Lansko leto je italijanska ladjedelnica Cantieri Capelli predstavila največji model svojega gumenjaka, Capelli Tempest 50.

Gumenjak, ki v dolžino meri 50 čevljev oziroma 14,80 m, le stežka imenujemo gumenjak. Pri širini 4,30 m nudi skoraj vse kar nudijo motorne jahte pri tej dolžini. Pri svoji velikosti omogoča namestitev štirih motorjev, ki lahko razvijejo do 425 KM. Na tem mestu, bi se marsikdo vprašal čemu je namenjen tak gumenjak. Seveda gre v prvi vrsti za premikanje mej mogočega. Seveda pa to ni vse. Tak gumenjak, si želi nekdo, ki se rad hitro premika iz kraja v kraj in se pri tem ne želi obremenjevati, če se sredi morja spremeni vreme in mora pluti po razburkanem.

Gumenjak na krov sprejme do 18 potnikov, ima dve kabini, prostorno kopalnico, kuhinjo in še bi lahko naštevali. Plovilo je namenjeno druženju, zabavam na vodi, seveda pa omogoča tudi prenočevanje manjši posadki.

Na krovu ima številne površine, ki so namenjene uživanju pod soncem. Na premcu in na krmi sta veliki sončni ploščadi, kjer se lahko sprošča polovica posadke. V centralnem delu je kabina v katero lahko vstopamo z levega in desnega boka. V njej je majhna kuhinja, sedežna garnitura, ki se lahko spremeni v ležišče  in več omaric za shranjevanje. Druga kabina v katero vstopamo skozi centralno nameščeno konzolo, je v premcu plovila. V njej je sedežna garnitura z mizo, ki se po potrebi spremeni v ležišče za dve osebi in prostorna in elegantna kopalnica. Vsekakor dovolj za udobno prenočevanje na krajših križarjenjih.

Test plovila

Plovilo Capelli Tempest 50 je bilo opremljeno s štirimi motorji Yamaha 425 XTO s skupno močjo 1700 KM. Test je izvedel priznani navtični novinar, bivši krmar Formule 1 na vodi in eden izmed novinarjev, ki testira in izbira Evropsko plovilo leta, Maurizio Bulleri (The Boat Show).

Ko se motorji vrtijo z 2400 obrati na minuto, plovilo pluje s hitrostjo 14 vozlov in se že povzpetja na vodno gladino in prične glisirati. Pri hitrosti 25 vozlov poraba goriva vseh 4 motorjev znaša le 5 litrov goriva za prepluto miljo oziroma 125 l/h.  Pri 4200 obratih na minuto se hitrost plovbe poveča na 35 vozlov. Pri 4800 obratih na minuto plujemo s hitrostjo 40 vozlov. Ker je bilo morje nekoliko razburkano, je bil trim motorjev na skrajno spodnji poziciji. Plovilo je zaradi tega bolj stabilno in po valovih pluje mirneje. Če bi trim prilagodili in motorje nekoliko dvignili, bi končna hitrost plovila narasla še za dva vozla ali več. Pri tej hitrosti je poraba goriva primerljiva s porabo jahte podobne dolžine. Giblje se med 7 in 8 litri goriva na prepluto miljo oziroma 320 l/h. Ko se motorji zavrtijo do najvišjih obratov, hitrost naraste na 50 vozlov, primerno temu pa naraste tudi poraba goriva.

Tehnični podatki:

  • Dolžina: 14,80 m
  • Širina: 4,30 m
  • Teža plovila: 9.000 kg
  • Rezervoar goriva: 2000 l
  • Rezervoar vode: 230 l
  • Moč motorjev (max): 4x425 KM
  • Število oseb na krovu (max) : 18
  • Št. kabin: 2
  • Št. ležišč: 4
  • Certifikat CE: B

 

Več o plovilu na tej povezavi.

Več o motorjih Yamaha 425 XHO na tej povezavi.