Mercury 3.0 diesel

Ameriško podjetje Mercury je predstavilo nov dieselski vgradni motor z močjo 270 KM.

Nov motor je izredno kompakten. Ima prostornino zgolj 3000 cm3. Valji so razporejeni v V konfiguraciji, zaradi česar je motor relativno kratek in ga je možno namestiti tudi v manjši motorni prostor.

Motor je opremljen s turbo polnilnikom in hladilnikom stisnjenega zraka. Za vbrizg goriva skrbi visoko tlačni skupni vod. Motor se zavrti do največ 4200 obratov v minuti in ponuja zelo velik navor, ki znaša kar 594 Nm že pri 2200 obratih. Motor je namenjen za rekreativna plovila.

Servisni interval je enkrat letno oziroma na 200 ur uporabe. Vse zunanje komponente motorja so nameščene tako, da omogočajo enostaven dostop in serviseranje motorja.

Za varno plovbo in zanesljivo delovanje ima motor vgrajene številne senzorje. Poleg merilca temperature, se meri tudi temperatura izpušnih plinov, pritisk na črpalki goriva, pritisk zraka, temperatura hladilne tekočine, pritisk in temperatura morske vode, zračni tlak, prisotnost vode v gorivu in še bi lahko naštevali.

Za prenos moči lahko izbiramo med številnimi različnimi pogoni. Motor lahko poganja jet pogone, plovila z osovino ali z Z pogonom. Nadgradimo ga lahko z upravljanjem preko krmilne palice (Joystick Piloting).

Kako se je motor obnesel na testu

V testno plovilo Pirelli PZero 110 sta bila vgrajena dva motorja z močjo 270 KM. Plovilo v dolžino meri 11,37m njegova teža pa znaša 3000 kg. Za prenos moči sta vgrajena dva Z pogona z enim propelerjem. Pri 1850 obratih v minuti je plovilo plulo s hitrostjo 14,5 vozla in plovilo je že izgliseralo. Poraba goriva pri tej hitrosti je znašala zgolj 1,6 l na prepluto navtično miljo. Če preračunamo na uro je poraba znašla zgolj 23 l/h. Ker motor doseže največji navor že pri 2200 obratih, plovilo pluje že s spodobno hitrostjo križarjenja 20 vozlov. Poraba nekoliko naraste in znaša 1,7 l/nmi ali 34 l/h. Pri 25 vozlih potovalne hitrosti poraba na prepluto miljo ostaja enaka. Pri hitrosti 30 vozlov poraba naraste na 2 l/nmi oziroma 60 l/h. Pri 3950 obratih plovilo doseže 40 vozlov in poraba naraste na 2,6 l goriva na prepluto miljo (104 l/h). Zaradi velikosti propelerjev se motor ni zavrtel v najvišje obrate. Z nekoliko manjšimi bi dosegli 4200 obratov in verjetno še vozel ali dva višjo končno hitrost.

Primerjava z bencinskim motorjem

Zelo pomemben podatek, ki ga lahko izračunamo iz porabe pri najvišjih obratih, je maksimalna poraba goriva pri tem motorju. Dva motorja sta pri najvišjih obratih porabila 104 l/h, kar pomeni, da lahko pri enem samem motorju računamo na najvišjo porabo pod 55 l/h. Podoben bencinski osemvaljnik z podobno močjo bi potrošil okrog 80-90 l/goriva na uro.

Tehnični podatki:

  • Moč motorja: 230-270 KM
  • Obrati motorja: 4200 1/min
  • Prostornina: 3.0 l
  • Teža: 348 kg
  • Navor: 594 Nm pri 2200 1/min
  • Kompresijsko razmerje: 16.5 : 1
  • Količina olja: 8,5 l
  • Količina hladilne tekočine: 12 l