Zadnje iz eTrgovine

29.99€

NAVTIČNI PRIROČNIK je praktični vodnik domačega avtorja, ki v besedi in sliki razumljivo pojasni osnovne pojme iz oceanografije, meteorologije, navigacije, pomorskih veščin ter varnosti na morju.

Podrobne razlage spremljajo čudovite barvne fotografije, skice, tabele in drugo slikovno gradivo. Knjiga zaobjema temeljna in poglobljena znanja, ki naj bi jih imel vsak izkušen pomorščak in vsakdo, ki se ljubiteljsko podaja na morje.

VSEBINA

OCEANOGRAFIJA  - valovi, plimovanje, morski tokovi

METEOROLOGIJA - osnovni meteorološki pojmi, oblaki, lokalni veter, svetlobni pojav v atmosferi

NAVIGACIJA - pomorska karta, sistem pomorskih oznak, magnetni kompas, kurz in hitrost, terestična navigacija, navigacija ponoči, pravila o izogibanju trčenju na morju

POMORSKE VEŠČINE - vozli, pristajanje, sidranje, vleka na morju

VARNOST NA MORJU - podhladitev, rešilni jopič in pripenjanje, reševanje človeka v morju, pnevmatski rešilni splav, klic v sili

DODATEK - kartografski ključ, pomorske luči, luči plovil in znamenja, zvočni signali, oddajanje klica v sili s pomočjo VHF GMDSS - radijske postaje, zastave mednarodnega kodeksa in fonetična abeceda, Beaufortova lestvica


O avtorju

Igor Orlov je prve nevihte in zarje doživel že v otroštvu, na plovbah z dedkom z otoka Zlarina. Jadral je na jadrnicah vseh tipov in velikosti, tudi v zelo zahtevnih zimskih razmerah v Biskajskem zalivu, Rokavskem prelivu in Baltiku. Med drugim se je kot taktik in drugi skiper leta 2001 udeležil regate Fastnet ter prejadral več tisoč milj kot skiper 26-metrske jadrnice La poste. Diplomiral je iz meteorologije na Fakulteti za fiziko v Beogradu. Naziv Yachtmaster je pridobil v Veliki Britaniji, kjer je na Jadralski akademiji z odliko zaključil znameniti študij Professional Crew and Skipper Training. Je avtor številnih strokovnih člankov, testira jadrnice ter motorna plovila za slovensko navtično revijo. Leta 2009 je ustanovil jadralno šolo North Adriatic Sailing Academy.

Iz predgovora

V knjig so združena zelo različna znanja in veščine, ki jih mora obvladati sleherni pomorščak. V njej boste našli dragocene razlage in odgovore na številna pomembna vprašanja o morju, vremenu, navigaciji, plovbi in varnosti. Nazorne fotografije in risbe vam bodo popestrile branje in olajšale razumevanje tega preglednega priročnika, zato boste tudi med plovbo hitro našli ustrezno informacijo ali navodilo.  Prepričan sem, da bo bogata in poučna vsebina te knjige številnim navtikom odstrla nova obzorja ter jim omogočila varnejše doživetje morja in plovbe.

Dušan Puh

O knjigi: 

  • avtor: Igor Orlov
  • dimenzija: 270 x 200 mm,
  • obseg: 192 strani
  • vezava: integralna vezava
Igor Orlov - Navtični priročnik

Zadnji video

Že nekaj let se govori o ladjah, ki bodo po oceanih plule brez človeške posadke, upravljali pa jih bodo daljinsko iz nadzornega centra. Do sedaj se je o tem veliko le govorilo, večjih premikov na tem področju pa nismo zasledili.

Včeraj je japonsko podjetje Nippon Yusen K.K. objavilo novico, da bodo leta 2019 na plovbo poslali prvo ladjo, ki jo bodo upravljali daljinsko. Eno izmed svojih ladij za prevoz kontejnerjev bodo do leta 2019 usposobili za popolnoma avtonomno plovbo brez posadke. Prva plovba bo po planu iz Japonske proti severni Ameriki preko Pacifika. Pri prvem poizkusu bo na krovu še vedno človeška posadka, ki bo ves čas v pripravljenosti, če bo kateri izmed sistemov odpovedal.

Japonci niso edini, ki si želijo floto svojih ladij posodobiti z daljinskim upravljanjem in na ta način zmanjšati stroške plovbe. Z uvedbo sodobnih računalniških sistemov želijo ladjarji zmanjšati možnosti za človeške napake, ki so v večini razlog za pomorske nesreče.

V istem letu namerava prvo daljinsko vodeno ladjo poslati na plovbo tudi norveško podjetje Yara, ki izdeluje umetna gnojila. Le leto kasneje planirajo ladjo izpopolniti na način, da bo sposobna pluti popolnoma avtonomno, brez daljinskega vodenja. Ladja z imenom Yara Birkeland bo poleg avtonomnosti tudi prva ladja, ki bo tovor prevažala brez emisij toplogrednih plinov. V celoti jo bo poganjala le elektrika. Plula bo na relaciji med  mestom Porsgrunn, kjer je tovarna in mestoma Brevik in Larvik, ki sta oddaljena 14 oziroma 26 km. Z uporabo ladje bodo letno nadomestili kar 40.000 kamionskih prevozov na omenjenih relacijah.

Komentarji