Zadnje iz eTrgovine

20.00€

Iz prve roke od slovenskega jadralca Jasmina Čauševića, ki je sam prejadral Atlantik, Pacifik…

Velenjski jadralec in popotnik Jasmin Čaušević je na svoji 5-letni solo plovbi od Poreča do Nove Kaledonije v Tihem oceanu in njegov cilj je obpluti svet na serijski jadrnici Bavaria 34. Jasmin Čaušević je za nekaj mesecev prekinil svoje jadranje in bo še nekaj tednov v Sloveniji ter bo z nami delil svoje izkušnje.

Jadralci imamo na morju veliko odgovornost. Pa ne samo za plovilo, temveč tudi za svoje življenje in življenje posadke, če si z njo delimo svojo jadrnico. Vsak jadralec v nekem trenutku začne čutiti, da ima vse potrebno znanje, je dober skiper, zna odlično jadrati, pozna motor svoje jadrnic »v dušo«, ampak treba je biti pripravljen tudi na nepredvidljive situacije. Ste pomislili na zdravje, zdravstveno zavarovanje, ladijsko lekarno, pripomočke za primere, ko vam zmanjka plina, vode, hrane…? Tudi kulinariko je treba obvladati, npr. kako ohraniti ribo svežo brez zamrzovalnika za celih 7 dni. Kako izkoristiti EPIRB, AIS, IridiumGO…? Ste jadrali že več dni in noči skupaj? Je res dovolj 500€ na mesec, da se odpravim na ocean?

Na takšna vprašanja pozna odgovore iz lastnih izkušenj in iz izkušenj preko pogovorov z drugimi jadralci slovenski jadralec Jasmin Čaušević, ki bo izvedel »aktivno predavanje« s sodelovanjem vseh udeležencev.

Po predavanju bo Jasmin Čaušević na voljo za jadralski klepet.

  • Datum: Torek, 3.3.2020
  • Ura: 18.00
  • Čas trajanja:  2 uri
  • Cena: 20,00 EUR
  • Omejitev udeležbe!
  • Lokacija: Cesta na Brdo 85, Ljubljana (Poslovna stavba Brdo - vhod iz zahodne strani pri travniku)
  • Zagotovljeno je brezplačno parkiranje.
Predavanje: Kako živeti na oceanu in priprava jadrnice

Zadnji video

Splošni nasveti Sidranje Hidrografija Jadrana Navigacija Radijska komunikacija
Vreme Manevriranje Vozli Zakonodaja Signali
Motorji, pogoni Najem plovila Vzdrževanje plovila  Drugi nasveti Mornarske veščine 
Jadralske rute Legende Otoki  Varnost na morju  

 

Splošni nasveti

Lastnosti dobrega jadralca, skipperja oziroma kapitana

Točka Nemo - od kopna najbolj oddaljena točka sveta

Bermudski trikotnik

 Vreme

Svetovno vreme

Svetovni vremenski vzorci - globalna cirkulacija zraka

Glavni - prevladujoči svetovni vetrovi

Pasati – prevladujoči vetrovi ob ekvatorju

Zahodniki - prevladujoči vetrovi v srednjih zemljepisnih širinah

Polarni vzhodniki - prevladujoči vetrovi na polih

Doldrums - ekvatorialno področje

Konjske širine - področje šibkih vetrov in brezvetrja

St. Helena High - sistem visokega zračnega pritiska

Beaufortova lestvica moči vetra

Douglasova lestvica stanja morja

Prevarantski valovi

 

Vreme na Jadranu

Klimatske razmere

Vetrovi na Jadranu

Burja

Jugo

Maestral

Burin

Tramontana

Lebič

Ponent

Oštro

Levant 

Temperatura

Megla

Padavine

Spremljanje vremena

Aladin

Nevihte

Kako predvideti nevihto na morju?

Razvoj nevihte 1 (foto) 

Razvoj nevihte 2 (foto)

Tromba

 

Hidrografija Jadranskega morja

Globina Jadranskega morja

Temperatura Jadranskega morja

Morski tokovi

Plimovanje

Slanost in gostota

 

Zakonodaja

S katerimi izpiti za plovila lahko plujemo po Jadranu

Kako daleč od ob obale in kako hitro lahko plujemo

Prehod državne meje na morju - postopek

Plovba v zaščitenih področjih

Luške kapitanije (SLO, CRO, BIH, MNG)

Kaj storiti, ko pride do pomorske nesreče

Cenik tranzitnega priveza v marinah 2019

Slovenija

Vpis plovila v register v Sloveniji

Pregled čolna

Označbe čolnov v Sloveniji

Območje plovbe

Oprema čolna v obalnem območju

Oprema čolnov za odprto območje plove

Zastave na plovilu

Hrvaška

Novosti pravilnika o plovilih (31.1.2020)

Pravila varne plovbe na hrvaškem

Registracija plovila na Hrvaškem

Sidrišča s koncesijo 2019

Turistična taksa za plovila v 2019

Pravila v sidriščih s koncesijo

Ribolov na Hrvaškem (posodobljeno 20.1.2020)

Cenik vstopnic v hrvaške nacionalne parke

Stroški plovbe po hrvaškem morju

Izračun BT - bruto tonaže plovila

Vaučerji za privez v sidriščih

Cenik marin 2019

 

Signali

Mednarodna signalna koda

Pomorske signalne zastave

Zastave na plovilu

Zvočni signali pri manevriranju

Zavijanje in vzvratna plovba

Prehitevanje v ožinah

Signal za približevanje ovinku 

Zvočni signali ob zmanjšani vidljivosti

Oprema za zvočne signale

Luči na plovilu

Luči plovil na mehanski pogon

 

Vzdrževanje plovila

Kako polirati plovilo s čim manj truda

Kako najlažje očistimo Z-pogon plovila

Priprava izvenkrmnega motorja na zimovanje

Priprava vgrajenega motorja za zimovanje na kopnem

Zimska ponjava za plovilo - da ali ne

Odstranjevanje vlage iz plovila

Mikroorganizmi v gorivu – dieselski hrošč

Priprava gumenjaka za zimovanje

Priprava plovila za zimovanje v morju

Redno zimsko vzdrževanje plovila

Kako ukrepati, ko v motor z gorivom pride voda

Vgradnja servisne baterije

PYRoff - preprečevanje požara na plovilu

5 najpogostejših napak na zunajkrmnem motorju

Pregled in priprava motorja pred izplutjem

 

Otoki

Krk

Rab

Unije

Susak

Olib

Legende

Ali je lahko ladja istočasno v dveh različnih stoletjih?

Zakaj ob splovitvi razbijemo šampanjec ob trup plovila

Kako je potekala prva plovba okoli sveta

Sidranje

Teorija sidranja

1. del - kaj vpliva na zanesljivost sidranja

2. del - koliko silo lahko zadržuje sidro 

3. del - kakšne sile prenesejo sidrne verige in vrvi

4. del - dinamične sile na verigo in vrvi

5. del- sidranje z verigo in vrvjo

6. del - gibanje plovila na sidru

7. del - sidranje z dvema sidroma 

8. del - Viharno sidro (namen, uporaba) 

Nasveti za varno sidranje

1. del - sidranje na različnih tipih dna

2. del - 2 sidri, sidro + obala

3. del - tandemsko sidro, bahamski način, sidranje na plovko

4. del - teža sidra, kontrola dolžine verige

5. del - razbremenitev vitla, bočni veter

6. del - sidranje ponoči, privez na plovko in krmo

7. del - Sidranje na terenih, kjer sidro slabo drži

8. del - Označevanje sidrne verige

9. del - Sidranje na obalo s sistemom sušila

 

Manevriranje

Kako deluje krmilo in kaj obrača plovilo

Levo in desno sučni propeler in vpliv na krmarjenje

Obračanje plovila z dvema motorjem na mestu

PRISTAJANJE

Pristajanje na bok s plovilom z dvema motorjema

Pristajanje na krmo s plovilom z dvema motorjema

Pristajanje na bok s plovilom z enim motorjem (Z-pogon, zunajkrmni motor)

Pristajanje na bok s plovilom z desnosučnim propelerjem

IZPLUTJE

Izplutje iz bočnega priveza v vetru

Kako pravilno izglisiramo

PLOVBA

Kako pravilno uravnavamo plovilo med glisiranjem (trimanje)

Plovba v močni burji

Kako pluti, ko odpove en motor na plovilu z dvema motorjema

Simulator pristajanja The Boat Docker

 

Vozli

Mornarski vozel - pašnjak

Moški vozel

Ženski vozel

Vrzni vozel

Skrajševalni vozel

Zastavni vozel

Sidrni vozel

Vozel za bojo

Osmica

 

Mornarske veščine 

Pravilna uporaba vitla za vrvi

Pravilno privezovanje vrvi na priveznik

 

Navigacija

Nočna plovba - kako se pripraviti

Kako se pripravimo na nevihto na morju

Plovba v megli

AIS - sistem za povečanje varnosti plovbe

AIS - delovanje sistema avtomatske identifikacije plovil 

Kje dobimo pomorska varnostna obvestila

Nastanek sistema pomorskih oznak IALA A in B, podobnosti in razlike

Lateralne oznake v coni A

Kdaj velikost plovila vpliva na prednost na morju

Kardinalne oznake

Kardinalna oznaka N - sever

Kardinalna oznaka S - jug

Kardinalna oznaka E - vzhod

Kardinalna oznaka W - vzhod

Oznaka osamljene nevarnosti

Oznake nove nevarnosti

Kako enostavno ločimo kardinalne oznake med seboj

Posebne oznake

Kurz plovila

Navtična milja in vozel

 

Radijska komunikacija

Radijske postaje na plovilih

Ročna radijska postaja

Spremljanje varnostnih klicev vas lahko obvaruje pred nesrečo!

VHF in VHF GMDSS postaja

NAVTEX

Razlika med EPIRB in PLB

Kako pravilno opravimo klic na pomoč MAYDAY

 

Motrji, pogoni, elektrika

Koliko potrošijo navtični motorji - poraba goriva plovil

Prednosti in slabosti dveh motorjev v primerjavi z enim

Električni motorji v navtiki

Baterije za pogon električnih motorjev

Polnjenje baterij med jadranjem

Jet Thruster - sistem za bočni potisk plovil

Mikroorganizmi v gorivu - dieselski hrošč

Solarni paneli na plovilu – dimenzioniranje sistema

Solarni paneli na plovilu – montaža in priklop sistema

 

Najem plovila

Kako najeti plovilo in na kaj moramo biti pozorni pri najemu?

Na kaj moramo biti pozorni pri prevzemanju plovila?

Katamaran: Prednosti in slabosti

Predaja plovila in reševanje reklamacij

Ključna opravila pred izplutjem za varno plovbo

 

Jadralske rute

1. Trije parki: Krka, Kornati in Telaščica

2. Jadralska ruta od Splita do Kornatov (7 dni)

 

Varnost na morju

Sedem varnostnih elementov, ki jih morate preveriti preden izplujete

BRS Boat - sistem proti potopitvi plovila

 

Drugi nasveti

Kaj je potrebno storiti, ko zapustimo plovilo v marini?

Najpogostejši vzroki izbruha požara na plovilu

Zlata pravila zaščite pred soncem

Kako izbrati gumenjak, ki ga potrebujete?

  

Rubriko Varna plovba ustvarjajo:

 

Gregor Jeretič
tel: + 386 (0) 41 281 133
mail: gregor.jeretic(@)spinaker.si
web: www.spinaker.si
Tomaž Gregorič
tel: + 386 (0) 41 412 067
mail: tomaz.gregoric(@)spinaker.si
web: www.spinaker.si
Aleš Kobav
tel: + 386 (0) 31 30 30 86
mail: ales(@)enavtika.si
web: www.eNavtika.si

 

Komentarji