Zadnje iz eTrgovine

719.20€

Litijeve (LiFePO4) baterije so posebej primerne za uporabo na plovilih, kot servisne baterije. Imajo izjemno kapaciteto, majhno težo in izjemno dolgo življenjsko dobo, ki je tudi do desetkrat daljša od klasičnih trakcijskih, gel ali AGM akumulatorjev. Zaradi napredne tehnologije in številnih komponent, ki ščitijo baterijo pred poškodbami, je garancija, ki jo nudijo proizvajalci, bistveno daljša od klasičnih svinčenih baterij. Kvalitetnejše litijeve baterije imajo tudi do 3-letno garancijo.

Nova tehnologija prizmatičnih celic poleg izjemne gostote električne energije zagotavlja tudi izjemno življenjsko dobo. BlueCell 150 Ah baterija omogoča kar 3000 praznjenj baterije več kot 80 %, kar je kar 1000 ciklov več. Seveda omogoča tudi praznjenje do 100 % nazivne kapacitete brez bojazni, da se bo baterija zaradi tega uničila, kot bi se to zgodilo pri svinčeni bateriji. Njihova življenjska doba je več kot 10 let oziroma več kot 6000 ciklov praznjenj preko 50 %. 

Za kaj so litijeve baterije prihodnost v navtiki

Litijeve baterije prinašajo največjo prednost kot porabniške oziroma servisne baterije. Njihove največje prednosti so:

  1. dvakrat večja uporabna kapaciteta
  2. za polovico manjša teža
  3. trikrat daljša garancijska doba
  4. do desetkrat daljša življenjska doba
  5. samodejni nadzor polnjenja in praznjenja baterije
  6. zaščita pred kratkim stikom
  7. možnost priklopa solarnih celic
  8. možnost vzporedne ali zaporedne vezave več baterij (večja napetost ali kapaciteta sistema)
  9. zelo nizko praznjenje v času mirovanja
  10. stabilna napetost baterije vse do 95 % izpraznjenosti
  11. ni vzdrževanja

Tehnični podatki BlueCell 120Ah 12V:

  • Nazivna napetost: 12,8 v
  • Nazivna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
  • Uporabna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
  • Uporabna energija:  1920 Wh
  • Samodejno praznjenje: <3,5% mesečno
  • Življenjska doba: > 3000 pri praznjenju preko 80%
  • Življenjska doba: > 6000 pri praznjenju preko 50%
  • Tok polnjenja: 150 A
  • Tok praznjenja: 150 A
  • Tok praznjenja (do 3 s): 200 A
  • Izklop nizka napetost: 10 V
  • Temperaturno območje praznjenja: od -10°C do +75°C
  • Temperaturno območje polnjenja: od -0°C do +65°C
  • Vodoodpornost: IP55
  • Teža: 17,2 kg
  • Dimenzije (DxŠxV): 485x172x240 mm

Garancija na baterije BlueCell je 3 leta!

BlueCell 150Ah 12V - Navtična Litijeva baterija

Zadnji video

V petek ponoči se je potopila tovorna ladja Mustafa Kan.

Ob 3:10 uri so s tovorne ladje Mustafa Kan sprožili »mayday« klic na pomoč. V ladjo je vdirala voda in obstajala je nevarnost, da se ladja potopi. Šestnajst članov posadke je zapustilo ladjo in se vkrcalo na reševalne čolne. Ladja se je pričela počasi potapljati. Na kraj nesreče je priplula italijanska Obalna straža in brodolomce vkrcala na svoj krov. Ladja se je potopila ob 6.56 uri približno 24 nmi vzhodno od pristanišča Siracusa na Siciliji.

136 metrska ladja, ki pluje pod panamsko zastavo je bila na plovbi iz Dakarja v Senegalu proti Šibeniku n Hrvaškem. Na krovu ladje je bil amonijev fosfat, ki naj ne bi ogrožal morskega ekosistema. Ladja, ki je bila zgrajena leta 2009, leži na globini preko 2000m.

Vir: Turkey SeaNews

Torek 27 Sep 2016

V petek 23.9.2016, ob 21.00 uri, je domačin iz Sumartina na otoku Brač poklical v center za iskanje in reševanje na morju. Njegov prijatelj, ki je v popoldanskih urah izplul iz zaliva Oskorušica na otoku Hvar proti Bolu na otoku Brač, kamor do 21.00 ure še ni priplul.

Luška kapitanija Split in Pomorska policija sta nemudoma krenile v iskalno akcijo. O pogrešanem morjeplovcu so preko VHF radijske postaje obvestili tudi vsa plovila v Splitskem akvatoriju. V akcijo so se vključila še službena plovila luške izpostave Milna na otoku Brač ter tri privatna plovila. Kljub ugodnim vremenskim razmeram so ob 02.00 uri ponoči akcijo prekinili. Nadaljevali so jo ob 6.00 zjutraj. Ob 7.00 so v akcijo vključili tudi letalo Obalne straže, ki je nad področjem iskanja opravil več preletov. K sreči so člani Luške izpostave Milna pogrešanega morjeplovca našli ob 8.00 uri na njegovi barki. K sreči je bil nepoškodovan. Na plovilu mu je namreč odpovedal pogonski stroj in s plovilom sta bila prepuščena na nemilost morja in vetrov. Našli so ju med Jelso in Sumartinom v Hvarskem kanalu.

Domačina in njegovo plovilo je službeno plovilo splitske luške kapitanije odvleklo v zaliv Oskorušica.

Ponedeljek 26 Sep 2016

V Portorožu se je danes z zadnjim plovom zaključilo odprto državno prvenstvo razreda optimist, ki je v organizaciji jadralnega kluba Pirat Portorož potekalo od petka.

Na prvenstvu se je zbralo 175 jadralk in jadralcev iz Slovenije, Italije, Hrvaške, Avstrije in Malte. Vreme je bilo v teh treh dneh organizatorjem naklonjeno, mlade jadralke in jadralci so v treh dneh odjadrali sedem plovov. V šibkem vetru, ki je prevladoval vse dni prvenstva, je Daniel Cante (JK Izola) vse dni jadral v osredju in se na koncu veselil zmage v absolutni razvrstitvi prvenstva in naslova državnega prvaka razreda optimist. Drugo in tretje mesto v absolutni razvrstitvi sta osvojila Italijana Massimilia Antonazzi (Adriaco) in Alessio Castellan (CDV Muggia). Drugo mesto v razvrstitvi državnega prvenstva razreda optimist si je prijadral Gašper Strahovnik (JK Pirat Portorož), ki je zasedel šesto mesto v skupni razvrstitvi. Tretje mesto in sedmo v skupni razvrstitvi pa je zasedel Martin Fras (JK Izola).

Med jadralkami se je naslova državne prvakinje veselila Špela Hajdinjak (JK Burja Izola), drugo mesto je osvojila Alja Petrič (JK Jadro Koper), tretje mesto pa Celestina Sabadin (JK Pirat Portorož).

Rezultati državnega prvenstva:

Dečki:

Daniel Cante (JK Izola),
Gašper Strahovnik (JK Pirat Portorož),
Martin Fras (JK Izola).

Deklice:

Špela Hajdinjak (JK Burja Izola),
Alja Petrič (JK Jadro Koper),
Celestina Sabadin (JK Pirat Portorož).

Kadeti:

Luka Zabukovec (JK Jadro Koper),
Toni Benčič (JK Pirat Portorož),
Benjamin Aganovic (JK Burja Izola).

Kadetinje:

Alja Petrič (JK Jadro Koper),
Katja Filipčič (JK Jadro Koper),
Alenka Valenčič (JK Burja Izola). 

Vir: JZS.si; Foto: Polona Marinček

Ponedeljek 26 Sep 2016

V prvi etapi ene najdaljših jadranskih regat, regati Tisočerih otokov, od hrvaške Reke do črnogorskega Tivata sta se odlično izkazali obe slovenski udeleženki.

Na 278 milj dolgi progi je jadrnica Foxy (X35) s krmarjem Igorjem Orlovom prijadrala v cilj po 61 urah in 39 minutah ter v razvrstitvi po korigiranem času (tekmuje se izključno po handicap sistemu ORC) zasedla odlično 2. mesto. Jadrnica Macropus (First 40.7), ki jo krmari Boštjan Jančar je jadrala dve uri in 18 minut več ter se po korigiranem času uvrstila na 6. mesto. Pred povratkom na Reko je v vodstvu češka jadrnica Gulia (Italia 9.98F).

Jadrnice so na poti vzdolž jadranske obale letos gnali večinoma šibki vetrovi, v boju za najvišja mesta pa je bila odločilna spretnost kako se izogniti brezvetrjem okoli Korčule in Mljeta ter pred polotokom Molunat. V realnem času je v cilj prva prijadrala madžarska jadrnica Wild Joe.

Jadralci so se na pot nazaj proti Reki podali v četrtek ob 12h.

Ponedeljek 26 Sep 2016

Pretekli petek je ob 22:30 pred Trstom pričela ena daljših severnojadranskih regat, že petinpetdeseta po vrsti Trst-Sv. Ivan na pučini-Trst. 84 milj dolge regate se je kot edina slovenska predstavnica udeležila Megaenergija, ki je prepričljivo prva prijadrala v cilj pred tržaško Bravo. Napovedana močen dež in jugo do 40 vozlov sta nekoliko zmanjšala običajno floto. 52 prijavljenih udeleženk, je doživelo le krajši naliv, prevladovali so predvsem zmerni vetrovi, v prvem delu regate pa celo le šibki. Do cilja je prijadralo 35 jadrnic.

JK Skipper – Maribor; Foto: posadka Megaenergija

Ponedeljek 26 Sep 2016

Ste se kdaj vprašali, kaj vse gre lahko narobe, če je plovba nespametna, neodgovorna ali prehitra. Poglejte si v videu nekaj primerov, ki se niso končali najboljše.

Ponedeljek 26 Sep 2016

Navtična milja je merska enota za merjenje dolžine, ki pa ni uradna enota mednarodnega SI merskega sistema enot. Ker ni del SI sistema se ne uporablja drugje kot le v navtiki in letalstvu.

Ena navtična milja meri 1852m. Zgodovinsko je bila določena kot 1/60 razdalje med dvema vzporednikoma ločenima z eno stopinjo. Do leta 1500 so pomorščaki za navigacijo uporabljali le oči. V 16. stoletju so izumili prve navigacijske inštrumente in vpeljali koordinatni sistem v kartografijo. Uporabljati so pričeli poldnevnike, vzporednike, zemljepisno dolžino in širino. Leta 1617 je Nizozemski znanstvenik Snell ocenil obseg zemlje na 24.630 Rimskih milj. Kmalu za tem je britanski matematik Edmund Gunter izboljšal navigacijske inštrumente predvsem novi kvadrant, s katerim so določali zemljepisno širino na morju. Predlagal je, da lahko vzporednike zemljepisne širine uporabljamo za merjenje razdalje. Predlagal je uporabo navtične milje in jo definiral kot 1/60 stopinje zemljepisne širine oziroma ene minute. Ker ima krog 360 stopinj je ena minuta enaka 1/21600 celotnega kroga. Gunter je uporabil Snellovo definicijo navtične milje kot 6080 čevljev pri 48 vzporedniku. Ker zemlja ni popolnoma okrogla, dolžina navtične milje ni konstantna. Na polih znaša 1861 metrov, na ekvatorju pa 1843. Če dolžino zmerimo pri 45 vzporedniku, znaša 6076 čevljev oziroma približno 1852m. Leta 1929 so na prvi Izredni mednarodni hidrografski konferenci dolžino mednarodne navtične milje, določili kot 1852 metrov.

Za navtično miljo se uporabljajo štiri različne oznake:

  • M  je okrajšava, ki jo uporabljata Mednarodna hidrografska organizacija in Mednarodni biro uteži in mer
  • NM je okrajšava, ki jo uporablja Mednarodna organizacija za civilno letalstvo
  • nm uporablja Ameriška oceanografska in atmosferska agencija (nm je simbol za nanometer
  • nmi uporablja mednarodni Inštitut za elektriko in elektroniko

Vozel je enota za hitrost, ki prav tako kot navtična milja ni uradna enota merskega sistema. Uporablja se v navtiki, letalstvu in tudi meteorologiji. Definiran je kot 1 navtična milja na uro ali 1852 m/h.

Ime enote »vozel« izhaja iz zgodovine. Včasih so hitrost plovbe merili z vrvjo navito na kolut, ki je imela vozle razporejene na določeni medsebojni razdalji. Ko so vrv spuščali z ladje v vodo, so šteli koliko vozlov na vrvi se je odvilo s koluta v določeni časovni enoti, ki so jo merili s peščeno uro. Zato so hitrost označili kot število vozlov.

Danes se enota uporablja za merjenje hitrosti plovil v tekočinah (ladij v vodi in letal v zraku), hitrost tekočin v katerih se gibljejo plovila, rečni tokovi in hitrost vetra. Meri se tudi hitrost plovbe glede na kopno (SOG-speed over ground v navtiki in GS-ground speed v aviaciji) in hitrost plovbe proti cilju (VMG –Velocity made good).

Konverzije med enotami:

  m/s km/h vozel
1 m/s 1 3.6 1.943844
1 km/h 0.277778 1 0.539957
1 vozel 0.514444 1.852 1

 

Sreda 21 Sep 2016

V svoji paleti nam GRAND razkriva, da je pri gumenjakih izjemno pomembna namembnost. Pri svoji odločitvi se lahko tako odločite za čoln z mehkim dnom, napihljivim dnom ali trdim (RIB). Potrebujete čoln za "mini križarjenje" med otoki, ali samo za uporabo kot "by-boat", ki vas bo popeljal od jadrnice do otočka? Spodaj vam dajemo nekaj kratkih, a izredno pomembnih namigov - kako se odločiti!

Zakaj izbrati napihljiv čoln?

Glavna prednost vsakega gumenjaka je v napihljivi plovni tubi. Najpomembnejši del vsakega napihljivega čolna je dodatna vrednost: čoln postane 2x širši, kar dodatno poveča stabilnost. Čoln ima tubuse iz več komor, kar mu omogoča izredno plovnost. Zagotavlja vam neverjetno varnost, nosilnost in kapaciteto potnikov. Glavni materiali trupa so lahki in fleksibilni. Čoln je zaradi tega lahek, prenosen in enostaven za shranjevanje ter prevažanje.

Kako izbrati pravo velikost čolna?

- Če potrebujete ByBoat za jahto ali motorno ladjo, se prepričajte, da veste natančno dimenzijo ByBoat-a, primernega za vašo jahto in zgornjo kapaciteto potnikov za vaš sistem dvigovanja čolna.
- Velikost čolna je neposredno povezana z zgornjo dovoljeno močjo motorja, zgornjo mejo potnikov in dovoljeno nosilno obremenitvijo.
- V primeru, da boste čoln uporabljali za smučanje na vodi, mora čoln biti opremljen z motorjem vsaj 25KM.
- Običajno prihaja do odstopanj med zgornjo omejitvijo kapacitete potnikov, zabeleženo v tehničnih specifikacijah, in dejanskim številom sedišč na čolnu. Najprej premislite, koliko potnikov nameravate prevažati, nato pa se prepričajte, koliko sedišč določen čoln ponuja.

ZLOŽLJIVI ČOLN ali GUMENJAK S TRDIM DNOM (RIB)?

Zložljivi čolni so glavni predstavniki napihljivih čolnov, ki izvirajo od prvih zložljivih pomožnih čolnov in vojaških gumenjakov. Seveda so moderni  zložljivi čolni konkretno izboljšani: transom za motor, trde podnice, trup v ‘V’ obliki in mnoge druge odlične karakteristike. Vse je odlično, razen enega dela – dno. Dno je mehko! V nekaterih situacijah je to lahko dobro, v nekaterih pa slabo. Mehko dno vam omogoča možnost vožnje po divji obali, brez skrbi, da bi poškodovali trup, saj je le ta mehak. Vsi zložljivi čolni so izredno primerni za nošnjo, kadar so zloženi. Odlično! Vendar… vsak zložljiv čoln sanja o tem, da bi postal gumenjak s trdim dnom.

Primerjava med zložljivim gumenjakom in RiB gumenjakom.

Ker je glavne sezone praktično že konec, so v Moto-Nautiki pričeli z posezonsko akcijo vseh gumenjakov na zalogi. V njihovem prodajno - servisnem centru boste lahko izbirali med zalogo, ki šteje več kot 50 plovil! Izkoristite 15% prihranek za nakup gumenjaka s trdim dnom, oziroma prihranite 12% na zložljive gumenjake.

Vso zalogo in še več nasvetov, kako izbrati ustrezno plovilo, lahko preverite na spletnem naslovu : www.grandboats.si.

Za več informacij oziroma informativno ponudbo, pišite preko emaila: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., ali pokličite preko telefona: 02 629 04 00 oz. 031 386 951.

Sreda 21 Sep 2016

Ameriški glasbenik Billy Joel je podaril 57 čevljev dolgo jahto Vendetta vredno dober milijon EUR.

Jahto Vendetta so leta 2005 zgradili v ladjedelnici Derecktor. Spomladi jo je dražbena hiša Northrop & Johnson ocenila na vrednost 1.195.000 USD. Billy Joel se je odločil, da bo lepotico podaril mednarodni organizaciji SeaKeepers, ki se ukvarja s promocijo raziskav oceanov, ohranjanjem naravnega okolja in izobraževanjem lastnikov plovil, kako živeti z morjem.

Predsednik uprave organizacije Michael Moore je povedal: »Zelo smo veseli geste gospoda Billy-a Joel-a, ki je pripravljen podpreti naše delo in naš namen.« Direktor organizacije Richard Snow je dodal: »Vedno bomo hvaležni za to donacijo. Zahvaljujemo se tudi posredniku za prodajo plovil, Bruce-u Leffers-u, ki je pomagal pri izvedbi donacije.«

Vendetta je verjetno najboljša jahta za dnevne izlete. Zagotavlja edinstveno kombinacijo elegance, hitrosti in udobja. Jahto je oblikoval Doug Zurn po željah in predlogih glasbenika. Osnovna oblika izhaja iz podobnih jaht, ki so plule v 20. in 30. letih 20. stoletja. Billy Joel jo je potreboval za dnevne plovbe med Gold Coast na Long Island-u do otoka Manhattan, za kar je potreboval manj časa, kot če bi se vozil z avtom ali vlakom.

Sreda 21 Sep 2016

Ste se letošnjo sezono zopet mučili s splavljenjem plovila? Ste iskali primerno mesto za spust čolna v vodo? Če uporabite malo kreativnosti, bo lahko naslednje leto lahko drugače. Nekaj predlogov je v spodnjem videu.

Ponedeljek 19 Sep 2016