Nov izvenkrmni motor Suzuki DF350A je revolucionaren in inovativen.

Na svetovnem tržišču potrebe po izvenkrmnih motorjih naraščajo. Največji porast je prav v razredu močnih motorjev. Številni proizvajalci plovil se odločajo, da večja plovila, ki segajo tudi preko dolžine 12 m, opremljajo z več izvekrmnimi motorji. Ker so plovila vedno večja, morajo biti motorji vedno močnejši. Vse pogosteje srečamo plovila na katera lahko namestimo ne le dva, temveč tri ali celo štiri izvenkrmne motorje visokih moči.

Izdelati motor z večjo močjo ni nobena skrivnost. Poveča se prostornina ali doda turbopolnilnik in motor ima večjo moč. Seveda večji motorji pokurijo več goriva, so večji in težji, vse bolj kompleksni in zanesljivost postane problem.

Ne glede na moč motorja, je hitrost plovila vedno določena z obliko trupa, hidrodinamičnimi lastnostmi, propelerji in načinom vgradnje motorja na plovilo. Zato so se pri konstrukciji novega mišičnjaka pri Suzukiju odločili, da bodo pričeli konstruiranje na praznem listu papirja in upoštevali vse navedene faktorje. Najprej so pogledali dosedanje rešitve izvenkrmnih motorjev z enim propelerjem. Dejstvo je, da tak motor proizvede veliko potiska a žel kot stranski produkt povzroča velik navor na plovilo zaradi rotacije propelerja v eno smer. Da bi to izgubljeno energijo uporabili koristno, so se hitro odločili, da bo potrebno uporabit dva propelerja, ki se vrtita v obratni smeri. Drug problem pogonov je menjalnik pred propelerji, ki ovira idealen tok vode na propelerje. Večje kot so moči in navori motorjev, močnejši morajo biti menjalniki za prenos moč s pogonske gredi motorja na os propelerja. Zaradi tega so menjalniki večji, njihovo ohišje pa ovira pritok vode do propelerja.

Pri Suzukiju so zato več let razvijali motor, izvedli številne teste in meritve, da jim je uspelo izboljšati način, kako moč motorja čim bolje prevesti na potisk vode.

Poglejmo si glavne tehnološke inovacije motorja DF350A

Visoko kompresijsko razmerje 12.0:1

Cilj pri oblikovanju motorja je bil, da bo motor proizvedel 80 KM na vsak liter prostornine. To jim je uspelo s povečanjem kompresijskega razmerja na 12.0:1, kar je največje razmerje v katerem koli produkcijskem izvenkemrnem motorju. Da bi motor pri takem kompresijskem razmerju deloval brez klenkanja, so izdelali poseben sistem za mešanje hladnega zraka in dobro atomiziranega goriva. S tem so ustvarili optimalne pogoje.

Direkten sistem za dovod zrak in dvojni sistem za odstranjevanje vodne vlage

Pri visokih hitrostih zraka, lahko vodo v njem usmerimo, ujamemo in odstranimo. Pri konstrukciji kanalov za dotok zraka so teorijo prenesli v prakso. Povečali so hitrost s katero se zrak giblje skozi kanale, vodno paro spremenili v delce, ki se na posebej oblikovanih lopaticah ujamejo in odstranijo iz zraka. Vhodni zrak je tako brez vlage, njegova temperatura pa ni višja za več ko 10 stopinj od temperature zraka v okolici.

Dvojni injektorji goriva

Injektorji goriva imajo dve vlogi. Atomizirajo gorivo in hladijo cilindre. Da bi zagotovili visoko moč, je bilo potrebno zagotoviti, da se 100% goriva vbrizga istočasno, ob točno določenem času, ob natančno določenem kotu. Le na ta način se zagotovi, da se izgorevanje  izvede na sredini izgorvalne komore. Izdelali so sistem dvojnih injektorjev. Dva manjša injekotrja zagotovita preciznost vbrizga goriva in njegovo atomizacijo ter tako povečata izkoristek motorja za 3%.

Dva obratno rotirajoča propelerja

Dva propelerja na eni osi, ki se vrtita v nasprotni smeri zagotavljata boljši »oprijem« pod vodo. Navor je razporejen preko obeh propelerjev zaradi česar lahko zmanjšamo velikost. Posledično lahko zmanjšamo velikost menjalnika, njegovo ohišje je manjše in bolj hidrodinamično.

Oblika propelerja

Nova oblika 3 krakih propelerjev močno izboljša učinek na vodi. Poleg plovbe z visoko hitrostjo, zagotavlja hitro pospeševanje tudi kadar z motorjem poganjamo težje plovilo.

Dvoji dotok vode za hlajenje

Med testiranjem motorja so ugotovili, da je najboljša pozicija odprtine za dotok vode za hlajenje motorja spredaj tik nad menjalnikom in tik pod njim. Zato so izdelali dve odprtini, ki zagotavljata dovolj velike količine vode v sistemu hlajenja motorja tudi pri visokih hitrostih plovbe.

Močnejši potisk nazaj

Za izdelavo menjalnika so uporabili toplotno obdelane materiale, ki bodo prenesli dodatene obremenitve zaradi uporabe dveh propelerjev. Dodatno so menjalnik za vzvratno prestavo dvignili nad kavitacijsko ploščo in zagotovili kar najmanjše ohišje menjalnika.

Boljše manevriranje v vseh smereh

Kadar za pogon plovila uporabljamo več motorjev, običajno uporabimo motorja z različnima rotacijam propelerjev (en desno sučni in en levosučni). Suzukijev sistem »Selective rotation«, ki ga imajo modeli AP, to potrebo eliminira. Vsak motor je namreč lahko programiran, da deluje v kateri koli smeri. Novi model DF350 z dvema propelerjema, ki se vrtita v obratnih smereh. To tehnologije pelje še korak dlje. Eliminiran je navor pri krmarjenju in zagotovljen je natančen in direkten potisk.

Tehnične lastnosti:

  • Tip motorja: V6 - 55° DOHC 24-ventilov
  • Štivilo cilindrov: 6
  • Prostornina: 4.390 cm3
  • Največja moč: 257.4 kW (350 KM)
  • Teža: 330 kg (339 kg – velikost XX)
  • Št. obratov: 5.700 - 6.300
  • Alternator: 12V - 54A
  • Menjalno razmerje: 2.29:1
  • Propelerji:
    • Prednji: 3×15 1/2×19.5-31.5
    • Zadnji: 3×15 1/2×19.5-31.5

Dodatne informacije o motorjih SUZUKI dobite pri zastopniku za Slovenijo: As-Boats d.o.o., www.suzuki.si, tel.: (02) 608 41 41, eMail: info@as-boats.si