Zadnje iz eTrgovine

29.99€

NAVTIČNI PRIROČNIK je praktični vodnik domačega avtorja, ki v besedi in sliki razumljivo pojasni osnovne pojme iz oceanografije, meteorologije, navigacije, pomorskih veščin ter varnosti na morju.

Podrobne razlage spremljajo čudovite barvne fotografije, skice, tabele in drugo slikovno gradivo. Knjiga zaobjema temeljna in poglobljena znanja, ki naj bi jih imel vsak izkušen pomorščak in vsakdo, ki se ljubiteljsko podaja na morje.

VSEBINA

OCEANOGRAFIJA  - valovi, plimovanje, morski tokovi

METEOROLOGIJA - osnovni meteorološki pojmi, oblaki, lokalni veter, svetlobni pojav v atmosferi

NAVIGACIJA - pomorska karta, sistem pomorskih oznak, magnetni kompas, kurz in hitrost, terestična navigacija, navigacija ponoči, pravila o izogibanju trčenju na morju

POMORSKE VEŠČINE - vozli, pristajanje, sidranje, vleka na morju

VARNOST NA MORJU - podhladitev, rešilni jopič in pripenjanje, reševanje človeka v morju, pnevmatski rešilni splav, klic v sili

DODATEK - kartografski ključ, pomorske luči, luči plovil in znamenja, zvočni signali, oddajanje klica v sili s pomočjo VHF GMDSS - radijske postaje, zastave mednarodnega kodeksa in fonetična abeceda, Beaufortova lestvica


O avtorju

Igor Orlov je prve nevihte in zarje doživel že v otroštvu, na plovbah z dedkom z otoka Zlarina. Jadral je na jadrnicah vseh tipov in velikosti, tudi v zelo zahtevnih zimskih razmerah v Biskajskem zalivu, Rokavskem prelivu in Baltiku. Med drugim se je kot taktik in drugi skiper leta 2001 udeležil regate Fastnet ter prejadral več tisoč milj kot skiper 26-metrske jadrnice La poste. Diplomiral je iz meteorologije na Fakulteti za fiziko v Beogradu. Naziv Yachtmaster je pridobil v Veliki Britaniji, kjer je na Jadralski akademiji z odliko zaključil znameniti študij Professional Crew and Skipper Training. Je avtor številnih strokovnih člankov, testira jadrnice ter motorna plovila za slovensko navtično revijo. Leta 2009 je ustanovil jadralno šolo North Adriatic Sailing Academy.

Iz predgovora

V knjig so združena zelo različna znanja in veščine, ki jih mora obvladati sleherni pomorščak. V njej boste našli dragocene razlage in odgovore na številna pomembna vprašanja o morju, vremenu, navigaciji, plovbi in varnosti. Nazorne fotografije in risbe vam bodo popestrile branje in olajšale razumevanje tega preglednega priročnika, zato boste tudi med plovbo hitro našli ustrezno informacijo ali navodilo.  Prepričan sem, da bo bogata in poučna vsebina te knjige številnim navtikom odstrla nova obzorja ter jim omogočila varnejše doživetje morja in plovbe.

Dušan Puh

O knjigi: 

  • avtor: Igor Orlov
  • dimenzija: 270 x 200 mm,
  • obseg: 192 strani
  • vezava: integralna vezava
Igor Orlov - Navtični priročnik

Zadnji video

Mednarodne pomorske signalne zastave so del mednarodne signale kode. Posamezna zastava predstavlja posamezno črko latinske abecede, številko ali pa ima točno določen pomen. Namenjene so komunikaciji plovil na daljavo.

Zastave lahko uporabimo kot signal na več načinov:

1. Vsaka zastava predstavlja posamezno črko abecede ali številko
2. Vsaka zastava ima specifičen pomen, ki je vnaprej določen
3. Posamezna zastava ali več njih skupaj tvorijo kodo, ki jo lahko razberemo iz kodnih knjig

 Pomen posameznih zastav - črke

Črka Fonetsko Zastava Pomen Pomen z dodanimi številkami
A Alfa Pod menoj je potapljač; bodi pozoren in pluj počasi. azimut ali nosilnost
B Bravo Natovarjam, iztovarjam ali prevažam nevaren tovor
C Charli Potrditev - Da kurz (s 3 števili)
D Delta Ne približuj se mi; imam težave pri manevriranju datum (z 2,3 ali 4 števili)
E Echo Spreminjam smer proti desnemu boku
F Foxtrot Sem onesposobljen; komuniciraj z mano
G Golf Potrebujem pilota. Če to oznako razpbesijo ribiške ladje, ki se nahajajo v okolici ribolovnega območja, pomeni: »Polagam mreže« zemljepisna dolžina (s 4 ali 5 števili - zadnji dve označujeta minute, ostale stopinje)
H Hotel Na krovu imam pilota
I India Spreminjam smer proti levemu boku
J Juliet Imam požar: izogibaj se me, ali: izgubljam nevarni tovor.
K Kilo Želim komunicirati s tabo s tabo želim komunicirati s pomočjo: 1) morsejeve abecede z ročnimi zastavicami ali z rokami; 2) glasnim govorom (megafon); 3) svetlobni morsejevi signali; 4) zvočni signali. (z 1 številom)
L Lima V pristanišču: Ladja je v karanteni.
Na morju: Takoj zaustavi plovilo.
zemljepisna širina. (s 4 števkami, prvi dve števki označujeta minute in ostale stopinje
M Mike Moje plovilo je zaustavljeno in se ne premika
N November Negativno - Ne
O Oscar Človeka v morju
P Papa V pristanišču: Vse osebe naj se zglasijo na krovu, ker plovilo v kratkem nadaljuje pot po morju.
Na morju: lahko ga uporabljajo ribiške ladje s pomenom: »Moje mreže so se zapletle«.

Q Quebec Moje plovilo je »zdravo« in naprošam dovoljenje za pristanek v pristanišču (preklic karantene).
R Romeo Nima ICS pomena razdalja v navtičnih miljah (z več števili)
S Sierra Plujem vzvratno hitrost v vozlih (z več števili)
T Tango Izogibaj se me; vlečna ribiška mreža med dvema ladjama lokalni čas (s 4 števili, prvi dve navajata ure, ostale minute)
U Uniform Drviš v nevarnost
V Victor Potrebujem pomoč hitrost v km/h (z eno ali več števkami,)
W Whiskey Potrebujem medicinsko pomoč
X Xray Prenehaj s svojimi namerami in čakaj na moje signale
Y Yankee Vlečem sidro
Z Zulu Potrebujem vlačilec (remorker). Pri ribiških ladjah, ki se nahajajo v ribolovnih vodah, pomeni: »Mečem mreže«. čas - UTC ( z eno ali več števkami, Prvi dve predstavljata ure, ostalo minute.) (UTC ~ izvirno: Coordinated Universal Time = »Zulu Time«.)


Številke

Številka0 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Zastava
Zastavica


Druge zastave

Hitra zastava Prva nadomestna zastava Druga nadomestna zastava Tretja nadomestna zastava Četrta nadomestna zastava


Primeri signalov z več zastavami

Zastave Koda Pomen
  AC Zapuščam plovilo
  AD Zapuščam plovilo, ki je utrpelo nuklearni napad in je radioaktivno
  AN Potrebujem zdravnika
  EL Ponovi pozicijo plovila
  GM Ne morem rešiti plovila
  GN Odstrani ljudi
  IT Gorim-požar
  VG Nebo je prekrito z oblaki 8številka pomeni delež)
  NC  Klic v sili - DISTRESS


Zastave Koda Pomen
  AN 1 Potrebujem zdravnika. Imam opekline.
  AN 2 Potrebujem zdravnika. Radiološke poškodbe
  EL 1 Ponovi pozicijo plovila v sili
  GN 1 Želim izkrcati del posadke. Ključni člani ostajajo.
  GN 2 Izkrcal bom del posadke.
  GN 3 Lahko prevzameš del posadke?
   MAA Potrebujem nujen medicinski nasvet.
MAB Zahtevam da se srečamo na navedeni poziciji.
MAC Prosim za medicinsko pomoč.


Druge uporabne zastave

Zastava »potapljač« (Diver down) pomeni, da je potapljač pod vodno gladino. Namenjena je obveščanju plovil, ki plujejo v bližini, da se v bližini zastave nahaja potapljač. Zastava je običajno pritrjena na plovec ali bojo, ki pluje na vodni gladini in je z vrvico privezana na potapljača, ki se potaplja v bližini zastave. Zastavo obplujemo na primerni razdalji in z majhno hitrostjo. Zastava je uradna oznaka le v Kanadi, Italiji in nekaterih državah ZDA. V ostalem delu sveta so jo povzeli, ker ščiti potapljača, ki ni fizično povezan s plovilom. Oznaka za ladjo, ki je povezana s potapljačem je sicer zastava A-Alfa.
Rumena zastava Q ima poleg standardnega pomena »Moje plovilo je »zdravo« in naprošam dovoljenje za pristanek v pristanišču« lahko tudi poseben pomen, ko vplujemo v tuje teritorialne vode. Namestimo jo na mesto vljudnostne zastave države v katero smo vpluli, kar pomeni, da nameravamo vpluti v luko z mednarodnim mejnim prehodom in izvesti potrebne carinske procedure. Ko jih opravimo zastavo Q zamenjamo z vljudnostno zastavo - zastavo države v kateri plujemo. Carinske postopke moramo zaključiti v roku 24 ur po vstopu v teritorialne vode druge države.


Komentarji

Komentarji   

# Rok Sorta 21:04 22-02-2016
spoštovani,
ne vem kdo je sestavil članek o mednarodnih pomorskih signalnih zastavah, ampak grozljivo je, koliko neumnosti, napak in popolnoma zgrešenih informaciji je lahko v enem članku. Prosim prepovejte vašemu piscu nadaljnje pisanje o pomorstvu, ker piše o stvareh o katerih mu ni jasno.
Samo za primer: zastavica O (oscar) zelo enostavno pomeni le: človek v morju (in ne: človeka ni na ladji), itd
Rok Sorta
# eNavtika 09:00 23-02-2016
Hvala za opozorilo. Napaka je popravljena.