Redno vzdrževano plovilo je predpogoj za varno plovbo in dobro počutje posadke.
Ponudba proizvajalcev in zastopnikov navtične opreme je bogata in raznolika, uporabniki pa relativno slabo poznamo, kakšno opremo in nadomestne dele v resnici potrebujemo. Ne nazadnje poznavanje tehničnih in praktičnih rešitev na plovilu omogoča lastniku ali skiperju barke večjo samozavest pri upravljanju plovila na morju, dobro vzdrževano plovilo pa odločilno prispeva tudi k ohranjanju spodobne vrednosti plovila.
Knjiga je izšla v seriji navtičnih priročnikov Bukva, založbe Osminka & Co. Knjiga je že deseti nepogrešljiv navtični priročnik s številnimi praktičnimi nasveti, ki bodo vzdrževanje plovila poenostavili.
VZDRŽEVANJE PLOVILA- Avtor: Marijo Kljaković Gašpić
- Praktični nasveti
- Format. 130 x 200 mm
- Obseg: 136 strani
- Tisk: barvni
- Vezava: mehka
- Cena: 19,90 EUR
Naroči: Marijo Kljaković Gašpić - Vzdrževanje plovila
Na vaš elektronski naslov, ki ga boste navedli v naročilu, bomo poslali predračun za plačilo artikla. Cena knjige je 19,90 EUR. Stroški pošiljanja znašajo 4,00 EUR. |
BARKA JE ŽIVO BITJE
Barka se rodi, dobi ime in živi, služi človeku. Nekoč je bila zapisana na prvem mestu vsakega gospodarja, saj je dajala družinam ob morju možnost živeti in preživeti. Vzdrževana je bila z ljubeznijo, z izkušnjami, z znanjem in s ponosom njenega lastnika in družine, ki jo je celo identificirala.
Kultura bivanja na morju in razvoj v ladjedelniški industriji, predvsem pa komercializacija in razmah navtičnega turizma so vplivali na izredni razcvet navtične industrije, proizvodnje in gradnje plovil, v povezavi s tem pa tudi na proizvodnjo in vgradnjo vse potrebne osnovne in dodatne opreme na plovilu.
Priročnik Vzdrževanje plovila je manjkajoči člen v verigi navtičnih priročnikov v seriji Bukva. Nosi številko 10 in zaokrožuje potrebne vsebine, ki sodobnemu ljubiteljskemu morjeplovcu dodajo poglavja in prepotrebna navtična znanja, s katerimi lažje varno pluje po morskih horizontih.
V resnici gre za aktualiziran, pred leti že izdan Dnevnik vzdrževanja barke, istega avtorja, vendar v priročniški izvedbi, na način, da v tej knjigi prepoznamo pravilne poti za vzdrževanje plovila, ko je to v morju ali pa na suhem privezu. Knjiga dodaja tudi marsikateri praktični nasvet in osvetli rešitve za popravila, ki jih lahko opravimo v lastni režiji. Pri popisu vzdrževalnih del je avtor izhajal iz predpostavke, da je barka stalno privezana v morju. Za plovila, ki so čez zimo na kopnem, nekatera vzdrževalna dela niso potrebna.
Vsekakor pa ta priročnik ne more posegati na vsa kompleksna področja vzdrževanja plovila, kot je na primer vzdrževanje motorjev ali pa generatorjev itd. Ko naletimo na tak problem, seveda uporabimo proizvajalčeva originalna navodila ali navodila od njegovega uradnega ali pooblaščenega zastopnika.
V preteklosti je eden izmed proizvajalcev navtične opreme zapisal: »Mi izdelujemo opremo s predpostavko, da naše stranke le redko preberejo navodila za uporabo in vzdrževanje.« V tej zapisani povedi se skriva kruta resnica. Poplava ponudnikov, proizvajalcev in njih zastopnikov za enak artikel, odtisnjene knjige z navodili, pogosto v tretjerazrednem prevodu ali pa sploh brez njega, in zavest navtičnih kupcev, da ponujena cena pomeni kakovost, blagovna znamka pa brezpogojno zanesljivost, odvračata ljudi od študija navodil. Raznovrstnost artiklov pa dodatno otežuje selekcijo in postavljanje prioritet.
Šele po tem, ko nas udari po žepu, sploh v teh trdih časih, ko so v večini primerov od navtičnih prostočasnih morskih užitkov ostale le še barke na privezih, ki čakajo na boljša ekonomska okolja, je znanje in vedenje lastnika plovil lahko odločilnega pomena za obstanek v navtiki.
Sicer pa imamo na razpolago zelo veliko različnih pripomočkov, ki jih hitro menjavamo, v katere se ne poglabljamo, preprosto imamo občutek, da smo z denarjem kupili vse in da mora vse delovati samo od sebe. Temu seveda ni tako. Plovilo je kompleksno, je eden izmed tehnoloških čudežev in, kot zapisano, je skoraj živo bitje, ki zahteva, da človek prijateljuje z njim, ga opazuje, mu sledi in pomaga, da ga navkljub stalnim vremenskim vplivom (voda in sol) ohranja v primerni kondiciji.
Izkušeni pravijo, da ni slabega vremena na morju, so le slabi kapitani. Enako, kot ni slabih bark, jih je pa kar nekaj slabo vzdrževanih. Redno vzdrževanje, s pripadajočim dnevnikom sledljivosti, pa ohranja zadovoljstvo lastnika barke in omogoča varno plovbo. Konec koncev plovilu odločilno ohranja tudi njegovo vrednost in ceno.
Urednik
Komentarji
zelo sem razočarana nad knjigo Vzdrževanje plovila. za jadrnice manjka cel kup zadev, kot kako vzdrževati vinč, jadra,krmilo...
Škoda pa tako sem se je veselila.
Lep pozdrav !
Barbara
RSS kanal za komentarje tega sporočila.