Zadnje iz eTrgovine

29.99€

NAVTIČNI PRIROČNIK je praktični vodnik domačega avtorja, ki v besedi in sliki razumljivo pojasni osnovne pojme iz oceanografije, meteorologije, navigacije, pomorskih veščin ter varnosti na morju.

Podrobne razlage spremljajo čudovite barvne fotografije, skice, tabele in drugo slikovno gradivo. Knjiga zaobjema temeljna in poglobljena znanja, ki naj bi jih imel vsak izkušen pomorščak in vsakdo, ki se ljubiteljsko podaja na morje.

VSEBINA

OCEANOGRAFIJA  - valovi, plimovanje, morski tokovi

METEOROLOGIJA - osnovni meteorološki pojmi, oblaki, lokalni veter, svetlobni pojav v atmosferi

NAVIGACIJA - pomorska karta, sistem pomorskih oznak, magnetni kompas, kurz in hitrost, terestična navigacija, navigacija ponoči, pravila o izogibanju trčenju na morju

POMORSKE VEŠČINE - vozli, pristajanje, sidranje, vleka na morju

VARNOST NA MORJU - podhladitev, rešilni jopič in pripenjanje, reševanje človeka v morju, pnevmatski rešilni splav, klic v sili

DODATEK - kartografski ključ, pomorske luči, luči plovil in znamenja, zvočni signali, oddajanje klica v sili s pomočjo VHF GMDSS - radijske postaje, zastave mednarodnega kodeksa in fonetična abeceda, Beaufortova lestvica


O avtorju

Igor Orlov je prve nevihte in zarje doživel že v otroštvu, na plovbah z dedkom z otoka Zlarina. Jadral je na jadrnicah vseh tipov in velikosti, tudi v zelo zahtevnih zimskih razmerah v Biskajskem zalivu, Rokavskem prelivu in Baltiku. Med drugim se je kot taktik in drugi skiper leta 2001 udeležil regate Fastnet ter prejadral več tisoč milj kot skiper 26-metrske jadrnice La poste. Diplomiral je iz meteorologije na Fakulteti za fiziko v Beogradu. Naziv Yachtmaster je pridobil v Veliki Britaniji, kjer je na Jadralski akademiji z odliko zaključil znameniti študij Professional Crew and Skipper Training. Je avtor številnih strokovnih člankov, testira jadrnice ter motorna plovila za slovensko navtično revijo. Leta 2009 je ustanovil jadralno šolo North Adriatic Sailing Academy.

Iz predgovora

V knjig so združena zelo različna znanja in veščine, ki jih mora obvladati sleherni pomorščak. V njej boste našli dragocene razlage in odgovore na številna pomembna vprašanja o morju, vremenu, navigaciji, plovbi in varnosti. Nazorne fotografije in risbe vam bodo popestrile branje in olajšale razumevanje tega preglednega priročnika, zato boste tudi med plovbo hitro našli ustrezno informacijo ali navodilo.  Prepričan sem, da bo bogata in poučna vsebina te knjige številnim navtikom odstrla nova obzorja ter jim omogočila varnejše doživetje morja in plovbe.

Dušan Puh

O knjigi: 

  • avtor: Igor Orlov
  • dimenzija: 270 x 200 mm,
  • obseg: 192 strani
  • vezava: integralna vezava
Igor Orlov - Navtični priročnik

Zadnji video

Jadralni klub CV della Roma obeležuje 70-letnico delovanja z mladinskim svetovnim prvenstvom razreda finn, kjer Liam Orel po šestih regatah vodi v konkurenci do 19. let. 

Priljubljeno jadralsko stičišče Anzio, kjer so v preteklosti potekale že številne mednarodne regate, ta teden gosti Finn Silver Cup. Na mladinskem svetovnem prvenstvu namenjenem krmarjem do 23 let nastopa 28 tekmovalcev iz 16 držav, med njimi devet mlajših od 19 let. V konkurenco slednjih sodi tudi član koprskega Jadra Liam Orel.

“Po lanskem silver cup-u v Kopru sem se poskusil v drugem razredu, a se je izkazalo, da mi ne ustreza. Zato sem se vrnil v finn-a, odločen, da osvojim medaljo v kategoriji do 19 let, predvsem pa želim izboljšati lanski rezultat – 20. mesto. Glede na vremenske razmere bi mi to moralo uspeti. Z izjemo prvega tekmovalnega dneva, so mi pogoji pisani na kožo, saj so zelo podobni domačim. Edina razlika je nekoliko večji val v Anziu,” je pred začetkom napovedal Liam, ki mu gre trenutno vse po načrtih.

Po šestih plovih namreč vodi v konkurenci do 19. let, v skupnem seštevku pa zaseda odlično 11. mesto. Na čelu razpredelnice je z desetimi točkami aktualni mladinski podprvak Joan Cardona iz Španije, ki je lani zaostal le za Čehom Ondrejem Teplyjem. Ta je letos prestar, da bi lahko še branil mladinski naslov, ga pa zato poskuša ponovno osvojiti prvak iz leta 2017 Oskari Muhonen, ki je trenutno drugi s tremi točkami zaostanka.

Vir: JZS.si

Četrtek 18 Jul 2019

Beneteau, Prince, Suzuki, As Boats

Konec meseca septembra se bosta podrobno predstavili dve svetovni  navtični blagovni znamki. Na ogled bodo plovila iz francoske ladjedelnice Beneteau in zunajkrmni motorji japonskega proizvajalca Suzuki. Poleg dveh eminentnih blagovnih znamk bodo na voljo tudi plovila blagovne znamke Prince, ki pa bodo prav tako opremljena z zunajkrmnimi motorji Suzuki.

Navtični Center AS BOATS d.o.o., v sodelovanju s podjetjema Beneteau in Suzuki Marine, prireja navtični testni vikend. Prireditev, ki je ne smete zamuditi, se bo odvijala od 27. do 29. septembra 2019, v marini Bernardin v Portorožu.

Ogledali in preizkusili boste lahko naslednja plovila:

Beneteau, Prince, Suzuki, As Boats

  • Beneteau Flyer 10, z motorjema 2x Suzuki 350ATXX
  • Beneteau Antares 9, z motorjema 2x Suzuki DF200APX
  • Beneteau Flyer 8.8 SunDeck, z motorjema 2x Suzuki DF250APX
  • Beneteau Antares 8, z motorjem Suzuki DF200APX
  • Beneteau Flyer 6.6 Sundeck, z motorjem Suzuki DF175APX-W
  • Prince 625 SunDeck, z motorjem Suzuki DF175ATL
  • Prince 555 Open, z motorjem Suzuki DF115ATL-W
  • Prince 475 Open, z motorjem Suzuki DF60ATL

Vabimo vas, da nas obiščete in izkoristite možnost ogleda in preizkusa plovil. Vsa testna plovila pa bodo po prireditvi na prodaj po posebej ugodnih cenah.

Vzemite svoj koledar in si rezervirajte petek, soboto ali nedeljo (27.9 - 29.9.2019) za ogled in preizkus plovil.

Zagotovite si testni termin

Ker bodo plovila na voljo za testiranje le dva dni, si rezervirajte svoj termin pri organizatorju As-Boats d.o.o. Na mail Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled. sporočite katero plovilo bi radi testirali in termin v katerem bi radi opravili testno plovbo.

Dodatne informacije: +386 (0)2 608 41 41

Četrtek 18 Jul 2019

V letošnjem letu je nastal nov jadralski dokumentaren film z naslovom Maiden.

Film govori o 24 letni Tracy Edwards, ki je svojo jadralsko kariero pričela kot kuharica na čarter plovilih. Nato se je odločila za drzen podvig in postala skiperka prve ženske ekipe, ki se je prijavila na epsko regato okoli sveta Whitbread Round the World Race v letu 1989. Jadranje in regate na katerih so jadralci obpluli svet, so bile do takrat le v moški domeni. Nastop ženske posadke je veljal za izjemno pogumen podvig. 12 deklet se je odpovedalo vsemu, da so lahko nastopili na regati z jadrnico, ki je nosila ime Maiden. Mnenja so bila deljena. Večina publike je bila prepričana, da dekleta ne bodo priplula niti do cilja prve etape.

Četrtek 18 Jul 2019

Đeni, Vinišče, havarija

Včeraj se je v Drveniškem kanalu zgodila pomorska nesreča. Ob 17.25 uri so na pomoč poklicali z jadrnice Dalecarlia, ki je plula v bližini.

Včeraj popoldne se je približno 1,5 nmi severno od otoka Drvenik Veli, v neposredni bližini grebena Vinišče zgodila pomorska nesreča. Potapljati se je začela turistična ladja s 16 potniki in dvema članoma posadke na krovu. Po prejemu klica na pomoč, so na lokacijo nemudoma izplula plovila luške kapitanije Split iz izpostav Trogir in Milna, ter plovilo Pomorske policije.

Ker se je ladja potapljala zelo hitro, so za pomoč zaprosili vsa plovila, ki so plula v bližini. Na klic na pomoč so se odzvala številna plovila. K sreči so uspeli vse osebe iz potapljajoče ladje, hitro potegniti iz vode. Center za koordinacijo reševanja na morju Reka, je zaprosil vse, ki so pomagali pri reševanju, da brodolomce odpeljejo v kraj Vinišče, kjer so organizirali njihov prevzem. Pričakale so jih ekipe hitre medicinske pomoči iz mest Trogir in Split. Vsi brodolomci, med njimi tudi otroci in ena nosečnica, so bili pregledani. Nesrečo so vsi nesrečo preživeli brez telesnih poškodb.

Kaj se je zgodilo

Po besedah kapitana turistične ladje Đeni, ki pluje pod hrvaško zastavo, je med plovbo v Drveniškem kanalu, pričela v plovilo udirati voda. Kapitan je nemudoma odredil, da vsi potniki in člani posadke oblečejo varnostne jopiče. Ker je voda udirala zelo hitro, se je odločil, da zapluje v plitvino proti grebenu Vinišče. Žal je bil nekoliko prepozen. Ladja se je potopila pred grebenom na globini 4 do 5 m. Mesto nesreče sta že nekaj minut po sami nesreči dosegli dve plovili. Po navodilih Centra za koordinacijo iskanja in reševanja na morju Reka, so takoj pričeli z reševanjem potnikov.

Delavci Luške kapitanije Split so pozicijo potopitve ladje označili in zavarovali. Vsi ki plujete v bližini, bodite pozorni, saj je del plovila potopljen, del pa je nad morsko površino. Na kraju nesreče ni opaženo onesnaženje morje. Plovilo nameravajo v kratkem dvigniti in odvleči na varen privez. Kaj je povzročilo tako naglo potopitev plovila bo pokazala preiskava, ki bo izvedena, ko bo plovilo na varnem privezu.

Đeni, Vinišče, havarija

Đeni, Vinišče, havarija

Vir: MPPI

Četrtek 18 Jul 2019

Jadrnice

Plovilo Termin od Termin do Izhodišče Cena Popust Končna cena Rezerviraj plovilo
Sun Odyssey 389 (2017) 20.7.  27.7.  Rogoznica  2.950,00 € 885,00 € 2.065,00 € Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 041 975 246
Sun Odyssey 519 (2018) 13.7.  20.7. Kaštela Split 6.200,00 € 2.480,00 € 3.720,00 € Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 041 975 246
Sun Odyssey 440 (2019) 27.7.  3.8. Kaštela Split 4.600,00 € 1.380,00 € 3.220,00 € Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 041 975 246
Sun Odyssey 519 (2019) 24.8.  31.8. Kaštela Split 5.900,00 € 1.770,00 € 4.130,00 € Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 041 975 246
Sun Odyssey 40.3, 2006 20.07.2019 27.07.2019 Pula 2.300,00 € 35% 1.495,00 € https://thesailmaster.si/sun-odyssey-403/1799187
Bavaria Cruiser 37, 2017 20.07.2019 27.07.2019 Rogoznica 2.800,00 € 40% 1.680,00 € https://thesailmaster.si/bavaria-cruiser-37-3-kab/976472
Elan E4, 2019 27.07.2019 03.08.2019 Pirovac 3.250,00 € 45% 1.787,50 € https://thesailmaster.si/elan-e4/1799210
jahta Bavaria Sport 34, 2012 27.07.2019 03.08.2019 Pula 3.990,00 € 30% 2.793,00 € https://thesailmaster.si/bavaria-sport-34/972761
Bavaria Cruiser 34, 2019 03.08.2019 10.05.2019 Pula 2.400,00 € 30% 1.680,00 € https://thesailmaster.si/bavaria-cruiser-34-2-kab/1567523
Beneteau Oceanis 48, 2015 03.08.2019 10.08.2019 Kaštela 5.610,00 € 47% 2.950,00 € https://thesailmaster.si/oceanis-48-5-kab/835028
Bavaria Cruiser 37,  2015 10.08.2019 17.08.2019 Pirovac 2.850,00 € 40% 1.710,00 € https://thesailmaster.si/bavaria-cruiser-37-3-kab/853413
Sun Odyssey 490 (2019), AC!, 5 +1 kabin, 10+1+1 ležišč 27.7. 3.8.2019 Kaštela Split 5.800,00 € 2.030,00 € 3.770,00 € Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 041 975 244
Sun Odyssey 389 (2017),  (6+3) 27.7. 3.8.2019 Rogoznica  2.950,00 € 737,50 € 2.212,50 € Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 041 975 245
Sun Odyssey 519 (2018), 5 +1 kabin, 10+1+1 ležišč 10.8. 17.8.2019 Kaštela Split 5.800,00 € 1.740,00 € 4.060,00 € Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 041 975 246
Sun Odyssey 389 (2017), (6+3) 17.8. 24.8.2019 Pula 2.950,00 € 737,50 € 2.212,50 € Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 041 975 247
Sun Odyssey 440 (2019), 4 kabine, 8 ležišč 17.8. 24.8.2019 Kaštela Split 4.300,00 € 1.290,00 € 3.010,00 € Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 041 975 248
Sun Odyssey 519 (2019), AC!, 5 +1 kabin, 10+1+1 ležišč 24.8. 31.8.2019 Kaštela Split 5.900,00 € 1.770,00 € 4.130,00 € Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 041 975 249

Motorna plovila

Plovilo Termin od Termin do Izhodišče Cena Popust Končna cena Rezerviraj plovilo
Azimut 39 (2005),2 kab 17.8.2019 24.8.2019 Pirovac 3900 1170 2730 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Galeon 390 (2005 )2 kab 24.8.2019 31.8.2019 Pirovac 4500 1350 3150 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Elan Power 48 (2012)3 kab 24.8.2019 31.8.2019 Pirovac 6500 1950 4550 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Elan power 35 (2014),2 kab 24.8.2019 31.8.2019 Pirovac 3900 1170 2730 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Mirakul 40 (2017 ),3 kab 24.8.2019 31.8.2019 Pirovac 5500 1650 3850 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Azimut 39 (2006),2 kab 24.8.2019 31.8.2019 Pirovac 4500 1350 3150 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Azimut 39 (2005),2 kab 31.8.2019 7.9.2019 Pirovac 4500 1350 3150 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Galeon 390 (2005 )2 kab 31.8.2019 7.9.2019 Pirovac 4500 1350 3150 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Elan power 35 (2014),2 kab 31.8.2019 7.9.2019 Pirovac 3700 1110 2590 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Mirakul 40 (2017 ),3 kab 31.8.2019 7.9.2019 Pirovac 5000 1500 3500 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Azimut 39 (2006),2 kab 31.8.2019 7.9.2019 Pirovac 4500 1350 3150 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Azimut 39 (2005),2 kab 31.8.2019 7.9.2019 Pirovac 4500 1350 3150 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Elan power 35 (2014),2 kab 7.9.2019 14.9.2019 Pirovac 3900 1170 2730 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Elan power 35 (2008),2 kab 7.9.2019 14.9.2019 Pirovac 3900 1170 2730 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Mirakul 40 (2017),3 kab 7.9.2019 14.9.2019 Pirovac 5500 1650 3850 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Azimut 39 (2006),2 kab 7.9.2019 14.9.2019 Pirovac 4500 1350 3150 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Azimut 39 (2005),2 kab 7.9.2019 14.9.2019 Pirovac 4500 1350 3150 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Galeon 390 (2005)2 kab 7.9.2019 14.9.2019 Pirovac 5000 1500 3500 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708
Elan Power 48 (2012)3 kab 7.9.2019 14.9.2019 Pirovac 7000 2100 4900 Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., 0038598397708


* možni tudi krajši najemi 
** zgodnji check in
*** zunajkrmni motor gratis

Sreda 17 Jul 2019

Sveti Ante - Silba

Tudi v letošnjem letu so v navtičnih sidriščih na Jadranu dvigni cene priveza na plovko.

V letošnjem letu bo najdražje sidranje v sidrišču Vinogradišče na otoku Sv. Klement (skupina Pakleni otoki). Lansko leto je znašala cena prenočevanja 28 HRK/m/dan. V kolikor ste na sidrišču preživeli le preko dneva, so vam zaračunali 150 HRK. V letošnjem letu so ceno priveza dvignili na okroglih 30 HRK/m/dan. Če si želite rezervirati plovko, potem vam bodo za rezervacijo zaračunali dodatnih 150 HRK. Če ste pripluli z 12 m dolgim plovilom bo letos prenočevanje v zalivu stalo 360 HRK (50 EUR) za eno samo noč. Če pa si boste želeli zagotoviti privez vnaprej, bo strošek nočitve znašal 70 EUR.

Drugo najdražje sidrišče je Sakarun na otoku Dugi. Tu boste plačali nekoliko manj. Letos cena znaša 25 HRK/m/dan.

Podražila so se tudi sidrišča na otoku Unije. Podkujni, ki je bil do sedaj eno najcenejših sidrišč, je letos ceno povišal iz 14 HRK/m/dan na 20 HRK/m/dan in tako ceno izenačil s sosednjim sidriščem Maračol. Podobni dvigi cen so tudi v sidriščih. Sidrišče Knež je lanskoletno ceno 13 HRK/m/dan povečalo na 18. Na otoku Lošinj je podjetje Jadranka hoteli prevzelo štiri sidrišča na otoku Koncesijo imajo v zalivih Englez, Balvanida in Krivica 1 ter Krivica 2. V vsej je cena prenočevanja enaka in znaša 250 HRK/noč ne glede na dolžino plovila.

eNavtika skrbi za nižje cene priveza v sidriščih

V letošnjem letu smo za nekatera sidrišča že zagotovili vaučerje s katerimi bo prenočevanje cenejše. Število sidrišč je vedno večje. Vaučerji so za naročnike eNavtike brezplačni. Potrebna je zgolj registracija.

Vaučerje prevzamete na naslednji povezavi: 

PREVZEMI SVOJE VAUČERJE 2019

(samo registrirani uporabniki enavtike)

Vaučerji so na voljo le naročnikom na eNavtiko. Če ste že registriran uporabnik naše spletne strani, se je treba zgolj prijaviti na spletno stran. Če še niste registriran uporabnik, se je treba najprej registrirati in registracijo potrditi preko vašega elektronskega naslova. Registracija je potrebna le enkrat. Postopek je v celoti brezplačen.

Opravi registracijo na tej povezavi.

Opravi prijavo na tej povezavi.

Sreda 17 Jul 2019

Jasmin Čauševič - Tihi Ocean

Slovenski popotnik in jadralec Jasmin Čaušević, se je leta 2014 odpravil na pot okoli sveta. Pravzaprav to ne bi bilo nič nenavadnega, če se za to Jasmin ne bi odločil opraviti sam z družinsko serijsko jadrnico Bavaria 34, katero ni nič predelal in ne ojačal, da bi lahko zdržala široka morja in valovite oceane. Po prvi etapi od Poreča do Kanarskih otokov in drugi etapi od Kanarskih otokov do Karibov je napisal dve potopisni knjigi, v kateri je dodal ogromno jadralskih podatkov, ter s cenami prikazal, da je sanje mogoče odsanjati z minimalno količino denarja. Sedaj je na poti od Karibov do Avstralije, dolgi 12.000 NM. Bo naš solo jadralec po preplutem zahrbtnem Atlantiku lažje osvojil Pacifik v skoraj 30 dnevni neprekinjeni samotni plovbi? Vse izveste tukaj!

28. junij 2019, Savusavu – Labasa – Savusavu, otok Vanua Levu, Fidji

Očitno sem šel sinoči prezgodaj spat, saj sem se že ob 4:20 uri prebudil. Poskušal sem še malo zadremati, a mi je to slabo uspevalo. Kasneje si skuham kavo in pripravim stvari, saj moram v mesto. Ko sem na obali, me čaka dolg sprehod do konca mesta, kjer ima mehanik za dvo in štiritaktne motorje svojo delavnico. Kakšna je ta delavnica, vam raje ne napišem. V teh treh tednih od kar sem tu, sem spoznal kar nekaj teh mojstrov, a vsi skupaj niso niti za enega dobrega Slovenskega mojstra. Nič me ne stane, če poizkusim še pri tem zadnjem možakarju. Dam mu uplinjač in ga pogleda, zmiga z glavo, nato pa pravi, naj pridem jutri ob enih. Vprašam ga, če morda vidi luč na koncu tunela, pa spet reče, naj se vrnem jutri ob enih. OK, pridem,… ob enih.

Čez cesto sem zasledil eno trgovino v kateri sem našel kartuše z butan plinom za prenosne plinske štedilnike, v katerih je 250 gr plina. Ne vem, kdaj sem to nazadnje videl v kakšni trgovini, zato jih kupim kar pet, cena pa je približno 40% manjša kot v Sloveniji. Potem se zamislim, kaj vse imam na barki: vgrajen plinski štedilnik s pečico, indukcijski električni kuhalnik (če sem kje v marini), s sabo imam namesto žara tudi veliko električno ponev »pica pan« (žal je na elektriko) in še prenosni plinski kuhalnik, če mi slučajno zmanjka plina v glavni jeklenki. Ta zadnji je dober, da si lahko na enem kuhalu v takšnem primeru skuham ali spečem svoj obrok, dokler ne najdem plina. Ob takšnem jadranju okoli sveta moraš res misliti na ogromno dejavnikov.

Pozneje še zavijem v železnino in iščem cev za pralni stroj, a jim jih je zmanjkalo. Napotijo me v drugo železnino in tam najdem cev, a za velike domače pralne stroje. Dolžina dva metra me ne moti, me pa skrbi priključek. Ko vse pregledam, ugotovim, da ne bo takšne sile. Cev, objemka in silikonsko lepilo, pa bo stvar delovala. Kupim in grem proti barki.

Na barki najprej zajtrkujem, saj prej nisem mogel nič spraviti v sebe, potem se lotim dela. Pospravim kartuše na svoje mesto, nato se lotim pralnega stroja in montaže odtočne cevi. Vse lepo uredim, namažem in privijačim. V pralni stroj vlijem 5 litrov vode in čakam ter gledam, kje bo pritekla voda. Vse je suho, zato nalijem še dodatnih 10 litrov vode in v pralni stroj vstavim dobre 3 kg suhega perila. Pralni stroj najprej opere, spustim vodo iz njega, nalijem novih 15 litrov vode, spet pralni stroj splahne prašek in umazanijo, nato prestavim perilo v boben kjer pod veliko hitrostjo odcedi vodo in obesim perilo na vrv, da se posuši. Tri krat to ponovim in imam opranih cca 11 kg majic, spodnjic, hlač, kopalk, itd… Če bi to plačal v tukajšnji pralnici bi me stalo 33 €. Čas imam, pralni stroj tudi, dobra volja pa je vedno v meni, torej mi je uspeh za čisto perilo zagotovljen. Slučajno spet pogledam napis na vreči za umazano perilo in se nasmehnem napisanemu. Ampak res, vse kar piše, drži! Ko je vse gotovo, pospravim in počistim vse za sabo, ter si skuham popoldansko kavo. Zdaj pa še tri piškotke in počivanje ob branju knjige. Zamislim se, pralni stroj, ki sem ga lani kupil na Tahitiju za 90 €,  se je do sedaj že dvakrat poplačal. Kmalu začne deževati in moram se umakniti v notranjost barke.

Zvečer ob šestih sem dogovorjen, da grem s kolegi na večerjo in čudim se, kako cel dan nič kaj ne jem in nisem lačen. Očitno se je telo že navadilo, da dobiva samo dva obroka na dan. Večerja (ovčji kari s kasavo)  je bila dobra in spet poceni, saj me je stala le 3,57 €.

Jasmin Čauševič - Tihi Ocean

29. junij, 2019 - Savusavu, otok Vanua Levu, Fidji

Zjutraj se zbudim in si skuham kavo. Včeraj sem se slišal s trgovcem, ki mi je rekel, da pride trajekt ob šesti uri zjutraj in da bo pred osmo že pri meni na barki, da zamenjava verigo. Zmenjeno. Ob kavi prižgem motor, saj moram polniti akumulator (samo enega 165 Ah še imam), kajti zunaj je oblačno in tudi malo je že škropilo danes. Ko je ura pol desetih, moje verige pa še ni na barko, se le spravim na obalo in grem v trgovino. Pred trgovino je večja kartonska škatla in v njej je veriga, moja verjetno. Trgovec pravi, da danes še ni imel časa, čeprav sem trenutno edina stranka v trgovini, a do dvanajste ure, zagotovo pride. Kako sem že enkrat napisal za Fidžijce, Špance in Arabce? Res si vzamejo čas in vse gre na počasi. Po moje bodo vsi ti živeli čez 100 let, ker se nič ne sekirajo, nimajo stresa,… Ehhh…

Jaz grem še v trgovino, potrebujem nekaj svedrov, saj so moji že izrabljeni in kar nekaj jih je zarjavelih. Potrebujem še črne plastične vezice, za oznako metraže na novi verigi. Kupiti moram še jogurt in cimet. Tukaj so začimbe zelo poceni in tukaj jih najdeš vseh vrst in barv. Ko imam vse v nahrbtniku se vrnem nazaj na barko. Zdaj mi ne preostane drugega kot čakanje. In res, ko je mojster zaprl trgovino, mi s čolnom pripelje verigo. Zamenjava verigo in izroči mi certifikat za njo. Ni kaj, kot sva dogovorjena, podam mu še roko, se zahvalim in meni se že mudi. Ob enih moram biti pri mojstru za moj motorček Tohatsu. Sprehodim se do mojstra, kakšna dobra dva kilometra je do tja in mojster mi pravi, da še nima materiala, ampak ve kdo ga ima in naj pridem v ponedeljek. Trdi, da bo popravil motor. Vprašam ga, če mu prinesem kar cel motor, naj ga on spravi v pogon da bo delal? Ja, ti kar prinesi, mi pravi. Vse je tako enostavno rečeno, da dvomim v vsako izrečeno besedo. Po moje me možakar malo viju-viju. Pravzaprav pa ponedeljek ni tako daleč.

Spet grem na barko in takrat začne deževati. Malo sem moker in ko pridem do barke, preneha. Fino, grem pa takoj spojiti verigo, da jo pospravim na njeno mesto. Spojim verigo z veznim členom, zakovičim ta člen in potem vse skupaj zvežem še z vrvico, 4 mm debelo Dyneemo. Tako za vsak slučaj, a ne? Potem na verigo privijačim sidro in takrat začne spet rahlo deževati. Še sreča, da imam brezžičnega daljinca za sidrni vinč v plastični vrečki, tako ne bo moker. Ne bom se umaknil, naj dežuje. Verigo preko sidrnega vinča spustim v morje in na vsakih 10 metrov označim verigo z vezicami. Ena za deset, štiri vezice na vsaki strani za 40 metrov itd. Spustim tudi vezni člen med novo in staro verigo čez vinč, ta lepo teče in dela. No prav, zdaj pa potegnem verigo nazaj na barko in zaključim z delom. Ko sem končal z delom, s krpo obrišem orodje in takrat začne res močno deževati. Kot da je On tam gori vedel, kdaj bom končal. Ker nisem imel kaj delati, vzamem knjigo in po desetih minutah branja zaspim ob glasbi kapljic, ki močno padajo po palubi. Ko sem se zbudil, sem si skuhal popoldansko kavico in ker je veriga na barki, sem si zaslužil namesto piškotkov, prave čokoladne napolitanke. Nekje sem prebral, da si lahko ob takšni priložnosti vzameš namesto tri, kar šest napolitank . Zunaj dežuje, piha veter, vetrni generator se obrača in dela prepotrebno elektriko. Pogledam ven, ne vidi se do drugega soseda, tako močno dežuje.

Zvečer si skuham večerjo, pogledam film in ob takšnem vremenu bo čas za spanje prišel prej, kot po navadi.

Jasmin Čauševič - Tihi Ocean

30. junij, 2019 - Savusavu, otok Vanua Levu, Fidji

Po celonočnem deževju in kar vetrovnem vremenu se je zjutraj naredil dan, ki je bil podoben bolj zamorjenemu dnevu z nizkimi oblaki na nebu. Zbudilo me je guganje barke, zato sem šel pogledat kaj se zunaj dogaja. Pred zaliv je prišla velika potniška ladja in z malimi čolni so tik ob Indigu vozili turiste na obalo.

Vse do 11. ure je deževalo, nato pa se je umirilo in izkoristil sem ta čas ter odšel na kopno. Po nekaj minutah je spet začelo deževati, a tokrat sem bil že pod strehami mestnih trgovin. Zato ker so v mestu turisti, so bile trgovine kljub nedelji odprte. Po eni uri se vrnem s sprehoda in kaj kmalu me obišče kapetan z Bavarie 47 CC. Ne vem ali bom počasi moral priznati da me daje demenca, saj si njegovega imena nisem zapomnil, on pa si mojega je, čeprav razlika v letih ni kaj dosti v mojo škodo. Malo sva se pogovarjala, nato je odšel, je pa takoj za tem priplul mimo kolega Rik, ki se je dogovoril z drugimi kolegi, da gredo na sidrišče. Pomaham mu, izmenjava nekaj besed in že pluje naprej. Še se srečava, kajti on bo tukaj nekje do novembra, zato bo tudi bolj počasen.

Jasmin Čauševič - Tihi Ocean

Popoldne preneha deževati in pokaže se sonce. Hitro odprem veliko strešno okno v premčni spalnici, ter si ogledam vse kar se da videti, da bi ugotovil, kje mi spušča voda, kadar dežuje ali mi valovi pridejo na palubo. Ne najdem grešnega kozla, a sumim na zapirala okna. Začasno, da preverim zadevo, zalepim kos samolepilnega modrega dacrona čez tretjino okna  preko zapiral in v kratkem bom vedel, če je vzrok tukaj ali kje drugje. Problem je postelja, ki je potem vedno mokra. Prav tako pa tudi mreža za komarje in senčilo.

Komaj končam pride kolega Darryl, ki je v marini gledal ragbi tekmo in gre nazaj na barko. Spregovoriva nekaj stavkov in pravi da gre k nedeljskemu popoldanskemu počitku. Jaz si skuham juho in po juhi skuham še kavo. Berem knjigo in kar vleče me in vleče v njo. Srka me v sebe, saj je zelo zanimiva. Skoraj tema je že, ko pripluje do barke večji dingi in me ogovori nek ženski glas. Opaaa, pa po Slovensko me ogovori! Pogledam proti dingiju in tam vidim žensko in moškega, katera pa žal ne poznam. Še enkrat me ogovori v prelepi gorenjščini in na lice se mi nariše nasmeh. Pravi, da je že včeraj videla Slovensko zastavo in danes, ko imata čas, sta me poiskala in našla. Povabim ju v kokpit in potem steče pogovor. Zvem, da je ona Mary, Slovenka, ki živi od poznega otroštva v Kanadi, zraven nje pa je mož Glen, Kanadčan. Žal on ne govori Slovensko in se zaradi njega pogovarjamo v Angleščini, da ga tako vključiva v pogovor. Imata večji katamaran in plujeta kot vsi mi, okoli sveta. Oh, kar veliko si imamo za povedati, ko Glen predlaga, da bi šli na skupno večerjo. Pa gremo, na pico. Ob njej se pogovarjamo in si marsikaj povemo, saj sem med tem izvedel, da ona dva jadrata z ARC-om in jutri v skupini odplujeta naprej. Bilo je kratko, a sladko srečanje. Izmenjamo si še vizitke v upanju, da ostanemo v kontaktu in se še morda kdaj srečamo. To je praktično že tretje ( Karibi, Tahiti in Fidži) naključno srečanje med Slovenci, kateri so na Indigu videli veliko zastavo Slovenije.

Tudi sam grem na barko, preberem še nekaj strani knjige in zaspim. Pa naj še kdo reče, da nedelja ni dan za obiske.

Jasmin Čauševič - Tihi Ocean

 

 < Savusavu, otok Vanua Levu, Fidji - 3. del        Savusavu, otok Vanua Levu, Fidji - 5. del >

 Njegove dosedanje dogodivščine si lahko preberete tudi v njegovih knjigah:

 

Skriti paradiž (plovba preko Pacifika 9020 nmi)

Sam prek oceana (plovba preko Atlantika, 3779 nmi)

Ljubezen pod jadri (erotični roman)

Šepet vetra in valov (plovba od Poreča do Las Palmasa, 3114 nmi)

Izkoristite akcijo in pri nakupu kompleta prihranite 27,90 EUR!
Namesto 66,90 EUR samo 39,00 EUR

Besedilo in Foto: Jasmin Čaušević

Sreda 17 Jul 2019

Sidrišče Potkučina, Borovnjak Mali, Kakan

Avstrijski jadralec se je s svojo jadrnico zasidral pred otokom Borovnjak mali, v neposredni bližini koncesijskega sidrišča na otoku Kakan. Do njega je prišel koncesionar in zahteval plačilo, ki ga je Avstrijec zavrnil.

Po pisanju časopisa Kronen Zeitung se je avstrijski jadralec s svojo 15 m dolgo leseno jadrnico zasidral v sidrišču Potkučina med otoki Borovnjak Mali, Borovnjak Veli in Kakan. Do njega je priplul koncesionar in od njega zahteval plačilo. Avstrijec je bil prepričan, da mu sidranja ni treba plačati, ker se je zasidral na lastnem sidru. To je dal jasno vedeti tudi koncesionarju. Le-ta mu je ostro zabrusil, da to noč tu ne bodo mirno spali, nato pa odšel.

Noč je bila mirna. Kot da se ni zgodilo nič. Ko pa je Avstrijec zjutraj stopil na krov svoje jadrnice, ga je čakalo presenečenje. Na krov so mu vrglo »oljno bombo«, kot jo je imenoval lastnik plovila. Vrečo so napolnili z umazanim odpadnim oljem in mu jo zalučali na krov. Vreča se je seveda raztrgala in odpadno olje se je razlilo po dobršnem delu krova lesene jadrnice. Velik del tikovine je uničen, popravilo ne bo enostavno, dopust pa pokvarjen.

Kdo ima prav?

V zalivu med otoki Kakan, Borovnjak Mali in Borovnjak Veli je koncesijsko sidrišče Potkučina. Po hrvaški zakonodaji je sidranje v koncesijskem sidrišču od sidrišča do obale in 150 m proti odprtemu morju prepovedano. Skratka, Avstrijec je sidral na območju, kjer ne bi smel. Napako pa je naredil tudi koncesionar. Le-ta ima pravico zaračunavati sidranje zgolj v koncesijskem območju. To je del zaliva, za katerega plačuje koncesijo. Sidranje lahko zaračuna, če ste privezani na plovko. Sidranje na lastnem sidru je znotraj koncesijskega območja prepovedano. Razlog naj bi bila varnost plovil na sidrišču.

Če potegnemo črto, sta bila oba v prekršku. Avstrijec je sidral, kjer ne bi smel, koncesionar je hotel zaračunati, kjer ne bi smel.

Vsako leto ista zgodba

Da je bes koncesionarjev nepopisen, priča tudi zgodba iz lanskega leta, ko je koncesionar na otoku Silba dvignil sidro italijanski jadrnici in jo odvlekel s sidrišča. Več v članku:  Koncesionar na Silbi dvignil sidro jadrnice in jo odvlekel iz sidrišča

Izognite se nevšečnostim

Sidrišč na Jadranu je dovolj za vse. Če želite sidrati na koncesijskem sidrišču ceneje, smo vam na eNavtiki zagotovili VAUČERJE za popust na sidriščih. Če ne želite noči preživeti na plovki, je vedno v bližini primerno sidrišče, za katero ni podeljena koncesija. Zasidrajte se v drugem zalivu in se izognite morebitnim nevšečnostim. Več kot 2000 zalivov si lahko ogledate v našem Vodniku po Jadranu. Sidrišč s koncesijo je na celotnem Jadranu le 90. Zato je dovolj drugih, kjer vas ne bo nihče nadlegoval. Tudi med poletno sezono si lahko najdete zaliv, v katerem boste prenočevali sami.

Torek 16 Jul 2019

Nevihta na morju

V zadnjih letih je vreme vedno bolj nepredvidljivo. Zato je stalno spremljanje vremena ključnega pomena za varno plovbo.

Vse o spremljanju vremena smo napisali v članku Spremljanje vremena. V članku Kako predvideti nevihto na morju smo opisali, kako lahko prepoznamo, kdaj se nam bliža nevihta. Tokrat pa se posvetimo ukrepom, ki jih izvedemo za najbolj varno preživljanje nevihte na privezu, sidru ali med plovbo.

Privez v marini ali luki

Privez v marini ali luki je najbolj varen način za prestajanje nevihte na plovilu, ni pa 100-odstotno zanesljiv. Če se odločimo, da bomo nevihto prestali na privezu, se moramo v marino ali pristanišče odpraviti pravočasno. Pravočasno iz dveh razlogov. Prvi razlog je prostor za privez našega plovila. Ker se večina navtikov v primeru poslabšanja vremena odloči za prestajanje nevihte na sorazmerno varnem privezu, se bo pogosto zgodilo, da bo luka ali marina kmalu zasedena. Če priveza ni možno rezervirati vnaprej, potem je treba vpluti pravočasno, ko bo privez še možno dobiti. Zaradi majhnega števila privezov na najbolj navtično obljudenih območjih hrvaške obale je ob napovedi slabega vremena večina njih že zelo zgodaj zasedena. Če smo na varnem privezu, potem razmislite, ali ni bolje ostati in počakati nevihto, kot pa izpluti in v zadnjem trenutku iskati drug varen privez.

Kako vemo, da prihaja nevihta

Nevihta na morju
S pomočjo radarske slike ali različnih aplikacij (primer: Vreme in radar), lahko predvidimo, kdaj nas bo dosegla nevihta in se pravočasno pripravimo. Rumeni krogi so manjše, oranžne pa večje in močnejše razelektritve)

Drugi razlog za pravočasnost je vezan na vreme. Na privez je treba pripluti pred nevihto. Pristajanje, ko se je nevihta že začela, ni varno. Močni in sunkoviti vetrovi, dež in slaba vidljivost so najpogostejši povzročitelji nesreč med pristajanjem. Zgodijo se lahko tudi izkušenim krmarjem. Če ste na plovbi in ste se odločili, da si poiščete privez, preverite, koliko časa boste potrebovali za plovbo do priveza. Preverite, kako hitro se izbrani lokaciji približuje nevihta in ocenite, ali imate dovolj časa, da pristanete pravočasno. Če se račun ne bo izšel, poiščite drugo možnost.

V našem Vodniku po Jadranu je predstavljenih 90 marin in 350 luk, v katerih lahko pristanete s plovilom. Pri vseh je navedeno, pred katerimi vetrovi nudijo zaščito in pred katerimi ne. Pred vplutjem preverite, ali bo privez v nevihti varen.

Kako ukrepati, ko smo že na privezu

Če smo na privez pripluli pred nevihto, ali pa sploh nismo izpluli, še ne pomeni, da smo varno privezani. V primeru, da smo privezani bočno in obstaja možnost, da bodo vetrovi na privezu povzročili valove, potem privez ni varen. Če bodo valovi visoki, lahko plovilo trči ob pomol in se poškoduje. Bokobrani nas ne bodo rešili. Izplujte pravočasno in poiščite varnejšo možnost. Med nevihto s takega priveza ne bo možno izpluti.

Varnejši privez je privez na muring. Tudi v tem primeru moramo preveriti, ali je plovilo privezano varno. Preverimo, ali je razdalja od obale zadostna. Ko bodo zapihali močni vetrovi, lahko ti potisnejo plovilo bliže k obali, zaradi česar lahko s krmo (če smo privezani s krmo proti obali, drugače premec) trčimo v obalo. Plovilo se lahko poškoduje, prevezovanje ali izplutje bo skoraj nemogoče. (Nesrečen primer prevezovanja na tej povezavi: Močna tramontana potopila katamaran in jadrnico na otoku Olib). Zato pred nevihto primerno skrajšajte muring in podaljšajte privezne vrvi na obalo. Preverite tudi vašo razdaljo do sosednjih plovil. Preverite bokobrane in jih namestite na primerno višino glede na sosednja plovila.

Sidranje

Preživljanje nevihte na sidru je nekoliko bolj stresno kot na privezu v marini ali luki. Ključnega pomena je izbira sidrišča. Večina neviht na vzhodni jadranski obali prihaja iz zahodne smeri. Nevihte lahko pridejo tudi s severozahoda ali jugozahoda, a so manj pogoste. Zato moramo za sidranje izbrati primerno sidrišče, ki nas bo ščitilo pred vetrovi iz zahodne smeri. Ko bo fronta prehajala, lahko predvidimo, da bo zapihala tudi tramontana in se kasneje obrnila na burjo. Zato moramo poiskati sidrišče, ki bo dobro zaščiteno tudi pred tema dvema vetrovoma.

Izklop VHF postaje

Nevihto spremljajo strele, ki lahko uničijo elektronske naprave na plovilu. Med nevihto je zato priporočljivo izključiti vse elektronske naprave vključno z radijsko postajo. Prav tako je priporočljivo iz radijske postaje izvleči priključek za anteno

Drugi ključni element je morsko dno. Pomembno je, da sidro dobro drži. Med močnimi vetrovi v času nevihte je pomembno, da sidro drži, ne orje ali ga ne izvlečemo iz morskega dna. Zanesljivost sidranja povečamo s podaljšanjem verige. Če sidramo s priporočljivim razmerjem globina : dolžina verige = 1 : 3, ga za obdobje nevihte spremenimo na 1 : 5 ali še bolje na 1 : 7.

Če nismo prepričani, da bo sidro zdržalo nevihto, se preventivno pripravimo na izplutje. Stalno bdimo nad našo oddaljenostjo od obale in globine morja. Če se ti dve razdalji nepričakovano spremenita, in sumite, da sidro ne drži zanesljivo, prižgite motor, dvignite sidro in izplujte.

V našem Vodniku po Jadranu je predstavljeno več kot 2000 zalivov primernih za sidranje. Vsi so opremljeni s fotografijami (nekateri z videoposnetki iz zraka), tipom morskega dna, kako dobro drži sidro v zalivu in pred katerimi vetrovi je zaliv zaščiten. Pred nevihto preverite, v kateri zaliv je varno zapluti in v katerega ne.

Nevihta na morju
Slika 2: Veter, ki piha iz nevihte, hitro doseže visoke hitrosti in povzroči visoke valove. Obstaja velika nevarnost, da izvlečemo sidro.

Sidranje na plovki

Sidranje na plovki je dokaj varna in zanesljiva možnost za preživljanje nevihte na sidru. Tudi tu si moramo poiskati primerno sidrišče, ki je zaščiteno pred vetrovi, ki jih bo povzročila nevihta. Plovilo privežimo na plovko pravilno. Vrv naj bo povezana direktno na spojko ali vrv pod plovko. Plovila nikakor ne privezujmo na obroček na plovki. Ta ni namenjen privezu plovila, temveč le lažjemu lovljenju plovke. Za povečanje zanesljivosti lahko privežemo dve vrvi. Plovilo privežimo na plovko s premcem. Na ta način bo zračni upor plovila in sila na plovko najmanjša. Kljub temu se moramo zavedati, da se bo plovilo na sidrišču premikalo in ne bo obrnjeno direktno v veter (Preberi več: Gibanje plovila na sidrišču).

Plovba v nevihti

Kadar nimamo možnosti, da se pred nevihto skrijemo pravočasno, smo prisiljeni, da nevihto preživimo na plovbi. Čeprav številni menijo, da je to najbolj nevarno in stresno preživljanje nevihte na plovilu, pa ni nujno tako. Večina jadrnic ima šibke motorje glede na svojo težo. Če smo z jadrnico zasidrani v zalivu in sidro ne drži zanesljivo, smo prisiljeni izpluti. Lahko se zgodi, da bo motor prešibak in nam ne bo uspelo dvigniti sidra in izpluti. Zato je odločitev, da preživimo nevihto na odprtem, logična.

Za plovbo skozi nevihto se moramo primerno pripraviti. Preden se nam nevihta približa, moramo skrajšati jadra na primerno velikost. Bolje je jadra skrajšati nekoliko preveč kot premalo. Skrajševanje jader med nevihto je nevarno in dostikrat nemogoče.

Pospravimo vse v plovilu in na krovu. Preverimo, ali je na krovu vse dobro pritrjeno (pomožno plovilo ...). Vse, kar ni nujno na krovu, pospravimo v podpalubje.

Ko bomo zapluli v nevihto, se bo vidljivost drastično zmanjšala. Ob močnih padavinah se lahko zgodi, da bomo videli le do premca plovila. Preverite, ali v bližini vas pluje še kakšno drugo plovilo. Ves čas spremljajte vašo okolico in bodite pripravljeni na hitro reagiranje. Če skozi nevihto pluje še kakšno drugo plovilo, ga boste opazili šele, ko bo v vaši neposredni bližini. To je lahko na razdalji 20 ali 10 m, lahko pa tudi manj. Več oči več vidi. Če je možno, naj vam med plovbo pomagajo člani posadke in opazujejo okolico.

Izberite najkrajšo možno smer plovbe skozi nevihto. Ker se večina neviht giblje z zahoda proti vzhodu, boste nevihto najhitreje prepluli, če plujete v smeri, iz katere prihaja.

Plovba skozi nevihto na odprtem morju ali oceanu (Jasmin Čauševič - solo jadralec)

Nevihta na Tihem oceanu ni ravno redek pojav, sploh na dolgih pasažah, ko jadraš nekaj dni od enega do drugega otočja. Če te nevihta ujame nekje na sidrišču, se na njo pripravim enako, kot bi se pripravil na Jadranu. Če je napovedana močnejša nevihta uporabim dva sidra, drugače pa samo enega. Predvsem se pa držim pravila, da sidram že v mirnem morju v razmerju najmanj 1:5, v nevihti pa 1:7 (globina x 7 kratnik dolžine verige). Tukaj po navadi  nevihte ne trajajo dolgo. Izogibam se bližine kopnega in bližine grebenov. V kolikor je nevihta močna, se odpravim tri milje stran na odprto. 

Nevihta na oceanu
Nevihta na oceanu (foto: Jasmin Čauševič)

Nevihta na oceanu

Na pasažah je drugače. Spremljam vreme preko satelitskega telefona, ter si prenašam v razne aplikacije Grib datoteke. Z njimi potem ocenim, kako bom plul. Čeprav se včasih ravno pred tabo postavi temen zid in takrat ne moreš nikamor. Najprej  začne močneje pihati, potem prihajajo sunki vetra, ki so bolj pogosti in še močnejši. Za tem začne škropiti, dež se okrepi in v tem primeru nastane zaradi močnega naliva nepregledna zavesa, katera se najkasneje v dveh urah razblini. Tudi valovi se takrat zelo dvignejo in odvisno je od moči vetra, kakšni so in koliko visoki. Dejstvo je, da ujameš pravi čas za krajšanje jader. Prepozno krajšanje vodi v izgubo jader ali celo v izgubo jamborja, kar tukaj ni ravno redek pojav. Najhuje je, če se ti obrne jadrnica, jadra zajamejo vodo in potem je precej težko odrezati jadra v vodi, da se jadrnica postavi na normalno mesto. Zato poskusim vedno ujeti pravi trenutek, ali pa skrajšati že veliko prej, ne glede na trenutno hitrost plovila. Osebno imam takrat odprto genovo, vse pa je odvisno od moči nevihte. Na Atlantiku sem jadral samo z manj kot dvema kvadratnim metra jadra. In še ena slabost oceanov sem spoznal. Ko pride ena nevihta, jih je tisti dan tudi več. Spomnim se, da jih je enkrat bilo celo sedem. To pa zelo utrudi človeka.

Česa ne smemo pozabiti pred nevihto

Nevihto spremljajo strele, ki lahko uničijo elektronske naprave na plovilu. Med nevihto je zato priporočljivo izključiti vse elektronske naprave vključno z radijsko postajo. Prav tako je priporočljivo iz radijske postaje izvleči priključek za anteno.

Nevihta je edini razlog, zaradi katerega lahko ugasnemo VHF-postajo na plovilu.

Ponedeljek 15 Jul 2019

V Marstrandu na Švedskem se je od prejšnje srede odvijalo, v soboto pa uspešno zaključilo svetovno prvenstvo razreda (nekdaj RC44), zdaj po novem 44 (44 Cup). Osemčlanska ekipa Team Nika, ki pluje pod rusko zastavo, na njej pa jadrajo tudi naši Tomaž Čopi, Mitja Margon in Iztok Knafelc, vodja kopenske ekipe pa je Toš Skrt Golja, je osvojila srebro.

Ni bilo prvič, da je ekipa Team Nika stala na zmagovalnem odru svetovega prvenstva. Na najvišji stopnički so bili doslej že dvakrat, lani in predlani, a tokrat jim je za naskok na sam vrh pravzaprav zmanjkal - en dodaten plov, za katerega je na zadnji regatni dan, ko so po čakanju na veter uspeli izpeljati le dva, zmanjkalo časa. S tem so fantje pod takti(r)ko olimpijskega prvaka in zmagovalca ameriškega pokala Toma Slingsbyja nanizali še en izjemen uspeh, ki je seveda razveselil tudi lastnika ekipe, Rusa Vladimirja Prosikhina, ekipo Nike pa postavil na trenutno vodilno mesto v skupnem seštevku sezone (po treh od petih regat). Naslov svetovnega prvaka je slavila ekipa Aque (GBR), ki je v tem razredu prisotna že od samega začetka leta 2008, tokrat pa jim je uspelo naslov osvojiti prvič. Bron je šel v roke domači ekipi Torbjörna Törnqvista Artemis Racing. Team Ceeref Igorja Laha, ki pluje pod slovensko zastavo, je bil s točko zaostanka četrti. 

Črne lepotice se vračajo v Portorož

Prav posebna zmaga včerajšnjega dne, zgodila se je na zasedanju upravnega odbora razreda, pa je bila uvrstitev Portoroža v koledar regat Pokala 44 za prihodnjo sezono 2020. Za organizacijo ovoritvene regate sezone sta se poleg Portoroža potegovala še Rovinj (ki je regato tega razreda odlično izpelal nazadnje letos maja/junija) in Tivat, pri odločitvi za vrnitev v Portorož pa je prevladala podpora našemu obalnemu mestu ter ekipi društva GoSailing, ki je leta 2018 v sodelovanju z ostalimi jadralnimi klubi izpeljala dogodek, ki je očitno prepričal petične lastnike ekip, da so se odločili vrniti se v Portorož. Portorožu bodo v nadaljevanju prihodnje sezone delali družbo se: Marstrand (Švedska), Cowes (Velika Britanija), Sotogrande (Španija) in Lanzarote (Španija, Kanarski otoki).

Mitja Margon, v vlogi promotorja dogodka in vodje organizacije, je bil presrečen:

"Neverjetno sem zadovoljen z izidom koledarja in ponosen na rezultat. Ko smo slišali, da sta za ta dogodek v igri poleg nas še dva "jadranska bisera", sem si mislil, da v primerjavi z njihovimi proračuni nimamo možnosti. A lastniki in vodstvo so se odločili za nas, zelo verjetno tudi zato, ker smo jih prepričali s strokovno, srčno in gostoljubno organizacijo tako na morju kot na kopnem. Portorož jih je seveda prepričal tudi s svojo infrastrukturo ter jadralnimi pogoji in sedaj je na nas, da postavimo letvico še višje. Dogodek želimo izpeljati v samem centru Portoroža, s floto, ki bo krasila glavni pomol in verjamem, privabila tudi veliko obiskovalcev. Veliko partnerjev, ki so podprli lanski dogodek, me je bodrilo in prepričalo, da ga ponovimo, in tudi Igor Lah, ki tudi tekmuje s svojo ekipo CEEREF, je pripomogel, da se ta prekrasna flota, v kateri so največja jadralska imena, vrača v Slovenijo. Hvala vsem - zdaj pa - veselo na delo!"

Jadralski spektakel, kakršnih ni bilo veliko, nas bo v Portorožu navdihoval tik pred prvomajskimi prazniki, od 22. do 26. aprila prihodnje leto. 

Besedilo: WindPress, Jakica Jesih

Ponedeljek 15 Jul 2019