Če želite spomladi svoj izvenkrmni motor zagnati brez glavobola, ga preko zime obvezno konzervirajte. S tem ga boste zaščitili pred zimskimi vplivi, saj vlaga in mraz zagotovo naredita škodo na motorju, ki se lahko pokaže ob najbolj neprimernem času – na vodi ob valovitem morju. Dolgo zimovanje je zaradi vlažnega zraka škodljivo za notranje dele motorja.

Razsoljevanje motorja

Če želimo motor zaščititi pred propadanjem, ga moramo najprej dobro razsoliti. Sol moramo sprati z zunanjosti in notranjosti motorja. Ker se motorji hladijo z morsko vodo, v hladilnem sistemu motorja po uporabi ostane veliko soli. Če ostane v motorju, povzroča korozijo, ki je navzven ne opazimo. Konzerviranje nerazsoljenega motorja ni učinkovito.
  • Prvo in osnovno pravilo je, da se držite proizvajalčevih navodil za zaščito motorja med zimo. Če navodil nimate, berite naprej.
  • Za začetek izperite motor s sladko vodo. Za ta postopek uporabite slušalke za izpiranje (z vrtno cevjo, ki jo priključite na vodovod) ali sod, v katerega potopite nogo motorja (vnos vode mora biti potopljen). Motor naj deluje najmanj 10 minut (20 minut, v kolikor se je motor koristil na morju), da izperete umazanijo in obloge soli, ki so se nabrale tekom rabe.
  • Še med delovanjem motorja izključite dovod goriva, pustite, da gorivo izteče iz sistema in počakajte, da se motor sam ugasne.
  • Pred samim koncem popršite uplinjač preko dovoda goriva (sprej za konzervacijo). Ne varčujte s sprejem, saj želite vse površine dobro prekriti z antikorozivnim oljem (WD-40 ni primeren. Uporabite sprej, ki je namenjen konzervaciji motorja).
  • Po izpiranju s sladko vodo mora motor ostati v delovnem položaju, da iz njega odteče vsa voda. Nekajkrat kratko vklopite štarter, da izpraznite črpalko za vodo. Dokler je motor v delovnem položaju, bo voda sama iztekla iz njega, zato ni potrebe po dodajanju tekočine proti zamrzovanju v hladilni sistem.
  • Odklopite svečke in antikorozivni sprej popršite v cilinder skozi odprtine. Nekajkrat obrnite zamašek, da se na stenah ustvari oljni film. Očistite svečke, kapice in kable in vrnite vse na svoje mesto.
  • Očistite vse, kar vidite, gibljivo in negibljivo. Na koncu vse posprejajte z WD (za zobnike uporabite mast), da preprečite nastanek korozije.
  • Olje iz noge zamenjajte z novim, prav tako tisto iz karterja pri štiritaktnih motorjih.
  • Izpraznite celoten sistem goriva (rezervoar, cevi, črpalko). Staro gorivo je najbolje izkoristiti na kosilnici (ali čem podobnem), saj ne želite, da vam zaradi njega na morju odpove motor. Če rezervoarja ne morete povsem izprazniti, potem se odločite za obratno možnost – napolnite ga do vrha in s tem zmanjšajte zračni prostor, v katerem se bo sicer preko zime ustvarjal kondenz.
  • Osovino propelerja očistite in namažite. Preko odprtine izpušnega sistema vstavite najlon, da vlagi preprečite dostop v motor. Motor naj bo preko zime v delovnem položaju, ali v enem izmed položajev, ki ga je priporočil proizvajalec.

Sedaj lahko mirno počakate na novo navtično sezono.

V kolikor želite, da bo vaš motor deloval dolgo in zanesljivo, prepustite, da konzervacijo za vas opravi usposobljen kader. Do strokovnjaka na tej povezavi.