Zadnje iz eTrgovine

719.20€

Litijeve (LiFePO4) baterije so posebej primerne za uporabo na plovilih, kot servisne baterije. Imajo izjemno kapaciteto, majhno težo in izjemno dolgo življenjsko dobo, ki je tudi do desetkrat daljša od klasičnih trakcijskih, gel ali AGM akumulatorjev. Zaradi napredne tehnologije in številnih komponent, ki ščitijo baterijo pred poškodbami, je garancija, ki jo nudijo proizvajalci, bistveno daljša od klasičnih svinčenih baterij. Kvalitetnejše litijeve baterije imajo tudi do 3-letno garancijo.

Nova tehnologija prizmatičnih celic poleg izjemne gostote električne energije zagotavlja tudi izjemno življenjsko dobo. BlueCell 150 Ah baterija omogoča kar 3000 praznjenj baterije več kot 80 %, kar je kar 1000 ciklov več. Seveda omogoča tudi praznjenje do 100 % nazivne kapacitete brez bojazni, da se bo baterija zaradi tega uničila, kot bi se to zgodilo pri svinčeni bateriji. Njihova življenjska doba je več kot 10 let oziroma več kot 6000 ciklov praznjenj preko 50 %. 

Za kaj so litijeve baterije prihodnost v navtiki

Litijeve baterije prinašajo največjo prednost kot porabniške oziroma servisne baterije. Njihove največje prednosti so:

  1. dvakrat večja uporabna kapaciteta
  2. za polovico manjša teža
  3. trikrat daljša garancijska doba
  4. do desetkrat daljša življenjska doba
  5. samodejni nadzor polnjenja in praznjenja baterije
  6. zaščita pred kratkim stikom
  7. možnost priklopa solarnih celic
  8. možnost vzporedne ali zaporedne vezave več baterij (večja napetost ali kapaciteta sistema)
  9. zelo nizko praznjenje v času mirovanja
  10. stabilna napetost baterije vse do 95 % izpraznjenosti
  11. ni vzdrževanja

Tehnični podatki BlueCell 120Ah 12V:

  • Nazivna napetost: 12,8 v
  • Nazivna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
  • Uporabna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
  • Uporabna energija:  1920 Wh
  • Samodejno praznjenje: <3,5% mesečno
  • Življenjska doba: > 3000 pri praznjenju preko 80%
  • Življenjska doba: > 6000 pri praznjenju preko 50%
  • Tok polnjenja: 150 A
  • Tok praznjenja: 150 A
  • Tok praznjenja (do 3 s): 200 A
  • Izklop nizka napetost: 10 V
  • Temperaturno območje praznjenja: od -10°C do +75°C
  • Temperaturno območje polnjenja: od -0°C do +65°C
  • Vodoodpornost: IP55
  • Teža: 17,2 kg
  • Dimenzije (DxŠxV): 485x172x240 mm

Garancija na baterije BlueCell je 3 leta!

BlueCell 150Ah 12V - Navtična Litijeva baterija

Zadnji video

Poleg električnega motorja na plovilu so enako pomembne tudi baterije in električna napeljava. O električnih motorjih smo že pisali v članku Električni motorji v navtiki, tokrat pa se posvetimo baterijam. 

Po analogiji, lahko električni motor na plovilu primerjamo z motorjem na notranje izgorevanje. Pri obeh je pomembna izhodna moč. Rezervoarju za gorivo (bencin ali diesel) pa je analogna baterija ali več njih. Večja kot je kapaciteta rezervoarja ali baterije, večji je domet plovila. Tretji faktor, ki je pri električnih motorjih izjemno pomemben, pri bencinskih pa nanj niti ne pomislimo, so kabli za povezavo baterij z motorjem. Pri motorjih na notranje izgorevanje zadostuje že cev debeline 10-12 mm, pri elektriki pa je zadeva nekoliko bolj zakomplicirana.

Pa se posvetimo najprej baterijam.

Preden se odločimo za nakup električnega motorja in baterij potrebnih za njegov pogon, se moramo seznaniti, kaj vse je pomembno pri izbiri pravih baterij.

Kapaciteta in napetost baterij

Prvi pomemben dejavnik je sigurno kapaciteta baterije ter njena napetost. Kapaciteta bo določala, koliko časa bomo lahko poganjali motor in kako močan motor bomo lahko poganjali. Ker navtični električni motorji delujejo običajno na višjih napetostih (24V ali 48V), kot je napetost klasičnih baterij (12V), se moramo odločiti za nakup posebne baterije ali pa moramo zaporedno zvezati primerno število enakih baterij, ki nam bodo zagotovile potrebno napetost. Višja napetost se uporablja zaradi zmanjšanega padca napetosti na kablih zaradi njihovega upora.

Tip baterije

Baterije, ki so izdelane specifično za pogon so že prilagojene uporabi. Če se odločimo za klasične akumulatorje, moramo izbrati tiste, ki so namenjene številnim globokim praznjenjem. To je tip baterij, ki jih na plovilih uporabljamo za porabnike. Te baterije so izdelane na poseben način, ki zagotavlja, da baterijo lahko izpraznimo vse do 80% njihove kapacitete. Ker praktično nobene baterije ne moremo sprazniti do 100% (razen Optima in akumulatorji v LiFePo ali LiNMC tehnologiji), moramo ta podatek upoštevati pri izračunu potrebne kapacitete.

Življenjska doba baterije

Baterije imajo svojo življenjsko dobo, ki jo merimo v številu globokih praznjenj. Večje kot je njihovo število, dlje časa bomo lahko baterijo uporabljali. Čim bolj izpraznimo akumulator, krajša je njegova življenjska doba. Globina praznjenja je odvisna od tehnologije. Poltrakcijski akumulatorji imajo globino praznjenja le 30% in pri tej globini določeno število globokih praznjenj. Akumulator lahko sicer izpraznimo tudi globlje, samo mu s tem zmanjšamo število ciklov praznjenja, preden ga bomo morali zamenjati. AGM baterije lahko praznimo do 50%, najbolje pa se obnesejo GEL akumulatorji, ki jih lahko praznimo vse do 80%. Posebnost so Optima in akumulatorji v LiFePo ali LiNMC tehnologiji, ki dovoljujejo praznjenje tudi do 100% in omogočajo 400 globokih praznjenj. Akumulatorji s tekočim elektrolitom lahko prenesejo do 300 globokih praznjenj, gel akumulatorji 500-600, specialni pa vse do 1000.

Temperaturna obstojnost

Večina akumulatorjev je izdelana za uporabo v temperaturnem obsegu med -10C in +40C. V navtiki se srečujemo z višjimi temperaturami. Največ jih uporabljamo v poletnem času, ko so temperature višje. Pogosto se nahajajo v zaprtih prostorih z malo ali nič zračenja ali celo motornih prostorih, kjer temperatura naraste tudi do +60C. Izbrati moramo akumulatorje, ki bodo stabilno delovali tudi pri temperaturah do 65C.

Koliko elektrike v resnici potrebujemo?

Nazadnje moramo še odgovoriti koliko elektrike v resnici potrebujemo za plovbo, oziroma kakšen doseg bi si želeli imeti s pomočjo električnega motorja. Odločitev je naša. Če želimo večjo samostojnost, bomo morali imeti več baterij.

Najprej moramo preveriti napetost, ki jo za delovanje potrebuje motor. V kolikor je to 12V motor, potem bo kapaciteta navedena že na akumulatorju. V kolikor uporabljamo 48V motor moramo najprej združiti skupaj štiri 12V baterije (zaporedna vezava), da bo napetost ustrezna. Baterije morajo biti enake. Kapaciteta 4 zaporedno vezanih baterij s skupno napetostjo 48V bo sicer enaka kapaciteti ene baterije z 12V, vendar zaradi večje napetosti sistema bomo iz njih dobili 4 krat več moči (P = U x I).

Naslednji podatek, ki ga potrebujemo za izračun je električni tok, ki bo tekel skozi sistem pri uporabi. Če uporabljamo 12V motor z močjo 1000w, bo ta pri polni obremenitvi potreboval tok 83A. Če uporabljamo 48V motor z močjo 1000w, bo ta pri polni obremenitvi potreboval tok 20A.

Pri izračunu potrebne kapacitete baterij, moramo upoštevati še dodaten faktor varnosti, oziroma meje do katere lahko izpraznimo baterije.

Sedaj lahko izračunamo potrebno kapaciteto baterij po formuli C= I x t oziroma po formuli C = I x t x VF  (kapaciteta = tok x čas x varnostni faktor)

Primer izračuna za 1000W motor:

P = 1000W, I = 83 A, U = 12V

Želi čas plovbe pri polni obremenitvi Kapaciteta baterij Kapaciteta baterij + varnostni faktor
1 h 83 Ah 100 Ah
2 h 166 Ah 200 Ah
4 h 332 Ah 400 Ah
10 h 830 Ah 1000 Ah

Primer časa delovanja motorja glede na izhodno moč oziroma hitrost plovbe (motorja Aquamot s 1,1kW in 1,6kW, baterija 65Ah)*

Hitrost plovbe /motor Trend 1.1  (1.100 Watt) Trend 1.6 (1.600 Watt)
počasna 6 ur 30 min 4 ure 30 min
polovična 2 uri 30 min 1 ura 45 min
najvišja hitrost 40 min 29 min
*(povzeto po http://www.aquamot.at)
 
Torek 05 Jul 2016

V prvi polovici leta so na hrvaškem zabeležili izjemen porast navtičnega turizma glede na leto 2015.

V prvi polovici lanskega leta se je na hrvaškem prijavilo 15.111 plovil. V letošnji pa je številka bistveno večja. Zabeleženih je že 21.941 prijav, kar je 45,20 odstotka več. Skupno se je letos prijavilo že 6.609, ki so prvič v hrvaških vodah. Glede na lansko leto je to kar 12.34% več. Preostala plovila so bila prijavljena že lansko leto, vendar so številni s plovbo pričeli prej kot lani, kar je verjetno tudi delan razlog za porast prijav v prvi polovici leta.

Letos se je prijavilo že 3.870 jaht (plovila nad 12m dolžine), kar je 64% več kot lani in 18.071 bark (plovila do 12m dolžine), kar je 41% več kot lani.

Število prijavljenih plovil glede na zastavo:

Nemčija: 7.543
Avstrija: 4.176
Slovenija: 2.998
Italija: 2.352
Češka: 800
Velika Britanija: 582

Kaj bosta prinesla meseca julij in avgust in kakšno bo realno povečanje navtičnega turizma, bomo videli konec leta.


Torek 05 Jul 2016

V noči iz sobote na nedeljo je na Jadranu pričela pihati močna burja, ki je nepripravljenim morjeplovcem povzročila skrbi. Potrebne so bile številne reševalne akcije.

V nedeljo v dopoldanskih urah so iz kraja Selce javili, da so opazili otroka v gumenjaku, ki ga močna burja nosi proti otoku Krk. V reševalno akcijo so se nemudoma vključili očividci in s pomočjo privatnega gliserja rešili otroka in ga pripeljali na kopno.

Naslednja reševalna akcija je bila potrebna že ob 13.00 uri. V bližini zaliva Brseč na vzhodni obali Istra se je pričela potapljati barka z dvočlansko posadko. Močna burja in visoki valovi so ju nosili proti skalam obale, kamor sta s plovilom trčila. Na kraj nesreče je odplulo plovilo Luške kapitanije Rijeka. Po prihodu na lokacijo so opazili, da sta se oba člana posadke s skokom v vodo rešila iz plovila in zaplavala na obalo zaliva Brseč, ki je od kraja nesreče oddaljena 150m.

Pred mestom Krk je ob 13.20 uri začela v motorno plovilo Lucija udirati voda. Pet potnikov je zaradi nevarnosti, da se bodo potopili, skočilo s plovila in plavalo do obale, kjer so se rešili. Skipper je uspel s plovilom pristati v plitvini, preden se je potopilo. Plovilo Lucija je zaradi močnih sunkov burje in valov utrpelo poškodbe trupa, zaradi česar je vanj začela udirati voda. Kasneje so ga odpeljali v ladjedelnico na popravilo.

Ob 13.35 uri so na pomoč klicali z jadrnice Barbara. Približno 600m pred luko Korčula jim je odpovedal motor. V reševalno akcijo je odplulo plovilo ACI marine Korčula, ki pa jadrnice na javljeni poziciji ni našlo. Kasneje so jih obvestili, da so se uspeli zasidrati v zalivu poleg luke in že poklicali na pomoč komercialno podjetje, ki bo popravilo napako na motorju.

Ob 15.10 uri so s plaže Ploče pri mestu Reka poklicali na pomoč reševalno plovilo luške kapitanije. Dva čolna s pogonom na pedala in petčlansko posadko je močna burja nosila proti Opatiji. Ob 15.35 jih je že doseglo reševalno plovilo. Posadko so prevzeli na krov, čolna pa odvlekli nazaj na obalo. Eden izmed čolnov je bil v izjemno slabem stanju in se je že pričel potapljati. K sreči je bila pomoč pravočasna in nihče ni bil poškodovan.

Zadnja reševalna akcija je potekala ob 18.30 uri. Sedemčlanska italijanska posadka je klicala na pomoč s 13 metrske najete jadrnice Sinkica. Nasedli so na severno obalo otoka Murter. K sreči nihče izmed članov posadke ni bil poškodovan in v plovilo ni pričela udirati voda. V reševalno akcijo se je vključilo plovilo čarterskega podjetja, ki je lastnik jadrnice.

Torek 05 Jul 2016

V soboto 2. julija okoli otoka Isle of Wright pri mestu Portsmouth v Južni Angliji potekala 50 nmi dolga regata imenovana Round the Island Regata.

Skipper jadrnice Alchemist, Andrew Talbot,  je trčil v podvodno razbitino ladje The Needles. Ladja leži nedaleč od kraja Needles na zahodni strani otoka na globini 17m. Zaradi trka v razbitino, je v jadrnico začela udirati voda. Na kraj nezgode so je priplulo reševalno plovilo RNLI Mudeford, ki je rešilo skipperja in posadko, jadrnica pa se je potopila le nekaj sekund za tem. Reševalci so reševalno akcijo tudi snemali. Posnetek reševanja si lahko ogledate v spodnjem videu:

Atraktivni videoposnetek regate posnet iz zraka:

Torek 05 Jul 2016

Francoska ladjedelnica RM Fora Marine je letos predstavila nov model 13 metrske jadrnice z nazivom RM 1270.

Jadrnice iz te ladjedelnice so hitre, imajo dovršen design in nudijo izvrstno udobje na krovu. Takšen je tudi novi model RM 1270. Jadrnica meri 13,18 v dolžino in ima 11,92 dolgo vodno linijo pri 12.12 cm dolgem trupu. Da bi zadovoljili vse potencialne kupce, so se odločili ponuditi tri različne kobilice. V različici z dvojno kobilico je skupna teža plovila 7400 kg, z enojno 7200 kg, tretja različica z dvižno kobilico pa tehta le 7100 kg.

Jadrnica ima široko krmo in dva krmilna obroča med katerima je veliko prostora za enostaven prehod s krme plovila proti kabini in premcu. Prostor za krmarja je zaradi izjemno široke krme bogato odmerjen. Enako je s klopmi pred volanskimi obroči. Mednju lahko namestimo veliko mizo, na kateri bo brez težav udobno obedovalo 6 oseb.

Salon je svetel in prostoren. Visoka bočna okna in prednje, ki se razprostira po celotni širini, v notranjost spuščajo ogromno naravne svetlobe. Na levi strani je kuhinja v obliki črke U, nasproti pa kapitanov kotiček s priročno mizo, lučjo in elektroniko plovila. Za njo je kopalnica, ki ima ločeno tuš kabino. Sedežna garnitura v salonu je velika. Nameščena je na obeh bokih in lahko udobno gosti 8 oseb. Na sredini je nameščena zložljiva miza z dodatnimi predali za shranjevanje steklenic.

Jadrnica ima tri udobne kabine z visokim stropom. Prednja je največja, ima veliko posteljo in dve omari. Leva krmna kabina ima široko dvojno posteljo, desna pa je nekoliko manjša zaradi kopalnice in ima le pograd.

Nikakor ne smemo pozabiti omeniti premca plovila. Čeprav gre za hitro jadrnico, pa je namenjena tudi uživanju na sidru. Premec je namreč raven in prazen in zato odličen za poležavanje na soncu.

Tehnične lastnosti:

Dolžina čez vse: 13:13
Dolžina trupa: 12,12 m
Dolžina vodne linije: 11,92 m
Največja širina: 4,35
Ugrez – dve kobilici: 1,95 m; Teža: 7400 kg
Ugrez ena kobilica: 2,25 m; Teža: 7200 kg
Ugrez – dvižna kobilica: 1,30 m / 3,20 m; Teža: 7100 kg
Največja teža: 10000 kg
Motor:  40 KM (opcija 55 KM)
Rezervoar za gorivo: 150 L (opcija + 150 L)
Rezervoar za vodo: 2x240 L
Rezervoar za črno vodo: 55 L
Glavno jadro: 49 m²
Genoa: 50 m²
Asimetrični spinnaker: 145 m²


Fotogalerija: RM 1270

Ponedeljek 04 Jul 2016

Ameriško podjetje Four Winns je napovedalo prihod novega modela HD240 RS OB.

Ta 7,41 m dolg gliser bo luksuzen bowrider na katerega se bo lahko namestilo do 11 oseb. Poganjal ga bo izvenkrmni motor moči do 300 KM, kar zagotavlja izjemno hitro plovbo. Za doseganje kar največjih hitrosti mu bo pomagala tudi patentirana oblika trupa Stable Vee Hull, ki zmanjša upora vode.

Gliser je namenjen predvsem vodnim športom in dnevnim izletom do bližnje plaže. Za popolno zabavo bo imel vgrajen avdio sistem s štirimi zvočniki. Dva bosta nameščena na krmnem delu plovila za smučarja ali deskarja za plovilom. Dve kopalni ploščadi na vsaki strani motorja omogočata enostaven dostop v vodo in sta dovolj prostorni za udobno nameščanje športne opreme. Levi krmni del plovila ima udobno sedežno garnituro, na desnem delu pa je prehod iz krme v plovilo. Ker bo plovilo poganjal izvenkrmni motor, je pod klopjo velik skladiščni prostor. Za enostaven dostop v vodo je na desnem delu kopalne ploščadi nameščena teleskopska lestev, ki jo lahko v celoti pospravimo pod pokrov in ne ovira pri gibanju na platformi. Še ena lestev za dostop do vode je v premcu plovila, kjer je tudi predal za shranjevanje sidra in sidrne vrvi.

Tehnični podatki:

Dolžina čez vse: 7.41 m
Širina: 2.55 m
Rezervoar za gorivo: 205 l
Ugrez (dvignjen motor): 46 cm
Ugrez: (spuščen motor): 89 cm
Teža z motorjem: 1,730 kg
Kapaciteta: 11 oseb

Več informacij pri uvozniku As-Boats d.o.o. www.as-boats.si, tel.: +386 2 608 41 41

Ponedeljek 04 Jul 2016

Na italijanskem jezeru Ledro se je danes zaključila regata jadralskega dvobojevanja OM InternationalLumbaMRT Match Race (grade 2). 

Slovenska posadka Lumba Match Race Team z Dejanom Presenom za krmilom je po lanski zmagi osvojila drugo mesto.

Dejan Presen je zadovoljen povedal: »Dokazali smo, da lahko redno računamo na visoko uvrstitev in se že veselimo naslednjega leta, ko bo klub gostil Eurosaf European Match Race Championship 2017.«

Na regati je nastopila tudi ekipa Bojana Rajarja Eureka Sailing Team, ki pa je z devetim mestom zaostala za pričakovanji.

Vir: JZS.si

Ponedeljek 04 Jul 2016

Na Norveškem se je nadaljevalo evropsko prvenstvo razreda 29er. Na regatnem polju je bilo včeraj nekaj manj vetra kot prejšnje dni. Slovenska predstavnika Rok Verderber in Klemen Semelbauer sta se po prvih dveh dneh prvenstva uvrstila v srebrno skupino.

Danes sta v prvem plovu v cilj prijadrala na šestem mestu, v drugem plovu zabeležila 17 točk (20% kazen po pravilu 30.2), v tretjem plovu končala na tretjem mestu, potem pa se v močnejšem vetru prevrnila in zabeležila še 31. mesto. Pred jutrišnjim zaključkom evropskega prvenstva in zadnjimi tremi plovi sta na skupnem 33. mestu. V vodstvu po treh dneh prvenstva sta Britanca Crispin Beaumont in Tom Darling, druga sta Nizozemca Pieter Van Leijen in Daniel Bramervaer, na tretjem mestu pa sta Britanca Huw Edwards in Josh Dawson.

Vir: JZS.si; Foto: Valentijn van Duijvendijk

Ponedeljek 04 Jul 2016

Na Portugalskem se je danes z zaključkom ekipnega dela tekmovanja končalo svetovno prvenstvo razreda optimist.

Slovenska reprezentanca v sestavi Daniel Cante, Luka Zabukovec, Martin Fras, Janez Zabukovec in Peter Milivojevič se je po uspešnem jadranju v posamičnem delu prvenstva v konkurenci 32 posadk potegovala za čim boljše uvrstitve na ekipnem svetovnem prvenstvu. Po včerajšnjem dnevu, ko so zaradi pomanjkanja vetra odjadrali samo dva dvoboja, so danes nadaljevali z jadranjem. Z zmagami proti ekipi Omana, Urugvaja in Finske so se uvrstili v šestnajstino finala, kjer so s porazom proti ekipi Švedske zaključili s tekmovanjem. Zmage na ekipnem svetovnem prvenstvu so se veselili jadralci iz ZDA, drugo mesto je osvojila ekipa iz Argentine, na tretjem mestu pa so končali Italijani. Slovenski jadralci se po koncu svetovnega prvenstva razreda optimist bogatejši za nove izkušnje jutri vračajo v Slovenijo.

Vir: JZS.si; Foto: Peter Prelovšek


Ponedeljek 04 Jul 2016

Za jadralkami in jadralci je četrti dan svetovnega prvenstva razreda optimist. Po včerajšnjem dnevu, ko so s še dvema plovoma zaključili kvalifikacije, so danes odjadrali prva dva finalna plova.

Od slovenskih predstavnikov sta se Danel Cante in Luka Zabukovec uvrstila v zlato skupino, v srebrni skupini pa z jadranjem nadaljujejo Martin Fras, Janez Zabukovec in Peter Milivojevič. Daniel Cante je po osmih odjadranih plovih na 18. mestu, Luka Zabukovec je na skupnem 35. mestu, Martin Fras na 71. mestu, Janez Zabukovec na 78. mestu in Peter Milivojevič na skupnem 118. mestu. V vodstvu po štirih dneh prvenstva je Norvežan Mathias Berthet, drugi je Malezijec Muhammad Fauzi Kaman Shah, tretji pa Švicar Max Wallenberg. Pred jadralci sta še dva dni jadranja in štirje plovi, potem pa bo že znano, kdo bo novi svetovni prvak razreda optimist. V naslednjih dneh pa se bodo jadralci potegovali še za čim boljše uvrstitve na ekipnem delu prvenstva.

Vir: JZS.si; Foto:  Matias Capizzano / 2016 Optiworlds. Vilamoura, Portugal

Četrtek 30 Jun 2016