Zadnje iz eTrgovine

59.90€

Komplet potopisov jadralca Jasmina Čauševiča vsebuje 4 knjige:

  1. Šepet vetra in valov- potopis (redna cena: 24,90 EUR)
  2. Sam prek oceana- potopis (redna cena: 24,90 EUR)
  3. Skriti paradiž- potopis (redna cena: 24,90 EUR)
  4. Ljubezen pod jadri- ljubezensko erotični roman (redna cena: 16,90 EUR)

Redna cena kompleta: 91,60 EUR

Prednovoletna akcija do 31.12.: 59,90 EUR (prihranek 31,70 EUR)

Več o posameznih knjigah na povezavah.

 

O jadralcu Jasminu Čauševiču: 

Slovenski popotnik in jadralec Jasmin Čaušević, se je leta 2014 odpravil na pot okoli sveta. Pravzaprav to ne bi bilo nič nenavadnega, če se za to Jasmin ne bi odločil opraviti sam z družinsko serijsko jadrnico Bavaria 34, katero ni nič predelal in ne ojačal, da bi lahko zdržala široka morja in valovite oceane. Po prvi etapi od Poreča do Kanarskih otokov in drugi etapi od Kanarskih otokov do Karibov je napisal dve potopisni knjigi, v kateri je dodal ogromno jadralskih podatkov, ter s cenami prikazal, da je sanje mogoče odsanjati z minimalno količino denarja. Sedaj je na poti od Karibov do Avstralije, dolgi 12.000 NM. Bo naš solo jadralec po preplutem zahrbtnem Atlantiku lažje osvojil Pacifik v skoraj 30 dnevni neprekinjeni samotni plovbi? Vse izveste tukaj!

Njegovo jadranje po Pacifiku lahko spremljate v potopisu na naši spletni strani: Z jadri in vetrom po oceanih

Komplet potopisov - prednovoletna akcija

Zadnji video

Ali je lahko ladja istočasno v dveh letnih časih, poletju in zimi, v dveh različnih urah, dnevih, letih in celo dveh stoletjih?

Zanimivo vprašanje, ki ima izjemno zanimiv odgovor.

SS Warrimoo je potniški parnik, ki je bil zgrajen davnega leta 1892. Zgrajen je bil za prevoz potnikov med Avstralijo in Novo Zelandijo. Kmalu po začetku plovbe so ga angažirali za plovbo proti Kanadi. Lastnik ladje James Huddart je kmalu po prevzemu zašel v finančne težave. Ladjo je bil prisiljen prodati. Avgusta 1899 jo je kupilo podjetje New Zealand Shiping Company, ki pa jo je dobro leto kasneje prodala podjetju Union Steamship Company.

Odgovor na vprašanje

V času, ko je plula za podjetje New Zealand Shiping, je bil kapitan ladje John Phillips. Konec leta 1899 je plula iz Vancuvra preko Pacifika proti Avstraliji. Navigator na ladji je kapitanu prinesel poročilo o poziciji ladje. Nahajali so se na 0 stopinj in 31 minut severne zemljepisne širine in 179 in 30 minut zahodne zemljepisne dolžine. Bilo je 30.12.1899. Kapitan je vprašal, kaj to pomeni. Prvi se je oglasil Mate Payton. Povedal je da to pomeni, da so blizu Ekvatorja in blizu mednarodne časovne meje.

Kapitan Phillips je izkoristil priložnost in se odločil, da izvede potezo svojega življenja. Posadki je naročil, naj še enkrat podrobno preverijo pozicijo, nato pa spremenil smer plovbe proti omenjeni točki. Prilagodil je tudi hitrost plovbe. Jasno nebo in mirno morje sta omogočila, do so točno ob polnoči pripluli na Ekvator na točki časovne razmejitve.

In kaj je bila posledica njegove poteze. Premec ladje je bil na južni polobli in je bil v poletju. Krma ladje je bila na severni polobli in je bila v zimi. Premec ladje je bil že v 20. stoletju, medtem, ko se je krma nahajala še v 19. stoletju. Na premcu je bil 1. januar, na krmi 31. december.

Skratka ladja je bila istočasno v dveh različnih dnevih, dveh različnih mesecih, dveh različnih letih in dveh različnih stoletjih in to vse ob istem času! Hkrati je bila v zimi in poletju, ter v severnem in južnem Pacifiku.

Vir: wikipedia.org, foto: Allan C. Green (1878-1954)

Komentarji

Komentarji   

# Stane1 08:39 29-11-2018
Kolega, ki je veliko let kot oficir plul za splošno plovbo, mi je odgovoril: "Seveda pa je članek zavajujoč, saj v tem času ne more biti ne sredi zime ne sredi poletja. Ker je bil 10 dni pred tem komaj zimski solstijcij in se pri nas zima komaj začne."
# eNavtika 09:56 29-11-2018
@Stane1 - popravljeno, da ne bo članek zavajajoč! Hvala.