Zadnje iz eTrgovine

24.99€

V knjigi Mayday je predstavljen izbor najbolj zanimivih in obenem tragičnih pomorskih nesreč, ki segajo od 2. svetovne vojne pa vse do sedanjosti. Vsem zgodbam v knjigi, ki opisujejo nenavadne pomorske avanture: žalostne, drzne, tragične, smešne ali komaj verjetne, je klic na pomoč - MAYDAY skupni imenovalec.

Iz vsebine:

  • Namesto uvoda
  • 117 dni na pragu smrti
  • Anatomija nekega brodoloma
  • Knjiga, ki ne bo napisana
  • Cena slave
  • Poročilo gospoda Roba Widdringtona, prvega častnika ameriške raziskovalne ladje Roger Rewelle
  • Ledena krsta
  • Panika v Sredozemlju
  • Dvakrat okoli Rta Horn
  • Torpedo - made in Germany
  • Morje z napako
  • Havenly tweens
  • Vihar viharjev - po dogodku posnet tudi film The perfect storm
  • Nori Viking na Antarktiki

Avtor Jože Mušič, mojster fotografije in filmar, jadralec, popotnik, vsestranski športnik in prvi Slovenec, ki je objadral svet. Je avtor in prevajalec številnih fotomonografij in potopisov: Melodije vetra, Zlati valovi, Dolga pot čez oceane ... 

Odlomek (117 dni na pragu smrti):

Dnevi so prešli v tedne, tedni v mesece, borba za preživetje je zahtevala vedno več napora. Napihljivi splav, ki jima je nudil edino zaščito, je razpadal, neprestano je bilo treba izmetavati vodo in črpati zrak. V dveh hudih viharjih sta izgubila streho nad splavom, kompas in nekaj plastenk z vodo; zbolela sta, dobila hude sončne opekline po telesu, zaradi slane vode pa boleče izpuščaje po koži. Podhranjena in dehidrirana sta se komaj še premikala. V štirih mesecih je plulo mimo sedem ladij, ne da bi ju kdo opazil. Bil je 117 dan.

Cena v prednaročilu: 19,99 EUR (do 1.4.2020)

Cena po izidu: 24,99 EUR

Darilo ob naročilu za prvih 30 kupcev – MOLITEV PRED PLOVBO (Joža Horvat).

Jože Mušič: MAYDAY

Zadnji video

V letošnjem letu bosta, skladno s sklepom skupščine sekcije, organizirani dve pokalni tekmovanji. Pokal Slovenije se bo točkoval za jadrnice, ki tekmujejo po hendikep sistemu ORC, Pokal slovenske obale pa za jadrnice odprtih razredov, ki se bodo ponovno razvrščene med regatne in potovalne jadrnice.

Za ORC prvenstvo Slovenije bodo štele naslednje regate:

  • One Night Cup, 22. maj
  • One Sails Cup, 23. in 24. maj
  • Pokal Val Navtike, 29. in 30. avgust

Za končno razvrstitev ORC prvenstva Slovenije bodo šteli posamezni plovi. Tekmovalo se bo v razredih A, B in C in v absolutni razvrstitvi.

Za Pokal Slovenije za hendikep sistem ORC bodo štele naslednje regate:

  • Izolanka, 13. maj (datum bo najverjetneje še spremenjen)
  • One Sails Cup, 23. in 24. maj
  • Merkur Cup, 6. junij
  • Pokal Val Navtike, 29. in 30. avgust
  • Šavrinska regata, 5. september
  • BYC regata, 26. september
  • Skipper Cup, 3. oktober (datum bo najverjetneje še spremenjen)
  • Zaključna regata, 24. oktober

Točkovanje bo enako kot v letu 2019. Če bodo izpeljane do vključno štiri regate, bodo za končni rezultat štele vse regate, če bo izpeljanih pet ali šest regat, se bo odbijal najslabši rezultat, če bo izpeljanih sedem ali osem regat se bosta odbijala dva najslabša rezultata. Tekmovalo se bo v razredih A, B in C in absolutni razvrstitvi.

Za Pokal slovenske obale za odprte razrede bodo štele naslednje regate:

  • Izolanka, 13. maj (datum bo najverjetneje še spremenjen)
  • Marinada, 16. maj
  • One Sails Cup, 23. in 24. maj
  • Merkur Cup, 6. junij
  • Regata prijateljstva Milje – Portorož – Milje, 20. in 21. junij
  • Pokal Val Navtike, 29. in 30. avgust
  • Šavrinska regata, 5. september
  • BYC regata, 26. september
  • Skipper Cup, 3. oktober (datum bo najverjetneje še spremenjen)
  • Zaključna regata, 24. oktober
  • Martinova regata, 7. november

Točkovanje bo določil UO sekcije za velike jadrnice. Pri izračunu skupnega rezultata se bo odbijalo večje število regat. Jadrnice bodo tekmovale razdeljene v razrede glede na dolžino preko vsega ter bodo nadalje deljene na vrsto regatne in potovalne.

Na vseh regatah v letu 2020, vključno z ORC državnim prvenstvom, bodo starti za jadrnice v sistemu ORC in jadrnice odprtih razredov skupni.

Vir: JZS.si

Torek 25 Feb 2020

Letošnje Evropsko plovilo leta v razredu med 14 in 20 m je Solaris Power 48 Open. Italijanska ladjedelnica stalno razvija koncept tradicionalnega ameriškega plovila tipa lobster. Tokrat so svojo moderno vizijo predstavili v plovilu 48 Open. Gre za eno redkih plovil v tej velikosti, ki je tipa walkaround, kar pomeni, da lahko obhodimo celoten krov. Poleg te lastnosti pa je š...

Torek 25 Feb 2020

Eden izmed vodilnih svetovnih proizvajalcev tekstila za navtične namene Sunbrella, je začel  izdelovati visokokakovostno sintetično usnje.

Podjetje Sunbrella vsi navtiki dobro poznamo po izjemno kakovostnih materialih namenjenih uporabi v navtiki. Iz njih so izdelane številne strehe na plovilih, bimini top in spray hoodi na jadrnicah. Tokrat se je podjetje podalo v nove vode. Začeli so izdelovati visokokakovostno sintetično usnje. Material je namenjen vsem vrstam oblazinjenj na plovilu. Svoje znanje, ki so ga pridobili pri izdelavi tkanih akrilnih tkanin, so dodobra izkoristili za razvoj novega izdelka, ki je prava revolucija med materiali uporabljenimi v navtiki. S svojim novim programom želijo navtikom zagotoviti bogatejšo navtično izkušnjo, občutek luksuza in mehkobe ter zagotoviti dolgotrajno uporabo. Novi materiali so namenjeni uporabi v zahtevnih razmerah in življenju na morju. Izdelani so tako, da preprečujejo zadrževanje bakterij, pokanje, prekomerno raztegovanje in bledenje na močnem soncu.

Nova linija izdelkov Horizon ima triletno industrijsko garancijo pred plesnenjem in petletno garancijo pred izgubo kompaktnosti in bledenjem.

Trenutno je material možno dobiti v 23 različnih barvah z dvema različnima vzorcema.

Ponedeljek 24 Feb 2020

Navdihujoč dokumentarec o Tracy Edwards, ki je drzno skočila v moški zelnik in postala skiperka prve jadrnice z izključno žensko posadko na najbolj ekstremni regati sveta.

Zgodba

Načrt Tracy Edwards, da se z izključno žensko ekipo jadralk udeleži Whitbreadove regate okoli sveta, je bil leta 1989 nekaj popolnoma nezaslišanega. Nihče ni verjel, da bodo sploh prišle do startne linije, kaj šele zdržale do finiša. Nikoli ne bodo našle sponzorja. Prešibke so in manjka jim znanja. Še prve etape jim ne bo uspelo zaključiti. Pravzaprav bodo lahko srečne, če sploh preživijo … A šestindvajsetletna Tracy, nekdanja ladijska kuharica, je za krmilom jadrnice Maiden, »stare konzerve, polne babnic«, kot se je izrazil neki novinar, dokazala, da se motijo.

Zanimivosti

Prestižna regata Whitbread Round the World Race je eden izmed najzahtevnejših in najrazburljivejših jadralskih dogodkov na svetu, poteka pa vsaka tri leta. Prvič so jo organizirali leta 1973, leta 2001 pa so jo preimenovali v Volvo Ocean Race. Profesionalne ekipe jadralcev več kot devet mesecev dan in noč premagujejo najnevarnejša morja ter skupno preplujejo več kot 39.000 navtičnih milj. Leta 1989 so organizatorji tekmovalcem, ki so to želeli, prvič priskrbeli kamere. Tako so nastali posnetki z barke Maiden, ki jih je režiser Alex Holmes dve leti iskal po vsem svetu. V zadnjih letih imajo posadke na krovu tudi reporterja, ki poroča o dogajanju na palubi, tako da lahko nečloveške napore tekmovalcev gledalci spremljamo iz domačega naslanjača.

Datum predvajanj:

  • ponedeljek, 2.3.2020 ob 17:00 – Kino Dvor - Premiera
  • torek, 03. 03. 2020 ob 19:30 - Kino Dvor
  • sreda, 04. 03. 2020 ob 18:30 - Kino Dvor
  • sreda, 04. 03. 2020 ob 20:30 - Kino Dvor

Vir: www.kinodvor.org

Ponedeljek 24 Feb 2020

Volvo Penta je sporočil, da so začeli serijsko proizvodnjo najmočnejših zunajkrmnih motorjev Seven Marine, ki razvijejo osupljivih 627 KM.

Volvo Penta, ki je leta 2017 kupil podjetje Seven Marine, je zgradilo novo tovarno za izdelavo teh vrhunskih zunajkrmnih motorjev. Proizvodnja bo potekala v tovarni v Lexingtonu v zvezni državi Tennessee v ZDA. V novih obratih bodo izdelovali vse motorje znamke Seven Marine.

Ob začetku proizvodnje je Marlin Bjuve, predsednik Volvo Penta za Ameriko, dejal:

»Zelo smo ponosni, da je Seven Marine postal del našega prodajnega programa bencinskih motorjev. S tem korakom bomo uravnotežili naše znanje s proizvodnimi kapacitetami in produkcijskimi standardi. Zelo smo ponosni, da smo se podali na to popotovanje in zavedamo se, da nas čakajo številne priložnosti.«

Z nakupom podjetja Seven Marine namerava Volvo Penta razširiti proizvodni program podjetja. V času sodelovanja od nakupa leta 2017 so že pomagali nadgraditi model s 527 in 577 KM, ter razviti nov model, ki razvije kar 627 KM.

Ponedeljek 24 Feb 2020

Trenutna situacija: 27.2.2020 ob 9.00

Minili so trije dnevi regate. Ekipe še vedno plujejo v veter proti prvi navidezni oznaki Messey. Plovba je zahtevna, a ekipe lepo napredujejo. Razlike med vodilnimi so majhne. Prve štiri ekipe plujejo na razdalji manjši od 10 nmi.

Na novo začrtani regati imajo ekipe možnost, da izberejo katerega Oceanskega šprinta se bodo udeležile. Izbirajo lahko med Oceanskim šprintom pri plovbi proti severu ali proti jugu, ko se bodo vračali proti Filipinom. Vse ekipe, razen Qingdao in WTC Logistic, so se odločile, da bodo tekmovale v šprintu, ki bo potekal med plovbo proti severu.

Ekipa Qingdao, ki je trenutno v vodstvu, je navdušena nad dejstvom, da bodo imeli v šprintu le enega tekmeca. Skiper ekipe Chris Brooks je dejal:

»Zapletenost šprinta Dell Latitude Rugged Ocean Sprint se je obrnila nam v prid. Z nami bo tekmovala le ena ekipa. Odločitev pomeni, da je devet od enajstih ekip izbralo isti šprint. Mi smo izbrali smer, ki nam najbolj ustreza. Zelo dobro znamo pluti v veter ali z njim. Slabši smo le, kadar plujemo zmerno v veter. Če ne bodo na plovbo vplivale večje taktične odločitve, potem bo za nas šprint z vetrom v krmo prava odločitev. S tem imamo zagotovljene dve dodatni točki. Naš konkurent je ekipa WTC Logistics«

23.2.2020 ob 12.00 uri

Regata Clipper je imela planirane kar tri postanke na Kitajskem. Prvi naj bi bil v mestu Sanya, drugi v Zhuhai in tretji v Qingdau. Zaradi izbruha koronavirusa se je organizacijski odbor regate odločil, da zaščiti jadralce in prepreči potencialni prenos virusa preko Tihega oceana, da postanke v navedenih mestih izpusti.

Sedma etapa, ki se je začela danes ob 8.30 pred zalivom Subic na Filipinih, se tam tudi končala. Ker bi v originalnih dveh etapah jadralci morali prepluti približno 1600 nmi, bodo v sedmi etapi morali jadralci prepluti razdaljo, ki bo približno enaka razdalji dveh neizpeljanih etap. Jadralci bodo iz zaliva Subic izpluli proti severu Filipinov, skozi ožino Luzon proti najbolj zahodnemu otočju Japonske, otoški skupini Ryukyu. Po obratu bodo zapluli z vetrom proti vzhodu Tajvana, nato pa se bodo vrnili v zaliv Subic. Da bo regata enako razburljiva, kot bi bile originalne, bodo na poti delili dodatne točke v Oceanskem šprintu in kontrolnih vratih.

Po 5 urah plovbe v zelo šibkih vetrovih je v vodstvu ekipa Visit Sanya. Plujejo s hitrostjo zgolj 1,8 vozla. Od štarta so prepluli zgolj 18 nmi. Tik za petami jim plujeta ekipi Seattle in Qingdao. Na zadnjem mestu trenutno pluje ekipa Imagine Your Korea, ki zaostaja 1,4 nmi.

Nedelja 23 Feb 2020

Iz prve roke od slovenskega jadralca Jasmina Čauševića, ki je sam prejadral Atlantik, Pacifik…

Velenjski jadralec in popotnik Jasmin Čaušević je na svoji 5-letni solo plovbi od Poreča do Nove Kaledonije v Tihem oceanu in njegov cilj je obpluti svet na serijski jadrnici Bavaria 34. Jasmin Čaušević je za nekaj mesecev prekinil svoje jadranje in bo še nekaj tednov v Sloveniji ter bo z nami delil svoje izkušnje.

Jadralci imamo na morju veliko odgovornost. Pa ne samo za plovilo, temveč tudi za svoje življenje in življenje posadke, če si z njo delimo svojo jadrnico. Vsak jadralec v nekem trenutku začne čutiti, da ima vse potrebno znanje, je dober skiper, zna odlično jadrati, pozna motor svoje jadrnic »v dušo«, ampak treba je biti pripravljen tudi na nepredvidljive situacije. Ste pomislili na zdravje, zdravstveno zavarovanje, ladijsko lekarno, pripomočke za primere, ko vam zmanjka plina, vode, hrane…? Tudi kulinariko je treba obvladati, npr. kako ohraniti ribo svežo brez zamrzovalnika za celih 7 dni. Kako izkoristiti EPIRB, AIS, IridiumGO…? Ste jadrali že več dni in noči skupaj? Je res dovolj 500€ na mesec, da se odpravim na ocean?

Na takšna vprašanja pozna odgovore iz lastnih izkušenj in iz izkušenj preko pogovorov z drugimi jadralci slovenski jadralec Jasmin Čaušević, ki bo izvedel »aktivno predavanje« s sodelovanjem vseh udeležencev.

Po predavanju bo Jasmin Čaušević na voljo za jadralski klepet.

  • Datum: Torek, 3.3.2020
  • Ura: 18.00
  • Čas trajanja:  2 uri
  • Cena: 20,00 EUR
  • Omejitev udeležbe!
  • Lokacija: Cesta na Brdo 85, Ljubljana (Poslovna stavba Brdo - vhod iz zahodne strani pri travniku)
  • Zagotovljeno je brezplačno parkiranje.

 

Zagotovi si mesto na tej povezavi

Število mest je omejeno na 45. Pohitite s svojo rezervacijo!

Četrtek 20 Feb 2020

Hrvaška je 31.1.20202 sprejela nov pravilnik o plovilih (Pravilnik o brodicama, čamcina i jahtama). Sprejete so številne spremembe. Med njimi je ukinjena trajna registracija plovila, zaradi česar mora pred poletno sezona na tehnični pregled preko 97.000 plovil.

Nov pravilnik o plovilih na hrvaškem prinaša nekaj sprememb za lastnike plovil, ki so registrirana na Hrvaškem. Manjša plovila je bilo možno do sprejetja novega pravilnika na hrvaškem registrirati s trajno registracijo. Trajna registracija se je izvedla ob vpisu plovila v hrvaške registre plovil, nato pa ni bilo več nikoli potrebno na tehnični pregled in izvajati periodičnega podaljševanje registracije, ki je za plovila namenjena rekreaciji.

97.000 plovil mora na tehnični pregled

Zaradi nove zakonodaje mora na hrvaškem na tehnični pregled in registracijo plovil kar 97.000 plovil. Ta plovila po 31.1.2020 ne smejo izpluti. Na luških kapitanijah in njihovih izpostavah bo zato vse do pričetka sezone in verjetno tudi med poletno sezono poleg običajnega dela potrebno izvesti vse potrebne tehnične preglede in registrirati plovila.

Ukrepajte pravočasno

Da ne bo prišlo do presenečenja tik pred poletno sezono, preverite, če ima vaše plovilo staro, trajno registracijo. Če jo ima, si čim prej zagotovite termin pri luški kapitaniji ali njeni izpostavi, kjer je vaše plovilo registrirano in opravite ponovno registracijo. Zaradi povečanega obsega dela, se vam lahko zgodi, da plovila med vašim planiranim dopustom ne boste smeli uporabljati, temveč boste čakali na vrstni red pred luško kapitanijo.

Plovila dolžine nad 7 m oziroma plovila z motorjem preko 15 kW (20 KM) se morajo na tehnični pregled prijaviti najkasneje do 1. junija 2020. Za plovila krajša od 7 m oziroma z motorjem šibkejšim od 15 kW, rok še ni objavljen.

Druge pomembne spremembe

Nov pravilnik prinaša spremembe tudi za lastnike vodnih skuterjev in plovil brez kabine. Po novem bo potrebno na vseh gliserjih, ki nimajo kabine, med plovbo nositi varnostne jopiče. Jopiče bo morala imeti oblečena celotna posadke.

Med plovbo z vodnimi skuterji bo obvezna tudi uporaba čelade. Ne pozabimo, vodni skuterji prav tako spadajo v gliserje brez kabine, zato bo obvezna uporaba tudi varnostnih jopičev.

Aktualne novosti smo zbrali v članku: Novosti pravilnika o barkah, čolnih in jahtah

Četrtek 20 Feb 2020

Plovilo Pardo 38, italijanske ladjedelnice Cantiere del Pardo je letošnji dobitnik naziva Evropsko plovilo lata v razredu motornih plovil do dolžine 14 m. Pardo Yachts je sinonim za motorna plovila z poudarjeno eleganco, funkcionalnostjo in visoko mero prilagoditev po meri lastnika. Vsaka jahta Pardo je izdelana izjemno kvalitetno in je namenjena zahtevnemu kupcu, ki ceni visoko kvaliteto, mo...

Četrtek 20 Feb 2020

Vlieland je otok na severozahodu Nizozemske. Na severovzhodni strani je marina v katero je potrebno vpluti skozi 10 m širok kanal. V lepem vremenu brez vetra je vplutje enostavno. Pri močnih vetrovih, ki pogosto pihajo na področju severnega morja, pa je vplutje izziv za številne navitke. Poglejte si nekaj posnetkov vplutja v marino v vetrovih, ki presegajo 8 Bf v spodnjih videoposnetkih.

Četrtek 20 Feb 2020