Splošni nasveti Sidranje Hidrografija Jadrana Navigacija Radijska komunikacija
Vreme Manevriranje Vozli Zakonodaja Signali
Motorji, pogoni Najem plovila Vzdrževanje plovila  Drugi nasveti Mornarske veščine 
Jadralske rute        

 

Splošni nasveti

Lastnosti dobrega jadralca, skipperja oziroma kapitana

Točka Nemo - od kopna najbolj oddaljena točka sveta

Bermudski trikotnik

 Vreme

Svetovno vreme

Svetovni vremenski vzorci - globalna cirkulacija zraka

Glavni - prevladujoči svetovni vetrovi

Pasati – prevladujoči vetrovi ob ekvatorju

Zahodniki - prevladujoči vetrovi v srednjih zemljepisnih širinah

Polarni vzhodniki - prevladujoči vetrovi na polih

Doldrums - ekvatorialno področje

Konjske širine - področje šibkih vetrov in brezvetrja

St. Helena High - sistem visokega zračnega pritiska

Beaufortova lestvica moči vetra

Douglasova lestvica stanja morja

 

Vreme na Jadranu

Klimatske razmere

Vetrovi na Jadranu

Burja

Jugo

Maestral

Burin

Tramontana

Lebič

Ponent

Oštro

Levant 

Temperatura

Megla

Padavine

Spremljanje vremena

Aladin

Nevihte

Kako predvideti nevihto na morju?

Razvoj nevihte 1 (foto) 

Razvoj nevihte 2 (foto)

Tromba

 

Hidrografija Jadranskega morja

Globina Jadranskega morja

Temperatura Jadranskega morja

Morski tokovi

Plimovanje

Slanost in gostota

 

Zakonodaja

S katerimi izpiti za plovila lahko plujemo po Jadranu

Kako daleč od ob obale in kako hitro lahko plujemo

Prehod državne meje na morju - postopek

Plovba v zaščitenih področjih

Luške kapitanije (SLO, CRO, BIH, MNG)

Kaj storiti, ko pride do pomorske nesreče

Slovenija

Vpis plovila v register v Sloveniji

Pregled čolna

Označbe čolnov v Sloveniji

Območje plovbe

Oprema čolna v obalnem območju

Oprema čolnov za odprto območje plove

Zastave na plovilu

Hrvaška

Pravila varne plovbe na hrvaškem

Registracija plovila na Hrvaškem

Sidrišča s koncesijo 2018

Turistična taksa za plovila

Pravila v sidriščih s koncesijo

Ribolov na Hrvaškem (posodobljeno 20.2.2018)

Cenik vstopnic v nacionalne parke

Stroški plovbe po hrvaškem morju

 

Signali

Mednarodna signalna koda

Pomorske signalne zastave

Zastave na plovilu

Zvočni signali pri manevriranju

Zavijanje in vzvratna plovba

Prehitevanje v ožinah

Signal za približevanje ovinku 

Zvočni signali ob zmanjšani vidljivosti

Oprema za zvočne signale

Luči na plovilu

Luči plovil na mehanski pogon

 

Vzdrževanje plovila

Priprava izvenkrmnega motorja na zimovanje

Odstranjevanje vlage iz plovila

Priprava gumenjaka za zimovanje

Priprava plovila za zimovanje v morju

Redno zimsko vzdrževanje plovila

Kako ukrepati, ko v motor z gorivom pride voda

Sidranje

Teorija sidranja

Teorija sidranja 1. del

Teorija sidranja 2. del

Teorija sidranja 3. del

Teorija sidranje 4. del

Teorija sidranja 5. del

Teorija sidranja 6. del

Teorija sidranja 7. del

Viharno sidro (namen, uporaba) 

Nasveti za varno sidranje

Nasveti za varno sidranje 1. del - sidranje na različnih tipih dna

Nasveti za varno sidranje 2. del - 2 sidri, sidro + obala

Nasveti za varno sidranje 3. del - tandemsko sidro, bahamski način, sidranje na plovko

Nasveti za varno sidranje 4. del - teža sidra, kontrola dolžine verige

Nasveti za varno sidranje 5. del - razbremenitev vitla, bočni veter

Nasveti za varno sidranje 6. del - sidranje ponoči, privez na plovko in krmo

 

Manevriranje

Kako deluje krmilo in kaj obrača plovilo

Levo in desno sučni propeler in vpliv na krmarjenje

Obračanje plovila z dvema motorjem na mestu

Pristajanje na bok s plovilom z dvema motorjema

Pristajanje na krmo s plovilom z dvema motorjema

Pristajanje na bok s plovilom z enim motorjem (Z-pogon, izvenkrmni motor)

Pristajanje na bok s plovilom z desnosučnim propelerjem

Plovba v močni burji

Kako pluti, ko odpove en motor na plovilu z dvema motorjema

  

Vozli

Mornarski vozel - pašnjak

Moški vozel

Ženski vozel

Vrzni vozel

Skrajševalni vozel

Zastavni vozel

Sidrni vozel

Vozel za bojo

Osmica

 

Mornarske veščine 

Pravilna uporaba vitla za vrvi

 

Navigacija

Nočna plovba - kako se pripraviti

Plovba v megli

AIS - sistem za povečanje varnosti plovbe

AIS - delovanje sistema avtomatske identifikacije plovil 

Kje dobimo pomorska varnostna obvestila

Nastanek sistema pomorskih oznak IALA A in B, podobnosti in razlike

Lateralne oznake v coni A

Kardinalne oznake

Kardinalna oznaka N - sever

Kardinalna oznaka S - jug

Kardinalna oznaka E - vzhod

Kardinalna oznaka W - vzhod

Oznaka osamljene nevarnosti

Oznake nove nevarnosti

Kako enostavno ločimo kardinalne oznake med seboj

Posebne oznake

Kurz plovila

Navtična milja in vozel

 

Radijska komunikacija

Radijske postaje na plovilih

VHF in VHF GMDSS postaja

NAVTEX

Razlika med EPIRB in PLB

 

Motrji, pogoni

Koliko potrošijo navtični motorji - poraba goriva plovil

Prednosti in slabosti dveh motorjev v primerjavi z enim

Električni motorji v navtiki

Baterije za pogon električnih motorjev

Jet Thruster - sistem za bočni potisk plovil

 

Najem plovila

Kako najeti plovilo in na kaj moramo biti pozorni pri najemu?

Na kaj moramo biti pozorni pri prevzemanju plovila?

Katamaran: Prednosti in slabosti

 

Jadralske rute

1. Trije parki: Krka, Kornati in Telaščica

2. Jadralska ruta od Splita do Kornatov (7 dni)

 

Drugi nasveti

Kaj je potrebno storiti, ko zapustimo plovilo v marini?

Najpogostejši vzroki izbruha požara na plovilu

Zlata pravila zaščite pred soncem

Zakaj ob splovitvi razbijemo šampanjec ob trup plovila

Kako izbrati gumenjak, ki ga potrebujete?

PYRoff - preprečevanje požara na plovilu

  

Rubriko Varna plovba ustvarjajo:

 

Gregor Jeretič
tel: + 386 (0) 41 281 133
mail: gregor.jeretic(@)spinaker.si
web: www.spinaker.si
Tomaž Gregorič
tel: + 386 (0) 41 412 067
mail: tomaz.gregoric(@)spinaker.si
web: www.spinaker.si
Aleš Kobav
tel: + 386 (0) 31 30 30 86
mail: ales(@)enavtika.si
web: www.eNavtika.si
           

 

Komentarji