Medtem ko Francoz Armel Le Cleac'h postavlja nove rekorde na regati, se številni borijo za življenje.

V ponedeljek, 5.12.2016, je Armel le Cleac'h postavil nov rekord regate Vendee Globe. Zemljepisno širino rta Leeuwin v Avstraliji je prečkal ob 8.14 (UTC). Za plovbo je potreboval zgolj 28 dni 20 ur in 12 minut. Čas zmagovalca prejšnje regate, prav tako Francoza Francoisa Gabarta je močno izboljšal. Gabart je do rta plul 34 dni 10 ur in 28 minut. Novi čas je za neverjetnih pet dni, 14 ur in 16 minut boljši. Armel le Cleac'h v izjemnem tempu pluje že od začetka regate. Najbolje mu sledi Britanec Alex Thomspon. Trenutno je zgubil stik z njim in zaostaja že 137 nmi. Tudi njegov čas do rt Leeuwin, ki je na približno polovici poti, je bistveno boljši od predhodnega rekorda Gabarta.

Zlomljeno hidro krilo Sebastiena Josse-a

Medtem ko vodilna jadralca jadrata svojo regato, se številni drugi jadralci ukvarjajo z reševanjem sebe in plovila. V ponedeljek je svojo kopensko ekipo kontaktiral Sebastien Josse. Trčil je v neznan plavajoč objekt, ki mu je poškodoval levo hidro krilo. Ker se mu je približevala nevihta, je z ekipo sprejel odločitev, da se posveti varni plovbi in da bo uvrstitev na regati nekoliko manj pomembna. S plovilom je prečil. Ugotovil je, da je levo hido krilo poškodovano in bo verjetno padlo iz svojega ležišča, kar pa bi lahko povzročilo nevarne poškodbe levega boka plovila. V spremenjeni smeri ni uspel pluti dolgo. Približevala se mu je nevihta s 50 vozli vetra in 10 metrskimi valovi. Stalno je bil v kontaktu s kopensko ekipo, da bi našli primerno rešitev.

Poškodovani obe krmili 

Le nekaj ur kasneje je na neznan plavajoč predmet naletel tudi Romain Attanasio. Ko je plul približno 470 nmi južno od mesta Cape Town v Južnoafriški republiki, mu je plavajoč objekt poškodoval obe krmili. Odločil se je da zapluje proti obali in poizkuša sam popraviti krmili in nadaljevati regato. Do Cape Towna bo potreboval dva do štiri dni plovbe.

Zlomljen jambor Japonca Kojira Shiraishi-me

Proti Cape Townu pluje tudi Japonec Kojiro Shiraishi. Zlomila se mu je zgornja tretjina jambora in ga prisilila v odstop.

Jadrnica Kita de Pavan-ta se potaplja

V ponedeljek zjutraj, ob 8.00 uri, je jadralec Kito de Pavant opravil nujni klic. Svoji tehnični ekipi je sporočil, da ima poškodovano plovilo in da vanj vdira voda. Ko je plul s hitrostjo 16 vozlov je s kobilico trčil v nepoznan plavajoč objekt. Po satelitskem telefonu je sporočil: »S kobilico sem močno trčil v plavajoč predmet. Jadrnica se je ustavila v trenutku. Zadnji ležaj kobilice je odtrgalo iz ležišča. Kobilica visi pod jadrnico. Ohišje je močno poškodovano in voda vdira v jadrnico. K sreči le v motorni prostor. Veter piha s hitrostjo 40 vozlov in valovi so visoki 5 do 6 metrov. Spustil sem glavno jadro. Situacija se je trenutno stabilizirala. Nekdo bo moral priti pome. Poizkušam stopiti v kontakt s Marion Dufrense, da pridejo pome.«

Organizatorji regate so nemudoma pričeli z reševalno akcijo. Stopili so v kontakt z ladjo Marion Dufrense, ki trenutno pluje 110 nmi severno od lokacije Kita de Pavanta. Njegovi poziciji se bodo približali v roku 10 ur. Na ladji so v sodelovanju z organizatorji regate pripravili plan reševanje. Ladja naj bi priplula na lokacijo ob 17.00 (UTC), ko bo na tem delu Južnega oceana noč. Kapitan ladje se bo odločil, ali bo reševanje pričeli šele, ko se bo zdanilo. Sončni vzhod naj bi bil ob 1.30 (UTC) in z reševanjem naj bi pričeli ob 2.00 (UTC).

Ladja Marion Dufrense, ki oskrbuje francoske teritorije v Južnem oceanu in na Antarktiki, je na lokacijo priplula po planu. Preko VHF postaje so stopili v kontakt s de Pavantom. Sporočil je, da ima situacijo pod nadzorom. Dogovorili so se da, bodo počakali do jutra in takrat pričeli z reševanjem. Takoj ko se je zdanilo, so z ladje v morje spustili gumenjaka in se približali jadrnici Kita de Pavanta. Situacija na krovu njegove jadrnice se je preko noči močno poslabšala. Nivo vode v njej se je močno dvigni. Kito je bil že močno izčrpan. Kljub temu, da so pihali vetrovi z močmi med 6 in 7, da so valovi presegali višino nekaj metrov, je reševalni ekipi ladje, uspelo skipperja rešiti s potapljajoče se jadrnice.

Trenutno je že varno na krovu ladje, kjer je povedal:

»Imel sem srečo v svoji nesreči. Ladja Marion Dufrense je bila v bližini, kar se zgodi le štirikrat letno. Pogoji so bile neznosni. Ponoči nisem več uspel izčrpavati vode iz plovila. Zelo težko mi je bilo zapustiti jadrnico daleč od česarkoli in jo pustiti, da se potopi. Elektrike mi je zmanjkalo, ročna črpalka pa mi je pobrala vse moči. Motorja nisem mogel več prižgati, ker je bil pod vodo. Velik del trupa jadrnice je poškodovan. Nosilec kobilice se je zaril en meter globoko v trup. Pogled na jadrnico je bil prav žalosten. Bilo je preveč nevarno.

Trnutno sem na ladji Marion Dufrense. Plujemo proti otoku Crozet, neto na otok Kerguelens in potem se vrnemo v Amsterdam. Na ladji bom ostal tri tedne. Tega dela sveta na poznam, zato bom sedaj opravil prvo potovanje po teh odročnih krajih.«

Eric Bellion z zlomljenim krmilom

V neznani plavajoč objekt je kmalu po uspešnem reševanju de Pavanta, trčil še Eric Bellion. Ob 17.20 uri (UTC) je veter pihal s hitrostjo 30 vozlov, sunki pa so dosegali 50 vozlov. Naenkrat je slišal glasen pok in plovilo se je skoraj ustavilo. Zlomilo se mu je eno izmed krmil. Trenutno še visi na nosilcu, vendar ni več uporabno. K sreči ima na krovu rezervo. Zmanjšal je površino jader in pluje v območje bolj mirnega vremena, kjer bo poizkušal zamenjati krmilo. Ker drugih poškodb na plovilu ni zaznal, bo ostal v regati. Pluje na 17 mestu.

Voda vdira v Le Souffle du Nord pour le Projet Imagine

Danes zjutraj pa je žalostna usoda doletela skipperja Thomasa Ruyanta na jadrnici Le Souffle du Nord pour le Projet Imagine. Svoji tehnični ekipi je javil, da v jadrnico udira voda. Po pregledu plovila je ugotovil, da se je poškodovalo ohišje cevi na trupu plovila, preko katere polni in prazni tanke z balastno vodo. Nemudoma je s plovilom prečil, da je poškodovan del dvignil nad vodno gladino. Takoj je pričel z izčrpavanjem vode ter z vrečami zasilno zamašil luknjo. Na krovu ima vso potrebno opremo, da zamaši manjše luknje v trupu. Trenutno pluje v vetrovih, ki pihajo s hitrostjo 30-40 vozlov, valovi pa segajo 3-4 metre visoko. Po posvetu s svojo tehnično ekipo bo poizkušal trajno popraviti plovilo in nadaljevati z regato.

Sebastien Josse na Edmond De Rothschild zapušča regato

Danes ob 9.30 uri (UTC) je Josse s svojo tehnično ekipo sprejel težko odločitev, da zaključi svoj nastop na regati. Po pregledu poškodbe hirdo krila in njegovega nosilca, so ugotovili, da je poškodba prevelika in nadaljevanje regate ni več varno. Jose je jadral odlično. Bil je na tretjem mestu za Armelom le Clac'hom in Alexom Thomsonom. Odločitev da odstopi je bila težka. Zadnjih 48 ur je plul po meji Arktične cone prepovedane plovbe. Vetrovi so pihali s hitrostmi 4o vozlov in valovi so dosegali višino 8 metrov in več . Ko se je danes vreme nekoliko umirilo, je Josse končno lahko bolj natančno pregledal plovilo in poškodbe. Po posvetu s svojo tehnično ekipo, je poizkušal poškodbe popraviti. Popravila žal ni mogel izvesti tako, da bi lahko varno nadaljeval drugo polovico regate. Spremenil je smer plovbe in pluje na sever proti Avstraliji.

Video: Kito de Pavant pred odhodom z jadrnice


Video by VendeeGlobeTV