Spalax, Marjan Golobič

Po nekajmesečnem premoru v Evropi sem spet na barki v Marini Rebak na Langkawiju v Maleziji. Barko je treba temeljito pripraviti, da ne bo težav čez Indijski ocean in Rdeče morje. Najprej je treba servisirati oba Yanmarja. Zamenjati je treba motorno olje, impelerja, pogonska jermena alternatorjev, filtre za olje in gorivo ...

Potem je na vrsti rešilni čoln. Poklical sem podjetje Ocean Success, ki je registrirano za pregled in certificiranje rešilnih plovil. Najprej je treba vrečo s čolnom prepeljati do podjetja, kjer se čoln napihne in preveri, da je plovilo neoporečno, tj, da ne pušča. Potem so po potrebi nadomesti hrana, voda, signalne rakete in ostala oprema. Rešilni čoln se ponovno zapakira v vrečo in izda potrdilo, da je uporabno za naslednja tri leta.

Po servisiranju motorjev pride na vrsto popravilo črpalk treh straniščnih školjk, namestitev novega pokrova straniščne školjke, napolnitev kanistrov kuhinjskega plina, krpanje genove in code zero, čiščenje trupa barke pod vodno linijo, priključitev Iridium GO! na omrežje, zamenjava svetil, zamenjava zaves v salonu, ki so jih ultravijolični žarki popolnoma uničili ... Spisek je dolg kot moja roka, kot bi temu rekli anglisti.

Spalax, Marjan Golobič

Med pripravo barke na dolgo potovanje pa mi je bila v posebno veselje zamenjava dotrajanega, 13 let starega trampolina, tj. mreže, razpete na premcu med obema trupoma. Stari trampolin sem zakrpal ničkolikokrat, vendar se je vedno prikazala luknja na drugem kraju. Novo mrežo sem naročil v Franciji, in ko sem prispel na barko, me je mreža že čakala v recepciji marine.

Namestitev mreže ni najbolj enostavna. Najprej namočiš mrežo v vodo za 24 ur, da se bo mreža ob sušenju sama napela. Mrežo najprej privežeš na barko na štirih vogalih in nato stranice pritrdiš s prepletanjem natezne vrvi med kovinskimi nastavki na barki in robom vreže. Ko so vse štiri stranice mreže pritrjene na barko, se sprehodiš po mreži, da jo sprostiš in natezne vrvi še enkrat zategneš, da je mreža napeta kot boben. Vendar postopek še ni končan. Počakati moraš namreč dva tedna, da se mreža uleže, in jo potem še enkrat napneš.

Morda najbolj problematičen kos opreme na barki je sidrna veriga. Ko sidro potegneš na krov, z njo potegneš tudi sidrno verigo, ki je največkrat umazana, blatna, zaraščena in seveda “zasoljena” zaradi morske vode. Po nekaj dnevnih v zaprtem, neprezračenem prostoru za sidro začne veriga rjaveti in po dveh letih je zrela za odpad.

Spalax, Marjan Golobič

Tudi mojo verigo je načela rja. Preden sem odpotoval v Evropo pred štirimi meseci, sem jo očistil rje z drateno krtačo in jo v veliki plastični posodi “mariniral” v motornem olju. Ob povratku na barko sem verigo naložil na samokolnico in jo odpeljal v suho marino, da se je osušila. Če bi to opravil na pontonu ob barki, bi me verjetno vrgli iz marine zaradi ogromnega oljnega madeža na vodi, ki bi ga povzročila zamaščena veriga. V suhi marini sem verigo razvlekel po betonu, da se je na soncu osušila in jo po dveh dneh ponovno pretovoril na barko. Postopek ni bil mačji kašelj, saj je veriga dolga 60 m in tehta 150 kg.

Vendar svoj čas ne preživljam samo na barki. Občasno skočim do letoviškega kompleksa Rebak Island Resort, kjer se ob bazenu izležavam, mežikam v tropsko sonce in razmišljam, kaj vse moram še postoriti na barki, pri tem pa lenobno srkam pino colado po obupno znižani ceni.

 

< Privatni otok   Delovni božič >

 

Knjige Marjana Golobiča o dosedanjih podvigih
Marjan Golobič - Spalax 2 Marjan Golobič - Spalax 2
As Long As the Wind Blows

Potopis plovbe jadrnice Spalax in katamarana Spalax 2 od otoka Korfu v Grčiji do Nove Kaledonije.

(knjiga je napisana v angleškem jeziku).

NAKUP

Dokler se puter ne stopi

V svojem prvencu, Dokler se puter ne stopi, brez dlake na jeziku in z dobršno mero humorja opisuje svoje jadralske pustolovščine na Jadranu, Sredozemskem morju, Atlantiku in Karibih.

NAKUP

 

Marjan Golobič  
Spalax, Marjan Golobič Marjan Golobič je že kot otrok večino svojega življenja preživel v tujini. Prve jadralske izkušnje je nabral v Britanski Kolumbiji. Jadraje ga je hitro zasvojilo. Po vrnitvi v Slovenijo se je pridružil Jadralnemu klubu Potepuh. Jadranje po Jadranu je bilo super, a njegove ambicije so bile na Karibih in Tihem oceanu. Leta 2009 se je z jadrnico Spalax udeležil regate ARC. Karibi so ga tako zasvojili, da se je odločil zamenjati jadrnico za katamaran, ki je dobil ime Spalax 2. Leta 2018 je izplul c Karibov in se podal na Tihi ocean.

Besedilo in fotografije: Marjan Golobič