Zadnje iz eTrgovine

34.90€

888 pristanov in zalivov, sedaj v barvah in z novimi, dopolnjenimi podatki. Knjiga je prenovljena in tekoče ažurirana za leto 2018. V njej so prikazani detajli zalivov in pristanišč s kratkimi opisi in oznakami za možnost priveza ter simboli za nevarne, ali pa neugodne vetrove, ki povzročijo na privezu samo neprijetno bibavico. V njem je tudi obilo ostalih uporabnih podatkov, kot so podatki o odpiralnih časih na bencinskih črpalkah, vse pomembne telefonske številke (kapitanij, marin zdravstvenih domov, …..) 

O knjigi:

  • izdaja: 6. dopolnjena izdaja
  • avtor: Karl-H. Bestandig
  • slovenska izdaja: Gorazd Cizej
  • strani: 120
888 pristanov in zalivov

Zadnji video

Jasmin Čauševič - Tihi Ocean

Slovenski popotnik in jadralec Jasmin Čaušević, se je leta 2014 odpravil na pot okoli sveta. Pravzaprav to ne bi bilo nič nenavadnega, če se za to Jasmin ne bi odločil opraviti sam z družinsko serijsko jadrnico Bavaria 34, katero ni nič predelal in ne ojačal, da bi lahko zdržala široka morja in valovite oceane. Po prvi etapi od Poreča do Kanarskih otokov in drugi etapi od Kanarskih otokov do Karibov je napisal dve potopisni knjigi, v kateri je dodal ogromno jadralskih podatkov, ter s cenami prikazal, da je sanje mogoče odsanjati z minimalno količino denarja. Sedaj je na poti od Karibov do Avstralije, dolgi 12.000 NM. Bo naš solo jadralec po preplutem zahrbtnem Atlantiku lažje osvojil Pacifik v skoraj 30 dnevni neprekinjeni samotni plovbi? Vse izveste tukaj!

1. julij 2019 - Savusavu, otok Vanua Levu, Fidji

Zjutraj je posijalo močno sonce in dalo vedeti, da bo danes vroč dan. Če je bilo v prejšnjih dneh preveč vetra, ga tokrat ni niti za rahlo sapico, ki bi dvignila mojo državno zastavo na jamborju. Spijem kavo, zajtrkujem in spravim moj pokvarjen Tohatsu motorček v digija ter zaveslam na obalo. Ustavim taksi in ta me za 1,10 € odpelje do mehanika. Podam mu motor in ta mi pravi, naj bom ob štirih popoldne nazaj, takrat bo gotov. 

Peš se vračam skozi mesto, kupim nekaj malenkosti in potem sedem v senco ter opazujem ljudi. Zanimivo je, kako srečujem razne ljudi in ti so si zelo različni. Ves čas sem mislil, da so Indijci z njihovo kulturo drugačni, bolj zaprti v svoja tradicionalna oblačila, sploh ženske s pikami na čelu in uhani (pirsingi) v nosu. Zdaj pa, ko sem se bolj zavzel opazovati ljudi, opažam, da so prav ti lepo urejeni, lepo oblečeni, ženske imajo lakirane nohte in dajo nekaj na sebe. Moški prav tako, lepo oblečeni, največkrat v nekakšnih uniformah, a vsaj v večini primerov urejeni. Ko pa gledam Fidžijce, so ti slabo oblečeni, včasih poflekani po oblačilih, 90% jih nosi japonke, 9% jih je bosih (tega nikakor ne razumem) in 1% tega prebivalstva je dokaj urejenih. Prav med slednjimi sem ostal široko odprtih ust, kajti od desetih Fidžijskih žensk je bilo v povprečju 6 nosečih in to z velikim trebuhom. Po moje se je vse to začelo v deževni ciklonski sezoni in zdaj pol leta kasneje, je vse splavalo na površje. Poleg tega so Fidžijci veliko bolj debeli od Indijcev. Očitno je Indijska prehrana drugačna, bolj zdrava.

Ko imam opazovanja dovolj, grem do dingija in na barko. Vroče je danes, zato v senci kokpita samo v kopalkah berem knjigo. Kasneje grem še na obalo in pripeljem nekaj vode, pravzaprav vse to zaradi dolgega časa. Po popoldanski kavi grem v mesto do mehanika, saj je ura že štiri. Motor se popravlja, deli se sestavljajo iz štirih podobnih uplinjačev in morda le nastane eden, ki bo dober. A ne danes. In res mehanik pravi, da jutri. Kaj naj, obrnem se in grem, že četrtič peš čez mesto.

Ob šestih se s kolegom Darrylom dobiva na pomolu, saj sva zmenjena, da greva na večerjo. Še prej se obrnem proti morju, ker je nebo tako lepo rdeče, tako drugačno. Zato naredim en posnetek, za ta blog. Čeprav restavracija v kateri bova jedla, nima na ceniku in ne v hladilniku piva, a če želiš si ga lahko kupiš v trgovini  in si ga prineseš v restavracijo. Tako sva ob ovčjem kariju, rižu, kasavi in še čim spila eno steklenico piva, nato pa sva tako sita odšla na sprehod. Šestič že hodim čez mesto, kar pomeni, da sem danes naredil kar dobro kilometrino. Dobrih 11 km je prehojenih. Zdaj vem, da bom po tuširanju odšel v posteljo in zaspal.

2. julij, 2019 - Savusavu, otok Vanua Levu, Fidji

Sončno jutro nariše nasmeh vsakemu od nas, saj je to najboljše od vremena. Upam, da se bo danes nekaj spremenilo glede motorčka, če ne pa vsaj jutri. A ker se mi tukaj počasi izteka čas, se moram  v naslednjih dneh pripraviti za premik. Kam? Največji problem so razdalje in koralni grebeni, kateri so skoraj tik eden ob drugem. Preučujem dve možnosti, ena s severne strani in dostop na otok Viti Levu, vse do mesta Lautoka, kjer je menda dobro sidrišče in potem imam dobro izhodišče na otoke Yasawa group. Druga možnost je otok Koro, pa otok Ovalau, kjer je lepo in staro mesto, ter dobro sidrišče. Nato ob obali mimo mesta Suva do otoka Beqa, kjer je menda tudi dobro sidrišče in tu se splača pogledati hojo domorodcev po žarečih kamnih. Tri ure kalkuliram, berem in premišljujem. Najbolj mi diši krajša, prva ruta, a tam potem najmanj vidim in doživim. Najbolje bo, da postavim zemljevid na tla in na njemu zavrtim steklenico. Kjer se dulec ustavi, tja pač zaplujem.

Sredi tega razmišljanja me prebudi zvonjenje telefona in vidim, da me kliče Žare. V mestu je in me sprašuje, če se kaj vidiva. Seveda, samo oblečem se in pridem. Srečava se in greva po trgovinah, saj mora kupiti nekaj stvari, jaz pa si zraven ogledujem prodajno blago, a nič ne kupim. Ker je zelo vroče, greva v eno od restavracij in v njihovem pokritem ter senčnem vrtu spijeva Colo. Ob tem se pogovarjava in čas hitro mine, ko mora Žare domov. Posloviva se, tokrat drugače, saj ne veva, kdaj se bova spet videla. Ko sem šel stran od njega, mi je bilo težko in v očeh so se mi nabrale solze. V tem času od kar sem tu, sva se nekajkrat videla in drug drugemu sva se usedla v srce in dušo. Žare je res dober človek!

Jasmin Čauševič - Tihi Ocean

Potem odidem do mehanika Sanjaya in čeprav sem pol ure prehiter, se mi nariše nasmeh na obrazu. Moj motorček je sestavljen in brni v velikem sodu z vodo. Jupiiii! Ej, ko bi me kdo videl, če bi se dalo bi zaplesal od veselja. Pravi, da še ni vse gotovo, saj mora opraviti še test motorja (pol ure mora delovati neprekinjeno), zavrtati eno luknjo za ključavnico, na delu ki sem ga polomil in potem bova videla. Vse mi je lepo očistil, podmazal, zamenjal nekaj zarjavelih vijakov in objemk, zamenjal je uplinjač, saj ga je nadomestil s svojim, rabljenim. Počakam in ko je vse gotovo, ga potegneva iz vode, obriševa, plačam račun, ki sploh ni bil hudo velik in potem grem. Motor sem nosil dva kilometra, saj sem od samega razburjenja in veselja pozabil, da je vseeno težak. A zdaj mi ni bil, prestavljal sem ga iz leve roke v desno in obratno. Kar kmalu sem bil pred dingijem. Tam še srečam Ricka (nekdanji partner od J.T.) in potem ko se pogovoriva, montiram motorček na dingija. Verjeli ali ne, čudovito paše na moj mali čolniček.

A zdaj moram še na Upravo, da podaljšam bivanje na Fidžiju, moram še v specializirano trgovino, a tu me kar naenkrat začne močno boleti glava. Verjetno je vsemu krivo sonce, premalo popite tekočine, klima v pisarni, in še in še. Najdem lekarno in kupim ajuverdsko mazilo za bolečine v glavi. V začetku pomaga, a ne za dolgo. Kupim še stvari ki jih potrebujem in grem na barko, z motorjem seveda. Nič več ni telovadbe in veslanja. Občutek je naravnost dober in upam, da bo dolgo trajal. 

Zvečer greva z Darrylom na večerjo in jaz plačam pivo, saj sem vesel zaradi motorja.

3. julij, 2019 - Savusavu, otok Vanua Levu, Fidji

Zjutraj se prebudim in se zagledam v lepo sončno jutro. Pogled se mi ustavi na mojem Tohatsu motorčku in še bolj na površini vode, kjer plava nekaj mastnih madežev od bencina. In ravno takrat spet kane kapljica v morje in spet se zasveti mavričen madež. Jebela cesta, to pa nekaj ne bo v redu! Pogledam v tank z gorivom, sicer se mi zdi da nekaj goriva manjka, ni pa to za obupat in še manj za čas, da bi padel v paniko in zagnal vik in krik. Delo me vedno počaka, nihče ne bo tega naredil namesto mene. Torej prvo kava, zajtrk in potem delo. 

Jasmin Čauševič - Tihi Ocean

Lotim se motorja, dam ga v kokpit in mu snamem pokrove, nato ga obrišem in vidim, da kaplja pri pipici. Potrebna bo nova objemka in nova cev. Ker je ta cev drugačna od navadnih črni cevi za gorivo, jo dam v žep in zaveslam do obale in grem najprej kupiti inox  široke objemke. Najdem jih v marini v navtični trgovini. Drage so kot žafran, a jih kupim. Cevi nimajo, zato jo grem iskat po drugih specializiranih trgovinah v mestu. Končno jo v eni zakotni trgovini najdem in prosim, da mi trgovec odreže 30 cm dolg kos. Trgovec me gleda in pravi, da 30 metrov je nima. Pokažem z roko, da je potrebujem samo 30 cm. Moral se bom naučiti govoriti Fidžijsko, da mi ne bo treba kazati, kaj je 30 cm. Ne vem kako bi mu pokazal, če bi jo potreboval 3 m? Verjetno bi raztegnil roke in noge.

Cev je v nahrbtniku, objemke tudi, napolnim še SIM kartico, saj mi čez dva dni poteče dobroimetje in grem nazaj na barko. Končno vse popravim, ter preverim, da več ne teče. Sestavim vse skupaj, poženem motor in ga testiram. Ni kaj, mojster »A je To« vse popravi kar zna, kar pa ne zna pa je za to zadolžen Indijec Sanjay. Hvala mu, verjetno se mu bo še velikokrat kolcalo.

Potem grem v največji vročini na obalo in pripeljem v dveh turah 90 litrov dizel goriva za barko in 10 litrov super bencina za moj watermaker. Ker sem že pri kantah, grem še po 20 litrov vode na obalo, pa čeprav je ne potrebujem, ampak, naj bo pri roki. Popoldanska kava, tuširanje in nato branje knjige v senci. Proti večeru grem še v pisarno marine, se nekaj dogovorim in počakam kolega Darryla, da greva na sprehod in potem na večerjo. Danes bo spet na vrsti zelenjavni kari za 2,60 €. 

Med večerjo zagledam kolega Georgea, plastičnega kirurga iz Švice. Tudi on je prijadral iz Suve v Savusavu. Razveseliva se drug drugega, on me še spozna z Nemcem Walterjem, ki je drugi del njegove posadke in kmalu nam steče pogovor. Imamo se lepo in imamo si tudi kaj za povedati. Ob večerji, prijetni glasbi iz zvočnika in seveda ob prijetni svetlobi tega večera.

Pozno je in ko se razidemo, grem še na en kratek sprehod po mestu. Mesto je ponoči mirno, v njem je zelo malo ljudi in skoraj ni nikogar, ki bi se sprehajal v tem, ne prevročem večeru. Kasneje še odveslam na barko in si pogledam del filma, katerega prekinem, saj se mi zapirajo oči. Potrebno bo zaspati, torej lahko noč Fidži.

 

 < Savusavu, otok Vanua Levu, Fidji - 4. del        Savusavu, otok Vanua Levu, Fidji - 6. del >

 Njegove dosedanje dogodivščine si lahko preberete tudi v njegovih knjigah:

 

Skriti paradiž (plovba preko Pacifika 9020 nmi)

Sam prek oceana (plovba preko Atlantika, 3779 nmi)

Ljubezen pod jadri (erotični roman)

Šepet vetra in valov (plovba od Poreča do Las Palmasa, 3114 nmi)

Izkoristite akcijo in pri nakupu kompleta prihranite 27,90 EUR!
Namesto 66,90 EUR samo 39,00 EUR

Besedilo in Foto: Jasmin Čaušević

Torek 23 Jul 2019

 

Ali ste vedeli, da je eNavtika najpopolnejši in največji vodnik po Jadranu prilagojen vaši uporabi.

  • 2500 interesnih točk
  • 25.000 fotografij
  • 273 videoposnetkov iz zraka
  • zakonodaja, nasveti, cene priveza, globine morja, tip morskega dna, zaščita pred vetrovi....

Vse na enem mestu

V našem Vodniku po Jadranu je trenutno že preko 2500 interesnih toč. Prav vse so prestavljene s številnimi fotografijami, videoposnetki ter najpomembnejšimi podatki za varno vplutje. Pri vseh so vpisane globine morja, pri sidriščih pa tudi tip morskega dna in kako zanesljivo drži sidro. V kolikor je pri vplutju potrebna previdnost je opisana tudi varna smer plovbe in posebnosti  v vsakem zalivu.

Marine na Jadranu

V vodniku je podstavljeno 91 marin na vzhodni jadranski obali. Vse so predstavljene s fotografijami, številne tudi z videoposnetki iz zraka. Na voljo so informacije o številu privezov, kontaktne informacije in informacije o storitvah, ki jih nudi posamezna marina. Od leta 2018 pa vam nudimo rezervacijo marin v realnem času. Na ta način si zagotovite privez v izbrani marine kar med samo plovbo. Ko boste vpluli bo privez čakal na vas. Cene priveza v marinah so zbrane v članku: Cenik marin 2019

Luke

Predstavili smo že preko 320 luk na Jadranu. Tudi med njimi so številne že posnete iz zraka. Preden vplujete vanje, preglejte fotografije ter videoposnetke iz zraka. Na ta način jih boste podrobno spoznali in že vnaprej vedeli, kako vpluti vanje in kje lahko privežete vaše plovilo. Pri številnih so navedene cene. Ker se cene spreminjajo, smo omogočili, da aktualne cene priveza dodate v vodnik sami in s tem delite informacijo z ostalimi navtiki.

Sidrišča

Na enem samem mestu lahko pregledate preko 2000 sidrišč oziroma zalivov na vzhodni Jadranski obali. Predstavljeni so s preko 20.000 fotografijami. Številni so posneti iz zraka. Na fotografijah in videoposnetkih boste lahko videli, kakšno je dno v zalivu in vedeli boste kje bo sidro držalo in kje ne. Vsak teden dodamo več novih zalivov in dodamo en ali dva videoposnetka posneta iz zraka.

Gostilne

Gurmanski užitki so del vsakega dobrega jadranja. Zato na naši spletni strani predstavljamo več kot 100 gostiln. Če ste gostilno obiskali, oddajte oceno in komentar, da bodo tudi drugi morjeplovci seznanjeni s kvaliteto ponudbe.

Še in še in še

Seveda boste na eNavtiki našli še več. Predstavljene so vse bencinske črpalke, vsi uradni oziroma pooblaščeni serviserji, postopoma pa dodajamo tudi svetilnike, zanimivosti, suhe marine, razbitine in še bi lahko naštevali.

Vaše mnenje šteje

Pomagajmo si med seboj. Na spletni strani omogočamo dodajanje cen v marinah, lukah in sidriščih ter komentiranje posameznih interesnih točk. Če ste prenočevanje plačali, sporočite tudi drugim navtikom, koliko je potrebno plačati za privez v določenem kraju. Prav tako lahko vse vaše izkušnje delite v komentarjih.

Omogočeno je ocenjevanje gostiln. Poiščite gostilno na naši strani in jo ocenite. Če jo želite dodatno pohvaliti ali grajati dodajte komentar in povejte svoje mnenje.

Vaše mnenje je pomembno tudi nam

Spletna stran eNavtika je namenjena vam. Zato nam je vaše mnenje izjemno pomembno. Veseli bomo vseh vaših pripomb, kritik, predlogov za izboljšavo, katere vsebine pogrešate in seveda vse kar potrebujete za varno plovbo.

Vaših predlogov bomo veseli. Pošljete nam jih na e-naslov: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled..

Zagotovite brezplačen vodnik svojim prijateljem

Če menite, da bo naš Vodnik po Jadranu pomagal tudi vašim prijateljem, jim pošljite povezavo: https://www.enavtika.si/sl/component/users/?view=registration&Itemid=116. Z registracijo na spletni strani, si bodo zagotovili brezplačen vodnik in dostop do vseh vsebin.

BREZPLAČNA REGISTRACIJA

 

 

Ponedeljek 22 Jul 2019

V soboto so se zgodile kar štiri hujše pomorske nesreče.

Takoj v jutranjih urah, ob 7:40 uri, so na pomoč klicali z najete jadrnice Lucija Dream. Francoska posadka je z jamborom trčila ob most Mali Ždrelac. Plovilo se je pod mostom zataknilo. Na kraj nesreče je nemudoma priplulo plovilo Luške kapitanije Zadar, ki je zavarovalo kraj nesreče in organiziralo varen prehod pod mostom ostalim plovilom. Ker posadka jadrnice ni bila v nevarnosti, so poklicali čartersko podjetje, ki je organiziralo komercialno reševanje plovila. Po zaključenem reševanju, so pregledali plovilo in ugotovili, da ni strukturnih poškodb. Posadka je lahko nadaljevala s samostojno plovbo.

Nekaj minut pred drugo uro so na pomoč klicali z jadrnice Soul Mate na kateri je plul zakonski par. Partnerka je med plovbo padla v morje pri čemer jo je močno poškodoval propeler plovila. Soprog jo je vkrcal na pomožno plovilo in z njim odhitel proti otoku Vir. Med plovbo je poklical na pomoč in se dogovoril, da ju medicinska pomoč počaka na otoku Vir. Ob 14.30 uri sta pristala. Oba so odpeljali v Zadarsko bolnišnico.

Tretja pomorska nesreča se je zgodila nekaj minut po četrti uri popoldne. Z motorne jahte Wish so poklicali na pomoč, da je v plovilo začela vdirati voda. Kmalu so odpovedale vse naprave na plovilu in vdora vode ni več bilo možno zaustaviti. V času nesreče so bili na krovu trije člani posadke. Jahta se je pričela potapljati približno 5 nmi od zaliva Pokrivenik na otoku Hvar. Po koordinaciji z reševalno postajo, so na kraj nesreče napotili komercialno reševalno plovilo, ki je nemudoma izplulo iz luke Vis.  

Le uro kasneje je v center za reševanje poklical kapitan ladje Duje. Ob 17.15 uri je reševal posadko motorne jahte Feretti 52 z imenom Amore 1. Na kraj nesreče je odplulo tudi plovilo luške kapitanije Split, ki je pet brodolomcev odpeljala v Milno na otoku Brač. Jahta je delno potopljena ostala na kraju nesreče. Poklicali so lastnika, čartersko podjetje, da je organizirala komercialno reševanje plovila. Ob 19.30 je obstajala nevarnost, da se jahta potopi, zato so jo s pomočjo komercialne reševalne ekipe odvlekli v zaliv Smrka na otoku Brač in preprečili njeno potopitev.

Kako pokličemo na pomoč v primeru pomorske nesreče.

Ponedeljek 22 Jul 2019

Mayday, Mayday

Mayday je procedura, ki jo izvedemo s pomočjo radijske postaje. Uporabimo jo, ko potrebujemo pomoč in so ogrožena življenja ljudi na plovilu in je potrebna takojšnja pomoč. Klic Mayday je najpomembnejši klic med vsemi klici in se običajno pošlje vsem postajam v dosegu. 

Zgodovina klica Mayday

Procedura Mayday je nastala leta 1921. Zamisel zanjo je dobil radijski operater Frederick Stanly Mockford na londonskem letališču Croydon. Vpašali so ga, katera beseda bi bila primerna za uporabo v primeru stiske, bi jo razumeli vsi piloti in zemeljsko osebje. Ker je bilo z londonskega letališča v tistem času opravljeno največ letov proti pariškemu letališču La Bourget Airport, je predlagal, da uporabijo besedo Mayday, ki izhaja iz francoske besede m'aider, ki v slovenščini pomeni »pomagaj mi«. M'aider izjaha iz besedne zveze »venez m'aider«, ki pomeni »pridite na pomoč«. Do pričetka uporabe klica Mayday se je uporabljal klic SOS. Leta 1927 je Mednarodna Radiotelegrafska organizacija iz Washingtona proceduro Mayday privzela za uradno radiotelegrafsko proceduro za izvedbo klica v sili in nadomestila klic SOS (klic SOS pomeni Save Our Souls – oziroma slovensko Rešite naše duše).

Kako izvedemo klic Mayday preko digitalne VHF GMDSS postaje

Klic v sili oddamo s pritiskom na tipko Distress, ki je običajno zaščitena s plastičnim pokrovčkom, da ne bi prišlo do oddajanja klica v sili po pomoti. Za sprožitev klica je na večini postaj potrebno tipko neprekinjeno držati 5 s.

Po pritisku tipke se preko 70. VHF kanala sproži DSC (Digital Selective Call – digitalni selektivni klic). VHF GMDSS postaja avtomatsko odda naslednje informacije:

  1. MMSI številko vašega plovila
  2. Pozicijo plovila
  3. Čas, ko je bila pozicija plovila zadnjič posodobljena
  4. Vrsta klica

MMSI številka je kratica za Maritime Mobile Service Identity oziroma Identifikacijska oznaka za mobilno pomorsko telefonijo, ki enolično označuje vaše plovilo in podatke o njem. Dodeli vam jo AKOS ob prijavi vaše VHF GMDSS postaje.

Pozicija plovila so koordinate vašega plovila. Če imate radijsko postajo povezano z vašo GPS napravo, se pozicija avtomatsko prebere iz GPS naprave. V kolikor nista povezani, morate poziciji v VHF GMDSS postajo vnesti ročno. VHF postaje omogočajo ročno vnašanje pozicije, kar naj bi se izvajalo najmanj na vsake 4 ure.

Pozicija vašega plovila je seveda izjemno pomembna pri organizaciji reševalne akcije. Čas se poleg pozicije odpošlje zato, da za kdaj velja pozicija in se odpošlje v UTC formatu (Coordinated Universal Time). Vzhodna Evropa vključno z Jadranom je v časovnem pasu UTC+1. V zimskem času moramo od lokalnega časa odšteti eno uro in dobimo UTC, v poletnem (zaradi premika ure na poletni čas) pa moramo lokalnemu času odšteti 2 uri, da dobimo podatek v UTC času.

Po oddanem DSC klicu v sili, je potrebno oddati klic še govorno preko kanala CH16. DSC klic v sili bodo sprejele vse VHF postaje, potrdila pa ga bo lahko samo obalna postaja, kar bo za vas pomenilo, da so informacijo o vaši stiski prejeli. Nemudoma bodo pričeli z organizacijo reševalne akcije in stopili v stik s plovilom, ki je oddalo klic.

Kako izvedemo govorni klic preko GMDSS VHF postaje

Potek klica v stiski v angleškem jeziku   Potek klica v slovenskem jeziku
  1. MAYDAY, MAYDAY, MAYDAY
  2. THIS IS »ime plovila«, »ime plovila«, »ime plovila«, »MMSI številka plovila«, »
  3. MAYDAY
  4.  »ime plovila«
  5. POSITION »pozicija plovila« AT »čas pozicije plovila v UTC formatu«
  6. »vrsta nesreče«
  7. IMMEDIATE ASSISTANCE REQUIRED
  8. »informacije o številu ljudi na krovu, o eventualnih poškodbah posadke, koliko časa predvidevamo, da bomo lahko ostali na krovu, vremenske razmere, ali je aktiviran EPIRB, ostale informacije, ki lahko pomagajo pri reševanju….«
  9. OVER
 
  1. MAYDAY, MAYDAY, MAYDAY
  2. TUKAJ »ime plovila«, »ime plovila«, »ime plovila«, »MMSI številka plovila«, »Pozivni znak plovila«
  3. MAYDAY
  4.  »ime plovila«,
  5. POZICIJA »pozicija plovila« OB »čas pozicije plovila v UTC formatu«
  6. »vrsta nesreče«
  7. POTREBNA JE TAKOJŠNJA POMOČ
  8. »informacije o številu ljudi na krovu, o eventualnih poškodbah posadke, koliko časa predvidevamo, da bomo lahko ostali na krovu, vremenske razmere, ali je aktiviran EPIRB, ostale informacije, ki lahko pomagajo pri reševanju….«
  9. SPREJEM

Kako izvedemo govorni klic preko analogne VHF postaje

Potek klica v stiski v angleškem jeziku   Potek klica v slovenskem jeziku
  1. MAYDAY, MAYDAY, MAYDAY
  2. THIS IS »ime plovila«, »ime plovila«, »ime plovila«
  3. MAYDAY
  4.  »ime plovila«
  5. POSITION »pozicija plovila« AT »čas pozicije plovila v UTC formatu«
  6. »vrsta nesreče«
  7. IMMEDIATE ASSISTANCE REQUIRED
  8. »informacije o številu ljudi na krovu, o eventualnih poškodbah posadke, koliko časa predvidevamo, da bomo lahko ostali na krovu, vremenske razmere, ali je aktiviran EPIRB, ostale informacije, ki lahko pomagajo pri reševanju….«
  9. OVER
 
  1. MAYDAY, MAYDAY, MAYDAY
  2. TUKAJ »ime plovila«, »ime plovila«, »ime plovila«
  3. MAYDAY
  4.  »ime plovila«,
  5. POZICIJA »pozicija plovila« OB »čas pozicije plovila v UTC formatu«
  6. »vrsta nesreče«
  7. POTREBNA JE TAKOJŠNJA POMOČ
  8. »informacije o številu ljudi na krovu, o eventualnih poškodbah posadke, koliko časa predvidevamo, da bomo lahko ostali na krovu, vremenske razmere, ali je aktiviran EPIRB, ostale informacije, ki lahko pomagajo pri reševanju….«
  9. SPREJEM

Pomembno:

  • Najpomembnejše točke klica so 5., 6., in 8. Na podlagi teh informacij bodo lahko organizirali najučinkovitejšo reševalno akcijo.
  • Če je le možno, uporabljajte jezik, ki ga v vaši bližini razume kar največ ljudi. Če boste klic oddali v slovenščini, ga ostala plovila v bližini ne bodo razumela in ne bodo morala takoj pristopiti k nudenju pomoči. Angleščina bo v tem primeru bolj primerna.

Vrste klica v sili

Nepripravljen klic v sili

Nepripravljen klic v sili oddamo takrat, ko je prišlo do nesreče, potrebujemo pomoč in nimamo časa za pripravljanje klica v sili. Klic bo opravljen a ni nujno, da bo posredoval ažurirane podatke o trenutni poziciji plovila in UTC času, ter ne bo posredoval informacije o vrsti nesreče.

Pripravljen klic v sili

Pripravljen klic v sili je klic, ki lahko vsebuje natančnejše podatke o poziciji, času in tudi vrsto nesreče. Pred pošiljanjem klica v VHF GMDSS postajo vnesemo vrsto nesreče, ter preverimo in po potrebi popravimo pozicijo plovila in UTC čas pozicije.

Posredovan klic v sili

Posredovan klic v sili uporabimo za pomoč plovilu, ki samo ne mora oddati klica v sili. To se lahko zgodi, kadar ima plovilo poškodovano komunikacijsko opremo in stisko nakazuje z drugimi signali (signalne rakete, …) ali pa je plovilo izven dosega obalne postaje. V tem premeru postanemo posrednik in v imenu plovila v stiski stopimo v kontakt z obalno postajo. Postopek posredovanega klica v sili se razlikuje od postopka klica v sili.

Postopek posredovanega klica v sili DISTRESS RELAY

Potek posredovanja klica v stiski v angleškem jeziku   Potek posredovanja klica v slovenskem jeziku
  1. MAYDAY RELAY, MAYDAY RELAY, MAYDAY RELAY
  2. THIS IS »MMSI našega plovila«, »ime našega plovila, ime našega plovila, ime našega plovila«, »pozivni znak našega plovila«
  3. RECEIVED FOLLOWING MAYDAY FROM »MMSI plovila v stiski«, »ime plovila v stiski«, »pozivni znak plovila v stiski«
  4. MESSAGE BEGINS
  5. »sporočilo, ki smo ga prejeli s plovila v stiski, ali informacije o klicu«
  6. MESSAGE ENDS
  7. OVER
 
  1. MAYDAY RELAY, MAYDAY RELAY, MAYDAY RELAY
  2. TUKAJ JE »MMSI našega plovila«, »ime našega plovila, ime našega plovila, ime našega plovila«, »pozivni znak našega plovila«
  3. SPREJEM MAYDAY OD »MMSI plovila v stiski«, »ime plovila v stiski«, »pozivni znak plovila v stiski«
  4. ZAČETEK SPOROČILA
  5. »sporočilo, ki smo ga prejeli s plovila v stiski, ali informacije o klicu«
  6. KONEC SPOROČILA
  7. SPREJEM

Kaj po oddaji klica v stiski

Ko smo enkrat oddali klic v sili se posvetimo reševanju posadke in plovila. V kolikor obalna postaja ne bos prejela vašega klica v sili, ga bo VHF GMDSS postaja oddajala vse do potrditve na približno vsakih 5 min. Ko naša postaja dobi informacijo, da je klic sprejet in potrjen, preneha pošiljati DSC klic.

Po potrditvi klica v sili, vsa nadaljnja govorna komunikacija poteka na kanalu VHF 16. Obalna postaja bo stopila v stik z nami in vam nudila vse napotke in informacije v zvezi s potekom reševanje.

Kako ukrepamo po prejemu potrditve klica

Kapitan plovila oziroma skipper mora po prejemu potrditve klica spremljati in ubogati navodil obalne postaje, ki koordinira reševalno akcijo

V premeru, da obalna postaja ne potrdi klica

Če plujemo na področju, kjer je bil oddan klic v sili, ga obalna postaja ne potrdi in ne poteka nadaljevanje komunikacije na VHF 16 kanalu, potem je naša odgovornost, da klic potrdimo in nadaljujemo komunikacijo na kanalu VHF 16.

Potrditev klica v sili

Potrditev klica v angleškem jeziku   Potrditev klica v slovenskem jeziku
  1. MAYDAY
  2. »MMSI številka plovila v stiski«; »ime plovila v stiski«, »pozivni znak plovila v stiski«
  3. THIS IS »MMSI številka našega plovila«; »ime našega plovila«, »pozivni znak našega  plovila«
  4. RECEIVED MAYDAY

 
  1. MAYDAY
  2. »MMSI številka plovila v stiski«; »ime plovila v stiski«, »pozivni znak plovila v stiski«
  3. TUKAJ JE »MMSI številka našega plovila«; »ime našega plovila«, »pozivni znak našega  plovila«
  4. RECEIVED MAYDAY

 

Ko potrdimo klic v sili nemudoma poizkušamo stopiti v kontakt z obalno postajo. Pričnemo s postopkom posredovanja klica v sili.

Komunikacija v času potekal reševalne akcije

Po prejemu klica v sili, obalna postaja organizira in koordinira reševalno akcijo. V akcijo vključi profesionalne reševalne ekipe in pa tudi plovila, ki so v bližini plovila v stiski. V kolikor se nahajate na področju, kjer poteka reševanje, spremljajte komunikacijo na kanalu VHF 16. Upoštevajte navodila za potek komunikacije.

  • SEELONCE MAYDAY

SEELONCE je francoski približek izgovorjave angleške besede silence, ki pomeni tišina. Vsem, ki so v področju sprejema signala, pomeni, da poteka reševalna akcija in da lahko kanal uporabljajo zgolj ustrezen odgovoren organ, kot na primer obalna postaja, ki koordinira reševanje, plovilo v stiski in plovila, ki so vključena v reševalno akcijo. Sporočilo se preko kanala odda, kadar katero izmed plovil v področju poteka reševalne akcije ne upošteva pravil in kanal VHF 16 uporablja po nepotrebnem ter moti komunikacijo reševanja.

  • SEELONCE DISTRESS

SEELONCE DISTRESS je podobna proceduralna beseda kot Seelonce Mayday. Pomeni, da lahko VHF 16 kanal uporablja le plovilo v stiski, ustrezen odgovoren organ, ki koordinira reševalno akcijo in plovila, ki so zaprošena za reševanje. Sporočilo lahko odda katerakoli postaja v primeru, da katero izmed postaj uporablja kanal za nepotrebno komunikacijo in moti potek reševanja.

  • PRUDONCE

Proceduralna beseda PRUDONCE se uporablja med potekom reševalne akcije, in pomeni, da se kanal VHF 16 uporablja v omejenem obsegu. Izhaja iz francoske izgovorjave angleške besede »prudence«, ki v slovenščini pomeni previdnost. Sporočilo odda odgovorni organ, ko reševanje že poteka in pričakuje, da bo potekalo še nekaj časa. Kanal VHF 16 je dovoljeno uporabljati za ostala nujna sporočila, medtem, ko za ostalo komunikacijo uporabimo druge kanale.

  • SEELONCE FEENEE

Proceduralna beseda SEELONCE FEENEE izhaja iz francoske besede »silence fini«, kar v slovenščini pomeni konec tišine. Pomeni, da je reševalna akcija zaključena in da se lahko kanal VHF 16 zopet uporablja na običajen način.

Pomembno

Oddajanje lažnega klica na pomoč ali oddajana klica na pomoč po pomoti je v številnih državah sveta hud prekršek in so zanj predpisane visoke kazni, ponekod pa lahko celo končate v zaporu. Zato klic v sili oddajte le, ko resnično potrebujete pomoč. Če se klic v sili slučajno odda po pomoti, ga je potrebno nemudoma preklicati.

Preklic po pomoti oddanega klica MAYDAY

Če oddamo lažni klic v sili, oziroma oddamo klic po pomoti, smo ga dolžni preklicati, če tega ne storimo, bo radijska postaja lahko avtomatsko oddajala DSC klic v sili. To storimo z izklopom radijske postaje. Ko radijsko postajo ponovno vklopimo (izklopljena naj bo nekaj sekund) moramo izvesti govorni klic s katerim prekličemo lažen ali po pomoti oddan klic v sili. Preklic oddamo na kanalu VHF 16. Primerno je da ga izvedemo v angleškem jeziku, da ga bodo razumeli vsi operaterji radijskih postaj.

Potek preklica v angleškem jeziku   Potek preklica v slovenskem jeziku
  1. ALL STATIONS, ALL STATIONS, ALL STATIONS
  2. THIS IS »ime plovila«, »ime plovila«, »ime plovila«, »MMSI številka plovila«, »pozivni znak plovila«,
  3. POSITION »pozicija plovila v GPS koordinatah«, AT »datum in čas v UTC formatu«
  4. CANCEL MY DISTRESS ALERT OF »datum in čas v UTC formatu preklicanega klica v sili«
  5. THIS IS »ime in priimek osebe, ki preklicuje klic, ter njegova funkcija na plovilu«
  6. OVER
 
  1. ALL STATIONS, ALL STATIONS, ALL STATIONS
  2. TUKAJ JE »ime plovila«, »ime plovila«, »ime plovila«, »MMSI številka plovila«, »pozivni znak plovila«,
  3. POZICIJA »pozicija plovila v GPS koordinatah«, OB »datum in čas v UTC formatu«
  4. PREKLICUJEM MOJ KLIC NA POMOČ »datum in čas v UTC formatu preklicanega klica v sili«
  5. TUKAJ JE »ime in priimek osebe, ki preklicuje klic, ter njegova funkcija na plovilu«
  6. SPREJEM
Ponedeljek 22 Jul 2019

Kim Pletikos

Jadralki Kim in Lin Pletikos se na svetovnem prvenstvu razreda laser radial nista uvrstili v zlato finalno skupno in posledično izpadli iz igre za olimpijsko vozovnico. To bo v zalivu Miho na Japonskem osvojilo deset držav.

Organizatorji svetovnega prvenstva laser radial so tretji tekmovalni dan uspeli izpeljati tri plove in s petimi regatami zaključili kvalifikacijsko serijo, po kateri bo 111 krmark iz 49 držav razdeljenih v zlato in srebrno skupino. Kim Pletikos je bila v današnjih regatah 42., 15. in 31. ter po odbitku najslabšega rezultata za dve mesti zgrešila zlato floto.

"Za nami je težek dan. Na morju smo bili od 9:30 zjutraj. Vetra je bilo od 5 do 25 vozlov in ves čas je spreminjal smer. Jaz sem dala vse od sebe, v vsaki regati posebej, ampak na žalost to ni bilo dovolj za uvrstitev v zlato skupino. Nasprotno od pričakovanj ne bodo niti vse jadralke v prvi polovici razpredelnice dobile norme, me, ki smo ostale v srebrni skupini, pa zanjo abolutno nimamo več možnosti," je bila nad razpletom kvalifikacij in pristankom na 58. mestu razočarana Kim Pletikos.

Druga slovenska reprezentantka, Lin Pletikos, je z nizom 45., 38. in 6. napredovala z 82. na skupno 72. mesto in bo, tako kot njena starejša sestra, preostanek programa odjadrala v srebrni skupini. Po petih preizkušnjah v vodstvu ostaja Švedinja Josefin Olsson (5 točk), druga je Američanka Paige Railey (14 točk), tretja pa aktualna olimpijska prvakinja Marit Bouwmeester (22 točk) iz Nizozemke. 
Naši predstavnici bosta zadnji olimpijski vlak lovili aprila prihodnje leto v Genovi, kjer bosta na razpolago še dve mesti. 

Ponedeljek 22 Jul 2019

Liam Orel, Aniz

Liam Orel: "Po zlatu si želim počitnic, po počitnicah pa olimpijske norme"

Koprski jadralec Liam Orel je na mladinskem svetovnem prvenstvu razreda finn, ki ga je od torka gostil italijanski Anzio, osvojil zlato medaljo v konkurenci do 19 let. Po uspešno opravljenih maturitetnih izpitih in odličju v olimpijskem enosedu ima sedaj le še eno neizpolnjeno željo - počitnice!

Anzio, Italija, 21. julij 2019 - Odgovor, kdo so najboljši krmarji razreda finn v starostnih skupinah U19 in do 23 let je ponudil že predzadnji tekmovalni dan, ko si je zmago v skupnem seštevku prijadral lanski podprvak Oskari Muhonen iz Finske, v konkurenci do 19 let pa Liam Orel, ki si je v desetih regatah nabral neulovljivo prednost 57 točk. V sklepni plov se je Koprčan zato podal neobremenjen in sproščeno odjadral še zadnjo regato. 

"Pogoji so bili ves teden zelo težki. Imeli smo malo vetra, kar mi sicer ustreza, a je bil zelo spremenljiv. Če nisi izbral prave stranice regatnega polja, si bržkone ostal v ozadju. Tudi vožnja po sredini proge ni bila varna izbira. Res se je bilo potrebno odločati za skrajnosti in veliko tvegati," je dejal Orel, ki z izjemo zadnjega plova ni veliko grešil. "Ko je veter po zadnjem startu obrnil v desno, sem izgubil štiri mesta, na krmni stranici, kjer sem jadral po sredini, pa me je prehitelo še dvanajst tekmecev," je bilo v Orlovem glasu zaznati kanček jeze, saj je zaradi slabše taktične poteze zdrsnil s petega na končno osmo mesto. "Vseeno sem osvojil vse, kar sem želel in dosegel več, kot sem pričakoval," je po kratkem razmisleku še dodal član koprskega Jadra.

Slednji se na olimpijske kvalifikacije decembra v Melbourne najverjetneje ne bo podal, bo pa olimpijsko normo lovil prihodnje leto v Genovi, kjer smatra, da ima več možnosti. "Problem je, da letos v Evropi ne bo več veliko regat za finne. Jaz si bom najprej privoščil počitnice, ker sem po maturi in prvenstvu popolnoma izčrpan, potem pa septembra začnem s pripravami. Udeležil se bom regate na Gardskem jezeru, s Federicom Colaninnom se dogovarjam za skupne treninge, nakar bom formo stopnjeval do aprila. Če bo v Genovi malo pihalo, sem lahko zelo hiter," je načrte razgrnil mladi up slovenskega jadranja, pred katerim je zelo negotova prihodnost. Razred finn namreč po Tokiu 2020 ne bo več olimpijska disciplina, alternative za jadralce, težje od 85 kilogramov, pa mednarodna jadralna zveza ne ponuja.

Liam Orel, Aniz
Orel je v Anziu uresničil oba zadana cilja, izboljšal je lansko uvrstitev na 20. mesto, v kategoriji U19 pa bron pretopil v zlato

KONČNI VRSTNI RED - 28 jadralcev, 11 regat, odbitek najslabše

  1. FIN Oskari Muhonen - 34 točk
  2. ESP Joan Cardona - 50 točk
  3. SUI Nils Theuninck - 52 točk

...

  1. SLO Liam Orel - 100 točk

U19

  1. (skupno 8.) SLO Liam Orel - 100 točk
  2. (skupno 17.) ITA Paolo Freddi - 151 točk
  3. (skupno 18.) ITA Roberto Rinaldi - 159 točk
Ponedeljek 22 Jul 2019

Prišlo je poletje, obdobje v katerem Kvarner zasije v polnem sijaju. V vsakem mestu in na vsakem koraku se nekaj dogaja, veliko različnih prireditev, koncertov, degustacij, razstav…prav za vsakega nekaj…..

"LJETO NA LJETNOJ", 8.6.-15.8.2019, OPATIJA

Na poletnem odru v Opatiji vas čaka izrazito bogat glasbeni ter scenski program. Izberite nekaj po svojem okusu in uživajte v poletju na Kvarnerju.

63. POLETNE PRIREDITVE, 8.7.-25.8.2019, KRK

V mestu Krk se bodo več kot mesec dni, od 8. julija do 25. avgusta, odvijale 63. “Poletne prireditve”, kjer boste lahko uživali v športnih, zabavnih in kulturnih prireditvah. Nikakor ne smete zamuditi te jubilejne prireditve.

LUBENIŠKI GLASBENI VEČERI, 12.7.-16.8.2019, LUBENICE

Lubenice so prekrasne, vendar so Lubeniški glasbeni večeri še boljši.

Pridite na Cres, v mesto Lubenice in se udeležite osmih izvrstnih koncertov, ki potekajo vsak petek v juliju in avgustu.

RABSKA FJERA, 25.- 27.7., RAB

»Rabska fjera« je prvi in največji srednjeveški poletni festival na Hrvaškem. Temelji na tradiciji, ki se je začela že davnega leta 1364. Takrat je kralj Ljudevit Veliki osvobodil Rab beneške oblasti. Pridite na Rab, poglejte v zgodovino, spoznajte bogato tradicijo otoka in se zabavajte.  

JERRY RICKS BLUES FESTIVAL, 25.7.-4.8., KLANA, MOŠĆENIČKA DRAGA, BRSEČ, MOŠĆENICE, IČIĆI, LOVRAN, IKA, MATULJI, OPATIJA, KASTAV

Če ste ljubitelj bluesa, imate od 25.7. do 4.8. edinstveno priložnost, da uživate v predstavah znanih blues izvajalcev na opatijski rivieri, od Opatije, Klane, Mošćeničke Drage, Brseča do Moščenic, Ičićev, Ike, Matuljev in Kastava.

SAILOR SWEET & SALT MUSIC FESTIVAL, 26.7., RIJEKA

Letošnji, drugo po vrsti Sailor Sweet & Salt Music Festival, ponovno poteka v centru Reke, v Senjskem pristanišču, kjer pa bo tudi niz odličnih, domačih glasbenikov. Glavno ime festivala je kraljica hrvaške glasbene scene Josipa Lisac. Festival je prav tako del pred-programa Reka 2020 EPK in programske usmeritve »Sladko in slano«.

Ponedeljek 22 Jul 2019

Jadralni klub CV della Roma obeležuje 70-letnico delovanja z mladinskim svetovnim prvenstvom razreda finn, kjer Liam Orel po šestih regatah vodi v konkurenci do 19. let. 

Priljubljeno jadralsko stičišče Anzio, kjer so v preteklosti potekale že številne mednarodne regate, ta teden gosti Finn Silver Cup. Na mladinskem svetovnem prvenstvu namenjenem krmarjem do 23 let nastopa 28 tekmovalcev iz 16 držav, med njimi devet mlajših od 19 let. V konkurenco slednjih sodi tudi član koprskega Jadra Liam Orel.

“Po lanskem silver cup-u v Kopru sem se poskusil v drugem razredu, a se je izkazalo, da mi ne ustreza. Zato sem se vrnil v finn-a, odločen, da osvojim medaljo v kategoriji do 19 let, predvsem pa želim izboljšati lanski rezultat – 20. mesto. Glede na vremenske razmere bi mi to moralo uspeti. Z izjemo prvega tekmovalnega dneva, so mi pogoji pisani na kožo, saj so zelo podobni domačim. Edina razlika je nekoliko večji val v Anziu,” je pred začetkom napovedal Liam, ki mu gre trenutno vse po načrtih.

Po šestih plovih namreč vodi v konkurenci do 19. let, v skupnem seštevku pa zaseda odlično 11. mesto. Na čelu razpredelnice je z desetimi točkami aktualni mladinski podprvak Joan Cardona iz Španije, ki je lani zaostal le za Čehom Ondrejem Teplyjem. Ta je letos prestar, da bi lahko še branil mladinski naslov, ga pa zato poskuša ponovno osvojiti prvak iz leta 2017 Oskari Muhonen, ki je trenutno drugi s tremi točkami zaostanka.

Vir: JZS.si

Četrtek 18 Jul 2019

Beneteau, Prince, Suzuki, As Boats

Konec meseca septembra se bosta podrobno predstavili dve svetovni  navtični blagovni znamki. Na ogled bodo plovila iz francoske ladjedelnice Beneteau in zunajkrmni motorji japonskega proizvajalca Suzuki. Poleg dveh eminentnih blagovnih znamk bodo na voljo tudi plovila blagovne znamke Prince, ki pa bodo prav tako opremljena z zunajkrmnimi motorji Suzuki.

Navtični Center AS BOATS d.o.o., v sodelovanju s podjetjema Beneteau in Suzuki Marine, prireja navtični testni vikend. Prireditev, ki je ne smete zamuditi, se bo odvijala od 27. do 29. septembra 2019, v marini Bernardin v Portorožu.

Ogledali in preizkusili boste lahko naslednja plovila:

Beneteau, Prince, Suzuki, As Boats

  • Beneteau Flyer 10, z motorjema 2x Suzuki 350ATXX
  • Beneteau Antares 9, z motorjema 2x Suzuki DF200APX
  • Beneteau Flyer 8.8 SunDeck, z motorjema 2x Suzuki DF250APX
  • Beneteau Antares 8, z motorjem Suzuki DF200APX
  • Beneteau Flyer 6.6 Sundeck, z motorjem Suzuki DF175APX-W
  • Prince 625 SunDeck, z motorjem Suzuki DF175ATL
  • Prince 555 Open, z motorjem Suzuki DF115ATL-W
  • Prince 475 Open, z motorjem Suzuki DF60ATL

Vabimo vas, da nas obiščete in izkoristite možnost ogleda in preizkusa plovil. Vsa testna plovila pa bodo po prireditvi na prodaj po posebej ugodnih cenah.

Vzemite svoj koledar in si rezervirajte petek, soboto ali nedeljo (27.9 - 29.9.2019) za ogled in preizkus plovil.

Zagotovite si testni termin

Ker bodo plovila na voljo za testiranje le dva dni, si rezervirajte svoj termin pri organizatorju As-Boats d.o.o. Na mail Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled. sporočite katero plovilo bi radi testirali in termin v katerem bi radi opravili testno plovbo.

Dodatne informacije: +386 (0)2 608 41 41

Četrtek 18 Jul 2019

V letošnjem letu je nastal nov jadralski dokumentaren film z naslovom Maiden.

Film govori o 24 letni Tracy Edwards, ki je svojo jadralsko kariero pričela kot kuharica na čarter plovilih. Nato se je odločila za drzen podvig in postala skiperka prve ženske ekipe, ki se je prijavila na epsko regato okoli sveta Whitbread Round the World Race v letu 1989. Jadranje in regate na katerih so jadralci obpluli svet, so bile do takrat le v moški domeni. Nastop ženske posadke je veljal za izjemno pogumen podvig. 12 deklet se je odpovedalo vsemu, da so lahko nastopili na regati z jadrnico, ki je nosila ime Maiden. Mnenja so bila deljena. Večina publike je bila prepričana, da dekleta ne bodo priplula niti do cilja prve etape.

Četrtek 18 Jul 2019