Zadnje iz eTrgovine

34.90€

888 pristanov in zalivov, sedaj v barvah in z novimi, dopolnjenimi podatki. Knjiga je prenovljena in tekoče ažurirana za leto 2018. V njej so prikazani detajli zalivov in pristanišč s kratkimi opisi in oznakami za možnost priveza ter simboli za nevarne, ali pa neugodne vetrove, ki povzročijo na privezu samo neprijetno bibavico. V njem je tudi obilo ostalih uporabnih podatkov, kot so podatki o odpiralnih časih na bencinskih črpalkah, vse pomembne telefonske številke (kapitanij, marin zdravstvenih domov, …..) 

O knjigi:

  • izdaja: 6. dopolnjena izdaja
  • avtor: Karl-H. Bestandig
  • slovenska izdaja: Gorazd Cizej
  • strani: 120
888 pristanov in zalivov

Zadnji video

Žan Luka Zelko

V Enoshimi na Japonskem se je s prvimi plovi včeraj začela, danes pa nadaljevala, predolimpijska regata tudi za razred laser. V njej v konkurenci 35 jadralcev nastopa tudi naš mariborski jadralec Žan Luka Zelko, ki s svojimi nastopi po prvih dveh dneh ni najbolj zadovoljen.

Včeraj je bilo vetrovno, nekje med 14 in 18 vozli, z zahtevnimi pogoji v visokih valovih. Zelko je v prvi regati začel dobro in bil s svojim jadranjem zadovoljen vse do zadnje stranice z vetrom, ko je padel v vetrno luknjo in izgubil pet mest, a se vseeno uvrstil v petnajsterico. V drugem plovu je žal že takoj po startu izbral napačno stran regatnega polja, potem v drugi stranici v veter sicer nekaj pridobil, a pridobljeno zaradi nekaj napak kasneje izgubil.  

Žan Luka Zelko: 

“S prikazanim po včerajšnjem dnevu nisem zadovoljen, še posebej zato, ker mi pogoji sicer ustrezajo. Nisem se znašel, kot sem si želel, vem pa, da je bil to šele prvi dan in komaj čakam nadaljevanja.”

Danes je veter močno padel. Jadralci so odrinili na vodo kasneje od načrtovanega, saj so morali najprej počakati na obrat vetra s severnega v jugozahodnik. Ta je bil sprva šibek, tako da so morali na vodi počakati še, da se je umirlil nekje pri petih do šestih vozlih. Zelko poroča, da je bilo jadranje težko, od prejšnjih vetrovnejših dni je ostal velik in “čopast” val, treba je bilo veliko delati s telesom in držati jadrnico ravno.

Žan Luka Zelko: 

“Pred startom sem se skušal čim bolje pripraviti in pravilno sem se odločil tudi glede startnega položaja, naredil pravzaprav vrhunski start, a dobil dvajset sekund po startu kazen ter moral narediti 720-stopinjski obrat, s tem pa sem padel v ozadje flote. V prvi orci sem se potem skušal nekako prebiti naprej, pridobiti izgubljene metre, a je bilo težko, saj sem bil pod skupino ostalih, ki so mi kradli veter, pa tudi svež veter so oni dobili pred mano. Na prvi privetrni oznaki sem imel tako kar velik zaostanek. V prvi krmi sem potem nekaj pridobil, potem pa sem se v drugi orci odločil, da tvegam, kar se da, in s tem morda pridobim nekaj mest, a se je ta odločitev izkazala za napačno. Z današnjim rezultatom tako nisem najbolj zadovoljen, a tukaj sem zaradi treninga, ne samo zaradi rezultata. Komaj čakam prihajajočih dni, ker si želim to prizorišče čim bolje spoznati.”

Žan Luka Zelko je včeraj zaključil na 13. in 31. mestu, danes pa na 34. mestu in je trenutno na skupnem 27. mestu (44 točk). Vodi Novozelandec Sam Meech (3 točke), drugi je Norvežan Hermann Tomasgaard (5 točk), tretji pa z istim številom točk Francoz Jean Baptiste Bernaz. 

Nedelja 18 Avg 2019

C&G navigator, Ptujsko jezero, Vikend navtike

V začetku meseca septembra se bo na Ptujskem jezeru, ali kot ga domačini radi imenujejo, Ptujskem morju, odvijal že tradicionalni "Vikend navtike".

V soboto in nedeljo (7. in 8.9.2019) bo v organizaciji navtičnega podjetja C&G navigator iz Ptuja potekal tradicionalni Vikend navtike. Kot vsako leto bodo tudi letos poskrbeli za pestro navtično dogajanje.

Na dogodku bodo prestavili bogato paleto plovil, ki jih zastopajo. Vsa plovila bodo popolnoma opremljena in bodo na voljo za testne plovbe.

Ogledali in testirali boste lahko:

  • Marinello 650 Cabin
  • Marinello 19 Sport Cabin
  • Marinello Elena 650
  • Marinello Eden 18
  • Marinello Fisherman 17
  • Marinello Fisherman 16 in
  • NAV 490

Če bi radi spoznali plovila italijanskega proizvajalca Marinello, potem si rezervirajte termin v katerem boste lahko sami opravili testno plovbo. Pokličite na telefonsko številko (051) 238 901 in sporočite, kateri dan se boste oglasili na Ptujskem jezeru in katera plovila bi radi testirali.

Testne plovbe bo možno opravljati v soboto in nedeljo 7. in 8.9.2019 med 10.00 in 18.00 uro. V primeru slabega vremena, bo dogodek prestavljen za en teden na 14. in 15. september 2019.

C&G navigator iz Ptuja se veseli druženja z vami. Več informacij na: http://www.navigator-ptuj.si/ in (051) 238 901.

Nedelja 18 Avg 2019

Tina Mrak - Veronika Macarol

Tajfun Krosa, ki je sredi tedna oplazil Enošimo, je 363 jadralcem iz 47 držav na prizorišču naslednjih olimpijskih iger pustil visoke valove in močan veter. Tina Mrak in Veronika Macarol zaradi tega po končanem svetovnem prvenstvu nista imeli veliko priložnosti za priprave na naslednji izziv - predolimpijsko regato. To sta danes začeli na četrtem mestu. 

“Prvi dan predolimpijske regate smo imeli odlične pogoje, z vetrom z morja od 15 do 20 vozlov. Zabeležili sva 4. in 6. mesto in sva trenutno na skupnem 4. mestu. Najina prioriteta na tej regati je, da izboljšava slabosti v jadranju v tukajšnjih pogojih, ki sva jih imeli na svetovnem prvenstvu. Za naslednje dni je napovedanega manj vetra,” sta iz dežele vzhajajočega sonca sporočili najboljši slovenski jadralki.

Po uvodnih dveh plovih vodita domačinki Ai Yoshida in Miho Yoshioka (3 točke) pred Poljakinjama Agniesko Skrzypulec in Jolanto Ogar (5 točk) ter enako spretnima Britankama Hanno Mills in Eilidh McIntyre (5 točk). 

Zaradi tajfuna je ogrevanje v zalivu Sagami odpadlo tudi za Žana Luko Zelka, ki na predolimpijski regati tekmuje v enosedu laser standard. V floti 35 krmarjev je danes v cilj prijadral 13. in 31. ter skupno zaseda 22. mesto.

“Poskusil bom pridobiti čim več občutka glede regatega polja, drugega cilja pa za to regato nimam. Pogoji tukaj mi ustrezajo, problem sta le vročina in vlaga v zraku, zaradi česar je zelo pomembno, da si dobro hidriran in da imaš na sebi oblačilo, ki te hladi,” je vtise na vročem olimpijskem prizorišču  strnil Zelko.

Sobota 17 Avg 2019

Za 363 jadralcev in jadralk se jutri v Enošimi začenja predolimpijska generalka, pokazatelj pripravljenosti organizatorjev in tekmovalcev eno leto pred olimpijskimi igrami. Slovenijo bosta na prizorišču nedaleč proč od Tokija zastopali dve posadki - Tina Mrak in Veronika Macarol v razredu 470 ter Žan Luka Zelko v enosedu laser standard.

Sodeč po zadnjih dveh olimpijskih ciklih bo regata dober napovednik olimpijskih favoritov, saj je na podobnem pripravljalnem dogodku pred osmimi leti 18 dobitnikov odličij nato tudi stalo na zmagovalnem odru v Londonu 2012, pred štirimi leti pa je uspeh s predolimpijske tekme v Riu 2016 uspelo ponoviti 13 posadkam. 

Tokrat bo na dogodku, poimenovanem "Ready Steady Tokio", nastopilo kar tridesetih prejemnikov olimpijskih kolajn iz Ria in 11 iz Londona, od tega šest olimpijskih prvakov. Med najbolj čislane sodita Peter Burling in Blair Tuke (NZL), ki sta na testni regati 2011 v disciplini 49er osvojila bron, na OI 2012 srebro, v naslednjem ciklu pa bila zlata tako na poskusni regati kot tudi na OI. Dvakratni olimpijski šampion na deski RS:X, Dorian van Rijsselberghe (NED), se prav tako še ni nasitil olimpijske slave, podobno kot njegova rojakinja Marit Bouwmester (NED), ki je po srebru v Londonu in zlatu v Riu lačna nove lovorike v enosedu laser radial.

V konkurenci 36 laserjev, kjer bo nastopil tudi Mariborčan Žan Luka Zelko, ima največ izkušenj Tom Burton (AUS), bronast na generalki v Riu 2015 in nepremagljiv leto kasneje na olimpijskem regatnem polju. Oči slovenske javnosti pa bodo s posebnim zanimanjem spremljale floto ženskih dvosedov 470, v kateri na najvišja mesta merita Tina Mrak in Veronika Macarol.

"To regato nameravava čim bolje odjadrati in popraviti napake s svetovnega prvenstva, kar se tiče etape svetovnega pokala, ki bo potekala v Enošimi konec meseca, pa nisva še ničesar dorekli," je dejala Macarolova, ki se zaveda, da kljub manjšemu številu ekip na predolimpijski regati s Tino ne bosta imeli nič lažjega dela. 

Olimpijska podprvakinja iz Londona 2012 in branilka naslova iz Ria 2016 Hannah Mills (GBR) je namreč po zamenjavi flokiste Saskie Clark z Eilidh McIntyre že na vrhuncu moči, kar je dokazala minuli teden z zmago na svetovnem prvenstvu. Drugi trd oreh, ki ga bo potrebno streti, pa sta Miho Yoshioka in 38-letna veteranka Ai Yoshida, za katero bodo igre v domačem Tokiu že četrte zapovrstjo. Na pravkar zaključenem SP-ju sta bili drugi, zato že komaj čakata, da s tekmicami poravnata račune.

Žan Luka Zelko: “Poskusil bom pridobiti čim več občutka glede regatnega polja, čeprav je časovna razlika skoraj mesec dni (drugo leto se OI začnejo konec julija). Na startni liniji bo okoli 35 bark, kar pomeni, da bo tudi format podoben olimpijskim igram. Drugega cilja pa za to regato nimam. Po prvih treningih mi pogoji ustrezajo, problem sta le vročina in vlaga v zraku, zato je zelo pomembno, da si dobro hidriran in da imaš na sebi oblačilo, ki te hladi.” 

Predolimpijska regata za razred laser se s prvimi plovi torej začenja jutri, prvi starti so napovedani za ob 5h zjutraj po slovenskem času. Regata za odličja bo na sporedu 22.8., tri dni kasneje, 25.8., pa imajo laseristi že prvi uradni dan regate za svetovni pokal.

Žan Luka Zelko: “Predolimpijski regati bo sledila še regata svetovnega pokala, na kateri pa nas bo nastopilo več, tako da bom v naslednjih treh tednih res skušal iz Japonske potegniti čim več, da se bom lažje pripravil na naslednje leto.”

Petek 16 Avg 2019

Varnost = preventiva + intervencija
 

Vaše plovilo je večino časa v marini. Četudi je pod stalnim nadzorom preko kamer, pa to ni dovolj, saj je plovilo izpostavljeno agresivnim pogojem, ki lahko pomembno vplivajo na njegovo varnost. Incident, ki se lahko zgodi v plovilu, mornarji v marini lahko zaznajo šele takrat, ko so posledice nesreče vidne od zunaj.
Na vso srečo obstajajo sodobne tehnologije, ko lahko s pomočjo senzorjev znotraj plovila takoj zaznamo problem, in nemudoma o njem obvestimo lastnika in osebje v marini, ki lahko s pravočasnim posredovanjem prepreči nastanek še večje škode.

Poglejte si pričevanje dolgoletnega pogodbenega gosta marine Punat, kateremu je bil v plovilo vgrajen sistem senzorjev SENSE4BOAT Marina Cloud, ki je skupaj s hitro reakcijo mornarjev marine rešil dragoceno lastnino, lastnino tretjih oseb, morda pa tudi življenja!

Marina Punat - prva na svetu z IOT-tehnologijo za nadzor plovil

Omenjeni sistem neprekinjeno nadzira vaše plovilo s pomočjo posebnih senzorjev, ki bi vas in osebje Marine Punat takoj obvestili v primeru nesreče. V prizadevanjih, da bi dodatno povečali varnost naše marine in vseh plovil v njej, vam ob aktivaciji storitve SENSE4BOAT celo brezplačno ponujajo določene senzorje.

Petek 16 Avg 2019

Koprčan Gašper Vinčec je po uspešno prestanem glasovanju članov združenja IMA (International Maxi Association) po Igorju Simčiču (nekdanjem lastniku jadrnice Esimit Europa 2) postal najmlajši in šele drugi Slovenec v 40-letni zgodovini s članstvom v tem uglednem združenju lastnikov najboljših jadrnic na svetu. IMA je sicer organizacija s sedežem v Ženevi, ki trenutno združuje 60 lastnikov maksi jadrnic z vsega sveta, njeno poslanstvo v okviru Mednarodne jadralne zveze pa sega od promocije jadranja in organizacije regat pod njenim okriljem do zagotavljanja tehničnih standardov jadrnic razreda maksi.

V združenje IMA se kandidat ne more včlaniti, temveč ga morajo (in zanj jamčiti) predlagati člani, poleg tekmovalnih oziroma športnih ambicij pa mora kandidat za pozitiven odziv izpolnjevati tudi druge kriterije. Gašperja Vinčeca sta predlagala predsednik Benoĭt de Froidmont in podpredsednik George Andreadis, v združenje pa je bil sprejet brez glasu proti, kar je veliko priznanje tako zanj kot za slovensko jadranje.  

O Gašperju Vinčecu

Gašper Vinčec je slovenski jadralec in poslovnež. Je nekdanji svetovni mladinski prvak v jadralnem razredu finn, zasedal pa je tudi prvo mesto na svetovni finn lestvici. Dvakrat se je udeležil olimpijskih iger (Atene, Peking), v svoji karieri pa je prejel tudi nagrado za fair play (podelili so mu jo Zavod za fair play in strpnost v športu v sodelovanju s Slovensko olimpijsko akademijo in z Društvom športnih novinarjev Slovenije) ter Bloudkovo nagrado (najvišje državno priznanje Republike Slovenije na področju športa). Je ambasador Mestne občine Koper s častnim priznanjem, sicer pa poslovnež, ki se ukvarja z gradbeništvom in nepremičninami. Od leta 2018 je lastnik 24-metrske maksi jadrnice Way of Life in od julija 2019 upravlja s 27-metrsko jadrnico Morning Glory. Je poročen in oče dveh deklic.  

Petek 16 Avg 2019

V četrtek je potekala akcija "Varnost na morju" v kateri je Luška kapitanija Split izvajala nadzor pomorskega prometa na področju Splita.

Akcija je potekala med 10.00 in 19.00 uro. Sodelovalo je šest službenih plovil, ki so izvajala kontrolo pomorskega prometa na področju Omiša, Baške Vode, Makarske, Podgore, Milne, Bola, Jelse, Hvara, Šolte, Trogira, Krknjašev in Paklenih otokov.

V akciji so pregledali 72 plovil. Medn njimi je bilo pet ladij, 47 plovil, ki plujejo pod hrvaško zastavo in 20 plovil, ki plujejo pod drugimi zastavami. Pri kar 45 plovilih so našli nepravilnosti, zaradi česar so izrekli denarne kazni v skupni vrednosti 90 133 HRK (12.800 EUR).

Kaj so bili najbolj pogosti prekrški:

  1. glisiranje v področju, kjer to ni dovoljeno (300 m od obale)
  2. plovbe brez predpisane opreme
  3. plovba preblizu obale (50 m od obale je prepovedano pluti)
  4. nepopolna dokumentacija (plovba brez izpita, plovba brez plačila nadomestila za varno plovbo, potekla registracija,...)

Akcije so namenjene varnosti vseh udeležencev v pomorskem prometu. Zaradi neupoštevanja predpisov prihaja do pomorskih nesreč, ki se lahko končajo s tragičnim izidom.

Številne članke za varno plovbo si lahko preberete na tej povezavi.

Sobota 27 Jul 2019

Da bo vaše navtično doživetje na dopustu tudi kulinarično bogato, v našem vodniku objavljamo tudi gostilne na Jadranu.

Trenutno je objavljenih že preko 100 gostiln vse od Slovenije na severu, pa do Črne gore na jugu. Vse gostilne so predstavljene z vsemi potrebnimi informacijami. Opisana je ponudba, način priprave, kdo je osebje, ki bo skrbelo za vaše zadovoljstvo in seveda cena njihovih storitev.

Ocenjevanje gostiln in komentarji

Da je predstavitev vsake gostilne odraz dejanskega stanja, omogočamo ocenjevanje s petimi različnimi kriteriji:

  • lega - oddaljenost restavracije od najbližjega priveza za plovilo
  • ponudba - pestrost ponudbe, domače specialitete
  • priprava hrane
  • postrežba in
  • cena.

Ocenite gostilno in delite svojo izkušnjo tudi drugim navtikom. Če ste bili v gostilni zadovoljni, jih pohvalite v komentarju, če so vas razočarali, jih v komentarju grajajte in sporočite, da se je gostilni bolje izogniti.

Najboljše gostilne na Jadranu

Vse vaše ocene pomagajo izbrati najboljše gostilne, ki bi jih lahko vsakdo priporočil svojim prijateljem. Glede na dosedanje ocene so trenutno najboljše navtične gostilne na Jadranu:

10 najboljših gostiln v 2019
  Gostilna Povprečna ocena
1. Bazilika 4,67
2. Bujol 4,60
3. Meneghello 4,52
4. Antonio Patak 4,51
5. Martinis-Marchi 4,40
6. Marin 4,40
7. Rivica 4,35
8. Masarine 4,32
9. Lako čemo 4,29
10. Boba 4,27

Vse gostilne na Jadranu

Vse gostilne, ki so trenutno objavljene na naši spletni strani, najdete na povezavi: GOSTILNE. S klikom na posamezno ikono se prikaže predstavitev posamezne gostilne, ki jo lahko ocenite in komentirate.

Če menite, da na našem seznamu manjka gostilna, ki si zasluži predstavitev, nam posredujte podatke (ime gostilne, kontaktna telefonska št.,...) na Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled. in pripravili bomo njihov predstavitev.

Petek 26 Jul 2019

Jasmin Čauševič - Tihi Ocean

Slovenski popotnik in jadralec Jasmin Čaušević, se je leta 2014 odpravil na pot okoli sveta. Pravzaprav to ne bi bilo nič nenavadnega, če se za to Jasmin ne bi odločil opraviti sam z družinsko serijsko jadrnico Bavaria 34, katero ni nič predelal in ne ojačal, da bi lahko zdržala široka morja in valovite oceane. Po prvi etapi od Poreča do Kanarskih otokov in drugi etapi od Kanarskih otokov do Karibov je napisal dve potopisni knjigi, v kateri je dodal ogromno jadralskih podatkov, ter s cenami prikazal, da je sanje mogoče odsanjati z minimalno količino denarja. Sedaj je na poti od Karibov do Avstralije, dolgi 12.000 NM. Bo naš solo jadralec po preplutem zahrbtnem Atlantiku lažje osvojil Pacifik v skoraj 30 dnevni neprekinjeni samotni plovbi? Vse izveste tukaj!

4. julij, 2019 - Savusavu, otok Vanua Levu, Fidji

Kako zanimivo zna biti jutro, ko grem najprej v kokpit, pogledam proti vodi in ne vidim nobenega mavričnega bencinskega madeža v morju. Super. Potem povlečem dingija in izpod motorja vzamem papirnati prtiček in ta je suh. No pa mi je uspelo!

Ko pijem kavo, na laptopu odprem OpenCPN kartografijo in si ogledujem pot. Ne vem že kolikokrat sem jo odprl, premeril, a sem še vedno zelo neodločen. Pregledam obe smeri in… se končno odločim. Savusavu, otok Koro, Otok Ovalau, Otok Viti Levu- Suva,… Kdaj pa bi šel? Jutri seveda, jutri je mesec dni že kar sem v Savusavu in uredil sem skoraj vse. Le še akumulatorje uredim pa bo. Enkrat bo tudi to. Jasmin Čauševič - Tihi Ocean

Začnem z delom, ko mi zvoni telefon. Žare. Pogovarjava se in mojster je spet v mestu. OK, pridem, čez eno uro, ko opravim svoje delo. Najdeva se kot vedno in potem se druživa štiri ure. Vmes greva še na kosilo, trgovino, tržnico,… Ko se razideva je tokrat malo drugače, morda za odtenek lažje kot zadnjič.

Jaz grem še v marino, plačam svoj račun za bojo, grem še v trgovino in nabavim nekaj svežih zadev, potem pa vse pospravim. Po popoldanski kavi spravim Tohatsu motor na barko, ter s spodnje strani očistim dingija. Seveda brez čistilnih sredstev in gobice ne gre. Potem ga potegnem na krmo in do jutri bo tu. Stuširam se, pripravim barko in jutri je nekaj vetra, zato bom jutri odšel dalje.

5. julij, 2019 - Dere Bay, otok Koro,  Fidji

Zjutraj se po res dobrem spancu zbudim v prijetno in sončno jutro. Sonce že ima svojo moč in je že posušilo vso vlago, katera se je nabrala v toku večera. Vstanem, se uredim, skuham kavo in ob njej še enkrat preko aplikacije preverim vreme. Potem si še enkrat ogledam pot in sploh vhod v zaliv. Vse imam urejeno, naredim si še dve zaslonski fotografiji zaliva v Google Earthu in pripravim barko. Dingi gre na prečno palubo, opravim še nekaj malenkosti v notranjosti, prižgem navigacijo in instrumente, prižgem motor  in se odvežem. Grem. Adijo Savusavu. Bilo je res lepo, a skoraj predolgo. Sploh ne vem, če je še kdo od naših jadralcev ostal tako dolgo na enem mestu, razen mene. No vse z razlogom, a ne?

Jasmin Čauševič - Tihi Ocean

V zalivu ni vetra in preden pridem iz njega na odprto morje, traja kar eno uro. Potem pa začutim veter, razprem jadri in ugasnem motor. Prijetno jadranje ob 16-tih vozlih vetra in metrskemu valu na 60° je skoraj fantastično. V vodo še vržem vabo za ribe in jo vlečem za sabo. Vse je tako, kot mora biti. Pred mano je cca 35 NM plovbe in še popoldne bom tam. Po eni uri plovbe pridem iz zavetja otokov in piha med 18 in 22 vozli, zdaj skrajšam glavno jadro za eno tretjino, saj sem precej nagnjen in barka pred krajšavo leti konstantno 6,9 vozla. Preveč za jambor, pripone, krmilo in avtopilota. Zdaj ko je jadro skrajšano je vse lepše, a ga vseeno skrajšam še malo in sem na polovici. Jadram s hitrostjo med 6,1 in 6,4 vozla in meni je to več kot OK. Tokrat se res pozna, da imam res dober veter v pol krmo, 1,5 m kratke valove in nov AF premaz na Indigu.  Kmalu zapoje rola in ujela se je riba. No ta je bila res velika, vleče flaks kljub zavori, ta se kar kmalu utrga nad vozlom in šla je riba, z njo pa še ena vaba. Super! Nastavim novo in spet čakam ribo. Pravkar je zapihalo še tri vozle več in zdaj sem že spet nagnjen. Spustim le boom na škoti in se že bolje počutim. Spet zapoje rola in srebrna riba se 70 metrov za mano vrže ven. Velika je, težko bo. No še rekel nisem do konca, pa se je že rešila trnka, zato je na srečo vaba ostala na flaaksu. Ker sem zelo hitro jadral, saj sem imel vse idealne pogoje, sem želel fotografirati otok, ki je zdaj že pred mano. Pogledam na mizo in moj telefon kaže samo osnovni začetni napis. Želim ga ugasniti, pa ne gre. Želim ga resetirati na dve tipke, pa se ugasne, prižge in spet je vse enako. Potem resetiram baterijo na dve tipki. Nič. OK potem pa reset na tovarniško nastavitev preko treh tipk. Tudi ne gre. Gre samo na tri tipke, kjer zahteva program Odin. No tega nimam, ga z drugim pametnim telefonom, katerega imam v rezervi oz. za Iridium Go, kasneje poiščem na spletu in ga potegnem dol. No zdaj pa še fotk nimam Dere zaliva. Tam je kar nekaj koralnih grebenov, zato mi je satelitska fotka zelo pomembna. Potem pa prestavim sim kartico v star telefon, vklopim Googlov zemljevid, GPS in dela. Pred vhodom v zaliv še spravim jadra in z motorjem, počasi, vplujem v zaliv. Gledam ploter s karto in telefon s satelitsko sliko. Kmalu sem v zalivu in tu so boje. Pokličem po VHF postaji, če se lahko privežem na bojo, da ne bom sidral na 23 metrih, saj niti ne vem kakšno dno je. Če so korale ne bo v redu. Nihče se ne javi in jaz se privežem na prvo bojo od treh. Bo že kdo prišel kasirat ali pa povedati, da se ne smem vezati na bojo. Tako, za mano je po GPS-ju 37,5 NM, katere sem preplul v šestih urah in desetih minutah. Povpreček hitrosti jadranja je 6,23 vozla. Super!

Jasmin Čauševič - Tihi Ocean

Najprej popoldanska kavica, nato pa spet brskanje po telefonu. A ne gre. Kapituliram na polni črti. Odložim telefon in si pripravim kosilo z večerjo. Skuham si zelo dobro maroško sahkshuko. Vegeterijanska jed, ki ima v sebi veliko okusov in dišav. Vsak dan bi jo jedel. Preko satelitskega telefona pogledam še vreme, saj tukaj v zalivu internet preko sim kartice ne dela. Jutri zgodaj grem naprej, saj tu nimam kaj iskati. Tukaj se nahaja samo turistični kompleks, ki je videti bolj prazen kot poln. Nad njim so visoki hribi in skoraj nobene hiše. Na tablici, ki je na srečo polna, nastavim še sidrni alarm, napišem nekaj stavkov na laptop, ter pošljem blog preko satelita. Zvečer sem iskal moji dve živalci,  geckota Toma in Jerrya, a ju nisem našel. Toma sem še zjutraj videl v kokpitu, zdaj pa sta se verjetno skrila. Upam le, da nista med jadranjem padla v morje. 

6. julij, 2019 - Levuka, otok Ovalau, Fidji

Tisto kar sem včeraj, danes nisem, torej dobro spal. Veter je kaj nekajkrat pihnil skozi vrhove do morja in barka je na boji kar nekaj krat zaječala. Malo me je bilo strah, da se še meni ne bi zgodilo, da bi se mi utrgal muring, kot se je to zgodilo eni barki ravno tu, pred letom ali dve. Sredi noči vstanem in v vodo vržem sidro in spustim 50 m verige. Tu kjer je boja je globina 23 metrov, na sredini zaliva več kot 35 m, za mano in pred mano pa koralni greben. Torej, najprej varnost.

Jasmin Čauševič - Tihi Ocean

Zbudim se ob štirih, zdaj veriga ropota po kamnitem in koralnem dnu. Prenos zvoka je res moteč, zato kar vstanem, si skuham kavo in si pripravim zelenjavni ter sirni nadev za v Indijske rotije. Nekaj za zajtrk, nekaj za med plovbo. Dvignem verigo s sidrom, se odvežem z boje in ob prvem svitu zaplujem previdno iz zaliva. Skoraj me na rit vrže, ko levo od sebe še v zalivu, vidim manjšega, morda 7 ali 8 m velikega kita. Pomislil sem, da je kakšen megalomanski delfin, saj je tudi on pihnil zrak ven iz sebe, saj drugače ga sploh ne bi videl, če ga ne bi slišal. Verjetno je zvabil v zaliv kakšno jato rib in se zdaj masti. Zadnjič sem menda enega v Savusavu zamudil, ko je plaval med barkami, jaz pa sem v notranjosti pisal na laptop.

Pred mano je okoli 45 NM do otoka Ovalau in kot kaže vremenska napoved, bom tudi danes hiter, le valovi bodo malo večji, a ne bodo presegali dveh metrov. In res, takoj ko priplujem izza otoka, se pojavi močan in skoraj idealen veter. Ker ga je okoli 24 vozlov, skrajšam glavno jadro, ki sem ga že zdavnaj odprl in razvijem genovo. Vseeno potem še malo skrajšam genovo, ker je veter potegnil na 26 in 27 vozlov. Barka ima zdaj valove z boka in to pomeni, da bo plovba zelo rolly. Indigo zdaj leti 6,6 vozla in meni se kar smeji. Malo kasneje se veter le malo umiri in pade na 20 ali še malo manj vozlov in zdaj je plovba že boljša. Razvijem celo genovo in že me kliče rola na krmi. Vlečem in se borim, borim se z barko, vetrom, hitrostjo in z ribo. Po petnajstih minutah zmagam jaz. Končno! Riba je v kokpitu in že ji režem pol glave, da ji presekam žile in da izkrvavi. Mahi mahi ali lampuga, velika kakšnih 75 ali več cm in težka približno dobre 4 kg, morda malo več. Vzamem drugi nož in jo zarežem, ter odrežem z nje šest čudovitih 15 cm dolgih filejev. Mmm…se mi že smeji. Potem pa kot vedno le pogledam drobovino in v njej najdem za slabo pest tankih, belih, 10 cm dolgih glist. Vem kaj to pomeni, zato vse skupaj vržem nazaj v morje in danes pač ne bo sveže ribe. Dobro operem še posodo, nož in desko, potem pa sklenem, da z ribolovom za danes končam. Me je minilo.

Ko je ura točno 12:00 sem pri koralnem grebenu Wakaya, ko veter enostavno pade in ga je komaj za 7 vozlov. Do cilja imam še 16 NM in to bom moral motorirati. Pred koralnim grebenom že od daleč z daljnogledom iščem vhod in ko ga najdem, še pogledam malo ob in po obali. Nobenega plovila ne vidim nikjer. No pa le priplujem čez dobro označen in cca 40 m širok prehod med koralnima grebenoma in ko najdem primerno globino, sidram na trinajstih metrih. Malo kasneje sem začutil in izvedel, zakaj ni tu nobenega plovila. Najboljše sidrišče je tu kjer sem, a tu prihajajo valovi in barka se dviga in spušča, krma udarja ob gladino in že vem, da to ne bo v redu. No dva dni bom že preživel, če sem že tu. Preplul sem 47,5 NM v osmih urah in pol, kar je slabše kot včeraj. Povpreček je 5,72 navtične milje na uro. Zvečer si naredim zelenjavno večerjo in počasi premišljujem, da bi kar jutri odrinil od tu. Sploh ni prijetno.

 

 < Savusavu, otok Vanua Levu, Fidji - 5. del        Levuka, otok Ovalau  2.del (prihaja 8.8.19)

 Njegove dosedanje dogodivščine si lahko preberete tudi v njegovih knjigah:

 

Skriti paradiž (plovba preko Pacifika 9020 nmi)

Sam prek oceana (plovba preko Atlantika, 3779 nmi)

Ljubezen pod jadri (erotični roman)

Šepet vetra in valov (plovba od Poreča do Las Palmasa, 3114 nmi)

Izkoristite akcijo in pri nakupu kompleta prihranite 27,90 EUR!
Namesto 66,90 EUR samo 39,00 EUR

Besedilo in Foto: Jasmin Čaušević

Petek 26 Jul 2019

V torek ob 16.20 uri so na pomoč poklicali z motorne jahte, ki je plula v Splitskem akvatoriju. Na plovilu je med plovbo v bližini otoka Hvar izbruhnil požar, ki ga posadka ni uspela omejiti.

Na kraj nesreče je prvo priplulo plovilo komercialne službe za reševanje. Posadko jahte so takoj prekrcali na reševalno plovilo in jih rešili nepoškodovane. Kasneje so na kraj nesreče priplule še člani gasilskega društva s svojim plovilom in ekipa za preprečevanje onesnaževanja morja.

Na motorni jahti je bilo približno 900 litrov dieselskega goriva. Ker je požar zajel celotno plovilo, je obstajala velika verjetnost, da se bo potopilo. Klub hitri intervenciji je plovilo pogorelo do vodne linije in se potopilo na globino 50 m. Nevarnosti za ostala plovila, ki plujejo v akvatoriju ni.

Kako se preventivno zaščititi pred požarom na plovilu?

Preventivo se lahko pred požarom zaščitite z avtomatskimi gasilnimi aparati, ki se bodo aktivirali, ko bodo prišli v stik z ognjem. S tem boste zavarovali svoje življenje, življenje vaše družine, posadke in svoje plovilo. Izjemno učinkovit in biološko razgradljiv gasilni aparat je PYRoff.

Vse o aparatu si lahko preberete na tej povezavi: PYRoff - gasilni aparat

Gasilni aparat PYRoff lahko naročite na tej povezavi: Naroči PYRoff!

 

 

 

 

 

Petek 26 Jul 2019