Italijanska ladjedelnica ZAR Formenti je predstavila novo plovilo z oznako ZAR 79 SL: Že iz same oznake lahko ugotovimo, da gre za približno 8 metrov dolg gumenjak z plastičnim dnom. Kratica SL pomeni Sport Luxury, zaradi česar lahko sklepamo, da gre za hitro plovilo z veliko mero udobja med plovbo in na sidru. .

Krov plovila je povzet po modeli ZAR 85 SL, ki je zastavonoša te ladjedelnice. Kot pri vseh svojih plovilih za gradnjo uporabljajo najkvalitetnejše materiale in posvečajo pozornost prav vsakemu detajlu. Ravno toliko ali pa še več pozornosti posvetijo tudi oblikovanju trupa in razporeditvi teže. Zaradi dolgoletnih izkušenj, ladjedelnica izdeluje gumenjake že 38 let,  so vsa njihova plovila oblikovana tako, da omogočajo izjemno stabilno, udobno in hitro plovbo. Seveda je hitrost povezana tudi z ekonomičnostjo. Zaradi vseh fizikalnih lastnostih so gumenjaki ZAR enostavni za uporabo, hitro izglisirajo dosegajo visoke hitrosti. Kot smo vajeni pri gumenjakih te ladjedelnice imajo drugačno samosvojo obliko. Uporabljeno je veliko plastike in občutek na krovu je primerljiv s plovbo na nekoliko večjih gliserjih. Premec je razširjen in dvignjen, zaradi česar je v prednjem delu čolna veliko prostora za sončno ploščad, prostor za druženje ob hrani ali pijači ali pa za udobno namestitev med plovbo.

Test

Testni gumenjak ZAR 79 SL je imel nameščen izvenkrmni motor Suzuki, ki razvije 300 KM.

Gumenjak je začel glisirati že pri hitrosti 9 vozlov, motor pa se je vrtel z 2000 obrati na minuto. Pri 3000 obratih je hitrost plovbe znašala že 20 vozlov, poraba pa je znašala 22 l/h oziroma 1,1 l na prepluto navtično miljo. Pri hitrosti 30 vozlov se krma dvigne iz vode in premec nekoliko spusti. Potrebno je spremeniti naklon motorja (trim), da se premec zopet dvigne nad morsko gladino. S samo spremembo naklona motorja se je hitrost povečala na 34 vozle. Na testu je bilo jezero rahlo vzvalovano. Valov v plovilu ni bilo čutiti zaradi oblike plovila in dobre razporeditve teže. Motor se je vrtel z 4300 obrati poraba pa je znašala 43 l/h oziroma 1,26 l na prepluto navtično miljo, kar je le 15 % več kot pri hitrosti 20 vozlov. Tako lahko rečemo, da je to še vedno potovalna hitrost. Pri 4800 obratih motorja v minuti plujemo s 37,5 vozla. Pri pospeševanju plovilo povečuje hitrost in ostaja zelo vodljivo. Na občutek deluje krmarjenje celo bolj natančno. Pri 6000 obratih im malenkostnih popravkih naklona motorja (trim) plovilo doseže hitrost 47 vozlov. Poraba motorja znaša okrog 90 l/h oziroma 1,9 l na prepluto navtično miljo.

Po testu lahko rečemo, da je novi ZAR 79 SL opravičil svojo kratico SL. Gre resnično za zelo hiter čoln z veliko prostora na krovu, da zagotavlja izjemno udobno plovbo in da je njegovo krmarjenje enostavno in natančno tudi pri visokih hitrostih.

Videoposnetek testa: 

 

Zastopnik za motorje Suzuki v Sloveniji je podjetje As Boats (as-boats.si).

Vir: Youtube-The Boat Show, Foto: ZAR Formenti