Epidemija koronavirusa močno vpliva na svetovno ekonomijo. Eden izmed prvih kazalnikov globalnega vpliva je drastično znižanje cene nafte na svetovnih trgih. Posledica padca cen je sprememba plovnih poti ladij.

Številni ladjarji so spremenili plovne poti. Njihove ladje namesto skozi prehode, kot sta Panamski in Sueški, raje plujejo okrog rta Horn in rta Dobrega upanja. Kljub temu da se njihova plovna pot podaljša za približno 3000 nmi in 5 dni plovbe, je to ceneje, kot pa plačilo taks za prečkanje kanala.

Takšno odločitev je sprejela tudi ladja Alexander Von Humboldt ladjarja CMA CMG. Ladja za prevoz kontejnerjev, s kapaciteto 16.022 TEU, je prejšnji teden izplula iz španskega pristanišča Algeciras. Namenjena je v malezijsko pristanišče Port Klang. Njena običajna plovna pot bi vodila skozi Sueški prekop in bi trajala 21 dni. Ladjar se je zaradi nizke cene nafte odločil, da z ladjo obpluje rt Dobrega upanja na jugu Afrike. Plovna pot se je podaljšala za 3000 nmi. Hitrost plovbe so povečali za 2 vozla, zaradi česar bo plovba potekala le 5 dni dlje kot običajno.

Podobni spremembi plovbe smo bili priča že leta 2015 in 2016, ko se je cena nafte približala današnjim. Trenutna cena nafte na svetovnih trgih je okrog 28 USD za sodček – 158,98 l. Januarja 2016 je cena znašala 36 USD. Zaradi nizke cene je plovne poti spremenilo več 100 ladij.

Sueški prekop je že spremenil politiko zaračunavanja takse. Za plovila USEC (plovila namenjena v ali iz pristanišč na vzhodni obali ZDA) so že pred dnevi ponudili 45–65 % nižje cene, sedaj pa so za 6 % znižali ceno za evropska plovila. Na ruti FAL1, na kateri pluje tudi ladja Alexander Von Humboldt, pluje skupno 11 ladij. Koliko jih bo spremenilo plovno pot, bo jasno v kratkem.

Foto: MarineTraffic.com