Zadnje iz eTrgovine

30.00€

Knjiga »Z jadrnico čez Arktiko« je četrta knjiga Mirana Tepeša, ki je doslej že trikrat objadral svet. Knjiga je jadralski potopis z zelo drugačne in zahtevne morske poti po ledenih morjih, med odročnimi otoki. V knjigi so na 256 straneh opisane dogodivščine s poti čez Arktiko in popestrene s 383 barvnimi fotografijami in zemljevidi. V prvem delu je opisana pot z jadrnico od Istre na Jadranskem morju preko Atlantskega oceana do Kanade in Grenlandije. V osrednjem delu so opisane dogodivščine z jadranja čez Arktiko po Severozahodnem prehodu od Grenlandije med kanadskimi arktičnimi otoki in okoli Aljaske do Tihega oceana. V zadnjem delu pa so opisane dogodivščine med jadranjem čez Beringovo morje, čez Aljaški zaliv in po Britanski Kolumbiji.

»Arktika je morska pokrajina s številnimi otoki. Led na morju se je nad Severno Ameriko v zadnjih desetletjih večino poletij za nekaj tednov dovolj umaknil ali razredčil, da je bilo z izjemo treh let Arktiko mogoče prejadrati, a ne na lahek način, zato je jadranje čez Arktiko zame postalo izziv.« – Miran Tepeš

Arktika je območje na severu zemeljske oble, ki obdaja severni zemljepisni tečaj in leži nad severnim tečajnikom. Večino leta, marsikje pa vseskozi, je to območje prekrito z ledom in snegom.

Statistiko o plovbi čez Arktiko vodi “Scott Polar Research Institute, University of Cambridge”, Velika Britanija. Do leta 2024 je Severozahodni prehod med Atlantikom in Pacifikom, v eno ali drugo smer, preplulo 393 plovil vseh vrst, od ledolomilcev in različnih velikih motornih ladij do jadrnic. Skokica 3 je prvo slovensko plovilo, ki je prejadralo ali preplulo Severozahodni prehod.

Miran Tepeš - Z jadrnico čez Arktiko

Zadnji video

Zaplula je tretja križarka podjetja Royal Caribbean z imenom Ovation of the Seas.

V petek so v nemški ladjedelnici Meyer Werft splovili tretjo križarko razreda Quantum za naročnika Royal Caribbean. Ovation of the Seas, kot so jo poimenovali, je težka kar 168.666 ton. V ladjedelnici so potrebovali zgolj 18 mesecev, da so jo zgradili. Z zadnjih dneh so na ladji že potekala obsežna testiranja ter namestitev interierja. V naslednjih dneh bodo pričeli s testiranji na vodi v neposredni bližini pristanišča in ladjedelnice.

Ovation of the Seas je tretja ladja tega operaterja in sledi sestri Quantom of the Seas in sedaj nekoliko manj slavni sestri Anthem of the Seas, ki je pred kratkim polnila naslovnice časopisov. V začetku meseca jo je zajel orkan med plovbo ob vzhodni obali ZDA. V nevihti so bili lažje poškodovani štirje potniki, ladja pa je utrpela večje poškodbe zaradi česar so morali spremeniti smer plovbe in prekiniti križarjenje.

Foto: Meyer Werft

Ponedeljek 22 Feb 2016

Satelit Aqua je posnel sliko tropskega ciklona z imenom Winston, ki je 20.2.2016 dosegel svojo največjo moč in zajel otočje Fiji.

Ciklon Winston je najmočnejši ciklon, ki je zajel to otočje, od kar beležijo moči ciklonov na južnem Pacifiku. Zaenkrat je v njem življenje izgubilo 17 oseb, celotne vasi pa so izginile z zemljevida.

Tropski ciklon, ki so ga lokalni meteorologi označili kot ciklon najvišje 5. stopnje, je prinesel vetrove, ki so pihali s hitrostjo preko 220 km/h in neverjetne količine dežja. Najvišje hitrosti, ki so jih uspeli izmeriti so presegale 260 km/h. Razmere so bile tako hude, da jih niso preživele niti nekatere vremenske postaje, ki so prenehale s snemanjem vremenskih podatkov. Preko 2000 oseb je bilo prisiljenih pomoč poiskati v centrih. Koliko škode je povzročil ciklon še ni znano. Nova Zelandija je na pomoč že poslala svoje letalo, ki bo pomagalo pri evidentiranju škode na severni obali otoka Viti Levu, ki je največji in najbolj poseljen otok države.

Foto: NASA

Ponedeljek 22 Feb 2016

V mestecu Sant Andreu de Llavaneres v bližini Barcelone v Španije je med 16. in 21. februarjem potekala prva regata letošnje serije regat Eurocup prehodnega mladinskega jadralnega razreda 29er, ki sta se je udeležili dve slovenski posadki iz Jahtnega kluba Portorož, Rok Verderber, ki je septembra 2015 na svetovnem prvenstvu razreda optimist osvojil naslov svetovnega prvaka, potem pa s Klemnom Semelbauerjem začel s treningi v razredu 29er ter Tabea Kolenc in Veronika Pirjevec.

V štirih dneh zahtevnih pogojev in v vetru, ki je pihal s hitrostjo do 20 vozlov so mlade jadralke in jadralci odjadrali 13 plovov. V konkurenci 73 posadk sta Rok Verderber in Klemen Semelbauer na svoji prvi regati v razredu 29er dosegla končno 26. mesto in 2. mesto v starostni kategoriji do 16 let, kar je potrditev dosedanjega dela po Rehosu iz razreda optimist in odlična popotnica za naprej. Mladi jadralki Tabea Kolenc in Veronika Pirjevec pa sta regato končali na 60. mestu.

Vir: JZS.si, foto: Laura Carrau / CN Balis

Ponedeljek 22 Feb 2016

V San Isidru v Argentini se jutri s prvimi plovi začenja svetovno prvenstvo olimpijskega razreda 470, eden od pomembnih vrhuncev letošnje olimpijske sezone. Najuspešnejši slovenski jadralki Tina Mrak in Veronika Macarol in njun trener Tomaž Čopi so v Argentino odpotovali že pred dobrim tednom, dneve pred začetkom prvenstva pa so izkoristili za treninge in spoznavanje z razmerami na prizorišču.

Na svetovnem prvenstvu v Argentini so se zbrale najboljše ženske in moške posadke olimpijskega razreda 470 iz 27 držav. Prva pomembna regata, eden od vrhuncev letošnje sezone bo tudi pomembna priložnosti, kjer bodo jadralke in jadralci preverili rezultate dosedanjega dela v primerjavi s konkurenco in določili načrt dela v naslednjih mesecih vse do olimpijskih iger avgusta letos v Riu. V ženski delu tekmovanja bo jutri na štartni liniji 40 posadk, ki se bodo v močni konkurenci potegovale za čim boljša mesta in naslov svetovnih prvakinj. Poleg najuspešnejših slovenskih jadralk Tine Mrak in Veronike Macarol, aktualnih evropskih prvakinj, so tu vse najboljše posadke razreda zadnjih nekaj let, med njimi svetovni prvakinji, Avstrijki Lara Vadlau in Jolanta Ogar, podprvakinji Britanki Hannah Mills in Saskia Clark z nedavnega svetovnega prvenstva razreda 470 v Izraelu oktobra lani.

Tina Mrak in Veronika Macarol sta s trenerjem Tomažem Čopijem že v sredini januarja opravili prvi del letošnjih priprav na prizorišču olimpijskih iger v Riu de Janeiru. Skupaj z najboljšimi moškimi in ženskimi posadkami razreda 470, konkurenco, ki se bo avgusta potegovala za olimpijske medalje, so trenirali na olimpijskih regatnih poljih. V sredini februarja so odpotovali v Argentino, kjer so dneve pred začetkom prvenstva izkoristili za treninge.

»Na prizorišču smo že dober teden. Ves teden treningov so prevladovali šibki vetrovi med 5 – 12 vozlov, podobna napoved bo tudi v prihodnjih dneh, mogoče lahko prvi dan prvenstva pričakujemo nekoliko več vetra. Voda je rjave barve, saj jadramo praktično na izlivu reke, prisotni so tudi močni tokovi. Pogoje pa še dodatno otežujejo alge, oziroma neke vrste rastlinje, ki plava po gladini in tudi globlje pod vodo ter se nam zatika na kobilico in krmilo,« je o razmerah na prizorišču povedala Tina Mrak in spregovorila tudi o zastavljenih ciljih: »Na prvenstvu bodo vse najboljše ženske posadke, vse, ki že imajo olimpijske norme ter tudi tiste, ki jih še lovijo. Dali bova vse od sebe za doseči najvišja mesta, kar pa ne bo lahko.« Veronika Macarol pa pred jutrišnjim začetkom prvenstva dodaja: »Pogoji na polju svetovnega prvenstva bodo precej zahtevni, predvsem zaradi velikih obratov vetra, alg in močnega toka. Zaradi vsega tega je težko pridobiti dober občutek na barki. Zelo težko si bo izboriti najboljša mesta, potrebno bo biti iznajdljiv in miren na jadrnici, ne glede na vse naštete razmere.«

Včeraj se je svetovno prvenstvo olimpijskega razreda 470 začelo z otvoritveno slovesnostjo, danes so pred jadralkami in jadralci še zadnje priprave, jutri pa se na regatnem polju začenja zares. Prvi plov je predviden ob 12. uri po lokalnem času, (ob 16. uri po našem času). Do petka se bodo jadralke pomerile v 10 plovih, v soboto pa najboljših deset posadk čaka še regata za medalje.

Vir: JZS.si, foto: Tomaž Čopi

Ponedeljek 22 Feb 2016

Da bo vaše poletje minilo v sproščenem uživanju in varni plovbi, je dobro čim prej opraviti kakovostno pripravo vašega plovila za novo sezono.

Pravočasna priprava plovila v predsezonskem času pomeni varno in mirno plovbo v času počitnic. Redno vzdrževanje motorja in pogona zagotavlja pravilno delovanje, podaljšuje življenjsko dobo, omogoča lažje manevriranje, zmanjšuje upor in na koncu zmanjšuje porabo goriva. Redni pregled in zamenjava okvarjenih ventilov zmanjša tveganje, da bo v plovilo vdirala voda ali da se zgodi celo najhujše, da se bo potopilo. Vse te priprave zmanjšajo možnost nastanka okvare prav takrat, ko boste želeli odpluti na zaslužen dopust.

V Marini Punat in njihovem Yacht servisu ponujajo ugodne pakete storitev. Če se odločite za enega izmed njih, ni potrebno plačati stroška namestitve na kopnem v času izvajanja storitev. Storitve so na voljo vsem lastnikom plovil, ne le tistim, ki imajo privezano plovilo v marini. Za ponudbo se lahko obrnete na Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled. ali pa jih pokličete na telefon: +385 51 654 120.

Naročite material in opremo preko spleta in čakala vas bo ob prihodu.

Navtična trgovina v marini Marina Commerce ima prenovljeno spletno stran, ki omogoča da potrebno opremo, rezervne dele in ostale artikle naročite preko spleta. Artikle lahko prevzamete v trgovini ob prihodu, kjer vas bodo čakali. Plačate jih lahko ob prevzemu ali s plačilno kartico na spletu ob naročilu. Naslov spletne trgovine je: www.marina-commerce.hr

Imate na plovilu premalo prostora za shranjevanje opreme?

Če potrebujete prostor za shranjevanje različnih stvari, ki jih ne morete ali ne želite hraniti na plovilu, imajo prav za vas v Marini Punat pravo rešitev. V veliki hali poleg suhe marine „Brodica" se nahaja zaprt prostor v velikosti 800 m2 z urejenimi prostori za shranjevanje – shrambami, velikosti približno 5m2. Dostop z vozilom je omogočen do samega vhoda. Detajlne informacije o pogojih najema dobite na recepciji marine in na telefonski številki +385 51 654 111.

Ponedeljek 22 Feb 2016

V četrtek, 3.3.2016 odpira svoja vrata največji avstrijski navtični salon Boot Tulln.

Tullnski salon je največji avstrijski sejem plovil in vodnih športov. Ponaša se s 45 letno tradicijo in v štirih dneh privabi preko 45.000 obiskovalcev. Sejem je razdeljen na šest delov. Jadranje, motorna plovila, potapljanje, veslanje, navtični turizem in oprema za navtične športe.

Na sejmu bodo predstavili številne novosti na področju navtike in vodnih športov. Preko 350 pomembnih razstavljavcev bo prikazalo svoje inovacije, ki jih boste lahko preizkusili že v letošnji sezoni. Poleg jadrnic in motornih plovil bodo na sejmu prikazana tudi številna zelene plovila, ki uporabljajo električen pogon. Za navdušence veslanja bo na ogled ogromno kajakov, kanujev, napihljivih čolnov za različne namene, supov in še bi lahko naštevali.

Kljub temu, da je sejem v Tullnu daleč od morja, bo s svojo zanimivo ponudbo prepričal, da se ga splača obiskati.

Utrinki z lanskoletnega salona: 

Nedelja 21 Feb 2016

Yachtview 360 je edinstven sistem, ki omogoča 360 stopinjski pogled na plovilo.

Sistem Yachtview je bil predstavljen prvič leta 2013, sedaj pa je z vsemi izboljšavami postal nekaj, kar si želi marsikateri lastnik plovila. Yachtview je prvi sistem na svetu, ki omogoča pogled v realnem času na plovilo v radiju 360°. Njegova uporabnost se pokaže predvsem pri manevriranju v pristanišču, seveda je najbolj dobrodošel pri pristajanju. Namenjen je predvsem za plovila dolžine med 13 in 90 m, dobro pa se izkaže tudi na manjših, za večja pa ga je možno prilagoditi po željah kupca.

Sistem je sestavljen iz 4 kamer s širokokotno 170° lečo in digitalnega procesorja. Kamere, ki so nameščene na vseh straneh plovila zbirajo sliko in pošljejo digitalnemu procesorju. Ta podatke obdela in prikaže sliko  na zaslonu naše navigacijske naprave. Sliko lahko prenašamo tudi na eno izmed naših mobilnih naprav kot so iPhone ali Android telefoni, tablice ali namizni računalniki. Za povezavo potrebujemo le Wi-Fi. Končni rezultat obdelave slike s štirih kamer je slika našega plovila in okolice iz ptičje perspektive.

Po statistikah zavarovalnic, prihaja do 60% pomorskih nesreč med manevriranjem v pristanišču. S Yachtview 360 boste imeli pregled nad okolico svojega plovila prav takrat, ko to najbolj potrebujete.

Več na: http://www.yachtview360.eu/

Četrtek 18 Feb 2016

Včeraj ob 12.25 uri so v centru za usklajevanje iskanja in reševanja na morju v Reki prejeli klic na pomoč.

Klical je očividec, ki je bil v bližini zaliva Baldarka na vzhodni obali otoka Lošinj. V čolnu, ki je bil približno 50m oddaljen od obale, je opazil, da na njem nepremično leži človek v potapljaški obleki. Na kraj nezgode so se nemudoma odpravili delavci Luške kapitanije Mali Lošinj, kjer so našli plovilo domačina. Preko boka premca je ležalo truplo S.D., hrvaškega državljana starega 61 let. Žal mu niso mogli več pomagati. Plovilo in truplo so odpeljali v luko Mali Lošinj.

Kaj je privedlo do nezgode, bo pokazala preiskava, ki jo bo izvajal oddelek kriminalistične policije.

Četrtek 18 Feb 2016

Podjetje Moto-nautika d.o.o tudi letos razstavlja na navtičnem sejmu v Zagrebu (17. - 21. februar). Razstavni prostor se nahaja v hali 8A, kjer so razstavljeni gumenjaki kanadskega proizvajalca GRAND. V času sejma bo veljal posebni sejemski popust.

Poleg številnih dopolnitev in novosti v prodajnem programu si boste na sejmu lahko ogledali tudi:

- RiB gumenjake serije Golden Line (od 3,4-5m)
- RiB gumenjake serije Silver Line (od 2,5-5,5m)
- Zložljive gumenjake serij Elf, Corvette in Ranger (od 2,1-4,2m)
- Napihljivi kanu Arghus 4,5m

Izkoristite možnost UGODNEGA SEJEMSKEGA POPUSTA in jih obiščite na sejmu v Zagrebu ali v njihovem prodajnem salonu v Miklavžu pri Mariboru!

Sejemski popust velja na vse gumenjake blagovne znamke GRAND in izvenkrmne motorje YAMAHA. Vendar pozor - SEJEMSKA cena velja samo do konca meseca febraurja.

Fotogalerija: 

Več na: www.moto-nautika.com

Sreda 17 Feb 2016

Mednarodne pomorske signalne zastave so del mednarodne signale kode. Posamezna zastava predstavlja posamezno črko latinske abecede, številko ali pa ima točno določen pomen. Namenjene so komunikaciji plovil na daljavo.

Zastave lahko uporabimo kot signal na več načinov:

1. Vsaka zastava predstavlja posamezno črko abecede ali številko
2. Vsaka zastava ima specifičen pomen, ki je vnaprej določen
3. Posamezna zastava ali več njih skupaj tvorijo kodo, ki jo lahko razberemo iz kodnih knjig

 Pomen posameznih zastav - črke

Črka Fonetsko Zastava Pomen Pomen z dodanimi številkami
A Alfa Pod menoj je potapljač; bodi pozoren in pluj počasi. azimut ali nosilnost
B Bravo Natovarjam, iztovarjam ali prevažam nevaren tovor  
C Charli Potrditev - Da kurz (s 3 števili)
D Delta Ne približuj se mi; imam težave pri manevriranju datum (z 2,3 ali 4 števili)
E Echo Spreminjam smer proti desnemu boku  
F Foxtrot Sem onesposobljen; komuniciraj z mano  
G Golf Potrebujem pilota. Če to oznako razpbesijo ribiške ladje, ki se nahajajo v okolici ribolovnega območja, pomeni: »Polagam mreže« zemljepisna dolžina (s 4 ali 5 števili - zadnji dve označujeta minute, ostale stopinje)
H Hotel Na krovu imam pilota  
I India Spreminjam smer proti levemu boku  
J Juliet Imam požar: izogibaj se me, ali: izgubljam nevarni tovor.  
K Kilo Želim komunicirati s tabo s tabo želim komunicirati s pomočjo: 1) morsejeve abecede z ročnimi zastavicami ali z rokami; 2) glasnim govorom (megafon); 3) svetlobni morsejevi signali; 4) zvočni signali. (z 1 številom)
L Lima V pristanišču: Ladja je v karanteni.
Na morju: Takoj zaustavi plovilo.
zemljepisna širina. (s 4 števkami, prvi dve števki označujeta minute in ostale stopinje
M Mike Moje plovilo je zaustavljeno in se ne premika  
N November Negativno - Ne  
O Oscar Človek v morju  
P Papa V pristanišču: Vse osebe naj se zglasijo na krovu, ker plovilo v kratkem nadaljuje pot po morju.
Na morju: lahko ga uporabljajo ribiške ladje s pomenom: »Moje mreže so se zapletle«.
 
Q Quebec Moje plovilo je »zdravo« in naprošam dovoljenje za pristanek v pristanišču (preklic karantene).  
R Romeo Nima ICS pomena razdalja v navtičnih miljah (z več števili)
S Sierra Plujem vzvratno hitrost v vozlih (z več števili)
T Tango Izogibaj se me; vlečna ribiška mreža med dvema ladjama lokalni čas (s 4 števili, prvi dve navajata ure, ostale minute)
U Uniform Drviš v nevarnost  
V Victor Potrebujem pomoč hitrost v km/h (z eno ali več števkami,)
W Whiskey Potrebujem medicinsko pomoč  
X Xray Prenehaj s svojimi namerami in čakaj na moje signale  
Y Yankee Vlečem sidro  
Z Zulu Potrebujem vlačilec (remorker). Pri ribiških ladjah, ki se nahajajo v ribolovnih vodah, pomeni: »Mečem mreže«. čas - UTC ( z eno ali več števkami, Prvi dve predstavljata ure, ostalo minute.) (UTC ~ izvirno: Coordinated Universal Time = »Zulu Time«.)

 

Številke

Številka 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Zastava
Zastavica

 

Druge zastave

Hitra zastava Prva nadomestna zastava Druga nadomestna zastava Tretja nadomestna zastava Četrta nadomestna zastava

 

Primeri signalov z več zastavami

Zastave Koda Pomen
  AC Zapuščam plovilo
  AD Zapuščam plovilo, ki je utrpelo nuklearni napad in je radioaktivno
  AN Potrebujem zdravnika
  EL Ponovi pozicijo plovila
  GM Ne morem rešiti plovila
  GN Odstrani ljudi
  IT Gorim-požar
  VG Nebo je prekrito z oblaki 8številka pomeni delež)
  NC  Klic v sili - DISTRESS
 
Zastave Koda Pomen
  AN 1 Potrebujem zdravnika. Imam opekline.
  AN 2 Potrebujem zdravnika. Radiološke poškodbe
  EL 1 Ponovi pozicijo plovila v sili
  GN 1 Želim izkrcati del posadke. Ključni člani ostajajo.
  GN 2 Izkrcal bom del posadke.
  GN 3 Lahko prevzameš del posadke?
   MAA Potrebujem nujen medicinski nasvet.
MAB Zahtevam da se srečamo na navedeni poziciji.
MAC Prosim za medicinsko pomoč.

 

Druge uporabne zastave

Zastava »potapljač« (Diver down) pomeni, da je potapljač pod vodno gladino. Namenjena je obveščanju plovil, ki plujejo v bližini, da se v bližini zastave nahaja potapljač. Zastava je običajno pritrjena na plovec ali bojo, ki pluje na vodni gladini in je z vrvico privezana na potapljača, ki se potaplja v bližini zastave. Zastavo obplujemo na primerni razdalji in z majhno hitrostjo. Zastava je uradna oznaka le v Kanadi, Italiji in nekaterih državah ZDA. V ostalem delu sveta so jo povzeli, ker ščiti potapljača, ki ni fizično povezan s plovilom. Oznaka za ladjo, ki je povezana s potapljačem je sicer zastava A-Alfa.
Rumena zastava Q ima poleg standardnega pomena »Moje plovilo je »zdravo« in naprošam dovoljenje za pristanek v pristanišču« lahko tudi poseben pomen, ko vplujemo v tuje teritorialne vode. Namestimo jo na mesto vljudnostne zastave države v katero smo vpluli, kar pomeni, da nameravamo vpluti v luko z mednarodnim mejnim prehodom in izvesti potrebne carinske procedure. Ko jih opravimo zastavo Q zamenjamo z vljudnostno zastavo - zastavo države v kateri plujemo. Carinske postopke moramo zaključiti v roku 24 ur po vstopu v teritorialne vode druge države.

 

Sreda 17 Feb 2016