Test: Beneteau Antares 8 OB

Beneteau Antares 8 OB je plovilo, ki sledi modernim trendom navtične industrije. Namenjeno je vgradnji zunajkrmnega motorja, ki omogoča lažje servisiranje in več prostora v samem plovilu.

Antares 8 OB je agilen gliser namenjen obiskovanju bližnjih zalivov, krajšim križarjenjem in seveda ribičem. Zaradi zaprtega salona ponuja izjemno varnost med plovbo, udobje na sidru in prostornost majhne jahte. Salon je od krme ločen s steklenimi vrati. V levem delu salona je velika miza z dvema klopema, na kateri se lahko udobno namestijo štiri osebe. Mizo je možno spustiti na nivo klopi in jedilnica se spremeni v dvojno ležišče. V desnem delu salona je krmarnica. Krmarju je namenjen udoben zložljiv sedež, ki omogoča udobno plovbo v sedečem ali stoječem položaju. Ko smo na sidru in potrebujemo kuhinjo, lahko sedež premaknemo povsem na kontrolno konzolo in v kuhinjskem delu sprostimo dodatno delovno površino. V kuhinjski niši so 40 l hladilnik, pomivalno korito in plinski kuhalnik.

V premcu plovila je kabina, kjer lahko udobno prespijo do tri osebe. Skupaj s salonom je na plovilu kar pet ležišč.

Krma je prostorna in ima veliko sedežno garnituro v obliki črke U. V sredino je postavljena miza, ki jo lahko spustimo in s pomočjo dodatne blazine spremenimo v sončno ploščad, ki meri kar 2 x 1,27 m. Druga, skoraj enako velika sončna ploščad, je tudi na premcu. Izhod na kopalno ploščad je v levem delu. Kljub zunajkrmnemu motorju je na obeh straneh dovolj prostorna kopalna ploščad, ki ima na levi strani zložljive stopnice za dostop do morja.

Ker je plovilo namenjeno tudi ribičem, je na bokih veliko prostora za namestitev nosilcev ribiških palic.

Test plovila

Plovilo smo testirali pred Bernardinom. Pihal je rahel zahodnik, morje ni bilo vzvalovano. Na plovilu sta bili dve osebi. Na plovilo je bil nameščen motor Suzuki z močjo 200 KM, kar je največja dovoljena moč.

S plovilom smo najprej opravili nekaj testnih krogov. Antares 8 OB je izglisiral pri 3500 obratih motorja, ko je hitrost znašala dobrih 11 vozlov. Pri rahlem dodajanju plina so obrati hitro narasli na 4500 in hitrost plovbe se je povečala na potovalno hitrost, ki znaša okrog 24 vozlov. Plovba je bila glede na stanje morja izjemno mirna. Lastne valove in valove drugih plovil je premagoval mehko brez nepotrebnega poskakovanja. Pri dodatnem pospeševanju smo pri 5000 obratih pluli s hitrostjo 28 vozlov. Ko smo ročico plina potisnili do konca, so obrati narasli na 5400, hitrost plovbe pa je znašala dobrih 30 vozlov. Ker na plovilu ni bilo vgrajenega merilca porabe, smo povzeli porabo motorja po proizvajalčevih specifikacijah. Plovilo pri počasni plovbi potroši približno 2 l goriva na prepluto miljo, pri potovalni približno 2,3 l/nmi in pri polni hitrosti približno 2,6. S polnim rezervoarjem, ki meri 280 l, lahko preplujemo med 120 in 140 nmi, preden se bo treba znova ustaviti na bencinski črpalki.

 

Obrati motorja Poraba (l/h) Hitrost
 (1/min) (po navedbah proizvajalca) (vozli)
625 3,00 1,60
1250 6,20 2,60
1500 9,50 4,80
2000 14,60 6,00
2500 21,30 7,20
3000 25,50 8,30
3500 31,00 10,50
4000 39,00 13,70
4500 55,90 24,00
5000 64,00 28,00
5400 72,50 30,40

Tehnični podatki:

  • Dolžina čez vse: 8,23 m
  • Dolžina trupa: 6,99 m
  • Širina trupa: 2,76 m
  • Teža praznega plovila: 2 269 kg
  • Rezervoar goriva:  280 l
  • Rezervoar sladke vode: 100 l
  • Motor: 147 kW – 200 (max)
  • Tip motorja: zunajkrmni
  • CE Certifikat: C9 - D9

Več informacij o plovilih Beneteau in motorjih Suzuki pri uradnem zastopniku v Sloveniji: As-Boats d.o.o. in Suzuki Slovenija.