Zadnje iz eTrgovine

29.99€

NAVTIČNI PRIROČNIK je praktični vodnik domačega avtorja, ki v besedi in sliki razumljivo pojasni osnovne pojme iz oceanografije, meteorologije, navigacije, pomorskih veščin ter varnosti na morju.

Podrobne razlage spremljajo čudovite barvne fotografije, skice, tabele in drugo slikovno gradivo. Knjiga zaobjema temeljna in poglobljena znanja, ki naj bi jih imel vsak izkušen pomorščak in vsakdo, ki se ljubiteljsko podaja na morje.

VSEBINA

OCEANOGRAFIJA  - valovi, plimovanje, morski tokovi

METEOROLOGIJA - osnovni meteorološki pojmi, oblaki, lokalni veter, svetlobni pojav v atmosferi

NAVIGACIJA - pomorska karta, sistem pomorskih oznak, magnetni kompas, kurz in hitrost, terestična navigacija, navigacija ponoči, pravila o izogibanju trčenju na morju

POMORSKE VEŠČINE - vozli, pristajanje, sidranje, vleka na morju

VARNOST NA MORJU - podhladitev, rešilni jopič in pripenjanje, reševanje človeka v morju, pnevmatski rešilni splav, klic v sili

DODATEK - kartografski ključ, pomorske luči, luči plovil in znamenja, zvočni signali, oddajanje klica v sili s pomočjo VHF GMDSS - radijske postaje, zastave mednarodnega kodeksa in fonetična abeceda, Beaufortova lestvica


O avtorju

Igor Orlov je prve nevihte in zarje doživel že v otroštvu, na plovbah z dedkom z otoka Zlarina. Jadral je na jadrnicah vseh tipov in velikosti, tudi v zelo zahtevnih zimskih razmerah v Biskajskem zalivu, Rokavskem prelivu in Baltiku. Med drugim se je kot taktik in drugi skiper leta 2001 udeležil regate Fastnet ter prejadral več tisoč milj kot skiper 26-metrske jadrnice La poste. Diplomiral je iz meteorologije na Fakulteti za fiziko v Beogradu. Naziv Yachtmaster je pridobil v Veliki Britaniji, kjer je na Jadralski akademiji z odliko zaključil znameniti študij Professional Crew and Skipper Training. Je avtor številnih strokovnih člankov, testira jadrnice ter motorna plovila za slovensko navtično revijo. Leta 2009 je ustanovil jadralno šolo North Adriatic Sailing Academy.

Iz predgovora

V knjig so združena zelo različna znanja in veščine, ki jih mora obvladati sleherni pomorščak. V njej boste našli dragocene razlage in odgovore na številna pomembna vprašanja o morju, vremenu, navigaciji, plovbi in varnosti. Nazorne fotografije in risbe vam bodo popestrile branje in olajšale razumevanje tega preglednega priročnika, zato boste tudi med plovbo hitro našli ustrezno informacijo ali navodilo.  Prepričan sem, da bo bogata in poučna vsebina te knjige številnim navtikom odstrla nova obzorja ter jim omogočila varnejše doživetje morja in plovbe.

Dušan Puh

O knjigi: 

  • avtor: Igor Orlov
  • dimenzija: 270 x 200 mm,
  • obseg: 192 strani
  • vezava: integralna vezava
Igor Orlov - Navtični priročnik

Zadnji video

LJUBLJANA - Koliko slovenskih športnikov bo med 27. julijem in 12. avgustom zakorakalo v olimpijsko areno v Londonu, bo znano 3. julija.

Takrat bo izvršni odbor Olimpijskega komiteja razpravljal o predlogu odbora za vrhunski šport in potrdil končni seznam potnikov. Že lep čas pa pri krovni olimpijski organizaciji razpolagajo s seznamom kandidatov, ki se sproti osvežuje. Trenutno obsega kar 81 športnikov oziroma kvot v 18 panogah.

Med njimi za sedaj ni jadralcev, a ti naj bi se izbrani vrsti pridružili že 24. 1., ko bo vnovič zasedal odbor za vrhunski šport. Na predlogu za dopolnitev seznama so:

1. Vasilij Žbogar in

2. Gašper Vinčec v razredu finn,

3. Karlo Hmeljak v razredu laser,

Naveza Černe-Mark in ekipa v dvobojevanju pa še nista izpolnili norme za uvrstitev na Olimpijske igre v Londonu

Četrtek 12 Jan 2012

Jadralna zveza Slovenije je 5. januarja na svoji letni skupščini jadralcem podelila priznanja za dosežke v preteklem letu. Vasilij Žbogar je postal najboljši slovenski jadralec v letu 2011. Naslov si je prislužil s šetim mestom na Evropskem prvenstvu v Helsinkih in 13. mestom na Svetovem prvenstvu v Perthu, kjer je Sloveniji prijadral tudi mednarodno olimpijsko normo v razredu finn.

Jadralna zveza Slovenije je v utemeljitvi zapisala: »Kot vsestranski športnik je z odličnimi predstavami v olimpijskem monotipu ter na katamaranih AC 45 bistveno prispeval k ugledu Slovenije v svetovnem merilu, predvsem pa dokazal, da se trdo delo vedno obrestuje.«

Trdo delo se nadaljuje tudi v letu 2012. Vasilij je že odpotoval v Valencijo, kjer bo imel center za treninge. »Čaka me kar zanimiv, čeprav tudi naporen začetek olimpijskega leta.« je Vasilij predstavil načrte za začetek leta in dodal »Odprtih imam veliko poti, vendar je v prvem planu nastop na Olimpijskih igrah v Londonu, ki bodo avgusta.«

Sreda 11 Jan 2012

Napier, Nova Zelandija

V Novi Zelandiji poteka svetovano prvenstvo za optimiste. Danes naj bi se odvijal že zadnji regatni dan, vendar zaradi slabih vremenskih razmer ne bo izpeljan. Včerajšnje slabo vreme je krivo le za šibak veter, ki pa ne omogoča varne plovbe v močnih tokovih Nove Zelandije.

Končnih rezultatov zaradi odpovedi zadnjega regatnega dneva še ni, ker so nekatere ekipe vložile proteste. Po trenutno izvedenih 11 plovih vodi Singapurka Kimberly Lin, drugo mesto zaseda Bart Lambriex iz Nizozemske, na tretjem pa je Ryan Lo prav tako iz Singapura.

Uvrstitve naših so naslednje:

31. Peter Lin Janežič,

95. Toni Vrščaj,

119. Jana Germani,

147. Lara Poljšak in

178. Anže Podlogar.

 

Ponedeljek 09 Jan 2012

Tovorna ladja, ki je pred nekaj meseci nasedla na obali Nove Zelandije je zaradi nevihtnega morja razpadla na 2 dela.
Že ko je nasedla je povzročila ogromno škodo na obalah, sedaj, ko pa se je dobesedno razpolovila, pa je v morje začela odtekati nafta. Okoljevarstveniki že opozarjajo na novo ekološko katastrofo. Veliko nafte so iz ladje že izčrpali, vendar slabe vremenske razmere, ne dopuščajo nadaljnjega prečrpavanja. Nafta, ki je do sedaj iztekla iz ladje je že dosegla obalo Nove Zelandije in pobila več tisoč ptic. Glede na dosedanje posledice nesreče, je to največja ekološka katastrofa, ki se je kdaj zgodila na obalah Nove Zelandije.

Nedelja 08 Jan 2012

Reševalne ekipe RNLI iz Dungenessa in Dovera iz Velike Bitanije rešujejo posadko jadrnice 'Liquid Vortex' v 10 boforih. Reševanje je trajalo 7 ur. Celotna posadka jadrnice 'Liquid Vortex' je bila rešena brez večjih poškodb.

O reševalcih RNLI (Royal National Lifeboat Institution)

RNLI so angleške reševalne ekipe, ki jih sestavljajo prostovoljci. Trenutno je v organizaciji registrirano preko 45.000 reševalcev. Vsi reševalci so opravili vsa potrebna šolanja za reševanje tako na obalah Velike Britanije, v morju in v zraku. Ekipe so opremljene s najsodobnejšimi plovili in reševalno opremo. Organizacija je bila ustanovljena leta 1824. V reševalnih akcijah so do sedaj rešili preko 139.000 življenj.

 

Sobota 07 Jan 2012

Štirinajst jadralcev maxi trimarana Maxi Banque Populaire V je postavilo nov svetovni rekord v neprekinjeni plovbi okoli sveta. V zgodovino jadranja se bodo vpisali s časom 45 dni, 13 ur, 42 minut in 13 sekund.

Dosedanji rekord je leta 2010 postavila ekipa Groupame 3. Pot okoli sveta so opravili v 48 dneh 7 urah 44 minutah 52 sekundah. Ekipa maxi trimarana Banque Populaire V je dosedanji rekord izboljšala kar za 2 dni 18 ur in eno minuto.

Trofeja Jules Verne je nagrada za najhitrejšo krožno plovbo okoli sveta. Za osvojitev trofeje je pomemben le čas plovbe. Ni pomembno za kakšno vrsto plovila gre. Lahko je monotrupna jadrnica, katamaran ali trimaran. Prav tako ni omejitev glede števila članov posadke.

Prvič so nagrado podelili leta 1993, ko je Bruno Peyron, kot prvi človek v zgodovini s katamaranom Explorer obplul svet v manj kot 80 dneh. Njegov rekord je znašal 79 dni 6 ur 7 minut in 56 sekund.

Zgodovina Trofeje Julesa Vernea:

Leto

Skipper

Plovilo

Tip

Čas

Trenutni rekorder

2012

Loïck Peyron

Banque Populaire V

Trimaran

45 dni 13 ur 42 minut 53 ssekund

Pretekli rekorderji

2010

Franck Cammas

Groupama 3

Trimaran

48 dni 7 ur 44 minut 52 sekund

2005

Bruno Peyron

Orange II

Katamaran

50 dni 16 ur 20 minut 4 sekund

2004

Olivier de Kersauson

Geronimo

Trimaran

63 dni 13 ur 59 minut 46 sekund

2002

Bruno Peyron

Orange

Katamaran

64 dni 8 ur 37 minut 24 sekund

1997

Olivier de Kersauson

Sport Elec

Trimaran

71 dni 14 ur 22 minut 8 sekund

1994

Robin Knox-Johnston
Peter Blake

ENZA New Zealand

Katamaran

74 dni 22 ur 17 minut 22 sekund

1993

Bruno Peyron

Explorer

Katamaran

79 dni 6 ur 15 minut 56 sekund

Sobota 07 Jan 2012

V letu 2011 je hrvaški Nacionalni center za reševanje in iskanje na morju posredoval kar v 341 akcijah, v katerih so rešili 876 oseb ter 226 plovil. Kljub hitremu posredovanju je v pomorskih nesrečah v lanskem letu umrlo 20 oseb.

V letu 2011 je bilo v vseh posredovanjih rešenih 68 oseb manj kot v letu prej. Štiri osebe manj so umrle, še vedno pa so pogrešane 3 osebe, kar je enako kot leto poprej.

V lanskem letu se je zgodilo 15 trkov plovil, kar je kar 6 več kot predlani. V teh nesrečah je bilo poškodovano 52 oseb. 

Največ akcij reševanja je bilo potrebnih zaradi okvar motorja, okvar krmila in pa pomanjkanja goriva na plovilu. Potonilo je 15 plovil, na 9-ih pa je izbruhnil požar. Pomoč je potrebovalo 18 potapljačev in 15 deskarjev.

Glede na statistike, se večina pomorskih nesreč zgodi zaradi pomanjkljivega teoretičnega in praktičnega znanja pomorcev, slabe opremljenosti plovil in neprimernega vedenja posadke. Šele drugi razlog za pomorske nesreče je slabo vreme.

Da bi se število nesreč na morju zmanjšalo, svetujemo, da pozorno poslušate vremenske napovedi ter prilagodite plovbo svojemu znanju in spodobnostim. Seveda največ previdnosti svetujemo pri plovbi v slabih vremenskih razmerah. Če ni nujno, da v slabem vremenu izplujete, vaše znanje in izkušnje pa niso kos vremenski situaciji, predlagamo, da počakate nekaj ur ali dan, da boste svojo pot končali brez zapletov in slabih izkušenj. Prav tako vsem navtikom priporočamo, da obnovite svoje znanje pomorskih veščin, pomorskih pravil in predpisov o varni plovbi. Pred izplutjem preverite, če oprema na plovilu deluje in če je v rezervoarjih dovolj velika količina goriva.

Sreda 04 Jan 2012

Na Global Ocean Race so se tekmovalci raztegnili na 1200 milj zahodno od Nove Zelandije, kjer je, normalno, ogromna razlika v vremenskih pogojih. V sredo sta bila Cessna Citation in BSL 110 milj narazen in vstopila v območje šibkih vetrov pri zahodni obali južnega otoka in zadnjih 253 miljah pred koncem druge etape.

Campagne de France na tretjem mestu je 306 milj za BSL, saj se je ujel v vetrovni vakuum, zelo blizu ciljne črte v Wellingtonu. Še zahodneje, tako rekoč ob Tasmaniji, sta Financial Crisis na četrtem mestu in Phesheya-Racing na petem, ki pa sta zajeli močne zahodne vetrove in dobro napredujeta, kljub vsem težavam v italijansko-španski ekipi na Financial Crisis.

Marco Nannini in Hugo Ramon na Financial Crisis sta dosegla stabilno hitrost 10-12 vozlov. S prehodom hladne fronte je moč vetra precej pojenjala, a so svojo zmagovalno tehniko dobro izkoristili: »Počakati je potrebno na primeren val, ga dobro zajahati in preskočiti nekaj naslednjih, potem pa vajo ponovimo«, je pojasnil Nannini. Vse je šlo kot po maslu, dokler jih ni presenetil močan val, ki je poškodoval tudi čoln, saj je sila 45 vozlov zavrtela glavno jadro, ki je butnilo ob manjšega. Nesrečo so le nemo opazovali in upali, da bo škoda čim manjša.

Sreda 04 Jan 2012

Močno podhlajen ribič je preživel padec v morje.

Hrvaški ribič Darko Mršič in Malinske na otoku Krku je pred novim letom ribaril približno miljo in pol od rta Glavotok na otoku Krku. Ko je ribaril z vršo, se mu je roka zapletla v vrv. Vrša ga je potegnila v vodo, nazaj na čoln pa mu ni uspelo priti, ker je čoln nekontrolirano plul naprej v krogu okoli ribiča. Temperatura morja je bila le 12 C. K sreči so nesrečo že po 15 minutah opazili na Katamaranu Silba, ki povezuje Reko z otokoma Rabom in Silbo. Po hitri reakciji kapitana so močno podhlajenega ribiča potegnili na krov.

Ribiča je dežurno plovilo Luške kapitanije odpeljalo v Malinsko, ribiška ladja Banica, ki se je prav tako vključila v akcijo reševanja, pa je ribičevo plovilo zaustavila ter ga privezala na svoj bok in odvlekla v luko Malinska.

Sreda 04 Jan 2012