Novice
Zadnje iz eTrgovine
Litijeve (LiFePO4) baterije so posebej primerne za uporabo na plovilih, kot servisne baterije. Imajo izjemno kapaciteto, majhno težo in izjemno dolgo življenjsko dobo, ki je tudi do desetkrat daljša od klasičnih trakcijskih, gel ali AGM akumulatorjev. Zaradi napredne tehnologije in številnih komponent, ki ščitijo baterijo pred poškodbami, je garancija, ki jo nudijo proizvajalci, bistveno daljša od klasičnih svinčenih baterij. Kvalitetnejše litijeve baterije imajo tudi do 3-letno garancijo.
Nova tehnologija prizmatičnih celic poleg izjemne gostote električne energije zagotavlja tudi izjemno življenjsko dobo. BlueCell 150 Ah baterija omogoča kar 3000 praznjenj baterije več kot 80 %, kar je kar 1000 ciklov več. Seveda omogoča tudi praznjenje do 100 % nazivne kapacitete brez bojazni, da se bo baterija zaradi tega uničila, kot bi se to zgodilo pri svinčeni bateriji. Njihova življenjska doba je več kot 10 let oziroma več kot 6000 ciklov praznjenj preko 50 %.
Za kaj so litijeve baterije prihodnost v navtiki
Litijeve baterije prinašajo največjo prednost kot porabniške oziroma servisne baterije. Njihove največje prednosti so:
- dvakrat večja uporabna kapaciteta
- za polovico manjša teža
- trikrat daljša garancijska doba
- do desetkrat daljša življenjska doba
- samodejni nadzor polnjenja in praznjenja baterije
- zaščita pred kratkim stikom
- možnost priklopa solarnih celic
- možnost vzporedne ali zaporedne vezave več baterij (večja napetost ali kapaciteta sistema)
- zelo nizko praznjenje v času mirovanja
- stabilna napetost baterije vse do 95 % izpraznjenosti
- ni vzdrževanja
Tehnični podatki BlueCell 120Ah 12V:
- Nazivna napetost: 12,8 v
- Nazivna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
- Uporabna kapaciteta: 150 Ah (pri 0,2C)
- Uporabna energija: 1920 Wh
- Samodejno praznjenje: <3,5% mesečno
- Življenjska doba: > 3000 pri praznjenju preko 80%
- Življenjska doba: > 6000 pri praznjenju preko 50%
- Tok polnjenja: 150 A
- Tok praznjenja: 150 A
- Tok praznjenja (do 3 s): 200 A
- Izklop nizka napetost: 10 V
- Temperaturno območje praznjenja: od -10°C do +75°C
- Temperaturno območje polnjenja: od -0°C do +65°C
- Vodoodpornost: IP55
- Teža: 17,2 kg
- Dimenzije (DxŠxV): 485x172x240 mm
Garancija na baterije BlueCell je 3 leta!
BlueCell 150Ah 12V - Navtična Litijeva baterija
Nizozemska ladjedelnica Vanquish Yachts bo pričela z gradnjo dveh pomožnih plovil z oznako VQ54.
Vanquish Yachts VQ54 je pomožno plovilo za lastnike razkošnih mega jaht. Kot pove že sama oznaka, bo plovilo v dolžino merilo kar 54 čevljev oziroma 16,5 m. Na krmi bo imelo garažo, v kateri bo shranjen priljubljen pomožni čoln Williams 285 Turbojet. Ne nismo se zmotili. Prav ste prebrali. Pomožno plovilo, ki bo imelo pomožno plovilo.
Ladjedelnica Vanquish Yachts gradi luksuzna plovila za petične kupce, lastnike mega jaht, ki lahko za pomožno plovilo uporabljajo kar 16,4 m dolgo plovilo. Lansko leto so na salonu plovil v Monacu že predstavili model VQ48, ki je pritegnil številne poglede. Tokrat so se odločili, da zgradijo še dva metra daljše plovilo, ki bo prav tako če ne še bolj luksuzno in bo hkrati sposobno pluti z visoko hitrostjo. Novi VQ54 naj bi brez težav dosegel hitrost 45 vozlov. Pri podjetju so povedali, da gre v resnici za dva čolna v enem. Krmno garažo so izdelali tako, da je Williamsov tender enostavno spustiti v vodo in ga dvigniti nazaj na krov. Pri izdelavi so imeli še nekaj dodatnih želja potencialnih kupcev. Plovba s plovilom mora biti udobna in gostje na krovu morajo ostati suhi. Oblikovalci so imeli dodaten izziv, da z obliko plovila zagotovijo, da voda ne bo pršela na krov plovila tudi pri najvišji hitrosti plovbe. Seveda jim je to uspelo.
Klub temu, da gre za pomožno plovilo, pa lahko VQ54 gosti svoje goste. Na njem je kabina z dvojno posteljo ter salon, ki sprejme večje število gostov. Več hladilnikov in ledomat bodo poskrbeli za hladno pijačo, v številnih predalnikih pa je prostor za potapljaško opremo, vodne smuči, wakeborde in ostale igrače.
Pri Vanquish Yachts so povedali, da je prvi od dveh VQ54 že prodan prvemu kupcu, katerega jahta je privezana na Ibizi.
Najbolj brane novice
Bencinska črpalka v Marini Dalmacija v Sukošanu je zaprta.
Bencinska črpalka v marini se prenavlja. Prenova naj bi bila zaključena do glavne turistične sezone. Upajo, da bo dela uspelo opraviti prej. Zato goriva ni možno natočiti na bencinski črpalki. Marina zato omogoča natakanje goriva s pomočjo prenosne črpalke. Če potrebujete gorivo, morate vsaj 24 ur pred točenjem poklicati v marino in naročiti gorivo. Sporočiti morate točen datum in uro prihoda in okvirno količino goriva.