Imate manjše plovilo a bi kljub temu v zalivu radi spili hladno pijačo in poslušali glasbo?  Če imate le eno baterijo, potem ne priporočamo priklopa hladilnika in radia. Izpraznite lahko akumulator in motorja ne boste več prižgali.

Rešitev problema je enostavna. Na plovilo vgradite dodatno baterijo. Priklop mora biti izveden pravilno v nasprotnem boste v enakih težavah, kot če bi imeli zgolj eno baterijo. Enostaven vzporeden priklop druge baterije ni primerna rešitev.

 Stikalo za priklop dveh baterij

Prednosti namestitve druge baterije

  • brezskrbna uporaba porabnikov, ko ste na sidru (hladilnik, radio, VHF,….)
  • več električne energije pri zagonu motorja
  • zagon motorja, ko odpove štartna baterija

Slabosti

  • dodatna teža na plovilu
  • daljši čas polnjenja baterij

Kaj potrebujemo

  1. Dodatna baterija (štartna/porabniška) (200-400 EUR)
  2. Stikalo (50 EUR)
  3. Kabli s priključki (30 EUR)
  4. Škatla za namestitev oziroma nosilci za pritrditev akumulatorja (20 EUR)
  5. Drobni material (20 EUR)

Pravilen izbor opreme

Primeren akumulator za priklop uporabnikov je tako imenovani servisni akumulator. Za razliko od zagonskih akumulatorjev omogoča globlje praznjenje in večje število ciklov praznjenja. Zaradi slednjega se te vrste akumulatorji imenujejo tudi ciklični. Primerni so akumulatorji z tekočim elektrolitom, AGM akumulatorji ali gel akumulatorji. Omogočajo med 400 pa vse do 1200 globokih praznjenj (praznjenje preko 40% kapacitete). Drugi dejavnik, ki je pomemben pri nakupu baterije je kapaciteta. Večja kot bo, dlje časa bomo lahko uporabljali porabnike.

Primer izračuna:

 Škatla za namestitev baterije

Za izračun vzemimo akumulator s kapaciteto 100 Ah in naj priključimo vgradni ali prenosni hladilnik s kompresorjem moči 50 W. Kompresor hladilnika se vključi le po potrebi, ko temperatura v hladilniku naraste nad nastavljeno. Ob normalni temperaturi okolja (25 C) bo kompresor hladilnika deloval približno 8 ur na dan. V primeru poletnih temperatur, ki se preko dneva dvignejo preko 30 C, bo kompresor deloval tudi 12 ur na dan. (Dejanska poraba se od deklarirane razlikuje zaradi različnih dejavnikov. Odvisna je od pogostosti odpiranja hladilnika in temperature okolice hladilnika oziroma prezračevanje.)

Ker imamo servisni-ciklični akumulator, recimo, da ga lahko izpraznimo 80% (Gel ali trakcijski akumulator. Ostale lahko praznimo le do 50%). Kar pomeni, da je na voljo 100 Ah *0,8 = 80 Ah. Pri temperaturi okolice 25 C bo hladilnik  porabil približno 1,6 Ah/h. Dnevna poraba bo znašala 38,4 Ah. Hladilnik bo deloval 80 Ah/(38,5 Ah/dan) = 2 dneva.

Pri temperaturi okolice preko 30 C in pogostem odpiranju kompresor deluje do 50% dlje časa kot običajno. Urna poraba znaša 2,5 Ah oziroma dnevna 60 Ah. Hladilnik bo deloval le 1,3 dneva dneva.

Če hladilniku dodamo še glasbo, se čas delovanja še zmanjša. Večina sodobnih vgradnih predvajalnikov glasbe ima vgrajene štiri ojačevalnike za štiri zvočnike. Izhodna moč običajno znaša 50 W glasbene moči, poraba električne energije pa znaša okrog 25 W na kanal ali 100 W za vse štiri zvočnike. Če bomo na krovu organizirali zabavo, računamo porabo (100 W/1 2V = 8,5 A) 8,5 Ah, pri nekoliko bolj zmerni glasnosti pa 5 Ah. Vsaka ura poslušanja glasbe na zmanjša čas delovanja hladilnika za več ur.

Pri izračunu smo upoštevali da je akumulator 100% napolnjen, da je njegova nazivna kapaciteta enaka deklarirani. Da je akumulator trakcijski ali gel in omogoča praznjenje do 80%. Za izračun delovanje pri temperaturi nad 30 C smo vzeli meritve porabe na povprečni poletni dan s temperaturami med 30 in 35 C, pri normalni uporabi. V primeru povečane porabe (pogosto odpiranje, vlaganje tople pijače v hladilnik) se poraba lahko še poveča.

Stikalo

Za pravilno delovanje sistema potrebujem posebno stikalo. Omogočati mora priklop dveh baterij in zagotavljati dovolj velik pretok električnega toka (250 A). Omogočati mora preklop med uporabo posamezne baterije (štartne, servisne), obeh hkrati in izklop obeh baterij.

Kabli

Za povezovanje baterij in stikala je potrebno uporabiti primerne kable. Vedno moramo izbrati primerno debelino. Ker so napetosti nizke, uporabimo čim krajše in debelejše kable in padci napetosti bodo najmanjši.

Tok Dolžina kabla do 2 m Dolžina kabla od 2 m do 4 m
0  - 10 A 6 mm2 10 mm2
10 - 20 A 10 mm2 16 mm2
20 - 40 A 16 mm2 25 mm2
40 - 80 A 25 mm2 35 mm2
80 - 120 A 35 mm2 50 mm2
120 - 180 A 50 mm2 70 mm2


Pretanki kabli povzročajo pregrevanje in lahko povzročijo požar. Za povezovalne kable je potrebno izbrati tudi primerne spojke in jih pravilno namestiti na kable, akumulatorje in stikalo.

Namestitev in priklop

  1. Na plovilu najdemo primerno mesto za namestitev druge baterije. Če je plovilo majhno in lahko, potem ga namestimo na nasproti strani kot je nameščena prva baterija zaradi primerne razporeditve teže. V kolikor dodatna teža ne bo predstavljala težave, ga namestimo v bližini prve baterije, s čemer bomo zmanjšali potrebno dolžino kablov. Baterijo pritrdimo na plovilo s sponkami ali pa ga vložimo v plastično ohišje, ki ga predhodno pritrdimo na plovilo.
  2. Nato izberemo primerno mesto za namestitev stikala. Stikalo naj bo čim bliže baterijam in naj bo nameščeno na mestu, ki je enostavno dosegljivo a zopet ne na mestu, kjer se lahko zgodi, da stikalo preklopimo nenamenoma. Če imamo na plovilu dovolj prostora, vgradimo predal in v predalu namestimo stikalo.
  3. Izdelamo priključne kable. Kabli naj bodo črne in rdeče barve. Za povezavo negativnih polov uporabimo črne kable, za povezavo pozitivnih polov uporabimo rdeče kable. Kable izdelamo tako, da so čim krajši. Pri izdelavi ne pozabimo, da je kable potrebno pritrditi z vezicami.
  4. Pričnemo s povezovanjem kablov. Najprej povežemo pozitivne pole vsake baterije z odgovarjajočimi priključki na stikalu (glej diagram).  Ko smo povezali vse pozitivne pole, povežemo še negativne (glej diagram).

Priklop porabnikov

Negativne pole vseh porabnikov lahko priključimo na negativni pol katere koli baterije. Pozitivni pole je potrebno priključiti na baterije preko varovalk. Vsakemu porabniku je potrebno nameniti lastno varovalko primerne moči. Pozitivni vod namenjen porabnikom priključimo na priključek C (COM – skupni vod) na stikalu in ga povežemo z ohišjem varovalk. Vsak porabnik priključimo na svojo varovalko. Varovalko izberemo primerno porabniku. Velikost varovalke izračunamo glede na moč porabnika. Če imamo hladilnik z močjo 50 W potem skozenj teče tok I=P/U I=50 W / 12V = 4,16 A. Zagonski tok, pri vklopu hladilnika je bistveno višji kot tok, ki teče med delovanjem (tudi do 6x). Zato bo potrebna varovalka vsaj 15A. Primerno moramo izbrati tudi debelino kablov. Debelina je odvisna od toka in dolžine. Po zgornji tabeli bo v primeru dolžine do 2 m, potreben kabel vsaj 6 mm2, če je kabel daljši pa moramo izbrati vsaj 10 mm2.

Uporaba sistema

Dobro si zapomnite na katero pozicijo na stikalu je priključena katera baterija. Namreč ni pomembno ali ste štartno baterijo priključili na pozicijo 1 ali 2. Pomembno je le da veste kam je priključena katera. Pred vžigom motorja stikalo premaknite na pozicijo »All« ali »Both« ali »1+2« glede na označbe na stikalu. Med delovanjem motorja naj bo stikalo v tej poziciji. Ko priplujete v zaliv in izključite motor, preklopite na servisno baterijo. Če ste jo priključili na položaj »2« (glede na skico), potem preklopite na »2«. Ko zapustite plovilo na privezu, preklopite na položaj »OFF«. Vsi porabniki bodo izključeni in bateriji se ne morata izprazniti.

Sreda 17 Okt 2018

Podjetje Vetus je predstavilo novo baterijo namenjeno za pogon plovil.

Nova baterija z oznako VEDC110TC je semi trakcijska baterija namenjena za globoko praznjenje z dvema vrstama priključnih konektorjev. Baterijo so razvili za uporabo v plovilih. Namenjena je zahtevni uporabi preko daljših časovnih obdobij. Uporabna je tako za pogon električnih plovil, kot servisna baterija za priklop porabnikov. Nanjo lahko priključimo tudi električne premčne motorje, sidrna vitla in podobne zahtevne porabnike. Omogoča globoko praznjenje vse do 75% izpraznitve. Kapaciteta baterije je 110 Ah.

Proizvajalec za baterijo nudi tri letno garancijo.

Več na: www.vetus.com

Ponedeljek 15 Okt 2018

Nizozemski navtični oblikovalski studio Van Geest Design je k sodelovanju povabil znanega navtičnega arhitekta Rob-a Doyle-a in izdelal elegantno jadrnico, ki bo v dolžino merila neverjetnih 93 m.

Ripple bo elegantna velika jadrnica. Pri oblikovanju so želeli na krovu in pod njim zagotoviti čim več prostora a pri tem ohraniti estetiko elegantne jadrnice. Želeli so izdelati plovilo, ki bo nudilo udobje motorne jahte a bo navdušilo tudi najbolj zagrete jadralce.

Nova jadrnica ni prvi primer sodelovanja oblikovalskega studia Van Geest Design z zunanjimi sodelavci. Leta 1999 so v sodelovanju z oblikovalcem Ron-om Holland-om oblikovali jadrnico Mirabella V, ki je bila ob splovitvi največja jadrnica izdelana iz kompozitnih materialov. Ker je povpraševanje po velikih jadrnicah vedno večje, so se odločili da trgu ponudijo veliko plovilo, ki bo kljub svojim dimenzijam izgledalo elegantno. Da so zagotovili estetiko na najvišjem nivoju, so se morali poslužiti nekaterih unikatnih oblikovalskih rešitev. Poleg elegance jim je uspelo oblikovati futuristično plovilo, ki bo elegantno plulo po odprtih morjih. 

Kljub poudarku na estetiki in prostornosti, bo Ripple jadrnica z izjemnimi plovnimi lastnostmi.

Ponedeljek 15 Okt 2018

Slovenski kajtar Toni Vodišek je na mladinskih olimpijskih igrah v Buenos Airesu osvojil srebrno medaljo. Kajtarji v razredu IKA twin tip racing v Argentini niso imeli veliko sreče z vetrom in tako na žalost niso uspeli izpeljati vseh predvidenih plovov, odločitev o medaljah pa je bila na koncu celo zamaknjena za en dan.

Koprčan Toni Vodišek je olimpijske igre začel odlično, s tretjim mestom v prvem plovu. Sledila sta dva plova v katerih mu ni šlo po načrtih, a je v naslednjih treh zopet odlično kajtal in se prebil na tretje mesto, od koder je vstopil v polfinale. Iz polfinala se je gladko uvrstil v finale, kjer je zopet pokazal, da si medaljo zasluži ter na koncu osvojil srebrno olimpijsko odličje, ki si ga je delil s Filipincem Christianom Tiom. Od prvega dne pa vse do konca je na polju dominiral Dominikanec Deury Corniel, ki se je na koncu zasluženo veselil zlate olimpijske kolajne. Srebro Tonija Vodiška je prva medalja na mladinskih olimpijskih igrah v jadranju za Slovenijo in ima tako zato še toliko večji pomen.

Vir: JZS.si

Ponedeljek 15 Okt 2018

Jadrnica Spririt of portopiccolo je osvojila 50. regato Barcolana. Za plovbo preko tržaškega zaliva je potrebovala 57 minut in 4 sekunda.

Drugo mesto je osvojila jadrnica Ottica Inn – Tempus Fugit, odlično tretje mesto pa je osvojila slovenska jadrnica Way of Life z Gašperjem Vinčecem za krmilom. Na četrto mesto se je uvrstila jadrnica Viriella, ki je najdaljša jadrnica, ki se je kdajkoli udeležila regata Barcolana. V dolžino meri 118 čevljev oziroma 36 m.

Izjemen uspeh slovenske jadrnice Way of Life so dopolnile tudi druge ekipe. Dušan Puh je z jadrnico Adriatic Europa zasedel 10. mesto, kot 19. je v cilj priplul Samo Žvan na jadrnici Generali, Iztok Krumpak z jadrnico Scorpio je priplul kot 30. Na 69. mestu v skupni razvrstitvi in 28. mestu v razvrstitvi potovalnih jadrnic pa je Goran Djordjevič z jadrnico Taia 2 & White Goose.

V približno 20 vozlih burje je iz nepregledne množice jadrnic v Tržaškem zalivu najhitreje pričela 26,4 m dolga jadrnica Spirit of Portopiccolo. Prva je obrnila na prvi plovki in svojo prednost povečevala vse do cilja. Za plovno je potrebovala 57 minut in 4 sekunde. Jadrnica Ottica Inn – Tempus Fugit je ciljno črto preplula kot druga. Gašper Vinčec, ki je s svojo ekipo Way of Life (EWOL Sailing Team) zasedel tretje mesto, je za zmagovalno ekipo zaostal 8 minut in 23 s.

Letošnje regate naj bi se udeležilo kar 2696 jadrnic, ciljno črto jih je preplulo zgolj 1414. Jadralski dogodek je spremljala številna množica gledalcev na kopnem in več so plovil na morju.

Ponedeljek 15 Okt 2018

Go to Barcolana from Slovenia by Kempinski

Slovenski jadralci, ki so tekmovali tudi na nedeljski 50. jubilejni Barcolani, so se v soboto pomerili v reli regati Go to Barcolana from Slovenia by Kempinski. Ob 11. uri so se izpred hotela Kempinski Palace Portorož, ki je tudi glavni pokrovitelj regate, pognale slovenske jadralne posadke, na štartu pa so jih pozdravili slovenski ljubitelji jadranja in ambasador regate Vasilij Žbogar. Prek ciljne črte je prva prijadrala posadka Tutta Trieste 2, ter s tem osvojila tudi prestižno nagrado glavnega pokrovitelja.

Go to Barcolana from Slovenia by Kempinski

Na sončno sobotno jutri se je ob 11.00 uri pred portoroškim hotelom na startu regate Go to Barcolana from Slovenia by Kempinski zbralo 62 jadrnic, kar je v že peti ediciji te regate rekordno število. Ob zvoku startne sirene so se jadralci pognali proti Trstu, kjer se tradicionalno začne Barcolana. Po slabih dveh urah so v cilj pripeljale že prve jadrnice. V napeti dirki je na koncu zmagala jadrnica Tutta Trieste 2 iz Črne Gore skiperja Miloša Radonjića, ki je do cilja potrebovala uro in petdeset minut. Drugo in tretje mesto pa sta osvojili slovenski jadrnici Adriatic Europa s skiperjem Dušanom Puhom in Clean Sport One z Juretom Orlom. Na cilju je vse tekmovalce na pomolu Audace pozdravilo Godbeno društvo Prosek ter številni slovenski in tuji jadralski navdušenci.

Vasilij Žbogar, Goran Djordjevic, Taia2

»Jadranje ima v Sloveniji, še posebej na obali, prav posebno mesto med ljubitelji športa, saj se lahko domači jadralci pohvalijo z res izjemnimi uspehi na največjih tekmovanjih kot so svetovna in evropska prvenstva, ter olimpijske igre. Zato nam je v čast, da smo glavni pokrovitelj regate Go to Barcolana from Slovenia by Kempinski in da lahko podelimo nagrade tistim, ki so danes ujeli največ vetra v svoja jadra,« je na podelitvi nagrad najboljšim izpostavil Tomislav Hrala, direktor prodaje in marketinga Kempinski Palace Portorož. S pokroviteljstvom portoroški hotel obeležuje tudi obletnico, njihov lastnik MK Group pa 10 let, odkar so začeli razvijati svojo turistično divizijo.

Go to Barcolana from Slovenia by Kempinski letos poteka že petič, prvič iz Portoroža. Regata je v zadnjih letih postala eden izmed najbolj prepoznavnih dogodkov, ki se odvijejo vsako leto drugi vikend v oktobru. Še posebej za slovenske jadralce predstavlja Go to Barcolana from Slovenia by Kempinski odličen test za nedeljsko dirko. Tudi zaradi tega je portoroški hotel k sodelovanju povabil najuspešnejšega slovenskega jadralca v zgodovini, dobitnika kolajn na evropskih in svetovnih prvenstvih ter olimpijskih igrah, Vasilija Žbogarja.

»Zelo me veseli, da se je regata Go to Barcolana from Slovenia by Kempinski med slovenskim jadralci in ljubitelji jadranja prijela. Še danes se v živo spomnim, kako sva z bratom postavljala temelje prve reli regate, zato sem danes s ponosom pozdravil naše jadralne posadke, ki se vsako leto zberejo v večjem številu,« je o regati in njenih začetkih povedal Vasilij Žbogar.

Vasilij Žbogar, Tutta Trieste 2, Miloš Radonjić

Poleg prvega mesta in prehodnega pokala, ki so ga prejeli iz rok najuspešnejše slovenske smučarke Tine Maze, si je zmagovalna posadka prislužila tudi nagrado glavnega pokrovitelja, vikend paket razvajanja v njihovem pet zvezdičnem hotelu, ki jo je na podelitvi nagrad najboljšim predala predstavnica hotela Kempinski Palace Portorož Petra Zierer. Dogajanje na podelitvi je z glasbenimi vložki popestrila slovenska glasbena umetnica Tinkara Kovač.

V nedeljo je v odličnih vremenskih razmerah v Trstu sledila težko pričakovana 50. jubilejna Barcolana v organizaciji jadralnih klubov TPK CNT Sirena in SVBG, svoj sloves največje regate na svetu s skupnim startom pa je močno utrdila z rekordnim številom 2688 jadrnic, med katerimi je bilo kar 182 slovenskih. Tako s ponosom ugotavljamo, da se je regate Go To Barcolana from Slovenia by Kempinski udeležila kar tretjina vseh slovenskih posadk na Barkolani. Razplet jubilejne 50. Barkolane je bil tesen, po 57 minutah in 4 sekundah je bilo jasno, da je zmagala italijanska posadka z jadrnico Spirit of Portopiccolo in tako ubranila svojo lanskoletno zmago, le dobro minuto za njo je prek cilja prijadrala jadrnica Tempus Fugit s časom 58 minut in 14 sekund, na kateri je bil tudi slovenski jadralec Mitja Kosmina, tretja pa je bila slovenska jadrnica Way of Life, nekdanja Maxi Jena, Gašperja Vinčeca, do cilja pa je potrebovala eno uro, 5 minut in 27 sekund.

Besedilo in foto: Kempinski Palace Portorož

 

 

Nedelja 14 Okt 2018

Toni Vodišek

Jadralci na mladinskih olimpijskih igrah dva dni niso imeli sreče z vremenskimi pogoji. Zaradi pomanjkanja vetra kajtarji v razredu IKA twin tip racing, kjer se odlično bori Toni Vodišek, niso jadrali. Pred kajtarji je tako le še finalni dan jadranj, v katerem so najprej na sporedu polfinalni in zatem še finalni plovi. Organizatorjem je včeraj uspelo izpeljati zgolj en plov in sicer s skupini, kjer tekmuje naš mladi kajtar. Z odločnim jadranjem je osvojil prvo mesto in se uvrstil v finale. Ko bodo to omogočale vremenske  razmere, se bo z trojico najboljših kajtarjev potegoval za nov vrhunski rezultat.

Vir: JZS.si; Foto: Matias Capizzano/World Sailing

Nedelja 14 Okt 2018

Vasilij Žbogar, Mitja Gialuz, Tomislav Hrala

Danes je potekala predstavitev že pete reli regate Go to Barcolana from Slovenia by Kempinski, ki predstavlja uvod v letošnjo 50. jubilejno izvedbo regate Barcolana. Glavni pokrovitelj reli regate, Kempinski Palace Portorož, je ob tej priložnosti k sodelovanju povabil najboljšega slovenskega jadralca Vasilija Žbogarja. Predstavitve se je udeležil tudi Mitja Gialuz, predsednik Barcolane.

Glavno pokroviteljstvo regate je uvodoma predstavil Tomislav Hrala, direktor prodaje in marketinga hotela Kempinski Palace Portorož, ki je izpostavil, da s pokroviteljstvom regate hotel obeležuje tudi deseto obletnico ter 10 let, odkar je lastnik hotela, MK Group, začel intenzivno razvijati svojo turistično divizijo.

»Tako mi, kot naši lastniki MK Group, močno stremimo k vlaganjem, ki podpirajo razvoj celotne destinacije. V sklopu hotelske skupine Kempinski nenehno investiramo predvsem v luksuzne športne aktivnosti, kot sta jadranje in golf, zato odločitev o pokroviteljstvu regate Go to Barcolana from Slovenia by Kempinski ni bila težka,« je poudaril Hrala.

Na turistični razvoj pa v hotelu Kempinski Palace Portorož, skupaj z MK Group, gledajo širše.

»Nagrajevati in razvijati ne želimo samo lastnih kapacitet, temveč želimo v sodelovanju z lokalno skupnostjo razvijati Portorož kot celovito turistično destinacijo, vključno z vso podporno infrastrukturo in spremljajočimi aktivnostmi, kot je tudi regata Go to Barcolana from Slovenia by Kempinski,« je še dodal Hrala.

K sodelovanju se je odzval tudi najuspešnejši slovenski jadraleca in dobitnik treh olimpijskih kolajn Vasilij Žbogar, ki je skupaj z bratom organiziral in tudi odjadral prvo regato Go to Barcolana from Slovenia.

»Zelo me veseli, da se je ta reli regata prijela in postaja vse bolj priljubljena med slovenskimi jadralci in ljubitelji jadranja. Zato mi je tudi v čast, da me je Kempinski Palace Portorož povabil k sodelovanju in da lahko vsi skupaj to našo slovensko regato Go to Barcolana from Slovenia kvalitetno razvijamo še naprej,« je poudaril Žbogar. 

Vasilij Žbogar bo v soboto na spremljevalni barki spremljal celotno regato, od štarta v Portorožu do cilja v Trstu.

Močno podporo regati Go to Barcolana from Slovenia by Kempinski je s svojo  udeležbo izrazil tudi predsednik Barcolane Mitja Gialuz. Poudaril je, da Go to Barcolana from Slovenia by Kempinski postaja vedno bolj prepoznavna uvodna regata Barcolani.  Veseli ga, da je portoroški hotel prevzel glavno pokroviteljstvo in namen, da nadaljuje z internacionalizacijo najprestižnejše regate na svetu.

V soboto bodo najboljši jadralci prejeli tudi prestižno nagrado glavnega pokrovitelja, luksuzni vikend paket v njihovem pet zvezdičnem hotelu v Portorožu. Ob sončni napovedi, so vse ljubitelje jadranja in športne navdušence povabili, da obiščejo obalo tako v soboto, kot nedeljo in doživijo občutek edinstvenosti sobotne in nedeljske regate.

Petek 12 Okt 2018

Albatross 37

Španska ladjedelnica Albatross Yachts je predstavila plovilo Albatross 37, najmanjše plovilo iz serije Albatross.

Albatross 37 je nekoliko drugačna jadrnica. Je ena redkih na trgu, ki ima tako imenovani »Deck salon«, kar pomeni, da je salon na krovu plovila in ne v podpalubju kot smo vajeni pri večini jadrnic. Kljub temu proizvajalec zagotavlja, da je plovba s plovilom enako udobna kot pri klasičnih jadrnicah. Enako dobre so tudi plovne lastnosti in varnost.

Jadrnica ima v podpalubju dve kabini. Lastniška je v premcu plovila in ena v krmnem delu. Ima veliko kopalnico z ločeno tuš kabino. Ker je postelja v krmni kabini postavljena prečno, je pred njo velik udoben prostor, bistveno večji, kot smo navajeni pri klasičnih jadrnicah. Za enostavno navigacijo sta nameščeni dve krmilni kolesi. Kljub velikemu salonu, ki zmanjšuje vidljivost naprej, je jadrnico enostavno in natančno krmariti. V salonu je kuhinja in sedežna garnitura z veliko mizo. Prostora je dovolj za celotno posadko. Sedežno garnituro lahko spremenimo v udobno posteljo za dve osebi.

Komu je namenjena jadrnica Albatross

Jadrnice Albatross so izbira jadralcev, ki si želijo udobja motorne jahte a vseeno želijo pluti pod jadri v tišini.

Več o plovilu na spletni strani proizvajalca: Albatross

Petek 12 Okt 2018

Jasmin Čauševič, Tihi ocean

Slovenski popotnik in jadralec Jasmin Čaušević, se je leta 2014 odpravil na pot okoli sveta. Pravzaprav to ne bi bilo nič nenavadnega, če se za to Jasmin ne bi odločil opraviti sam z družinsko serijsko jadrnico Bavaria 34, katero ni nič predelal in ne ojačal, da bi lahko zdržala široka morja in valovite oceane. Po prvi etapi od Poreča do Kanarskih otokov in drugi etapi od Kanarskih otokov do Karibov je napisal dve potopisni knjigi, v kateri je dodal ogromno jadralskih podatkov, ter s cenami prikazal, da je sanje mogoče odsanjati z minimalno količino denarja. Sedaj je na poti od Karibov do Avstralije, dolgi 12.000 NM. Bo naš solo jadralec po preplutem zahrbtnem Atlantiku lažje osvojil Pacifik v skoraj 30 dnevni neprekinjeni samotni plovbi? Vse izveste tukaj!

Četrti dan na Tihem oceanu

Če sem imel včerajšnji dan poln stresa zaradi elektrike in alternatorja, potem sem to noč vse skupaj nekako odmislil. Dobil sem pet mnenj, od teh petih mi nihče ne more pomagati, saj sem jaz tu, oni drugje. Za čuda so lučke ugasnile, števec obratov dela kot mora, motor v tej bonci prede že nekaj časa kot je predel pred nesrečo, akumulator je kljub visoki polnitvi hladen,… in počasi postajam hladen še sam. Pred Indigom je širni ocean in preplutih je dobrih 10% poti. Danes je Indigo v 24-tih urah preplul le 106 NM. Jutri dopoldan računam, da bom na polovici poti do otočja Galapagos, ki je komaj 25% poti do Markezov.

Ker je trenutno Tihi ocean nenormalno miren proti Atlantiku, sem se odločil dopoldan ustaviti barko in naredil sem nekaj pitne vode ter še dotočil vodo v zadnji rezervoar. Vmes sem še pregledal motor in očistil filter za morsko vodo, pregledal če je dovolj hladilne tekočine v raztezni posodi, pregledal olje v motorju in ker je vse štimalo, sem bil že malo boljše volje. Moj čarovnik Rainman je dobro opravil nalogo in je naredil precej vode, saj je tukaj izmerjeno na termometru morje doseglo neverjetnih 30 stopinj plusa. Voda je čista in posledično je v watermakerju filter ostal čist in bel. Pravzaprav pa ves ocean le ni tako čist, saj sva na poti srečala veliko plavajočih ovir v obliki debla, raznih vej in celo eno celo drevo, ki je bilo v obliki črke V. Kar zamislil sem si, kako bi bilo, če bi nanj naletel ponoči in bi zadel to plavajočo oviro, ki bi se mi zagozdila v premec ali celo zlezla pod njega vse do kobilice.

Ko sem opravil z vodo, sva se z Gregorjem odločila, da se v tej vodi tudi okopava, saj je bila čista in mirna. Ker je na tem mestu globina večja od 3000 metrov, tok pa ima tu svojo moč, sva šla v vodo izmenično in nisva odplavala precej daleč od barke. Sledilo je še šamponiranje, tuširanje in odplula sva dalje, tako »higiensko dovršena«. Med samo plovbo sem še iz kanistrov pretočil nekaj goriva v rezervoar in delal izračune o gorivu, miljah in gledal vremenske karte, kdaj naju bo dosegla kakšna sapica vetra. Ta se je le pokazala in res zapihala kot sapica, zato sva raztegnil jadra in zmanjšala obrate na motorju, vseeno pa sva pridobila dober vozel in pol hitrosti. No ja, ne za dolgo.

Ker do kosila nisem ujel nobene ribe, pravzaprav ribe niti povonjale niso moje vabe, sem moral danes improvizirati in skuhal sem enolončnico, ki nama je bila obema všeč. Sobota je in jutri bo nedelja. Morda bo jutri na jedilniku juha? Če bo, bo vsekakor brez govedine in domačih rezancev.

Ko je dan padel v zaton in ko so se na nebu pokazale čudovite barve, katere so posledica igre sonca, oblakov in vode, se je na premec pretihotapil slepi potnik v obliki pernatega bitja. Pravzaprav sploh ne vem katera ptica je to, če bi imel boljši internet bi ga že našel in imenoval. Nekaj ur po tem ko to pišem še vedno vztraja na inox ograjici in kljubuje gravitaciji. Naj revež počiva in vem da bo odletel, ko se bo počutil dovolj močnega.

Z Gregorjem se dobro razumeva in sva precej usklajena, kot bi že prej jadrala skupaj. Tudi sam pravi, da se je navadil na barko in zdaj so mu že tudi nekatere drugačne stvari, postale jasne. Čeprav sem v jadranju samotar, mi je prijetno v družbi v kateri se veliko pogovarjava, se šaliva in postajava vedno boljša družba. Ta pot je ena mojih najdaljših in če sem se vedno otepal družbe, sem tokrat vesel da jo imam.

Peti dan na Tihem oceanu

Ponoči se je nebo zaprlo in spet je deževalo in deževalo. Dvignili so se valovi in plovba je postala vse bolj neprijetna, najbolj sem bil vesel vetra, saj je pihalo med 11 in 16 vozli, kar je obetalo spodbudno jadranje in ugasnjen motor. Malo kasneje se je izkazalo, da je to obetanje splavalo po vodi, saj je veter pihal direktno v premec barke in čeprav sem se odločil spremeniti smer za več deset stopinj in »orcati – kolikor s svojo trebušasto barko sploh lahko orcam« nisem dosegal neke zavidljive hitrosti. Tudi valovi, ki so prihajali v tem primeru z boka so postali nadležni in plovba je bila rolajoča.

Zjutraj ob 8. uri sem pogledal na ploter in za Indigom je ostalo 124 NM v četrtem dnevu. Največ do sedaj. Čez dan sva se z Gregorjem ukvarjala z jadri, dvigovanjem, spuščanjem, uravnavanjem,… nekaj tudi z vremenom. Tone me je spomnil na Boba, ki je vremenar in pozna Pacifik. Takoj sem ga kontaktiral in že čez nekaj minut sem dobil prvi email ter napotke, kdaj in kje bo možno najti veter, s katerim bom lahko dosegel ciljno črto. Da dosežem primeren veter me čaka še 6 dni plovbe do njega. Še nekaj mailov, napotkov, pametovanja in še česa drugega je bilo danes, a vse okoli vremena, motorja, elektrike in drugega.

Danes je Indigo prečil pol poti od Paname do Galapagosa. Ker se nahajam sredi ITCZ, kjer ni vetra, porabil pa sem že nekaj goriva, sem trem agentom z Galapagosa poslal povpraševanje, če mi lahko uredijo samo gorivo, ne bom pa se ustavljal na nobenem od otokov. Ker je Galapagoško otočje striktno in zaščiteno otočje je to več ali manj misija nemogoče. Končno se javi junak in pravi, da mi bo uredil gorivo v Puerto Baquerizu, cena je 1,32$ za liter, a prej moram opraviti vstopne formalnosti, plačati storitve in vse takse: 12$ na bruto tono plovila, GNP 200$ za dve osebi, GNP inšpekcija 100$, Bio inšpekcija 100$, Migraton 32$, ter plačilo agenta 250$. Se pravi, če želim natočiti 200 litrov goriva me bo to gorivo stalo 1.012 dolarjev!!!!! No ja potem lahko ostanem še nekaj dni na Galapagosu in plačam še bojo, itd…  Noro! To je misija nemogoče, saj mora Gregor biti ob določenem dnevu v svoji službi. Potrebna bo varianta št. 2, a še ne vem katera je to. Jo že stuhtam…

Zvečer vseeno vse pozabim in se prepustim razmišljanju, da je v vsakem slabem tudi nekaj dobrega. Pacifik mi je takoj ob vplutju zagodel z motorjem, a kot sedaj ugotavljam, se mi je to zgodilo na najboljšem možnem mestu, ko sem imel samo dobro miljo do privezne boje, ko sem imel možnost dobrega mehanika, ko sem imel možnost kupiti rezervne dele brez čakanja, itd. Sreča! Če bi se mi to zgodilo tukaj, po preplutih 500 NM oceana in še to v brezvetrju,…. Ojoj! 

 

  < Tihi ocean - 1. dan         Tihi ocean 3. del (prihaja 19.10.2018)

 Njegove dosedanje dogodivščine si lahko preberete tudi v njegovih knjigah:

 

Sam prek oceana (plovba preko Atlantika, 3779 nmi)

Ljubezen pod jadri (erotični roman)

Šepet vetra in valov (plovba od Poreča do Las Palmasa, 3114 nmi)

 

Besedilo in Foto: Jasmin Čaušević

Petek 12 Okt 2018