Zadnje iz eTrgovine

30.00€

Knjiga »Z jadrnico čez Arktiko« je četrta knjiga Mirana Tepeša, ki je doslej že trikrat objadral svet. Knjiga je jadralski potopis z zelo drugačne in zahtevne morske poti po ledenih morjih, med odročnimi otoki. V knjigi so na 256 straneh opisane dogodivščine s poti čez Arktiko in popestrene s 383 barvnimi fotografijami in zemljevidi. V prvem delu je opisana pot z jadrnico od Istre na Jadranskem morju preko Atlantskega oceana do Kanade in Grenlandije. V osrednjem delu so opisane dogodivščine z jadranja čez Arktiko po Severozahodnem prehodu od Grenlandije med kanadskimi arktičnimi otoki in okoli Aljaske do Tihega oceana. V zadnjem delu pa so opisane dogodivščine med jadranjem čez Beringovo morje, čez Aljaški zaliv in po Britanski Kolumbiji.

»Arktika je morska pokrajina s številnimi otoki. Led na morju se je nad Severno Ameriko v zadnjih desetletjih večino poletij za nekaj tednov dovolj umaknil ali razredčil, da je bilo z izjemo treh let Arktiko mogoče prejadrati, a ne na lahek način, zato je jadranje čez Arktiko zame postalo izziv.« – Miran Tepeš

Arktika je območje na severu zemeljske oble, ki obdaja severni zemljepisni tečaj in leži nad severnim tečajnikom. Večino leta, marsikje pa vseskozi, je to območje prekrito z ledom in snegom.

Statistiko o plovbi čez Arktiko vodi “Scott Polar Research Institute, University of Cambridge”, Velika Britanija. Do leta 2024 je Severozahodni prehod med Atlantikom in Pacifikom, v eno ali drugo smer, preplulo 393 plovil vseh vrst, od ledolomilcev in različnih velikih motornih ladij do jadrnic. Skokica 3 je prvo slovensko plovilo, ki je prejadralo ali preplulo Severozahodni prehod.

Miran Tepeš - Z jadrnico čez Arktiko

Zadnji video

Prejšnji mesec so splovili jahto, katere delavno ime je Oceanco Y718. Projekt, ki nosi ime Bravo je 105 m dolga razkošna superjahta.

Jahta bo nared za kupca v letu 2018. To bo drugi projekt iz te ladjedelnice, ki se ga bo razveselil lastnik v naslednjem letu. Zunanjost jahte je oblikoval  Nuvolari-Lenard, medtem ko je za notranjost poskrbel Reymond Langton Design. Trup jahte je izdelan iz železa in aluminija. Namenjena bo udobni namestitvi 14 gostov za katere bo skrbela 30 članska posadka. Za pogon bosta skrbela dva MTU-jeva dieselska motorja. Jahta je večja sestra jahte Alfa Nero, ki so jo v ladjedelnici izdelali pred sedem leti. Je 30m daljša a še vedno elegantna. Na njej bo 50% več prostora, kot ga je na predhodnici.

Sreda 01 Mar 2017

Marina OneOcean Port Vell v Barceloni je prodala privez za 160m dolgo jahto.

V barcelonsko marino prihaja 160m dolga lepotice. Marina je objavila, da so uspeli prodati privez za superjahto. Lastnik plovila je z marino sklenil pogodbo za dolgoročni najem vse do leta 2036. V marino bo priplula 156 m dolga superjahta z imenom Dilbar.

Marina OneOcean Port Vell je leta 2014 doživela popolno prenovo. 100 mio EUR je investiralo Angleško podjetje Salamaca Group. Od prenove so že zabeležili 85% porast obiskov jaht, ki v dolžino merijo preko 80m in 750% porast jaht ki v dolžino merijo preko 100m. Marina je s prenovo postala privlačna destinacija za superjahte in se pridružila vse večji konkurenci v tem navtičnem segmentu. V Jadranu je leta 2009 v ta segment vstopila marina Porto Montenegro v Tivatu. Finančni vložek v gradnjo marine je prispevala družina Rothschild in podjetje LVMH. Leta 2016 je marino v Črni gori kupil Dubaj. Borba za delež v segmentu superjaht postaja vse bolj neizprosen. S prenovo marine je na trg vstopila marina OneOcean Port Vell in se pridružila marinam tipa Porto Montenegro, Antibes Quai des Milliardaires in marina hercules v Monaku.

Koliko znaša cena za najem priveza za 156 m jahto Dilbar ni bilo javno objavljeno. Zadnja cena, ki je pricurljala v javnost, je bila za najem 80 metrskega priveza. Cena za enako obdobje za 80 m jahto znaša 6 mio EUR. Kolikšna je cena za dvakrat daljšo lepotico, pa si lahko samo predstavljamo.

Sreda 01 Mar 2017

Glede na rotacijo propelerja ločimo desnosučne in levosučne propelerje. Razlika med njima je v tem, da desnosučni propeler potiska tekočino nazaj, ko je rotacija propelerja v desno – v smeri urinega kazalca, medtem ko levosučni propeler pot...
Torek 28 Feb 2017

Ste se kdaj vprašali, zakaj je krmilo vedno na krmi plovila in ne na premcu? Ali pa zakaj je krmilo vedno za propelerjem?

Odgovori so enostavni. Razlog je hidrodinamična učinkovitost. Če želimo razumeti zakaj, si poglejmo kako deluje krmilo in kakšna je njegova vloga pri obračanju plovila.

Če na tem mestu napišemo, da krmilo ne obrača plovila, se marsikdo ne bi strinjal. In če ga ne obrača krmilo, kdo ga potem obrača?

Predpostavimo, da bomo s plovilom zavili v desno. Za ta manever moramo krmilo obrniti desno. Takoj, ko krmar obrne krmilo za določen kot v desno, začne delovati sila krmila v levo. Sila krmila je pravokotna na vzdolžnico plovila oziroma smer plovbe. Zaradi te sile, pride do bočnega zanosa plovila, ki pa je v resnici majhen in povzroči le neznatno obračanje plovila. Poleg bočnega zanosa pa ima sila krmila še en vpliv na plovilo. Povzroča navor (vrtilni moment) v centru gravitacije plovila (slika 2). Ker je krmilo običajno majhno v primerjavi z velikostjo in težo plovila (sploh pri velikih ladjah), je navor majhen in tudi ta ne zadošča, da učinkovito spremenimo smer plovbe. In kaj je potem tisto, kar zagotavlja spremembo smeri plovbe. Kako bo plovilo spreminjalo smer plovbe je odvisno od oblikovanja plovila. Navtični arhitekt mora pri oblikovanju plovila poskrbeti, da krmilo povzroči dovolj velik navor, da bo plovilo zaneslo iz smeri plovbe (slika 3). In to, kar se zgodi sedaj, je razlog, da se plovilo obrne. Zaradi rahlega bočnega zanosa plovila in hitrosti v smeri zanosa, se spremeni hidrodinamika plovila. Na levi bok plovila deluje sila. Navor, ki ga povzroča premec (prednji del plovila do centra gravitacije) mora biti večji kot navor, ki ga povzroča krma (zadnji del plovila do centra gravitacije). Razlika teh dveh navorov pa je tista, ki učinkovito spremeni smer plovbe plovila (slika 4).

In kaj se zgodi, ko želimo prenehati spreminjati smer plovbe? Ko krilo poravnamo, sile krmila ni več in izgine tudi navor. Ko ni več navora krmila se zmanjša hidrodinamični navor (razlika med navorom premca in krme je enaka 0) in plovilo se preneha obračati.

Sedaj, ko nam je jasno kaj obrne plovilo, pa si poglejmo še razlog zakaj je krmilo vedno nameščeno za propelerjem plovila.

Propeler poveča hitrost vodnega toka, ki zadene v krilo. Vzgon, ki ga povzroči voda na krmilu se linearno povečuje s hitrostjo vodnega toka. Če je hitrost vodnega toka večja je posledično večja sila krmila. Če bi ga namestili pred propeler, bi ravno tako deloval, vendar bi imel slabši učinek.

Ponedeljek 27 Feb 2017

Bodoči biševski mestni odbor za svoje delovanje potebuje skupen prostor, kjer bi se lahko sestajali. Nekoč je tak prostor nudila biševska osnovna šola. Nekega dne se Lada in Lucijo podata v raziskovanje in v šoli odkrijeta številne starinske šolske potrebščine, klopi, kateder in celo nekdanjo učiteljevo posteljo. V stari šolski omari odkrijeta tudi pravi pravcati 'zaklad' ...

Šolo so leta 1939 zgradili takratni biševski prebivalci, v prvem letu vojne je bilo v njej kar 48 šoloobveznih otrok. Pred tem je pouk na otoku potekal v dveh zasebnih hišah v biševskih zaselkih. Danes je šolska streha zaradi zanemarjenosti propadla, zato se je v šoli vdrl tudi strop. Lada in Lucijo v šolski omari najdeta zaboj, v katerem so shranjene ustanovne listine nekdanje biševske kmetijske zadruge. V listinah odkrijeta, da je bil eden njenih vidnih članov Lucijev ded. Iz besedil je moč razbrati, da so bili Biševljani med seboj nekoč zelo povezani. Zadruga je otoku služila za proivodnjo in prodajo biševskega plavca, naravnega insekticida – rastline dalmatinski bolhač, in graha. Hkrati pa so se v zadrugi nekdanji Biševljani zbirali in odločali o pomembnih stvareh za otok. Ustanovne listine in preostale zadružne predmete bosta Lada in Lucijo zaščitila kot dragoceno najdbo, da bi otočanom pokazala, kako je na otoku nekoč delovala složna otoška skupnost.

Ogledate si jo lahko na tej povezavi: https://iotok.eu/sl/epizoda/7


Oglejte si tudi pretekle epizode:

6. epizoda - Zvonko in Petra

5. epizoda: Sveti Silvester

4. epizoda: Barba Jere

3. epizoda. Mičo Finta

2. epizoda: Medena hobotnica

1. epizoda: iOtok


Ponedeljek 27 Feb 2017

Bi se odpravili na pet let trajajoče jadranje okoli sveta?

Enrico Tettamanti, po duši in poklicu raziskovalec in pustolovec, pluje od svojih malih nog. V zadnjih 20 letih je preplul že preko 150.000 nmi po svetovnih morjih. Leta 2002 je pričel s projektom Kamana. Hotel je pokazati, da se lahko s plovilom odpraviš v najbolj odročne kraje sveta, tja kamor gre le peščica. Jadrnico Finot-Cigale 16, s katero je plul na Antarktiko, Greeenlandijo in Aljasko je zamenjal za Solaris 72. Leta 2011 se je s soprogo Gulio Azzalli, osem mesecev starim sinom in kolegom Tommyem odpravil na plovbo okoli sveta. Pet let trajajoča plovba je bila izjemna izkušnja in nastalo je ogromno fotografskega in video materiala. V 5 minutah si lahko pogledate, kaj vse so videli in doživeli na njihovi plovbi.

Ponedeljek 27 Feb 2017

Na mednarodnem salonu plovil v Miamiu je japonsko podjetje Honda Marine premierno predstavila nov koncept izvenkrmnih motorjev.

Oblikovalci v podjetju so dobili prazen list papirja in nalogo, da oblikujejo novo obliko, ki jo bodo lahko uporabili pri različnih velikostih izvenrkmnih motorjev. Oblikovalci so skrbno proučili njihove dosedanje izdelke, nekaj dodatne domišljije pa so črpali iz Hondinega super avtomobila Acura NSX.

Rezultat njihovega dela je eleganten izvenkrmni motor, ki se lahko pohvali z izjemno aerodinamiko. Motorji so višji, kot so bili dosedanji, vhod zraka v motor pa je oblikovan podobno kot pri avtu Acura NSX. Novost, ki je do sedaj v navtiki še nismo videli, je aerodinamično oblikovano krilo, ki motorju daje eleganten videz in optično zmanjšuje velikost motorja. Prav motorja, ki so ju premierno predstavili v Miamiu sta BF40 in BF50.

Ponedeljek 27 Feb 2017

Obsežnejše knjižno delo predstavlja trideset izbranih destinacij na vzhodni jadranski obali med Križem pri Trstu, preko Trsta in Pirana, mimo Rovinja in Opatije, preko najlepših jadranskih otokov, vse do Dubrovnika in Črne gore, kot jih z očmi morjeplovca vidi in razume avtor. Največje bogastvo smo ljudje,takrat tudi obrazi z Jadrana oživijo v prilikah, zgodbah in legendah.

Tedaj začenjamo razumeti, da je morje bilo vselej povezovalni medij, isto morje, ki je ostalo, morje brez meja, naše in hkrati nikogaršnje. Menjale so se civilizacije in oblastniki, ki  so za seboj pusti globoke sledi zapisane in fotografsko dokumentirane v tej knjigi, kot del bogate pomorske kulturne dediščine akvatorija, kateremu pripadamo tudi Slovenci. V knjigi še enkrat več najdemo razlog, zakaj se vračati na Jadran skozi vse leto. Knjiga Z morjem na Ti na najboljši mogoč način predstavlja avtorjevo ljubezen do morja, ljudi in običajev, polna zanimivih podatkov pa je odličen dokument sedanjosti za prihodnost.

Z MORJEM NA TI

Avtor: Mitja Zupančič
30 izbranih krajev od Trsta do Ulcinja
30 samostojnih poglavij
4 države (Italija, Slovenija, Hrvaška in Črna Gora)
Obseg: 432 strani
504 barvnih fotografij
Trda vezava

Naroči knjigo:  Mitja Zupančič: Z morjem na ti

 

Nedelja 26 Feb 2017

Z veseljem vas obveščamo, da bo tudi letos del velesejma v Zagrebu obarvan v slovenske barve, ki bo potekal od 22.2.-26.2.2017.

Podjetje MOTO NAUTIKA iz Miklavža pri Mariboru se bo predstavilo s pestro ponudbo gumenjakov Grand: S470, G340, G500, G650, pripravljajo pa tudi svetovno premiero modela G580! Bodite med prvimi, ki si bodo lahko od blizu in v živo ogledali enega najsodobnejših gumenjakov.

Na ogled pa bodo tudi čolni Ranieri: Shadow 22, Voyager 19S, Voyager 17 in za slovensko in hrvaško občinstvo premierna predstavitev gumenjaka Cayman 19S!


RAZSTAVLJENI MODELI:

RANIERI Shadow 22


Sundeck Line Shadow 22 je eden manjših modelov te družine, kar je izrednega pomena pri transportu in okretnosti samega plovila, poudariti pa je potrebno, da lahko kljub temu gosti kar 9 oseb in ponuja 2 ležišči.

GRAND Golden Line G650

Golden Line G650 - šestinpolmetrski čoln je plod lastnega razvoja in kombinacija izjemnega oblikovanja ter odličnih plovnih lastnosti, ki postavljata nove standarde in enkratne funkcije pred konkurenco v vseh pogledih. V Zagrebu bo razstavljena Black Edition različica!

RANIERI Voyager 19S

Če iščete okreten in lahek čoln, bo Ranieri Open Line Voyager 19S zagotovo prava izbira. Dogodivščine kar čakajo, da se podate na njih, pri tem pa vam bo Voyager 19S zagotovo pomagal!

GRAND Golden Line G580 - PREMIERNO!

GRAND-u je zopet uspel veliki met in tako na trg lansiral plovilo, ki bo zagotovo doseglo prodajne uspehe svojih predhodnikov, kot sta G500 in G650.
Sposobnost nenehneinovativnosti in prilagoditvi produkcijskega procesa je GRAND z vključevanjem najnaprednejših inženirskih in oblikovalskih procesov, ne le dvignil ampak zagotovil da bo GRAND Golden Line G580 eden izmed najboljših sodobnih izdelanih gumenjakov na trgu.

RANIERI Voyager 17

Paluba modela Ranieri Voyager 17 je zelo uporabno oblikovana, ergonomsko brezhibna in izredno ustrezno razvrščeno, ter nudi prav vse, kar na majhnem čolnu potrebujemo.

GRAND Golden Line G500

GRAND Golden Line G500 predstavlja pravi kompromis med prostornostjo in dolžino. S petimi metri dolžine nudi dovolj prostora za vso družino.
Kompakten in varen čoln, dobre plovne lastnosti, sodoben in eleganten videz ter kvalitetna izdelava so lastnosti, ki bodo zagotovo prepričale marsikaterega novodobnega kapetana, željnega hitrih premikov in preprostega rokovanja. 

RANIERI Cayman 19S

Podjetje Ranieri International je zaslovelo že s svojimi odprtimi čolni, s kabino ali brez, sedaj pa so znani tudi po celotni liniji napihljivih čolnov s trdim dnom.
To je gumenjak za vsakogar, saj ga lahko poganjate tudi z motorjem z le 40 KM. Pri izdelavi so se odločili za črno-belo kombinacijo, ki še dodatno poudari športni učinek.

GRAND Silver Line S470NL

Z odlično kombinacijo razkošja in praktičnega oblikovanja modeli SILVER LINE RIDERS ponujajo veliko zmogljivosti in vrhunsko vodljivost čolnov. Čolni zadovoljijo potrebe novincev kot izkušenih in pustolovskih navtikov!

SEJEM NAVTIKE V ZAGREBU, BO POTEKAL OD 22.2.2017 DO 26.2.2017

V kolikor bi se želeli udeležiti dogodka in jih obiskati v hali 8A, pokličite na telefonsko številko +386(0)2 629 04 00, ali pišite preko email: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled.

Zagotovo bodo poskrbeli za vstopnico! ;)

Sreda 22 Feb 2017

Ekipa Team New Zealand, ki tekmuje v Pokalu Amerike je uvedla revolucionarno novost na svojih katamaranih. Namesto moči rok bodo uporabljali moč svojih nog.

Tradicionalno smo navajeni, da se za zategovanje vrvi na jadrnicah uporabljajo vitla, ki jih poganjamo z rokami. Prejšnji teden je ekipa Team New Zealand opravljala treninge pred mestom Aucklend in prvič smo lahko videli uporabo nog za zategovanje vrvi. Ekipa je na plovilo namestila posebne mehanizme, ki spominjajo na kolo. V vsakem trupu katamarnana so nameščena po štiri mesta s pedali. Jadralci sedaj uporabljajo večjo moč nog namesto šibkejših rok. Zaradi večje moči bodo vse manevre izvajali hitreje. Ali bo noviteta prinesla odločilno premoč na tekmovanjih, bomo videli že na pričetku letošnjega Pokala Amerike, ki se bo pričel 17. junija na Bermudih.

Torek 21 Feb 2017