Zadnje iz eTrgovine

29.99€

NAVTIČNI PRIROČNIK je praktični vodnik domačega avtorja, ki v besedi in sliki razumljivo pojasni osnovne pojme iz oceanografije, meteorologije, navigacije, pomorskih veščin ter varnosti na morju.

Podrobne razlage spremljajo čudovite barvne fotografije, skice, tabele in drugo slikovno gradivo. Knjiga zaobjema temeljna in poglobljena znanja, ki naj bi jih imel vsak izkušen pomorščak in vsakdo, ki se ljubiteljsko podaja na morje.

VSEBINA

OCEANOGRAFIJA  - valovi, plimovanje, morski tokovi

METEOROLOGIJA - osnovni meteorološki pojmi, oblaki, lokalni veter, svetlobni pojav v atmosferi

NAVIGACIJA - pomorska karta, sistem pomorskih oznak, magnetni kompas, kurz in hitrost, terestična navigacija, navigacija ponoči, pravila o izogibanju trčenju na morju

POMORSKE VEŠČINE - vozli, pristajanje, sidranje, vleka na morju

VARNOST NA MORJU - podhladitev, rešilni jopič in pripenjanje, reševanje človeka v morju, pnevmatski rešilni splav, klic v sili

DODATEK - kartografski ključ, pomorske luči, luči plovil in znamenja, zvočni signali, oddajanje klica v sili s pomočjo VHF GMDSS - radijske postaje, zastave mednarodnega kodeksa in fonetična abeceda, Beaufortova lestvica


O avtorju

Igor Orlov je prve nevihte in zarje doživel že v otroštvu, na plovbah z dedkom z otoka Zlarina. Jadral je na jadrnicah vseh tipov in velikosti, tudi v zelo zahtevnih zimskih razmerah v Biskajskem zalivu, Rokavskem prelivu in Baltiku. Med drugim se je kot taktik in drugi skiper leta 2001 udeležil regate Fastnet ter prejadral več tisoč milj kot skiper 26-metrske jadrnice La poste. Diplomiral je iz meteorologije na Fakulteti za fiziko v Beogradu. Naziv Yachtmaster je pridobil v Veliki Britaniji, kjer je na Jadralski akademiji z odliko zaključil znameniti študij Professional Crew and Skipper Training. Je avtor številnih strokovnih člankov, testira jadrnice ter motorna plovila za slovensko navtično revijo. Leta 2009 je ustanovil jadralno šolo North Adriatic Sailing Academy.

Iz predgovora

V knjig so združena zelo različna znanja in veščine, ki jih mora obvladati sleherni pomorščak. V njej boste našli dragocene razlage in odgovore na številna pomembna vprašanja o morju, vremenu, navigaciji, plovbi in varnosti. Nazorne fotografije in risbe vam bodo popestrile branje in olajšale razumevanje tega preglednega priročnika, zato boste tudi med plovbo hitro našli ustrezno informacijo ali navodilo.  Prepričan sem, da bo bogata in poučna vsebina te knjige številnim navtikom odstrla nova obzorja ter jim omogočila varnejše doživetje morja in plovbe.

Dušan Puh

O knjigi: 

  • avtor: Igor Orlov
  • dimenzija: 270 x 200 mm,
  • obseg: 192 strani
  • vezava: integralna vezava
Igor Orlov - Navtični priročnik

Zadnji video

Flota plovil Volvo Ocean Race je kmalu po začetku četrte etape na poti iz Aucklanda proti Braziliji zapeljala v nevihto. Močni vetrovi in visoki valovi so povzročili veliko škode na plovilih.

Ko so se jadralci prebili skozi nevihto, se je vreme umirilo. Nevihta je na plovilih povzročila kar nekaj škode. Mirno morje in šibkejši veter posadkam omogočata, da pričnejo s popravili in jadrnice pripravijo na nadaljnjo plovbo.

Ekipi Sanya se je pokvaril desalinator, poškodovale pa so se tudi vodovodne cevi. Po nekajurnem popravilu jim je uspelo desalinator spet zagnati.

Na Camperju so imeli težave s premcem jadrnice. Pojavilo se je nekaj razpok v trupu jadrnice. Te razpoke bi lahko povzročile večje poškodbe plovila, ki bi jim lahko onemogočile varno plovbo. Takoj, ko se je vreme umirilo, so morali pričeti z mešanjem smol in popravljati razpoke.

Tudi na Groupami so bili zaposleni. K sreči se na plovilu ni pokvarilo ničesar zelo pomembnega. Kljub temu, so spet vse spravili v prvotni red, saj jih v nadaljevanju čakajo težki vremenski pogoji in plovila morajo biti v dobri formi.

V bitko se je zopet vključila ekipa Abu Dhabi ocean Racing Team-a, ki se je morala zaradi okvar na plovilu kmalu po začetku 4. etape vrniti nazaj v Auckland, da so plovilo usposobili za nadaljnjo plovbo. Trenutno za vodilno ekipo Groupame zaostajajo 309 nmi. Na drugem mestu pluje ekipa Pume, na petem mestu pa ekipa Telefonice, ki zaostaja le 11 nmi. Plovila so blizu drug drugemu. Plujejo proti vzhodu in se že počasi bližajo zahodni meji območja ledu. Območje ledu je področje, kjer je plovba zaradi nevarnosti ledenih gor plovilom prepovedana.

Vir: www.volvooceanrace.com

Sreda 21 Mar 2012

Včeraj v večernih urah je na otoku Mljetu nasedla 15-metrska jahta.

Ob 20.30 uri je prispel klic na Luško kapitanijo Dubrovnik, da je motorna jahta Silver Snake, ki pluje pod zastavo Gibraltarja, nasedla na Otoku Mljetu. Jahta Silver Snake, ki v dolžino meri 15 metrov, je nasedla skoraj po celi dolžini plovila na vhodu v luko Pomena na otoku Mljetu. Nasedla je na greben Galicija, ki se nahaja na zahodni strani vhoda v luko.

V času nesreče so bile na jahti tri osebe. Plovilo je upravljal hrvaški državljan, druga dva člana posadke pa sta bila Rusa. Jahta je na Mljet plula iz luke Ubli na otoku Lastovo. Vzroka nesreče še niso odkrili.

Na mesto nesreče je priplula tudi ladja policije, ki je opravila alkotest. Rezultat je pokazal, da hrvaški državljan, ki je upravljal plovilo, ni bil pod vplivom alkohola. Posadka je nesrečo preživela brez poškodb, prav tako pa ni prišlo do razlitja goriva, ki se nahaja na plovilu, ocenjujejo pa, da ga je približno 1500 litrov. Lastniku je naloženo, da plovilo odstrani v naslednjih dneh.

Sreda 21 Mar 2012

SCARLINO – Toscansko mestece gosti udeležence Evrpskega prvenstva v olimpijskem razredu Finn. Slovenske barve zastopajo Vasilij Žbogar, Gašper Vinčec in Tine Može.

Kot prvi v prvi regati prvenstva je v cilj prijadral Vasilij Žbogar. Po končanih dveh regatah prvega dne in dveh dneh prvenstva je Vasilij na 4. , Tine na 13. in Gašper v sled prezgodnjega starta v prvi regati na 41. mestu.

Današnji veter organizatorju ni dovoljeval izpeljavo dveh planiranih regat drugega dne, tako ostajajo rezultati enaki včerajšnjim.

 

Utrinki in izjave prvega dne, tudi našega jadralca Vasilija Žbogarja si lahko ogledate v videu:

Vir: JZS; Fotografija : Marina Prinzivalli

Sreda 21 Mar 2012

KOPER - Tridnevna regata laser Evropa Cup, ki jo je konec tedna gostil Jadralni klub Jadro Koper, je bila pestra in polna nenavadnih preobratov. V razredu standard je zmago slavil Italijan Alessandro Marega. Olimpijski kandidat Karlo Hmeljak je na domačem terenu osvojil 5. mesto.

Sanjske kombinacije sonca in maestrala, v kateri se je Obala bohotila zadnja dva tedna, je bilo konec ob najbolj nepravem času – med vikendom, ko je v Kopru na prvi tekmi evropskega pokala jadralo 215 jadralcev iz triindvajsetih držav. Organizatorji so se na vse pretege trudili športnikom pričarati nepozaben dogodek ter predstavnikom evropske zveze laserjev pokazati kaj vse zmorejo in znajo, a zaman. Vreme se je zarotilo in gostitelji kljub dobri volji niso dobili priložnosti uprizoriti spektakla, kakršnega so si želeli.

Kapricasti Eol

Nekaj nežnih sap je regatnemu odboru v petek omogočilo izpeljavo dveh plovov za enosede laser standard in enega za razred radial ter 4.7. Soboto je zaznamovalo popolno brezvetrje, v nedeljo pa se je vreme dobesedno poigravalo s potrpljenjem prirediteljev. Dopoldanski jugo je sprva obetal vrhunske predstave, nakar se je nad zaliv spustila tako gosta megla, da tekmovalci niso več videli oznak. Regata je bila prekinjena in sledilo je večurno čakanje. Po posvetovanju z meteorologom se je predsednik regatnega odbora Bojan Gale odločil še za poslednji poskus, toda z meglo je odšel tudi veter in člani žirije so omagali.

»Žalostni smo, ker nam ni uspelo. Regatni odbor se je trudil, neštetokrat spremenil polje ampak takega vremena, kot smo ga imeli te dni, jaz ne pomnim,« je razočarano dejal predsednik organizacijskega odbora Vilijem Orel. Nad razmerami je bil začuden tudi jadralec Karlo Hmeljak: »Vsakič, ko so me prijatelji vprašali, kaj se dogaja, nisem imel odgovora. Bilo je neobičajno, če ne še kaj več. Tudi sam nisem vedel, kaj lahko pričakujem, zato sem se raje kot na tekmece osredotočil na veter. Po slabši petkovi predstavi je bil moj cilj v nedeljo zmagati in to mi je tudi uspelo. V upanju, da bi še koga prehitel sem si želel še enega plova, ki pa se žal ni zgodil,« je dejal Hmeljak, na koncu 5. v skupnem seštevku razreda laser standard. Bolje od njega so vetrovne pasti na polju prebrali zmagovalec iz Italije Alessandro Marega, drugouvrščeni Moldavec Alexandr Denisiuc in Ukrajinec Oleksandr Isakov.

Repriza bo!

Za razrede laser radial in 4.7 je bil izpeljan plov premalo, da bi podelili odličja, vendar nesrečen splet okoliščin ni vplival na odločitev podpredsednika evropske zveze laserjev Macrina Macrija, da se dogodek prihodnje leto znova dodeli Kopru. »V Evropi redko najdeš to povezanost med člani kluba, navezanost na družino, prijatelje in ostale vrednote, ki so me prepričale, da je to kraj z veliko potenciala. Za prvič je bila organizacija več kot dobra. Opazil sem nekaj manjših tehničnih pomanjkljivosti, a nič resnega. Prihodnje leto zato resno računamo na vas,« je organizatorje na sklepni slovesnosti pohvalil zadovoljni Macrini.

Rezultati : http://www.cleanport.si/europacup/results.html

 

Vir : JK Jadro Koper, Fotografija : Jana Pines

Sreda 21 Mar 2012

V Portorožu je med 17. do 18. 3. 2012  v organizaciji JK Pirat potekala tradicionalna regata za Spomladanski pokal.

Udeležilo se je 131 jadralcev iz šestih držav. Prvi dan so izpeljali prvi plov v šibkem maestralu in vse ostale plove v zmernem jugu. Drugi dan so jadralci opravili še dva plova za vsak razred, tudi tokrat v zmernem jugu. Regate so v zadovoljstvo udeležencev potekale brez zapletov.
V razredu Optimist je tekmovalo 121 jadralcev, blestele so deklice, ki so zasedle prva tri mesta: Maria Vittoria (Italija), Jana Gremani (JK Izola) in Giovanna Giustin (Italija). Kot najboljša kadeta sta se izkazala Piratovca Rok Verderber in Matej Planinšič, tretje mesto je zasedel italijan Matthias Menis.
V razredu 470 je tekmovalo deset posadk, pričakovano sta zmagali olimpijki Tina Mrak in Teja Černe (JKPirat Portrož), drugo mesto je zasedla posadka Mikulin Dolinšek (JK Burja Izola), tretje pa Meister Simmer iz Avstrije.

Avtor: Ivo Čarman za JK Pirat; Fotografija: arhiv Jana Pines

Sreda 21 Mar 2012

Po krajšem premoru smo Barakude spet zajadrale, tokrat na regati Seascape Match Race 2012, ki je bila pretekli vikend v Portorožu.

Pravijo, da je vse enkrat prvič. In tako se je tudi nam zgodilo, da smo prevrnile barko. Ups… :S V močnem sunku burje nismo pravočasno popustile jader, nagnilo nas je na 90 stopinj, Vesna, ki se ni imela za kaj držati, je padla v vodo, Katra je bingljala z boka, Lena pa s pripone. Da bi se barka postavila pokonci, je bilo potrebno popustiti flok in vang. Ko je šla Lena to “reševati,” se je barka še nekoliko bolj nagnila in potem se je začelo…sosledica dogodkov, eno naključje za drugim, na koncu pa se je končalo z jamborom navzdol in prvim spomladanskim plavanjem :)

Ker je ta dogodek dvignil precej prahu, je prav, da osvetlimo tudi okoliščine, ki so do njega pripeljale, še pred tem pa želimo poudariti, da so za nas takoj poskrbeli in da je zelo pozitivno, da barka po dveh urah v prevrnjenem stanju ni potonila, kar gotovo potrdi kvalitetno izdelavo in odlično zasnovo barke.
Vprašanj, ki se ob takem dogodku porodijo, je kar nekaj:
Zakaj nismo pravočasno spustile floka, da nas je položilo?
Zakaj nismo takoj skočile na kobilico?
Zakaj se je barka, ko je Vesna padla v vodo hitro nagnila čez kot 90 stopinj?
Zakaj se je barka, ko je Lena stopila na kabino, da bi odpela flok in vang, nagnila še za dodaten kot, da je kobilica padla nazaj v barko?
Zakaj sploh je kobilica padla nazaj v barko?
Za kakšne razmere je jadrnica certificirana?
Kje na regatnem polju je prišlo do prevržka na bok?
Zakaj večina tekmovalcev ni nosila rešilnih pasov?
Itd….

Zakaj nismo pravočasno spustile floka, da nas je položilo?
Lena je za trenutek preusmerila pozornost na genaker, saj smo ga nameravale v krmo za en bordo dvigniti. V tistem je udaril sunek burje, Lena ni mogla v trenutku odpeti floka (prevelika sila) in sunek nas je položil na bok.
Poleg klem, ki jih je v močnem vetru res težko odpirati (s takšnimi klemami smo imele težave tudi na nekaterih Elliottih na regatah svetovnega pokala, a so organizatorji v nekaj mesecih vse kleme zamenjali s Harknovimi, ki se jih da tudi v močnem vetru odpirati brez potega vrvi), je bil neustrezen tudi rig – premalo tenzije v priponah in nemožnost natega podigača floka, a tega na MR regati žal ne smeš spreminjati.
Prav tako na barki ni bilo nameščenih pasov za visenje (predvideni so serijski, a jih skrbnik ni namestil).

Zakaj nismo takoj skočile na kobilico?
To bi namreč prav tako preprečilo, da bi se barka obrnila.
Poudariti želimo, da smo s SeaScape-om regatirale tudi po močnejšem vetru (Sukošan 2010, 35 kts) – polagalo nas je, a nikoli obrnilo. Po par sekundah se je barka vedno postavila nazaj pokonci, zato dinghijevskega manevra “skok na kobilico”v povezavi s SeaScape-om pač nismo ponotranjile.
Dejstvo, da se po naših izkušnjah barka nikoli ni prevrnila niti v močnejšem vetru, lepo govori o tem, kako pomembna je skrb za barko in kako pomembno je pravilno vzdrževanje barke, jader, vrvi in palubne opreme.

Zakaj se je barka, ko je Vesna padla v vodo hitro nagnila pod kot 90 stopinj?
Razlog leži v mali luknjici na vrhu jambora, ki je tam nikakor ne bi smelo biti, če bi seveda “mojster”, ki je vrtal po jamboru, svoje delo vestno opravil.
Jambori na SeaScape-ih imajo poleg svoje primarne funkcije tudi funkcijo plovnega elementa – jambor, ki tesni, ima namreč vzgon, enakovreden 80 kilogramskemu človeku na kobilici. Torej, četudi bi se kobilica poklopila, pa bi ob tem jambor tesnil, se barka ne bi obrnila.
In ker jambor ni tesnil, se je barka hitro nagnila za kot, večji od 90 stopinj.

Zakaj se je barka, ko je Lena stopila na kabino, da bi odpela flok in vang, nagnila še za dodaten kot, da je kobilica padla nazaj v barko?
Iz istega razloga, kot je naveden zgoraj: v jambor je voda hitro vdirala in jadrnica se je ob vsaki dodatni obremenitvi obračala še hitreje.

Zakaj sploh je kobilica padla nazaj v barko?
Pravila klase določajo namestitev safety pina skozi kobilico. Pini se v prvih serijah bark niso nameščali in dotična barka je ena redkih, ki pina še nima. Zakaj? Ker nima stalnega vzdrževalca, ki bi zanjo skrbel.

Na vprašanji o tem, za kakšne pogoje je jadrnica certificirana in kako je bilo z regatnim poljem, bi lahko več odgovoril proizvajalec in regatni odbor, saj me natančnih podatkov nimamo.
Gotovo pa je bila boja od orce postavljena na mestu, kjer so bili sunki burje najmočnejši, zato bi tudi me na tem delu polja morale biti še bolj previdne.

Zakaj večina tekmovalcev ni nosila rešilnih pasov?
Žal očitno pri nas še vedno velja, da če si nadeneš rešilni pas, si en navaden pussy.
Joooj, kako daleč je to od resnice!
Ali se kdo zaveda, da imaš pri 7 stopinj mrzli vodi kot športnik do nezavesti časa le 30 min? Da po 1 minuti že pade koncentracija in da po 10 minutah udje ne funkcionirajo več, kot bi morali?
Če si nadeneš rešilni pas, še sploh v pogojih, kot smo jih imeli na polju, si kvečjemu pameten in razsoden.
In NE, ni potrebno, da če NE visi zastava Y na regatni barki, pustiš rešilni pas v avtu!

Verjamem, da je težko pomisliti na vse, še sploh, če barka nima skrbnega vzdrževalca. Naj še enkrat poudarim, da je do dogodka pripeljalo sosledje napak in naključij in da vse to kaže na nujnost, da se barka tehnično vzdržuje ter da je potrebno na morju biti pazljiv in pozoren – velja tako za jadralce kot organizatorje. Upam, da smo se vsi nekaj naučili in da bo prihodnjič bolje :)

V nedeljo smo po zmernem vetru dokončali round robin in regato smo s 5 zmagami in 2 porazoma zaključile na 3. mestu. Vesele smo, da je na regati bilo 8 ekip in precej novih obrazov ter se veselimo prihajajočega državnega prvenstva, kjer bomo napadle prvo mesto!

 

Članek je v celoti povzet iz bloga Barakud: http://www.barakuda.si/

Torek 20 Mar 2012

Ko je leta 1964 bivši tožilec v nuremerških procesih proti nacistom, Lord Shawcross, kupil 70-čeveljsko (21 metrov) jadrnico Eilean, si ni mogel niti predstavljati, da bo njegova jadrnica postala ena izmed navtičnih ikon.

Po desetih letih je jadrnico prodal charterski agenciji, ki jo je sposojala v Antigui. Leta 1983 so jadrnico za  tri dni najeli za snemanje videospota Rio, takrat ene najpopularnejših skupin na svetu Duran Duran. Sama plošča sicer ni dosegla takega uspeha kakor druge uspešnice skupine, vendar je video predstavljal nekaj čisto posebnega. Prikazoval je namreč glamur, ki je skupino izstrelil na prva mesta hit lestvic.

Usoda jadrnice pa žel ni bila takšna, kakor usoda skupine Duran Duran. Skupina je dosegla vrh svetovne pop glasbe, medtem ko je jadrnica dosegla dno morja. Po nesrečnem trku s trajektom so jo privezali na privez, kjer pa je zaradi poškodb trupa potonila. Čez nekaj časa so jo potegnili na kopno, jo privezali na mangrove, kjer so jo napadli termiti.

Ko jo je po 20. letih bivši lastnik Lord Shawcross zopet videl, je bila v katastrofalnem stanju. Še vedno pa je bila jadrnica elegantnih potez. Takoj je pomislil, da bi jo odkupil in obnovil. Po nekaj letih je plovilo zagledal tudi Angelo Bonati, direktor podjetja Panarai Watches. Jadrnico je odpeljal v Genovo, kjer so pričeli z restavracijo plovila.

Jadrnica je bila v tako slabem stanju, da so morali poiskati originalne načrte, da so lahko pričeli z obnovo. Odstranili so vse prav. Od originalnega plovila je ostalo le železno ogrodje t, na katero je pritrjen lesen trup. Po štirih letih dela je jadrnica spet zasijala v svoji prvotni podobi. Pred 150. leti je prvič izplula iz ribiške vasi Firth of Clyde, kjer je bila zgrajena. Sedaj pa se zopet vrača v Antiguo, kjer se bo udeležila regate Panerai Classic Yachts Challenge.

V galeriji slik so predstavljene slike obnove jadrnice: Slavna jadrnica skupine Duran Duran kompletno prenovljena

http://www.thewatchquote.com

Ponedeljek 19 Mar 2012

KOPER – V organizaciji jadralnega kluba Jadro Koper poteka od petka do nedelje prva regata v seriji regat Laser Europa Cup 2012.

Jadro Koper gosti te dni 204 jadralce iz petnajstih držav, ki svoje moči merijo v jadralnem razredu Laser Standard, Laser Radial in Laser 4.7.

Po prvem dnevu je v razredu Laser Standar od Slovencev najbolje uvrščen Karlo Hmeljak na 7. mestu. V razredu Laser Radial Žan Luka Zelko na 3. ter Marko Radman na 12. v razredu Laser 4.7.

 

Vir: JZS

Ponedeljek 19 Mar 2012

V lanskem letu so v Italiji sprejeli zakon, po katerem bi morali vsi navtiki, ki križarijo po italijanskih vodah, plačati davek za vsak dan plovbe.

Na pobudo predstavnikov italijanskega ladjarskega združenja so vložili zahtevo za spremembo zakona o plačevanju davka, ki je bila tudi sprejeta. Zakon, ki bo stopil v veljavo 1. maja, je tako doživel spremembe, ki so pomembne za vse tujce, ki bodo pluli v Italiji. Zakon po novem namreč velja samo za italijanske državljane. Davek bodo morali plačevati samo lastniki plovil. Davek bo potrebno plačati, če se plovilo nahaja v Italiji ali pa kateri koli drugi državi, in prav tako ni pomembno, če je plovilo registrirano v Italiji ali pa pluje pod katero koli drugo zastavo. Tuji državljani so oproščeni plačila tega davka, ne glede na dolžino bivanja v Italijanskih vodah.

V združenju so povedali, da so zelo zadovoljni s sprejetimi spremembami, saj že dolga leta spremljajo, kako spremembe zakonodaje vplivajo na navtiko, ki je izjemno pomembna panoga v državi. V Italiji se letno zbere preko 200 mio EUR prihodkov samo z naslova turizma mega jaht. V to so všteti stroški goriva, provizij, logistike, popravil in seveda zabave.

Ponedeljek 19 Mar 2012

Profesionalna ekipa Alex Thomson Racing išče nove sodelavce, ki bi se jim pridružili v letošnji jadralski sezoni: Vendee Globe year, regati, ki vodi okoli sveta in se bo pričela 10.11. letošnjega leta.

Ekipa zaposli koordinatorja za dogodke in logistiko za obdobje 6 mesecev. Iščejo kandidata, ki se spozna na jadranje in ima dobre organizacijske in komunikacijske sposobnosti, se ne boji obremenitve in je pripravljen veliko potovati. Na delavnem mestu bo kandidat moral skrbeti, da bo ekipa Hugo Boss lahko izpolnjevala svoje obveznosti. Skrbeti bo moral za organizacijo dogodkov ter vso potrebno logistiko za celotno ekipo.

Če meniš, da si iz pravega testa, lahko svoj življenjepis pošlješ kar na Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled..

 

Vir: http://www.alexthomsonracing.com/

Ponedeljek 19 Mar 2012