Novice
Novice
Zadnje iz eTrgovine
Knjiga »Z jadrnico čez Arktiko« je četrta knjiga Mirana Tepeša, ki je doslej že trikrat objadral svet. Knjiga je jadralski potopis z zelo drugačne in zahtevne morske poti po ledenih morjih, med odročnimi otoki. V knjigi so na 256 straneh opisane dogodivščine s poti čez Arktiko in popestrene s 383 barvnimi fotografijami in zemljevidi. V prvem delu je opisana pot z jadrnico od Istre na Jadranskem morju preko Atlantskega oceana do Kanade in Grenlandije. V osrednjem delu so opisane dogodivščine z jadranja čez Arktiko po Severozahodnem prehodu od Grenlandije med kanadskimi arktičnimi otoki in okoli Aljaske do Tihega oceana. V zadnjem delu pa so opisane dogodivščine med jadranjem čez Beringovo morje, čez Aljaški zaliv in po Britanski Kolumbiji.
»Arktika je morska pokrajina s številnimi otoki. Led na morju se je nad Severno Ameriko v zadnjih desetletjih večino poletij za nekaj tednov dovolj umaknil ali razredčil, da je bilo z izjemo treh let Arktiko mogoče prejadrati, a ne na lahek način, zato je jadranje čez Arktiko zame postalo izziv.« – Miran Tepeš
Arktika je območje na severu zemeljske oble, ki obdaja severni zemljepisni tečaj in leži nad severnim tečajnikom. Večino leta, marsikje pa vseskozi, je to območje prekrito z ledom in snegom.
Statistiko o plovbi čez Arktiko vodi “Scott Polar Research Institute, University of Cambridge”, Velika Britanija. Do leta 2024 je Severozahodni prehod med Atlantikom in Pacifikom, v eno ali drugo smer, preplulo 393 plovil vseh vrst, od ledolomilcev in različnih velikih motornih ladij do jadrnic. Skokica 3 je prvo slovensko plovilo, ki je prejadralo ali preplulo Severozahodni prehod.
Miran Tepeš - Z jadrnico čez ArktikoZadnji novi mali čoln z izvenkrmnim motorjem iz tovarne Beneteau je Antares 6, kateri je ostal zvest vsem lastnostim katere so ustvarile uspeh tega razreda v zadnjih 40 letih. Uporablja se ga lahko za izlete, ribolov ali piknike zato je to plovilo namenjeno širokemu spektru kupcev. Poleg tega je videz novega Antares 6 zelo moderen, ponuja pa tudi zelo veliko mero udobja. Kokpit je narejen praktično saj so vanj namestili drsno zadnjo klop, katero med uporabo plovila lahko pomaknete vse nazaj do motorja. Zaradi tega je kokpit maksimalno povečan in prostor izkoriščen. Za transport, ko je potrebno motor dvigniti klop enostavno podrsate naprej ter se tako izognete poškodovanju klopi z motorjem.
V notranjosti imate zaradi nekaj praktičnih rešitev in razporeditvijo z obrnjenimi sedeži ter odprtim prostorom med salonom in kabino neverjeten občutek prostornosti. Trup zgrajen na znanju zadnje tehnologije je izredno stabilen in vožnja je resničen užitek.
Z enim samim motorjem do 115PS bo z njim lahko rokovati, velikost čolna pa omogoča tudi enostavno čiščenje ter vzdrževanje.
Več informacij najdete na spletni strani uvoznika AS BOATS d.o.o., www.as-boats.si
GRAND Golden Line G420 - model, ki se je včeraj premierno predstavil obiskovalcem navtičnega sejma v Zagrebu (plovilo predstavlja slovensko podjetje Moto-nautika), sledi filozofiji ladjedelnice GRAND - dinamičen videz z aerodinamičnimi linijami.
Sodoben, prostoren in zelo funkcionalen gumenjak. Tako bi lahko opisali najnovejšo pridobitev v Grandovi Golden Line liniji. Kot vsak GRAND-ov čoln, je tudi G420 sestavljen ročno in vsak model izdelan posebej. Za izdelavo se skriva zahteven, dolgotrajen in ročno ustvarjen proizvodni proces, ki se lahko zoperstavi tudi najtežjim vremenskim pogojem.
Medtem ko zapolnjuje pomembno nišo med srednje velikimi lukzuznimi tenderji s svojo klasično podobo, se prav enako dobro izkaže tudi kot visoko kvalificiran družinski čoln. Ze dokazan HSH dizajn omogoča odlično vodljivost, združeno z dinamično stabilnostjo in impresivno sposobnostjo doseganja visokih hitrosti.
Kot pri vseh ostalih modelih Golden Line serije, je G420 opremljen z bogatim seznamom standardne opreme in široko izbiro dodatkov, ki vključujejo 55 litrski vgrajen rezervoar goriva in pričajo o posebnosti tega modela. Čeprav je nekoliko krajši, pa kljub temu sprejme 6 oseb, kot daljši G480. To pa ni edina podobnost med čolnoma – oba imata podobno notranjo širino, zaradi česar je G420 izredno udoben čoln. Ni pa niti presenetljivo, da ima G420 zaradi nekoliko ožjih tubusov zelo podobno dolžino kot G480.
Še ena dragocena prednost je opcijski 55 litrski vgrajen rezervoar goriva, ki vam omogoča načrtovanje daljših izletov s čolnom, saj ima več kot podvojeno kapaciteto v primerjavi s standardnim prenosnim rezervoarjem.
Kot pri vseh vidikih ustvarjanja tega čolna, je tudi ergonomija igrala pomembno vlogo, kar boste opazili tudi pri prostorni plošči za inštrumente, kot so merilnik hitrosti, takometer, merilnik nivoja goriva in temperaturne kazalce.
Krmilna konzola je nekoliko nagnjena nazaj, kar še dodatno poudari silhueto čolna in pušča dovolj prostora za voznikove noge in ostale potnike na čolne. Pred konzolo je vgrajen sedež, ki pod sedalom skriva še eno prostorno shrambo.
Čeprav je osnovna naloga tenderjev, da služijo kot pomožni čolni večjim jahtam, pa se G420 morda celo bolje poistoveti z družinskimi čolni srednje velikosti.
Z zmogljivim motorjem do maksimalno 60KM, bo vožnja v primernih pogojih spektakularna, vi pa boste uživali v vsakem aspektu hitrosti v tem varnem, plovnem in obvladljivem gumenjaku.
Če povzamemo vse zgoraj napisano, lahko z zagotovostjo zaključimo, da je Golden Line G420 resnično zanimiv čoln – moderen, prostoren, funkcionalen, s prepoznavno svetlo podobo.
Ostali razstavljeni modeli - hala 8A // razstavišče Moto-Nautika:
GRAND gumenjaki:
- G850, G580, G420, G340, E210, S250
Plovila RANIERI International:
- Voyager 19S, Shadow 20, Next 240
Sejem poteka od 21. – 25.2 2018. Otroci do 7. leta imajo prost vstop
Nova jadrnica RS21 je odgovor na zahtevo trga po dostopni klubski jadrnici, ki bo namenjena treningu jadranja, tekmovanjem in športnemu jadranju.
Podjetje RS Sailing je predstavilo svojo novo malo jadrnico, ki je namenjena športnim jadralcem. Kot že samo ime modela pove, je jadrnica dolga 21 čevljev oziroma 6,34 m. Pri širini 2,2 m je dovolj prostorna za tri ali štiri člansko posadko, ki lahko tehta med 240 in 300 kg. Površina jader lahko znaša do 59 m2. Kljub temu, da je namenjena nakupom klubov, pa v podjetju zagotavljajo možnost prilagajanja plovila individualnemu kupcu, ki bi si jo bo zaželel za svoje športno jadranje. Plovilo zagotavlja majhne vzdrževalne stroške. Kobilica je dvižna, jambor pa je izdelan iz karbona.
Jadrnica si je prislužila nagrado i-Novo Awords v razredu oblikovanje.
Tehnični podatki:
- Dolžina: 6.34m
- Širina: 2.20m
- Ugrez: 1.38m
- Teža: 590kg
- Kobilica: dvižna
- Glavno jadro: 16.2m²
- Jib: 7.7m²
- Gennaker (tekmovalno jadro): 35m²
- Gennaker (klubsko jadro): 25m²
- Spinnaker: 25m²
- Jambor: dvodelni iz karbonskih vlaken
- Kosnik: karbonska vlakna
- Oblikovalec: Richards / Whitehouse / RS Sailing
Cena plovila z glavnim in prednjim jadrom: 28.250,00 EUR
Več o jadrnici na: www.rssailing.com
Podjetje GRAND je oblikovalo – največjega in brez pretiravanja – enega izmed najlepših modelov, ki vključuje dolgoletne izkušnje in najsodobnejše trende v ladjedelništvu. Prav isti model, pa bo slovensko podjetje Moto-Nautika, predstavilo na prihajajočem navtičnem sejmu v Zagrebu (21.-25.2.2018).
Izjemna plovnost in ogromen rezervoar (300l) ter ogromno število dodatnih elementov, naredijo gumenjak G850 čoln, ki je primeren za dolgo plovbo in daljša potovanja. G850 je v celoti izdelan v Orca Hypalon materialu. Priporočen motor – 300 konjskih moči – z lahkoto poganja katerokoli dovoljeno obremenitev.
ZA KOGA JE PRIMEREN?
- Za vse, ki želijo plovilo od 5 m do 8,50 m dolžine.
- Za vse, ki želijo atraktiven, edinstven in moderen dizajn.
- Za vse, ki iščejo sodoben dizajn in vrhunsko raven ergonomije.
PREDNOST LINIJE GOLDEN LINE
- Siva barva, neobčutljiva na sonce in umazanijo že v standard verziji.
- Modeli se ponašajo z HSH sistemom trupa.
- Že vgrajene poliesterske stopničke na koncih tubosov.
- Vgrajen rezervoar goriva.
PODROBEN OPIS PLOVILA IN DODATNE OPREME
Gumenjak v svojo dolžino meri kar 8,5 metra. Njegova širina dosega 2,95m, nosilnost čolna pa 2000 kilogramov. Priporočljiva moč, ki naj bi poskrbela za kar 12 potnikov, znaša spodobnih 300 konjskih moči.
Čoln je dobavljiv v različnih barvnih kombinacijah – (oglejte si v konfiguratorju - http://bit.ly/GrandG850 ), že njegova osnovna oprema pa vključuje tubuse iz Hypalon materiala, popolnoma novo volansko konzolo CL-21 s sedežem na sprednji strani, oknom in vetrobranskim steklom, dvojno sedežno konzolo SD-21 z dvema zložljivima sedežema, sprednjo plastično stopničko z dvema bitvama za priveze, vgradni sistem za gorivo s 300 litrskim rezervoarjem, elektro paket, ki vsebuje navigacijske luči, kalužno črpalko, električno sireno, nadalje pa še stikala na konzoli, akumulatorska stikala in komplet inštalacijo. Na zadnjem delu vključuje tudi ograjice iz nerjavečega jekla za večjo varnost potnikov in dve ojačani bitvi za vleko smučarja.
Poleg pestre opreme, ki jo čoln vsebuje v standardni izvedenki, ponuja Grand še raznolike možnosti dodatne opreme, ki se dodaja po željah in potrebah kupca.
Dodatne možnosti so Grand Lux oprema, električno sidro z mehanizmom, vgradni hladilnik, odstranljiva mizica z nastavki za skodelice, nadgradnja oblazinjenega dela z drugimi materiali in barvami, pokrivalo čolna in pokrivala konzol, set za tuširanje s 100 litrskim rezervoarjem in še veliko več.
Če želite dovolj veliko ležalno površino, se v sprednjem delu dodatno vstavi ležalna ploščad, ki omogoča sproščeno ležanje potnikov, enako kot tudi v zadnjem delu. Vsa inštalacija za vgrajene naprave in motor so popolnoma skriti pod dnom. Primeren za zahtevnejše kupce, saj gre za RIB gumenjak s sodobnim videzom, večjo nosilnostjo in ostalimi izjemnimi zmogljivostmi.
Golden Line G850 je plovilo za vse, ki želijo atraktiven, edinstven in moderen dizajn in ki iščejo sodoben dizajn ter vrhunsko raven ergonomije.
Gumenjak si bo mogoče ogledati na letošnji hrvaški premieri na navtičnem sejmu v Zagrebu, ki bo potekal od 21.2. – 25.2.2018. V kolikor vas ta 8-pol metrski orjak interesira in si ga želite ogledati v živo, pišite na Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.in pošljite povpraševanje za brezplačne vstopnice.
Več na: www.grandboats.si
Italijanska butična ladjedelnica Tankoa Yachts je predstavila novo jahto v svojem programu. 53 m dolga lepotica bo tehnološko napredna in bo pri svoji dolžini glisirala.
Jahta z imenom S533 Saetta bo luksuzna lepotica za petične kupce. Izdelana bo na osnovi modela 58 Open, ki ga je ladjedelnica predstavila lansko leto. Tako kot svoja predhodnica, bo tudi nova jahta izstopala po velikih steklenih površinah na bokih plovila. Za pogon bodo skrbeli trije MTU 16 V motorji, ki bosta omogočala glisiranje s hitrostjo 28 vozlov. Pri potovalni hitrosti, ki znaša 24 vozla, bo jahta s polnimi rezervoarji lahko preplula 600 nmi. Pri bolj ekonomični plovbi s hitrostjo 17 vozlov, pa se bo doseg povečal na 1.200 nmi.
Jahta bo široka 9,2 m njen ugrez pa bo znašal zgolj 1,7 m. Krovi bodo odprti in omogočali razkošno bivanje na soncu in vetru. Na zgornjem krovu bo tudi odpreta jedilnica, za obedovanje desetih oseb pod milim nebom.
Tehnični podatki:
- Dolžina čez vse: 53 m(173,88 ft)
- Širina: 9,20 m (30,18 ft)
- Dolžina vodne linije: 47,30 m (155,18 ft)
- Ugrez: 1,70 mt (5,57 ft)
- Rezervoar za gorivo: 40.000 l
- Rezervoar za vodo: 6.000 l
- Teža pri polni obremenitvi: 310 t
- Teža pri polovični obremenitvi: 290 t
- Motorji: 3 x MTU 16V 2000 M94L – 3 x 1.939 kW
- Pogon: N°2 Jet Kamewa 80 S III + N°1 Booster Kamewa 80 B III
- Najvišja hitrost plovbe: 28 vozlov
- Potovalna hitrost: 24 vozlov
- Doseg pri 24 vozlih: 600 nmi
- Doseg pri 17 vozlih: 1.200 nmi
V soboto, 20.1.2018 je na salonu plovil Boot v Dusseldorfu potekal tradicionalni izbor Evropskega plovila leta 2018.
Če se odločate za nakup plovila in ste v dilemi kaj izbrati, vam bo v pomoč izbor, ki so ga za vas naredili novinarji največjih evropskih navtičnih revij. Njihova naloga je, da vsako leto izberejo plovilo, ki izstopa po svojih lastnostih in kupcu na njegov denar nudi kar največ. Izbor izvajajo neodvisni navtični novinarji in s svojim znanjem in nepristranskostjo do posameznih proizvajalcev, podajo najbolj optimalno ocena za plovila, ki so navtični trg ugledala v lanskem letu.
Skratka, če kupujete moderno plovilo, s katerim bi radi zapluli v letu 2018, potem je izbor Evropsko plovilo leta lahko ena izmed smernic za lažji izbor.
V letošnjem letu je bilo v petih kategorijah nominiranih 15 plovili. V vsaki kategoriji je postal zmagovalec tisti, ki je s svojimi inovacijami prepričal najbolj zahtevno navtično javnost.
Nominiranci za Evropsko plovilo leta 2018 so bili:
Družinske potovalne jadrnice:
- Bénéteau Oceanis 51.1
- Hanse 548
- Jeanneau Sun Odyssey 440
Hitre potovalne jadrnice:
- Club Swan 50
- Grand Soleil 34 P
- JPK 45
Luksuzne potovalne jadrnice
- Amel 50
- Hallberg-Rassy 44
- Ice 60
Večtrupne jadrnice:
- Fountaine Pajot Saona 47
- Leopard 45
- Neel Trimarans 51
Posebne jadrnice
- Bénéteau Figaro 3
- Flaar 37
- TF 10 Trimaran
In zmagovalci leta 2018 po kategorijah so:
Družinske potovalne jadrnice: Jeanneau Sun Odyssey 440 (zastopnik za Slovenijo JP storitve d.o.o., www.justperfect.si, tel.: +386 51 604 395)
Hitre potovalne jadrnice: Club Swan 50
Luksuzne potovalne jadrnice: Amel 50
Večtrupne jadrnice: Neel Trimarans 51 (zastopnik za slovenijo Burin Boats, https://www.burinboats.com/sl/, tel.: +386 31 643 033)
Posebne jadrnice: Bénéteau Figaro 3 (zastopnik za slovenijo Burin Boats, https://www.burinboats.com/sl/, tel.: +386 31 643 033)
Najbolj brane novice
Bencinska črpalka v Marini Dalmacija v Sukošanu je zaprta.
Bencinska črpalka v marini se prenavlja. Prenova naj bi bila zaključena do glavne turistične sezone. Upajo, da bo dela uspelo opraviti prej. Zato goriva ni možno natočiti na bencinski črpalki. Marina zato omogoča natakanje goriva s pomočjo prenosne črpalke. Če potrebujete gorivo, morate vsaj 24 ur pred točenjem poklicati v marino in naročiti gorivo. Sporočiti morate točen datum in uro prihoda in okvirno količino goriva.