj bi bilo v mesecu septembru, ko bodo pričeli s prvimi testnimi plovbami.

Da bo obplul svet, bo moral prečkati Sueški in Panamski kanal. Organizacija, ki bdi nad svetovnimi hitrostnimi rekordi je že odobrila ruto po kateri bodo pluli. Pričela se bo v Gibraltarju. Najprej bo zaplul v Puerto Rico nato v Acapulco, Honolulu, Guam, Singapur, Oman ter zaključil na Malti. Postanke bo izkoristil za dotakanje goriva. 

Tehnični podatki plovila:

Dolžina: 80 čevljev (24m)
Širina: 19 čevljev (6m)
Ugrez: 0,75 m
Material: aluminij 8mm
Teža: 15 t
Doseg: 4,800 nmi
Motorji: 2 x Fiat Power Train C13 500, 6 cilindrov
Moč motorjev: 2 x 500 KM pri 2,000 obratih/min
Pogon: 2 x jet pogon Castoldi turbo drive 490 HC
Gorivo: emulzija (diesel+voda)
Posadka: 8+2
Ležišča: 12