Zadnje iz eTrgovine

19.99€

V knjigi Mayday je predstavljen izbor najbolj zanimivih in obenem tragičnih pomorskih nesreč, ki segajo od 2. svetovne vojne pa vse do sedanjosti. Vsem zgodbam v knjigi, ki opisujejo nenavadne pomorske avanture: žalostne, drzne, tragične, smešne ali komaj verjetne, je klic na pomoč - MAYDAY skupni imenovalec.

Iz vsebine:

  • Namesto uvoda
  • 117 dni na pragu smrti
  • Anatomija nekega brodoloma
  • Knjiga, ki ne bo napisana
  • Cena slave
  • Poročilo gospoda Roba Widdringtona, prvega častnika ameriške raziskovalne ladje Roger Rewelle
  • Ledena krsta
  • Panika v Sredozemlju
  • Dvakrat okoli Rta Horn
  • Torpedo - made in Germany
  • Morje z napako
  • Havenly tweens
  • Vihar viharjev - po dogodku posnet tudi film The perfect storm
  • Nori Viking na Antarktiki

Avtor Jože Mušič, mojster fotografije in filmar, jadralec, popotnik, vsestranski športnik in prvi Slovenec, ki je objadral svet. Je avtor in prevajalec številnih fotomonografij in potopisov: Melodije vetra, Zlati valovi, Dolga pot čez oceane ... 

Odlomek (117 dni na pragu smrti):

Dnevi so prešli v tedne, tedni v mesece, borba za preživetje je zahtevala vedno več napora. Napihljivi splav, ki jima je nudil edino zaščito, je razpadal, neprestano je bilo treba izmetavati vodo in črpati zrak. V dveh hudih viharjih sta izgubila streho nad splavom, kompas in nekaj plastenk z vodo; zbolela sta, dobila hude sončne opekline po telesu, zaradi slane vode pa boleče izpuščaje po koži. Podhranjena in dehidrirana sta se komaj še premikala. V štirih mesecih je plulo mimo sedem ladij, ne da bi ju kdo opazil. Bil je 117 dan.

Cena v prednaročilu: 19,99 EUR (do 1.4.2020)

Cena po izidu: 24,99 EUR

Jože Mušič: MAYDAY

Zadnji video

Ste se odločili, da boste letos dopust preživljali na najetem plovilu? Ne veste, kako najeti plovilo, kako izbrati primernega in na kaj moramo bit pozorni pri najemu? Če še nimate izkušenj z najemom plovili, smo za vas pripravili nekaj nasvetov, da bo najem plovila in vaš dopust brezskrben in zabaven.

Dostopno vsakemu

Najlepši zalivi, skriti kotički, stari obmorski kraji in domače gostilne oziroma, kot jih imenujejo domačini »konobe« so običajno dostopne le s plovilom. A zato, da bi doživeli kanček tega, se ni potrebno podati v nakup plovila. Lahko ga najamemo.

Dandanes najem plovil ni več domena izbranih elit, saj je dostopen skoraj vsakemu, ki ga zanimajo navtika, šport, aktivne počitnice, odkrivanje odročnih krajev in novih prostranstev. In vendar se pogosto, ko skušamo končno uresničiti svoje sanje, pojavi negotovost, kako sploh izbrati plovilo, da bo potovanje varno in udobno, plovilo zadosti vodljivo, ne preveliko in ne premajhno ter v cenovnem okviru, ki ga bo predvideni proračun še prenesel.

O čem bi torej veljalo razmisliti? Ponujamo vam nekaj koristnih nasvetov:

Kako izbrati plovilo? Kako veliko naj bo?

V splošnem je izbira velikosti plovila podrejena predvidenemu številu posadke, a pri tem v prvi vrsti ne razmišljamo o metrih dolžine, temveč številu kabin. Ker je običajno ena kabina predvidena za dve osebi, je za štiričlansko posadko primerno plovilo z najmanj dvema kabinama, za šestčlansko s tremi, za osemčlansko s štirimi in desetčlansko s petimi kabinami. Več kot toliko jih čarterska plovila praviloma nimajo, registrirana pa so za največ 12 članov posadke.

Primere 2, 3, 4 in 5 kabinskih jadrnic vidimo na sliki. 

Je tri-kabiska jadrnica res primerna le za 6 oseb? Zakaj potem oznaka 6+2?

Če smo v zgornjem odstavku predvideno število posadke določili na poenostavljen način, torej dvakrat več kot je število kabin (2 osebi/kabino), kaj potem pomenijo oznake, ki kažejo, da z barko lahko potuje številčnejša posadka, npr. 4+1, 6+2, 8+2, 8+1, itd.?

Skoraj vsako plovilo ima, poleg določenega števila kabin, v svojem osrednjem delu salon, nekakšen prehodni prostor v vlogi dnevne sobe ali jedilnice, v katerem lahko za silo prenočita še dodatni dve osebi. Ta prostor lahko seveda s pridom uporabimo, ko se nam tik pred odhodom na križarjenje prijavi še par prijateljev, ki ju nikakor ne želimo pustiti na kopnem ali v primeru, ko že v izhodišču računamo, da se nam bo strošek najema plovila/osebo z večjo posadko zmanjšal. V obeh primerih lahko prostor koristno izrabimo in mogoče celo nekaj privarčujemo.

Velja pa se zavedati, da takšna polna zapolnitev oz. izkoriščenost barke, ki morda res omogoča nižje stroške njenega najema, le ni vedno smotrna, saj se s tem prehodnost prostora, pa tudi udobje bivanja, za celotno posadko bistveno poslabša.

Katera jadra naj ima barka: navijalna (roll) ali klasična (lazy jack)?

Za neizkušene jadralce, družine z otroki ali tiste, ki si želijo le lagodnejšega upravljanja z jadri, so navijalna jadra gotovo primernejša izbira. Lažje in hitreje jih postavimo, z njimi enostavno upravljamo, pri nenadnih sunkih vetra pa jih tudi hitro skrajšamo ali pospravimo. Obenem omogočajo, da lahko po večini vsa opravila opravimo kar iz kokpita, kar je v določenih situacijah dosti bolj praktično in tudi varneje. Kot nujno izbiro pa jih zagotovo priporočamo posadkam, ki so fizično šibkejše, manj številne ali manj izkušene.

Je pri najemu starost barke pomembna?

V splošnem je starost barke seveda pomembna, dejansko pa je stanje bolj odvisno od preteklega ravnanja s plovilom in kakovosti vzdrževanja. Tu pride do izraza predvsem organiziranost, predanost in doslednost posameznih čarter podjetij, lastnikov plovil. Tako vas ne sme začuditi, da je pri nekaterih ponudnikih moč dobiti starejše barke v boljšem stanju, kot pri drugih skoraj nove, zato letnik plovila ni vedno ključni dejavnik. Priporočamo, da se ob najemanju plovila o tem posvetujete.

V čem je prednost barke, ki ima  -  'Bow Thruster'?

»Bow Thruster«, oz. »prečni propeler« (za tiste, ki tega morda še ne veste) je električna pogonska naprava, vgrajena v trup plovila, ki s prečno postavljenim kanalom in vanj nameščenim propelerjem omogoča lažje manevriranje plovila v fazi izplutja ali pristanka v marini.

Za razliko od glavnega pogona plovila, ki na malem prostoru omogoča le gibanje naprej ali nazaj, prečni propeler omogoča tudi premike vstran, kar bistveno poveča okretnost plovila. S tem je plovba v tesnih marinah enostavnejša, natančnejša in s tem tudi varnejša.

Je GPS naprava v kokpitu nujna?

Ne, ni nujna, nikakor pa ni odveč! Vse sodobne barke so na zunanjem, vidnem delu kokpita opremljene z navtičnimi instrumenti: indikatorjem vetra, števcem hitrosti plovila in globinomerom, poleg tega pa še z napravo za autopilotiranje.

Tako bi lahko rekli, da nam poleg vseh naštetih za piko na i ostane le še GPS naprava, ki nam grafično prikaže akvatorij, v katerem se nahajamo in našo pozicijo v njem. Ali je tudi vaša izbrana barka opremljena z njo, preverite ob njenem najemu.

Kaj, če v posadki ni izkušenega jadralca?

Nič zato! V primeru, da se na jadranje podajamo prvič in v posadki nimamo izkušenega jadralca, je bolje, da upravljanje jadrnice prepustimo najetemu skiperju in se razbremenimo vsakršne skrbi.

Kdaj rezervirati barko?

Čeprav smo še komaj na začetku pomladi, je o najemu plovila dobro razmišljati že sedaj. Izbira je v tem času namreč še široka, obenem pa tudi cenovno ugodnejša. Splača se torej pohiteti in pravočasno rezervirati želeno plovilo.

Kje je najbolje rezervirati plovilo? Bodo znali pri izbiri svetovati? Bo cena ugodna?

Za tiste, ki z najemom jadrnic nimate izkušenj, odločitev verjetno ni povsem enostavna. Še več, ni vsaka poceni ponudba tudi resnično ugodna ponudba. Včasih le malenkostno višja cena v resnici pomeni za razred več udobja in povsem neprimerljivo počitniško izkušnjo. Včasih že majhna sprememba datuma pomeni bistveno širšo ali ugodnejšo izbiro. Možnosti je ogromno, treba je le izbrati pravo.

Da bo vaš izbor plovil lažji, da bodo vaši načrti uresničeni in počitnice brezskrbne, najamete plovilo pri renomiranem podjetju za oddajo plovil! Sporočite jim svoja pričakovanja in želje! Z veseljem vam bodo svetovali in predstavili širok izbor najugodnejših in optimalnih možnosti za rezervacijo vaše barke.

Pripravil: Jernej Kuhar, thesailmaster.si

Komentarji