Volvo ocean Race, Itajai, Mapfre

Španska ekipa MAPFRE je zmagala na priobalni regati pred brazilskim mestom Itajai. Bila je oster boj z ekipo Akzonobel, ki se je na koncu uvrstila na drugo mesto.

Regato pred mestom Itajai je spremljala  števila množica gledalcev na kopnem in morju. V 10 vozlih vetra, si je vodilno pozicijo priborila ekipa MAPFRE že v prvi plovbi z vetrom. Skiper Xabi Fernandez in njegova posadka so povečali svojo prednost v razvrstitvi priobalnih regat. Ekipa Dongfeng, ki je v skupnem seštevku na drugem mestu, se je včeraj uvrstila na odlično tretje mesto.

"To je bila zelo dobra regata za našo ekipo. Že od začetka smo jadrali dobro. Ključni trenutek na regati je bila prva plovbe z vetrom, ko smo uspeli prehiteti ekipo Akzonobel. V nadaljevanju smo svojo prednost samo še povečevali. Zelo sem vesel, da smo tudi na vodilni poziciji v skupnem seštevku. Zavedamo se, da so razlike zelo majhne. Pred ekipo Dongfeng smo imeli le eno točko prednosti. Današnja zmaga bo zelo pomembna na koncu regate in celotna ekipa je zelo zadovoljna.", je po regati povedal skiper ekipe MAPFRE, Xabi Fernandez.

Ekipa AkzoNobel, ki je včeraj končala na drugem mestu, si je v skupni uvrstitvi priobalnih regat utrdila tretje mesto v skupnem seštevku.

Ekipa Scallywag je tokratno regato izpustila. Njihovo plovilo je še vedno na kopnem. Pospešeno se pripravljajo za pričetek 8. etape, ki se bi pričela jutri. Če jim bo uspelo, bo jutri izpred mesta Itajai izplulo vseh sedem jadrnic, Čaka jih 5700 nmi plovbe preko južnega Atlantika, preko področja Doldrums, v severni Atlantik. Cilj bo v mestu Newport na severovzhodu ZDA. Regato bomo v celoti spremljali na naši spletni strani.

Utrinki z regate v 2 minutah

Trenutna razvrstitev po sedmih priobalnih regatah:

  Mesto Ekipa / Regata Alicante Lisbon Cape Town Hong Kong Guangzhou Auckland Itajai Skupno  
  1 MAPFRE 7 6 6 6 7 5 7 44  
  1 Dongfeng Race Team 6 5 7 7 2 7 5 39  
  3 AkzoNobel  5 3 4 5 5 6 6 33  
  4 Brunel 4 7 2 4 6 3 3 29  
  5 Vestas 11th Hour Racing 5 3 3 0 0 4 2 18  
  6 Team Sun Hung Kai/Scallywag 3 2 1 3 4 2 0 15  
  7 Turn the Tide on Plastic 1 1 3 2 3 1 4 15  

 

Sobota 21 Apr 2018

Volvo ocean Race, Cape Horn

Rt Horn je ikonična točka za vse velike morjeplovce. Rt je najjužnejša točka otoka istoimenskega otoka in je eden izmed otokov otočne skupine Wollaston. Najbližji naseljen kraj je Puerto Williams, ki je dobrih 60 nmi severneje. Majhen kraj s pristaniščem je najjužnejši kraj na svetu: Leži na zemljepisni širini 54°56 stopinje južno. Dostopen je le s plovilom ali letalom. Ima nekaj 100 hiš, majhno marino in seveda tisto najbolj pomembno za vse morjeplovce, ki zaplujejo v ta del sveta, mornariško bazo, ki skrbi za svetilnike v najjužnejšem delu sveta, njihove posadke ter reševanje na morju.

Ekipa novinarjev in fotografov regate Volvo Ocean race je v kraj priletela 23.3.2018, ko se je rtu bližala vodilna ekipa 7. etape regate, ekipa Brunel. Čilska mornarica jim je omogočila snemanje plovbe ekip mimo rta z njihove ladje OBB Fuentealba in helikopterja.

Novinarska ekipa se je najprej vkrcala na ladjo. Najprej so odpluli do otoka Diego Ramirez, ki leži globoko v južnem oceanu, približno 90 nmi jugozahodno od otoka Horn. Na otoku je svetilnik s posadko, kateri so dostavili zalogo hrane za pet do šest mesecev. Na otoku so se srečali s svetilničarjem, ki je opisal življenje na tem samotnem otoku: "Življenje na otoku je težko. Sem daleč od družine. Izkušnja pa je enkratna, sploh če pomislim na katerem delu sveta sem. Največji problem je, kadar človek tu zboli. Pomoč je možna zgolj s helikopterjem. Vremenski pogoji včasih onemogočajo let proti otoku in pristanek."

Volvo ocean Race, Cape Horn

Sreda 18 Apr 2018

Slovenski popotnik in jadralec Jasmin Čaušević, se je leta 2014 odpravil na pot okoli sveta. Pravzaprav to ne bi bilo nič nenavadnega, če se za to Jasmin ne bi odločil opraviti sam z družinsko serijsko jadrnico Bavaria 34, katero ni nič predelal in ne ojačal, da bi lahko zdržala široka morja in valovite oceane. Po prvi etapi od Poreča do Kanarskih ...

Sreda 18 Apr 2018

Hanse 588 je nova jadrnica iz nemške ladjedelnice. Je evolucija modela 545, ki je v predhodnih letih požel izjemno dober uspeh na trgu. V jadrnico so vgradili številne novosti. Na dolžini manj kot 60 čevljev ponuja udobje primerljivo z velikimi jahtami. Jadrnico je možno naročiti v številnih različnih variacijah. Pod krovom lahko izbirate med različico s kabino za posadko, vse do 5 ka...

Ponedeljek 16 Apr 2018

Sandra Lipovec dvajseta na mladinskem evropskem prvenstvu v razredu laser radial

Na Balatonu, največjem jezeru v srednji Evropi, se je v soboto zaključilo mladinsko evropsko prvenstvo v razredu laser radial, na katerem sta Slovenijo zastopala Sandra Lipovec (JK Pirat Portorož) in Nicolo Kravanja (JK Burja Izola). V šestih tekmovalnih dneh organizatorji niso imeli največ sreče z vremenskimi pogoji, saj so jadralci tekmovali le polovico dni, drugo polovico pa zaman čakali na veter. Kljub temu so jadralci v treh tekmovalnih dneh okusili tako šibak kot tudi zmeren do močen veter.

Sandra Lipovec je na koncu v ženski konkurenci zasedla 20. mesto, a bi bila gotovo uvrščena veliko višje, če ne bi imela zadnji tekmovalni dan tehnične težave z opremo. Nicolo Kravanja je prvenstvo končal na 75. mestu.

Končano evropsko prvenstvo razreda laser 4.7

Tretje največje grško mesto Patras je bilo letos prizorišče evropskega prvenstva v razredu laser 4.7, ki so se ga udeležili tudi štirje slovenski predstavniki. Prvenstvo se je začelo v ponedeljek in končalo v soboto, od tega pa so jadralci dva dni zaman čakali na ugodne vremenske pogoje. Enkrat je bilo vetra premalo, drugič pa preveč. Tudi sicer so imeli jadralci raznovrstne vremenske pogoje, od močnega do precej šibkega vetra.

Od Slovencev se je najbolje odrezal Luka Zabukovec (JK Jadro), ki je zasedel 28. mesto. Gašper Strahovnik (JK Burja Izola) je bil 57., Klemen Petrović (JK Jadro) 93. in Nejc Valenčič (JK Burja Izola) 100.

Vir: JZS.si; Foto: Radial Youth Euro - Gabor Cserta

Nedelja 15 Apr 2018

RANIERI Cayman 26' Sport Touring

Leta 2015 je italijanska ladjedelnica Ranieri pričela z izdelavo gumenjakov s trdim dnov. V začetku so bili v palet štirje modeli z dolžinami med 19 in 23 čevlji. Ker so kupci njihova plovila sprejeli izjemno dobro, so se odločili, da bodo ponudili večji izbor gumenjakov s trdim dnom in v paleto dodali šest novih modelov, med njimi tudi večje Ranieri Cayman 26 in 28.

Model Ranieri Cayman 26 Sport Touring  že s svojim imenom nakazuje, da gre za hitro, športno naravnano plovilo. V dolžino meri 7,7 m in 2,85 m širok in je sorazmerno dolg glede na njegovo širino. Na krmi je prostor za namestitev enega motorja, ki pa lahko razvije do 250 KM. Ima vgrajen 210 litrski rezervoar za gorivo in nekoliko manjšega, 60 litrskega za vodo.

Test

Testni model je imel vgrajen Hodnin motor z 250 KM, kar je največ, kar lahko namestimo na to plovilo. V času plovbe sta bili na plovilu dve osebi. Že ob najmanjšem pritisku na plin je plovilo pričelo glisirati. Pri 2200 obratih motorja je dosegel hitrost 12 vozla. Pri 3000 obratih je že dosegel hitrost 20 vozlov. Z dodatnimi 500 obrati je hitrost plove znašala že 25 vozlov, pri 4000 pa je hitrost znašala že 30 vozlov. Pri valovih, so merili do 0,5 m je krmarjenje pri tej hitrosti enostavno, plovilo je stabilno in plovba je udobna. Pri 4500 obratih hitrost plovbe znaša že 35 vozlov, ko pa pritisnemo plin do konca, motor doseže 5500 obratov hitrost plovbe pa znaša 45 vozlov.

Plovila Ranieri v Sloveniji zastopa podjetje Moto-nautika. Več informacij o plovilih Ranieri na: Ranieri CAYMAN, (02) 629 04 00).

Foto: Ranieri-MotoNautika, Test: The Boat Show (Youtube)

Petek 13 Apr 2018

Potem, ko vetra včeraj na morju pred Patrasom v Grčiji, kjer poteka evropsko prvenstvo v razredu laser 4.7, ni bilo na spregled, je danes plove močan veter skoraj odpihnil. A veter je pozno popoldan oslabel in omogočil izpeljavo dveh plovov.

Jadralci so bili z današnjim dnem razdeljeni v dve jakostni skupini – zlato in srebrno. V prvi tekmujeta Janez Zabukovec in Gašper Strahovnik, v drugi pa Klemen Petrović in Nejc Valenčič. Janez Zabukovec je v prvem današnjem plovu zasedel 26., v drugem pa 41. mesto in je skupno na 32. mestu. Gašper Strahovnik je bil danes 42. in 31., kar zadostuje za skupno 54. mesto. V srebrni skupini je Klemen Petrović na 18., Nejc Valenčič pa na 19. mestu. V vodstvu je Italijan Cesare Barabino.

Na mladinskem evropskem prvenstvu v razredu laser radial so jadralci po dveh dneh zatišja zaradi pomanjkanja vetra zopet jadrali. Na jezeru Balaton so bili jadralci že ob deveti uri zjutraj, uro kasneje pa je regatni odbor signaliziral prvi štart. V severovzhodnem vetru, ki je pihal z močjo okoli 7 vozlov, so organizatorji uspeli izpeljati tri plove.

Vodja reprezentance Luka Domijan je vtise četrtkovega doganja na regatnem polju opisal z naslednjimi besedami: 

"Sandra Lipovec je vsak plov bolje štartala. Z dobro hitrostjo jadrnice in dobrimi odločitvami je tudi konstantno pridobivala mesta skozi vse stranice vseh treh regat. Z današnjimi rezultati (8. ,9. in 4.) in prvim odbitkom (34.) skupno zaseda solidno 11. mesto. Jutri se začenja “finale” in bo poskusila napadati najboljšo deseterico. Nicolo Kravanja je imel sicer nekaj težav z lažjimi jadralci in v lažjem vetru, a je z pravo borbenostjo napadal regate in skušal potegniti maksimalno. Imel je dobre štarte, vendar se ni nikakor uspel prebiti v prvo dvajseterico na prvo bojo od orce. Skozi vse stranice je z izkušenostjo pridobival mesta in na koncu dneva zabeležil 31., 51. in 18. mesto in je skupno na 68. mestu. To pomeni, da bo odslej jadral v zlati skupini. Prepričan je, da lahko do konca prvenstva pridobi še kar nekaj mest."

Vir: JZS; Foto: Gabor Cserta (Radial Youth EURO), European Laser 4.7 Youth Champinship (Thom.Touw Photography)

Petek 13 Apr 2018

Just Perfect YC

Če si za svoj letni dopust, krajše ali daljše počitnice, skupinsko jadranje, ali teambuilding najamete plovilo, potem imamo za vas izjemno ugodnost. Podjetje Just Perfect Y.C vam v primeru najema plovila v njihovem podjetju, podarja kar celoletno skipersko zavarovanje.

Just Perfect YC Logo

Just Perfect Y.C. vsem, ki se boste do junija pri njih dogovorili za enotedenski najem katerega koli plovila, podarja letno osnovno skipersko zavarovanje odgovornosti.

Zakaj se odločiti za najem plovila pri podjetju Just Perfect Y.C.

Podjetje ima v lasti floto novih plovil Jeanneau za katere boste prejeli  posebej privlačne cene najema. Trenutno je v njihovi floti kar 8 one design Sun Odyssey 389 jadrnic, ki so primerne za družinska jadranja, interne regate, teambuildinge in flotna jadranja. Ta mesec se je njihovi floti pridružila še ena nekoliko večja, prestižna in prostorna jadrnica Sun Odyssey 519 s kar 6 (5+1) kabinami. Več informacij dobite na Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., na 051 604 395 ali na njihovi novi spletni strani www.justperfect-sailing.com.

Preverite posebej ugodne možnosti najemov različnih plovil in se pripravite na nepozabne jadralske počitnice.

 

Petek 13 Apr 2018

MAPFRE, CAPE HORN, broken sail

Ekipi MAPFRE se je med plovbo mimo zloglasnega rta Horn strgalo glavno jadro. Tekmovanje so morali prekiniti. Zapluli so do otoka Freycinet, se zasidrali in popravili drsnik in zašili strgano jadro. Z nekaj iznajdljivosti jim je uspelo zaključiti 7. etapo regate in z zakrpanim jadrom pripluti do cilja.

Med plovbo mimo rta Horn je medijski poročevalec ekipe posnel fantastičen posnetek jadrnice iz zraka, ki pluje s strganim jadrom.

Vir: Volvo Ocean Race; Video: Ugo Fonollá Simó 

Četrtek 12 Apr 2018

Sidranje ponoči, nasveti, plovka, boja

Sidranje ponoči

Sidranje na sidrišču ponoči prinaša dodatne izzive na katere se moramo pravočasno pripraviti.

Verjetno sem vam je že zgodilo, da vas je med plovbo ujela noč in niste dosegli svoje želene destinacije. Mogoče se vam je to zgodilo celo v času slabega vremena in ste bili prisiljeni zapluti v nepoznan zaliv, se zasidrati in prenočiti. Poglejmo na katere stvari  moramo biti pozorni pri sidranju ponoči.

  1. Pred vplutjem v nepoznan zaliv dobro poglejmo pomorske karte in preberimo vodnike, kakšne so posebnosti posameznega zaliva. Ko smo se prepričali, da je v zalivu sidranje varno, počasi vplujemo v zaliv. Stalno spremljamo globinomer in se držimo primerne globine glede na naše plovilo. Ker ne poznamo natančnih globin v zalivu, moramo imeti v mislih tudi varnostno rezervo. Ne smemo pozabiti, da se bo plovilo po sidrišču premikalo. Globine morajo biti ustrezne na vseh mestih, kjer bo plovilo krožilo okrog sidra.
  2. Spustimo primerno količino sidrne verige. Ker ne poznamo tipa morskega dna in dejstva ali bo sidro držalo ali se bo v morskem dnu premikalo, je bolje spustiti daljšo verigo. Primerna izbira dolžine v tem primeru je 7-kratnik globine kjer smo sidrali.
  3. Preverimo, če se je sidro vkopalo in če sidro drži. Z vzvratno plovbo preverimo, če se plovilo ustavi, ko se napne sidrna veriga (več o postopku sidranja na tej povezavi).
  4. Ko smo se prepričali, da smo zasidrani, naše delo s tem še ni zaključeno. Po mednarodnih predpisih o izogibanju nesreč na morju, smo veš čas dolžni zagotavljati varnost na plovilu. Zato moramo ponoči redno v intervalih pregledovati, kaj se dogaja s plovilom. Preveriti moramo, če sidro drži ali orje, ali se približujemo obali oziroma kateremu drugemu plovilu v zalivu. Lahko si pomagamo z radarjem, kjer nastavimo potrebne alarme. V kolikor ga nimamo, si lahko pomagamo z aplikacijami na mobilnih telefonih – sidrni alarm.

Privez na plovko-bojo in obalo

Privez plovila na plovko ali bojo in hkrati na obalo oziroma krmni muring je poseben način privezovanja plovila v sidriščih. Običajno tak način privezovanja lastniki sidrišč uporabijo, kadar je za privez na voljo malo prostora. Ker so plovila privezana v dveh točkah (premec in krma), je njihovo premikanje v sidrišču zelo omejeno. Plovke so nameščene bliže druga k drugi in manevriranega prostora je manj. Pri temu načinu priveza moramo ločiti, ali je krmni muring sidran na morsko dno ali je sidran na obalo.

Kako sidramo, kadar je krmni muring sidran v morsko dno

Sidranje ponoči, nasveti, plovka, boja, krma

Pri privezu plovila na plovko, ki ima krmni muring sidran v morsko dno lahko plujemo okrog plovke, ter med plovko in kopnim. Na plovko sta privezani dve vrvi, ki se strmo spuščata proti morskemu dnu in ne ovirata plovbe. To je tudi v primeru, ko je plovilo že privezano na plovko. V kolikor imamo na sidrišču bočni veter, se plovki približamo iz zavetrne smeri. V kolikor bo med manevrom bočni veter začel zanašati plovilo, se bomo z motorjem in krmilom oddaljevali od vrvi in ne bo nevarnosti, da se nam zapletejo v propeler ali krmilo. Iz sidrišča bomo lahko varno izpluli in ponovili manever. 

Postopek priveza

  1. proti plovki priplujemo iz smeri, kjer bo privezana krma plovila
  2. premec plovila približamo plovki
  3. z našo vrvjo privežemo premec plovila na plovko (obvezno na priponko pod plovko)
  4. s plovke dvignemo krmno vrv-muring
  5. ga prenesemo s premca na krmo
  6. privežemo krmni muring

Slike: 

A - postopek prihoda in priveza plovila

B - privezne vrvi - muringi pred privezom plovila (rumena - pramčni muring, rdeča - krmni muring)

C - privezne vrvi - muringi po privezu plovila (rumena - pramčni muring, rdeča - krmni muring, črna - privezna vrv na plovko)

Sidranje ponoči, nasveti, plovka, boja, krma

Pri tej vrsti sidrnih naprav lahko sidramo na opisani postopek ali pa postopek, kot je opisan za primer sidranja na plovko s privezom krme na obalo. Sidrišče, ki imat nameščene takšne sidrne naprave je naprimer sidrišče Viča pri kraju Bobovišča na otoku Brač. 

Kako sidramo, kadar je krmni muring privezan na obalo

Sidranje ponoči, nasveti, plovka, boja, krma

Kadar je krmni muring privezan na obalo, je potrebno plovilo privezovati drugače. Dokler so vse plovke v sidrišču prazne, lahko priplujemo enako kot v prejšnjem primeru. Krmni muring namreč leži na morskem dnu in ne ovira plovbe. Stvari pa se spremenijo, takoj, ko se na plovko priveže eno plovilo. Takrat je njegov krmni muring privezan na obalo in plovba med plovkami in obalo ni več možna (glej slika E in F).

Postopek priveza

  1. Plovilo pred sidriščem obrnemo in proti plovki plujemo s krmo.
  2. Ko se krma približa plovki, ustavimo plovilo.
  3. Dvignemo plovko in skozi spodnje uho potegnemo vrv, ki jo bomo privezali na premcu. Vrv mora biti dolžine vsaj 6 m. V kolikor imamo dolgo vrv, lahko en konec privežemo na premcu plovila, drugega pa potegnemo skozi spodnje uho plovke, nato pa ga le skrajšujemo vse do premca.
  4. Dvignemo moring vrv za privez na kopno.
  5. Nadaljujemo s plovbo proti obali
  6. En član posadke, ob plovbi nazaj, premčni muring prenese na premec in ga priveže, drugi član posadke previdno skrajšuje krmni muring. Previdnost je potrebna, da se vrv ne bi ovila okrog propelerja ali krmila.
  7. Privežemo premčni in krmni muring.

Slike: 

D - postopek prihoda in priveza plovila

E - privezne vrvi - muringi pred privezom plovila (rumena - pramčni muring, rdeča - krmni muring)

F - privezne vrvi - muringi po privezu plovila (rumena - pramčni muring, rdeča - krmni muring, črna - privezna vrv na plovko)

Sidranje ponoči, nasveti, plovka, boja, krma

V kolikor imamo na sidrišču bočni veter se plovki približamo iz zavetrne smeri. V kolikor bo med manevrom bočni veter začel zanašati plovilo, se bomo z motorjem in krmilom oddaljevali od vrvi in ne bo nevarnosti, da se nam zapletejo v propeler ali krmilo. Iz sidrišča bomo lahko varno izpluli in ponovili manever.

Sidrišči, ki imata nameščene takšne sidrne naprave sta na primer sidrišče Mala Rava na otoku Rava in sidrišče Stržna pri Brbinju na otoku Dugi.

Previdnost

Pri tem načinu sidranja moramo zelo pazljivo ravnati z vrvmi. V brezvetrju, ko plovila ne bo odnašalo, bo sidranje dokaj enostavno. Med sidranjem v vetru, predvsem bočnem, pa bo nekoliko težje. Vrvi moramo stalno imeti pod nadzorom. V kolikor nas nekontrolirano odnaša na vrvi, moramo ustaviti motor, vrvi spustiti v vodo da potonejo in šele nato nadaljevati z manevriranjem. Postopek je bolje ponoviti, kot pa se zaplesti v privezne vrvi.

Sreda 11 Apr 2018