Elan GT6, Porsche design

Iz zaupnih virov smo pridobili vse podrobnosti o novi zastavonoši ladjedelnice Elan, novem plovilu Elan GT6.

Prototip jadrnice GT6 se gradi v prostorih ladjedelnice v Begunjah na Gorenjskem. Visokoresolucijske skice notranjosti že napovedujejo novo elegantno oblikovanje plovila, pri katerem je prvič sodeloval nemški oblikovalski studio F. A. Porsche.

Marko Škrbin, direktor ladjedelnice Elan Yachts, je predstavil glavne vire inspiracije za oblikovanje novega plovila. To je bil zelo redek model vozila Porsche 911 RS iz leta 1973, ki je razstavljen v Porschejevem muzeju. Tako zunanjost kot notranjost plovila in tega športnega avtomobila so bile oblikovane v Studiu F. A. Porsche.

Na predstavitveni zabavi na sejmu Boot v Düsseldorfu je hišni arhitekt Elanovih plovil, Rob Humphreys govoril o 26-letnem sodelovanju z Elanom, katerega plod so tri generacije plovil. Rezultat razvoja in evolucija se odražata v novem modelu GT6. Sodelovanje z oblikovalskim studiem F. A. Porsche je bilo izjemno tesno. Elanova ekipa in Humphreys Yacht Design so oblikovali izjemno hiter trup plovila z ambicioznimi jadri, ki bodo jadrnici GT6 zagotovili izjemno kombinacijo hitrosti, udobja in stila.

Na krovu

Elan GT6, Porsche design

Studio F. A. Porsche je izdelal izjemno moderno, a še vedno klasično obliko krova, krme in notranjosti. Jadrnica bo pravi GT (ground tourer). V dolžino bo merila 49 čevljev (15 m). Bo luksuzna jadrnica za križarjenja, optimirana za plovbo z manjšo posadko in hitro jadranje na srednje dolgih plovbah. Naravna evolucija generacije plovil GT5 je nedvomno nova GT6. Predstavlja velik napredek pri zagotavljanju udobja na plovilu, pri čemer ohranja športne gene ladjedelnice.

»Osnovna ideja je bila oblikovati plovilo, ki bo zagotavljalo moderno in unikatno jadralsko izkušnjo, ki združuje naravo in tehnologijo med plovbo po razburkanem morju. Zunanjost plovila je osredotočena na dinamičen minimalizem, ki ta šport približa naravi. Rezultat je izjemen kokpit, sestavljen iz umetelnih volumnov, ki jih narekujejo aerodinamični elementi športnih vozil. Elegantno zaobljene površine zagotavljajo izjemne odseve neba in morja,« je povedal Christian Schwamkrug, direktor oblikovalskega studia F. A. Porsche.

Posebnost, ki jo le redko vidimo na plovilih te velikosti, je profil krova. Premec plovila je vse od jambora naprej raven. Za jamborom se elegantno dvigne krov salona. Kokpit pa je mešanica minimalističnega oblikovanja studia F. A. Porsche in prenovljene ergonomike, ki je plod znanja in 70-letne tradicije gradnje plovil v Elanu.

Dve krmilni kolesi sta dobili navdih po obliki in lahkotnosti vzmetenja vozil formule 1. Stebra krmilnih koles in lebdeča krma plovila je navdihnila narava sama. Posodablja razširjena krila galeba in plavuti morskega biča. Oblika trupa predstavlja uravnoteženo razmerje med ostrimi in prepoznavnimi linijami in mehkobo umetniško izdelanih površin.

Evolucija oblike

Partnerstvo s Porschejem je nova razburljiva smer, medtem ko je oblika trupa plovila GT6 le zadnje poglavje v razvoju in evoluciji trajajoči tri desetletja, v kateri smo bili priča hitri jadrnici 333, ki danes velja za moderno klasiko, in model 350, ena izmed prvih potovalno-tekmovalnih jadrnic z izjemnimi lastnostmi glisiranja, ki se je razvila v model Elan E4. Linija GT je križanec med plovilom, ki zagotavlja izjemne regatne lastnosti, ter plovilom, ki zagotavlja udobje in enostavno upravljanje potovalne jadrnice.

»Dobre plovne lastnosti ne pomenijo le hitrost. Pomembna je tudi enostavnost upravljanja v primeru majhne posadke, družine ali zgolj para jadralcev. Plovilo smo oblikovali glede na zahteve plovbe po oceanih z maloštevilno posadko in kmalu ugotovili, da je med njimi ogromno sinergij,« je povedal Tom Humphreys, oblikovalec plovil, ki je sodeloval pri oblikovanju GT6 s svojim očetom Robom.

Ključni element oblikovalske filozofije studia Humphreys je vzpostaviti ravnotežje med močjo, hitrostjo, kontrolo, enostavnim rokovanjem in sposobnostjo ohranjanja hitre plovbe na dolgih jadranjih v različnih vetrovnih razmerah, različnih stanjih morja in istočasno za vse to vložiti čim manj truda posadke in avtopilota.

Učinkovitost križarjenja je odvisna od plovnih lastnosti. Pripluti iz točke A v B in se izogniti slabemu vremenu. Ogromno je prednosti, če imaš hitro plovilo in ne vidim prav nobene prednosti, če imaš počasno plovilo. Ljudje mislijo, da je visoko zmogljiva jadrnica nevarna. A ni tako. Mi gledamo na visoko zmogljivost kot lastnost, ki življenje naredi lažje in boljše.

Tekmovalne funkcije

Elan je bila ena izmed prvih ladjedelnic, ki je začela na plovila vgrajevati dve krmili. Rešitev omogoča implementacijo številnih rešitev na plovilo, ki so potrebne za regatno jadranje. Ena izmed ključnih funkcij je izjemno dobra kontrola plovila. Dvojno krmilo omogoča gradnjo močnejšega trupa, zagotavlja večji navor za izravnavanje plovila in delno nadomešča stabilnost, ki jo zagotavlja kobilica. Velik, širok krmni del zagotavlja več prostora v notranjosti. A ključna lastnost dveh krmil je rešitev problema enega krmila, ko se jadrnica močno nagne in začne zavijati v veter, kar pomeni izgubo kontrole nad plovilom.

Pod krovom

Elan GT6, Porsche design

Notranjost GT6 je neobičajna, vendar praktična. Kuhinja je pomaknjena v prednji del salona, prav nad kobilico, kjer je gibanje jadrnice najbolj stabilno. Oblikovana je v obliki črke U, kar zagotavlja varno uporabo tudi med plovbo. Salon je pomaknjen proti krmi, kar omogoča najbolj optimalno rabo prostora. Lastniška kabina je v premcu. Dvojna postelja kraljevske velikosti je obrnjena proti krmi. V bokih ima velika okna, ki zagotavljajo pogled na obe strani plovila. V kabini so številne omarice v višini oči. Enako je tudi v salonu.

»Celotno notranjost je oblikoval Studio F. A. Porsche, ki odraža značilno in prepoznavno DNK studia. Kombinacija minimalističnega oblikovalskega pristopa z idejo povečanja funkcionalnosti. Glavna lastnost notranjega oblikovanja so tekoče linije in arhitekturni element »pasu«, ki povezuje celotno notranjost. To povezuje bivalni prostor s salonom in ustvarja ravnotežje med funkcionalnostjo in udobjem, ki smo ga dosegli s skrbnim izborom barv in detajlov.

Uporaba večfunkcionalnega pohištva, kot na primer miza v salonu, ki lahko postane mizica za kavo, omogoča odlično izrabo prostora. Izbira barv in detajlov predstavlja sofisticiran pristop oblikovalskega Studia F. A. Porsche in filozofijo uporabe visokokakovostnih materialov in subtilnih barv, ki se idealno vključujejo v celotni koncept plovila,« je povedal Schwamkrug iz Studia F.A. Porsche.

Kvaliteta izdelave

Pod lepo obliko plovila se skriva močan, trden, a lahek trup plovila iz kompozitnih materialov. Elan je med prvimi uporabil tehniko vakuumske infuzije za izdelavo trupa plovil. Svoj patentiran proces izdelave stalno izboljšujejo, kar jih pozicionira v sam svetovni vrh.

»Elanov sistem »3D vial« zagotavlja boljšo kakovost laminacije in zagotavlja bolj natančno kontrolo teže,« je povedal Rob Humphreys.

A Elanova kakovost je več kot le uporaba moderne kompozitne tehnologije. Enako pomembna je tudi vrhunska izdelava notranjosti. Da bi bil učinek izjemnega oblikovanja Studia F. A. Porsche največji, so se odločili za uporabo masivnega lesa, debelega furnirja, ekskluzivnih tkanin za tapeciranje, s čimer so zagotovili luksuzno življenje na krovu.

»Naša nova jadrnica, zastavonoša ladjedelnice, je izjemen »gran turismo«, ki bo spremenila trg. Jadrnica ponuja Elanovo kakovost izdelave, tehnologijo in dodelavo v kombinaciji z izjemnim oblikovanjem Studia F. A. Porsche ter plovnimi lastnostmi in vodljivostjo trupa oblikovanega v Studiu Humphreys za hitro in enostavno jadranje z manjšimi posadkami. GT6 je pravo plovilo, da začnete svoje veliko potovanje,« je povedal Marko Škrbin iz Elana.

Tehnične lastnosti

  • Dolžina čez vse: 15,2 m
  • Dolžina trupa: 14,32 m
  • Dolžina vodne linije: 13,49 m
  • Širina: 4,49 m
  • Ugrez: 2,45 m
  • Višina: 21,9 m
  • Teža (prazno plovilo): 14.327 kg
  • Balast: 4.240 kg
  • Rezervoar vode: 500 l
  • Rezervoar goriva: 300 l
  • Motor: Volvo Penta 60 KM (standard)
  • Motor: Yanmar 57 KM (opcija)
  • Motor: Volvo Penta 75 KM (opcija)
  • Motor: Yanmar 80 KM (opcija)
  • Glavno jadro: 62,60 m2
  • Jib: 51,14 m2
  • I: 18,09 m
  • J: 5,482 m
  • P: 17,15 m
  • E: 6,15 m
  • Oblikovanje: Studio F. A. Porsche
  • Navtični arhitekt: Humphreys Yacht Design

 

Videoposnetek 3D

Foto galerija