Zadnje iz eTrgovine

30.00€

Knjiga »Z jadrnico čez Arktiko« je četrta knjiga Mirana Tepeša, ki je doslej že trikrat objadral svet. Knjiga je jadralski potopis z zelo drugačne in zahtevne morske poti po ledenih morjih, med odročnimi otoki. V knjigi so na 256 straneh opisane dogodivščine s poti čez Arktiko in popestrene s 383 barvnimi fotografijami in zemljevidi. V prvem delu je opisana pot z jadrnico od Istre na Jadranskem morju preko Atlantskega oceana do Kanade in Grenlandije. V osrednjem delu so opisane dogodivščine z jadranja čez Arktiko po Severozahodnem prehodu od Grenlandije med kanadskimi arktičnimi otoki in okoli Aljaske do Tihega oceana. V zadnjem delu pa so opisane dogodivščine med jadranjem čez Beringovo morje, čez Aljaški zaliv in po Britanski Kolumbiji.

»Arktika je morska pokrajina s številnimi otoki. Led na morju se je nad Severno Ameriko v zadnjih desetletjih večino poletij za nekaj tednov dovolj umaknil ali razredčil, da je bilo z izjemo treh let Arktiko mogoče prejadrati, a ne na lahek način, zato je jadranje čez Arktiko zame postalo izziv.« – Miran Tepeš

Arktika je območje na severu zemeljske oble, ki obdaja severni zemljepisni tečaj in leži nad severnim tečajnikom. Večino leta, marsikje pa vseskozi, je to območje prekrito z ledom in snegom.

Statistiko o plovbi čez Arktiko vodi “Scott Polar Research Institute, University of Cambridge”, Velika Britanija. Do leta 2024 je Severozahodni prehod med Atlantikom in Pacifikom, v eno ali drugo smer, preplulo 393 plovil vseh vrst, od ledolomilcev in različnih velikih motornih ladij do jadrnic. Skokica 3 je prvo slovensko plovilo, ki je prejadralo ali preplulo Severozahodni prehod.

Miran Tepeš - Z jadrnico čez Arktiko

Zadnji video

Zmagovalec sedme etape regate Clipper je ekipa Derry~Londonderry~Doire.

Ekipa Derry~Londonderry~Doire je prva priplula iz Avstralije v vietnamsko pristanišče Da Nang in osvojila etapo imenovano Novo odkritje Azije. Organizator in navdušena množica gledalcev sta skipperju Danielu Smithu in njegovi ekipi pripravila spektakularen sprejem na reki Han. Vietnamski bobnarji so spremljali izkrcanje zmagovalne ekipe in jih pospremili skozi množico do zmagovalnega podija.

Po 27 dnevih plovbe iz avstralskega Whitsundaysa, so pristali v mestu Da Nang, ki prvič gosti regato. Topel sprejem je bila prava nagrada za ekipo, ki je plula na vodilnem mestu večino etape. Skipper Daniel Smith je po prihodu na obalo povedal: »Posebno doživetje je bilo pripluti v Vietnam. Pripravili so nam najtoplejši sprejem na regati. Čakali so nas glasni bobnarji, glasba, številne kamere in ogromna množica gledalcev. Lepo je doživeti kaj takega. Sem izjemno vesel. Na etapi smo imeli pravo mešanico različnih vremenskih pogojev. Od skoraj premočnih vetrov, do lahkega vetra, plovbe v veter in z njim. Etapa je bila pravi maraton. Da smo ohranili vodstvo, smo morali garati ves čas vse do cilja. Fantastično je stati na najvišji stopnici zmagovalnega podija po nekaj razočaranjih na zadnjih etapah. Ekipa si to zasluži in v prihodnje lahko od nas pričakujete še več.«

Sreda 17 Feb 2016

V ponedeljek so na Brdu pri Kranju podelili Bloudkova priznanja za leto 2015.

Bloudkova priznanja so najvišja priznanja Republike Slovenije, ki se podeljujejo za delo in dosežke na področju športa. Podelitev državnih priznanj za šport poteka v spomin na inženirja Stanka Bloudka, slovenskega športnega delavca in edinega Slovenca, ki je bil član Mednarodnega olimpijskega komiteja. Odbor za podeljevanje Bloudkovih priznanj vsako leto podeli največ tri Bloudkove nagrade in deset Bloudkovih plaket. Med dobitniki Bloudkovih plaket za športne dosežke v letu 2015 sta tudi slovenski jadralki Tina Mrak in Veronika Macarol.

Vir: JZS, Foto: Dragan Sinožič

Sreda 17 Feb 2016

V Las Palmasu na Kanarskih otokih se je v nedeljo končala Karnevalska regata, na kateri so se pomerili tudi trije slovenski predstavniki.

Jadralke in jadralci so se po zimskih pripravah med 11. in 14. februarjem pomerili na regatnem polju in preizkusili prizorišče evropskega prvenstva razreda laser in laser radial, kjer se bodo že konec meseca potegovali za naslove evropskih prvakov.

V težkih pogojih, vetru, ki je pihal s hitrostjo od 15 do 18 vozlov, in velikih valovih so se jadralke in jadralci pomerili v osmih plovih. V razredu laser je slavil Nemec Philip Buhl, drugo mesto je osvojil Jesper Stalheim, tretji pa je bil Britanec Nick Thompson. Žan Luka Zelko je regato končal na 19. mestu, Nik Pletikos pa je osvojil 44. mesto. V razredu laser radial pa sta prvo in drugo mesto osvojila sestra in brat z Nizozemske, Marit in Roelof Bouwmeester, na tretjem mestu je končal Poljak Marcin Rudawski, Kim Pletikos pa je osvojila 53. mesto.

Vir: JZS.si

Sreda 17 Feb 2016

Tovorna ladja Xetha Bhum, ki pluje pod singapursko zastavo, je trčila v sprehajalno pot.

Ladja Xetha Bhum je plula po reki Chao Phraya v Bangkoku. Blizu mosta Bhumibol je posadka zgubila kontrolo nad krmilom in trčila v sprehajalno pot, ki je zgrajena na obrežju reke. Nesreča se je zgodila v nedeljo ob 6.30 uri, ko je ladja izplula iz pristanišča v Bangkonu proti Singapuru. Sprehajalna pot, ki je običajno polna ljudi, je bila v jutranjih urah k sreči prazna, tako da v nesreči ni bila poškodovana nobena oseba. Nesrečo je posnela nadzorna kamera, ki je nameščena v bližini.

Sreda 17 Feb 2016

Plovilo zahteva stalno skrb in nego, zima pa je pravi čas za vzdrževalna dela. Marsikatero delo lahko opravimo sami ali pa se vsaj pustimo podučiti ter tako  spoznamo posamezne dele barke, kar nam v praksi prinaša  bolj varno in samozavestno plovbo. Praktični nasveti, kako preprečevati in odpravljati težave, potrebna minimalna oprema s sledljivostjo opravljenih del, pa so vselej uporabne vsebine  vsakega preudarnega morjeplovca....

Strokovni gostje predavanja:

Jan Žilić – Nautic service – notranji motorji, ogrevanje …
Franc Rožej – Navtika Rožej - zunajkrmni motorji, praktični  nasveti …
Aaron Nadale – Vkrila – jadra in palubna oprema jadrnice …
 
 
Predavatelj in moderator: Mitja Zupančič

Kraj: Kavarna Geonavtik, Ljubljana, Kongresni trg 1
Datum: torek, 1. marec
Ura: 18.00
Cena: 25 EUR z DDV

Število mest je omejeno. Pohitite s prijavo!

Nakup navtičnega abonmaja 2016 (4 predavanj za ceno 80,00 EUR) si zagotovite na tej povezavi: Navtični abonma 2016

Rezervacijo mesta si zagotovite šele s plačilom predračuna, ki vam ga bomo poslali na vaš elektronski naslov.

 

Naroči: Predavanje - Vzdrževanje plovila

 

Na vaš elektronski naslov, ki ga boste navedli v naročilu, bomo poslali predračun za plačilo.
Rezervacija mesta na predavanju je potrjena, ko prejmemo plačilo na naš račun!

Torek 16 Feb 2016

Suzuki je predstavil nov motor DF200A, ki se ponaša s številnimi novostmi.

Strategija razvoja motorjev Suzuki je izdelati čim lažji motor, ki bo sposoben proizvesti čim večjo moč in bo deloval zanesljivo. Novi model DF200A sledi strategiji in prinaša številne izboljšave in novosti. Ponaša se z večjim navorom pri nižjih obratih kar zagotavlja hitrejše pospeševanje in izglisiranje plovila. Zmanjšana je poraba, vibracije in hrup. Od svojega predhodnika porabi kar 12% manj goriva pri enakih obremenitvah. Z isto količino goriva v rezervoarju, boste lahko na vodi preživeli več časa.

Lastnike bo navdušil tudi sistem vžiga brez ključa - "Keyless Start System", ki je prvič na voljo pri izvenkrmnih motorjih in je trenutno na voljo le pri modelu DF200A. Suzuki selective rotation sistem omogoča enostavno izbiro rotacije motorja. Motor lahko uporabljate v običajni smeri rotacije, lahko pa jo spremenite v obratno smer, če to potrebujete.

Seveda so vanj vgrajene tudi vse ostale napredne funkcije, ki jih že poznamo iz prejšnjih generacij. "Lean Burn" kontrola goriva stalno prilagaja mešanico zraka in goriva za optimalno porabo in se lahko pohvali z najučinkovitejšo porabo v razredu. 2867 cm3 motor s štirimi cilindri v vrsti zagotavlja izjemno visoko kompresijsko razmerje, ki znaša 10,2 : 1. Zaradi svoje robustne gradnje in zanesljivosti zagotavlja majhne stroške vzdrževanja. V svojem razredu, se lahko pohvali tudi najboljšim razmerjem moči in teže. Štirivaljnik je manjši in lažji od svojih šestvaljnih rivalov, je zato primeren za različna plovila in je odlična alternativa dvotaktnim motorjem.

V tabeli si lahko ogledate porabo motorja na testu. Pogoji so bili sledeči.

Motor je bil nameščen na gumenjak Ranieri Cayman 23. Na morju je pihal veter s hitrostjo 3 vozle, na plovilu sta bili dve osebi. 200 litrski rezervoar je bil napolnjen do 90%. Teža plovila z motorjem vred je znašala 933kg, dodatno pa je bilo na plovilu še 100 kg opreme. Najvišja hitrost, ki jo je doseglo plovilo je znašalo 46,3 vozla pri čemer je poraba znašala 46,9 l oziroma 1 l na nmi. Optimalna hitrost je znašala 20 vozlov pri 3000 obratih motorje, kjer je poraba znašala 12,1 l/h oziroma 0,6 l/nmi. Plovilo je hitrost 25 vozlov doseglo v 4,8 s.

Več informacij je na voljo pri zastopniku, podjetju As Boats iz Frama. www.as-boats.si

Ponedeljek 15 Feb 2016

Italijanska ladjedelnica Perini Navi je pričela graditi novo superjadrnico.

Projekt C.2260 bo luksuzna dvojambornica, ketch, ki bo v dolžino merila 89.6 metrov oziroma 294 čevljev. Na 15,1 m širine bo gostom in posadki nudila vse udobje, ki si ga bodo lahko zaželeli. Jadrnico bodo izdelali iz aluminija in bo imela dvižno kobilico. Z dvignjeno bo imela ugrez 4,4 m, s spuščeno pa 12,4 m. Njena teža bo znašala kar 1880 ton. Na njej bo sedem sob za 14 gostov, za katere bo skrbela 19 članska posadka in kapitan. Posadki je namenjeno kar 10 sob. Da bo njena avtonomnost dovolj velika, ima rezervoar za vodo in gorivo v velikosti 30.000 litrov.

Kdo je naročnik in kdaj bo jadrnica prvič zaplula še ni znano.

Ponedeljek 15 Feb 2016

Nemško podjetje Voith je predstavilo nov revolucionaren sistem za pogon plovil imenovan Linear Jet.

Sistem Linear Jet je kombinacija dveh poznanih tehnologij za pogon plovil. Združuje dve pomembni prednosti klasičnega propelerja in jet pogona v enem sistemu.

Pri razvoju pogona so se osredotočili na pomanjkljivosti posameznih pogonov, ki sta velika teža in kompliciranost jet pogona ter majhna učinkovitost klasičnega propelerja. Novost, ki jo imenujejo Linear Jet, ima propeler v tunelu. Le ta bolje izkoristi potisk propelerja na enak način, kot to naredi jet pogon. Zaradi rabe propelerja v kontroliranem okolju se izkoristek bistveno poveča. Pri izdelavi tunela in šobe v kateri deluje propeler je bil največji problem, kako jo izdelati, da bo njen upor kar najmanjši, istočasno pa zagotoviti kar največji potisk. Po številnih testih so ugotovili, da je najbolje, da je polovica tunela del dna plovila, polovica pa pod njim. Na ta način se zagotovi horizontalna lega pogonske gredi in zmanjša upor. Tunel oziroma polovica njega potiska vodo v šobo, kjer jo propeler pospeši. Za šobo je nameščeno klasično krmilo, ki omogoča učinkovito krmarjenju tudi pri vzvratni plovbi.

Notranjost šobe se zožuje proti zadnjemu delu, zunanjost pa ima značilno zaokroženo obliko, ki povečuje hitrost vode pri izstopu in povečuje učinkovitost. Šoba je lahko izdelana iz enakega materiala kot trup. Uporabimo lahko kompozitne materiale, aluminij ali jeklo.

Linear Jet močno zmanjšuje hrup in vibracije, zmanjšuje porabo goriva in povečuje učinkovitost, kar se pozna tudi pri končni hitrosti plovila.

Podjetje Voith bo ponujalo Linear Jet v različicah od 500 kW pa vse do 25.000 kW, ker naj bi pomenilo dovolj širok razpon za različna plovila in uporabo pri hitrostih plovbe vse do 40 vozlov.

Ponedeljek 15 Feb 2016

Body Bord je nov koncept, ki si ga je zamislil ameriški oblikovalec Kevin Doherty.

Body Board je 100% električna naprava namenjena plavanju in potapljanju. Kevin Doherty si je zamislil elegantno napravo, ki bo namenjena preskakovanju valov in zabavi na vodi, kakor tudi potapljanju in zabavi pod vodno gladino. Body Board je vodni skuter, ki gre korak dlje. Naprava bo električna in jo bomo lahko polnili preko 12V vtičnice direktno na plovilu in ima vgrajen dodatni solarni panel, ki bo polnil baterijo, ko plovila ne bomo uporabljali in seveda tudi ko ga bomo uporabljali. Tako bo posamezna uporaba plovila z enim polnjenem baterije do 30% daljša, kot bi jo omogočala zgolj baterija. Plovilo poganjajo trije električni motorji. Plovnost mu lahko spreminjamo, zato ga lahko uporabljamo nad vodno gladino kakor tudi pod njo.

Ponedeljek 15 Feb 2016

Ladja Astongate je leta 2013 prevažala tovor iz Japonskega pristanišča Toyama v Ruski Vladivostok. Poleg ostalega tovora so na krov ladje naložili 64 rabljenih vozil, ki so bila kupljena na licitaciji. Na plovbi je to 108 m dolgo ladjo, ki pluje pod zastavo Kambodže, zajela močna nevihta. Ker vozila niso bila pritrjena na krov ladje, so se začela premikati. Kar 52 jih je padlo v morje in končalo na dnu oceana. Lastnik vozil je podpisal dokument, da so lahko vozila naložena na krov ladje in da sam prevzema odgovornost v kolikor bi se zgodilo kaj nepričakovanega. In žal se je!

Ponedeljek 15 Feb 2016