Zadnje iz eTrgovine

30.00€

Knjiga »Z jadrnico čez Arktiko« je četrta knjiga Mirana Tepeša, ki je doslej že trikrat objadral svet. Knjiga je jadralski potopis z zelo drugačne in zahtevne morske poti po ledenih morjih, med odročnimi otoki. V knjigi so na 256 straneh opisane dogodivščine s poti čez Arktiko in popestrene s 383 barvnimi fotografijami in zemljevidi. V prvem delu je opisana pot z jadrnico od Istre na Jadranskem morju preko Atlantskega oceana do Kanade in Grenlandije. V osrednjem delu so opisane dogodivščine z jadranja čez Arktiko po Severozahodnem prehodu od Grenlandije med kanadskimi arktičnimi otoki in okoli Aljaske do Tihega oceana. V zadnjem delu pa so opisane dogodivščine med jadranjem čez Beringovo morje, čez Aljaški zaliv in po Britanski Kolumbiji.

»Arktika je morska pokrajina s številnimi otoki. Led na morju se je nad Severno Ameriko v zadnjih desetletjih večino poletij za nekaj tednov dovolj umaknil ali razredčil, da je bilo z izjemo treh let Arktiko mogoče prejadrati, a ne na lahek način, zato je jadranje čez Arktiko zame postalo izziv.« – Miran Tepeš

Arktika je območje na severu zemeljske oble, ki obdaja severni zemljepisni tečaj in leži nad severnim tečajnikom. Večino leta, marsikje pa vseskozi, je to območje prekrito z ledom in snegom.

Statistiko o plovbi čez Arktiko vodi “Scott Polar Research Institute, University of Cambridge”, Velika Britanija. Do leta 2024 je Severozahodni prehod med Atlantikom in Pacifikom, v eno ali drugo smer, preplulo 393 plovil vseh vrst, od ledolomilcev in različnih velikih motornih ladij do jadrnic. Skokica 3 je prvo slovensko plovilo, ki je prejadralo ali preplulo Severozahodni prehod.

Miran Tepeš - Z jadrnico čez Arktiko

Zadnji video

Ekipa AkzoNobel je najhitreje prijadrala iz Hong Konga do novozelandskega mesta Auckland. Za plovbo dolgo preko 6000 nmi so potrebovali 20 dni 9 ur 17 minut in 26 sekund.

Zadnji dnevi plovbe proti cilju v Aucklandu so bili izjemno napeti in naporni za vse ekipe. Razlike med njimi so bile izjemno majhne in nobena ekipa si med plovbo dolgo 6344 nmi ni priborila tolikšne prednosti, da bi lahko pred ciljem menila, da je zmaga zagotovljena. Ekipa Sun Hung Kai/Scallywag je v cilj priplula le 2 minuti in 14 sekund za zmagovalno ekipo. Ekipa MAPFRE, ki je večino etape plula na začelju, je prikazala izjemen zaključni del in se uvrstila na tretje mesto. Za drugo uvrščeno ekipo je zaostala zgolj 20 minut. Četrto mesto si je z dodatnimi tremi minutami zaostanka priboril Dongfeng, še 3 minute več pa je do cilja potrebovala ekipa Turn the Tude on Plastic. Ekipa Brunel, ki je zasedla zadnje mesto v etapi, je edina zaostala nekoliko več. V cilj so pripluli 1 uro in 57 minut za zmagovalno ekipo. V cilju smo tokrat videli le šest ekip, ker ekipa Vestas ni uspela popraviti poškodovane jadrnice. Plovilo so že pripeljali na Novo Zelandijo, kjer izvajajo popravila. Jadrnica bo na red za naslednjo etapo regate (več o tragični nesreči na tej povezavi).

"6. etapa je bila 6500 nmi dolgo dvobojevanje, ki je skoraj nerealno. Nikoli v svojem življenju še nisem jadral takšne regate. Ves čas smo bili blizu in smo videli drug drugega. Ostali so bili vedno tu. Vse spoštovanje ekipi Scallywag. Niti za trenutek niso prenehali napadati in mi se nismo prenehali braniti. Zelo sem ponosen na svojo posadko. Niti za trenutek se niso predali.", je v cilju dejal Simeon Tienpont, skiper zmagovalne ekipe Akzonobel.

Za ekipo AkzoNobel je zmaga na šesti etapi prva zmaga v letošnji regati. Priborili so si novih osem točk v skupni razvrstitvi, kar jih uvršča na trenutno četrto mesto.

David Witt, skiper ekipe Scallywag je v cilju dejal: "Nikoli se nismo predali. Samo tokrat nam ni uspelo. Imeli smo možnosti a ekipa AkzoNobel je bila tokrat za las predobra. Od prve etape smo močno napredovali."

Nadaljevanje regate

Nadaljevanje regate Volvo Ocean Race 2017-18 bo 10.3.2018, ko bo potekala priobalna regata pred mestom Auckland. Štart bo predvidoma ob 14.00 uri po lokalnem času oziroma ob 02.00 uri po našem času (UTC+1). Nato bodo imele ekipe še en teden časa za priprave na sedmo etapo. V nedeljo, 18.3.208 bodo zapluli preko Južnega Pacifika proti rtu Horn in nato ob vzhodni obali Južne Amerike proti brazilskemu mestu Itajai. Prepluti bodo morali 7600 nmi. Prioblano regato in 7. etapo bomo v celoti spremljali na naši spletni strani.

Časi plovbe 6. etape

  Mesto Ekipa Čas  
  1.  AkzoNobel 20 dni 09:17:26  
  2. Sun Hung Kai/Scallywa  20 dni 09:19:40  
  3. MAPFRE 20 dni 09:39:38  
  4. Dongfeng 20 dni 09:42:36  
  5. The Tide on Plastic  20 dni 09:45:08  
  6. Brunel 20 dni 11:14:19  
  7. Vestas ni štartala  

Posnetek prihodov ekip v cilj

 

Trenutni rezultati po šestih etapah:

  Mesto Ekipa 1.etapa 2. etapa 3. etapa 4. etapa 5. etapa 6. etapa Bonus točke Skupaj  
  1.  MAPFRE 7  14 4  1  5 2 39  
  2. Dongfeng 5 6  12  6  1  4 0 34  
  3. Sun Hung Kai/Scallywag 5 10  0  1  6 1 26  
  4. AkzoNobel 3 2  6  7  0  7 1 23  
  5. Vestas 2 4 8  3  1  0 1 23  
  6. Brunel 3  2  5  1  2 0 20  
  7. The Tide on Plastic  4  2  1  3 0 12  

 

Torek 27 Feb 2018

Budimir Buda Šobat, hrvaški človek-riba, je postavil nov svetovni rekord v potapljanju na dah.

V okviru 27. zagrebškega sejma Navtike, je v soboto potekal podvig hrvaškega potapljača Budimirja Bude Šobata. Poizkušal je postaviti nov rekord v potapljanju na dah v razredu statika, ki je do sedaj znašal 24 minut in 3 sekunde. Na sejmišču so zanj postavili bazen in obiskovalci  salona so si lahko v soboto dopoldne ogledali poizkus postavitve novega Guinnesovega rekorda v živo. Budimir Buda Šobat se je za sam poizkus dobro pripravil. Pred več kot 100 gledalci, je še zadnjič zajel zrak, nato pa se potopil pod vodno gladino. Minute so minevale počasi. Ves čas so ob njem bdeli potapljači-reševalci iz Nemo Adria Rescue Team-a, ki bi mu pomagali, v primeru, da ne bi poizkus potekal po planu. Šobat je uspel in pod vodno gladino zdržal 24 minut. Napetost v zraku je rasla. Ko je uradna ura pokazala čas 24:03 smo vedeli, da mu bo uspelo. Na velikem zaslonu se je štoparica ustavila pri 24:11, ko je Šobat dvignil glavo na površje in ponovno zadihal.

Postavil je nov Guinnesov rekord s časom 24 minut in 11 sekund, kar je 8 sekund več, kot je znašal prejšnji rekord.

Budimir Buda Šobat  je za Jutranji list povedal: »Imel sem tremo, ki pa je bila pozitivna. Na treningu sem bil že dvakrat tako dolgo pod vodo, zato sem vedel, da zmorem. Vendar eno je trening, nekaj povsem drugega pa je tekmovanje. Moram priznati, da sem slišal, kako ljudje ploskajo a nisem občutil evforije. Iskreno, začel sem razmišljati o tem, kaj vse moram še storiti danes.«

Torek 27 Feb 2018

Slovenski kajtar Toni Vodišek je zmagal na evropskih kvalifikacijah v kajtanju in si zagotovil nastop na mladinskih olimpijskih igrah v Buenos Airesu.

Slovenski kajtar Toni Vodišek je v Dakhli v Maroku zmagal na kvalifikacijah za prihajajoče mladinske olimpijske igre (YOG) v Argentini. Z zmago je sebi in Sloveniji prislužil mladinsko olimpijsko vozovnico za nastop v kajtanju.  

Letošnjega leta Toni ne bi mogel bolje začeti, potem ko je na kvalifikacije odpotoval takoj po podelitvi priznanj Jadralne zveze Slovenije za dosežke preteklega leta, kjer je prejel priznanje za lovoriko svetovnega prvaka v razredu formula kite do 18 let.

Na kvalifikacijah je za seboj pustil vse konkurenčne predstavnike francoskih, italijanskih in španskih ekip, tudi Francoza Benoita Gomeza, ki je na drugem mestu pristal zaradi kazenskih točk v prejšnjih tekmah in je tako Toniju Vodišku pripadla najvišja stopnička.

“Srečen sem, da sem uspel na evropskih kvalifikacijah v Dakhli v Maroku dobiti edino vozovnico za mladinske olimpijske igre, ki bodo letos oktobra v Buenos Airesu v Argentini. Ponosen sem, da bom tam lahko zastopal Slovenijo. Tekma je bila zelo naporna, fantje iz cele Evrope so pokazali visok nivo znanja in želje po zmagi. Seveda vse to ne bi bilo mogoče brez vas podpornikov in odličnih kajtov "Ozone” je po zmagi na svojem Facebook profilu objavil Toni Vodišek.

Med dekleti je mladinsko olimpijsko vozovnico za Evropo osvojila dominantna kajtarka iz Italije Sofia Tomasoni, iz Afrike pa se bodo olimpijskih iger udeležili Jonas Ouahmid iz Maroka med fanti in Rut Gouws iz Južne Afrike med dekleti.

Medtem pa ostale mlade kajtarje, ki tokrat niso imeli sreče, maja čaka še zadnja možnost na Kitajskem na mladinskem svetovnem prvenstvu TT: R, kjer se bodo podelila še zadnja mesta za mladinske olimpijske igre, ki bodo med 6. in 18. oktobrom v Buenos Airesu gostile 4000 mladih športnikov iz 206 držav, ki se bodo potegovali za najboljše uvrstitve v kar 32 športnih disciplinah – med njimi pa prvič tudi v kajtanju.

Torek 27 Feb 2018

Ladjedelnica Abeking & Rasmussen je najavila gradnjo prve jahte, ki bo na svojem krovu imela pokrito teniško igrišče. V navtični industrije super jaht oblikovalci pogosto predstavijo smele projekte, ki nikoli ne ugledajo sveta in ostanejo ...
Torek 27 Feb 2018

Včeraj so na Hrvaškem zabeležili izjemno nizke temperature zraka, ki jih je spremljala izjemno močna burja.

Včeraj so na širšem področju Reke izmerili temperature okrog -7 stopinj Celzija, ponekod pa celo do -10. Nizke temperature, ki tudi preko dneva niso presegle  -6 C, je spremljala močna burja, ki je dosegala nevihtne hitrosti. Najmočnejša je bila, kot je običajno na področju Kvarnerja. Dvigovala je morje in slan vodni pršec se je dvigoval na plovila in na njih zmrznil. Domačini pravijo, da so podobni pogoji izjemno redki, in da je bilo takšno vreme le nekajkrat v zadnjih 10 letih.

Led in poledica povzročata probleme tako na morju, kot na kopnem. Zaledeneli so deli morja, ceste so prevozne le z zimsko opremo. Verjetno si ne bi mislili, da je obvezna zimska oprema tudi na cestah v Opatiji, Lovranu in Moščenički Dragi.

Takole pa je izgledal Senj 22.2.2012, ko so vladali na Jadranu zelo podobni pogoji.

Vir: http://rijecanin.rtl.hr

Torek 27 Feb 2018

Slovenski popotnik in jadralec Jasmin Čaušević, se je leta 2014 odpravil na pot okoli sveta. Pravzaprav to ne bi bilo nič nenavadnega, če se za to Jasmin ne bi odločil opraviti sam z družinsko serijsko jad...
Nedelja 25 Feb 2018

Prejšnji konec tedna sta se dve slovenski posadki v Šibeniku udeležili prve regate v letošnji evropski turneji jadralnega dvobojevanja – European Match Race Ture. Zmago je slavila ekipa Lumba Match Race Team – Dejan Presen, Miha Truden, Hrvoje Petrović in Dario jusić, ki je zmagala v vseh dvobojih v predtekmovanju in izločilnih dvobojih. “To je zares odličen začetek evropske turneje v letu 2018,” je po zmagi povedal Dejan Presen. “Veseli me, da smo zmagali na tej prvi regati, saj smo prišli zelo blizu ob koncu prejšnje sezone. Z veseljem pričakujemo naslednji dogodek v Črni gori!”

Z drugim mestom je uspeh dopolnila še ekipa ŠD Gibanca – Jure Jerkovič, Emil Jerkovič, Robert Zajc, Blaž Kmetec.

Tradicionalni otvoritveni dogodek evropske turneje jadralnega dvobojevanja organizira Wave Sailing Center v Šibeniku v enem najlepših hrvaških zalivov, ki ponuja spektakularno jadralsko areno blizu mestne promenade, da je tako na ogled kar najširši množici ljudi.

Evropska turneja jadralnega dvobojevanja  se bo nadaljevala z drugo regato med 16. in 18. marcem v slikovitem črnogorskem zalivu Boki Kotorski ob gostoljubju tamkajšnjega jahtnega kluba Porto Montenegro, konec marca sledi tretja regata na jezeru Neusiedl blizu Dunaja, nato pa aprila v Kneževini Monako.

Sobota 24 Feb 2018

Kljub temu, da plovilo preko zime miruje, potrebuje redno vzdrževanje. Voda, vlaga, veter in sol našemu plovili ne prizanašajo. Povzročajo korozijo, plesen, neprijetne vonjave in hitrejše propadanje. Če želimo, da bo spomladi naše plovilo potrebovalo kar najmanj vzdrževanje oziroma nakupa nove opreme, jo moramo v obdobju mirovanja primerno vzdrževati. Redne kontrole sistemov na plovilu je potrebno izvajati mesečno.

Poglejmo si katere so nujna vzdrževalna dela, ki jih moramo opraviti. Opisali smo 10 najbolj nujnih opravil za plovila, ki prezimijo v vodi. Za plovila, ki so skladiščena na kopnem, večine teh opravil ne moremo oziroma ni potrebno opraviti.

Prižiganje motorje

Če motorja po koncu sezone nismo konzervirali, ga je potrebno redno prižigati. Interval naj bo vsaj enkrat na mesec,  lahko tudi krajši (na 3 tedne ali celo na 14 dni). Zunanjost motorja je zaščitena z barvo, medtem ko notranjost nima zaščite. Ko motor uporabljamo je celotna notranjost zaščitena s tankim filmom motornega olja, ki preprečuje dostop vlagi do kovinskih delov motorja. Ko motor miruje, olje steče v karter in notranje površine ostanejo brez zaščite. Zavedati se moramo, da je notranjost motorja odprta. Zrak lahko vstopa skozi sistem za dovod zraka v motor in odprte ventile. Zrak s seboj nosi vlago in sol, ki se kondenzirata na notranjih površinah motorja in povzročata korozijo. Ko motor prižgemo, se zopet podmaže z oljem. Motor ni dovolj le prižgati. Pustiti ga moramo delovati vsaj 15 minut. Najbolje bo če ga pustimo delovati toliko časa, da se v celoti segreje skoraj do delavne temperature. Delavno temperaturo bomo v prostem teku, brez obremenitve težko dosegli. V kolikor so vremenske razmere ugodne, je priporočljivo s plovilom izpluti in motorje tudi obremeniti. Z delovanjem motorja, bomo iz notranjosti odstranili vlago in motor ponovno zaščitili z oljnim filmom.

Hladilna tekočina

Če imam notranji motor z zaprtim sistemom hlajenja s sladko vodo oziroma hladilno tekočino, moramo pred vžiganjem motorja preveriti količino hladilne tekočine. Po potrebi dolijemo hladilno tekočino.

Ali je v motornem olju prisotna voda

Na sliki desno je motornemu olju primešana voda. Olje ni več viskozno in prosojno! Motorja ne smemo vžigati.

Motorno olje

Pred prižiganjem motorja preglejmo nivo motornega olja. Če je olja premalo, ga dolijmo do zahtevanega nivoja. Preverimo tudi barvo olja. Če je olje transparentno ali nekoliko črno zaradi saj motor lahko vžgemo, Če je olje na pogled belo, je v njem voda in motorja ne smemo vžgati. Potrebno je ugotoviti, kaj je vzrok vode v motornem olju, ga odpraviti in nato zamenjati olje.

Pregled kaluže

Pregledamo vse kaluže na plovilu. V kolikor se je v njih nabrala voda, vključimo črpalke. Če se črpalke niso samodejno vključile in odstranile vode, so problem okvarjena stikala-plovci, ki skrbijo za avtomatski vklop črpalk, go gladina vode v plovilu naraste. V primeru vode v kaluži preverimo tudi ali gre za slano ali sladko vodo. V kolikor gre za sladko vodo, preverimo vse ventile in cevi slane vode na plovilu (dotok slane vode do WC-jev, do armature pomivalnega korita, dotok za hlajenje motorja in drugih). V kolikor je voda sladka, je lahko razlog slabo tesnjenje oken in skoznje priteka deževnica. Lahko je to kondenz, ki se steka v kalužo ali pa izteka voda iz sistema sladke vode. Sistem preverimo tako, da vključimo črpalke  sladke vode. V kolikor pri zaprtih armaturah čez nekaj časa ne nehajo delovati, ali pa se brez potrebe vključijo na vsakih nekaj minut, potem voda uhaja iz sistema. Preverimo vse armature, cevi, spoje in črpalke, da ugotovimo izvor.

Prezračevanje in odstranjevanje vlage

Plovila niso hermetično zaprta. Zrak v notranjosti se izmenjuje z zunanjim. V plovilo prihaja prah in vlaga. Ko smo na plovilu, ga prezračimo. Če imamo na plovilu vgrajeno gretje, ga vključimo, da se prostori v plovilu dobro pregrejejo. Če gretja nimamo, lahko to naredimo s kaloriferjem ali drugim grelnim telesom. Plovilo ponovno dobro prezračimo, da se topel vlažen zrak v plovilu zamenja s suhim iz okolice. Za zmanjšanje vlage v plovilo namestimo razvlaževalce zraka, ki za svoje delovanje ne potrebujejo električne energije, so cenovno zelo ugodni in bodo preprečili nastanek plesni in vonjav v plovilu. Na primer razvlaževalec z eni polnilom bo zadostoval za mesec dni na 12m jadrnici.

Pregled in polnjenje akumulatorjev

Vzdrževanje in polnjenje akumulatorjev je ključnega pomena za podaljšanja njihove življenjske dobe. Tudi, ko plovila ne uporabljamo, se praznijo. Na akumulatorje so stalno priključeni različni porabniki kot na primer  črpalke v kalužah, elektronski alarmi ali celo elektronski sistemi za preprečevanje rasti vegetacije. Akumulatorji izgubljajo eklektični tok tudi kadar niso obremenjeni. Zgubijo lahko tudi do več Ah dnevno. V daljšem času se lahko popolnoma izpraznijo. Njihova življenjska doba se močno skrajša. Lahko se uničijo do te mere, da jih moramo nadomestiti z novimi.

Če imamo na akumulatorje priključene solarne celice ali vetrni generator, se akumulatorji stalno polnijo. Če imamo akumulatorje s tekočim elektrolitom, ta med polnjenjem hlapi. Zato moramo redno mesečno preverjati nivo elektrolita v vseh akumulatorjih in po potrebi naliti destilirano vodo do zahtevanega nivoja. Plošče v vsaki celici mora biti v celoti prekrite s elektrolitom. Prekomerno polnjenje celic z elektrolitom bo povzročilo iztekanje elektrolita iz akumulatorja.

Preverite kontakte na akumulatorjih. V kolikor so oksidirali, jih očistite in podmažite z mastjo za kontakte ali proti korozijskim sprejem.

Pregled priveznih vrvi

Preglejte vse privezne vrvi. Pozimi lahko pihajo zelo močni vetrovi. Plovilo se na privezu stalno premika in vrvi se obrabljajo na enem mestu. Če so obrabljene ali natrgane jih zamenjamo.

Pregled zaščitno ponjavo

Preglejte zaščitno ponjavo plovila. Če je natrgana jo zašijte. V nasprotnem se bo močno poškodovala ob vsakem naslednjem sunku vetra. Preverite vse gumbe in vrvice za pritrditev. Vsi morajo biti čvrsto pritrjeni. Če ponjava ni na vseh mestih pritrjena, bo v vetru plapolala in se raztrgala.

Bokobrani

Preverite vse bokobrane, če so trdno privezani. Preverite privezne vrvice in jih po potrebi zavarujte z dodatnim varnostnim vozlom (kako pravilno privezati bokobran na tej povezavi: Vrzni vozel)

Ko ste opravili redno mesečno vzdrževanje plovila in preden zapustite plovilo ne pozabite:

  • zaprite vsa okna
  • zaprite vse ventile morske vode
  • izključite akumulatorje
  • izključite električni priključek za 220V na kopnem
Petek 23 Feb 2018

Novo luksuzno jahto iz italijanske ladjedelnice Azimuth je oblikoval Stefano Righini. Ta 21,3 m (70 čevljev) dolga motorna jahta je elegantna in kljub dvignjenemu komandnemu mostu še vedno kaže svoj športni karakter.

Da gre za nekoliko drugačno jahto, kot smo jih vajeni, pove že dejstvo, da je na krovu večina elementov izdelana iz karbonskih vlaken. Za tiste, ki niso navdušeni nad dvignjenimi komandnimi mostovi in prisegajo na jahte brez njih, so pri S7 zadovoljili tudi njihove želje. Jahta je namreč na voljo tudi v različici »Coupe«, ki je brez dvignjenega komandnega mosta. Notranjost plovila je oblikoval oblikovalec Francesco Guida. V prednjem desnem delu je komandna konzola z dvema sedežema, nasproti nje je kuhinja. Za kuhinjo je prostorna sedežna garnitura z dvema mizama. Salon je s  krmo ločen s stekleno steno, ki jo lahko v celoti odpremo in prostora povežemo. Dostop v podpalubje je preko stopnic pred komandno konzolo. Jahta ima 4 kabine. Največja, lastniška,  je v centralnem delu plovila in se razprostira preko celotne širine. Nekoliko manjša je kabina v premcu. Ima veliko dvojno posteljo in lastno kopalnico. Dve manjši kabini na levem in desnem boku plovila imata skupno kopalnico. Leva ima dve ločeni postelji, desna pa ima dve postelji, drugo nad drugo a obrnjeni pod kotom 90 stopinj.

Za pogon plovila skrbijo trije Volvo Penta motorji z IPS pogonom. Zagotavljajo izjemno dobre sposobnosti manevriranja, močno zmanjšan hrup in vibracije, ter do 35% zmanjšano porabo goriva v primerjavi s pogonom z osovino. Za razporeditev teže plovila so vgradili avtomatski sistem  za razporejanje teže. Gorivo se stalno prečrpava med rezervoarji. Nagib plovila se tako ohranja v bližini 0 stopinj, ker zagotavlja udobno in varčno plovbo.

Dve komandni ročici za upravljanje treh motorjev

Plovilo ima vgrajene tri motorje. Če pogledamo komandno konzolo, bomo opazili le dve ročici za upravljanje dveh motorjev. Sedaj je na mestu vprašanje, kako upravljamo tretji motor. Če upravljamo z desno ročico upravljamo zgolj desni motor, če upravljamo z levo ročico upravljamo zgolj levi motor. Srednji motor začne delovati šele ko levi in desni motor delujeta sinhrono in so njuni obrati višji od 600 obratov na minuto. Takrat se avtomatsko vključi tretji, srednji motor in s svojo močjo dodat potreben potisk za pogon plovila.

Za nadzor nad plovilom skrbi Raymarine kontrolni sistem. Vsi podatki za nadzor nad motorji, kalužnimi črpalkami, črpalkami vode in fekalij, črpalkami goriva, ventilacijo in seveda tudi nad glasbenim sistemom se prikazujejo na enem zaslonu in jih lahko preko njega tudi upravljamo.  V primeru jahte s komandnim mostom, lahko plovilo upravljamo z obeh komandnih konzol in tabličnega računalnika, pri »Coupe« različici pa s komandne konzole ali tabličnega računalnika.

Nova jahta Azimut S7 si je z vsemi inovacijami, ki so vgrajene v plovilo prislužila nagrado »Best Tehnology Evolution«, ki se podeljuje za nova plovila, ki imajo vgrajene inovativne, pionirske sisteme, ki jih še nismo videli v navtiki. 

Test

Pogoji na testu niso bili idealni. Pihal je močan veter in morje je bilo razburkano. Pri 1550 obratih motorjev na minuto, je plovilo doseglo hitrost 20 vozlov in poraba je znašala 190 l/h, kar je nekoliko manj kot 10 litrov za prepluto navtično miljo. Ko povečamo število obratov na 1570 na minuto, hitrost naraste na 25 vozlov. Poraba znaša 240 l/h, ker je še vedno manj kot 10 l na miljo. Klub večji hitrosti plovbe poraba goriva na prepluto miljo ni narasla. Test je bil opravljen pri plovbi v veter in v valove. Pri plovbi z vetrom je jahta dosegla najvišjo hitrost plovbe 38 vozlov, motorji pa so se vrteli s 2350 obrati na minuto. Za doseganje te hitrosti je  potrebno opraviti nekaj dela s kontrolami za nagib pogonov in plovila.

 Tehnične lastnosti Azimut S7

  • Dolžina čez vse: 21,37 m
  • Dolžina trupa: 20,3 m
  • Širina: 5,3 m
  • Ugrez: 1,69 m
  • Teža plovila (polno obremenjena): 44,6 t
  • Motorji: 3 x VOLVO D13 - IPS 1050 - 800 KM (588 kW)
  • Najvišja hitrost plovbe: 36 vozlov
  • Potovalna hitrost plovbe: 30 vozlov
  • Rezervoar za gorivo: 3800 l
  • Rezervoar za vodo: 1000 l
  • Št. kabin 4+1
  • Število lažišč: 8+2
  • Število kopalnic 3+1
  • Št. oseb na krovu: 14

Test plovila Azimut S7

Četrtek 22 Feb 2018

Ladjedelnica Hyundai Mipo je naročniku predala največjo do sedaj izdelano ladjo s pogonom na zemeljski plin.

50.000 ton težko ladjo je naročilo podjetje Ilshin Logistics leta 2016. V sodelovanju s podjetjem POSCO so izdelali poseben rezervoar za plin tipa »C«, ki odgovarja vsem mednarodnim standardom in je odobren s strani klasifikacijskega registra Lloyd's.

Ladja bo začela s svojim obratovanjem v naslednjih dneh. Naročnik jo bo uporabljal za prevoz kamna na področju Koreje. Izdelana je na podlagi nove generacije zahtev za okolju prijazne ladje za prevoz razsutega tovora. Dve leti trajajoč projekt bo nedvomno ključen pri povečanju uporabe zemeljskega plina kot pogonskega goriva v tovornem prometu. 

Vir: Lloyd’s Register

Četrtek 22 Feb 2018