Irska ladjedelnica Safehaven Marine, ki gradi specialna plovila, se je odločila, da letos poskusi postaviti nov transatlantski rekord.

Safehaven Marine gradi posebna plovila namenjena reševanju na morju, za policijo in vojsko. Njihova plovila imajo izjemne plovne lastnosti in dosegajo hitrosti več kot 50 vozlov. Letos nameravajo postaviti nov hitrostni rekord pri prečkanju Atlantika po pravilih UIM. Plovbo nameravajo začeti v ZDA in končati na Irskem. Najkrajša je seveda direktna plovba, ki znaša 2600 nmi. Ker je njihovo plovilo premajhno, da bi shranilo dovolj goriva za celotno pot, pravila UIM pa ne dovoljujejo dotakanja goriva na oceanu, so se morali odločiti med dvema drugima, alternativnima potema. Druga južna pot poteka iz New Yorka do Azorskih otokov, Portugalske do cilja na Irskem. Tudi ta je prevelik zalogaj za njihovo plovilo. Prečkanje Atlantika je še vedno dolgo 1300 nmi. Zato so se odločili za tretjo, severno pot. Prečkanje Atlantika bodo začeli v Novi Fundlandiji, preko Grenlandije, Islandije do cilja na severozahodni obali Irske. Plovba med posameznimi točkami je krajša od 760 nmi, kar lahko njihovo plovilo prepluje s hitrostjo več kot 40 vozlov. Skupna pot, ki jo bodo prepluli, bo znašala 2400 nmi oziroma 4500 km.

Plovba bo izjemno težka. Na tem območju pihajo močni vetrovi, valovi dosegajo izjemne višine, pogoste so nevihte. Ker bodo pluli v mrzlih severnih morjih, bodo plovbo oteževali led in ledene gore.

O plovilu

Poskus bodo opravili s svojim plovilom Thunder Child II, ki ga trenutno gradijo v njihovi ladjedelnici. 23 m dolgo plovilo bodo poganjali štirje motorji Caterpillar C8.7, od katerih vsak razvije 650 KM. Za prenos moči bodo skrbeli menjalniki ZF 325ATS, ki omogočajo dve prestavi. Moč bodo prenašali na vodo preko štirih površinskih propelerjev France Helices SD3L. Pri tej opremi bo imelo plovilo končno hitrost plovbe več kot 50 vozlov. Doseg pri hitrosti 40 vozlov bo več kot 800 nmi, pri hitrosti 30 vozlov pa več kot 1000. Na krovu bo glavni rezervoar s kapaciteto 5000 l in pomožni s kapaciteto 7000 l, pri čemer bodo lahko po potrebi 2000 l goriva pretočili v rezervoar v prednjem delu plovila za zagotavljanje boljših plovnih lastnosti v razburkanem morju.

Vir: www.safehavenmarine.com