Zadnje iz eTrgovine

899.00€

Litijeve (LiFePO4) baterije so posebej primerne za uporabo na plovilih, kot servisne baterije. Imajo izjemno kapaciteto, majhno težo in izjemno dolgo življenjsko dobo, ki je tudi do desetkrat daljša od klasičnih trakcijskih, gel ali AGM akumulatorjev. Zaradi napredne tehnologije in številnih komponent, ki ščitijo baterijo pred poškodbami, je garancija, ki jo nudijo proizvajalci, bistveno daljša od klasičnih svinčenih baterij. Kvalitetnejše litijeve baterije imajo tudi do 3-letno garancijo.

Nova tehnologija prizmatičnih celic poleg izjemne gostote električne energije zagotavlja tudi izjemno življenjsko dobo. BlueCell 150 Ah baterija omogoča kar 3000 praznjenj baterije več kot 80 %, kar je kar 1000 ciklov več. Seveda omogoča tudi praznjenje do 100 % nazivne kapacitete brez bojazni, da se bo baterija zaradi tega uničila, kot bi se to zgodilo pri svinčeni bateriji. Njihova življenjska doba je več kot 10 let oziroma več kot 6000 ciklov praznjenj preko 50 %. 

Za kaj so litijeve baterije prihodnost v navtiki

Litijeve baterije prinašajo največjo prednost kot porabniške oziroma servisne baterije. Njihove največje prednosti so:

  1. dvakrat večja uporabna kapaciteta
  2. za polovico manjša teža
  3. trikrat daljša garancijska doba
  4. do desetkrat daljša življenjska doba
  5. samodejni nadzor polnjenja in praznjenja baterije
  6. zaščita pred kratkim stikom
  7. možnost priklopa solarnih celic
  8. možnost vzporedne ali zaporedne vezave več baterij (večja napetost ali kapaciteta sistema)
  9. zelo nizko praznjenje v času mirovanja
  10. stabilna napetost baterije vse do 95 % izpraznjenosti
  11. ni vzdrževanja

Tehnični podatki BlueCell 120Ah 12V:

  • Nazivna napetost: 12,8 v
  • Nazivna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
  • Uporabna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
  • Uporabna energija:  1920 Wh
  • Samodejno praznjenje: <3,5% mesečno
  • Življenjska doba: > 3000 pri praznjenju preko 80%
  • Življenjska doba: > 6000 pri praznjenju preko 50%
  • Tok polnjenja: 150 A
  • Tok praznjenja: 150 A
  • Tok praznjenja (do 3 s): 200 A
  • Izklop nizka napetost: 10 V
  • Temperaturno območje praznjenja: od -10°C do +75°C
  • Temperaturno območje polnjenja: od -0°C do +65°C
  • Vodoodpornost: IP55
  • Teža: 17,2 kg
  • Dimenzije (DxŠxV): 485x172x240 mm

Garancija na baterije BlueCell je 3 leta!

BlueCell 150Ah 12V - Navtična Litijeva baterija

Zadnji video

Nov izvenkrmni motor Suzuki DF350A je revolucionaren in inovativen.

Na svetovnem tržišču potrebe po izvenkrmnih motorjih naraščajo. Največji porast je prav v razredu močnih motorjev. Številni proizvajalci plovil se odločajo, da večja plovila, ki segajo tudi preko dolžine 12 m, opremljajo z več izvekrmnimi motorji. Ker so plovila vedno večja, morajo biti motorji vedno močnejši. Vse pogosteje srečamo plovila na katera lahko namestimo ne le dva, temveč tri ali celo štiri izvenkrmne motorje visokih moči.

Izdelati motor z večjo močjo ni nobena skrivnost. Poveča se prostornina ali doda turbopolnilnik in motor ima večjo moč. Seveda večji motorji pokurijo več goriva, so večji in težji, vse bolj kompleksni in zanesljivost postane problem.

Ne glede na moč motorja, je hitrost plovila vedno določena z obliko trupa, hidrodinamičnimi lastnostmi, propelerji in načinom vgradnje motorja na plovilo. Zato so se pri konstrukciji novega mišičnjaka pri Suzukiju odločili, da bodo pričeli konstruiranje na praznem listu papirja in upoštevali vse navedene faktorje. Najprej so pogledali dosedanje rešitve izvenkrmnih motorjev z enim propelerjem. Dejstvo je, da tak motor proizvede veliko potiska a žel kot stranski produkt povzroča velik navor na plovilo zaradi rotacije propelerja v eno smer. Da bi to izgubljeno energijo uporabili koristno, so se hitro odločili, da bo potrebno uporabit dva propelerja, ki se vrtita v obratni smeri. Drug problem pogonov je menjalnik pred propelerji, ki ovira idealen tok vode na propelerje. Večje kot so moči in navori motorjev, močnejši morajo biti menjalniki za prenos moč s pogonske gredi motorja na os propelerja. Zaradi tega so menjalniki večji, njihovo ohišje pa ovira pritok vode do propelerja.

Pri Suzukiju so zato več let razvijali motor, izvedli številne teste in meritve, da jim je uspelo izboljšati način, kako moč motorja čim bolje prevesti na potisk vode.

Poglejmo si glavne tehnološke inovacije motorja DF350A

Visoko kompresijsko razmerje 12.0:1

Cilj pri oblikovanju motorja je bil, da bo motor proizvedel 80 KM na vsak liter prostornine. To jim je uspelo s povečanjem kompresijskega razmerja na 12.0:1, kar je največje razmerje v katerem koli produkcijskem izvenkemrnem motorju. Da bi motor pri takem kompresijskem razmerju deloval brez klenkanja, so izdelali poseben sistem za mešanje hladnega zraka in dobro atomiziranega goriva. S tem so ustvarili optimalne pogoje.

Direkten sistem za dovod zrak in dvojni sistem za odstranjevanje vodne vlage

Pri visokih hitrostih zraka, lahko vodo v njem usmerimo, ujamemo in odstranimo. Pri konstrukciji kanalov za dotok zraka so teorijo prenesli v prakso. Povečali so hitrost s katero se zrak giblje skozi kanale, vodno paro spremenili v delce, ki se na posebej oblikovanih lopaticah ujamejo in odstranijo iz zraka. Vhodni zrak je tako brez vlage, njegova temperatura pa ni višja za več ko 10 stopinj od temperature zraka v okolici.

Dvojni injektorji goriva

Injektorji goriva imajo dve vlogi. Atomizirajo gorivo in hladijo cilindre. Da bi zagotovili visoko moč, je bilo potrebno zagotoviti, da se 100% goriva vbrizga istočasno, ob točno določenem času, ob natančno določenem kotu. Le na ta način se zagotovi, da se izgorevanje  izvede na sredini izgorvalne komore. Izdelali so sistem dvojnih injektorjev. Dva manjša injekotrja zagotovita preciznost vbrizga goriva in njegovo atomizacijo ter tako povečata izkoristek motorja za 3%.

Dva obratno rotirajoča propelerja

Dva propelerja na eni osi, ki se vrtita v nasprotni smeri zagotavljata boljši »oprijem« pod vodo. Navor je razporejen preko obeh propelerjev zaradi česar lahko zmanjšamo velikost. Posledično lahko zmanjšamo velikost menjalnika, njegovo ohišje je manjše in bolj hidrodinamično.

Oblika propelerja

Nova oblika 3 krakih propelerjev močno izboljša učinek na vodi. Poleg plovbe z visoko hitrostjo, zagotavlja hitro pospeševanje tudi kadar z motorjem poganjamo težje plovilo.

Dvoji dotok vode za hlajenje

Med testiranjem motorja so ugotovili, da je najboljša pozicija odprtine za dotok vode za hlajenje motorja spredaj tik nad menjalnikom in tik pod njim. Zato so izdelali dve odprtini, ki zagotavljata dovolj velike količine vode v sistemu hlajenja motorja tudi pri visokih hitrostih plovbe.

Močnejši potisk nazaj

Za izdelavo menjalnika so uporabili toplotno obdelane materiale, ki bodo prenesli dodatene obremenitve zaradi uporabe dveh propelerjev. Dodatno so menjalnik za vzvratno prestavo dvignili nad kavitacijsko ploščo in zagotovili kar najmanjše ohišje menjalnika.

Boljše manevriranje v vseh smereh

Kadar za pogon plovila uporabljamo več motorjev, običajno uporabimo motorja z različnima rotacijam propelerjev (en desno sučni in en levosučni). Suzukijev sistem »Selective rotation«, ki ga imajo modeli AP, to potrebo eliminira. Vsak motor je namreč lahko programiran, da deluje v kateri koli smeri. Novi model DF350 z dvema propelerjema, ki se vrtita v obratnih smereh. To tehnologije pelje še korak dlje. Eliminiran je navor pri krmarjenju in zagotovljen je natančen in direkten potisk.

Tehnične lastnosti:

  • Tip motorja: V6 - 55° DOHC 24-ventilov
  • Štivilo cilindrov: 6
  • Prostornina: 4.390 cm3
  • Največja moč: 257.4 kW (350 KM)
  • Teža: 330 kg (339 kg – velikost XX)
  • Št. obratov: 5.700 - 6.300
  • Alternator: 12V - 54A
  • Menjalno razmerje: 2.29:1
  • Propelerji:
    • Prednji: 3×15 1/2×19.5-31.5
    • Zadnji: 3×15 1/2×19.5-31.5

Dodatne informacije o motorjih SUZUKI dobite pri zastopniku za Slovenijo: As-Boats d.o.o., www.suzuki.si, tel.: (02) 608 41 41, eMail: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.

Petek 08 Sep 2017

Britanske deviške otoke je včeraj zajel orkan Irma in za seboj pustil pravo razdejanje. Zalivu Paraquito Bay je na jugovzhodni strani največjega otoka Britanskih deviških otokov,  Tortola. V zalivu, ki je obkrožen z mangrovami je velika mari...
Četrtek 07 Sep 2017

V prodajni paleti nam podjetje MOTO-NAUTIKA razkriva, da je pri gumenjakih izjemno pomembna namembnost, zato že v začetku lahko izbirate pri svoji odločitvi in izbirate med čolnom z mehkim dnom, napihljivim dnom ali trdim (RIB).

Sreda 06 Sep 2017

Včeraj se je s prvimi plovi začelo svetovno prvenstvo v olimpijskem razredu finn, Finn Gold Cup, na Blatnem jezeru na Madžarskem, z regato za medalje pa se bo zaključilo v nedeljo, 10. septembra. Svetovno prvenstvo za razred finn je letos doseglo največje število udeležencev v zadnjih 10 letih. Tokrat žal zaradi okrevanja po operaciji na njem ne bo nastopil naš najuspešnejši jadralec Vasilij Žbogar, ki je v tem razredu lani osvojil srebrno olimpijsko medaljo v Riu poleg že dveh olimpijskih medalj v razredu laser, Slovenijo pa bosta zastopala zelo dobra in obetavna mlada jadralca iz Kopra, brata Jan in Liam Orel.

Spomnimo, da sta se oba brata še prejšnji teden na istem prizorišču udeležila Mladinskega svetovnega prvenstva v razredu finn, kjer so najboljši v konkurenci tudi takšni, ki že dosegajo vrhunske uvrstitve na članskih regatah. Zato so bili rezultati naših mladincev še posebej pomembni. Liam Orel, ki v tem razredu jadra šele dobra dva meseca, ga je zaključil na fantastičnem 3. mestu v starostni skupini do 19 let ter na 19. mestu skupno, Jan Orel pa na 31. mestu skupno. Tokrat se podajata na še večji izziv v še močnejši konkurenci.

Liam Orel: “Na svetovnem prvenstvu v članski kategoriji pričakujem še težjo konkurenco kot na preteklem svetovnem mladinskem prvenstvu. Glede na vremenske napovedi bodo pogoji zelo naporni in raznoliki. Ker so napovedani tudi močnejši vetrovi, na katere nisem še navajen, ciljam na uvrstitev v prvi polovici flote. Vse, kar bo višje po lestvici, bo zelo dober rezultat v članski kategoriji!”

Jan Orel: ”Na prihajajočem članskem svetovnem prvenstvu pričakujem konkurenco najvišjega nivoja, visoko število vseh udeležencev in v primerjavi z razmerami, ki so oblikovale mladinsko svetovno prvenstvo, nekaj več vetra, mogoče nekoliko bolj stabilne razmere kot pretekli teden. V šibkem in nestabilnem vetru si ne zaupam še toliko, kot bi si moral, zato se veselim vsake napovedi, ki bi bila indikator srednje močnega vetra. Cilj in strategija mi je, da ne storim nobene – ali pa bolj realno največ eno veliko napako in solidno odjadram vsako regato posebej.”

To bo še ena odlična izkušnja za oba mlada jadralca, ki bosta še letos nastopila na vseh večjih mednarodnih regatah in se čez zimo pripravljala z nekaterimi najboljšimi jadralci v tem razredu.

Po prvih dveh dneh na svetovnem prvenstvu v razredu finn na Blatnem jezeru na Madžarskem je flota 113 najboljših predstavnikov tega razreda na svetu odpeljala štiri plove, vsak dan po dva. Drugi dan so odjadrali z vetrom okrog 10-12 vozlov hitrosti v zelo spremenljivih razmerah s sunki, tako da je vsaka odločitev lahko pomenila velike razlike v rezultatu.

Jan Orel je trenutno na 74. mestu, Liam Orel pa na 97. mestu. Njun trener Jure Orel nam je povedal, da so jima bili doslej največji problem starti, saj se oba prvič soočata s 113 jadrnicami hkrati na eni startni liniji. Prvi dan sta imela oba tudi problem z opremo, Liam je moral celo odstopiti po prvi orci zaradi problema z vangom, brez katerega se v krmo ne da vozit po močnem vetru.

Ob tako veliko jadrnicah na enem hkratnem startu in tako spremenljivih razmerah s sunki vetra je le eden izmed top 10 jadralcev doslej uspel zmagati. Trenutno vodi Francoz Jonathan Lobert, sledi Šved Max Salminen na drugem mestu ter Argentinec Facundo Olezza na tretjem. Prvenstvo se jutri nadaljuje, po peti regati pa bo začel veljati odbitek. Proti koncu tedna naj bi veter počasi upadal.

Vir: JZS.si

Sreda 06 Sep 2017

Švedsko podjetje Petestep je predstavilo novo tehnologijo trupov motornih plovil. Novost bodo predstavili na salonu plovil v Cannesu, kjer bo švedska ladjedelnica HOC Yachts predstavila prvo plovilo z novo obliko trupa. Prvo plovilo, ki bo izkor...
Torek 05 Sep 2017

Tudi letos se bodo drugo soboto v septembru v Izoli zbrali diplomati, politiki, gospodarstveniki in jadralci, na tradicionalni, letos že petnajsti Diplomatski regati. Neformalno druženje ob slovenski obali je postal dogodek, ki je z velikimi črkami zapisan na koledarjih skoraj vseh diplomatsko – konzularnih predstavništev akreditiranih v Sloveniji.

Diplomatska regata, ki letos praznuje 15. obletnico, bo 9. septembra. Na regato je prijavljenih 41 v Sloveniji akreditiranih diplomatsko konzularnih predstavništev.

Udeležbo na prireditvi  je potrdilo 26 veleposlanikov, 14 konzulov  in večje število politikov ter gospodarstvenikov. Prireditve se bo udeležil tudi podpredsednik vlade in minister za zunanje zadeve RS, gospod Karl Erjavec, ki je tudi častni pokrovitelj prireditve. Na prireditvi pričakujemo okoli 550 oseb iz slovenskega diplomatskega, političnega in gospodarskega življenja ter jadralcev.

Več o prireditvi  na  www.veter-klub.com ali na  www.veter-klub.si

Jadrnice se lahko na prireditev prijavijo preko prijavnice, ki je že aktivna na  spletni strani www.veter-klub.com

Za dodatne informacije pokličite na: 05 6247 614 ali 064 264 507.

Torek 05 Sep 2017

Pretekli teden so v kraju Omišalj na otoku Krk potekalo tekmovanje v »Big game fishingu« -lovu na velike tune.

Tekmovanja so se udeležili tekmovalci iz številnih držav. Med njimi so bile štiri slovenske posadk in seveda štiričlanska ekipa, ki je ujela največjo tuno na tekmovanju.

Na tekmovanje, ki ga vsako leto organizira klub za športni ribolov BIG OM iz Omišlja, se je prijavilo 21 posadk s skupno 100 ribiči. Slovenijo so zastopale kar štiri posadke. Najbolj uspešna je bila posadka v kateri so bili Bojan Cestar, Blaž Legiša, Goran Hribar in Tomislav Jukić, ki so hkrati tudi člani uradne slovenske reprezentance v »Big Game Fishingu«. Letos bodo zastopali Slovenijo na svetovnem prvenstvu, ki bo ta mesec potekalo na Portugalskem.

Na tokratnem tekmovanju so ujeli največjo tuno. V dolžino je merila 215 cm in tehtala 138 kg. Obseg velikanke je meril kar 140 cm. Slovenska ekipa, kljub temu, da je ujela največjo ribo, ni zasedla prvega mesta, temveč drugo. Premagala jih je bosanska ekipa. V treh dneh so uspeli uloviti dve tuni, eno ki je tehtala 75 kg in eno s 110 kg. Ulovili so tudi morskega psa, ki pa so ga po pravilih Big game ribolova izpustili nazaj v morje.

Ponedeljek 04 Sep 2017

Prejšnji teden so v okolici otoka Lošinja opazili več velikih kitov. Prejšnji teden so raziskovalci iz hrvaškega Inštituta Plavi svet opravljali svoje raziskovalno delo v okolici otoka Lošinj in doživeli enkratno presenečenje. Opazili so ...
Ponedeljek 04 Sep 2017

Od 22. avgusta do 3. septembra je v Hondurasu potekalo svetovno prvenstvo v prostem potapljanju. Slovenijo je zopet odlično zastopala Alenka Artnik.

Slovenska potapljačica Alenka Artnik si je naziv svetovne prvakinje priborila lansko leto, ko se je na dah uspela potopiti do globine 82m. Letošnje leto se je v Honduras odpravila kot branilka naslova.

Seveda Alenkin cilj ni bil le obranit naslov, temveč si je zastavila višji cilj. Svoj lanskoletni dosežek je želela izboljšati. In to ji je tudi uspelo. Z dvojno plavutjo se je spustila v globine morja v kraju Roatan, kjer je potekalo letošnje svetovno prvenstvo. Minuto in 45 sekund je potrebovala, da je dosegal neverjetno globino 100m. Dodatno minuto in 40 sekund je potrebovala, da se je vrnila nazaj na površje. S svojim rekordnim dosežkom je uspešno ubranili naslov in se ponovno zavihtela na najvišjo stopničko v ženskem potapljanju na dah.

Tekmovanja v Ratanu se je udeležilo 36 moških tekmovalcev in 22 deklet. Med moškimi se je najgloblje potopil David Mullins. Dosegel je globino 126m. Označbo na 100m globine je uspelo doseči oziroma preseči še devetim potapljačem, medtem ko je v ženski kategoriji to uspelo le naši predstavnici.

Video celotnega potopa Alenke Artnik:

Ponedeljek 04 Sep 2017

V Portu se je danes zaključilo svetovno prvenstvo v razredu 49er, kjer je med 81 zelo konkurenčnimi posadkami med 28.8. in 2.9. za Slovenijo jadrala posadka Janežič-Prinčič. Celotno prvenstvo so zaznamovali zelo zahtevni in tudi netipični pogoji, ki so onemogočali jadranje, od brezvetrja in goste megle v prvih dveh dneh do premočnega vetra in prevelikih valov v nadaljevanju prvenstva, kar je povzročalo veliko težav, preobračanja jadrnic, odstopanj in reševanj. Tako so organizatorji od prvotno načrtovanih 16 izpeljali le 10 oziroma le 8 plovov glede na skupine v finalih.

Posadka Janežič-Prinčič je na koncu skupno odjadrala le 8 plovov in prvenstvo zaključila na skupno 59. mestu. Svoja zadnja dva plova v finalih tega svetovnega prvenstva sta uspela odjadrati še v petek, preden so jih organizatorji prekinili v tretjem plovu zaradi premočnega vetra in prevelikih valov. Sicer so bili za soboto na zadnji dan finala načrtovani še štirje plovi, a je veter zopet prekrižal načrte. Svetovno prvenstvo se je tako zaključilo s petkovo uvrstitvijo.

Britanski posadki sta na tokratnem svetovnem prvenstvu zasedli prvi dve mesti, zmagala sta Dylan Fletcher – Scott in Stuart Bithell, druga sta bila James Peters in Fynn Sterrit, na tretje mesto pa se je uvrstila avstrijska posadka Benjamin Bildstein and David Hussl.

Vir: JZS.si

Nedelja 03 Sep 2017