Unije, island, Adriatic sea

Unije so otok na vhodu v Kvarnerski zaliv. Majhen otok z razgibano obalo, lepimi in varnimi zalivi in ravno prav oddaljen od kopnega, da lahko ponudi enkratno navtično izkušnjo brez masovnega turizma.

Zgodovina

Zaradi ugodne lege so bile poseljene že v bronasti dobi, kar dokazujejo ostanki kontrolnih stavb na pobočjih otoka, s katerih so nadzirali  plovbo v okolici. Leta 129 pred novim štetjem so otok priključili v Rimsko cesarstvo. Dodelili so ga upokojenim legionarjem. Na otok so prišli s svojimi sužnji, ki so omogočili gospodarski razvoj otoka. Ukvarjali so se z poljedelstvom, vinogradništvom in predvsem z vzgojo oliv.

Unije, island, Adriatic sea

Rimljane so zamenjali Franki njih pa kmalu Benečani. V tem času so otok poselili Hrvati. Po padcu Beneške republike leta 1797 je oblast na otoku prevzela Avstrija (1797-1805) nato pa so ga zavzeli Francozi (1805-1813). Za njimi je otok spet postal del Avstrije vse do leta 1918. Zaradi stabilizacije gospodarskih in političnih razmer na otoku in regiji, so se Unije močno razvile. Lata 1869 naj bi na otoku živelo 520  prebivalcev. Ob popisu leta 1910 je na otoku uradno živelo 758 prebivalcev, kar je bilo najvišje uradno zabeleženo število v zgodovini otoka. V tem času so na otoku tudi zgradili svetilnika na rtu Vnetak (1873) in rtu Galiola, ki sta označevala varno plovno pot proti največji luki v regiji, Reki. V tem času je na otoku prebivalo kar 65% italijanskega prebivalstva. Po letu 1921 se je število prebivalcev na otoku pričelo zmanjševati. Pomanjkanje delavnih mest, slabe povezave z otokom Lošinj in kopnim, so povzročile, da so se otočani začeli odseljevati. V tem obdobju je otok spadal pod italijansko upravo, ki se je odločila, da otok gospodarsko razvije. Zato so leta 1932 v zalivu Maračol zgradili električno centralo, ki je del časa služila tudi za pakiranje ulovljenih rib. Leta 1943 so obrat zaprli, nato pa so ga po Drugi svetovni vojni ponovno odprli. Ostanki obrata so v zalivu še danes in čakajo na boljše dni.

Z izgradnjo telefonske centrale so Unije dobile električno energijo za nekaj ur dnevno. Leta 1979 otok končno dobi elektriko, ki je na voljo 24 ur dnevno.

Unije danes

Unije, island, Adriatic sea

Danes so unije priljubljen otok tako tistim, ki na njem preživljajo počitnice, kakor navtikom, ki na otok priplujemo. Je izjemno priljubljen med tistimi morjeplovci, ki iz otoka Lošinj plujejo proti Istri ali obratno. Ker je majhen otok z vsega 16 km2 površine in le enim krajem, Unije, je manj obljuden in zato na njem ni množičnega turizma.

Na otoku uradno živi okrog 100 prebivalcev. Izven poletne sezone je njihova številka še bistveno manjša. Vsi živijo v kraju Unije, na zahodni strani otoka, ki je hkrati tudi edina luka na otoku.

Luke

Unije imajo zgolj eno luko. V njej pristaja redna linija, ki otok povezuje z otokom Lošinj in kopnim. Hiše domačinov se razprostirajo ob poti, ki vodi iz luke proti zalivu Maračol. Številne med njimi so predelane v apartmaje ali počitniške hiše. Med njihovimi lastnike je kar nekaj Slovencev.  V Unijah sta dve gostilni, pekarna in trgovina. Obala, ki se razprostira od luke proti zahodnemu rtu Art in proti otoku Školjič je izjemno lepa peščena plaža. Deloma je poraščena z visokim trstičevjem, za katerim se skriva športno  letališče, ki slovi kot letališče z največ letalskimi nesrečami na Hrvaškem.

Če se iz luke sprehodimo po betonirani poti proti vzhodu, bomo prišli do zaliva Maračol in naprej do zaliva Podkujni. Do tretjega velikega zaliva Vognišče in drugih delov otoka vodijo zgolj ozke, težje prehodne poti.

Sidrišča

Unije, island, Adriatic sea

Unije so zelo priljubljen otok med navtiki. Zaradi velikega števila plovil, ki med sezono obiščejo otok, sta kar dve sidrišči s podeljeno koncesijo in omogočajo privez plovila na plovko. Najbližje kraju Unije je sidrišče Maračol, ki je oddaljen približno 1 km. Poleg njega je drugi zaliv s koncesijo Podkujni. Oba zaliva sta dobro zaščitena pred vsemi vetrovi razen južnimi. Če bi noč raje preživeli na lasten sidru je možnosti več. Sidrati je možno pred samo luko, nato pa se lahko z gumenjakom podate na obalo ali pa kar do luke. Na zahodni strani otoka je možno sidrati tudi v zalivu Vrulje. Ta je na južni strani in je dobro zaščiten pred severnimi in vzhodnimi vetrovi. Na vzhodni strani otoka je možno sidrati v zalivu Vognišče, ki je globoj zaliv in nudi dobro zaščito pred vsemi vetrovi razen južnimi. Vzhodno od njega so še zalivi Pejni oziroma Vala od Mišnjak, Skopalj in Goligna. Severna stran otoka je primerna zgolj za dnevne izleta in za kopanje, prenočevanje pa ne priporočamo.

Svetilniki

Unije, island, Adriatic sea

Na otoku so trije svetilniki. Dva je dala leta 1873 postaviti Marija Terezija. Svetilnik Vnetak na zahodnem rtu otoka je ima veliko kamnito hišo in 13 m visok kamnit stolp. Drugi je na rtu Lukanji in tretji v sami luki Unije, na koncu pomola.

Gostilne

Na otoku sta dve gostilni in ena pekarna. V sami luki je gostilna »Konoba kod Joze«, v skrajnem severnem delu kraja, tik ob obali pa penzion in gostilna »Unijana«. Obe ponujata tipično domačo hrano, domače vzdušje in solidne cene.

Plitvine

Pri plovbi okoli otoka je potrebna previdnost na nekaterih lokacijah. Če plujete prti luki Unije iz zahodne ali jugozahodne strani, bo potrebno pluti mimo otoka Školjič. Plovba po severni strani otoka je varna, saj so globine preko 20m, medtem ko je globina morja med otokom Školjič in rtom Art na otoku Unije 4,5 m na sredini prehoda. Globina proti obali pade pod 3 m. Pluti je potrebno v sredini kanala.

Podobna situacija je na severni strani med otokom Samunčel in otokom Unije. Globina v sredini prehoda je 4,5 m in pada proti obali. Če plujete med otokoma, plujte po sredini prehoda. Na severni strani otoka je plitvina Samunčel, ki je označena s kardinalno oznako »zahod«. V okolici oznake je globina morja zgolj 0,2 m, medtem ko je med oznako in otokom Samunčel na 8m.

Tretja plitvina je na vzhodni strani otoka med otokom Unije in malim otokom Mišnjak. Globina med njima je zgolj 1 m zato plovba ni možna.

Na skrajnem jugu otoka, v prehodu med otokoma Unije In Srakane Vele je plitvina Arbit. Označena je z oznako »Osamljena nevarnost«. Globina ob oznaki je 2 m, nato pa hitro pada. Med oznako in otokom Unije je že 18 m in plovba je varna v vseh smereh.

Videoposnetki zraka

Fotogalerija

Ponedeljek 25 Mar 2019

Avstrijska ladjedelnica Sailent Yachts je izdelala prvo komercialno plovilo, ki lahko cel dan pluje zgolj z uporabo električne energije.

Že leta in leta poslušamo o plovilih na električni pogon, a pravih uporabnih rešitev je bilo do sedaj predstavljenih bolj malo. Običajno so dosegi plovbe na elektriko zelo omejeni. Med 20 in 40 nmi, nato pa je treba poiskati električni priključek in napolniti baterije. Avstrijski ladjedelnici je uspel veliki met in izdelali so katamaran Silent 55, ki lahko pluje zgolj z uporabo električne energije.

Silent 55 je dobil ime, ker je tiho plovilo (angl. silent = tiho). 55 čevljev (16,70 m) dolg motorni katamaran je 100-odstotno gnano s pomočjo električne energije. Oblikovan je na tak način, da ima veliko ravnih površin, na katere so namestili za kar 9,000 Wp solarnih panelov. Za pogon so namenili dva električna motorja z močjo po 30 kW. Plovilo sta sposobna pognati do najvišje hitrosti 12 vozlov, za plovbo pa je najbolj primerna hitrost med 6 in 8 vozli. Ravno pri potovalni hitrosti je plovilo izjemno varčno. Ob običajnem sončnem dnevu, lahko cel dan plujemo le na električno energijo, ki jo pridelamo s pomočjo sonca. Ob oblačnem vremenu pa smo omejeni s kapaciteto baterij, ki jim pomaga dizelski generator.

Za tiste, ki si želijo hitrejše plovbe, je na voljo različica z dvema električnima motorjema po 135 kW. Ta dva sta sposobna plovilo pognati do hitrosti 20 vozlov in omogočata udobno hitrost križarjenja okrog 12 vozlov. Ker potrošita več energije, so nameščene dodatne baterije.

Silent 55 je luksuzno plovilo. V dolžino meri 16,70 m v širino pa 8,46. Na krovu so štiri prostorne kabine. Vsaka ima svojo kopalnico, ločeno tuš kabino, omare za shranjevanje, velika panoramska okna in dovolj prostora za gibanje. 

Salon težko imenujemo le salon. Je ogromna soba s sedežno garnituro, elegantno in prostorno krmarnico, kuhinjo v obliki črke U, velikim ameriškim hladilnikom in številnimi omarami. Bolj spominja na kakšno vilo, kot na plovilo.

Podobna je tudi na krovu. Široki bočni prehodi povezujejo krmo in premec. Povsod so udobne površine za sedenje ali poležavanje pod soncem, nekaj pa je tudi pokritih z veliko streho, ki je seveda ena sama elektrarna. Komandni most je na strehi salona. Nameščen je centralno, okrog njega pa je sedežna garnitura in površine za sončenje. V celoti je prekrit s trdo streho, ki je pričakovano prekrita s solarni paneli.

V ladjedelnici so prepričani v kvaliteto svojega izdelka. Za solarne panele ponujajo 25-letno garancijo in za baterije 10-letno.

Tehnični podatki: 

  • Širina: 8,46 (27.7‘)
  • Ugrez: 1.20 m (3.9‘)
  • Teža:  17,2 t
  • Rezervoar vode: 500 – 1.000 l
  • Rezervoar fekalnih vod: 2 x 500 l
  • Rezervoar za gorivo: 500 – 1.600 l
  • Solarni generator: 9,000 Wp
  • Električni motorji: 2 x 30kW ali 2 x 135kW
  • Generator: 22 kW ali 100 kW
  • Potovalna hitrost: 6 – 8 kt / 12 – 15 kt
  • Najvišja hitrost plovbe. 12 kt / 20 kt
  • CE certifikat: A
  • Neomejen doseg
  • 100% električni pogon
  • Doživljenjsko brezplačno vzdrževanje el. motorjev
  • Brez hrupa in izpušnih plinov
  • Visoko kvalitetni materiali
  • Izjemno zanesljiv pogonski sistem
  • Garancija na solarne panele: 25 let
  • Garancija na baterije: 10 let

 


Vir: Silent-yachts.com; Test plovila (youtube.com: Motorboat&Yachting – www.myb.com)

Petek 15 Mar 2019

Ranieri Cayman 21S, Moto-Nautika

Prejšnji teden je model Cayman 21S uspešno prestal premiero na hrvaških tleh. V primerjavi z drugimi modeli iz palete Ranieri International gumenjakov je razlika slednja: postavitev je enaka, vendar Cayman 21 Sport osvaja s svojo izvedbo. Začne se s premišljeno dvobarvno igro, ki poskrbi za eleganco in prečudovit videz med gibanjem.

Postavitev elementov na plovilu

Velika sprednja sončna ploščad skriva prostorno omarico, premec pa je prave velikosti za vitlo sidra. Centralna konzola je enostavna, racionalno postavljena in dobro premišljena: pušča dovolj prostora za vse elektronske naprave, okvir vetrobrana pa služi tudi kot ročaj za oporo v primeru hitrejše vožnje. Edini način vožnje je seveda v stoječem položaju, voznik se nasloni na sedež, presenečenje pa se skriva spodaj – čeprav ste na čolnu dolžine 6,45 m, se spodaj skriva kabina s štedilnikom, umivalnikom in zložljivo mizo. Zadnja klop se lahko spremeni v sončno ploščad, na obeh straneh motorja pa boste našli stopničko za lažji dostop do vode in teleskopsko lestev.

Za koga je Cayman 21 Sport primeren?

Modeli Cayman so primerni za vse, ki si želijo plovilo od 5,40 m pa vse do 11,70 m. Vendar bo Cayman 21 Sport najbolj primeren za tiste, ki ne potrebujejo dodatnega vozniškega dovoljenja za prevažanje večjega tovora oz. prikolic, saj s primernim vozilom ne presežejo meje maksimalne teže tovora.

Med drugim pa je primeren tudi za vse tiste, ki si želijo atraktiven, edinstven, moderen dizajn, in za vse, ki iščejo vrhunsko raven ergonomije.

 

Prednosti linije Cayman...

Takoj lahko izpostavimo nezahtevno vzdrževanje. Stroški so tako bistveno cenejši, kot pri veliko večjih modelih in plovilih iz drugih kategorij. S Caymanom smo lahko sposobni odpluti tudi na kakšna daljša potovanja. Z nakupom tende, ki spada v dodatno opremo, pa lahko na čolnu preživimo tudi dlje časa. Gumenjak je prav tako primeren za vodne športe, kot je vleka smučarja, tube ipd. 

Široka volanska konzola vam nudi dovolj prostora za dodatne navigacijske elemente, z nekoliko dvignjenim sprednjim delom in sredinsko konzolo vam čoln da občutek, da je sprednji del ločen in s tem nudi tudi veliko prostora za sončenje na sprednji ploščadi.

Vsi čolni so testirani in preizkušeni v najtežjih vremenskih razmerah.

Cayman 21 Sport si lahko ogledate v živo v salonu…

… podjetja Moto-Nautika, d. o. o., v Miklavžu na Dravskem polju. Podjetje vam obenem za razstavljene produkte nudi kompletno mednarodno garancijo na vse rekreativne modele, tako da lahko brezskrbno uživate v svojem čolnu z maksimalnim zagotovilom zadovoljstva tudi po nakupu. Obenem pa vam nudi kar do 5 let jamstva na vaše plovilo!

Poleg razstavljenega modela CAYMAN 21 Sport si lahko ogledate tudi druge modele iz linij SUNDECK in OPEN LINE. Z drug ponudbo vred pa vas čaka ogled več kot 100 plovil, ki so na zalogi.

VIDEO

CAYMAN 21 SPORT – ZALOGA

Redna cena: 33.666€

Akcijska cena do konca meseca februar: 29.626€

V ceno je vključena dodatna oprema:
- Bimini tenda
- RollBar – lok
- Umivalnik z rezervoarjem za vodo
- Zložljiva mizica
- Zadnja sončna ploščad z blazinami
- Črn pokrov za umivalnik

Več informacij o gumenjaku: http://marine.moto-nautika.com/ranieri-cayman-21-sport

PRIDOBITEV PONUDBE

Za več informacij ali dodatnih vprašanj, lahko kontaktirate svetovalce v podjetju MOTO-NAUTIKA (generalni uvoznik za Slovenijo, Hrvaško in Srbijo), preko email-a ali kontaktnih številk.

Email: info@moto-nautika.com;  Telefon: 00386 (0)2 629 04 00; Mobitel: 00386(0)31 386 951

Torek 26 Feb 2019

Greenline NEO

Slovenska ladjedelnica Greenline Yachts je predstavila novo plovilo Greenline NEO.

NEO predstavlja nov mejnik pri razvoju plovil Greenline Yahts in predstavlja zavezo k izdelavi okolju prijaznih plovil, ki za pogon uporabljajo tudi električno energijo.

Plovila NEO omogočajo pogon z izvenkrmnim bencinskim motorjem ali ekološko neoporečnim električnim motorjem. To je prvo plovilo iz te ladjedelnice, ki ga poganjajo izvenkrmni motorji.

NEO izdelujejo v treh različicah. Kot Open, brez strehe, kot Hard Top s trdo streho in kot Coupe, ki ima v celoti zaprt salon. Vse tri različice imajo možnost namestitve do dveh izvenkrmnih motorjev z močjo do 300 KM. Motorji omogočajo potovalno hitrost plovbe 36 vozlov in najvišjo hitrost plovbe kar 42 vozlov. V Kolikor se odločite za uporabo elektrikike, boste plovilo lahko poganjali z dvema električnima motorjema Torqeedo z močjo po 80 KM. Elektrika bo shranjena v dveh bateriji s kapaciteto 61 kWh. Zadostovala bo za plovbo do 40 nmi pri optimalni hitrosti 6 vozlov oziroma za najvišjo hitrost plovbe 16 vozlov, pri čemer bomo lahko prepluli do 20 nmi.

Kaj pa kopalna ploščad

Plovilo Greenline NEO bo imel nameščene izvenkrmne bencinske motorje. Kljub temu pa se ne bo potrebno odpovedati elegantni in prostorni kopalni ploščadi na krmi plovila. Zahvaljujoč slovenskemu izumu S.A.F.E., oblikovalskega studia J&J design, bo NEO na voljo z veliko premično kopalno ploščadjo (Več o ploščadi S.A.F.E na tej povezav)

Greenline Neo bo prvič na ogled na prihajajočem salonu plovil Dusseldorf med 19. in 27.1.2019 ter v Amsterdamu med 6. in 10.3.2019).

Tehnični podatki Greenline NEO

  • Dolžina čez vse: 10,99 m
  • Širina: 3,49 m
  • Ugrez: 0,85 m
  • Teža plovila: 4.850,00 kg
  • Št. kabin: 1
  • Število ležišč: 2
  • Št kopalnic: 1
  • Rezervoar za gorivo: 800 l (bencin) / 80 l (diesel )
  • Rezervoar za vodo: 400 l
  • Rezervoar fekalnih vod: 40 l
  • Najvišja hitrost plovbe (bencin): 42 vozla
  • Najvišja hitrost plovbe (elektrika): 16 vozla
  • Doseg (elektrika): 40 nmi (pri 6 vozlih)
  • Doseg (elektrika): 20 nmi (pri 16 vozlih)

Več o plovilu na: Greenline NEO.

Sreda 16 Jan 2019

Francoska ladjedelnica Jeanneau je predstavila novo jadrnico iz serije Sun Odyssey.  Model 410 se lahko pohvali z hitrim trupom in udobjem na krovu.

Novi model jadrnice je predstavnik osme generacije plovil Sun Odyssey. Podedoval je vse dobre lastnosti svojih predhodnikov z dodatkom novosti, ki jadranje naredijo še hitrejše, bolj varno in zabavno.

Bum je nameščen niže. S tem so povečali površino in zagotovili lažji dostop do glavnega jadra. Vitla so nameščena na centralno pozicijo, kar zagotavlja enostavno nastavljanje jader in zagotavlja večjo varnost na krovu. Za lažji prehod s krme na premec plovila, so tudi na modelu 410 oblikovali bočni prehod, ki se z nivoja krme elegantno dviguje proti premcu. Prehod omogoča varno in elegantno prehajanje in se še posebej praktično pri privezovanje plovila z muringom na premcu.

Notranjost plovila je v skladu z najnovejšimi standardi ladjedelnice. Oblikoval jo je Jean-Marc Piaton s svojo ekipo. Želeli so izdelati plovilo, katere notranjost bo dajala občutek, kot da ste na bistveno večjem plovilu. Razporeditev prostorov je nekoliko atipična, zaradi česar je  notranjost plovila večja kar opazimo že na prvi pogled. Da je plovilo privlačno za široko paleto navitkov, je na voljo z dvema prostornima kabinama kot lastniška verzija ali pa s tremi kabinami, ki bo bolj privlačna za večje posadke ali za čarter. V obeh variantah ima lahko eno ali pa dve kopalnici.  

Razporeditev prostora je resnično nekoliko atipična. Ko vstopimo v salon je na levi strani navigacijska miza, pred njo pa kuhinja. Na desni strani je kopalnica, pred njo pa sedežna garnitura z zložljivo mizo.

Lastniška kabina je izjemno prostorna. Postelja ima dostop s treh strani. Na bokih sta dve stopnici, ki omogočata eleganten dostop do postelje, ki ga lahko primerjamo z domačo spalnico. V kabini so številne omare in odlagalne površine. Pod pokrovom ene izmed omaric je skrit tudi priročen umivalnik. V kolikor se odločite za različico z dvema kopalnicama, se bo potrebno odpovedati nekaj prostora v lastniški kabini. Druga, lastniška kopalnica je namreč nameščena v levem delu kabine, zaradi česar postelja ni več v sredini, temveč je pomaknjena na desni bok.

Jadrnica je na voljo z dvema različno močnima motorjema. Standardna opcija je Yanmar s  23 kW, močnejše opcijska pa ima 33kW. Poleg standardne kobilice, ki sega do globine 2,14 m, je na voljo tudi krajša različica za plovbo v plitvejšem morju.

Tehnični podatki:

  • Dolžina čez vse: 12,35 m
  • Dolžina trupa: 11,99 m
  • Širina: 3,99 m
  • Teža praznega plovila: 8000 kg
  • Ugrez: 2,14 m
  • Rezervoar goriva: 195 l
  • Rezervoar vode: 530 l
  • Št. kabin: 2 ali 3
  • Število kopalnic: 1 ali 2
  • CE certifikat:
    • 2 kabine: A6 / B7 / C9 / D9
    • 3 kabine: A8 / B9 / C10 / D10

Več informacij o plovilu pri uradnem zastopniku Jeanneau za Slovenijo: Just Perfect, www.jeanneau-sailboats.si

Fotogalerija

Sreda 05 Dec 2018

Ranieri Cayman 38.0 Executive Trofeo

Italijanska ladjedelnica Ranieri International je predstavila novi model ogromnega gumenjaka, ki bo zadovoljil tudi najzahtevnejše kupce.

Ranieri Cayman 38.0 Executive Trofeo

Cayman 38.0 Executive je luksuzni gumenjak, ki v dolžino meri 11,70 m. Temu primerna je tudi širina 3,80 m, zaradi česar je to gumenjak na katerem bo dovolj prostora za vse. In ko rečemo vse to tudi mislimo. Plovilo lahko na krov sprejme kar 24 oseb in zanje se vedno najde primerno mesto. Na premcu je velika sončna ploščad in okno za zračenje kabine pod krovom. Kot smo pri Ranieriju že vajeni, je celotno oblazinjenje izdelano iz vodoodpornih materialov zaradi česar voda nikoli ne prodre v blazine. Hkrati so materiali odporni na UV svetlobo zato tudi na močnem soncu ne bodo spreminjali svoje barve.

V premcu se skriva tudi prostorna kabina. Vhod je skozi centralno konzolo. Na voljo so štiri ležišča in ločena kopalnica.

Krmi del plovila je namenjen druženju. Velika sedežna garnitura je v obliki črke U. Bočne stranice so od krmnega dela plovila pa vse do njegove sredine dvignjena in zagotavljajo dodatno varnost pri prehodu s premca na krmo in obratno. Varni bodo tudi otroci. V sredini sedežne garniture je velika miza. Nameščena je na hidravlično nogo. Le s pritiskom na gumb jo lahko spustimo do polovice in sedežno garnituro spremenimo v veliko sončno ploščad. Če na krmi potrebujemo veliko prostora, mogoče celo plesišče, pa mizo spustimo v najnižjo pozicijo, kjer se poravna z dnom krova.

Plovilo lahko primerno opremimo z močjo. Namestimo lahko dva motorja, ki bosta dovolj za pogon plovila, če pa si želimo hitro plovbe pa lahko namestimo tudi tri motorje z močjo do 400 KM ali skupno do 1200 KM. Da ne bomo kar naprej na črpalkah, je vgrajen 750 litrski rezervoar za gorivo.

Tehnični podatki:

  • Dolžina plovila: 11,70 m
  • Širina plovila: 3,80 m
  • Premer tubusov: 0,65 m
  • Število oseb na krovu: 24
  • Število ležišč: 4
  • Število motorjev: 2-3
  • Največja moč motorjev: 1200 KM
  • Rezervoar goriva: 750 l
  • Rezervoar vode: 150 l
  • Fekalni tank: 85 l
  • CE kategorija: B

Test plovila

Testno plovilo Ranieri Cayman 38.0 Executive je bil v izvedbo Trofeo z luksuznimi dodatki. Kljub temu, da je komaj prišel iz ladjedelnice, so pri The Boat Show že izvedli test plovila. Testni model je  imel nameščena dva motorja Suzuki s po 350 KM s po dvema propelerjema, ki se vrtita v obratni smeri.

Plovilo je izgliseralo pri hitrosti 12 vozla. Motorji so bili v skrajni spodnji legi in so se vrteli s 2800 obrati na minuto (Kako pravilno izglisiramo si lahko preberete na tej povezavi). Hitrost 25 vozlov doseže pri 3600 obratih motorjev ne da bi spreminjali naklon motorjev. Poraba pri tej hitrosti je znašala 60 l/h (2,4 l/nmi). Pri 30 vozlih poraba naraste na 100 l/h (3,3 l/nmi). Če se poigramo še s trimom motorjev, se hitrost poveča na 34 vozle. Poraba tako pade na 2,9 l/nmi. Ko povečamo plin do konca, plovilo izjemno hitro pospeši. Razlog je tudi izjemno majhna teža plovila, ki prazno tehta zgolj 3,5 t. Pri 6100 obratih motorjev v minuti plovilo pospeši do hitrosti 50 vozlov.

Več o plovilu Cayman 38.0 Executive na tej povezavi.

Zastopnik Ranieri International za Slovenijo: Moto-Nautika d.o.o.

Vir: Ranieri International, youtube (The Boat Show)

Fotogalerija 

Četrtek 22 Nov 2018

Hanse 508

Nemška ladjedelnica Hanse je predstavila novo plovilo v seriji 8. Lepotica z oznako 508 je namenjena sproščenemu jadranju. Zaradi inovativnega oblikovanja ponuja plovne lastnosti, kot jih v tem razredu jadrnic še nismo videli.

Nova Hanse 508 v dolžino meri 15.55 m. Njena največja širina znaša 4,75 m zagotavlja veliko prostora tako na krovu kot pod njim. Za izbirčne kupce v ladjedelnici ponujajo številne možnosti prilagoditve interieria po željah lastnika. Jadrnica je kot lastniška na voljo s tremi kabinami. Če gre za plovilo, ki bo namenjeno čarterju, pa ima lahko kar šest kabin. V krmi plovila sta v vseh različicah dve kabini, ki sta opremljeni s svojima kopalnicama. Če se odločimo za različico, ki bo imela kabino več v krmi, potem bo v levem boku namesto kopalnice z ločenim tušem, kabina s pogradom. Dimenzije salona in razporeditev je vedno enaka. V desnem boku je velika sedežna garnitura z prostorno mizo, v levem boku pa prostorna kuhinja v kateri bodo imeli dovolj prostora tudi zahtevni kuharji. V prednjem delu je v lastniški verzija na voljo prostorna kabina s prostorno kopalnico, ločenim tušem in veliko garderobno omaro. V verziji s 4,5 ali 6 kabinami sta v tem prostoru dve kabini, ki sta opremljeni z lastno kopalnico. Če gre za čarter plovilo je v skrajnem prednjem delu majhna enoposteljna kabina z mornarskim WC-jem in umivalnikom, ki je namenjena skipperju.

Hanse 508

Krov je velik, prostoren in ergonomično oblikovan. Na premcu in strehi salona so prostorne ravne površine namenjene poležavanju pod soncem in dovolj prostora za namestitev solarnih panelov. Na krmi sta dve kolesi krmila, pred njima pa dvodelna miza. Med njimi je širok prehod, ki omogoča enostaven prehod s krme proti podpalubju.

S skupno površino jader (glavo + genoa) 119 m2 zagotavljajo izjemne plovne lastnosti. Plovilo je dobavljivo s klasičnim ali pa navijalnim glavnim jadrom, katerega površina pa je približno 5 m2 manjša. Genova, ki meri 51,5 m2, je nekoliko manjša a je samodejna, zaradi česar bo jadranje tudi z manjšo posadko enostavno.

Tehnične lastnosti:

  • Dolžina čez vse: 15.55 m
  • Dolžina trupa: 14,93 m
  • Dolžina vodne linije: 13,54 m
  • Širina: 4,75 m
  • Ugrez: 2,40 m (1,98 m – opcija)
  • Teža plovila: 14,70 t (15,10 t pri kobilici 1,98 m)
  • Motor: 59 kW (80 KM)
  • Rezervoar za vodo: 630 l
  • Rezervoar za gorivo: 280 l
  • CE certifikat: A-12
  • Višina jambora nad vodno linijo: 22,05 m
  • Površina jader: 119 m2
  • Glavno jadro: 66,5 m2 (navijalno jadro – 61 m2)
  • Genoa (jib): 51,5 m2
  • Gennaker: 200 m2
  • Reacher: 87 m2

Odločite se za nakup še letos in prihranite preko 15.000 EUR

V kolikor se za nakup plovila odločite v mesecu novembru ali decembru 2018 vam ponujajo možnost, a prihranite do 50% pri nakupu opreme za plovilo, ki vključuje B&G navigacijski paket, potovalni paket (tikovina na krmi, daljinsko vodeno vitlo sidra s števcem dolžine verige, delta sidro s 60 m galvanizirane verige 10 mm, hidravlično krmo platformo, dodatne baterije (1x90 Ah in 4x160 Ah AGM), tuš na krmi, 6 bokobranov, 4 privezne vrvi, dodatna ročica vitla,…) in paket za hitro jadranje, ki vključuje Elvestrom FLC jadra, pripone iz dyneeme in Selden sistem drsnikov za glavno jadro.

Cena plovila

Plovilo bo na voljo od marca 2019, cena pa bo znašala okrog 275.000 EUR.

Četrtek 08 Nov 2018

Leto 2019 prinaša dolgo pričakovano nadgradnjo GRANDovih izjemno uspešnih G650 - Golden Line series G750.

Novi 7.5-metrov dolg in z dizajnom kategorije B* izjemen čoln,  ponuja več prostora in luksuza, hkrati pa ohranja izredne lastnosti pomorskega vodenja, ki so značilen za ta razred čolnov. 

G750 ima značilen sodobni stil in udobje, ki ga spremlja obsežna paleta možnosti, ter tudi izvenkrmni motorji do 250 KM, kar daje temu novemu modelu GRAND določeno stopnjo avtoritete in elegance, ki daleč presega konkurenco!

GLAVNE ZNAČILNOSTI

Zahvaljujoč 7,5 metrskemu dizajnu, ter dobro premišljeni postavitvi na krovu, lahko novi G750 varno in udobno sprejme tudi do 10 potnikov. Tako kot pri vseh drugih uveljavljenih modelih v seriji Golden Line, gelcoat, cevi in oblazinjenje, preprosto prilagodite svojim željam s širokim izborom razpoložljivih barv. S pomočjo GRAND-ovega 3D Konfiguratorja plovil, ki se nahaja na spletni strani grandboats.si, si lahko z lahkoto izbirate oblazinjenje po naročilu v različnih dvo-barvnih shemah. Udobje in varnost plovila pa je mogoče dodatno izboljšati z vključitvijo opcijskih tal SeaDek®, ki so opremljena z mikro točkami, kar zagotavlja še dodatno izboljšavo za nedrseča tla.

PREMEC

Standardni Golden Line ima na voljo tradicionalen premec z dvema kljukama za privez, kar omogoča enostaven izstop iz čolna. Kot dodatna varnostna zaščita je nameščena prvovrstna nedrseča površina. Snemljiva blazina pokriva sončno ploščad na premcu, možno pa jo je razširiti z dodatno blazino (neobvezno). Kot dodatna možnost je na voljo električni vitel za samodejno dviganje sidra.

SREDNJI DEL

Na novo zasnovana krmilna konzola je nameščena centralno za optimalno ravnotežje, vožnjo in maksimalno zmogljivost pomorskega vodenja. Obstaja dovolj prostora za vse potrebne instrumente in dodatke, kot so merilnik hitrosti, tahometer, merilniki goriva in temperature, GPS z do 17-palčnim zaslonom, Radar, Audio, odprtine za USB in druga elektronika. Možnost, je zaradi velikih dimenzij, namestiti tudi stranišče. Tako voznikovi, kot tudi potniški sedeži so zložljivi, kar zagotavlja odlično podporo, če raje stojite, če pa se odločite sedeti, pa se prepustite navdušujočemu udobju.

ZADNJI DEL

Veliko območje na zadnji strani krmilne konzole je dobro premišljeno postavljeno in popolno organizirano. Zadnji sedež v obliki črke U, ki spominja na zofo, je opremljen z namenskim vstopnim prehodom za lažji dostop iz vode z vgrajeno pregibno lestvijo. Zadnja stran voznikovega sedeža, za voznika / potnika ponuja še večnamenski prostor za shranjevanje, na vrhu katerega se lahko namesti dodatni umivalnik in pribor za nastavitev vodnega prhe. Za prijetno popestritev poskrbi možnost, da se zadnji prostor preprosto preobrazi v udobno in intimno jedilnico, saj sta na voljo opcijska odstranljiva miza in tenda. Če pa radi uživate v smučanju na vodi, pa je vlečnica za vodno smučanje.

POVZETEK

Med zasnovo G750, so predstavili veliko unikatnih inženirskih in oblikovalskih idej, da bi zasnovali ta čoln tako, da bo nadvse uspešen in udoben.

Kamorkoli vas bo ta čoln ponesel, smo prepričani, da vas bo G750 navdušil s svojo prvovrstno zmogljivostjo in varnostjo. Odlične lastnosti obvladovanja morja, znana izdelava, lep izgled in vrhunsko udobje, pa je tisto, kar vas bo resnično pustilo brez besed. 

Družina čolnov Golden Line je zdaj še izboljšana z uvedbo G750, plovila, ki vključuje leta dobrih strokovnih izkušenj pri oblikovanju in gradnji vrhunskih, elegantnih luksuznih čolnov – skratka, da povzamemo- to je še ena GRAND-ova mojstrovina!

VEČ INFORMACIJ O GUMENJAKU NA TEJ POVEZAVI 

Sreda 07 Nov 2018

Nemška ladjedelnica je predstavila novo hitro potovalno jadrnico iz serije 8.

Hanse 348 je druga najmanjša jadrnica te serije. Izdelana je na osnovi modela Hanse 345. Povečana površina jader in hiter trup zagotavljata zelo dobre plovne lastnosti a še vedno ohranjata enostavno jadranje.

Jadrnica v dolžino meri 10,4 m in 3,50 v širino. Možno jo je kupiti v dvo ali tro kabinski različici. Dvokabinska ima kabino v premcu in desnem delu krme, v levem pa velik skladiščni prostor. Ker v levem delu ni vhoda v krmno kabino, je prostor izkoriščen za veliko kopalnico z ločenim tušem. Kuhinja v obliki črke L je na desni strani plovila. Pred njo in kopalnico pa je prostoren salon, ki se po potrebi lahko spremeni v ležišče za dve osebi. Prednja, lastniška kabina ima prostorno posteljo in dve omari, dovolj veliki za shranjevanje vseh oblačil. 

Trikabinska različica ima klasično razvrstitev kabin in nekoliko manjšo kopalnico, brez ločene tuš kabine.

Klub temu, da je Hanse 348 relativno majhna jadrnica, ima dva velika krmilna obroča. Prostor med njima omogoča enostaven prehod s krme proti podpalubju oziroma na premec plovila. Vsa vitla so pomaknjena na bok. Prilagajanje glavnega in prednjega jadra je možno kar z istega mesta. Ker je krov levo in desno od vhoda prost, so tu namestili dve veliko okni, ki v notranjost prepuščata veliko svetlobe in zagotavljata zračnost kopalnice, kuhinje in obeh krmnih kabin. Eleganten in prost je tudi premec plovila. Je dovolj dolg, da ga lahko uporabljamo tudi za udobno namestitev med sončenjem. Krma je zaprta s preklopno kopalno ploščadjo. Dostop v vodo je preko lestve, ki pa jo moramo pred uporabo namesti po uporabi pa pospraviti v skladišče.

Tehnični podatki:

  • Dolžina čez vse: 10,40 m
  • Širina: 3,50 m
  • Ugrez: 1,95m ali 1,55 m
  • Teža: 6200 kg ali 6500 kg
  • Balast: 2030 kg ali 2300 kg
  • Površina glavnega jadra: 35,5 m2
  • Jib: 25,5 m2
  • Motor: 15,5 kW (21 hp)
  • Rezervoar vode: 230 l
  • Rezervoar goriva: 160 l

Več o plovilu na: Hanse 348

Četrtek 11 Okt 2018

Moto-nautika

V petek se je svečano odprl največji navtični salon v Sloveniji.

V Miklavžu pri Mariboru se je v petek odprl največji navtični salon v Sloveniji. Ob 18.00 uri sta lastnika Lea in Zoran Resnik, simbolno prerezala trak in odprla vrata modernega navtično motociklističnega centra in na ogled povabila več sto glavo množico obiskovalcev.

Slavnostne otvoritve salona sta se udeležila tudi predstavnik Yamaha Delta Team Krško in mariborski župan g. Andrej Fištravec. Ker je Yamaha pomemben partner podjetja Moto Nautika, so priložnost izkoristili tudi za predstavitev revolucionarnega vozila Yamaha Niken, s katerim se je v salon pripeljal Simon Marčič, slovenski udeleženec relija Paris-Dakar.

O podjetju Moto Nautika

Podjetje Moto Nautika je mlado podjetje. Lata 2004 so pričeli kot servis, ki pa je kmalu prerasel svoje okvire. Že po štirih letih so dejavnost dopolnili s prodajnim salonom, ki je takrat meril »skromnih« 1000 m2. Podpisali so partnersko pogodbo z eminentno znamko Yamaha in postali prodajni in servisni center za celotni navtični in motociklistični program Japonskega proizvajalca. Leta 2011 so dejavnost dopolnili s prodajo gumenjakov Grand za slovensko tržišče, do danes pa pridobili zastopstvo za vse države bivše Jugoslavije vse od Slovenije do Albanije. Leta 2016 so svoj prodajni program razširili z italijanskimi plovili Ranieri International. Plovila uspešno tržijo tako na slovenskem, kot tudi na hrvaškem in srbskem trgu. 28. september 2018 je izjemno pomemben datum v zgodovini podjetja. Pred točno 10 leti so odprli prvi prodajno servisni salon. Po skupno 15 letih delovanja pa so odprli nov salon, ki je trikrat večji od prvotnega. Ima kar 3000 m2 pokritih razstavnih površin.

O salonu

Distribucijski center (3000m2) se razprostira v treh etažah. Večji in glavni del se nahaja v srednji etaži, ki bo deloval kot osrčje navtičnega dela. Skozi celotno leto, boste obiskovalci imeli možnost ogleda več kot 100 plovil na zalogi. Kot generalni uvoznik za plovila Ranieri International in gumenjake GRAND, se bomo osredotočali tudi na distribucijo plovil v države bivše Jugoslavije, s centralnim skladiščem v Miklavžu pri Mariboru. V srednji etaži bodo med drugim tudi na svoj račun prišli ljubitelji blagovne znamke Yamaha, saj kot pooblaščen

prodajalec in serviser, nudijo na ogled celotni prodajni program (vodni skuterji, izvenkrmni motorji, motorna kolesa, scooterji, ipd.). To je tudi eden prvih salonov v Evropi, ki ustreza smernicam najhitreje razvijajoče blagovne znamke – Yamaha.

Celoten koncept centra je zasnovan tako, da se stranke počutijo udobno in domače. Poskrbljeno je za vse člane družine, posebej tudi za najmlajše raziskovalce moto-navtičnega sveta, medtem ko lahko starši kvalitetno namenite svoj čas izbiri pravega plovila oz. vozila. Na ogled so skoraj vsa plovila in vozila iz prodajne ponudbe, kar pomeni da lahko zagotovo najdete primerno izbiro ali rešitev, ki vam najbolj ustreza.

Ker želijo svojim obiskovalcem in strankam ponuditi vse na enem mestu, so v celotni zgornji etaži pripravili prostor za:

  • dodatno opremo za vodne športe,
  • dodatno opremo za vaše plovilo,
  • registracija in zavarovanje plovil,
  • najem plovil in dodatne opreme,
  • dodatna moto in motocross oprema.

V zahodnem delu centra ostaja servisni del, ki ga sestavlja ekipa tehnično in strokovno podkovanih serviserjev, ter bo z veseljem in kvalitetno poskrbela za servis oz. vzdrževanje vašega plovila / vozila. Dejavnost bodo dopolnili tudi z zimovanjem plovil. Center je prav tako založen z več kot 10000 rezervnimi deli, za različne blagovne znamke, kar pomeni da servis ni samo kvaliteten, ampak tudi opravljen v najkrajšem možnem času.

Torek 02 Okt 2018