Zadnje iz eTrgovine

29.99€

NAVTIČNI PRIROČNIK je praktični vodnik domačega avtorja, ki v besedi in sliki razumljivo pojasni osnovne pojme iz oceanografije, meteorologije, navigacije, pomorskih veščin ter varnosti na morju.

Podrobne razlage spremljajo čudovite barvne fotografije, skice, tabele in drugo slikovno gradivo. Knjiga zaobjema temeljna in poglobljena znanja, ki naj bi jih imel vsak izkušen pomorščak in vsakdo, ki se ljubiteljsko podaja na morje.

VSEBINA

OCEANOGRAFIJA  - valovi, plimovanje, morski tokovi

METEOROLOGIJA - osnovni meteorološki pojmi, oblaki, lokalni veter, svetlobni pojav v atmosferi

NAVIGACIJA - pomorska karta, sistem pomorskih oznak, magnetni kompas, kurz in hitrost, terestična navigacija, navigacija ponoči, pravila o izogibanju trčenju na morju

POMORSKE VEŠČINE - vozli, pristajanje, sidranje, vleka na morju

VARNOST NA MORJU - podhladitev, rešilni jopič in pripenjanje, reševanje človeka v morju, pnevmatski rešilni splav, klic v sili

DODATEK - kartografski ključ, pomorske luči, luči plovil in znamenja, zvočni signali, oddajanje klica v sili s pomočjo VHF GMDSS - radijske postaje, zastave mednarodnega kodeksa in fonetična abeceda, Beaufortova lestvica


O avtorju

Igor Orlov je prve nevihte in zarje doživel že v otroštvu, na plovbah z dedkom z otoka Zlarina. Jadral je na jadrnicah vseh tipov in velikosti, tudi v zelo zahtevnih zimskih razmerah v Biskajskem zalivu, Rokavskem prelivu in Baltiku. Med drugim se je kot taktik in drugi skiper leta 2001 udeležil regate Fastnet ter prejadral več tisoč milj kot skiper 26-metrske jadrnice La poste. Diplomiral je iz meteorologije na Fakulteti za fiziko v Beogradu. Naziv Yachtmaster je pridobil v Veliki Britaniji, kjer je na Jadralski akademiji z odliko zaključil znameniti študij Professional Crew and Skipper Training. Je avtor številnih strokovnih člankov, testira jadrnice ter motorna plovila za slovensko navtično revijo. Leta 2009 je ustanovil jadralno šolo North Adriatic Sailing Academy.

Iz predgovora

V knjig so združena zelo različna znanja in veščine, ki jih mora obvladati sleherni pomorščak. V njej boste našli dragocene razlage in odgovore na številna pomembna vprašanja o morju, vremenu, navigaciji, plovbi in varnosti. Nazorne fotografije in risbe vam bodo popestrile branje in olajšale razumevanje tega preglednega priročnika, zato boste tudi med plovbo hitro našli ustrezno informacijo ali navodilo.  Prepričan sem, da bo bogata in poučna vsebina te knjige številnim navtikom odstrla nova obzorja ter jim omogočila varnejše doživetje morja in plovbe.

Dušan Puh

O knjigi: 

  • avtor: Igor Orlov
  • dimenzija: 270 x 200 mm,
  • obseg: 192 strani
  • vezava: integralna vezava
Igor Orlov - Navtični priročnik

Zadnji video

Alex Thomson, Neal McDonald, Transat Jaques Vabre

Jadralca Alex Thomson in Neal McDonald na jadrnici Hugo Boss sta bila prisiljena odstopiti z regate Transat Jaques Vabre.

V nedeljo, 3. novembra, ob 9.37 (UTC) sta med plovbo po Atlantskem oceanu trčila v neznan plavajoč predmet. Plula sta s hitrostjo okrog 25 vozlov. V nesreči sta oba utrpela le manjše poškodbe, njuna jadrnica pa je naenkrat postala izjemno nestabilna. Njuna udeležba na regati se je žal morala končati.

Kmalu po dogodku se je z jadrnice oglasil skiper Alex Thomson:

Alex Thomson, Neal McDonald, Transat Jaques Vabre

»Danes zjutraj sva bila oba z Nealom budna. Plula sva s hitrostjo okrog 25 vozlov. Naenkrat sva trčila v nekaj v morju. Stal sem v kokpitu, Neal je bil pri vratih. Nisva bila prepričana, ali sva v kaj trčila. A jasno je bilo, da je bilo nekaj velikega pod vodno gladino. Jadrnica se je s 25 vozlov naenkrat ustavila. Kobilica se je močno poškodovala. Obvisela je le na hidravlični ročici. Z Nealom sva oba cela. Nimava hujših telesnih poškodb. Dobila sva le nekaj prask. Imela sva srečo. Občutek je bil, kot da se voziš z avtom 70 km na uro in se zaletiš v zid.«

Oba jadralca sta takoj po nesreči kontaktirala tehnično ekipo na kopnem, da so s skupno močjo začeli iskati rešitev, kako stabilizirati plovilo in zagotoviti varnost.

Najprej so mislili, da bodo lahko kobilico stabilizirali, da bi jadralca lahko varno, a počasi zaplula do najbližje obale. Žal niso našli rešitve, ki bi to omogočila. Nestabilna kobilica je nevarna za plovbo. Lahko bi poškodovala trup. Jadralca sta bila prisiljena odstraniti hidravlično ročico, na kateri je obvisela kobilica in celotno kobilico odvreči v morje. Potrebovala sta več ur, da je to uspelo.

Da bi bilo plovilo varno za plovbo, sta napolnila balastne tanke z vodo ter dvignila hidravlična krila v najbolj iztegnjeno lego. Ker trenutno na območju zahodno od otoka Madeira vladajo razmeroma dobre vetrovne razmere in je morje sorazmerno mirno, počasi plujeta naprej. Skupaj s svojo kopensko ekipo bosta izdelala strategijo, kam je najbolje pluti, da bosta varno dosegla kopno.

S svojo kopensko ekipo sta se uskladila, da plujeta proti Zalenortskim otokom.

Kako napredujejo ostale ekipe (7.11.2019 ob 9.00)

Duo Giles Lamare in Antoine Carpentier na svojem trimaranu Groupe CGA - Mille et un Sourires sta prva prečkala ekvator. Sta prva ekipa, ki ju do cilja loči manj kot 1000 nmi plovbe. Trenutno ju do cilja loči le še 889 nmi. Plujeta s hitrostjo 21. vozlov. 180 nmi za njima pluje druga posadka na trimarnanu Multi 50. Duo Thibaut Vauchel-Camus in Frederic Duthil se bližata ekvatorju. Sta v področju Doldrums in nimata sreče z vetrom. Plujeta zgolj s hitrostjo 10 vozlov. Na tretjem mestu pluje trimaran Primoral s Sebasitenom Roguesom in Matthieuom Soubenom na krovu. Zaostajata že 429 nmi za vodilno ekipo. Tik za njima je že najhitrejša ekipa v razredu IMOCA.

Po odstopu jadrnice Hugo Boss je v vodstvu ekipa Apivia. Do cilja ju loči še 1320 nmi. Plujeta s hitrostjo 14 vozlov. Z le 30 nmi zaostanka plujeta Jeremie Beyou in Christopher Pratt na hitri jadrnici Charal. Trenutno sta zaplula v brezvetrje področja Doldrums in plujeta zgolj s hitrostjo 2,8 vozla. Počasi se jima približuje ekipa 11th Hour racing. Trenutno za njima zaostaja 50 nmi a pluje z mnogo večjo hitrostjo, ki znaša nekaj manj kot 10 vozlov.

Najpočasnejši razred Class 40 pluje proti Zelenortskim otokom. Najhitrejša ekipa Credit Mutuel mora do cilja prepluti še 1880 nmi. Pred zasledovalcema na jadrnici Leyton imata trenutno 50 nmi prednosti. Na tretjem mestu pluje ekipa Aina Enfance Avenir z zaostankom 85 nmi za vodilnim v razredu.

Trenutno je odstopilo skupno že 7 ekip. V razredu Class 40 je z jadranjem moralo prenehati 5 ekip, v razredu IMOCA pa sta odstopila dva favorita Hugo Boss in jadrnica MACSF.

Alex Thomson, Neal McDonald, Transat Jaques Vabre

Komentarji