Zadnje iz eTrgovine

34.90€

888 pristanov in zalivov, sedaj v barvah in z novimi, dopolnjenimi podatki. Knjiga je prenovljena in tekoče ažurirana za leto 2018. V njej so prikazani detajli zalivov in pristanišč s kratkimi opisi in oznakami za možnost priveza ter simboli za nevarne, ali pa neugodne vetrove, ki povzročijo na privezu samo neprijetno bibavico. V njem je tudi obilo ostalih uporabnih podatkov, kot so podatki o odpiralnih časih na bencinskih črpalkah, vse pomembne telefonske številke (kapitanij, marin zdravstvenih domov, …..) 

O knjigi:

  • izdaja: 6. dopolnjena izdaja
  • avtor: Karl-H. Bestandig
  • slovenska izdaja: Gorazd Cizej
  • strani: 120
888 pristanov in zalivov

Zadnji video

Ali je lahko ladja istočasno v dveh letnih časih, poletju in zimi, v dveh različnih urah, dnevih, letih in celo dveh stoletjih?

Zanimivo vprašanje, ki ima izjemno zanimiv odgovor.

SS Warrimoo je potniški parnik, ki je bil zgrajen davnega leta 1892. Zgrajen je bil za prevoz potnikov med Avstralijo in Novo Zelandijo. Kmalu po začetku plovbe so ga angažirali za plovbo proti Kanadi. Lastnik ladje James Huddart je kmalu po prevzemu zašel v finančne težave. Ladjo je bil prisiljen prodati. Avgusta 1899 jo je kupilo podjetje New Zealand Shiping Company, ki pa jo je dobro leto kasneje prodala podjetju Union Steamship Company.

Odgovor na vprašanje

V času, ko je plula za podjetje New Zealand Shiping, je bil kapitan ladje John Phillips. Konec leta 1899 je plula iz Vancuvra preko Pacifika proti Avstraliji. Navigator na ladji je kapitanu prinesel poročilo o poziciji ladje. Nahajali so se na 0 stopinj in 31 minut severne zemljepisne širine in 179 in 30 minut zahodne zemljepisne dolžine. Bilo je 30.12.1899. Kapitan je vprašal, kaj to pomeni. Prvi se je oglasil Mate Payton. Povedal je da to pomeni, da so blizu Ekvatorja in blizu mednarodne časovne meje.

Kapitan Phillips je izkoristil priložnost in se odločil, da izvede potezo svojega življenja. Posadki je naročil, naj še enkrat podrobno preverijo pozicijo, nato pa spremenil smer plovbe proti omenjeni točki. Prilagodil je tudi hitrost plovbe. Jasno nebo in mirno morje sta omogočila, do so točno ob polnoči pripluli na Ekvator na točki časovne razmejitve.

In kaj je bila posledica njegove poteze. Premec ladje je bil na južni polobli in je bil v poletju. Krma ladje je bila na severni polobli in je bila v zimi. Premec ladje je bil že v 20. stoletju, medtem, ko se je krma nahajala še v 19. stoletju. Na premcu je bil 1. januar, na krmi 31. december.

Skratka ladja je bila istočasno v dveh različnih dnevih, dveh različnih mesecih, dveh različnih letih in dveh različnih stoletjih in to vse ob istem času! Hkrati je bila v zimi in poletju, ter v severnem in južnem Pacifiku.

Vir: wikipedia.org, foto: Allan C. Green (1878-1954)

Komentarji

Komentarji   

# Stane1 08:39 29-11-2018
Kolega, ki je veliko let kot oficir plul za splošno plovbo, mi je odgovoril: "Seveda pa je članek zavajujoč, saj v tem času ne more biti ne sredi zime ne sredi poletja. Ker je bil 10 dni pred tem komaj zimski solstijcij in se pri nas zima komaj začne."
# eNavtika 09:56 29-11-2018
@Stane1 - popravljeno, da ne bo članek zavajajoč! Hvala.