Ladjedelnica Hanse je predstavila inovativno rešitev pogona za jadrnice, ki hkrati odpravlja pomanjkljivost neodzivnosti krmila pri vzvratni plovbi, ter zagotavlja plovbo brez hrupa in  emisij toplogrednih plinov.

Prejšnji teden smo že pisali o rešitvi za izboljšanje krmiljenja pri vzvratni plovbi plovil z vgrajenimi motorji Revolucionarna novost za učinkovito krmiljenje plovila pri vzvratni plovbi, tokrat pa je novost najbolj primerna za jadrnice.

Rešitev se imenuje e-motion rudder drive. Gre za pogon jadrnice z električnim motorjem, ki je nameščen na krmilo. Ladjedelnica je rešitev razvila v sodelovanju s podjetjem Jefa, ki je specializirano za izdelavo krmilnih sistemov in podjetjem Torqeedo, ki ga poznamo kot enega največjih proizvajalcev električnih navtičnih motorjev.

Hanse pravi, da bo nov sistem prava revolucija v pogonu jadrnic. Motor v celoti zamenjuje dieselski motor in vse pripadajoče komponente, tudi pogon. V krmilo jadrnice so vgradili električen motor z močjo 4 kW ter nanj pritrdili zložljiv propeler. Krmilo in električen motor preusmerjata vodni tok v želeni smeri. Za še večji učinek in lažje manevriranje, so povečali kot gibanja krmila na 100 stopinj. Številni skeptiki so bili presenečeni nad delovanjem. V ladjedelnici so ga že vgradili na plovilo Hanse 315. Plovilo jim je uspelo zavrteti okoli navpične osi, z mesta, ko plovilo ni plulo. To jim je uspelo tako pri premiku ročice plina naprej, kakor tudi nazaj.

Sistem se je izkazal za izjemno učinkovitega pri bočnem pristajanju in izplutju. Krmo plovila lahko enostavno približamo k pomolu, ali pa jo od njega oddaljimo. Natančno krmiljenje je izjemno uporabno tudi pri izvajanju manevrov v močnem bočnem vetru, ter pri manevrih v pristaniščih z malo prostora.

Prednosti sistema:

-          izjemne natančno krmiljenje plovila
-          učinkovito krmiljenje pri vzvratni plovbi
-          brez hrupa
-          brez tresljajev
-          100 kg manjša teža od motorja na notranje izgorevanje
-          brez vonja po hlapov
-          enostavno in poceni vzdrževanje

Slabosti sistema:

-          majhna avtonomija (le 50 nmi pri hitrosti 4 vozle)
-          nizka največja hitrost plovbe 6,1 nmi
-          dolgotrajno polnjenje li-ion baterij (cca 3h)

Delovanje sistema na plovilu Hanse 315: