Zadnje iz eTrgovine

719.20€

Litijeve (LiFePO4) baterije so posebej primerne za uporabo na plovilih, kot servisne baterije. Imajo izjemno kapaciteto, majhno težo in izjemno dolgo življenjsko dobo, ki je tudi do desetkrat daljša od klasičnih trakcijskih, gel ali AGM akumulatorjev. Zaradi napredne tehnologije in številnih komponent, ki ščitijo baterijo pred poškodbami, je garancija, ki jo nudijo proizvajalci, bistveno daljša od klasičnih svinčenih baterij. Kvalitetnejše litijeve baterije imajo tudi do 3-letno garancijo.

Nova tehnologija prizmatičnih celic poleg izjemne gostote električne energije zagotavlja tudi izjemno življenjsko dobo. BlueCell 150 Ah baterija omogoča kar 3000 praznjenj baterije več kot 80 %, kar je kar 1000 ciklov več. Seveda omogoča tudi praznjenje do 100 % nazivne kapacitete brez bojazni, da se bo baterija zaradi tega uničila, kot bi se to zgodilo pri svinčeni bateriji. Njihova življenjska doba je več kot 10 let oziroma več kot 6000 ciklov praznjenj preko 50 %. 

Za kaj so litijeve baterije prihodnost v navtiki

Litijeve baterije prinašajo največjo prednost kot porabniške oziroma servisne baterije. Njihove največje prednosti so:

  1. dvakrat večja uporabna kapaciteta
  2. za polovico manjša teža
  3. trikrat daljša garancijska doba
  4. do desetkrat daljša življenjska doba
  5. samodejni nadzor polnjenja in praznjenja baterije
  6. zaščita pred kratkim stikom
  7. možnost priklopa solarnih celic
  8. možnost vzporedne ali zaporedne vezave več baterij (večja napetost ali kapaciteta sistema)
  9. zelo nizko praznjenje v času mirovanja
  10. stabilna napetost baterije vse do 95 % izpraznjenosti
  11. ni vzdrževanja

Tehnični podatki BlueCell 120Ah 12V:

  • Nazivna napetost: 12,8 v
  • Nazivna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
  • Uporabna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
  • Uporabna energija:  1920 Wh
  • Samodejno praznjenje: <3,5% mesečno
  • Življenjska doba: > 3000 pri praznjenju preko 80%
  • Življenjska doba: > 6000 pri praznjenju preko 50%
  • Tok polnjenja: 150 A
  • Tok praznjenja: 150 A
  • Tok praznjenja (do 3 s): 200 A
  • Izklop nizka napetost: 10 V
  • Temperaturno območje praznjenja: od -10°C do +75°C
  • Temperaturno območje polnjenja: od -0°C do +65°C
  • Vodoodpornost: IP55
  • Teža: 17,2 kg
  • Dimenzije (DxŠxV): 485x172x240 mm

Garancija na baterije BlueCell je 3 leta!

BlueCell 150Ah 12V - Navtična Litijeva baterija

Zadnji video

Za jadralci je drugi dan odprtega evropskega prvenstva razreda finn v Barceloni. Po krajšem čakanju je flota finnov v lahkem vetru odjadrala prvi današnji plov, v nadaljevanju se je veter še nekoliko okrepil, tako da so jadralci v vetru, ki je pihal s hitrostjo od 12 do 14 vozlov odjadrali še en plov. Vasilij Žbogar je danes v cilj prijadral kot 22. in osmi in je po treh odjadranih plovih po za zdaj neuradnih rezultatih napredoval na osmo mesto. Jan Orel pa je zabeležil 76. in 80. mesto je na skupnem 82. mestu.

Po dveh dneh in treh odjadranih plovih je še vedno v vodstvu Hrvat Milan Vujasinović, na drugo mesto se je povzpel Novozelandec Josh Junior, tretji pa je Madžar Zsombor Berecz.

Do petka je pred jadralci še šest plovov, v soboto pa se bo najboljših deset jadralcev pomerilo v regati za medalje, preostali pa v finalni regati.

Vir: JZS.si, Foto: Robert Deaves/Finn Class

Sreda 09 Mar 2016

Carver Yachts, ki je nedvomno ena izmed najbolj inovativnih ameriških ladjedelnic, je na Salonu plovil v Miamiu predstavila svojo novo jahto C50 Command Bridge.

Nova elegantna jahta se lahko pohvali s tremi spalnicami, dvema toaletnima prostoroma in prostornim salonom.

C50 ima zelo značilno obliko premca. Linije boka so močno dvignjene, zato je notranjost plovila prostornejša in plovba v razburkanem morju bolj udobna.

Bočna prehoda s premca na krmo plovila sta v enem nivoju in omogoča enostavno ter varno prehajanje, tudi ko je prehod moker ali pa plujemo po višjih valovih. Na krmi je fiksna, široka kopalna ploščad, ki omogoča enostaven dostop do vode. Nadvse vesele jo bodo tudi družine z majhnimi otroci. Če želimo, nam po naročilu lahko izdelajo ločeno ploščad s hidravličnim sklopom za spuščanje in dvigovanje. Poleg sedežne garniture na krmi ima plovilo elegantno sedežno garnituro še na premcu plovila, tretja pa je na fly bridge-u, kjer je dovolj prostora za obedovanje celotne posadke z lepim razgledom na okolico.

Pri novi petdesetici se vse vrti okrog prostornosti in enostavnega dostopa do vsakega dela plovila. Pri Carverju jim je uspelo izdelati plovilo, ki je eno najbolj prostornih v svojem razredu. Stopnice na fly bridge so široke in omogočajo enostavno vzpenjanje in sestopanje. Na fly bridge-u ima kapitan bogato odmerjen in eleganten prostor za upravljanje plovila. Sedežna garnitura z veliko mizo omogoča sproščeno uživanje ob kozarcu vina ali večerji. Da kuharju ne bo potrebno hoditi v podpalubje, je tudi tu na voljo priročen žar, hladilnik, ledomat, umivalnik in omarice za shranjevanje vse potrebne kuhinjske opreme.

Na glavnem krovu sta kuhinja in krmarnica. Krmarju je namenjen širok sedež na desni strani plovila, kamor se lahko med plovbo udobno namestita dve osebi. Prav tak prostor je tudi na levi strani plovila. Če bomo pluli v slabem vremenu, bo tu dovolj prostora za namestitev cele družine. Salon in krmo loči steklena pregradna stena, ki jo lahko v celoti odpremo in povežemo salon s krmo.  Velika stekla so tudi na bokih salona in prepuščajo v notranjost veliko naravne svetlobe ter nudijo pogled v vse smeri.

Tri kabine so v podpalubju. Lastniška kabina ima veliko dvojno posteljo s prostim prehodom na treh straneh, sedežno garnituro ter velik televizor. Ima lastno kopalnico, ki jo lahko primerjamo s tistimi v razkošnih vilah. Soba za goste je v premcu plovila in je nekoliko manjša od lastniške. Ima dvojno posteljo, kopalnico pa si deli z najmanjšo sobo v kateri sta dve ločeni postelji. V celotnem plovilu je stojna višina 198 cm, v salonu pa celo 203 cm.

Za udobno plovbo skrbi sodobna motorizacija plovila. V osnovni različici jo poganjata dva Cummins dieselska motorja s 480 KM. Če ste ljubitelj hitrejše plovbe, se lahko odločite za močnejše motorje, z 600 ali pa celo 715 KM.

Tehnične lastnosti:

Dolžina čez vse: 15.19 m
Širina: 4,78 m
Teža (s standardnimi motorji): 19051 kg
Rezervoar za gorivo: 2082 l
Rezervoar za vodo: 568 l
Ležišč: 6

Več informacij je na voljo pri zastopniku, podjetju As Boats iz Frama. www.as-boats.si


Sreda 09 Mar 2016

Vabimo vas, da se nam pridružite na Starboard S-adventure izzivu, ki bo potekal v nedeljo, 17. aprila, na plažži v Portorožu. Na spomladanskem veslaškem dogodku boste lahko zaveslali s kajakom ali SUP-om na različno dolgih trasah po Piranskem zalivu, v rekreativnih in tekmovalnih kategorijah.

Adventure (rekreativci)

Udeleženec, ki s prevozom na dogodek pusti najmanjši ogljični odtis, dobi največ časovne prednosti na startu. Veslači dobivajo informacije o poteku trase sproti med veslanjem, na kontrolnih točkah. Nekatere od njih zajemajo tudi opravljanje dodatnih nalog. Tako za dober rezultat ni dovolj samo majhen ogljični odtis in hitro veslanje, pomebne so tudi druge veščine, kot so orientacija v prostoru, iznajdljivost, spretnost, …

-kajak 16 km
-kajak 8 km
-SUP 8 km
-SUP 4 km

Race (tekmovalci)*

Vesla se na čas.

-SUP pokal Slovenije 8 km
-kajak junior (U12 in U14) 4 km
-SUP junior

Vse informacije o dogodku lahko dobite na: http://www.s-adventure.com/izziv/ ali telefonski številki: +38631216262

Torek 08 Mar 2016

Ta vikend je v organizaciji ŠD Piran v Portorožu potekala druga od kriterijskih regat za razred optimist, Spring_meeting2016regata Spring Meeting. V petek, soboto in nedeljo se je skoraj 140 jadralk in jadralcev iz Italije, Nemčije, Avstrije, Hrvaške, Madžarske in Slovenije petih plovih pomerilo za čimboljše uvrstitve.

V razredu optimist je v absolutni konkurenci zmagal Filippo Costa (CDV Muggia), drugi je bil Leonardo Honold (Bodensee YC), tretji pa Matej Planinšič (JK Pirat Portorož). Prvo mesto med dekleti si je prijadrala Giorgia Sinigoi (JK Čupa), drugo mesto je osvojila Rosa Doner (KYCK), tretje pa Caterina Sedmak (JK Izola).

Med kadeti je prvo mesto osvojil Luka Zabukovec (JK Jadro Koper), drugi je bil Jan Basi (JK Jadro Koper), tretji pa Nicolo Coslovich (SNPJ). Med kadetinjami je zmagala Alja Petrič (JK Jadro Koper), druga je bila Elena Degrasi (Societa Triestina Vela), tretja pa Chiara Barbarotto (ASS Velica Lido).

Zaradi tehničnih težav z računalnikom je regatni odbor rezultate delal ročno in z delom končal pozno. Vsem tekmovalcem bodo priznanja podelili ob velikonočni regati konec marca 2016.

Vir: JZS.si

Torek 08 Mar 2016

V Barceloni v Španiji se je danes s prvim plovom začelo odprto evropsko prvenstvo razreda finn, na katerem se bodo jadralci pomerili za naslov evropskega prvaka v članski in mladinski konkurenci. Flota 90 finnov je zaradi pomanjkanja vetra najprej čakala na obali, potem pa v šibkem vetru, ki je pihal s hitrostjo do 7 vozlov odjadrala enega od predvidenih dveh plovov. Na startni liniji sta tudi dva slovenska predstavnika, ki se bosta v naslednjih dneh potegovala za čim boljše uvrstitve. Vasilij Žbogar je solidno začel in v edinem današnjem plovu v cilj prijadral na 13. mestu in je po za zdaj neuradnih rezultatih na 13. mestu. Mladinec Jan Orel pa se na eni svojih prvih regat v razredu finn ni najbolje znašel in prvi plov končal na 87. mestu in je po prvem dnevu na 87. mestu.

Prvenstvo je najbolje začel Hrvat Milan Vujasinovic, ki je po današnjem dnevu na prvem mestu, drugi je Grk Ioannis Mitakis, tretji pa Danec Jonas Hoegh-Christensen. Jutri se evropsko prvenstvo nadaljuje, predvideni so trije plovi, do petka se bodo jadralci pomerili še v devetih plovih, v soboto pa se bo najboljših deset jadralcev pomerilo v regati za medalje, preostali pa v finalni regati.

Vir: JZS.si, Foto: Robert Deaves/Finn Class

Torek 08 Mar 2016

Tehnologija, ki je uporabljena na jadrnicah J/88 Oceanvolt in Arcona 380Z je prejela prestižno Pittmanovo nagrado za navtično inovacijo leta 2016.

Kljub temu, da vsako leto v navtiki zasledimo številne izboljšave, so jadrnice vse večji porabnik energije tako na sidru kakor med plovbo. Ker pa želimo, da bo jadranje kar najbolj ekološko, je potrebno uporabiti čim več obnovljivih virov energije.  Na plovilu je poleg vetra možno izkoristiti tudi sonce. Jadrnice so izjemno omejene z uporabno površino, kamor lahko namestimo solarne panele. Največja neizkoriščena površina so jadra.  Podjetje UK Sailmakers Power Sail je izdelalo posebno folijo, ki jo lahko vgradimo v jadro in med plovbo ali na sidru proizvajamo električno energijo. Jadrnici J/88 Oceanvolt in Arcona 380Z sta prvi jadrnici, ki za pogon vseh sklopov na plovilu uporabljata zgolj električno energijo. Z pri oznaki 380Z pomeni "Zero emmision" - ali po slovensko brez emisij toplogrednih plinov. (O jadrnici smo že pisali v članku: Arcona 380 - prva energijsko avtonomna jadrnica )

Tehnologijo so prvič uporabili v novembru leta 2014 na 3500 nmi dolgi regati Route de Rhum, ki prečka Atlantski ocean. Kmalu za tem se je na trgu pojavila jadrnica Arcona 380Z, serijsko plovilo, ki ima v glavnem jadru vgrajeno fotovoltaično folijo s površino 7 m2. Sedaj pa se je na trgu pojavila jadrnica J/88 Oceanolt, ki za polnjenje baterij poleg folije v jadrih, uporablja še hidrogenerator in dodatne solarne panele nameščene na bimini. Ker je plovilo preskrbljeno z električno energijo, ima vgrajen le električen motor finskega proizvajalca Oceanvolt. Moč motorja se na vodo prenaša s pomočjo saildive-a. Z uporabo vrhunske tehnologije, ki so jo razvili v finskem podjetju, si je plovilo prislužilo kar ima Tesla med jadrnicami. Ko so baterije polne, lahko jadrnica z motorjem prepluje 20 nmi. V kolikor plujemo z jadrom in dodatnimi solarnimi paneli nameščenimi na bimini, lahko s hitrostjo 6,5 vozla plujemo kar cel dan oziroma preplujemo med 50 in 60 nmi.

Ponedeljek 07 Mar 2016

Truplo nemškega jadralca Manfreda Fritza Bajorata so našli mumificirano za krmarsko mizico njegove jadrnice.

Truplo nemškega jadralca so našli na njegovi jadrnici v bližini obale Barobo na Filipinih. Poleg njega so na mizi našli pismo, ki ga je pisal svoji ženi in številne družinske fotografije. Njegovo truplo je bilo poleg radijske postaje, preko katere je verjetno hotel vzpostaviti svoj zadnji klic. Truplo je dobro ohranjeno. Skoraj kot bi bilo mumificirano. Visoke temperature in slanost zraka sta njegovo truplo ohranile v neverjetnem stanju. Kdaj je Manfred umrl in zakaj, trenutno še ni znano.

Jadrnico in jadralca sta našla dva filipinska ribiča. Ko sta vstopila v plovilo sta bila šokirana. Manfred je svoji ženi Claudii, ki je umrla leta 2010 za rakom, napisal: »Trideset let sva bila skupaj na isti poti. Moč demonov je bila močnejša od volje do življenja. Ti si odšla. Naj tvoja duša najde mir. Tvoj Manfred.«

Njegova 44 čevljev dolga jadrnica z imenom Sayo je plula po svetu zadnjih 20 let. V kabini jadrnice, ki je bila do polovice potopljena, so našli album s slikami njegove družine, številne pločevinke in obleko. Zakaj je jadralec umrl še ni znano. Ne vedo niti ali je umrl naravne smrti ali je bil umorjen. Po informacijah njegovih prijateljev se je nazadnje javil preko facebooka pred letom dni, ko je imel rojstni dan. 

Nove informacije v zvezi z najdbo lahko preberete v članku: Ekipa LMAX regate Clipper, srečala mrtvega jadralca že meseca januarja

Vir: http://www.dailymail.co.uk/

Ponedeljek 07 Mar 2016

V petek, 4.3.2016 je prišlo do tragične nesreče. Trajekt Refelia II se je potopil.

Trajekt Rafelia II povezuje pristanišče Gilimanuk na otoku Bali s pristaniščem Banyuwangi na Javi. Ob 12:50 uri je trajekt izplul iz pristanišča Gilimanuk. Le 15 minut kasneje se je potopil v ožini med otokoma. Trajekt se je prevrnila na bok v manj kot minuti. Na njem naj bi bilo 51 potnikov in 14 članov posadke. Na kraj nesreče so takoj pripluli reševalci in rešili 41 oseb. Ker se je nekaj potnikov rešilo samih in s pomočjo lokalnih ribičev, ki so pripluli do trajekta, niso vedeli točno koliko ljudi je ujetih v trajektu in koliko jih je potrebno iskati. 32 vozil, ki so bila na trajektu je potonilo skupaj z ladjo.

Reševanje se je zaključilo v soboto, ko so v ladji našli truplo kapitana in še štirih oseb, ki jih niso našli v petek. Tako so po podatkih, ki so jih imeli, našli vse osebe, ki so bile na trajektu. Poleg petih preminulih oseb, se je v nezgodi več kot deset oseb poškodovalo, ko so skakali s trajekta v vodo.

Do nezgode naj bi prišlo zaradi vdore vode v trajekt takoj po izplutju iz pristanišča. Trajekt na katerem bi bilo lahko največ 37 potnikov in 14 članov posadke je bil preobremenjen. V reševalni akciji so namreč rešili skupno 81 oseb.

Vir: ShanghaiDaily

Ponedeljek 07 Mar 2016

Alex Schulze je ponosni lastnik dveh labradorcev, ki ju je naučil loviti jastoge.

Alex ima dva labradorca. Črna labradorka z imenom Lila in čokoladni Maverick sta izjemno učljiva ljubitelja vode. Ko so se nekega dne potapljali , je Alex prišel na idejo, da bi bili lahko njegovi ljubljenčki  koristni. Psa je motiviral, da sta se potopila in Lila je v prvem poizkusu na površje priplavala z jastogom v gobcu.

Kako psa lovita jastoge, si lahko ogledate v videu:

Ponedeljek 07 Mar 2016

Na Kanarskih otokih se je danes z zadnjimi tremi plovi končalo odprto evropsko prvenstva razreda laser in laser radial.

Najvišje uvrščeni Slovenec je Žan Luka Zelko v olimpijskem razredu laser, ki je zabeležil še 61., 47. in 33. mesto in prvenstvo končuje na 52. mestu in 45. mestu v evropski razvrstitvi. Nik Pletikos je danes končal kot 39., 32. in 20. v srebrni skupini in je na skupnem 76. mestu in 68. mestu v evropski razvrstitvi. Do zmage in naslova evropskega prvaka je prijadral Šved Jesper Stalheim, na drugem mestu končuje Korejec Jeemin Ha, tretji pa je Norvežan Kristian Ruth.

Edina slovenska jadralka Kim Pletikos v olimpijskem razredu laser radial je danes v cilj prijadrala na 10. in 14. in 28. mestu srebrne skupine in se povzpela na končno 64. mesto in 56. mesto v evropski razvrstitvi. Zlato in naslov evropske prvakinje je osvojila Nizozemka Marit Bouwmeester, srebrna je Švedinja Josefin Olsson, bron pa gre Finki Tuuli Tenkanen.

Vir: JZS.si; Foto: Tino Armas / European Laser Senior Championship 2016

Sobota 05 Mar 2016