Novice
Novice
Zadnje iz eTrgovine
Knjiga »Z jadrnico čez Arktiko« je četrta knjiga Mirana Tepeša, ki je doslej že trikrat objadral svet. Knjiga je jadralski potopis z zelo drugačne in zahtevne morske poti po ledenih morjih, med odročnimi otoki. V knjigi so na 256 straneh opisane dogodivščine s poti čez Arktiko in popestrene s 383 barvnimi fotografijami in zemljevidi. V prvem delu je opisana pot z jadrnico od Istre na Jadranskem morju preko Atlantskega oceana do Kanade in Grenlandije. V osrednjem delu so opisane dogodivščine z jadranja čez Arktiko po Severozahodnem prehodu od Grenlandije med kanadskimi arktičnimi otoki in okoli Aljaske do Tihega oceana. V zadnjem delu pa so opisane dogodivščine med jadranjem čez Beringovo morje, čez Aljaški zaliv in po Britanski Kolumbiji.
»Arktika je morska pokrajina s številnimi otoki. Led na morju se je nad Severno Ameriko v zadnjih desetletjih večino poletij za nekaj tednov dovolj umaknil ali razredčil, da je bilo z izjemo treh let Arktiko mogoče prejadrati, a ne na lahek način, zato je jadranje čez Arktiko zame postalo izziv.« – Miran Tepeš
Arktika je območje na severu zemeljske oble, ki obdaja severni zemljepisni tečaj in leži nad severnim tečajnikom. Večino leta, marsikje pa vseskozi, je to območje prekrito z ledom in snegom.
Statistiko o plovbi čez Arktiko vodi “Scott Polar Research Institute, University of Cambridge”, Velika Britanija. Do leta 2024 je Severozahodni prehod med Atlantikom in Pacifikom, v eno ali drugo smer, preplulo 393 plovil vseh vrst, od ledolomilcev in različnih velikih motornih ladij do jadrnic. Skokica 3 je prvo slovensko plovilo, ki je prejadralo ali preplulo Severozahodni prehod.
Miran Tepeš - Z jadrnico čez Arktiko
Vlačilec Miss Stacy je močan rečni tok odnesel pod ladjo, ki je delala na gradbišču mostu Memorial v Portsmouthu v ZDA.
Že po 20 min je na kraj nezgode priplul vlačilec Eugene Moran in ujeti vlačilec rešil. Do nesreče vlačilca Miss Stacy naj bi prišlo zaradi močnega toka in kapitana, ki ni poznal razmer na področju, kjer je plul. Nezgoda se je zgodila 21.2.2012 in k sreči nihče ni bil poškodovan.
Kontejnerska ladja, ki pluje pod nemško zastavo je zaplula kar na kopno v neposredni bližini športnega stadiona v Hong Kongu.
Nemška ladja Hansa Construction, ki v dolžino meri 192,5 m je bila natovorjena s kontejnerji. Plula je iz pristanišča Yokohama skozi plovno zelo obremenjen kanal Esat Lamma. Nenadoma je začela zavijati proti obali. Posadka je spustila sidro in z njegovo pomočjo poizkušala ustaviti ladjo. Na obali so slišali glasne zvoke sidra in verige, ki sta drgnila po dnu in ob ladjo. K sreči je manever uspel in ladja je le s premcem nasedla na obalo v neposredni bližini Hong Konškega univerzitetnega športnega centra. Na kraj nesreče so nemudoma prihiteli gasilci in policija. Takoj, ko se je ladja ustavila so jo uspeli ponovno sploviti, tako da so motorje prestavili v vzvratno prestavo.
Kontejnerska ladja MOL Comfort je ponoči, 17.6.2013, v Indijskem oceanu doživela katastrofalno nesrečo.
Med plovbo iz Singapurja proti Jeddahu, je bilo v Indijskem oceanu slabo vreme z visokimi valovi. Ladja ladjarja Mitsui O.S.K Lines, ki je na krovu prevažala 4382 kontejnerjev, se je v slabem vremenu prelomila. V ladjo je začela vdirati voda. Na krovu ladje, ki je plula pod zastavo Bahamov, je bila 26 članska posadka, med njimi 11 Rusov, 14 Filipincev in 1 Ukrajinec. Indijska obalna straža iz Mombaja, je nemudoma sprožila reševalno akcijo. Zaradi poškodb je ladja potonila približno 840 nmi zahodno od Mombaja. Posadka je ladjo pravočasno zapustila in se rešila z reševalnimi čolni. Kmalu po nesreči jih je prevzela ladja Yantian Express, ki je plula v bližini. Vseh 26 članov posadke, je nesrečo preživelo brez poškodb.
Ladja MOL Comfort je bila dolga 316 m in široka 46 m. Na krovu je imela prostor za 4500 kontejnerjev. Izdelana je bila leta 2008 na Japonskem. To je prva pomorska nesreča te vrste za ladjo izdelano na Japonskem.
Video je bil posnet z ladje, ki je v času nesreče plula v bližini:
Vir: Youtube.com; Foto: http://www.maritimedanmark.dk/
Tovorna ladja Marti Princess, ki pluje pod zastavo Malte, iz Turčije v Francijo vozi cement. 27. junija 2009 je vanjo trčila več kot dvakrat večja nemška ladja Renata Schulte, ki je plula iz Marocca proti Istanbulu. Do nesreče je prišlo ob severozahodni obali Egejskega morja. Obe ladji sta se v trku močno poškodovali. Ladja Marti Princess je utrpela večje poškodbe trupa. Vanjo je začela vdirati voda. Z ladje so evakuirali 11 od 18 članov posadke zaradi nevarnosti, da se ladja potopi. V nesreči nihče od članov posadk ni bil poškodovan.
V mesecu septembru leta 2014 sta v Sueškem kanalu trčili tovorni ladji Colombo Express in Maersk Tanjong.
Nesreča se je zgodila 29.9.2014 v severnem delu Sueškega kanala v bližini Port Said-a. Trčili sta ladji Colombo Express s kapaciteto 8,749 TEU in Maersk Tanjong s kapaciteto 8,112 TEU. V nesreči ni bila poškodovana nobena oseba. Ladja Colombo Express je utrpela večje poškodbe desnega boka v dolžini preko 20 m in na desnem delu krme. Z ladje pa so padli trije kontejnerji zaradi katerih so ustavili promet v kanalu, dokler jih niso dvignili iz vode in zagotovili varno plovbo.
Poglejte tudi:
Francosko podjetje CMA CGM je eno večjih svetovnih ladijskih prevoznikov. Flota 428 ladij jih uvršča na tretje mesto na svetu. Plujejo na 170 različnih rutah in povezujejo 400 svetovnih pristanišč. Kontejnerska ladja Debussy je 8.3.2010 ob 16.00 uri pristajala v pristanišču Constanta. Pri pristajanju sta ji pomagala dva vlačilca. Kljub njuni pomoči je ladjo nekontrolirano neslo proti obali, kjer je trčila v ladjo Haci Fatima Sari, vlačilec pa je stisnila med svoj bok in obalo ter ga močno poškodovala. Nesreča se je k sreči končala brez človeških žrtev.
Celotno nesrečo si lahko ogledate v videu:
Manjša turistična ladja in motorna jahta sta na odprtem morju pluli z veliko hitrostjo.
Kurz plovil se je sekal. Krmarja nista spremenila smeri plovbe. Ladji sta trčili, k sreči pa člani posadk niso utrpeli težjih poškodb. Nezgoda se je zgodila le zaradi nespoštovanja pravil o izogibanju trkov na morju in ker noben od krmarjev ni bil pozoren in opazil, da obstaja verjetnost trka.
Meseca oktobra 2010 je ladja Grand Rodosi trčila v ribiško ladjo Apollo S. Ko je bila privezana na pomol v luki Port Lincoln v južni Avstraliji, je ladja Grand Rodosi vanjo trčila s tako veliko hitrostjo, da jo je zmečkala kot pločevinko. Apollo S je potonila le nekaj minut po trku.
Največje navtične nesreče ujete na videu 1. del: Kako je ladja MV Federa trčila v obalo zaradi vetrov, ki so dosegali 12 Boufortov.
Pomorske nesreče žal niso tako redke, kot bi si želeli. Dogajajo se prav pogosto. A le redke so ujete tudi s kamero. Poiskali smo nekaj največjih nesreč, ki si jih boste v naslednjih mesecih lahko ogledali.
MV Federa je bila ladja za prevoz razsutega tovora. 10.10.2008 je plula skozi Gibraltarsko ožino v vetrovih, ki so dosegali 12 Boufortov. Ladja je treščila ob skalnato obalo pri rtu Europa, visoki valovi pa so jo prepolovili. V času nesreče je bilo na ladji 31 članov posadke. V reševalni akcijo so se združile gibraltarske in španske reševalne ekipe. Prvih pet članov posadke so rešili s helikopterjem, medtem ko so ostale člane rešili s posebnim dvigalom. Ladja se je kmalu po tem zlomila na dva dela. Poškodbe so bile tako velike, da ladje ni bilo več možno popraviti.
V nesreči se je v morje izlila približno polovica od 300 ton nafte. Del nafte je prineslo na gibraltarsko zahodno obalo. Del naftnega madeža je dosegel celo mesta Tarife.
Februarja 2009 so prednji del ladje dvignili na površino in ga odvlekli v pristanišče, kjer so ga razrezali.
Najbolj brane novice
Bencinska črpalka v Marini Dalmacija v Sukošanu je zaprta.
Bencinska črpalka v marini se prenavlja. Prenova naj bi bila zaključena do glavne turistične sezone. Upajo, da bo dela uspelo opraviti prej. Zato goriva ni možno natočiti na bencinski črpalki. Marina zato omogoča natakanje goriva s pomočjo prenosne črpalke. Če potrebujete gorivo, morate vsaj 24 ur pred točenjem poklicati v marino in naročiti gorivo. Sporočiti morate točen datum in uro prihoda in okvirno količino goriva.