Zadnje iz eTrgovine

30.00€

Knjiga »Z jadrnico čez Arktiko« je četrta knjiga Mirana Tepeša, ki je doslej že trikrat objadral svet. Knjiga je jadralski potopis z zelo drugačne in zahtevne morske poti po ledenih morjih, med odročnimi otoki. V knjigi so na 256 straneh opisane dogodivščine s poti čez Arktiko in popestrene s 383 barvnimi fotografijami in zemljevidi. V prvem delu je opisana pot z jadrnico od Istre na Jadranskem morju preko Atlantskega oceana do Kanade in Grenlandije. V osrednjem delu so opisane dogodivščine z jadranja čez Arktiko po Severozahodnem prehodu od Grenlandije med kanadskimi arktičnimi otoki in okoli Aljaske do Tihega oceana. V zadnjem delu pa so opisane dogodivščine med jadranjem čez Beringovo morje, čez Aljaški zaliv in po Britanski Kolumbiji.

»Arktika je morska pokrajina s številnimi otoki. Led na morju se je nad Severno Ameriko v zadnjih desetletjih večino poletij za nekaj tednov dovolj umaknil ali razredčil, da je bilo z izjemo treh let Arktiko mogoče prejadrati, a ne na lahek način, zato je jadranje čez Arktiko zame postalo izziv.« – Miran Tepeš

Arktika je območje na severu zemeljske oble, ki obdaja severni zemljepisni tečaj in leži nad severnim tečajnikom. Večino leta, marsikje pa vseskozi, je to območje prekrito z ledom in snegom.

Statistiko o plovbi čez Arktiko vodi “Scott Polar Research Institute, University of Cambridge”, Velika Britanija. Do leta 2024 je Severozahodni prehod med Atlantikom in Pacifikom, v eno ali drugo smer, preplulo 393 plovil vseh vrst, od ledolomilcev in različnih velikih motornih ladij do jadrnic. Skokica 3 je prvo slovensko plovilo, ki je prejadralo ali preplulo Severozahodni prehod.

Miran Tepeš - Z jadrnico čez Arktiko

Zadnji video

Ekipa Charisma, lastnika Nice Poonsa je dala vedeti, da prihaja nov pomemben igralec v razred RC44.

Ta vikend se je v Caleru na kanarskih otokih odvija prva regata v Razredu RC44. Najbolje se je odrezala nova ekipa Charisma iz Monaka, ki je v lasti Nice Poonssa. V napeti bitki je uspela premagati odlično ekipo Nika, v kateri jadrajo tudi slovenski jadralci. Ekipa Charisma, si je zmago zagotovila zgolj z eno točko razlike.

»V zadnji dirki vidiš, kako se lahko stvari spremenijo. V zadnji plovbi z vetrom smo vodili za pet točk. Nato smo osvojili zgolj eno. To dokazuje, da moraš biti zbran ves čas, vse do konca regate. Ekipe so profesionalne in izjemno dobre. Vsi igrajo na visokem nivoju.«, je povedal Nico Poons po osvojeni prvi zmagi.

Regata v Lanzarotu je potekala v skoraj poletnih pogojih. Pihal je jugozahodnik s hitrostjo okrog 15-16 vozlov, sijalo je sonce in morje je bilo le rahlo vzvalovano. Pogoji so bili podobni tistim, ki jih poznamo junija v Mediteranu. A to je bilo le do zadnjega, finalnega dne tekmovanja. V nedeljo so se vetrovi okrepili in zapihali s hitrostjo do 23 vozlov.

»Danes smo pričeli izjemno dobro, kar je bil velik napredek glede na prve dni tekmovanja. Navdušeni smo nad obnašanjem jadrnice in nad delom ekipe. Seveda lahko nekatere stvari izboljšamo do naslednje regate v Portorožu. Trenutno smo veseli, da je Nico osvojil zmago. Ni se enostavno kosati z imeni kot je Sean Baker in Vasco Vascotto. Vsi taktiki v tej floti so eni najboljših in ponosni smo, da smo med njimi.«, je povedal Ray Davies, taktik na jadrnici Charisma.

Slovenska jadrnica Igorja Laha, CEEREF, je osvojila prvo sobotno regato. Adrian Stead, taktik na jadrnici je dejal: »Ko smo pluli proti prvi oznaki, smo videli, da smo desno blizu obale. Imeli smo možnosti, a nam dobre pozicije ni uspelo ohraniti do cilja.« Na zadnji oznaki so bili šele na petem mestu, a na koncu jim je uspelo v cilj prijadrati kot tretji.

Slovenska ekipa je zmagala tudi na otvoritveni dirki. V vodstvo so prešili takoj po štartu in prednost obranili vse do cilja. Igor Lah, lastnik ekipe CEEREF je dejal: »To je bila naša najboljša prva regata v zadnjih letih. Bilo je zelo zabavno, predvsem zaključek regate. Ničesar nismo mogli izgubiti, zato smo takoj po oznaki zapluli na levo stran regatnega polja. Tam se je veter obrnil in okrepil.«

Slovenski jadralec Tomaž Čopi iz ekipe Nika, je na svojem facebook profilu komentiral uvrstitev: »Za našo ekipo Nika je bila vikend izjemen izziv. Vsega je bilo po malo. Končali smo z lepim in dobrim jadranje. Zadnji dan je bil šampanjec dan. Odličen občutek je kadar si na stopničkah.«

Nadaljevanje jadralskega spektakla RC44 bo pred našimi vreti v Portorožu, rojstnemu kraju razreda RC44. Dvoboji se bodo pričeli v sredo 9. maja in bodo potekali vsak dan, vse do nedelje 13. maja, ko bomo dobili zmagovalca drugega dogodke.

Video prvega dogodka RC44 CALERO MARINAS CUP 2018

Rezultati prvega dogodka RC44 CALERO MARINAS CUP 2018

Država

Ekipa

Št. jadra

R1

R2

R3

R4

R5

R6

R7

R8

R9

R10

R11

R12

PnP

Št. točk

Monaco Charisma MON 69 4 3 3 3 1 4 2 1 3 3 4 5 - 36
Rusija Nika RUS 10 2 1 7 5 2 1 3 2 6 5 1 2 - 37
Slovenija Ceeref SLO 11 7 6 4 2 4 3 1 4 2 1 3 3 - 40
Švedska Artemis Racing SWE 44 1 4 2 1 6 6 5 6 1 6 7 1 1 47
Velika Britanija Aqua GBR 2041 6 5 5 6 3 2 4 5 4 4 5 6 - 55
Velika Britanija Peninsula Petroleum GBR 1 3 2 1 4 5 7 6 7 5 7 2 7 2 58
Francija Aleph Racing FRA 17 5 7 6 7 7 5 7 3 7 2 6 4 2 68

 

Ponedeljek 05 Mar 2018

Prva kriterijska regata optimistov in regata za laser radial San Simon Cup 2018, ki je potekala v organizaciji Jadralnega kluba LJUBLJANA in v sodelovanju z izolskima jadralnima kluboma JK Izola in JK Burja ter ob pomoči Pomorskega društva Piran, je minila v znamenju izredno zahtevnih pogojev, v katerih pa so se organizatorji kar najbolje izkazali in verjetno sploh ne bi mogli bolje krmariti med neštetimi spremembami vetra in izrazito težkimi razmerami na regatnem polju, kar so pozitivno čutili prav vsi udeleženci. Vremenske razmere so tudi botrovale dejstvu, da se je od prvotno prijavljenih 180 tekmovalcev razreda optimist regate dejansko udeležilo za dobro tretjino manj, kriterij za razred laser 4.7 je naknadno bil zaradi vremenskih razmer odpovedan, 12 jadralcev pa se je udeležilo regate v razredu laser radial.

Organizatorji so nameravali postaviti ločeni regatni polji za rarzede laser in optimist, za kar so zagotovili potrebno število članov organizacijskega odbora in plovil, dva mednarodna regatna oficirja (David Bartol in Anastasios  Fotis) ter šest priznanih sodnikov s pisano mednarodno zasedbo iz Slovenije, Hrvaške, Madžarske in Nemčije. Zadnji dan pred regato pa je pošteno zagodlo vreme z obilnim sneženjem, ki je pobelilo tudi Obalo. Sneženje je spremljala tudi zelo močna burja, ki je zelo ovirala prihod udeležencev v Izolo.

Kljub kaotičnim prometnim razmeram je do petka zjutraj udeležbo potrdilo 123 jadralcev v razredu optimist in 12 jadralcev v razredih laser. Pri laserjih so se organizatorji odločili, da izpeljejo regato samo za razred laser radial, ker je bilo v razredu laser 4.7 premalo prijavljenih udeležencev, zato pa so se nekateri mlajši jadralci prvič tekmovalno preizkusili v razredu z večjim jadrom za radial in hrabro zarezali v mrzle valove. Skupno so se regate udeležili mladi jadralci iz 21 klubov iz Slovenije, Italije, Hrvaške, Avstrije, Madžarske in Slovaške.

V petek, 2. marca, vremenski pogoji zaradi nočnega sneženja in premočne burje niso omogočali izpeljave regat, so se pa mladi jadralci kljub temu zabavali s kepanjem in postavljanjem snežaka ter pripravo jadrnic. V soboto, 3. marca, se je vreme skladno z napovedjo precej umirilo, zato je regatni odbor ob 11. uri poklical jadralce na morje. Ob rahlem vetru med 5 in 6 vozli iz različnih smeri je v oblačnem vremenu regatnemu odboru uspelo zaključiti po dva plova za obe skupini v razredu optimist in tri plove v razredu laser radial. Popoldan, ko je veter obrnil na rahlo tramontano, je organizatorjem ponagajal še dež, tako da so v hladnem vremenu komaj kakšno stopinjo nad ničlo vsi prezebli zaključili regato s poznim kosilom za vse udeležence v restavraciji San Simon Resort. V razredu optimist je tekmovalo 43 deklet in 80 fantov v dveh skupinah, od tega 22 kadetov in 16 kadetinj (letnik 2007 ali mlajši).

Za v nedeljo, 4. marca, je zaradi lepega vremena in ugodne vremenske napovedi regatni odbor najavil začetek regat že ob 10. uri.  V začetku je res potegnil ugoden veter iz južne smeri, ki je obetal uspešen plov, vendar je kmalu začel upadati do jakosti dva do tri vozle in spreminjati smer najprej na burjo in potem na tramontano ter se šele popoldan ustalil iz smeri maestrala z jakostjo med štirimi in šestimi vozli. Kljub neugodnim razmeram za jadranje jadralci niso bili slabe volje ob čakanju na veter, ker jih je grelo prijetno zgodnje pomladno sonce s temparaturami nad deset stopinj. V slalomu med spremembami smeri in moči vetra je regatnemu odboru uspel manjši čudež, da je speljal po dva plova v obeh razredih in tako na povsem regularen način zaključil regato z odbijanjem uvrstitve v najslabšem plovu in s tem uspešno zaključil kriterijsko regato.

Pri optimistih so se pri fantih in dekletih za končno razvrstitev upoštevali po trije plovi. Kot najuspešnejši so zaključili regato že prvi dan vodilni Buba Pulek (Clivo Sailing Club), Daniel Cante (JK Izola), Martin Fras (JK Izola), Andrea Nordio (SV Barcola Grignano), Jan Pernarčič (YC Čupa) in Luka Zabukovec (JK Jadro Koper). Tudi pri dekletih je zmagovalka vodila že po prvem dnevu in sicer je bila to Mija Močinić (Clivo Sailing Club), ki so ji sledile kadetinja Lisa Vucetti (SV Barcola Grignano), Alja Petrič (JK Jadro Koper), Lea Schranzhofer (SC TWV Achensee) in Marlene Rudisch (SC TWV Achensee). Med najmlajšimi kadetinjami je zmagala zelo obetavna Lisa Vucetti, sledile pa so ji Aurora Ambrož (YC Čupa), Zala Vidmar (JK Jadro Koper), Giulia Marella, (CDV Venezia) in EMA Grabnar (Clivo Sailing Club). Med kadeti se je po drugem dnevu vrstni red nekoliko spremenil in sicer so bili najboljši Vittorio Bonifacio (SV Barcola Grignano), Alessandro Mangione (YC Čupa), Giuseppe Montesano (TPK Sirena), Maj Petrič (JK Jadro Koper) in Jakov Močinić (Clivo Sailing Club).

V razredu laser radial so zaključili pet plovov, od katerih se je odbil najslabši rezultat. Med fanti so bili v ospredju Nicolo Kravanja (JK Burja Izola), Gašper Strahovnik (JK Burja Izola), Alex Veljak (JK Jadro Koper), Janez Zabukovec (JK Jadro Koper) in Andrej Fras (JK Izola). Med dekleti je v istem razredu zmagala absolutno četrta Sandra Lipovec (JK Pirat), sledili pa sta ji Maja Žibert (JK Ljubljana) in Gaja Kolarič (JK Ljubljana), ki sta tudi uspeli ugnati nekatere fante, tako da lahko na naslednjih regatah pričakujemo zanimive povračilne boje.

Po zaključku plovov so organizatorji z zaključno podelitvijo pokalov in z žrebanjem praktičnih nagrad zaokrožil uspešen regatni vikend ter se zahvalil regatnemu odboru in sodnikom za uspešno izpeljano regato in vsem udeležencem za hrabro jadranje v zimskih razmerah.  Pokale najboljšim je podelil generalni sekretar Jadralne zveze Slovenije, Romeo Podlogar.

 
 

Tekst: JZS in JK Ljubljana; Fotografije: Špela Kosec, Petra Stojsavljevic, Nada Pajtler

Ponedeljek 05 Mar 2018

Restavracija Pelegrini (Šibenik) in 360º (Dubrovnik) prejeli po eno MICHELINOVO zvezdico, restavracija Monte (Rovinj) uspela zadržati zvezdico

Restavraciji Pelegrini (Šibenik) in 360 ° (Dubrovnik) sta prejeli vsaka eno Michelinovo zvezdico, medtem ko je seznam restavracij s priporočilom Michelina (oznaka žlice in vilice), obogaten z 24 novih restavracij. Takšen rezultat so prinesli skrivnostni obiski  hrvaških restavracij s strani profesionalnih Michelinovih inšpektorjev, ki so v letu 2017 obiskali restavracij po vsej državi. Novi vodič za Hrvaško je objavljen na Michelinovi spletni strani, svetovno najpomembnejšega in najbolj priznanega vodiča za restavracije.

"Hrvaška se nahaja na kulinaričnem zemljevidu sveta. Nove Michelinove zvezdice in priporočila hrvaških restavracij so dokaz, da kulinarična scena zadovoljuje zelo zahtevne mednarodne kriterije kakovosti. Michelin je svetovni sinonim za odličnost v gastronomiji. Michelinova oznaka daje odličen promocijski potencial za destinacije, kjer se nahajajo izbrane restavracije. Hrvaška turistična skupnost bo še naprej izvajala številne aktivnosti z namenom, da Hrvaško še naprej predstavlja kot privlačno turistično destinacijo z bogato kulinarično ponudbo", je dejal direktor Hrvaške turistične skupnosti Kristjan Staničić. "Iskrene čestitke namenjam vsem posamičnim restavracijam, predvsem pa lastnikom in zaposlenim v restavraciji Pelegrini, 360 ° in Monte, katerih trud in ustvarjalnost so prepoznali Michelinovi inšpektorji", je dodal Staničić.

Po letošnjem izboru, ima Hrvaška skupaj tri restavracije z Michelinovimi zvezdicami in 55 restavracij z Michelinovim priporočilom. Letos so prvič podelili oznako Michelin Bib Gourmand, ki so jo prejele štiri restavracije: Konoba Mate (Korčula), Dunav (Ilok), Vuglec Breg (Krapina) in Konoba Fetiva (Split). To je oznaka, ki je dodeljena restavracijam, ki ponujajo kakovostne menije po dostopnih cenah. Prav tako so s tem izborom poleg Istre, Dubrovnika in Zagreba, ki so bile vpisane lansko leto, svoje mesto  na Mihcelinovi karti našle tudi številne druge destinacije, kot so Šibenik, Split, Ilok, Korčula, Krapina, Lovran, Osijek, Varaždin, Velika Gorica, Zadar in drugi.

Seznam novih restavracij v izboru Michelin je močna spodbuda za nadaljnje izpopolnjevanje kulinarične scene in tudi velika svetovna promocija Hrvaške kot vrhunske gourmet destinacije. Naj spomnimo, da se je v družbi elitnih restavracij z Michelinovo zvezdico kot prva od Hrvaških restavracij znašla Rovinjska restavracija Monte, ki je v letu 2017 prejela eno Michelinovo zvezdico in jo v letu 2018 tudi zadržala.

 

Petek 02 Mar 2018

Najbolj kraljevsko jadrnico v celotni liniji - jadrnico Sun Odyssey 519 - je zasnoval Philippe Briand. V njej se odražajo najnovejše smernice v oblikovanju in tehnologiji plovil. Vsaka podrobnost je dovršena do popolnosti, je funkcionalna in ohranja eleganco in stil.

Jadrnica Sun Odyssey 519 v dolžino meri skoraj 16 metrov in je najdaljša jadrnica iz linije Sun Odsssey. Na voljo je v različnih konfiguracijah, vse od tri pa do pet kabinske različice. Zato je primerna za nakup kot lastniško plovilo, kot čarter plovilo ali pa kot plovilo za čarter menedžment, s katerim si lahko kot lastnik zagotovite stalen prihodek, oziroma kritje stroškov financiranja in uporabe.

Tri kabinska različica je namenjena predvsem nakupu kot lastniška jadrnica. Ima izjemno prostorno lastniško kabino v premcu plovila z lastno kopalnico, ter dve kabini v krmi, ki si kopalnico delita. Obe kopalnici imata ločeno tuš kabino. Štirikabinska različica ponuja dve možnosti. Lahko izbirate med veliko lastniško kabino v premcu, dvema kabinama v krmi in eno kabino v levem boku plovila s pogradom. Druga možnost štiri kabinske različice ima dve nekoliko manjši kabini v premcu in dve na krmi. Vsaka soba ima tudi svojo kopalnico, kjer pa tuš kabine niso več ločene. Na račun nekoliko manjših kabin v premcu, je salon velik, zračen in udoben. Petkabinska različica je kombinacija prejšnjih rešitev. V krmi sta dve kabini kot pri prejšnjih različica, v premcu dve manjši kabini in peta kabina v krmnem deli desnega boka. Kabini v premcu imata vsaka svojo kopalnico, medtem ko si tri kabine v krmi delijo eno kopalnico.

Ker je jadrnica velika omogoča izvedbo dodatne kabine v premcu plovila, pred lastniško kabino. Kabina sicer ni velika, a je dovolj prostorna za namestitev skiperja. Ima tudi lasten WC. Rešitev je odlična tako za čartersko različico plovila, kot za lastniško. V kolikor je na krovu skiper, ima tako na voljo svoj ločen prostor. Posadka lahko tako uživa na plovilu v izjemno intimnem okolju, kot da skiperja nebi bilo na krovu.

Jadrnica ima standardno kobilico na globini 2,25 m. Za tiste, ki želite pluti tudi v bolj plitvih področjih je na voljo tudi različica s krajšo kobilico. Prav tako so pri modelu 519 poskrbeli za dolgo neodvisnost od postankov na kopnem. Rezervoar za gorivo ima prostornino 24 litrov, medtem, ko je rezervoar za vodo dobesedno ogromen in lahko shrani 650 litrov sladke vode. Tudi pri nekoliko številčnejši posadki bo to zadostovalo za več dni.

Jadrnica Jeanneau Sun Odyssey 519 je že na voljo za najem pri slovenskem uvozniku a plovila Jeanneau JP Storitve d.o.o. V kolikor vas zanima nakup plovila, se lahko dogovorite za ogled ali pa za najem, da plovilo spoznate še pred nakupom. Več informacij o plovilu: JP Storitve d.o.o, tel.: + 386 51 604 395; mail: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.; web: Jeanneau-Slovenija

Video

Tehnični podatki:

  Dolžina 15.75 m
  Širina 4.69 m
  Teža 13900 kg
  Ugrez 2.28 m
  Gorivo 240 l
  Vodni rezervoar 615 l
  Motor Yanmar 80 HP / 55Kw
  CE kategorija A13 / B14 / C16
  Verzije 3 kabine - 2 kopalnice
    4 kabine - 2 kopalnice
    4 kabine - 4 kopalnice
    5 kabin - 3 koplanice
  Opcija skiperska kabina
    kratka kobilica

Fotogalerija: Notranjost plovila Fotogalerija: Zunanjost plovila

Petek 02 Mar 2018

Yanmar je za letošnje leto pripravil številne novosti. Dve izmed njih je že predsatvil. Na zagrebškem sejmu navtike so predstavili izvenkrmni dieselski motor Dtorque 111, na Miami boat show-u pa najmanjši vgradni deieselski motor z le 1,6 l prostornine.

Dtorque 111 je izdelek nemškega podjetja Neander Shark, ki ga je pod svoje okrilje vzelo podjetje Yanmar, ki na trgu že uživa renome zanesljivih dieselskih motorjev. Kompaktni Dtorque 111 je revolucionaren izdelek, ki je namenjen za profesionalno uporabo na manjših delavnih čolnih. Njegova življenjska doba naj bi presegala 10.000 delavnih ur, kar je dvakrat več kot pri bencinskih motorjih. Motor je tih in povzroča malo tresljajev. Izhodna moč je 50 KM navor pa znaša osupljivih 111 Nm pri 2500 obratih v minuti. Navor je večji oziroma primerljiv bencinskim motorjem z močmi preko 70 KM. Zagotavlja izjemno hitro pospeševanje in izglisiranje plovila.

Motor ima dva cilindra, skupni vod za dotok goriva in turbino. Motor je najmanjši na trgu in zadostuje standardom EU RCD2 glede izpustov. Poraba pri polni obremenitvi znaša manj kot 12 litrov dieselskega goriva na uro, kar je le polovica porabe primerljivega 70 KM bencinskega motorja. Motor je robustno izdelan in zmanjšuje tudi stroške vzdrževanja. Dobil je tudi certifikat SOLAS (MOB), kar je dodatna garancija za zanesljivost njegovega delovanja.

Druga novost, ki so je za letos pripravili pri Yanmarju je najmanjši dieselski vgradni motor. Gre za Yanmar 3JH40. Motor ima prostornino zgolj 1,642 l in razvije moč 40 KM. Trenutno velja za najmanjši dieselski motor s skupnim vodom v navtični industriji. Predstavili so ga na salonu plovil v Miamiu in januarja na sejmu Boot v Dusseldorfu. Namanjen je ugradnji v jadrnice in katamarane do dolžine 45 čevljev, manjše gliserje in delavne čolne. Njegova teža znaša 192 kg. 

 

 

Četrtek 01 Mar 2018

Do sedaj smo bili navajeni, da se plovila poganja na motor z notranjim izgorevanjem ali s pomočjo jader in vetra. Katamaran Evidence 156 gre korak dlje in ne uporablja več klasičnih jader. Moč vetra bo izkoriščal s krilom, podobnim letalskim oziroma tistimi, ki smo jih že videli na tekmovalnih katamaranih serije Pokal Amerike.

Pri VPLP so krilo, ki bo poganjalo katamaran poimenovali »Oceanwing«. Je edinstven način pogona plovila, ki so ga razvijali več let. Zagotavlja dvakrat več moči kot klasično jadro. Še vedno ohranja praktično lastnost pospravljanja jadra z navijanjem. Sistem je popolnoma avtomatski in enostaven za uporabo. Uporablja se ga lahko v kombinaciji z motornim pogonom in pomaga pri zmanjševanju porabe in škodljivih emisij.

Katamaran Evidence 156 je dolg 47,7 m. V širino meri 16,6 m. Je izjemno stabilen in enostaven za uporabo. Ima samo en jambor, ki pa v višino meri 35 metrov. Na njem je nameščeno krilo s površino 400 m2, ki zagotavlja dovolj moči za elegantno, mirno in udobno plovbo samo s pomočjo vetra.

Evidence 156 je luksuzen katamaran. Namenjen je dvanajstim gostom, ki lahko uživajo v vsem razkošju plovila teh dimenzij. Zanje in za varno plovbo skrbi 10 članska posadka.

Tehnični podatki:

  • Dolžina čez vse: 47,7 m
  • Širina: 16,6 m
  • Višina jambora: 35 m
  • Površina krila: 400 m2
  • Ugrez: 3 m
  • Št. oseb na krovu: 12
  • Posadka: 10
  • Motorji: 2 x 490 KM
  • Generatorji: 3 x 65 kW
  • Najvišja hitrost: 16 vozlov
  • Potovalna hitrost: 12 vozlov
  • Teža plovila 250 t

 

 

Več o katamaranu Evidence 156 na: vplp.fr

Četrtek 01 Mar 2018

Letošnja turistična ponudba na hrvaškem bo obogatena s prvimi plavajočimi apartmaji.

Plavajoče apartmaja, oziroma plavajoče bivalne hišice, niso novost na svetovnem trgu. V nekaterih državah plavajočih hiš ne uporabljajo zgolj v turistične namene, temveč ljudje v njih stalno prebivajo. Tega na hrvaškem do sedaj še ni bilo. Vendar od letos naprej, natančno od 1. junija 2018 bo možno prvi plavajoči apartma najeti v Punatu.

Marina Punat je obogatila svojo ponudbo in že namešča prvo plavajočo počitniško hišo. Hiša ni velika a je dovolj prostorna za bivanje šestih oseb. Ima dve sobi, moderno opremljeno kuhinjo, kopalnico, dnevni prostor, manjšo teraso pred vhodom in veliko teraso, ki se razprostira na strehi in sega preko celotne površine hiške.

Več informacij in rezervacije na: Tel. +385 51 654 111, mail: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., web: marina-punat.hr.

Četrtek 01 Mar 2018

Zagrebški sejem nautike je najbolj obiskan in najbolj posloven navtični sejem, ki že tradicionalno združuje vse najpomembnejše ladjedelnice in njihove nove modele plovil.

V hali 8A, se je tudi letos predstavilo slovensko podjetje Moto-Nautika, z razstavljenimi plovili ladjedelnic GRAND gumenjaki in italijanskih plovil RANIERI International.

Premiere G850, G420 in NEXT-a 240

Vse tri napovedane premiere so uspešno prestale zagrebški sejemski krst. Na skrajno levi strani razstavnega prostora se je obiskovalcem predstavil GRANDOV orjak, Golden line G850, medtem ko je ponos RANIERI-ja - popolna novost v letu 2018 - NEXT 240 SH, pozdravljal obiskovalcem pri samem vhodu v halo 8A. V sami sredini razstavnega prostora razstavljavca Moto-Nautika, pa je premiersko skupino dopolnjeval novinec v GRAND Golden liniji - G420. Vse tri premiere in foto utrinke iz sejma, si lahko ogledate v spodnji galeriji.

POSEBNA SEJEMSKA PONUDBA

Vsak navtični sejem je seveda namenjen ljubiteljem navtike, da si pred prihajajočo sezono ogledajo novosti v navtičnem svetu in seveda ponudijo čas, ko je lahko nakup novega plovila zelo ugoden.
Tudi zagrebški sejem navtike 2018 ni izjema, zato so pri slovenskem podjetju podaljšali sejemsko ponudbo plovil in izvenkrmnih motorjev še za dodaten teden, oziroma do 3.3.2018!

Vsa plovila na zalogi in ponudbo si lahko ogledate na povezavi: ZALOGA PLOVIL NAD 3m

Vsa ponudba plovil in izvenrkmnih motorjev na tej povezavi. 

V kolikor želite prejeti ponudbo za izbrano plovilo ali izvenkrmni motor, izpolnite hitri povpraševalni obrazec: TUKAJ

Več na: www.moto-nautika.com

Sreda 28 Feb 2018

Če v času poletnih dopustov radi preživljate svoj čas v senci borovcev in poležavate na njihovih iglicah - potem ne berite naprej! V kolikor pa pogrešate vznemirjenje in adrenalin je članek popolnoma pisan na vašo kožo.
Vendar, najp...
Sreda 28 Feb 2018

Turistična taksa je prihodek turističnih organizacij, ki sredstva uporabljajo za svoje poslovanje. Plačevanje takse je obvezno za vse osebe, ki v posamezni turistični občini nimajo stalnega prebivališča in uporabljajo storitev prenočevanja. Če se osredotočimo zgolj na plovila, so turistično takso obvezni plačevati:

  • osebe, ki prenočujejo na plovnem objektu navtičnega turizma (čarter, križarjenje)
  • lastniki plovila, ki ni plovni objekt navtičnega turizma (čarter, križarjenje), za sebe in za osebe, ki prenočujejo na plovilu kot turisti

Turistično takso plačujejo pod enakimi pogoji državljani republike Hrvaške, kot tujci.

Komu ni potrebno plačevati turistične takse

Izjeme, ki jim ni potrebno plačevanje turistične takse so:

  • otroci do 12 leta starosti
  • osebe z 70% invalidnostjo ali več in en spremljevalec
  • sezonski delavci
  • člani ožje družine prebivalcev turistične občine ali mesta
  • potniki na potniški ladji v mednarodnem pomorskem prometu, ko se ladja nahaja v pristanišču

Turistična taksa pri najemu plovila ali križarjenju

Plačevanje turistične takse pri prenočevanju na plovnem objektu navtičnega turizma je obvezno za vsako osebo za vsako noč. Med plovne objekte navtičnega turizma se štejejo plovila, ki se uporabljajo za dopust in rekreacijo (najem plovil - čarter) in plovni objekti za večdnevna križarjenja. Potniki na teh plovnih objektih plačajo turistično takso pravnim ali fizični osebam, s katerimi so sklenili pogodbo ali nakup storitve najema ali križarjenja. Višina turistične takse za te storitve se plačuje za razred A v obdobju glavne sezone. Turistično takso se plačuje istočasno kot plačilo storitve. Za plačano takso se mora potrdilo o višini plačane takse in razlogi za plačilo zmanjšane takse oziroma opravičenosti od plačila takse v kolikor te obstajajo okoliščine. Plačilo je potrebno izvesti pred izplutjem.

Turistična taksa za lastnike plovil

Lastnik in uporabniki plovila plačujejo turistično takso zase in za vse osebe, ki prenočujejo na plovilu (navtiki) v pavšalnem znesku. Za plovilo se smatra vsako plovilo daljše od 5m, ki ima vgrajena ležišča, se uporablja za počitek, rekreacijo, križarjenje in ni plovni objekt navtičnega turizma (ni namenjen izposoji – čarterju). Turistično takso je potrebno plačati v luški kapitaniji oziroma njeni izpostavi pred izplutjem. Po plačilu takse prejmete potrdilo o plačilu, ki ga morate imeti na plovilu. Višina turistične takse je odvisna od dolžine plovil in časa bivanja na plovilu.

Prenočevanje na plovilu se smatra kadar osebe na plovilu živijo in prenočujejo v:

  • lukah navtičnega turizma,
  • v delu luke, ki je odprta za javni promet

in se plovilo nahaja na stalnem ali začasnem privezu teh luk. V ostalih primerih turistične takse ni potrebni plačevati.

Minimalne storitve luk navtičnega turizma
Storitev Sidrišče Odlagališče Suha marina Marina
Naprava za sidranje        
Voda        
Elektrika        
Odvoz smeti        
Spoščanje plovil v vodo        
Dvigovanje plovil iz vode        
Prebivanje turistov        
Priprava plovila        
Gostinske usluge        
Razsvetljava        
Ogrevanje        
Oznaka - napisna tabla        
Profesionalno in korektno osebje        

Katere so luke navtičnega turizma

Vse luke niso luke navtičnega turizma. Obstajajo minimalni pogoji, ki jih mora luka izpolnjevati. Luka navtičnega turizma je luka v kateri posluje pravna ali fizična oseba in ponuja turistične usluge (trgovske usluge, gostilna,…). Luka mora poslovati vsaj med 1.5 in 31.10 tekočega leta. Glede na vrsto jih ločimo v sidrišča, marine, suhe marine in odlagališča plovnih objektov. Posamezne morajo izpolnjevati naslednje pogoje:

  1. Sidrišče – sidrišče je del morskega prostora primernega za sidranje plovnih objektov opremljeno z napravami za sidranje
  2. Odlagališče plovnih objektov je ograjen in urejen del kopna na katerem se skladišči plovila in ponuja transport plovil, spuščanje plovil v vodo in dvigovanje plovil iz vode. Na področju odlagališča plovil ni dovoljeno prebivanje turistov in ne sme se izvajati priprava plovila.
  3. Suha marina je ograjen in urejen del kopna na katerem se skladišči plovila in ponuja transport plovil, spuščanje plovil v vodo in dvigovanje plovil iz vode. Na področju odlagališča plovil je dovoljeno prebivanje turistov in sme se izvajati priprava plovila. Suha marina lahko nudi gostinske usluge.
  4. Marina je del vodnega prostora in obale posebej zgrajen in urejen za privez plovil, namestitev turistov v plovnih objektih, gostinske usluge, ter drugih storitev.

Ostali pogoji, ki jih morajo izpolnjevati luke navtičnega turizma

Luka navtičnega turizma mora biti urejena in opremljena tako, da omogoča neovirano in varno gibanje turistov, prevoz in prenos stvari, ter varno shranjevanje stvari. Oprema luke mora biti v stalnem funkcionalnem stanju brez poškodb. Vse vrste luk navtičnega turizma razen sidrišča morajo biti opremljen z električnim priključkom in priključkom za vodo. Razsvetljeni morajo biti vsi prostori kjer prebivajo turisti. Marine, ki poslujejo skozi vse leto morajo zagotoviti gretje v vseh prostorih kjer prebivajo turisti z minimalno temperaturo 18,5° C. Vse luke navtičnega turizma morajo zagotavljati redno odstranjevanje vseh vrst odpadkov. Osebje v luki navtičnega turizma mora biti profesionalno in korektno do uporabnikov storitev. Oblečeni morajo biti primerno in urejeno. Luke morajo biti primerno označene z napisnimi tablami velikosti 40 x 30 cm.

Višina takse za 2018 (v HRK)

  Dolžina plovila    
Obdobje 5 – 9 m 9 – 12 m 12 – 15 m 15 – 20 m preko 20 m
do 8 dni 130 400 500 650 950
do 15 dni 240 700 950 1200 1800
do 30 dni 400 1200 1600 2000 3000
do 90 dni 950 2900 3850 4800 7200
do 1 leta 2000 5800 7700 9600 14500 


Nadzor nad plačevanjem

Nadzor nad plačilom turističnih taks izvaja Državni inšpektorat. Kontrolo izvajajo gospodarski inšpektorji Državnega inšpektorata. V primeru da plačilo turistične takse ni bilo izvedeno pred izplutjem, bo inšpektor z odločbo odredil plačilo turistične takse.

Kazni

Kazen v višini 3.000 – 10.000 HRK za pravno osebo in 2.000 – 7.000 HRK se izreče v vsakem primeru, ko taksa za prenočevanje na plovilu ni plačana (Se pravi za vsakič, ko vas inšpektor zaloti, da prenočujete na plovilu brez plačane takse). Za prekršek lahko inšpektor na mestu izreče kazen v višini 1.000 HRK.

Viri:

  • Uredba o utvrđivanju visine boravišne pristojbe za 2018. godinu (https://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2017_08_78_1922.html)
  • Pravilnik o načinu plaćanja paušalnog iznosa boravišne pristojbe za nautičare (https://narodne-novine.nn.hr/clanci/sluzbeni/2013_07_99_2240.html)
  • Pravilnik o razvrstavanju i kategorizaciji luka nautičkog turizma - Narodne novine, broj 72/08 (http://www.propisi.hr/print.php?id=8223)
Sreda 28 Feb 2018