RC44, Ceeref, Igor Lah

V Piranskem zalivu se je danes odvil zadnji regatni dan Pokala Portoroža za razred RC44. Dan preobratov je prinesel novega zmagovalca, britansko ekipo Team Aqua, slovenski Ceeref Igorja Laha je bil drugi, tretji pa francoski Aleph Racing. Ruska ekipa Team Nika, ki pluje pod slovensko zastavo, a na njej jadrajo trije Slovenci, je zaključila kot zadnja.

Če bi se današnji regatni dan zaključil po dveh, namesto treh plovih, bi se veselili zmage slovenskega Ceerefa, ki je po včerajšnjem skupnem drugem mestu z dobrim jadranjem v prvih dveh današnjih plovih prevzel vodstvo. A ker ni v jadranju nič končano, dokler zadnja jadrnica ne pripluje skozi cilj, je skupna zmaga portoroškega pokala pripadla britanski ekipi Team Aqua Chrisa Bakea.

Videoposnetek 2. plova posnet s krova jadrnice CEEREF:

Igor Lah: “Žal, prišli smo v primež, želeli smo ven, dobili kazen … se zgodi. Zmaga na tej regati je bila eden od cljev te sezone, nismo ga izpolnili, ampak mislim, da je tudi drugo mesto velik uspeh, glede na to, da so bile štiri barke znotraj dveh točk. Smo zadovoljni, vsekakor pa bi bila zmaga boljša.” 

Na vprašanje, če bi si zadnji dan želel le dveh regat, kajti v tem primeru bi šla zmaga v njegove roke, je Igor Lah odvrnil:

“Ne, mislim da je športno, da smo odpeljali vse, tako kot je prav, in boljši so zmagali. Razlog več, da pridemo nazaj prihodnje leto.” 

Nekoliko manj sreče je imela ekipa Nike, ki je prvi dan končala na tretjem mestu, v naslednjih dneh imela nekaj smole in naredila nekaj napak in končala kot zadnja. 

Tomaž Čopi, Team Nika: “Danes in včeraj smo dobro startali, ampak kot kaže, smola se je nadaljevala. Malo imamo probleme s hitrostjo, saj imamo najstarejša jadra v floti, naše glavno jadro je staro že eno leto, kar ni ravno primerno za ta nivo jadranja. Drugače pa ne moremo, ker smo pogojeni s številom jader, in mi hranimo jadra za svetovno prvenstvo. Sigurno bi bilo z novimi jadri boljše. Po mojem mnenju, in to sem povedal tudi Deanu (Barkerju, taktik na Niki, op.a.), se preveč ukvarjamo z nastavitvami in premalo z jadranjem. Toliko o prednosti domačega terena, dodatno pa mi je težko, ker je Igor (Lah, op. a.) dobil kazen od nas, s tem pa izgubil prvo mesto. Dean najprej niti ni želel dati kazni, a se je (Ceeref, op.a.) toliko približal, da je Dean dvignil protestno zastavico. Tako da je Deanu zdaj res žal.”

Jadrnice razreda RC44 vsako leto obiščejo pet regatnih prizorišč. Prva letošnja regata je bila na Lanzarotu na Kanarskih otokih, druga je bila torej portoroška, sledijo še švedski Marstrand, portugalski Cascaisu in zaključek na Malti. Razred vsako regato soorganizira z lokalnim klubom, ki poskrbi za vso domačo logistiko, in tako je bilo tudi pri nas. To vlogo je prevzelo društvo GoSailing, katerega gonilna sila je pav Mitja Margon, ki kot jadralec na Niki (in član karavane RC44 že od samega začetka) odlično pozna vse zahteve takšne organizacije, zato je še posebej vesel, da je regata tako lepo uspela in da so bili jadralci in gostje zadovoljni.

RC44, Ceeref, Igor Lah

Vladimir Prosikhin, lastnik ekipe Nika: “Zelo sem vesel, da je dogodek tako odmeven, tudi župan nas je prišel pozdravit, miss Slovenije je bila tukaj, tudi veliko ostalih lepih deklet in vse skupaj je bilo zelo zelo dobro organizirano. Jadralci smo imeli občutek, da je cela flota dobrodošla tukaj, deležni smo bili zares toplega in odprtega sprejema in čutili smo lahko, da je bil ta dogodek za vas pomemben. Ta dobrodošlica nam je veliko pomenila in ker smo bili tako zelo lepo sprejeti, smo se tudi mi trudili biti še boljši. Tudi logistika je bila zelo dobra, v marini je vse blizu, hrana je odlična, vse to je pomembno. Edino ena malenkost je manjkala - veter - pa še tukaj nam je kar nekako uspelo. Te jadrnice ne potrebujejo veliko, razpon razmer, v kateri jadrnica RC44 lahko jadra, je velik. Med vsemi podobnimi jadralnimi razredi lahko RCji jadrajo v najšibkejšem vetru. V petek smo imeli tik pred ciljem le 2,6 vozla, pa smo se vseeno peljali. Seveda to ni dovolj, a če imamo štiri ali šest vozlov, je že v redu.”

Mitja Margon: “Zahvaliti se moram ekipi, ki je tako dobro opravila delo na morju in na kopnem, vsi udeleženci so izredno zadovoljni, še najbolj pa sem vesel, da so pohvale prišle s strani jadralcev in trenerjev, ki ponavadi niso radodarni s pohvalami. Še posebej jih je navdušil naš družabni del, ki je bil drugačen kot običajno in je povezal ekipe. Zelo dober je bil tudi odziv medijev in vsem vam sem moram še posebej zahvaliti, da ste opravili odlično delo, ter tudi vsem vključenim piar službam. To je prineslo veliko odmevnost pri nas in tudi v tujini, tudi s strani sponzorjev smo dobili pohvale na račun odmevnosti, kar je dobro izhodišče, če se bomo za organizacijo potegovali tudi za naslednje leto. Je bilo pa par malenkosti, ki jim moramo izpiliti, po pravici povedano nismo bili pripravljeni na tako velik odziv, bil je večji od pričakovanega, ampak s sposobno ekipi smo na koncu uredili, da je bilo vse v redu.

Mitja Margon se tudi dobro zaveda, da je za organizacijo takšnega dogodka treba stopiti skupaj: “Pomembno je, da je bila Marina Portorož že od vsega začetka pripravljena pristopiti k projektu, da imamo torej na voljo infrastrukturo, in tako smo lahko takoj kandidirali tudi za prihodnje leto. Tudi Turistična zveza Portorož in lokalna skupnost sta prepoznali pomembnost dogodka. TZ Portorož je poskušala pritegniti tudi Slovensko turistično organizacijo, saj so prepoznali, da je ta dogodek pomemben širše, ne le za lokalno skupnost. Naše društvo GoSailing je bilo ustanovljeno prav z namenom organizacije jadralskih in objadralskih dogodkov, v zadnjih sedmih letih smo organiziral pet evropskih oziroma svetovnih prvenstev različnih rekreativnih razredov, a smo s temi organizacijami pridobili veliko zaupanja in izkušenj in tudi ljudi, ki so lahko zdaj speljali dogodek, kot je portoroški pokal za RC44.”

Windpress-Jakica Jesih; foto Martinez Studio - RC44