Zadnje iz eTrgovine

34.90€

888 pristanov in zalivov, sedaj v barvah in z novimi, dopolnjenimi podatki. Knjiga je prenovljena in tekoče ažurirana za leto 2018. V njej so prikazani detajli zalivov in pristanišč s kratkimi opisi in oznakami za možnost priveza ter simboli za nevarne, ali pa neugodne vetrove, ki povzročijo na privezu samo neprijetno bibavico. V njem je tudi obilo ostalih uporabnih podatkov, kot so podatki o odpiralnih časih na bencinskih črpalkah, vse pomembne telefonske številke (kapitanij, marin zdravstvenih domov, …..) 

O knjigi:

  • izdaja: 6. dopolnjena izdaja
  • avtor: Karl-H. Bestandig
  • slovenska izdaja: Gorazd Cizej
  • strani: 120
888 pristanov in zalivov

Zadnji video

Jasmin Čauševič - Tihi Ocean

Slovenski popotnik in jadralec Jasmin Čaušević, se je leta 2014 odpravil na pot okoli sveta. Pravzaprav to ne bi bilo nič nenavadnega, če se za to Jasmin ne bi odločil opraviti sam z družinsko serijsko jadrnico Bavaria 34, katero ni nič predelal in ne ojačal, da bi lahko zdržala široka morja in valovite oceane. Po prvi etapi od Poreča do Kanarskih otokov in drugi etapi od Kanarskih otokov do Karibov je napisal dve potopisni knjigi, v kateri je dodal ogromno jadralskih podatkov, ter s cenami prikazal, da je sanje mogoče odsanjati z minimalno količino denarja. Sedaj je na poti od Karibov do Avstralije, dolgi 12.000 NM. Bo naš solo jadralec po preplutem zahrbtnem Atlantiku lažje osvojil Pacifik v skoraj 30 dnevni neprekinjeni samotni plovbi? Vse izveste tukaj!

11. junij 2019, Savusavu, otok Vanua Levu, Fidji

Ob petih zjutraj me prebudi grmenje, bliskanje strel in močan naliv. V zaliv je prišla nevihta in vprašanje je, kaj se je dogajalo zunaj, če so bili v zalivu, ki je res dobro zaščiten, več kot pol metrski valovi. Nategovalo je vrv od muringa oz. od boje in barka je na trenutke škripala, kadar je vrv na bitvi zategnilo. Dvignil sem dingija na krmo in sedel v salon, saj nisem mogel več spati. Gledal sem strele svetlobo, bliskanje. Dež je z velikimi kapljami tolkel po palubi Indiga in voda se je zlivala v morje.

Zjutraj je še nekaj časa deževalo, nato pa se je pokazalo sonce in nastala je tista težka sparina. Ker me že nekaj dni boli uho, tako na dotik, sem si v njega našprical zdravilo in čez eno uro sem vzel veliko plastično tlačilko (inekcijo) in si spral čep iz levega ušesa. Zdaj je z ušesom bolje, še kakšen dan pa bom za vsak slučaj nosil vato. Ni kaj, včasih moraš biti za takšne malenkosti kar sam svoj zdravnik.

Po kavi in zajtrku sem imel delo s pisanjem in ker sem tukaj že teden dni, bo počasi potrebno razmišljati o premiku barke na kakšen drug otok. Zato sem si pogledal vreme, peljarje, pogledal sem si razne zemljevide in preučil pristajanje ter sidranje na otokih, kjer je obala polna skritih nevarnih koralnih grebenov in koralnih glav. Ko v mestu najdem še rastlino kava v lončku, jih nekaj kupim, da jih lahko podarim poglavarjem otokov, ter s tem prosim, če lahko sidram ob otoku, da ne bi imel kakšnih problemov. Ampak ne gre za kavo kot jo poznamo mi, temveč za pijačo, ki se pri njih dejansko imenuje kava. Iz korenin rastline yagona pridelajo pijačo. Zmeljejo korenine, jih dajo v cunjo ter v vodo. Iz tega postane napitek, ki za nas še zdaleč ni okusen. Jaz sem jo pil na Tongi in kot sem že napisal, ta brozga je zame imela okus, kot bi pil blatno vodo.  Ta kava ima potencial za povzročitev odvisnosti, ker povzroča blago evforijo in relaksacijo. Učinek kave naj bi nastopil znotraj 20-30 minut, traja okoli dve uri, vendar se lahko čuti tudi do 8 ur. Učinek kave najpogosteje primerjajo z alkoholom. Učinki, kot so otrpelost ust in jezika, rahla zgovornost, pomirjenost, sproščene mišice, občutek ugodja, nastopijo postopoma. Učinek kave je odvisen od vrste in zaužite količine. Če pa to pijačo odkloniš, si užalil gostitelja.

Jasmin Čauševič - Tihi Ocean

Popoldan še dva krat zaveslam do pomola in si pripeljem še 80 litrov vode. Ko sem drugič točil vodo, me ogovori gospa iz Kalifornije, ki mi na vse pretege razlaga, kako ta voda ni v redu in je dobra samo za tuširat, za kuho pa nikakor ne. Povem ji, da sem včeraj osebno govoril z gospo iz marine in ta mi je zagotovila, da je voda dobra in da enako vodo uporabljajo v lokalu za kuhat in za pitje. Kar videl sem kako je otopela in kako je izbuljila oči od tega kar sem rekel. Potem je šla do dingija, kjer jo je že čakal mož. Verjetno je včeraj ali celo danes jedla tukaj in pila vodo, zdaj pa ji je malo žal. Ne vem zakaj že včeraj nisem izmeril kvaliteto vode, preden sem jo dal v tank, morda zaradi samega zaupanja v besede gospe iz marine. Zato sem to storil takoj, ko sem prišel na barko in TDS meter mi pokaže 46 ppm kar pomeni da je voda zelo dobra, le ekran se je obarval v rdeče, kar pomeni, da je v njej tudi nekaj težkih delcev in da je pogojno pitna. Tudi izmerjen »Ph« faktor vode je v redu, tako da draga gospa, ne boj se, ne boš zbolela.

Kasneje grem še na bencinsko črpalko in si pripeljem štiri kanistre nafte. Tukaj je nafta precej ceneje kot na Tongi ali v Sloveniji, saj stane liter komaj 0,81 EUR. Kar nekaj sem jo zadnje čase porabil za elektriko, saj je moral motor delati vsaj dve uri na dan, včasih tudi več.

V mesto mi danes ni uspelo oditi, saj se je dan prehitro končal. Bom pa zato odšel jutri, ker moram poiskati visokotemperaturno cev. Pravkar mi je Žare javil, da pride v petek v mesto in da si želi, da se dobiva, zato ga bom še tukaj počakal, potem pa v soboto res grem, saj Fidži ni samo ta otok.

12. junij 2019, Savusavu, otok Vanua Levu, Fidji

Že drugo noč sem slabo spal. Tokrat je bil kriv nizek pritisk in četica komarjev. Barabe! Vsi bi radi mojo kri, na tak ali drugačen način. Pošprical sem se po telesu, a ne pomaga, moram kupiti sprej na Fijiju, saj oni najbolj poznajo njihove komarje. Vem samo eno, tigrasti, zebrasti ali prozorni, vsi imajo nekaj skupnega – brenčanje. Zvečer imam prižgano spiralo, ki se cmari in dimi, pa tudi to ne pomaga. Žal v temi pa ne morem sedeti. Nad posteljo imam zvito mrežo, katero bom jutri moral namestiti okoli postelje.

Zjutraj le vstanem in po treh dneh se obrijem. Nočem biti neurejen puščavnik, ali eden od mnogih jadralcev, ki ne dajo veliko na sebe. Vreme je še vedno turobno in prav čutim, kako vse tišči k tlom. Zato skuham kavo in jo spijem v kokpitu. Nad zalivom je drobna meglica, tam daleč stran pa so težki oblaki. Pozna se, da je tukaj zima. Vsaj ciklonov ni več.

Jasmin Čauševič - Tihi Ocean

Kasneje začne padati dež in umaknem se v salon za mizo in se lotim pisanja reportaže. Ta mi prikliče v spomin Markeško otočje, prve spomine na ta paradiž Tihega oceana. Včasih pomislim, kako bi se vrnil nazaj in kako bi potem ostal na tej dosedanji poti več let. Čudovito je bilo. Čudoviti prijazni ljudje, čudoviti otoki, hrana, zalivi,… Zdaj sem tu, na Vanua Levu in spoznavam nove ljudi, novo kulturo ter nove običaje.

Ko dež preneha, odveslam z dingijem do obale in grem v železnino. Potrebujem nekaj metrov cevi za vodo. Ko jo najdem jo kupim in potem grem do pekarne, ter kupim črn kruh. Danes sem ga končno dobil. Potem stopim v trgovino in kupim še zobno pasto, vse ostalo imam na barki.  Sprehodim se še po mestu, ogledujem si ljudi, sprehajalce. Danes sem za čuda videl kar nekaj žensk, ki so bile prijetnega videza, vse so bile domačinke oz. Indijke. Pa ne tiste z namazano rdečo piko na čelu in v nosu obvezen pearcing. Ampak tiste lepo oblečene in elegantne ženske, ki imajo tudi na nogah lakirane nohte, v obraz pa so prav simpatične. Po moje sem ujel kakšne uradnice med kosilom, zato sem jih tudi prvič videl, saj nisem navajen videvati lepih domačink. Pravzaprav so tukaj prave le avtohtone Fidžijanke, a med njimi še nisem zasledil lepe ženske.

Popoldan spet pada dež, jaz pa se po kavi in branju knjige sprostim, ter za pol ure zadremam v kokpitu. Moram nadoknaditi manjkajoči spanec in ta tišina je prav tisto, kar mi odgovarja. Po preprosti večerji spet pišem, saj me žene. Napisati moram vsaj 6 ali 7 strani teksta in tega res ni malo. Za sprostitev si pogledam še en film in potem grem spat. Upam, da mi je noč namenjena bolje, kot prejšnja.

13. junij 2019, Savusavu, otok Vanua Levu, Fidji

Dež, pada, ne neha. Pravzaprav pada in pada, jaz pa pišem reportažo in če bo vse po sreči, jo bom zaključil, dvakrat prebral, uredil fotke in poslal naprej. Vsaj nekaj dobrega v tem dežju in slabem vremenu.

Ob 14. uri ne slišim več dežja in vidim, kako tudi pri sosedih molijo glavo iz barke. Pravkar sem končal s pisanjem in zdaj grem na sprehod, grem na tržnico in potem nazaj na barko. Odveslam do pomola, ne pridem niti do mesta, spet škropi. Ampak tokrat ne tako močno, da bi se jaz umaknil. Zlil sem se z domačini in tudi oni ne upoštevajo tega rahlega dežja.

Poseben čar ima tukajšnja tržnica in zato sem še bolj vesel, da jo lahko obiščem. Najprej naredim en krog med stojnicami in potem se odločim. Kupim velik šop peteršilja (pol ga bo za čaj, pol pa za kuho), kupim pol kg okre in kilogram manjših jajčevcev. Vse domače! Cena pa, manj kot stane eno pivo. Pri mesarju še kupim piščančje bedro in vem da bom imel čudovito večerjo.

Jasmin Čauševič - Tihi Ocean

Tudi škropiti je nehalo, zato se še malo sprehodim, da naredim vsaj 4 km, da poženem kri po žilah.  Na barki odprem okna in čez 5 minut že imam vse mokro, saj je kar naenkrat začelo močno deževati.

Preberem kar sem danes napisal in ob peteršiljevem čaju, katerega sem danes zamenjal za kavo,  pošljem direktno k naslovniku. Spet eno delo, ki je opravljeno.

Skuham še zelo dobro večerjo, nato pa se potopim v branje peljarja, preberem še dnevnik od Male na netu in potem bo čas za branje knjige pred spanjem.

Danes je za mano čisto navaden in preprost dan, brez posebnih dogajanj. Jutri bo kaj več, saj se dobim z Žaretom.

14. junij 2019 Savusavu, otok Vanua Levu, Fidji

Petek je in 14.junij. Natančno pred šestimi leti, sva z Matjažem na ta dan zaključevala najino oz. njegovo jadranje na Indigu in zvečer sva bila že na čudoviti večerji v neki dobri restavraciji, kjer sva degustirala kar nekaj morskih jedi.

Tudi danes se je zgodila podobna zadeva, a z drugo osebo in na čisto drugem koncu sveta. Edino kar je skupnega v tem je Indigo in hrana.

Jasmin Čauševič - Tihi Ocean

Zjutraj se prebudim z budilko, saj vem da je danes dan, ko sva dogovorjena z Žaretom, da se srečava, preden odjadram naprej do kakšnega novega otoka. In kot sem vedel, se še dobro nisem uredil, me že kliče Žare na telefon. Prinesel mi je veliko škatlo svojega sadja in nekaj domačih zelišč. Odveslam na obalo in prevzamem škatlo, a se dogovoriva, da gre on naprej v mesto, ker ima nekaj svojih opravkov, jaz pa pridem čez kakšno uro za njim.

Pospravim sadje in zdaj imam v mreži polno pasijonk, limon, zrelih in zelenih banan, papaje,… zraven pa še diši po rožmarinu, baziliki in še čim. Uredim se in spet odveslam do obale in tam me že čaka Žare, saj je že opravil svoje opravke. Najprej se sprehodiva skozi mesto, pogledava skupaj nekatere stvari, greva v trgovino, nato pa na obalo, na klopco v debelo senco. Danes je namreč dan, ko sije in pripeka sonce. Pogovarjava se o času, ko je še delal, o časih, ki so nama obema poznani in obujava spomine za nazaj.

Ko pride čas za kosilo, greva v domačo kuhinjo, nekakšno res domačo gostišče, kjer strežejo avtohtono Fidžijsko hrano. Žare ne odstopa od posebne juhe z govejim mesom in kuhano korenino tapioke, podobno našemu krompirju. Imajo še kar nekaj jedi in ena od njih je tudi pečena jagnjetina v omaki in za prilogo imajo spet kuhano korenino tapioke. Ko je domačinka prinesla na mizo hrano, sem postal takoj lačen. Dišalo je po svežem in ves čas so se vrata gostilne zapirala in odpirala, ljudje pa so vstopali in odhajali, ker so se že najedli. Očitno je kuhinja dovolj znana, saj ima precej strank. Po končani hrani, sledi račun in to znaša dobre 4 € po osebi, kar pomeni, da je kosilo stalo kot ena srednja malica v Sloveniji. Tako sita in zadovoljna s kosilom, se še malo sprehodiva, jaz vmes fotografiram še nekaj domačinov in seveda drugih atraktivnih stvari tega mesta.

Kasneje greva še malo na tržnico, lekarno, pa še v tehnično trgovino in čas je da se posloviva. Bilo je prijetno druženje in bil je res lep del dneva, preživet z Žaretom. Žare odhaja domov, saj ima tudi doma obveznosti in živali, jaz pa se še nekaj časa potepam po mestu, saj sem iskal kolega Južnoafričana Darryla, ki je danes priplul na Fidži. Žal ga nisem našel, saj se verjetno potepa po mestu, nakupuje ter doživlja svoje prve skupne trenutke s tem otokom.

Jaz se odpravim na barko in popoldan preživim v branju knjige, urejanju fotografij in pisanju bloga. Kmalu je večer, čas za pripravo večerje, ki bo danes bolj lahka, potem pa opravim še kakšno malenkost in grem v posteljo. Čudovit dan je za mano in čudovito je imeti ob sebi prijazne in dobre ljudi…

15. junij 2019, Savusavu, otok Vanua Levu, Fidji

Danes sem imel v planu, da bi okoli poldneva odplul naprej, saj je za popoldan napovedan ugoden veter. Sicer bi ga imel precej v premec in bi moral jadrati v orco, a ker je močan, bi bilo to vseeno malo bolje, če tudi bi za nekaj stopinj odstopal od idealne črte. Vendar me je že ob pol osmi uri zjutraj kontaktiral prodajalec iz navtične trgovine in mi sporočil, da se je dobro pogodil za mojo sidrno verigo in če želim naj pridem k njemu. Ker so se mi ravno včeraj poklopile še druge stvari, med njimi tudi finančne, sem odšel do prodajalne. Želel sem še nižjo ceno, a to nekako ni šlo in sem brez nakupa, razočaran zapustil trgovino. V tem času sem dobil tudi sporočilo od kolega Darryla in čez dobre pol ure sva se dobila na kavi. Tudi njemu sem razložil kaj se mi dogaja in ker pluje sam, enako kot jaz, mi je svetoval naj vzamem to verigo in naj ne zapuščam tega mesta s tisto, ki sem mu jo pokazal na Tongi. Sidrna veriga je preizkušena in testirana veriga in če tudi bi kje našel drugo verigo, ki bi bila cenejša, kitajske ali druge proizvodnje, bi bila vprašljiva kvaliteta. Na to je mislil seveda v cinkanju, v materialu, varu vsakega člena in še čem. Na koncu sem tudi sam dobro premislil in se v trgovini dogovoril za nabavo, ki bo prispela šele v sredo. Zato ostajam še najmanj do četrtka tukaj.

Jasmin Čauševič - Tihi Ocean

Ob kavi sva se pogovarjala tudi o drugih stvareh in ko sem mu omenil akumulatorje, mi pove, da jih potrebuje tudi on. Darryl je bil na Tongi malo manj kot osem mesecev in pravi, da se je v tem času pogovarjal vsaj z osmimi ali desetimi kapetani bark, ki so mu povedali, da vsaka barka, ki je bila dlje časa na Tongi, je še vsaka ostala brez akumulatorjev. Sicer jaz ne vidim nobene logike v temu, on pa trdi, da mora biti neki magnetizem v tem delu, saj po navadi tudi kompasi ne delujejo pravilno. Nisem se želel spuščati v debato z njim okoli tega, ker se o tem premalo spoznam. Je pa res, da nekaj na tej Tongi vsekakor je, saj toliko škode kot sem imel tokrat, nisem imel nikjer v svojih petih letih: sidrna veriga, akumulatorji, vetrni generator, motor za dingija,…

Po kavi sva se odpravila na sprehod, vmes pa sem mu pokazal nekatere stvari v mestu, katere so ga zanimale, saj je on prišel šele včeraj, jaz pa sem tu že 9 dni. Ob pogovoru se nekako tudi odločiva, da bi v ponedeljek dopoldan odšla v glavno mesto tega odtoka, ki je cca 85 km oddaljeno od Savusavu. A najprej morava dobiti avtobusno kartico, za katero je procedura, kot da bi želel najeti avtobus, ne pa se samo voziti z njim. Pogoj za izstavitev kartice je potni list, ki ga tudi fotokopirajo ter še nekaj drugih podatkov. Ko imajo vse »črno na belem« ti izdajo posebno magnetno kartico. To je zdaj tukaj na novo, saj so menda šoferji zelo goljufali, ko so prejemali denar na avtobusu. Vedno so oddali samo polovico dnevnega izkupička, polovico pa zadržali za sebe. Nekaj znano mi je to. Slovenija pred leti? No potem sva morala s to kartico oditi na drugo mesto in tam so nama jo napolnili z vsoto, katero sva položila na njo. Vozovnica za v eno smer do Labase stane cca 2,70 € in avtobus vozi dobri dve uri.

Na tržnici še kupim nekaj kumaric in korenje, ter si kasneje na barki za večerjo naredim veliko skledo solate, z dodanimi zelišči, katera mi je včeraj prinesel Žare. Tudi z njim sem se slišal po telefonu in tudi on mi je dal kakšen nasvet za ponedeljek. Popoldan po kavi berem in zadremam za pol ure in ko sem se odpravil čistiti kopalnico, se je utrgal oblak in je deževalo kot za stavo. Postalo je temno in po dobri uri je nehalo deževati, zato pa se je ozračje ohladilo za kakšno stopinjo. Zvečer sem moral spraviti v pogon mojo Volvo Pento in si vsaj dobro uro polniti akumulatorje.

16. junij 2019 Savusavu, otok Vanua Levu, Fidji

Pozno sinoči sem prvič videl gasilni avto s sireno in utripajočimi lučmi. Vozil se je po glavni cesti in mislil sem, da kje gori. No potem pa smo danes dopoldan izvedeli, da je prišlo na otočju Kermadec (nekje na pol poti med Fidžijem in Novo Zelandijo cca 750 NM) do potresa 7,4 stopnje na globini 10.000 metrov pod gladino. To je seveda povzročilo dvig vode in pričakoval se je tsunami. Čeprav smo na tem otoku zaščiteni, saj so pred nami še mnogi Fidžijski otoki, so vseeno preventivno spustili sireno in čakali, kaj bodo rekli na otokih pred nami. Na srečo se ni nič zgodilo v našem delu, je pa kolikor danes berem ta dosegel Novo Zelandijo. Preventivno so opozorili tudi otoke višje od nas, vse do Ameriške Samoe in Solomonovih otokov. Pravzaprav sploh ne vem kaj bi lahko naredil v takšnem primeru, razen da bi zapustil barko z nahrbtnikom in odšel z drugimi na hrib. Verjamem, da so domačini s tem seznanjeni in bi bilo po moje tudi dobro organizirano. Samo da se je vse dobro izteklo.

Jasmin Čauševič - Tihi Ocean

Čisto celo noč je deževalo in tudi cel dan je padal dež kot za stavo. Morda je prekinilo za nekaj minut in te minute je dopoldan izkoristil moj novi sosed na boji, Francoz. Prišel je do moje barke, saj ga je zanimalo kakšna je voda na pomolu in pravi, da se mu zdi, da je danes malo rjava. Če je res obarvana rjavo ne vem, mu pa povem, da sem jaz zadnjič natočil vodo, a jo imam le za pranje posode, tuširanje, za vse ostalo pa imam vodo iz trgovine.

Ker ima na dingiju enak motor kot ga imam jaz, ga vprašam, če ima kaj rezervnih delov zanj, a že v naprej sem vedel da bo odgovor negativen. A vseeno, potem malo debatirava zakaj iščem rezervne dele, rjava veriga, akumulatorji in potem mi pravi, da naj ne kupujem akumulatorjev, da se vsak akumulator da narediti iz starega nov. Malo ga skeptično pogledam in ko skupaj pogledava video na Youtube, se tudi kasneje sam lotim obnove akumulatorja, tistega, ki sem ga že izločil in ni več priklopljen.

Tri ure sem garal v nedeljskem dnevu, in na koncu spoznal, da je to delo prazno mlatenje slame. Akumulator je bil ko sem ga priklopil in zagnal motor vroč, iz njega se je malo kadilo in v zraku se je čutil vonj po kislini. Kakorkoli, poskusil sem, dolgčas sem pregnal z delom in žal meni to ni uspelo, saj mislim, da so celice v srednjem delu uničene. Akumulator bo šel na obalo, da mi ne bo delal prevelike teže na barki. Bom pač za enkrat zmogel z enim samim, dokler ne nabavim dva nova.

Popoldan si skuham kavo, nato pa prebiram knjigo. Cel dan že dežuje kot za stavo. Zvečer si naredim večerjo, pogledam en film, vmes je nekdo praznoval in so izstrelili nekaj raket za ognjemet, katerega sem pogledal skozi okno barke.

17. junij 2010 Savusavu, otok Vanua Levu, Fidji

Celo noč je deževalo in tudi zjutraj, ko sem si nastavil alarm za bujenje je padal dež. Pogledam ven, čeprav se je dan šele začel buditi in vstajati, poleg megle zaradi dežja ne vidim ničesar. Verjetno z Darrylom ne bova šla v Labaso (domačini izgovarjajo Lambasa). Skuham si kavo in čakam še pol ure, nato pa pošljem sms Darrylu in tudi on se strinja, da je bolje, če greva na pot jutri. Zmenjeno.

Zjutraj sem še hotel malo zadremati, a ni šlo. Prebujen sem in tudi kofein je očitno naredil svoje. Zato berem knjigo in ne morem verjeti, da pada dež že dva dni skupaj. Vmes poberem deževnico in tokrat sem jo spet nabral dobrih 5 litrov. To vodo najraje uporabljam za pitje, ker je boljša od tiste iz plastenke. Kasneje si naredim res dober in zdrav sadni smuti iz sadja, katerega mi je prinesel Žare, potem pa se spravim pisati. Sredi pisanja preneha deževati in sramežljivo se pokaže sonce. Kako malo je potrebno človeku, da mu nariše nasmeh na obraz.

Jasmin Čauševič - Tihi Ocean

Preoblečem se, ter se spravim peš v mesto. Pri marini srečam Darryla, ki je ravno prišel iz mesta in s kosila, zato sedeva za eno mizo in malo debatirava. Kasneje gre on na barko, jaz pa v mesto. Ko grem mimo trgovine z navtičnimi stvarmi, me pokliče trgovec in mi pravi, da bo veriga v četrtek zjutraj. OK, naj bo, pa v četrtek. Sprehodim se še v mesto in se napotim na hrib, da si poženem kri po žilah, saj sem bil včeraj ves dan na barki. Šele zdaj vidim, kako so za hribom, ki meji na glavno mestno cesto, postavljene čudovite hiše. Večje, manjše, lepše in še lepše. Vsaka je po svoje posebna in verjetno tudi za osebe, katere živijo v njih, tudi dovolj velika. Na vrhu hriba še naredim nekaj posnetkov in se vrnem v mesto. Slučajno naletim na eno skrito prodajalno, kjer prodajajo korenino poprovca. Vprašam možaka, če ima kavo (korenino) za darilo in on mi prinese zavitek in reče: »To zavitek se nese, kadar se gre v drugo vas in se da poglavarju.« Dobro, potem mi dajte dva zavitka, da imam ob sebi, če bom slučajno kje sidral, pa da dam darilo poglavarju vasi oz. otoka. Zavitek ni ravno poceni, ni pa spet pretirano drag, da bi zaradi tega ne sidral na lepih otokih.

Kasneje grem še v trgovino, kupim peno za britje in nekaj malenkosti, nato pa se spravim na barko, kjer spijem pozno kavo, ob enem pa pripravljam večerjo. Danes bo piščančji kari in riž. Res bo dobro, saj sem to že nekajkrat kuhal. Tukaj tega sploh ni težko skuhati, saj je veliko Indijskih trgovin, v katerih se najde veliko začimb za piščanca na kakršen koli način.

Pa še nekaj besed o Fidžiju:

Fidži je otoška država v Tihem oceanu, ki jo sestavlja okoli 330 otokov, od katerih pa jih je poseljenih le slaba tretjina. Na arhipelagu, ki se nahaja vzhodno od Avstralije in severovzhodno od Nove Zelandije, živi okoli 850.000 prebivalcev. Prestolnica Fidžija je mesto Suva, ki se nahaja na največjem otoku, Viti Levu. Uradni jezik je fidžijščina, govorijo pa tudi angleščino in hindu. Na enem izmed nenaseljenih Fidžijevih otokov je bil posnet tudi film Brodolomec s Tomom Hanksom v glavni vlogi. Tisti, ki ste ga gledali, se verjetno spomnite turkizne barve kristalno čistega morja in neskončno dolgih belih peščenih plaž. Plaže na Fidžiju nedvomno sodijo med najlepše na svetu, a Fidži je še veliko več kot to… V mirnih zalivih Fidžija se vitka palmova drevesa nagibajo nad neskončno turkizno morje. Pod palmami so številni zasebni moteli in hišice iz lesa, med njimi pa so napete platnene gugalnice, v katerih sanjarijo turisti, ki so pobegli pred hrupom in stresom civilizacije. Kopalci lahko v miru prisluhnejo zvoku oceanskih valov, ki se razlivajo čez drobna bela zrna mivke, se potapljajo v plitvini in plavajo v popolnoma prozorni vodi, zaradi katere se cela plaža sveti kot kristal. Fidži je tudi otočje ljubezni, predvsem za številne zahodnjake, Avstralce in Američane, je Fidži prva izbira za kraj njihove poroke ali medene tedne. Namesto, da bi za svojo svatbo v ZDA zapravili več deset tisoč dolarjev, za svoj najslajši mesec v življenju raje odštejejo okoli dva to tri tisoč dolarjev, kolikor stane paket poroke in dopustovanja na Fidžiju. Tu pa za svoj denar dobijo nepredstavljivo več – od koral in rib pod vodo, do ptic v zraku in pisanega sadja na tropskih drevesih.

Podobno navdušeni so tudi tisti, ki obiščejo Fidžijeve pragozdove, kjer se raznolike ptice postavljajo s pisanim perjem. Pragozdovi Fidžija so edinstveni tudi po tem, da v njih skoraj ni nevarnih živali ali strupenih žuželk. Vseeno se v njihove globine ni dobro spuščati brez lokalnega vodiča, saj se je zaradi gostega rastja po njih težko premikati, orientacija pa je skoraj nemogoča. V pragozdovih je kar nekaj krajev, ki jih holivudske kamere niso mogle prezreti, najslavnejši pa so slapovi Bouma na otoku Taveuni, kjer so posneli Vrnitev v Plavo laguno.

Kulinaričnemu užitku na Fidžiju se ne da upreti. Zadovoljstvo posebne vrste je obisk lokalne tržnice, ki kar kipi od stoterih barv sadja in zelenjave. Seveda morate vse tudi poskusiti in napolniti želodce z eno izmed specialitet tamkajšnje kuhinje, v kateri prednjači kokosovo mleko z imenom lolo. V njem se postrežejo slastni plodovi morja in najbolj znana jed kokoda, marinirana riba v limoninem soku s pekočimi čiliji.

Polinezijsko, malezijsko in indijsko poreklo prebivalcev Fidžija ustvarja prelepo kulturno mešanico. Danes lahko na vsakem koraku srečate nasmejane obraze domačinov, ki pa so še pred malo več kot sto leti veljali za kanibale. Konec 19. stoletja naj bi v neki vasici pojedli tudi misijonarja Thomasa Bakerja. A naj vas to ne prestraši, saj je ta običaj že zdavnaj mrtev. (prevzel od: moski.hudo.com)

 

  < Tihi ocean - otok Vanua Levu, Fiji        Savusavu, otok Vanua Levu, Fidji - 2. del >

 Njegove dosedanje dogodivščine si lahko preberete tudi v njegovih knjigah:

 

Skriti paradiž (plovba preko Pacifika 9020 nmi)

Sam prek oceana (plovba preko Atlantika, 3779 nmi)

Ljubezen pod jadri (erotični roman)

Šepet vetra in valov (plovba od Poreča do Las Palmasa, 3114 nmi)

Izkoristite akcijo in pri nakupu kompleta prihranite 27,90 EUR!
Namesto 66,90 EUR samo 39,00 EUR

Besedilo in Foto: Jasmin Čaušević

Torek 18 Jun 2019

Sidrišča s koncesijo 2019

V seznamu so vsa sidrišča, ki imajo na dan 18. 6. 2018 izdano veljavno koncesijsko dovoljenje. Če sidrišča ni na seznamu, zanj ni izdana koncesija za letošnje leto. Sidrišča, ki so označena z zeleno, smo preverili na terenu, pridobili kontaktne podatke, natančno število plovk in ceno za leto 2019. Če na terenu najdete neskladja, jih vpišite v komentar in obvestite o tem še druge navtike. V pomoč vam bo tudi članek PRAVILA OBNAŠANJA V KONCESISKIH SIDRIŠČIHv katerem so navedene vaše pravice in obveznosti v koncesijskih sidriščih.

Sidrišča, ki so označena z modro, nudijo poseben popust za naročnike eNavtike. Vaučerje za popust prejmete na tej povezavi.

Zadnja posodobitev: 17.7.2019

Istrska župnija   

Ni sidrišč s koncesijo
           

Primorsko-Goranska župnija

  Sidrišče Koncesionar Telefon Št. plovk Cena
1 Kolorat, otok Cres Ranko Matušan +385 91 51 72 782 24 15 HRK/m/dan (potrebno je ločevati plastiko od ostalih odpadkov)
2 Majiška, otok Cres Ranko Matušan +385 91 51 72 782 6 15 HRK/m/dan (potrebno je ločevati plastiko od ostalih odpadkov)
3 Krivica, otok Lošinj Danijel Kaštelan +385 99 397 62 09 60 250 HRK/dan
4 Krivica II, otok Lošinj  Danijel Kaštelan +385 99 397 62 09   250 HRK/dan
5 Balvanida, otok Lošinj Danijel Kaštelan +385 99 397 62 09 10 250 HRK/dan
6 Maračol Ivan Dropuljić +385 92 31 99 631 50 Do 10m - 15 HRK/m/dan, 10-14m - 20 HRK/m/dan, Od 14m - 25 HRK/m/dan
7 Podkujni, Unije Robert Nikolič +385 98 801 049 20 20 HRK/m/dan
8 Ilovik - Sv.Petar, Ilovik Andrea Simičić +385 99 3927066 60 20 HRK/m/dan
9 Bok, otok Susak Alen Hošić +385 95 849 36 64 30 20 HRK/m/dan (do 10m 15 HRK/m/dan)
10 Englez, otok Koludarac Danijel Kaštelan +385 99 397 62 09 20 250 HRK/dan
11 Jadrišćica, otok Cres David Kučić +385 98 90 95 747 30 200 HRK/dan - Vaučer za popust!
           

Zadarska župnija    

  Sidrišče Koncesionar Telefon Št. plovk Cena
12 Paprenica, otok Silba Obrt FILIGRAN +385 916396856 10 20kn/m (15. 7. - 25. 8. je min. cena 200kn), smeti + dostava zjutraj kruh in kroasani, možne so tudi dostave iz bližnje restavracije, če se prej naroči itd…. Vaučer za popust!
13 Sv. Ante, otok Silba Obrt FILIGRAN +385 916396856 20 20kn/m (15. 7. - 25. 8. je min. cena 200kn), smeti + dostava zjutraj kruh in kroasani, možne so tudi dostave iz bližnje restavracije, če se prej naroči itd…. Vaučer za popust!
14 Južni porat, otok Silba Obrt FILIGRAN 385 91 377 00 77 8 20kn/m (15. 7. - 25. 8. je min. cena 200kn), smeti + dostava zjutraj kruh in kroasani, možne so tudi dostave iz bližnje restavracije, če se prej naroči itd…. Vaučer za popust!
15 Slatinica 1, otok Olib Obrt SLATINICA +385 922980711 12 18kn/meter
16 Sv. Nikola, otok Olib Obrt SLATINICA +385 922980711 12 18kn/meter
17 Mesarine-Krijal, Premuda Obrt FILIGRAN +385 916396856 20 20kn/m (15. 7. - 25. 8. je min. cena 200kn), smeti + dostava zjutraj kruh in kroasani, možne so tudi dostave iz bližnje restavracije, če se prej naroči itd…. Vaučer za popust!
18 Mljake, otok Ist PZ IST +385 98332393 19 20 HRK/dan/m ; mogoče v špici sezone dvignejo na 22kn
19 Zapuntel, otok Molat BABILONA d.o.o. +385 955239749 31 25 HRK/m/dan
20 Brgulje, otok Molat Zadruga BRGUMUL 385 23 681 840 58  
21 Lučina, otok Molat Ribarsko poljoprivredna zadruga MOLAT  Molat 6a, 23292 Molat 9  
22 Pantera 1, Dugi otok NAUTIKA VELI RAT d.o.o.   53  
23 Pantera 2, Dugi otok NAUTIKA VELI RAT d.o.o.   8 22 HRK/m/dan
24 Ćuna 1 in 2, Dugi otok SAVARO d.o.o. +385 95 9052 670 38  
25 Lučica, Verunić, Dugi otok VATES d.o.o.   14  
26 Sakarun, Dugi otok BABILONA d.o.o. +385 955133839 16 25 HRK/m/dan (do 1.7. - 20 HRK/m/dan)
27 Lučina, Brbinj, Dugi otok Uljarska zadruga TORKUL 385 98 853 755 62 20 HRK/m/dan
28 Stržna, Brbinj, Dugi otok LANTERNA obrt za turizam  Polačišće 11, 23000 Zadar 16 20 HRK/m/dan
29 Lokvina, otok Rava CROSI d.o.o. +385 98 208 525 14 20 HRK/m/dan
30 Paladinica, otok Rava CROSI d.o.o. +385 98 208 525 20 20 HRK/m/dan
31 Dolinje, otok Iž Obrt BARONI +385 912891800 12 + 4 do 6 m  18 HRK/m/dan
32 Knež, otok Iž Obrt KNEŽ +385 91 2002 320 8 18 HRK/m/dan
33 Vodenjak, otok Iž MALOIŽANIN d.o.o.,Mali Iž 20, 23284 Mali Iž, Ratko Rokov +385 95 9052 549 28 15 HRK/m/dan
34 Muline Ugljan, otok Ugljan LENKO CELENT, Obrt za trgovinu, ugostiteljstvo i usluge +385 98272216 16 15 HRK/m/dan, smeti, prevoz na kopno; nekaj se še dogovarjajo, z vodo 20 HRK/m/dan
35 Zlatna luka 1, Sukošan ZLATNA LUKA d.o.o. +385 23394203 8 15kn/m
36 Sveti Filip i Jakov, Sveti Filip i Jakov Obrt RIO +385 912072351 40 7,5 kn/m v 7. in 8. mesecu (izven sezone 5kn/m)
37 Pakoštane 1, Pakoštane COLUMBUS d.o.o. 385 23 381 505; 095 9217 856; Nikola 8 +30 do 6m 20 HRK/m/dan; 15 HRK/m/dan
38 Lanđin, otok Pašman Obrt LANĐIN +385 981980703 36 15kn/m
39 Artina, otok Vrgada Ugostiteljski obrt ADRIJANA +385 915636599 13  
40 Kranje, otok Vrgada ZABAVICA d.o.o. +385 981326491 16 20kn/m
41 Zaklopica YACHT CLUB ZADAR j.d.o.o. 385 91 539 70 86 12 150 HRK/dan - za goste 0,00
42 Bok, Brbinj, Dugi otok Obrt LANTERNA  385 98 221 448 19 20 HRK/m/dan; 
43 Poforča, Kali, otok Ugljan LUCIAN, Obrt za ribarstvo Put Male Luke 54, 23272 Kali 24  
44 Soline, otok Pašman FRANE obrt za morski ribolov Pašman 64, 23262 Pašman 51  
           

Šibeniška župnija

  Sidrišče Koncesionar Telefon Št. plovk Cena
45 Borovnjaci, otok Kakan KAKAN d.o.o. M.Košuljandić 091/591-6418 60 do 7 m - 100,00 kn/dan; 7m-10m 150,00 kn/dan; 10m-12m 200,00 kn/dan; 12m-14m 250,00 kn/dan; 14m-16m 300,00 kn/dan; 16m-18m 350,00 kn/dan; 18m+ 400.00kn
46 Velika Stupica, otok Žirje RIVA -M. Šižgorić 098/337028 20 do 10m - 100,00kn/dan; 10m-13m 150,00 kn/dan; 13m-15m 200,00 kn/dan; 15m+ 250,00kn
47 Remetić, Kaprije PARANGAL j.d.o.o. M.Košuljandić 091/591-6418 10 do 7 m - 100,00 kn/dan; 7m-10m 150,00 kn/dan; 10m-12m 200,00 kn/dan; 12m-14m 250,00 kn/dan; 14m-16m 300,00 kn/dan; 16m-18m 350,00 kn/dan; 18m+ 400.00kn
48 Podražanj, otok Žut ACI  d.d. 098/ 398 -844 15 220,00 kn/dan
49 Sabuni, otok Žut ŽMARA - vl. Edi Juraga 098/757-165 10 1.1.-30.6. in 1.9.-31.12. – 200,00kn (gosti restavracije brezplačno) ; 1.7.-31.8. - 250,00kn (gosti restavracije 70,00kn)
50 Tijašnica, otok Tijat GRADSKO PODUZEĆE Vodice 022/444-591 20 do 10m 200,00 kn/dan; od 10m 20,00 kn/m/dan; katamaran: do 10 m 300,00 kn/dan; od 10m 30 kn/dan
51 Nozdra Mala-otok Kaprije MATEO - VL. D. Obratov 099/598-4554 15 20,00 HRK/m/dan ; gosti restavracije -50%
52 Strunac, otok Žut Nikolina Obersnel i Stipe Kožulić, vl. zajedničkog obrta za ugost. I ribarstvo "Bain" 098/186-7883 10 200 HRK/dan, če je kakšno manjše plovilo lahko ceneje; gosti restavracije brezplačno
53 Tratinska, otok Žirje MAGNUS d.o.o. Žirje, g. Boris 099/853-3300 22 Do 7m 100 kn/dan do 10m 150,00 kn/dan; 10-12m 200,00 kn/dan; 12-14m  250,00 kn/dan;  14-16m 300,00 kn/dan; 16-18m 350,00 kn/dan; 18-20m 450,00 kn/dan; 20-25m 450,00kn/dan
54 Tratica - Kakan RIVA TOURS M.Košuljandić 091/591-6418 16 do 7 m - 100,00 kn/dan; 7m-10m 150,00 kn/dan; 10m-12m 200,00 kn/dan; 12m-14m 250,00 kn/dan;  14m-16m 300,00 kn/dan; 16m-18m 350,00 kn/dan; 18m+ 400.00kn
55 uv. Soline - Rogoznica LAGUNA TRADE d.o.o. 022/559-900 16 do 13 m 300,00 kn po danu
56 Sićenica, Rogoznica LAGUNA TRADE D.O.O. 022/559-900 10 300,00 kn/dan (samo za plovila do 15 m)
57 Zmiščica, otok Zminjak ZMINJAK  - KREŠIMIR PLESLIĆ 091/896-6181 10 do 15m: 200,00 kn/dan; nad 15m 250kn/dan; katamarani 300,00 kn/dan
58 Logorun - jugovzhodna stran otoka MJESNO PODUZEĆE d.o.o. 022/446 -105 15 do 7m 80,00 kn/dan; 7m-10 m 120,00 kn/dan; 10m-13m 160,00 kn/dan; 13m-15m 200,00 kn/dan

Splitska župnija

  Sidrišče Koncesionar Telefon Št. plovk Cena
59 Milna, Lučice (zahodni del) Areta d.o.o.      
60 Pučišća, uvala Luke (rt Stutiski Protuc) Ugostiteljski obrt "Rojen", vl. Radoš Kaštelan, Vrh Raca 10, Pučišća 021-633 051; 098-867 292 9 Imajo restavracijo, so flexibilni, gosti imajo ceneje, če jejo - še ceneje, če veliko zapravijo lahko tudi gratis. Drugače se cene gibljejo med 100kn in 200kn
61 Borče, Milna, Hvar Ivan Tudor 385 98 907 35 21 15  
62 Bobovišća Infesto d.o.o. 385 91 500 1619 16 Do 8.99m 100kn/dan, 9-10.99m 150kn/dan, 11-12.99m 200kn/dan, 13-14.99m 250kn/dan, 15-16.99m 300kn/dan, 17-18.99m 400 kn/dan, od 19m 480kn/dan, katamarani +50%
63 Bobovišća, Vića Luka Infesto d.o.o. 385 91 500 1619 16 Do 8.99m 100kn/dan, 9-10.99m 150kn/dan, 11-12.99m 200kn/dan, 13-14.99m 250kn/dan, 15-16.99m 300kn/dan, 17-18.99m 400 kn/dan, od 19m 480kn/dan, katamarani +50%
64 Uvala Luke obrt Pipo, g. Jure +385 98 781 358 19 Do 20m 15kn/m, čez 20m 18kn/m, muring 20kn/m
65 Osibova obrt Lučica Šime Kovačič 385 91 597 93 11 16  
66 Lučice  obrt Lučica Šime Kovačič 385 91 597 93 11 16  
67 Stončica Issa Adria nautika d.o.o. Vis, pravni sljednik: Gradina Vis d.o.o. +385 21 711-718; +385 91 271 87 46   Do 10m 150kn/dan, 10,01-15m 250kn/dan, 15,01-20m 350kn/dan, 20,01m-30m 450kn/dan, več kot 30m 650kn/dan
68 Komiža - Mezoporat (Biševo) Nautički centar Komiža d.o.o +385 21 713 849   Do 9.50m 150kn/dan, 9,51-14,50m 250kn/dan, 14,51-19,50 350 kn/dan, 19,51-29,50m 470kn/dan, od 29,51 650kn/dan 
69 Komiža - Lučica Nautički centar Komiža d.o.o

+385 21 713 849

  Do 9.50m 150kn/dan, 9,51-14,50m 250kn/dan, 14,51-19,50 350 kn/dan, 19,51-29,50m 470kn/dan, od 29,51 650kn/dan 
70 Komiža - Jastožere Jastožera d.o.o. Komiža +385 21 713859 8 250 HRK/dan
71 Tiha - Hvar Nascor d.o.o. +385 91 4444 010 55 9 HRK/m/dan - samo preko dneva, 18 HRK/m/dan - prenočevanje, katamaran 50% dražje
72 Zavala Parcela d.o.o. Zagreb +385 95 828 02 68 10 17-26m 150,00 HRK/dan
73 Vinogradišče  Toto +385 91 17 18 242  43 30,00 HRK/m/dan, Rezervacija priveza: doplačilo 150 HRK

Dubrovniška župnija

  Sidrišče Koncesionar Telefon Št. plovk Cena
84 Skrivena Luka, Lastovo Restaurant Porto Rosso - Marčelino Simić +358 98 981 3797 36 1.7.-31.8. do 10m 160 HRK, do 40m 1800 HRK; predsezona/posezona do 10m 100 HRK, do 40m 700 HRK
85 UVALA SKRIVENA LUKA, OTOK LASTOVO Obrt "Emanuela" ANTHONY DRAŽINIĆ – obrt za ribarstvo i ugostiteljstvo, Portorus 94, 20 290 Lastovo        +385 95 91 20 606    
86 UVALA SAPLUN, OTOK LASTOVO Javna ustanova "Park prirode Lastovsko otočje", MIRO MARIČEVIĆ, Trg Sv. Petra 7, 20 289 Ubli +385 20 801-252  12  0-10 m - 100 HRK/dan; 10-20 m - 180 HRK/dan; 20-30 m - 300 HRK/dan
87 UVALA SKRIVENA LUKA, OTOK LASTOVO Javna ustanova "Park prirode Lastovsko otočje", MIRO MARIČEVIĆ, Trg Sv. Petra 7, 20 289 Ubli +385 20 801-252  15  0-10 m - 100 HRK/dan; 10-20 m - 180 HRK/dan; 20-30 m - 300 HRK/dan
88 UVALA VEJO LAGO, OTOK LASTOVO Javna ustanova "Park prirode Lastovsko otočje", MIRO MARIČEVIĆ, Trg Sv. Petra 7, 20 289 Ubli +385 20 801-252  15  0-10 m - 100 HRK/dan; 10-20 m - 180 HRK/dan; 20-30 m - 300 HRK/dan
89 UVALA ZAKLOPATICA, OTOK LASTOVO Javna ustanova "Park prirode Lastovsko otočje", MIRO MARIČEVIĆ, Trg Sv. Petra 7, 20 289 Ubli +385 20 801-252  15  0-10 m - 100 HRK/dan; 10-20 m - 180 HRK/dan; 20-30 m - 300 HRK/dan

 

eNavtika skrbi za nižje cene priveza v sidriščih

V letošnjem letu smo za nekatera sidrišča že zagotovili vaučerje s katerimi bo prenočevanje cenejše. Število sidrišč je vedno večje. Vaučerji so za naročnike eNavtike brezplačni. Potrebna je zgolj registracija.

Vaučerje prevzamete na naslednji povezavi: 

PREVZEMI SVOJE VAUČERJE 2019

 

 

Torek 18 Jun 2019

Letos spet prihaja do sprememb pri koncesijskih sidriščih na Hrvaškem. Nekatera sidrišča so nova, nekaterih letos ne bo več. Do nobene spremembe ni prišlo le na območju Istrske županije. Ker tudi letos ni bilo izkazanega nobenega interesa za postavitev sidrišča, na njihovem območju ni legalnih sidrišč. Lahko so le na območju luk, kjer koncesije podeljuje Luška uprava in so običajno del luke, kot je na otoku Prvič v Luki Prvič.

Na območju Primorsko-Goranske županije so letos podeljene koncesije za vsa sidrišča, tako kot lani. Na novo je podeljena koncesija za polje Krivica 2 na otoku Lošinj. V zalivu Krivica je bilo doslej eno koncesijsko polje, v katerem je bilo le 12 plovk, novo polje Krivica 2 pa se razprostira preko večine zaliva. Zaradi povečanja koncesijskega območja bo letos dovolj prostora za 60 plovk. Vsa koncesijska območja na otoku Lošinj je prevzel novi koncesionar Jadranka, d. d. Podjetje sedaj upravlja sidrišča Krivica1 in Krivica 2, Balvanida in Englez na otoku Koludarac.

Na območju Zadarske županije letos ne bo štirih sidrišč, ki smo jih poznali doslej, odpirajo pa se tri nova. Tako nimajo veljavne koncesije na otoku Silba pred luko Mul na vzhodni strani otoka. Sidrišče je sicer postavljeno in privez zaračunavajo. Na Zadarski županiji so nam zagotovili, da veljavne koncesije za leto 2019 za to sidrišče niso izdali. V primeru, da se boste privezali na plovko ali sidrali v bližini in bodo od vas zahtevali plačilo, zahtevajte veljavno koncesijsko dovoljenje za letošnje leto. To je vaša pravica. Če vam ga ne pokažejo, niste dolžni plačati priveza. Glej članek: PRAVILA OBNAŠANJA V KONCESIJSKIH SIDRIŠČIH. Koncesija trenutno še ni izdana za sidrišče Griparica na otoku Škarda. Postopek še poteka. Prav tako ne bo sidrišč na območju zaliva Široka na otoku Ist ter Lučina na Dugem otoku. V prejšnjih letih sta pred Sukošanom obstajali dve koncesijski polji Zlatna luka 1 in 2. Letos bo na voljo le Zlatna luka 1, kjer je na voljo 10 privezov za večja plovila in 30 za plovila do 6 m.

Na novo bodo letos postavljena sidrišča Poforča pri Kaliju na otoku Ugljan in Stržna pri kraju Brbinj na Dugem otoku. Znova pa bodo nameščene plovke v sidrišču Soline (severni in južni del zaliva) na zahodni strani otoka Pašman. V obeh poljih skupaj bo na voljo 51 plovk.

Na območju Šibenika bo letos bistveno manj sidrišč. Podjetje Adria Bove, ki je imelo v preteklih letih sidrišča v zalivu Pišljivica, Obinuš Mali, Nozdra vel na otoku Kaprije in Pinizel na otoku Žut, nima več koncesije. Koncesije prav tako ni več na območju Vozarice in Srednje Drage pri Skradinu, kjer je lani imelo koncesijo podjetje ACI, d. d. Tako bo letos na območju Šibenika pet sidrišč manj oziroma kar 99 plovk manj.

Na območju Splita je sprememb manj. Letošnje leto ni koncesije za območje Borče (pri Milni) na otoku Hvar, v zalivu Luka pri Povlji (Pučišča) pa je podeljena koncesija za dodatno polje.

Na območju Dubrovniške županije je letos vse drugače, kot je bilo. Sidrišč v zalivih Bad, Kneža-Papnut, luka Korčula in Badija ni več. Dve koncesiji v zalivu Skrivena luka na otoku Lastovo ostajata enako kot lani, dodano pa je tretje koncesijsko območje, ki ga upravlja javno podjetje Naravni park Lastovo. Poleg območja v Skriveni luki imajo letos koncesijo tudi v zalivih Saplun, Vejo Lago, Zaklopatica.

Seznam koncesijskih sidrišč s kontaktnimi podatki, cenami priveza na tej povezavi.

(Vsebina je dostopna le registriranim uporabnikom.)

Vaučerji za cenejši privez v koncesijskih sidriščih in hrana v restavracijah na tej povezavi.

(Vsebina je dostopna le registriranim uporabnikom.)

Torek 18 Jun 2019

Slovenski jadralci, ki so v petek jadrali v Hvarskem kanalu, so bili priča letalski nesreči ultralahkega letala. Nemška motorna jahta in jadrnica s slovensko posadko sta prihiteli na kraj dogodka in rešili pilota iz vode.

Sedemčlanska slovenska posadka, ki je jadrala na jadrnici Koza skozi Hvarski kanal, je bila priča strmoglavljenju ultralahkega letala Shark. Brez oklevanja so takoj zapluli v smeri raztreščenega letala, katerega rep je gledal iz vode. Člani posadke jadrnice so Nemca rešili s skokom v morje, ki je bilo prekrito s bencinom. Pilot je bil pri zavesti. Letalsko nesrečo je preživel na srečo brez hujših telesnih poškodb.

Eden izmed članov reševalne posadke je po rešitvi pilota povedal:

»Plavanje v morju polnem bencina je bilo dokaj pekoče za kožo in oči, a občutek, da si nekomu pomagal in mu rešil življenje, odtehta vse drugo.«

Med reševalno akcijo je bil pilot vidno pretresen. Ko so do njega priplavali slovenski reševalci, je le tistega izmed njih, ki je imel potapljaško masko prosil, ali mu lahko iz potapljajočega letala prinese njegov nahrbtnik z dokumenti. In ne boste verjeli. Pogumni jadralec se je potopil v letalo in poiskal pilotov nahrbtnik in mu ga prinesel.

Rešenega pilota so vkrcali na nemško motorno jahto

Še spominek z reševalne akcije

VIDEOPOSNETEK REŠEVALNE AKCIJE

Foto in video: Matjaž Bončina, Bojan Lavrenčič, Gorazd Fajdiga, Peter Dobnikar

Ponedeljek 17 Jun 2019

Nevihta je prevrnila plovilo in povzročila smrt treh članov posadke.

Prejšnji teden je francosko zahodno obalo prizadela močna nevihta z imenom Miguel. Njen vpliv se je čutil vse do Pariza. Vetrovi so dosegali hitrosti več kot 120 km/h in na atlantski obali povzročali izjemno visoke valove. Brez elektrike je ostalo več kot 28.000 domov. Celo vlaki so se ustavili.

Reševalno plovilo SNSM (Državna organizacija za reševanje na morju) je izplulo na reševalno akcijo v petek zjutraj. Odpluli so na pomoč ribiški ladji, ki je oddala klic v sili. Ko so se od obale pristanišča Sables d'Olonne oddaljili približno 800 m, so visoki valovi prevrnili reševalno plovilo. Vseh sedem članov posadke reševalnega plovila je popadalo v morje. Štirim se je uspelo rešiti in so priplavali do obale. Preostali trojici je na pomoč pohitelo 60 gasilcev in trije helikopterji. Žal jim jih ni uspelo rešiti pravočasno. Iz vode jim je uspelo potegniti le njihova trupla.

Ribiška ladja, ki je klicala na pomoč, se šteje za izgubljeno. Njen lastnik in člani posadke, za katero se ne ve, koliko članov je štela, veljajo za pogrešane.

Ponedeljek 17 Jun 2019

Milijarder iz Združenih arabskih emiratov je priplul v Dubrovnik, kjer se je želel zabavati, ko pa je prejel račun za 50.000 EUR, ga ni hotel plačati.

Sin šejka Združenih arabskih emiratov, Hamaden bin Zajed Al Nahijan, je priplul v Dubrovnik s svojo 141 m dolgo jahto. Večer je v svoji družbi preživel v znanem nočnem lokalu v starem mestnem jedru. Ko je prejel račun, ki je znašal neverjetnih 50.000 EUR, ga ni hotel plačati.

Po navedbah Dubrovniškega dnevnika je šejk naročal pijačo za številna dekleta v lokalu. Seveda jim ni naročal poceni pijače, temveč drag šampanjec. Čez noč so popili na litre alkohola, zjutraj pa jih je presenetil račun v višini 50.000 EUR. Šejk s svojim osebjem je zavrnil plačilo računa. Strinjali so se le s plačilom dela računa, ki se je nanašal zgolj na pijačo, ki so jo popili sami. Pijače, ki so jo naročali številnim dekletom, pa niso hoteli plačati. V prepir so se vmešali varnostniki in nato še policija. Mlajšega moškega in spremstvo nekaterih deklet so odpeljali na policijo. Po streznitvi so premožni gostje priznali, da so pijačo res naročili in popili, ter plačali račun v višini 375.000 HRK.

Foto: Youtube Yacht YAS - prnscr

Četrtek 13 Jun 2019

Via Crucis podvodni muzej je projekt podjetje Blue Nautica iz Trogirja. Je edini Križev pot pod morsko gladino na svetu. Podvodni muzej je v zalivu Jelinak, ki je le dve navtični milji oddaljen od mesta Trogir. Poleg muzeja sta v zalivu tudi izjemno lepa peščena plaža in vodni park, ki ne bo nobenega obiskovalca pustil ravnodušnega. Osnova podvodnega muzeja je križev ...

Četrtek 13 Jun 2019

 

Jadrnice

Plovilo Termin od Termin do Izhodišče Cena Popust Končna cena Rezerviraj plovilo
Elan 384 Impression, let.2007, 3 kab 14.6.2019 18.6.2019* Biograd 1.372,86 € 40% 824 € *,**,*** Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 051 314 382
Y 36, let 2004, 3 kab 15.6.2019 22.6.2019* Biograd 1.730,00 € 45% 952 € Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 051 314 382
Sun Odyssey 43, let 2002, 4 kab 15.6.2019 22.6.2019* Biograd 2.360,00 € 45% 1.289 € *,**,*** Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 051 314 382
Bavaria 31 Cruiser, letnik 2008 15.6.2019 22.6.2019 Izola 1.470,00 € 30% 1.029 € https://thesailmaster.si/bavaria-31-cruiser/871900
Bavaria Cruiser 46, letnik 2018 15.6.2019 22.6.2019 Pirovac 3.550,00 € 42% 2.049 € https://thesailmaster.si/bavaria-cruiser-46-4-kab/850279
Y 36, let 2004, 3 kab 22.6.2019 29.6.2019* Biograd 1.730,00 € 40% 1.038 € *,*** Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 051 314 382
Elan 50, 2018 let, 5+1 kab 22.6.2019 29.6.2019* Biograd 4.600,00 € 45% 2.530 € *,*** Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 051 314 382
Hanse 418, letnik 2018 22.6.2019 29.6.2019 Split 3.490,00 € 43% 1.989 € https://thesailmaster.si/hanse-418-3-kab/1306644
Dufour 56 Exclusive, letnik 2019 22.6.2019 29.6.2019 Trogir 7.800,00 € 24% 5.928 € https://thesailmaster.si/dufour-exclusive-56-4--1-kab/1306648
Sun Odyssey 349,let. 2019, 3 kab 29.6.2019 6.7.2019 Biograd 2.540,00 € 40% 1.524 € Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 051 314 382
Hanse 385, let.2017, 3 kab 29.6.2019 6.7.2019 Biograd 2.860,00 € 40% 1.716 € Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 051 314 382
Elan 384 Impression, let.2007, 3 kab 29.6.2019 6.7.2019 Biograd 2.180,00 € 40% 1.308 € Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 051 314 382
Sun Odyssey 449,let. 2018, 4 kab 29.6.2019 6.7.2019 Biograd 3.850,00 € 40% 2.310 € Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 051 314 382
Sun Odyssey 519,let. 2019, 5 kab 29.6.2019 6.7.2019 Biograd 5.690,00 € 45% 3.130 € Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 051 314 382
Sun Odyssey 349, letnik 2019 29.6.2019 6.7.2019 Vodice 2.690,00 € 50% 1.345 € https://thesailmaster.si/sun-odyssey-349/1745589
Sessa C35, letnik 2018 29.6.2019 6.7.2019 Rogoznica 5.490,00 € 5% 5.216 € https://thesailmaster.si/sessa-c35/1951430
Hanse 400,let.2008, 3 kab  6.7.2019 13.7.2019 Biograd 2.380,00 € 35% 1.547 € Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 051 314 382
Bavaria 39 Cruiser, letnik 2007 6.7.2019 13.7.2019 Trogir 2.200,00 € 47% 1.162 € https://thesailmaster.si/bavaria-39-cruiser/787383
Hanse 455, letnik 2015 6.7.2019 13.7.2019 Punat/Krk 3.600,00 € 29% 2.565 € https://thesailmaster.si/hanse-455/1138302
Sun Odyssey 349, letnik 2015 13.7.2019 20.7.2019 Zadar 2.390,00 € 35% 1.554 € https://thesailmaster.si/sun-odyssey-349-2-kab/851670
Sun Odyssey 389 (2017), 3 kabine 13.6.2019 16.6.2019 Rogoznica 1428,57 30% 928,57 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.
Sun Odyssey 389 (2017), 3 kabine 15.6.2019 19.6.2019 Pula 1428,57 40% 857,14 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 041 975 246
Sun Odyssey 519 (2018), 5 +1 kabina 19.6.2019 22.6.2019 Kaštela Split 3600 25% 2700 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.
Sun Odyssey 389 (2017), 3 kabine 24.6.2019 29.6.2019 Pula 1785,7 30% 1160,71 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 041 975 246
Sun Odyssey 519 (2018), 5 +1 kabina 29.6.2019 6.7.2019 Kaštela Split 5800 30% 4060 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 041 975 246
Sun Odyssey 389 (2017), 3 kabine 1.7.2019 4.7.2019 Rogoznica 1428,57 40% 857,14 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.
Sun Odyssey 389 (2017), 3 kabine 1.7.2019 4.7.2019 Pula 1428,57 40% 857,14 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.

* možni tudi krajši najemi
** zgodnji check in
*** izvenkrmni motor gratis

 

Motorna plovila

Plovilo Termin od Termin do Izhodišče Cena Popust Končna cena Rezerviraj plovilo
Elan power 35 ( 2014),2 kab 15.6.2019 22.6.2019 Pirovac 3900 1170 2730 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Elan power 35 ( 2008),2 kab 15.6.2019 22.6.2019 Pirovac 3900 1170 2730 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Mirakul 40 ( 2017 ),3 kab 15.6.2019 22.6.2019 Pirovac 5500 1650 3850 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Azimut 39 ( 2006),2 kab 15.6.2019 22.6.2019 Pirovac 4500 1350 3150 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Azimut 39 ( 2005),2 kab 15.6.2019 22.6.2019 Pirovac 4500 1350 3150 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Galeon 390 ( 2005 )2 kab 15.6.2019 22.6.2019 Pirovac 5000 1500 3500 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Elan Power 48 ( 2012)3 kab 15.6.2019 22.6.2019 Pirovac 7000 2100 4900 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Elan power 35 ( 2014),2 kab 22.6.2019 29.6.2019 Pirovac 3900 1170 2730 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Elan power 35 ( 2008),2 kab 22.6.2019 29.6.2019 Pirovac 3900 1170 2730 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Mirakul 40 ( 2017 ),3 kab 22.6.2019 29.6.2019 Pirovac 5500 1650 3850 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Azimut 39 ( 2006),2 kab 22.6.2019 29.6.2019 Pirovac 4500 1350 3150 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Azimut 39 ( 2005),2 kab 22.6.2019 29.6.2019 Pirovac 4500 1350 3150 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Galeon 390 ( 2005 )2 kab 22.6.2019 29.6.2019 Pirovac 5000 1500 3500 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Elan Power 48 ( 2012)3 kab 22.6.2019 29.6.2019 Pirovac 7000 2100 4900 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Elan power 35 ( 2014),2 kab 29.6.2019 6.7.2019 Pirovac 3900 1170 2730 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Elan power 35 ( 2008),2 kab 29.6.2019 6.7.2019 Pirovac 3900 1170 2730 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Mirakul 40 ( 2017 ),3 kab 29.6.2019 6.7.2019 Pirovac 5500 1650 3850 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Azimut 39 ( 2006),2 kab 29.6.2019 6.7.2019 Pirovac 4500 1350 3150 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Azimut 39 ( 2005),2 kab 29.6.2019 6.7.2019 Pirovac 4500 1350 3150 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Galeon 390 ( 2005 )2 kab 29.6.2019 6.7.2019 Pirovac 5000 1500 3500 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Elan Power 48 ( 2012)3 kab 29.6.2019 6.7.2019 Pirovac 7000 2100 4900 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Elan power 35 ( 2014),2 kab 6.7.2019 13.7.2019 Pirovac 3900 1170 2730 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Elan power 35 ( 2008),2 kab 6.7.2019 13.7.2019 Pirovac 3900 1170 2730 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Mirakul 40 ( 2017 ),3 kab 6.7.2019 13.7.2019 Pirovac 5500 1650 3850 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Azimut 39 ( 2006),2 kab 6.7.2019 13.7.2019 Pirovac 4500 1350 3150 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Azimut 39 ( 2005),2 kab 6.7.2019 13.7.2019 Pirovac 4500 1350 3150 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Galeon 390 ( 2005 )2 kab 6.7.2019 13.7.2019 Pirovac 5000 1500 3500 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Elan Power 48 ( 2012)3 kab 6.7.2019 13.7.2019 Pirovac 7000 2100 4900 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Sreda 12 Jun 2019

V Punatu je zopet zagorelo. Tokrat na 25 m dolgi jahta, ki je v lasti slovenskega državljana.

V tem primeru ne gre za popolno uničenje plovila v požaru. Kot je iz slik razvidno je zagorelo v srednjem delu plovila. Požar je posadki uspelo pravočasno pogasiti in plovilo rešiti pred najhujšim. Uničen je del desnega boka. 

Več informacij o neljubem dogodku v ponedeljek 17.6.2019.

Sreda 12 Jun 2019

Jasmin Čauševič - Tihi Ocean

Slovenski popotnik in jadralec Jasmin Čaušević, se je leta 2014 odpravil na pot okoli sveta. Pravzaprav to ne bi bilo nič nenavadnega, če se za to Jasmin ne bi odločil opraviti sam z družinsko serijsko jadrnico Bavaria 34, katero ni nič predelal in ne ojačal, da bi lahko zdržala široka morja in valovite oceane. Po prvi etapi od Poreča do Kanarskih otokov in drugi etapi od Kanarskih otokov do Karibov je napisal dve potopisni knjigi, v kateri je dodal ogromno jadralskih podatkov, ter s cenami prikazal, da je sanje mogoče odsanjati z minimalno količino denarja. Sedaj je na poti od Karibov do Avstralije, dolgi 12.000 NM. Bo naš solo jadralec po preplutem zahrbtnem Atlantiku lažje osvojil Pacifik v skoraj 30 dnevni neprekinjeni samotni plovbi? Vse izveste tukaj!

5.9.2019 Savusavu, otok Vanua Levu, Fidji

Ugoden veter, ki me je kar tiščal naprej proti cilju, je bil kriv, da sem zadnji dan naredil v 24 urah 143 NM. Lahko rečem, da sem drugo polovico noči jadral ves čas nad 6,6 vozla. Točka 24-tih ur se je zgodila malo pred vhodom v zaliv in potem sem z motorjem zaplul še kakšnih 8 NM globoko do zaliva, ki je moj tokratni cilj. Torej, 424 NM sem preplul v treh dneh in uri in pol, kar nekako pomeni 5,77 vozla povprečne hitrosti. Zelo sem zadovoljen!

Preden priplujem do zadnjega zaliva, v res mirnem morju izobesim rumeno zastavo, ter se najavim Port kontroli v Savusavu po radiu, a me nihče ne kontaktira nazaj. Poskusim še enkrat, spet nič. Priplujem do rdečih boj (kot mi je to svetoval Pavel) in se kar tam privežem na prvo prosto bojo, saj vidim, da so okoli mene vsaj še štiri barke z rumeno zastavo. Komaj se privežem in izmenjam nekaj prijetnih besed z brhko a mlado Američanko s sosednje barke, mi to prijetno vzdušje pokvari moški glas, ki me kliče po imenu. Hmm. Le kdo bi to bil? In takrat zagledam kako k mladi Američanki prihaja,… David. Tisti David, kateri je plul na Billovi barki od Paname do Hiva Oa in katerega sem jaz skupaj z njegovo takratno punco peljal iz Hiva Oa na Fatu Hivo. Svet je majhen in morda celo okrogel, da se z nekaterimi kar naprej srečujem. Dogovoriva se za kasnejše srečanje na pivu oz. pijači dobrodošlice.

Kmalu pride uradnica, lepa in mlada Fidžijanka in ko ji pomagam stopiti na barko, kot pravi gentlman stare Dunajske šole, mi padejo očala z dioptrijo v morje, nekje na 14 metrov globine. Adijo očala! Zdaj jo bom moral gledati samo od daleč, ker na blizu nimam več ostrine.  Zato pa mi mična gospa pripravi papirje za prijavo in seveda izpiše ne vem koliko zneskov, katere moram kasneje ko vse opravim, plačati v upravni stavbi. Vsaj tu so zelo hitri, 10 minut in je bila gotova. Zdaj moram počakati, da pridejo še ostale službe do mene (carina, policija, zdravstveni inšpektor, …)

Tudi ostali kmalu pridejo in so zelo prijazni. Hitro uredimo dokumente, katerih je pa tokrat res veliko. Nato plačam takso še za carino in nekajkrat se še skupaj pofotkamo, ter se nasmejimo, našim fotkam. Carinik mi ponuja dobra dekleta s Fidžija in pravi, da so čudovita ko jih poročiš. Povem mu, da bi kar dve vzel in če katera ne bo dobra, mu eno vrnem, drugo obdržim. Zato pa gospa z zdravstvene Bio inšpekcije ne more verjeti, da imam naravne modre oči. Ves čas me sprašuje, če imam v očeh morda  obarvane leče. Če bi mi bila všeč, bi ji rekel, da lahko zvečer pod lučjo pogledava, kako je z lečami.

Jasmin Čauševič - Tihi Ocean

Popoldan moram spet veslati, tokrat malo dlje, saj grem še v nabavo, ker sem kar nekaj stvari (zelenjave in sadja vrgel v morje), zdaj pač moram nabaviti novo. Tukaj je kar prometno, ves čas je gneča na cesti in pločnikih, ljudje se sprehajajo, hitijo in kupujejo. V mestu je je marsikaj drugače kot je na Tongi. Razlika je tudi v temu, da so tu zelo prisotni Indijci, kateri imajo kar nekaj trgovin, lokalov in še marsičesa drugega. Vsi moji kolegi, ki so že bili tukaj mi nekako pravijo, da se jih moram izogibati v velikem loku. Zakaj? Tega pa res ne vem. Tokrat zastavice ne bom risal, saj sem našel večjo zastavico za samo dva dolarja. Zdaj že visi na barki.

Zvečer si še popravim uro, zdaj smo samo 10 ur narazen in naredim si večerjo. Tokrat bo več časa, zato si naredim dva dobra kosa pečene jagnetine na žaru, pečen krompir s čebulo in za dobrodošlico eno malo pivo.

6.9.2019 Savusavu, otok Vanua Levu, Fidji

Sinoči sem sem se po večerji ulegel na sedežno v salonu, vsaj toliko, da si malo poravnam »križ« ki me res boli in to iz meni neznanega razloga. A takoj ko se uležem, zaspim. Utrujenost. Tako spim do pol petih zjutraj, pri prižganih lučeh, komarjih,… Pravzaprav sploh ne vem, kako sem lahko tako močno zaspal. Potem se prestavim v posteljo in spim še nekaj časa, tako, da sem vse skupaj spal slabih 12 ur.

Kar nekaj stvari moram narediti po barki, a me zmoti klic Davida, da pride z dekleti na kavo. Seveda, pridite! Čez slabe pol ure pridejo trije, mična mlada Američanka, njena kolegica in David. Skuham kavo, jim podam nekaj piškotkov in skoraj eno uro in pol se pogovarjamo, obujamo spomine, na koncu pa še izvem nekaj zanimivosti glede otokov, vsega ostalega, kar se tiče postankov na otokih, katere so obiskali tudi sami.

Ko odidejo, moram tudi jaz na kopno, saj sem z nekim mojstrom dogovorjen, da mi morda najde uplinjač za moj mali motor. Morda celo rezervoar goriva, pipico, svečko,… in še vseeno ne vem, če bo motor delal. Srečam se z mojstrom in mi pravi, da ni naredil nič, kar bi se dalo, da bi bil moj motor v delujočem stanju. Pozdraviva se in greva vsak svojo pot. Jaz v marino, saj imam dogovor v marini z eno gospo, da bo vprašala svojega šefa za manjše motorje, saj v trgovini prodaja le večje. Pa ga ima, Mercury 3,3 HP. Cena ni pretirana za nov motor, a vseeno mi je predrag in ne sežem tako daleč, saj najprej potrebujem sidrno verigo.

Odpravim se še v sosednjo marino, kašne 3 do 4 km naprej, morda najdem kaj rabljenega. Žal ni ničesar, kar bi me naredilo srečnega. Vrnem se v mesto, odidem še v pisarno, da mi naročijo plovno dovoljenje za obisk otokov, katere sem označil na glavnem dovoljenju. Menda bo to trajalo do jutri in jutri naj se zglasim zopet pri tej prijazni gospe.

Čas imam, zato odidem v trgovino in na kavo. Kava seveda ni takšna kot pri nas v lokalih, čeprav je zelo poceni. Pozno popoldan se vrnem utrujen na barko, skuham večerjo in po sadnem zajtrku je to moj prvi pravi obrok. Rizi bizi in pečen piščanec. Ko pospravim, si odprem en mali radler, nato pa pišem. Delo pač. Pozno zvečer si pogledam še en film in nato grem v posteljo. Jutri je nov dan, dan za delo.

 

7.6.2019 Savusavu, otok Vanua Levu, Fidji

Petek. Vikend in en poseben dan. Zjutraj se prebudim že zgodaj in ravno si kuham kavo, ko me pokliče Luka. Sporoči mi, da je govoril z Žaretom in ker je ravno danes v mestu, me le-ta čaka v marini. Pustim kavo, se oblečem in odveslam do pontona, nato pa se sprehodim do glavne marine. Čeprav ne vem, kako je videti Žare, se ob skupnem pogledu zaveva, da sva prava. Žare je Slovenec, ki je izkoristil možnost hitre upokojitve in odšel v pokoj. Zaradi tega nima prav velike pokojnine, a tukaj se da od nje prav dobro živeti. Že prej je potoval, zdaj pa se je pred sedemnajstimi leti uspel naseliti na Fidžiju. Pravzaprav si je kupil kar nekaj zemlje ob morju na otoku Taveoni, si postavil hišo in kot sam pravi, kmetuje in uživa življenje. Kmetuje? No on temu tako pravi, saj vsake toliko časa posadi nekaj sadnih dreves papaje, pasionke, ter drugih sadežev. Trenutno se nahaja na otoku Vanua Levu, saj pomaga kolegu vzdrževati farmo, ker je ta trenutno odsoten. Žare se je ponudil, da bo on kraljeval na hribu Koravesi in mu čuval farmo ter urejal stvari eno leto in pol, dokler se ta ne vrne.

Jasmin Čauševič - Tihi Ocean

Najprej sva se sprehodila po mestu, da je tudi sam opravil določene obveznosti, nato pa sva šla še na tržnico, kjer mi je podrobno razložil, kje in kaj kupovati. Od tam k mesarju, k peku, on tudi k frizerju, nato pa po večji nakup v trgovino. Po opravljenem nakupu se odpeljeva s taksijem do njegovega skoraj 8 km oddaljenega doma, kjer trenutno stanuje. Ko zloživa nakupljene stvari, mi Žare skuha dober čaj, nato pa začne pripovedovati svojo življenjsko zgodbo. Nekaj let je starejši od mene, a ker oba prav dobro poznava čas v katerem sva živela, ga tudi omenjava. Začela sva ga že zaradi njegovega psa, kateremu je nadel ime Tito. Pa ne da ne bi spoštoval tega imena, enostavno zato, ker sedaj vsaj 10x na dan izgovori to ime. Ima še pet mačk, nekaj kokoši, v velikem ribniku je kar nekaj krapov. Tukaj se počuti kot doma, uživa, čez dan nekaj naredi in posadi, da mu ni dolgčas, veliko bere in predvsem rad kuha. Po ogledani res veliki parceli, začne pripravljati kosilo. Z dvorišča prinaša začimbe, nato domača jajca, v možnarju oz. terilniku zmelje sol, poper, ter druge začimbe. Ob kuhi se ogromno pogovarjava, jaz ga sprašujem, on mi odgovarja. Kasneje jaz pripravim solato, on pa dokonča kosilo in jeva njegovo specialiteto, pašto z mesno omako na njegov način.

Po kosilu skuha še kavo in malo pred nočjo vstanem, saj se moram vrniti v dolino, še preden bo tema. A  preden odidem, mi v nahrbtnik nadeva ogromno sadja: banane, limone, papaja, pasionke,… Maloprej je še deževalo in ko sem šel je bila kamnita pot tudi blatna in spolzka. Vmes se še enkrat ulije dež, a me to ne moti, moker dol ali gor. Po dobrem kilometru in pol, pridem do glavne ceste in ko pripelje prvi taksi, ga ustavim. Tokrat bom poslušal Žareta in naredil kot mi je naročil. Taksi me odpelje še dobrih 6 km do marine in ko vprašam za ceno, mi ta odgovori: 50 centov. Prav imaš Žare, res je tako, od sedaj naprej ustavljam še samo prazne taksije na poti, tako bo ceneje.

Zvečer urejam okoli 70 fotografij, katere sem posnel v tem dnevu in občudujem pokrajino, sadje, pogled na morje, poskušam razumeti človeka, ki je zapustil rodni kraj in našel svoj mir na otokih sreče. In kot sam pravi… narediti je potrebno le prvi korak, za vse drugo poskrbi čas.

8.6.2019 Savusavu, otok Vanua Levu, Fidji

Dolgo sem spal, skoraj do osme ure zjutraj, nato sem pospravil posodo od zajtrka, napisal nekaj stvari ob kavi in zaveslal v mesto.

Najprej grem v čendrarijo (trgovino kjer prodajajo stvari za barko), da vprašam, če je mojster kaj izvedel za moj uplinjač. Žal ne, pravi, da tukaj nihče ne mara motorjev Tohatsu, zato tudi ni rezervnih delov. Tukaj pomenita nekaj samo dve znamki: Yamaha na morju in Toyota na cesti. Ker ne dobim ničesar, se spet pogovarjam o sidrni verigi. Tokrat preračunava in spusti mi ceno za 45 centov po metru. To je samo pljunek v morje in še vedno je draga. Nato mi pravi, naj si grem verigo pogledati tudi v železnino, tam imajo cenejšo varianto. Ker nimam kaj početi, saj že celo dopoldne dežuje v presledkih, se odpravim tja. Sobota je in verniki Hare Krišna so pred eno od trgovin pripravili pravo vegeterijansko pojedino in jo zastonj delijo ljudem, ki so od daleč. Pogovarjam se z vodjo te verske skupine, Radžijem in razloži mi, da jih njihova vera uči, da pomagajo drugim. Tokrat so skuhali velika dva lonca riža, ter dve vrsti zelenjave v omaki. Vsakemu, ki si to želi, mu dajo hrano v posodo iz stiroporja, da jo poje nekje sede, ali pa tudi, da jo odnese domov. Poslovim se od njega in ostalih, čeprav so malo razočarani, ker nisem vzel njihove hrane. Verjetno se to ne spodobi, a kaj naj, saj sem pravkar od zajtrka.

Odidem naprej in najdem Husseinovo železnino. Lastnik je Indijec in kolikor vem, imajo Indijci dobre železarne in železarsko industrijo. Najdem trgovca in pokaže mi verigo. Ima jo nekaj manj kot 30 metrov, a pravi da je »made in China«. Cena je dobra, pol manjša od navtične iz Australije, a vem, da me ne bo dolgo držala, ter bo še pred enim letom zarjavela. Raje ne bi, hvala. Pogledam si še olje za motor. To je malo cenejše kot na bencinski črpalki, a je firma neznana. Tudi tega ne bom, hvala, saj na njem piše »Made in PRC« (People Republic of China).

Sprehodim se še do mestne tržnice in iščem neko zelenjavo, ki bi me zanimala. Vse kar imajo uvoženo je res drago. Paprika in paradižnik staneta 7 EUR po kg!!! Kupim kumare, ki so poceni, nekaj druge zelenjave in fotografiram tržnico, stojnice ter sadje.

Jasmin Čauševič - Tihi Ocean

V pekarni še kupim kruh, nato se sprehodim do marine, ter zaveslam nazaj do barke. Vmes me dobi dež, ki se obrne v ploho in sem že moker do kože. Na barki se preoblečem, skuham si čaj, saj je za kavo še malo prehitro. Zunaj še vedno dežuje, zato popoldan berem knjigo in ob njej za pol ure zaspim. Prebudila me je misel na popoldansko kavico in piškot. Ob kavi pišem članek za reportažo v časopisu, pripravljam fotografije, izbiram besede. Bivanje na otoku ni samo uživanje, kot nekateri mislijo, tudi delati je potrebno, a vesel sem, da je moja pisarna na morju.

Zvečer si naredim večerjo, pojem jo v salonu, saj zunaj še vedno dežuje. Poženem motor, kajti potrebujem elektriko, saj ni bilo sonca, da bi mi pomagal polniti akumulatorje. Tako je minil še en dan  v deževnem dnevu, ko sem na Fidžiju.

9.6.2019 Savusavu, otok Vanua Levu, Fidji

Danes je nedelja in po včerajšnjemu slabem vremenu je danes prav tako kislo in oblačno jutro. Mar ne bo sonca? Kdo mi bo napolnil akomulatorje? Vem, motor. Vključim delovanje motorja in ob enem čakam, da se jadrnica z Ameriško zastavo premakne s svoje boje in odpluje iz zaliva. Ko se to zgodi, me marinero s čolnom pozove, da se prestavim z barko na njihovo mesto, saj sem to včeraj prosil. Zakaj? Zato, ker bom potem od barke do dingi pontona oddaljen samo 70 metrov in ne več 400 metrov.  Torej bo po novem manj veslanja. Ko se prestavim, se privežem za popolnoma nov mooring oz. bojo in že sem v dingiju ter veslam na obalo. Spotoma odnesem še smeti in sem že na cesti. Nedelja je, jaz pa sem obljubil Žaretu, da se odzovem na njegovo povabilo, na nedeljsko kosilo. A najprej moram priti do njega. Avtobusi ne vozijo, taksiji pa so tako redki na cesti, da bi jih lahko s prsti preštel, poleg tega je vsak ki se pelje mimo nabito poln. Nimam druge, kot da pešačim slabih 8 km, od tega dobrih 1,5 km visoko v hrib. Vmes še večkrat dvignem palec, a mi nihče ne ustavi. Pogledam če sploh stojim na pravi strani ceste, saj je vozni režim obrnjen od našega, torej vožnja po levi. Vse je v redu, le ljudje mi ne ustavijo. Tujec, ki se sprehaja v nedeljo ob cesti, po moje nima vseh pik v glavi.

Po dobri uri in pol le pridem do posestva in pozdravim Žareta. Ta je že skuhal kosilo, dobro domačo juho. Zgodaj zjutraj, še v temi, je pokončal enega petelina in ga skuhal, že včeraj je izkopal poseben koren, ki je podoben po okusu krompirju in spekel Fidžijski hrustljav krompirček. Naredil je še solato in kaj lahko človek še pričakuje boljšega za nedeljsko kosilo.

Po čudovitem in dobrem kosilu sva se sprehodila po posestvu, kjer mi je Žare razkazal nekaj zelišč, listov in seveda dreves, ter mi povedal, za kaj se kakšno od teh uporablja. Eni listi so tako dišali, da sem si jih podrgnil pod nosom in potem mi pove, da so ravno ti listi dobri za inhalacijo, kadar si prehlajen. Ni kaj, hitro se učim in srkam v sebe, vse kar mi lahko prav pride.

Vmes narediva še nekaj fotografij, saj Žare res dobro fotografira in ima to v sebi še iz časov, ko je še delal v Sloveniji. Popoldne pa se spet pripravlja k dežju, zato se po popiti kavi poslovim in Žare mi poda še veliko vrečko sadja, polno banan, pasionk in papaj. Hvala ti, poslovim se in grem. Čaka me spet dolga pot nazaj do barke.

Jasmin Čauševič - Tihi Ocean

Tokrat sem prišel po hribu do glavne ceste in po slabih dveh kilometrih ravne ceste ustavim taksi, ki me zapelje za 1 dolar do marine. V roke mu porinem 2 dolarja, saj me je rešil peklenskih muk. Če bi moral hoditi še 500 metrov, bi se ustavil in sedel, saj mi je prst na nogi tako zatekel, da je bil videti kar grozljiv. Ob tem sem čutil močno bolečino, ki je verjetno posledica preobremenitve sklepov, katere je že dodobra načela dolgoletna putika.

Zvečer na barki napišem del članka za novo naročilo v navtični reviji in napišem ta tekst za blog. Dan se končuje in prijetno je bilo v družbi Slovenca, ki živi na Fidžiju in s katerim sva se res dobro ujela.

10.6.2019 Savusavu, otok Vanua Levu, Fidji

Včasih res ne vem kaj je boljše od vremena, dež in oblačno vreme ali sonce, katero pripeka in greje. Prebral sem, da je tudi v Sloveniji vroče in tako nisem samo jaz podvržen vročini. Bo pa zato več energije v akumulatorjih. In ko smo že pri njih, sem danes doživel šok, saj mi je zjutraj na komandni tabli gorela rdeča lučka, to pa pomeni, da z akumulatorjema nekaj ni v redu. Zato sem se takoj po kavi vrgel na delo in odklapljal kable, meril in na koncu ugotovil, da ko ima hudič mlade, jih ima po navadi kar nekaj. Poleg verige, motorja in kapljajoče vodne črpalke, bo očitno potrebno nabaviti še nova akumulatorja. Eden od dveh je izpustil dušo, ter je obremenjeval še drugega. Ta drugi pa je na zadnjih izdihljajih in upam, da mu je dano že nekaj časa življenja z mano. Potrpi!

Jasmin Čauševič - Tihi Ocean

In ker že imam orodje v salonu, se odločim, da bom nadaljeval z delom, saj mi je le-to kar naenkrat zadišalo. Razdrl bom del motorja in poskušal popraviti tesnenje vodne impelerske črpalke. Ta že nekaj časa poleg nekaj kapljic vode spušča tudi olje. Tudi ona ima svojo rak rano in me počasi zapušča, a tudi ona je precej draga in morala bo počakati na vrsto. Zato odvijačim stopnice, da imam lažji dostop do motorja, jih odstranim, poberem olje in vodo, ter očistim del, kjer bom delal. Odvijem vodno črpalko, vse dobro olistim, razmastim, nato pa s silikonsko visokotemperaturno maso pričvrstim tesnilo in drugi del pri motorju. Vse skupaj spravim v red kot je bilo včasih. Zdaj mi manjka le še olje, ki pa ga žal nimam na barki. Torej moram v mesto in tam se pozanimam za dobro in cenovno ugodno motorno olje. Ker sem že spet v železnini, kjer imajo skoraj vse, se pozanimam še za akumulatorje in njihovo ceno. Ni kaj, dragi so, znamka pa ne znana. Zamahnem z roko, pa saj še niso na vrsti za nakup. Vmes slučajno najdem še prodajalno, kjer prodajajo pivo in druge alkoholne pijače. Tukaj alkohol ne prodajajo kot pri nas v marketu na policah, ampak imajo zato določene trgovine, ki to prodajajo samostojno ali v sklopu večjih marketov. Nič ne bom kupil, me pa zanimajo cene. Kar na rit me je vrglo, ko sem zagledal ceno viskija, litrske steklenice rdečega J.W.. Cena je skoraj petkratnik naše slovenske cene. Pivo je tudi nekaj dražje kot na Tongi in najcenejši rum je tukaj tako drag, da bi stal en krof na Fidžiju kot šest krofov na Trojanah. Ne razumem, kako si lahko to ljudje privoščijo, saj tudi vino in penina nista nič kaj poceni. Očitno je tudi tukaj tako, da je biti alkoholik velik privilegij.

Jasmin Čauševič - Tihi Ocean

Pet litrov olja kupim na bencinski črpalki in grem do dingi pontona. Vroče je, bolj kot sem pričakoval. Zato odveslam do barke in najprej spraznim in ven povlečem staro olje iz motorja, nato dolijem novega. Tako, zdaj upam, da bo nekaj časa mir.

Ob popoldanski kavi s tremi piškotki napišem nekaj stavkov na računalniku in obdelam nekaj fotografij za navtično revijo. Sedim v kokpitu in razmišljam, kako dobre delovne pogoje imam v svoji pisarni. Prijetno je pisati in imeti mir, zraven pa stavki letijo na ekran.

Kasneje se odločim, da grem do obale natočiti nekaj vode. Tukaj v zalivu je voda umazana, videl sem nekaj cevi, ki so napeljane v morje in sumim, da se iz njih izliva nečista voda. Zato tukaj ne bom delal vode in si jo bom raje vozil z obale. Nekaj jo še imam s Tonge, a ker je eden rezervoar že prazen, je bolje, da kar pričnem z delom. Za vodo imam samo dva 20 litrska kanistra, zato tokrat dvakrat preveslam pot do obale in si natočim 80 litrov vode, za prvo silo. Jutri bom pripeljal še dva krat in tank bo spet poln. Voda je dobra za tuširanje, pranje posode, ni pa dobra za piti, zato si bom moral v naslednjih dneh vodo kupiti v marketu. Upam, da je vsaj ta poceni in ni podobna cenam alkohola.

Zvečer si naredim še dobro večerjo in potem se sprostim ob gledanju filma, ter odidem spat.

 

  < Tihi ocean - Plovba proti otokom Fiji        Savusavu, otok Vanua Levu, Fidji >

 Njegove dosedanje dogodivščine si lahko preberete tudi v njegovih knjigah:

 

Skriti paradiž (plovba preko Pacifika 9020 nmi)

Sam prek oceana (plovba preko Atlantika, 3779 nmi)

Ljubezen pod jadri (erotični roman)

Šepet vetra in valov (plovba od Poreča do Las Palmasa, 3114 nmi)

Izkoristite akcijo in pri nakupu kompleta prihranite 27,90 EUR!
Namesto 66,90 EUR samo 39,00 EUR

Besedilo in Foto: Jasmin Čaušević

Torek 11 Jun 2019