Zadnje iz eTrgovine

719.20€

Litijeve (LiFePO4) baterije so posebej primerne za uporabo na plovilih, kot servisne baterije. Imajo izjemno kapaciteto, majhno težo in izjemno dolgo življenjsko dobo, ki je tudi do desetkrat daljša od klasičnih trakcijskih, gel ali AGM akumulatorjev. Zaradi napredne tehnologije in številnih komponent, ki ščitijo baterijo pred poškodbami, je garancija, ki jo nudijo proizvajalci, bistveno daljša od klasičnih svinčenih baterij. Kvalitetnejše litijeve baterije imajo tudi do 3-letno garancijo.

Nova tehnologija prizmatičnih celic poleg izjemne gostote električne energije zagotavlja tudi izjemno življenjsko dobo. BlueCell 150 Ah baterija omogoča kar 3000 praznjenj baterije več kot 80 %, kar je kar 1000 ciklov več. Seveda omogoča tudi praznjenje do 100 % nazivne kapacitete brez bojazni, da se bo baterija zaradi tega uničila, kot bi se to zgodilo pri svinčeni bateriji. Njihova življenjska doba je več kot 10 let oziroma več kot 6000 ciklov praznjenj preko 50 %. 

Za kaj so litijeve baterije prihodnost v navtiki

Litijeve baterije prinašajo največjo prednost kot porabniške oziroma servisne baterije. Njihove največje prednosti so:

  1. dvakrat večja uporabna kapaciteta
  2. za polovico manjša teža
  3. trikrat daljša garancijska doba
  4. do desetkrat daljša življenjska doba
  5. samodejni nadzor polnjenja in praznjenja baterije
  6. zaščita pred kratkim stikom
  7. možnost priklopa solarnih celic
  8. možnost vzporedne ali zaporedne vezave več baterij (večja napetost ali kapaciteta sistema)
  9. zelo nizko praznjenje v času mirovanja
  10. stabilna napetost baterije vse do 95 % izpraznjenosti
  11. ni vzdrževanja

Tehnični podatki BlueCell 120Ah 12V:

  • Nazivna napetost: 12,8 v
  • Nazivna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
  • Uporabna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
  • Uporabna energija:  1920 Wh
  • Samodejno praznjenje: <3,5% mesečno
  • Življenjska doba: > 3000 pri praznjenju preko 80%
  • Življenjska doba: > 6000 pri praznjenju preko 50%
  • Tok polnjenja: 150 A
  • Tok praznjenja: 150 A
  • Tok praznjenja (do 3 s): 200 A
  • Izklop nizka napetost: 10 V
  • Temperaturno območje praznjenja: od -10°C do +75°C
  • Temperaturno območje polnjenja: od -0°C do +65°C
  • Vodoodpornost: IP55
  • Teža: 17,2 kg
  • Dimenzije (DxŠxV): 485x172x240 mm

Garancija na baterije BlueCell je 3 leta!

BlueCell 150Ah 12V - Navtična Litijeva baterija

Zadnji video

Srečni ribiči iz Abyss Fishing so ujeli eno največjih tun, ki je bila kdajkoli ujeta na Jadranu.

29. avgusta je kapitan Ozren Božič s svojo ladjo Abyss Fishing Charter, izplul iz Rovinja. Na krovu je imel stranke iz Samobora, za katere pravi, da mu vedno prinašajo srečo. Že ob 7.00 uri zjutraj je vabo ugriznilo nekaj velikega. Borba je trajala dve uri in pol in srečni ribiči so na krov potegnili tuno vrste bluefin, ki je v dolžino merila neverjetne 3 m. Po prihodu v luko so ribo uradno stehtali. Tehtnica se je ustavila pri 340,00 kg in velja za eno največjih tun, ki so jo kdajkoli potegnili iz Jadranskega morja.

Ozren Božič in njegova Abyss Fishing sta ena izmed 12 ladij na Jadranu, ki ima licenco za lov na takšno tuno. Tuno so ujeli približno 10 nmi daleč od obale.

 

 

 

 

 

 

 

 

Vir: jutranji.hr; Foto: FB Abyss Fishing Charter Croatia

 

 

 

 

 

 

 

Torek 30 Avg 2016

Iz nemške ladjedelnice Hanse prihaja nova lepotica, ki postavlja nove standarde pri gradnji in oblikovanju plovil. Vanjo so vkomponirali številne novosti in inovacije.

Nova Hanse 588 je jadrnica prihodnosti. Je odlična kombinacija izjemnih jadralskih sposobnosti in udobja. Ima izjemno jadrevje, visok jambor in kot so jo sami imenovali Tiha lastniška kabina v kateri bo lastnik užival in se sproščal v miru.

Jadrnica ima elegantne in prepoznavne linije. Že na prvi pogled je jasno da gre za jadrnico iz ladjedelnice Hanse. Krov je nizek in športen a kljub temu eleganten. Notranjost je izjemno prostorna in predstavlja nov trend pri oblikovanju plovil.

Tiha lastniška kabina

Novost, ki bo razveselila številne lastnike jadrnic, je nov način izdelave trupa jadrnice in njegove izolacije. Pri Hanse so razvili poseben način izolacije sten plovila, ki zagotavlja izjemno zvočno izolacijo, ki je hkrati tudi dobra toplotna izolacija. Z akustično izolacijo je kabina zaščitena pred hrupom iz okolja in zvoki, ki jih proizvaja jadrnica. Lastniško kabino so tako spremenili v izjemen prostor za počivanje in sproščanje.

Salon plovila je centralni del, kjer se zadržuje družina in prijatelji. Da bo druženje kar najbolj lagodno, so izdelali kuhinjo z otokom. Ko otoka ne potrebujemo za kuho lahko postane priročen koktajl bar. Za ljubitelje klasične postavitve kuhinj v obliki črke L, pa je možno plovilo naročiti tudi v tej varianti. Sedežna garnitura je velika. Dva velika kavča v obliki črke U merita 2,15 m v dolžino in omogočata druženje številnim gostom. Na stropu je šest velikih oken, katerih svetla površina meri skoraj 3m2 in v salon prepuščajo veliko naravne svetlobe. Za dober razgled iz jadrnice je na vsakem boku jadrnice nameščeno šest oken. Dva izmed njih sta  v salonu.

Seveda je Hanse 588 najprej jadrnica. Pri oblikovanju plovila so poskrbeli, da so uporabili vse svoje znanje in izdelali plovilo z izjemnimi jadralnimi lastnostmi. Prav tako so uporabili najnovejše tehnologije v gradnji plovil in vgradili sisteme za enostavno upravljanje s plovilom. Plovilo je oblikoval oblikovalski studio Judel/Vrolijk&Co. Linije so čiste in elegantne s športnim pridihom. Na jadrnico so vgradili dvojne pripone. Omogočajo uporabo samo premičnega jib-a za jadranje v veter ali pa uporabo reacherja za daljša jadranja. S pomočjo hidravličnih in električnih pomagal na plovili, lahko jadrnico enostavno upravlja ena sama oseba.

Opcijsko je možno naročiti trdo streho na krmi plovila, ki bo skipperja in posadko ščitila pred soncem in dežjem. Vanj so že vgrajene luči in audio sistem. Da bo jadranje tudi gurmanski užitek, je na krmi dovolj prostora tudi za žar, ki pa ga je potrebno doplačati. Na krmi je prostorna kopalna ploščad, ki jo poganja hidravlika. Ko jo odpremo se za njo skriva garaža, ki je dovolj velika za gumenjak dolžine 3m in je že opremljena s sistemom za spuščanje in dvigovanje plovila.

Tehnični podatki:

- Dolžina čez vse: 17.20 m
- Višina jambora: 25.85 m
- Velikost jader:  272 m2 ( (z jib-om in reacherjem)
- Gennaker: 245 m²
- Motor: Volvo D3-110, 78 kW / 107 KM
- Tipi kobilice: (T kobilica, L kobilica-West Coast, L-kratka kobilicat)
- 72 različnih postavitev interierja

Fotogalerija:  Hanse 588

Uvoznik za Slovenijo: Comit d.o.o., http://www.comit.si/, Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., +386 (0)1 436 11 82

Četrtek 25 Avg 2016

Rusinja Natalia Avseenko ni prva oseba, ki je gola plavala s kiti, je pa prva, ki je z njimi plavala v arktičnih vodah.

36 letna Rusinja Natalia Avseenkoje znanstvenica in profesionalna potapljačica. Popolnoma gola je zaplavala v Belem morju na severu Rusije, kjer so temperature morja okrog 1,5C. Verjetno se sprašujete zakaj je bila gola in ne v debeli potapljaški obleki namenjeni potapljanju v arktičnih morjih. Po dosedanjih raziskavah ruskih znanstvenikov, naj beluge ne bi marale dotika umetnih snovi, kot so potapljaške obleke.

Ker beluga kiti ali beli kiti živijo v arktičnih in subarktičnih morjih, ki so vedno hladna, se Rusinja zavzema, da bi nekaj belug ujeli, da bi jih lažje preučevali. Del morja naj bi ogradili z mrežami in omejili gibanje tega redkega morskega sesalca. Nekaj primerkov bi radi tudi ujeli in jih navadili na življenje v akvariju. Aktivisti, ki se zavzemajo za pravice živali, seveda niso navdušeni nad njenim početjem.

Četrtek 25 Avg 2016

Ranieri Voyager 18S je izredno vzdržljiv, eleganten in okreten športni čoln. S širino 2,20m boste z njim odkrili vse kotičke morja. Tudi prevoz plovila je izredno enostaven, saj čoln tehta le 500kg, njegova dolžina 5,30m se pa bo z lahkoto prilegala različnim prikolicam. Skupno število oseb na čolnu je 6, kar pomeni, da boste svoje prijatelje lahko odpeljali na nepozabno dogodivščino. Ranieri Voyager 18S vas zagotovo en bo razočaral, če iščete plovilo te velikosti in kapacitete, hkrati pa vam bo dal odlično priložnost za zabavo, počitek ali vodne športe. Ne bo vam žal.

Za koga so primerni modeli Ranieri Open Line?

- za popolne začetnike in izkušene navtike, ki želijo plovilo nad 4,55m dolžine,
- za vse, ki želijo predvsem veliko zunanjega in ležalnega prostora,
- nudi nezahtevno vzdrževanje,
- so sorazmerno nizke teže (odvisno od dolžine modela) in primerni za prevažanje s prikolico in osebnim avtomobilom,
- široka volanska konzola, primerna za vse, ki želijo dodatne navigacijske instrumente,
- dodatna možnost priročne mizice, ki se sestavi iz ležalne ploščadi v sprednjem delu plovila,
- nerjaveča, zaščitna inox ograja okrog plovila – primerno tudi za družine z manjšimi otroki,
- H.I.S.-sistem trupa, za vse, ki želijo vodljiv in stabilen čoln.

Čoln si lahko ogledate v živo, v prodajno servisnem centru Moto-Nautika d.o.o., na Ptujski cesti 63 v Miklavžu pri Mariboru. Čoln je dobavljiv takoj in na voljo z dodatno opremo za 17.231€ oz. že za 214€/mesec.

Več informacij >> www.ranieri.si

Sreda 24 Avg 2016

Letošnja regata Vendee globe so bo pričele v soboto, 6. novembra. Regata na kateri bodo jadralci sami obpluli svet brez postanka, je letos pritegnila številne skipperje, ki so odločeni, da nastopijo na eni najtežjih, če ne celo najtežji regati na svetu.

Trenutno je prijavljenih in kvalificiranih že 28 skipperjev, ki prihajajo s štirih različnih kontinentov in 10 različnih držav. Na osmi izvedbi regate bodo nastopali predstavniki iz Francije, Španije, Madžarske, ZDA, Velike Britanije, Švice, Nizozemske, Japonske Nove Zelandije in Irske. 19 bo domačinov, 9 pa jih prihaja iz tujine.

Angleš Alex Thomson je eden izmed favoritov na tekmovanju. Pravijo, da je edini ne francoski tekmovalec, ki lahko zmaga. Letošnja udeležba je zanj že četrta. Leta 2012-13 je že stal na stopničkah. Letos bo nastopal z novo generacijo plovila IMOCA 60, ki je opremljena s krili.

Madžar Nandor Fa tekmuje tretjič. Prvič se je regate udeležil že pred 20 leti. Ne bo se boril za zmago. Za cilj si je postavil, da obpluje svet in pripluje do cilja. Leta 1993 se je regate udeležil prvič in zasedel solidno peto mesto. Star je 64 let in pravi, da je počasi čas, da zaključi s tekmovanji.

Rich Wilson iz ZDA je najstarejši udeleženec regate. S 66 leti se vrača da izboljša svoj čas, ki ga je postavil na regati leta 2009, ko je za plovbo potreboval 121 dni.

Didac Costa in Alan Roura sta novinca na regati. Didac Costa je četrti Španec, Alan Roura pa četrti Švicar, ki se je udeležil regate od leta 1989. Roura je s svojimi 23 leti tudi najmlajši udeleženec.

Prvič bodo letos na regati nastopile tudi Japonska, Nova Zelandija, Nizozemska in Irska. Japonec Kojiro Shirashi bo pravzaprav prvi predstavnik iz Azije na regati. Predsednik Japonske jadralne zveze je za njegov nastop izjavil: »To je tretja velika dobra novica za japonsko jadranje po nominaciji Tokija za organizatorja Olimpijskih iger leta 2020 in najavi nastopa japonske ekipe Softbank na Pokalu Amerike v letu 2017«.

Novo Zelandijo bo zastopal ameriški skipper Conrad Colman. Dvakrat se je že udeležil svetovne regate z dvema jadralcema na krovu. Pravi, da Vendee Globe prerašča meje Francije in da postaja svetovna regata in je vesel, da lahko prispeva k njenemu širjenju po svetu.

Pieter Heerema prihaja iz Nizozemske. Nastopil bo na jadrnici VPLP-Verdier, ki je bila prvotno namenjena Italijanu Andrei Muri. Nastopu se je moral odpovedati zaradi odpovedi sponzorskih pogodb.

Enda O'Coineen je prvi Irec na regati. Poslovnež in športnik je veliko prejadral v svoji deželi in bi rad oceansko jadranje razvil v domovini. Tudi on nima zmagovalnih ambicij, bi pa rad regato zaključil v cilju.

Sreda 24 Avg 2016

Na avstrijskem jezeru Neusiedel se je včeraj zaključilo EUROSAF mladinsko evropsko prvenstvo, kjer so se za čim boljše uvrstitve potegovale tudi mlade slovenske jadralke in jadralci v razredih 29er, laser radial in RS:X.

Najbolje sta prvenstvo zaključila Rok Verderber in Klemen Semelbauer (JK Portorož), ki sta v razredu 29er po desetih odjadranih plovih osvojila tretje mesto, Matej Potokar in Žiga Mrak (JK Pirat Portorož, JK Jadro Koper) pa sta prvenstvo končala na devetem mestu. V ženski konkurenci razreda 29er sta nastopili Lana Semelbauer in Karolina Pečenko (JK Portorož), ki sta regato končali na desetem mestu. Pod romunsko zastavo pa je Mara Turin s flokistko Ebru Bolat dosegla šesto mesto. V razredu RS:X, olimpijski jadralni deski, je Toni Vrščaj (WSC Črnomelj) po 12 odjadranih plovih regato končal na skupnem šestem mestu. V razredu laser radial slovenske barve pa sta jadrala Martin Peternelj (JK Jadro Koper), ki je zasedel deveto mesto in Liam Orel (JK Jadro Koper), ki je končal na 13. mestu.

Vir: JZS.si


Sreda 24 Avg 2016

Ladjedelnica Wally je svoj sloves zgradila na ekstravagantnih plovilih modernega designa in izjemnih plovnih lastnostih. Vsi se sigurno spomnimo 40 metrske motorne jahte Wally Power 118, ki jo poganjajo tri plinske turbine in doseže najvišjo hitrost plovbe kar 60 vozlov. Eno izmed teh plovil letos pluje v okolici Splita, Hvara Visa in Mljeta, kjer smo jo srečali tudi mi.

Tokrat so predstavili novost v seriji Wallyace, izpodrivnih motornih luksuznih jaht. V tej seriji so izdelali že tri plovila dolžine 26m, tokrat pa so se lotili večjega projekta Wallyace 42, ki je 42 metrov dolga jahta.

Filozofija serije Wallyace je zabrisati mejo med notranjostjo in zunanjostjo plovila ker jim je uspelo tudi na novem modelu. Značilno da ima ogromne odprte prostore, ki nudijo izjemno udobje za bivanje na svežem zraku. Salon ima v celoti steklene stene, kar zagotavlja razgled v vse smeri ter ogromno naravne svetlobe v notranjosti plovila. Celotna serija je opremljena s sistemom za stabilizacijo plovila ter dovolj velikimi rezervoarji za gorivo, da lahko lastnik pluje po Mediteranu, ali pa prečka Atlantik in zapluje na Karibsko otočje.

Nova jahta bo imela pet krovov in bo po prostornosti primerljiva z 55 metrskimi konkurenti. Na krovu bo dovolj prostora za luksuzno bivanje dvanajstih oseb in posadko. Lastnik plovila bo imel svoj lasten krov katerega površina bo znašala 140 m2. Da bo jahta res luksuzno opremljena, priča tudi dejstvo, da bo samo spa center meril 73m2 in se bo odpiral na prostorno odprto teraso na krmni platformi. Glavni krov bo meril 150 m2 in bo delno zaprt delno odprt. Garaža v velikosti 38 m2 bo dovolj velika za pomožno plovilo dolžine do 7m, jat-ski ali dva, smuči in ostale igrače.

Plovilo bo imelo izjemno majhno porabo goriva, stabilizacijo na sidru in moderne tehnologije za zmanjševanje škodljivih emisij.

Tehnični podatki:

Dolžina čez vse: 41,90 m
Širina: 9,50 m
Ugrez: 2,70 m
Teža: 380 tonnes
Rezervar za gorivo: 60.000 l
Rezervoar za vodo:  10.000 l
Motor: 2 x Caterpillar C32 Acert 746 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled. rpm
Maksimalna hitrost: 14 knots
Doseg: 5.000 nmi pri hitrosti 10 vozlov
Št. oseb: 12 gostov + 10 posadka
Oblikovanje: Wally / Luca Bassani
Material: jeklo + aluminij
Certififikat: Malta Cross
Sreda 24 Avg 2016

Proizvajalec navtičnih dieselskih motorjev Sole Diesel je predstavil nov motor z oznako SM-82.

Kot je že iz oznake razvidno, gre za nov motor, ki razvije 82 konjskih moči (62 kW). Baziran na robustnem motornem bloku podjetja Mitsubishi in razvije 82 konjskih moči pri 2500 obratih v minuti. Motor so optimirali tako, da veliko moč in navor razvije že pri nižjih obratih, kar mu zagotovlja izjemno dolgo življenjsko dobo. Namenjen je vgradnji v plovila, ki potrebujejo veliko potisno moč v daljšem obratovalnem času.

Direkten mehanski vbrizg goriva in turbo polnilnik zagotavljata, da je motor izjemno učinkovit. Motor ustreza zahtevnemu standardu Euro RCD2 glede izpusta emisij v zrak.

Motor je primeren za vgradnjo v delavna plovila, jadrnice, manjša motorna plovila za rekreativne namene in ribiške čolne.

Sreda 24 Avg 2016

Jadrnica Comanche je bila zgrajena za postavljanje hitrostnih jadralskih rekordov in zmagovanje na velikih regatah. V dolžino meri 100 čevljev in je prava formula na vodi. Lastnika sta Američana Jim Clark in soproga Kristy Hinze Clark.

V mesecu juniju sta s 15 člansko posadko jadrnice postavila nov hitrostni rekord na plovbi iz mesta Newport do Bermudskega otočja. Izpluli so 17.6. ob 17.40 in pred otok Bermuda v Atlantiku pripluli 19.6.2016 ob 4.22 uri zjutraj. Za plovbo so potrebovali 1 dan 10 ur 42 minut in 53 sekund. Prepluli so razdaljo 635 nmi, povprečna hitrost plovbe je znašala 18,20 vozla.

Drugi rekord je jadrnica postavila na plovbi preko Atlantika. Ekipo sta okrepila s skipperjema Caseyem Smithom in navigatorjem Stanom Honeyem. Prečkanje Atlantika so pričeli 22.7. ob 20:58:16 uri in v cilj pripluli 28.7.2016 ob 11:19:41 uri. Za plovbo so potrebovali 5 dni 14 ur 21 minut in 25 sekund. Prepluli so 2880 nmi, povprečna hitrost plovbe je znašala 21,44 vozla. Prejšnji rekord, ki ga je leta 2003 postavila jadrnica MariCha IV s skipperjem Robertom Milllerjem za krmilom, je znašal 6 dni 17 ur 52 minut in 39 sekund. Izboljšali so ga za 1 dan 3 ure in 30 minut.

Jadrnica Comanche je tehnološko veliko bolj napredna, kot je MariCha. Njena plovba preko Atlantika je bila zato bistveno bolj direktna, kar je pomagalo k tako velikemu izboljšanju rekorda. Jadrnica je pri prečkanju Atlantika postavila en rekord že lansko leto. Ko so se udeležili regate Transatlantic race, so v enem samem dnevu uspeli prepluti 618 nmi in postavili hitrostni rekord pri plovbi v 24 urah. Povprečna hitrost plovbe je znašala 25.75 vozla.

Sreda 24 Avg 2016

 

Razbremenite sidrno vitlo

Sidrno vitlo je namenjeno enostavnemu spuščanju in dvigovanju sidrne verige. Njegova primarna naloga pa nikakor ni držanje plovila na sidrišču. Sidrna vitla imajo vgrajeno zavoro, ki preprečuje spuščanje in dvigovanje verige, zaradi česar motor med sidranjem ni direktno obremenjen. Kljub temu pa se moramo zavedati, da mora vitlo zaradi tega prenašati vse sile, ki nastajajo pri sidranju. V kolikor sidramo v brezvetrju ali v šibkih vetrovih bo sidrno vitlo zelo malo obremenjeno, če pa sidramo v močnih vetrovih ali pa v sidrišču z valovi, pa so sile bistveno večje in sidrno vitlo lahko poškodujemo. Problem rešimo enostavno s privezom sidrne verige direktno na eno izmed bitev plovila na premcu. Potrebujemo le nekaj metrov vrvi in vponko primerne debeline, da ga bomo lahko zapeli na enega izmed členov verige. Skozi vponko napeljemo privezno vrv in jo privežemo na bitve plovila. Ko je veriga pripeta in vrv pritrjena na bitev, sprostimo toliko sidrne verige, da je sproščena in plovilo drži le še vrv.

Ko sidrišče zapuščamo, najprej napnemo sidrno verigo in sprostimo vrv. Nato odpnemo vponko in odstranimo vrv. Šele nato pričnemo z dvigovanjem sidrne verige in zapuščanjem sidrišča.

 

Nenaden močan bočni veter na sidrišču

Pogosto priplujemo v zaliv v lepem vremenu, se zasidramo in krmo plovila privežemo na obalo. Običajno nam to ne uspe narediti tako, kot je navedeno v priročnikih in moramo poiskati kompromisno varianto. No tudi če se zasidramo po navodilih iz priročnika, pa vseeno pri tem načinu priveza nismo imuni na spremembe smeri vetra. Dokler veter piha v premec ali v krmo nimamo problemov. Ko pa se smer vetra spremeni in začne pihati v bok plovila pa se stvari močno spremenijo. Sile na sidro in privezne vrvi se močno povečajo. Razloga sta dva. Bok plovila ima bistveno večjo površino kot plovilo s smeri premca ali krme zaradi česar se  poveča zračni upor. Pri kotu vetra 30° glede na plovilo je upor že skoraj dvakrat večji. Če se kot vetra na plovilo poveča proti 45° ali celo 90°, pa se sile povečajo še večkrat. Drugi razlog za povečanje sile na sidro pa je način priveza. Ker sile na sidro in privezne vrvi delujejo pod kotom, se močno povečajo glede na kot pod katerim so. Pri kotu med vrvmi 45° je sila na posamezno vrv 54%, pri kotu 90° že 71% pri kotu 120° je enaka 100%. Z drugimi besedami, če je med sidrno verigo in privezno vrvjo na krmi kot 120°, na obe deluje enaka sila, kot če bi bili le zasidrani (brez upoštevanja večje sile zaradi večjega zračnega upora). V sidrišču pa se običajno srečamo s še bolj ekstremnimi situacijami. Kot med verigo na premcu in krmno vrvjo je pogosto večji od 120°. Če je denimo 140° potem deluje na vsakega sila 146%, če pa je 170°, pa je sila že 580%. Številke izgledajo zaskrbljujoče, vendar obstaja enostavna rešitev iz zagate. Plovilo enostavno obrnemo s premcem v veter. Sliši se enostavno in tudi je. Poglejmo si dva primera, z eno in z dvema krmnima vrvema.

Postopek v primeru priveza z eno krmno vrvjo

Najprej preverimo dolžino krmne vrvi, ki je na plovilu. Preostanek mora biti dovolj dolg, da bo segel do bitve na premcu plovila, ne da bi odvezovali vrv z bitve na krmi. V kolikor ni dovolj dolga jo podaljšamo. Vrv nato privežemo na bitev na premcu in šele nato odvežemo na krmi. Nato vrv na premcu primerno skrajšamo. Ta način je sedaj podoben kot Bahamski način sidranja z dvema sidroma, ki smo ga opisali v članku Sidranje 3.

Postopek v primeru priveza z dvema krmnima vrvema

Najprej preverimo dolžino privetrne krmne vrvi, ki je na plovilu. Preostanek mora biti dovolj dolg, da bo segel do bitve na premcu plovila, ne da bi odvezovali vrv z bitve na krmi. V kolikor ni dovolj dolga jo podaljšamo. Vrv nato privežemo na bitev na premcu. Zavetrno vrv na krmi prevežemo na bitev na privetrni strani. Odvežemo privetrno vrv na krmi. Nato vrvi na premcu in krmi primerno skrajšamo oziroma podaljšamo.

Zapuščanje sidrišča

Ko se odločimo, da bomo zapustili sidro, se moramo najprej pripraviti. Prva stvar, ki jo moramo storiti, je prižgati motor plovila. Pogosto boste doživeli negodovanje domačinov, ki so mnenja, da bo prižgan motor poškodoval kopalca in da se je najprej potrebno čim bolj oddaljiti od obale. Te bojazni ni. Prižgan motor v prostem teku ne bo nikogar poškodoval. Zakaj je potrebno najprej prižgati motor? Razlogov je več. Najpomembnejše je dejstvo, da smo v sidrišču varno zasidrani in se plovilu ne mora zgoditi nič. Ko enkrat odvežemo privezne vrvi in dvignemo sidro, nad plovilom nimamo več kontrole. In kaj bomo storili, če motor ne vžge? Druga težava so akumulatorji. Po daljšem času na sidrišču smo jih verjetno dodobra izpraznili. Električna sidrna vitla so običajno moči med 500W na manjših in 3500W na večjih plovilih. Povprečno ima plovilo dolžine 10m vitlo moči okrog 1000W, kar pomeni, da za delovanje potrebujejo veliko električnega toka (od 80 do 130A). Tretja težava je moč vitla. Ko dvigujemo sidro v brezvetrju, bo moč električnega vitla zadostovala, da plovilo potegnemo nad sidro in ga nato dvignemo. Že v rahlem vetru pa bo motor preobremenjen, v nekoliko močnejšem pa prešibak. Moč vgrajenega motorja je pri jadrnici vsaj 20 krat večja pri motornem plovilu pa vsaj 100 večkrat. Zato ga uporabite.

Ko prižgete motor, le ta na nizkih obratih še ne polni akumulatorjev. V prostem teku dodajte plin, da se obrati motorja povečajo na 1200-1400 obratov, ko se bo prebudil alternator in pričel polniti akumulatorje. Plin lahko takoj zmanjšate nazaj. Če ste plovilo privezali na kopno, odvežite vrvi na kopnem in jih v celoti zložite na plovilo. V nasprotnem se vam lahko med manevriranjem z motorjem, vrv zaplete v propeler. Ko je plovilo prosto in ga drži le še sidro, počasi z motorjem zaplujemo proti sidru in hkrati dvigujemo sidrno verigo. Ko bomo pripluli do sidra, bo le to popustilo in lahko ga bomo dvignili iz morskega dna. Ko je sidrna veriga in sidro na krovu, sidro zavarujemo, da se med plovbo ne bi moglo odpeti in pasti nazaj v vodo.

Preberite tudi:

Nasveti za varno sidranje 1. del

Nasveti za varno sidranje 2. del

Nasveti za varno sidranje 3. del

Nasveti za varno sidranje 4. del

Teorija sidranja 1.del

ali v priročniku SIDRANJE!

Več koristnih nasvetov za varno plovbo na tej povezavi!

Torek 23 Avg 2016