Zadnje iz eTrgovine

30.00€

Knjiga »Z jadrnico čez Arktiko« je četrta knjiga Mirana Tepeša, ki je doslej že trikrat objadral svet. Knjiga je jadralski potopis z zelo drugačne in zahtevne morske poti po ledenih morjih, med odročnimi otoki. V knjigi so na 256 straneh opisane dogodivščine s poti čez Arktiko in popestrene s 383 barvnimi fotografijami in zemljevidi. V prvem delu je opisana pot z jadrnico od Istre na Jadranskem morju preko Atlantskega oceana do Kanade in Grenlandije. V osrednjem delu so opisane dogodivščine z jadranja čez Arktiko po Severozahodnem prehodu od Grenlandije med kanadskimi arktičnimi otoki in okoli Aljaske do Tihega oceana. V zadnjem delu pa so opisane dogodivščine med jadranjem čez Beringovo morje, čez Aljaški zaliv in po Britanski Kolumbiji.

»Arktika je morska pokrajina s številnimi otoki. Led na morju se je nad Severno Ameriko v zadnjih desetletjih večino poletij za nekaj tednov dovolj umaknil ali razredčil, da je bilo z izjemo treh let Arktiko mogoče prejadrati, a ne na lahek način, zato je jadranje čez Arktiko zame postalo izziv.« – Miran Tepeš

Arktika je območje na severu zemeljske oble, ki obdaja severni zemljepisni tečaj in leži nad severnim tečajnikom. Večino leta, marsikje pa vseskozi, je to območje prekrito z ledom in snegom.

Statistiko o plovbi čez Arktiko vodi “Scott Polar Research Institute, University of Cambridge”, Velika Britanija. Do leta 2024 je Severozahodni prehod med Atlantikom in Pacifikom, v eno ali drugo smer, preplulo 393 plovil vseh vrst, od ledolomilcev in različnih velikih motornih ladij do jadrnic. Skokica 3 je prvo slovensko plovilo, ki je prejadralo ali preplulo Severozahodni prehod.

Miran Tepeš - Z jadrnico čez Arktiko

Zadnji video

Podjetje GRAND je oblikovalo – največjega in brez pretiravanja – enega izmed najlepših modelov, ki vključuje dolgoletne izkušnje in najsodobnejše trende v ladjedelništvu. Prav isti model, pa bo slovensko podjetje Moto-Nautika, predstavilo na prihajajočem navtičnem sejmu v Zagrebu (21.-25.2.2018).

Izjemna plovnost in ogromen rezervoar (300l) ter ogromno število dodatnih elementov, naredijo gumenjak G850 čoln, ki je primeren za dolgo plovbo in daljša potovanja. G850 je v celoti izdelan v Orca Hypalon materialu. Priporočen motor – 300 konjskih moči – z lahkoto poganja katerokoli dovoljeno obremenitev.

ZA KOGA JE PRIMEREN?

  • Za vse, ki želijo plovilo od 5 m do 8,50 m dolžine.
  • Za vse, ki želijo atraktiven, edinstven in moderen dizajn.
  • Za vse, ki iščejo sodoben dizajn in vrhunsko raven ergonomije.

PREDNOST LINIJE GOLDEN LINE

  • Siva barva, neobčutljiva na sonce in umazanijo že v standard verziji.
  • Modeli se ponašajo z HSH sistemom trupa.
  • Že vgrajene poliesterske stopničke na koncih tubosov.
  • Vgrajen rezervoar goriva.

PODROBEN OPIS PLOVILA IN DODATNE OPREME

Gumenjak v svojo dolžino meri kar 8,5 metra. Njegova širina dosega 2,95m, nosilnost čolna pa 2000 kilogramov. Priporočljiva moč, ki naj bi poskrbela za kar 12 potnikov, znaša spodobnih 300 konjskih moči.

Čoln je dobavljiv v različnih barvnih kombinacijah – (oglejte si v konfiguratorju - http://bit.ly/GrandG850 ), že njegova osnovna oprema pa vključuje tubuse iz Hypalon materiala, popolnoma novo volansko konzolo CL-21 s sedežem na sprednji strani, oknom in vetrobranskim steklom, dvojno sedežno konzolo SD-21 z dvema zložljivima sedežema, sprednjo plastično stopničko z dvema bitvama za priveze, vgradni sistem za gorivo s 300 litrskim rezervoarjem, elektro paket, ki vsebuje navigacijske luči, kalužno črpalko, električno sireno, nadalje pa še stikala na konzoli, akumulatorska stikala in komplet inštalacijo. Na zadnjem delu vključuje tudi ograjice iz nerjavečega jekla za večjo varnost potnikov in dve ojačani bitvi za vleko smučarja.

Poleg pestre opreme, ki jo čoln vsebuje v standardni izvedenki, ponuja Grand še raznolike možnosti dodatne opreme, ki se dodaja po željah in potrebah kupca.

Dodatne možnosti so Grand Lux oprema, električno sidro z mehanizmom, vgradni hladilnik, odstranljiva mizica z nastavki za skodelice, nadgradnja oblazinjenega dela z drugimi materiali in barvami, pokrivalo čolna in pokrivala konzol, set za tuširanje s 100 litrskim rezervoarjem in še veliko več.

Če želite dovolj veliko ležalno površino, se v sprednjem delu dodatno vstavi ležalna ploščad, ki omogoča sproščeno ležanje potnikov, enako kot tudi v zadnjem delu. Vsa inštalacija za vgrajene naprave in motor so popolnoma skriti pod dnom. Primeren za zahtevnejše kupce, saj gre za RIB gumenjak s sodobnim videzom, večjo nosilnostjo in ostalimi izjemnimi zmogljivostmi.

Golden Line G850 je plovilo za vse, ki želijo atraktiven, edinstven in moderen dizajn in ki iščejo sodoben dizajn ter vrhunsko raven ergonomije.

Gumenjak si bo mogoče ogledati na letošnji hrvaški premieri na navtičnem sejmu v Zagrebu, ki bo potekal od 21.2. – 25.2.2018. V kolikor vas ta 8-pol metrski orjak interesira in si ga želite ogledati v živo, pišite na  Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.in pošljite povpraševanje za brezplačne vstopnice.

Več na: www.grandboats.si

Sreda 07 Feb 2018

Glavni ali prevladujoči vetrovi so tisti, ki običajno pihajo iz iste smeri na posameznem področju sveta. Ti vetrovi so dominantni, nikakor pa ne pomeni, da v področju ne pihajo tudi drugi vetrovi. Pihajo večinoma iz ene smeri in jakosti vetra iz te smeri so največje.

V članki Svetovni vremenski vzorci - globalna cirkulacija zraka smo opisali glavne svetovne vremenske vzorce, ki so poglaviten vzrok za glavne svetovne vetrov.

Vetrovi običajno dobijo ime po smeri iz katere pihajo. Severna in južna polobla sta razdeljeni vsaka na tri pasove. Ti pasovi nastanejo zaradi treh celic cirkulacije zraka. Polarni celici ob zemeljskih polih, Hadlejeva celica na severni in južni strani ekvatorja in Ferrelovi celici, ki sta med Hadleyevo in polarno, tako na severni in južni polobli.  Ob zemeljskih polih, na področju Polarne celice na zemeljski površini pihajo polarni vzhodniki. Južneje na severni polobli in severneje na južni polobli pihajo zahodniki, severno in južno od ekvatorja pihajo pasati. Ko je poletje na severni polobli se vseh šest pasov pomakne proti severu, ko pa je zima pa se pomaknejo proti jugu. Vsak pas obsega približno tretjino zemeljske širine, se pravi okrog 30 stopinj. Med posameznimi pasovi so področja, visokega oziroma nizkega zračnega pritiska, kjer prevladujejo šibki vetrovi in brezvetrje ali pa nevihte (Doldrums, Konjske širine, Polarna fronta).

Vetrovi na severni zemeljski polobli

Na severni polobli pihajo polarni vzhodniki, zahodniki in pasati. Polarni vzhodniki pihajo od severnega pola proti jugozahodu in so površinski tok Polarne celice. Pihajo med 90 in 60 stopinjami severne zemljepisne širine. Ob Polarni fronti se srečajo z zahodniki, ki pihajo iz smeri jugozahoda proti severovzhodu. Ti pihajo v področju med 30 in 60 stopinjami severne zemljepisne širine. Najjužneje na severni polobli pihajo pasati. Pihajo iz severa proti jugu, zaradi vrtenja zemlje jih Coriolisova sila potisne proti zahodu in zato pihajo v smeri severovzhod-jugozahod. Pihajo v področju od 30 stopinj severne zemljepisne širine pa vse do ekvatorja. So stabilni vetrovi, ki omogočajo hitro plovbo preko oceanov iz smeri vzhoda proti zahodu.

Vetrovi na južni zemeljski polobli

Na južni polobli se pasovi zvrstijo v obratnem vrstnem redu. Polarni vzhodniki pihajo od južnega pola proti severozahodu. Pri južni Polarni fronti se srečajo z zahodniki, ki pihajo od severozahoda proti jugovzhodu. Pihajo od področja imenovanega Variables of Capricorn (ekvivalentno področje Konjskim širinam na severu, ki se imenujejo tudi Variables of Cancer).

Južni zahodniki se pričnejo nekje ob južnem delu Južne Afrike. Pihajo močneje kot zahodniki na severni polobli, ker pihajo pretežno nad morji. Zaradi tega so si prislužili posebna imena. "Roaring Forties" ali rjovečih štirideset so zahodniki, ki pihajo med 40 in 50 stopinjami južne zemljepisne širine. So odlični za plovbo od Južne Afrike proti Avstraliji in naprej proti južni Ameriki. Južneje, med 50  in 60 stopinjami južne zemljepisne širine, se vetrovi imenujejo "Furious fifties"  ali besne petdesete. Najjužnejši del južnih zahodnikov se imenuje »Screaming sixties« ali kričečih šestdeset. To so zahodniki, ki pihajo med 50 in 60 stopinjami južne zemljepisne širine. Znani so po svoji moči in izjemno visokih valovih, ki nastajajo na področju, kjer pihajo.

Med področjem južnih zahodnikov in ekvatorjem zopet pihajo pasati. Za razliko od severnih pihajo iz smeri jugovzhoda proti severozahodu.

Sezonski premiki

Pasovi med letnimi časi spreminjajo svojo lego. Ko je na severni polobli poletje, se pomaknejo nekaj stopinj bolj severno, ko je na severni polobli zima, se pomaknejo nekoliko bolj južno. Svoje najbolj severno pozicijo dosežejo, ob koncu poletja na severni polobli. Takrat lahko pasati severne poloble dosežejo obale Španije in Portugalske, ki sta med 36 in 40 stopinjami severne zemljepisne širine. V časih velikih osvajanj je bila to odločilna prednost obeh držav, saj so vetrovi njihove flote hitro ponesli na odprto morje. Obdobje najbolj severne pozicije pasov sovpada z obdobjem orkanov na Atlantiku.

Monsuni

Monsuni so letni ekvivalent dnevnim termičnim vetrovom, ki nastajajo zaradi hitrejšega ogrevanja ali ohlajanja zraka nad kopnim oziroma morjem. Med poletjem se kontinenti segrevajo hitreje kot morja. Segreti zrak se dviguje in z oceanov potegne vlažen zrak proti kopnemu, kar povzroči deževno obdobje. Med zimo se proces obrne. Suh, hladen in težak zrak s kopna se premika nad oceane in povzroča suho obdobje. Monsuni so najmočnejši v južni Aziji. Razlog je velika kopenska masa in Himalaja, ki preprečuje premik zračnih mas proti severu. Monsuni podobni Indijskemu, se pojavljajo tudi v drugih delih sveta a se slabo razvijejo in so manj opazni.

Vetrovi in morski tokovi

Oceanski morski tokovi

Morske tokove  v oceanih povzročajo vetrovi in Coriolisova sila. Če ne bi bilo kontinentov, bi morski tokovi na zemlji potekali od vzhoda proti zahodu. Zaradi kontinentov, ki so prepreka in vetrov, potekajo drugače. Če podrobno pogledamo posamezne pasove in vetrove, ki pihajo v njih, lahko hitro ugotovimo, kako bodo potekali morski tokovi. Pasati ob ekvatorju potiskajo vodo od vzhoda proti zahodu, pomaga pa jim še Coriolisova sila. Ko na severni polobli pridejo do Karibskega morja, se obrnejo proti severu, nato pa nazaj proti vzhodu, kamor jih potiskajo zahodniki. Enako je v Pacifiku. Pihajo od obal ZDA proti Aziji. V Filipinskem morju se obrnejo proti severu, nato pa jih zahodniki zopet obrnejo proti vzhodu, obalam ZDA. Morski tokovi na severni polobli krožijo v smeri urinega kazalca na južni polobli pa v obratni smeri.

 

 

Sreda 07 Feb 2018

World je nedokončana raziskovalna ladja. Trup in nadgradnjo so izdelali v ladjedelnici Palmer Johnson pred devetimi leti. Nedokončana je čakala na lastnika vse do danes.

Po navedbah norveškega časopisa SYSLA, je končno našla svojega lastnika.

Trup in nadgradnjo so v ladjedelnici izdelali pred devetimi leti. Jahta je nato čakala nedokončna v enem izmed norveških fjordov. Po navedbah ladjedelnice, lahko jahto izdelajo do konca v 24 mesecih, ko jo bodo tudi predali novemu lastniku. Jahta World je namenjena plovbi v najbolj odročne kraje sveta. Tehnologijo na krovu je izdelalo podjetje Rolls Royce Marine. Brez težav lahko pluje tudi po zaledenelih področjih. Vgrajene ima stabilizatorje pri ničelni hitrosti in dinamični sistem za pozicioniranje. Ima izjemne manevrske sposobnosti in tehnologijo, ki zmanjšuje izpust škodljivih emisij v zrak. Notranjost plovila je možno povsem prilagoditi potrebam lastnika. Največja kabina, ki je namenjena lastniku, ima 360 stopinjski panoramski razgled. Na jahti bo tudi savna, lepotilni in masažni salon, kinodvorana, telovadnica, bazen in še bi lahko naštevali. Za raziskovalne namene bo na njej tudi podmornica s šestimi sedeži in helikopter. Na krovu bo prostora za 14 gostov v sedmih kabinah. Za varno plovbo in udobje na krovu bo skrbela 27 članska posadka.

Gradnjo ladje bo nadaljevala lokalna norveška ladjedelnica Westcon. Najprej morajo pripraviti trup in sanirati poškodbe, ki so nastale v devetih letih propadanja jahte. Šele nato pa se bo nadaljevalo delo na elegantni raziskovalni jahti World. Ocenjujejo, da bo cena dokončane jahte okrog 150 mio EUR.

Torek 06 Feb 2018

Slovenski popotnik in jadralec Jasmin Čaušević, se je leta 2014 odpravil na pot okoli sveta. Pravzaprav to ne bi bilo nič nenavadnega, če se za to Jasmin ne bi odločil opraviti sam z družinsko serijsko jad...
Ponedeljek 05 Feb 2018

Ribiči, ki so lovili losose so svoje življenje rešili s skokom v vodo.

Lansko poletje so trije ribiči lovili losose v reki Columbia (ZDA). V daljavi so opazili motorno jahto ki je glisirala direktno proti njim. Kljub temu, da so se trudili, da bi opozorili nase, jih krmar na jahti ni opazil in zapeljal direktno na njihov čoln. Svoje življenje so rešili s skokom v vodo.

Njihov čoln je bil uničen, trije ribiči, pa so nesrečo preživeli brez poškodb. Krmarja motorne jahte sedaj tožijo za 372,500 USD. Marlin Lee Larson je v svojo obrambo povedal, da je sedel na krmarskem sedežu. Ker je gliseral, je bil premec plovila visoko,  in mu zastiral pogled. V času nesreče je bil na motorni jahti tudi zet, ki je povedal, da je bil njegov tast, krmar barke, med plovbo zaposlen z mobilnim telefonom. Kljub temu, da v zvezni državi Oregon zakon prepoveduje uporabo mobilnega telefona med vožnjo avtomobila, pa tega ne prepoveduje med upravljanjem plovila.

Celotna nezgoda je bila posneta z več športnimi kamerami, ki so jih ribiči uporabljali pri ribolovu. Če ribiči ne bi skočili v vodo, nesreče verjetno ne bi preživeli. Organizatorji ribiških tekmovanj sedaj svetujejo tekmovalcem, da vedno uporabljajo varnostne jopiče. Nikoli se ne ve, kje preti nevarnost. Video posnetek je dokaz.

Ponedeljek 05 Feb 2018

Italijanski gumenjaki Master imajo zanimivo zgodovino po zaslugi dveh morjeplovcev. Sergio Davi in Alessio Bellavista sta z nekoliko modificiranim modelom Master 996 preplula Atlantik. Iz italijanskega pristanišča Palermo sta plula vse do mesta Racif v Braziliji. Z gumenjakom, ki je imel nameščena dva Suzukijeva motorja po 200 KM sta skupno preplula 4300 nmi.

Na tokratnem testu je plovilo opremljeno z še nekoliko močnejšimi motorji. Vgrajena ima najmočnejša Suzukijeva motorja s po 350 KM, ki imata vsak po dva obratno rotirajoča propelerja.

Gumenjak 996, ki prihaja iz Sicilije iz ladjedelnice Master. Je gumenjak s trdim dnom in z njim lahko prečkamo celo Atlantik. V dolžino meri natanko 996 cm, največja širina znaša 3,36 m. Tubusi imajo premer 70 cm. Prostorno plovilo lahko sprejme kar do 22 potnikov. Standarna verzija plovila omogoča vgradno dveh motorjev z močjo po 300 KM. Plovilo na testu je bilo dodatno ojačano s kevlarjem zaradi česar so na plovilo lahko namestili dva najmočnejša Suzukijeva motorja s po 350 KM. Ker teža praznega plovila znaša zgolj 1.800 kg, smo lahko prepričani, da bo plovba s motorjema, ki skupaj razvijeta 700 KM izjemno hitra.

Pa si poglejmo, kaj je pokazal test

Plovilo je dolgo in relativno ozko. Kot trupa na krmi znaša 27 stopinj. Oboje je zagotovilo za udobno, stabilno in hitro plovbo po razburkanem morju. Test se je pričel pri hitrosti 12 vozlov, ko je plovilo izglisiralo. Pri 2400 obratih motorjev je poraba znašala 17 litrov/ uro na motor, oziroma skupaj 34 l/h. Pri 3600 obratih je plovilo že doseglo potovalno hitrost 20 vozlov. Poraba je bila zgolj 40 l/h, ki je optimalna za to plovilo. Kljub dvema velikima motorjema, je gumenjak porabil zgolj 2 l goriva na prevoženo miljo. Pri nadaljnjem pospeševanju se je opazila prednost Suzukijevih motorjev. Imata namreč po dva obratno rotirajoča propelerja in velik navor, ki zagotavlja izjemno hitro pospeševanje. Le v nekaj sekundah, je plovilo doseglo hitrost 50 vozlov. Pri nadaljnjem pospeševanju s polnim plinom je gumenjak dosegel hitrost 57 vozlov.

Test:

 

Obrati motorja
(1/s)
Hitrost plovbe
(vozli)
Poraba
(l/h)
Poraba
(l/nmi)
2400 12 34 2,83
3600 20 40 2
5700 55 190 3,45
5900 57 220 3,86


Tehnični podatki:

  • Dolžina plovila: 9,96 m
  • Širina: 3,36 m
  • Premeri tubusov: 0,70 m
  • Število komor: 6
  • Največje število oseb: 22
  • Teža plovila (brez motorjev): 1.800,00 kg
  • Certifikat CE: B
  • Moč motorjev: 2x300 KM (max 2x350 KM)

Gumenjaki Master: mastergommoni.it

Motorji Suzuki:  As-Boats

Ponedeljek 05 Feb 2018

Prihaja čas, ko mnogi že razmišljate o zamenjavi plovila ali zamenjavi vašega starega motorja. Naj vam sporočimo, da vam Suzuki ponuja motor DF 60ATL po 20% nižji ceni. Tako boste za novi Suzuki DF60ATL odšteli le 6.390,00€ namesto 7.990,00€. Izkoristite to priložnost, ki vam jo do odprodaje zalog v teh pomladnih mesecih ponujajo pri Suzukiju.

Suzuki DF60TL

Značilnosti motorja: 

  • DOHC motor, 4 ventilska tehnologija
  • Lean Burn sistem za zmanjšanje porabe
  • Veriga odmične gredi namesto jermena
  • Vgrajen filter/separator goriva
  • Večtočkovni sekvenčni elektronski vbrizg
  • Suzuki proti korozijska zaščita
  • Sistem samodiagnostike
  • Opozorilo za servisni interval
  • Priključek za izpiranje s sladko vodo
  • CDI sistem vžiga za mirnejši tek

Tehnični podatki       

  • Tip agregata: DOHC, 4-taktni
  • Število valjev: 3
  • Sistem indukcije goriva: Elektronski Lean Burn
  • Prostornina (ccm): 941
  • Moč kW(KM): 44,1 (60)
  • Območje vrtljajev (obr/min):   5.300 - 6.300
  • Količina olja (L): 2,7
  • Rezervoar goriva (L): zunanji rezervoar
  • Vžig: Digitalni CDI
  • Alternator: 12V 19A
  • Prestavno razmerje: 2,27:1

Cena: 6.390,00€ namesto 7.990,00€

Več informacij najdete na spletni strani uvoznik:

AS BOATS d.o.o., http://www.as-boats.si/,  telefon: +386 2 608 41 41

Nedelja 04 Feb 2018

Miran Tepeš, ki ga vsi poznamo, kot vrhunskega smučarskega skakalca, je v zadnjih letih svojo smučarsko športno pot zamenjal z jadralsko. Tako kot večina je pričel v Jadranu, ki pa mu je kmalu postal premajhen. Iz...
Petek 02 Feb 2018

MAPFRE zmagala na regati pred Guangzhou, 3.2.2018

Na vodelinem mestu razvrstitve priobalnih regat je nova ekipa. Dosedanjo vodilno ekipo Dongfeng je zamenjala ekipa MAPFRE. Na regati pred kitajskim mestom Guangzhiu so ciljno črto prejadrali kot prvi in se zavihteli na skupno prvo mesto.

Regata se je začela zelo razburljivo. Ekipa Dongfeng, ki je hotela pred domačim občinstvom prikazati kar najboljšo predstavo je štartno črto prečkala prezgodaj. Enako napako je naredila tudi ekipa Sun Hung Kai/Scallywag. Ekipa Scallywag se je uspela hitro vrniti in ponovno štartati, medtem ko se je domača ekipa zataknila v sidrno vrv štartne oznake. Ko so se uspeli rešiti, je bila flota že več 100 metrov v regatnem polju.

Ekipa MAPFRE je pričela dobro. Prednost pred zasledovalci so stalno povečevali. Za drugo mesto sta se borili jadrnici Brunel in AkzoNobel.  Ekipi sta v prvih treh obratih  večkrat zamenjali poziciji. V zadnji plovbi z vetrom je ekipa Brunel, s Peterom  Burlingom, zmagovalcem Pokala Amerike za krmilom, pridobila nekaj prednosti in si zagotovila drugo mesto.

Ekipa Scallywag, ki je bila na prvi oznaki tretja, je nekoliko zaostala in regato končala na četrtem mestu. Ekipa Dongfeng, se je ves čas trudila, da popravi napako, ki so jo naredili na štartu. Zaostanek za ekipo Turn the Tide on Plastic se je na vsakem obratu zmanjševal. A skiperka Dee Caffari je uspela prednost obraniti in končati kot peta. Domačini, ekipa Dongfeng, je končala na šestem mestu.

Po današnji regati sta si v skupnem seštevku priobalnih regat mesti zamenjali ekipi Dongfeng in MAPFRE ter ekipi Sun Hung Kai/Scallywag ter Vestas. Ekipa Vestas zaradi poškodb jadrnice v trku z ribiško ladjo ni nastopila na priobalni regati v Hong Kong-u in danes v Goungzhou.

Posnetek celotne regate pred mestom Guangzhou

 

Petek, 2.2.2018

Jutri bo pred kitajskim mestom Guangzhou potekala peta priobalna regata letošnje Volvo Ocean Race. Pričela se bo ob 15.00 uri po lokalnem času oziroma 7.00 (UTC). Tokrat direkten prenos regate ne bo možen zaradi tehničnih omejitev. Posnetek regate bo na voljo ob 23.00 po lokalnem lasu oziroma 15.00 UTC.

Flota sedmih jadrnic je med tednom opravila transfer iz Hongkonga in odplula v mesto Guangzhou. V trenutni skupni razvrstitvi priobalnih regat vodi ekipa Dongfeng s 25 točkami. Ekipa MAPFRE ima enako število točk, a je uvrščena na drugo mesto, ker ima manj zmag kot vodilna ekipa. Tretja je ekipa Brunel s 17 točkami, najslabše pa trenutno kaže ekipi Turn the Tide on Plastic s sedmimi točkami.

Po zaključeni regati bodo ekipe zopet opravile transfer do mesta Hong Kong. Tu se bo 7.2.2018 pričela šesta etapa. Jadralci se bodo odpravili na 6100 nmi dolgo plovbo proti novozelandskemu mestu Auckland.

Priobalno regato bomo spremljali v celoti. Vse informacije bodo objavljene na tem mestu.

Trenutna razvrstitev po petih priobalnih regatah:

  Mesto Ekipa / Regata Alicante Lisbon Cape Town Hong Kong Guangzhou Skupno  
  1 MAPFRE 7 6 6 6 7 32  
  2 Dongfeng Race Team 6 5 5 5 2 27  
  3 Team Brunel 4 7 2 4 6 23  
  4 AkzoNobel 2 4 5 5 5 21  
  5 Sun Hung Kai/Scallywag 3 3 1 3 4 13  
  6 Vestas 11th Hour Racing 5 3 4 0 0 12  
  7 Turn the Tide on Plastic 1 1 3 2 3 10  

Petek 02 Feb 2018

Poleg otoka Lošinj so našli truplo 12 m dolgega kita. Samica se je zapletla v ribiške mreže in poginila zaradi izčrpanosti. Ribiči so truplo odpeljali na otok Male Orjule poleg otoka Lošinj.

Raziskovalci iz inštituta Blue World so opravili podrobne raziskave. Predvidevajo, da je bil to kit, ki smo ga v začetku meseca januarja videli plavati okoli otoka Lošinj. Samica kita je v dolžino merila 11,7 m. Kljub dolžini, pa je bil kit še mlad, saj se mladiči vrste Balaenoptera physalus skotijo dolgi med 5 in 6m. Z materjo ostanejo 6 do 8 mesecev in v tem obdobju že zrastejo do dolžine 10 do 12 m. So edina vrsta kita, ki prebiva v Mediteranskem morju in občasno priplava v Jadran.

Truplo kita je zavarovano na globini 20 m, kjer bo razpadlo

Na truplu kita niso našli nobenih poškodb, ki bi kazale na nasilno smrt kita. Predvidevajo, da je poginil zaradi izčrpanosti. Raziskovalci inštituta Blue World, bodo skelet kita ohranili. Ker v bližini otoka nimajo primernih prostorov, da bi izvedli avtopsijo in truplo očistili, so se odločili, da ga pustijo v morju, kjer bo narava poskrbela, da bo truplo razpadlo. Kosti kita bodo kasneje potegnili na kopno in jih očistili.

Le dan po odkritju kita, so truplo odpeljali na drugo lokacijo v bližini otoka, ga ovili z mrežami in pritrdili na morsko dno. Leži na globini 20 m. V naslednjih mesecih bodo raziskovalci opravljali redne oglede lokacije in spremljali naravno razpadanje trupla.

Ta vrsta kita je zaščitena. Za vse aktivnosti, ki jih izvajajo s truplom, so morali pridobiti dovoljenja hrvaškega Ministrstva za okolje in zaščito narave, Luške uprave, pomorske policije in še bi lahko naštevali.

 

 

Vir: Inštitut Blue World – Veli Lošinj, Foto: Mario Bonić in Danijel Pavlović

 

 

 

Četrtek 01 Feb 2018