Zadnje iz eTrgovine

30.00€

Knjiga »Z jadrnico čez Arktiko« je četrta knjiga Mirana Tepeša, ki je doslej že trikrat objadral svet. Knjiga je jadralski potopis z zelo drugačne in zahtevne morske poti po ledenih morjih, med odročnimi otoki. V knjigi so na 256 straneh opisane dogodivščine s poti čez Arktiko in popestrene s 383 barvnimi fotografijami in zemljevidi. V prvem delu je opisana pot z jadrnico od Istre na Jadranskem morju preko Atlantskega oceana do Kanade in Grenlandije. V osrednjem delu so opisane dogodivščine z jadranja čez Arktiko po Severozahodnem prehodu od Grenlandije med kanadskimi arktičnimi otoki in okoli Aljaske do Tihega oceana. V zadnjem delu pa so opisane dogodivščine med jadranjem čez Beringovo morje, čez Aljaški zaliv in po Britanski Kolumbiji.

»Arktika je morska pokrajina s številnimi otoki. Led na morju se je nad Severno Ameriko v zadnjih desetletjih večino poletij za nekaj tednov dovolj umaknil ali razredčil, da je bilo z izjemo treh let Arktiko mogoče prejadrati, a ne na lahek način, zato je jadranje čez Arktiko zame postalo izziv.« – Miran Tepeš

Arktika je območje na severu zemeljske oble, ki obdaja severni zemljepisni tečaj in leži nad severnim tečajnikom. Večino leta, marsikje pa vseskozi, je to območje prekrito z ledom in snegom.

Statistiko o plovbi čez Arktiko vodi “Scott Polar Research Institute, University of Cambridge”, Velika Britanija. Do leta 2024 je Severozahodni prehod med Atlantikom in Pacifikom, v eno ali drugo smer, preplulo 393 plovil vseh vrst, od ledolomilcev in različnih velikih motornih ladij do jadrnic. Skokica 3 je prvo slovensko plovilo, ki je prejadralo ali preplulo Severozahodni prehod.

Miran Tepeš - Z jadrnico čez Arktiko

Zadnji video

Film z naslovom »The Finest Hour« posnet v lanskem letu, govori o reševanju posadk dveh tankerjev v bližini obal ZDA.

Leta 1952 je na severovzhodni obali ZDA, pri rtu Cod divjala močna nevihta. Dva tankerja sta se znašla v središču nevihte. Obremenitve ladijskih trupov so bile v visokih valovih prevelike in oba tankerja sta se v razmaku nekaj ur prelomila na pol. Nemočne posadke se niso morale rešiti s pomočjo reševalnih čolnov, zato so na pomoč priskočili reševalci obalne straže. Reševanje je bilo izjemno zahtevno. V okolici rta Cod so številne plitvine preko katerih so se morali prebiti reševalci sredi noči v podivjanem morju brez navigacijskih naprav. Film odlično prikazuje tudi iznajdljivost enega izmed članov posadke prelomljenega tankerja. S krmno polovico je uspel pluti proti plitvini in nasesti ter kupiti prepotreben čas za reševanje.

Ogled priporočamo.

Sreda 15 Feb 2017

Pogosto slišimo besede, da je nekdo dober jadralec, dober kapitan, dober skipper, skratka dober navtik. To lahko pomeni marsikaj ali pa zelo malo. Poglejmo si katere lastnosti so na morju najbolj potrebne in bi jih moral imeti vsak dober navtik.

 

1. Ima dobro intuicijo

Intuicija je ena izmed najpomembnejših lastnosti dobrega jadralca. Veliko nas je že bilo na plovilu in sigurno smo že imeli priliko srečati osebo, ki je vedela več kot ostali. Kje veter je in kje veter bo. Če je oseba sposobna predvideti, kaj se bo dogajalo, to razume in zna temu pravilno ukrepati, potem je to plovba na višjem nivoju. Nekaj tega se je možno naučiti in si pridobiti z izkušnjami, nečesa pa ne. Dobri navtiki imajo intuicijo prirojeno zaradi česar so boljši od ostalih.

2. Razume osnove

Sigurno se vsi strinjamo, da bi moral vsak morjeplovec, pa naj bo profesionalni jadralec ali rekreativec poznati osnove plovbe na morju,  nekaj o jadrih in motorju,  o vozlih, komunikaciji, vremenu,… in še bi lahko naštevali. Brez tega znanja naj sploh nebi izpluli. Če smo čisto iskreni, lahko priznamo, da imamo lahko veliko znanja, vendar ne vsega ali celo dovolj. Tu in tam se v našem poznavanju najdejo luknje, ki lahko kritično vplivajo na naše odločitve na morju. Dober jadralec mora te stvari poznati in se v nobeni situacije ne sme pustiti presenetiti.

3. Je iznajdljiv

Na morju je ogromno nepredvidljivih situacij. Lahko se pokvari motor, strgajo se lahko jadra in vrvi, pokvari se katera izmed številnih črpalka, poči cev, poškoduj se član posadke in še bi lahko naštevali. Ne glede na to kako dobro smo pripravljeni, vedno se nam lahko zgodi nekaj česar nismo pričakovali. Dober navtik je nedvomno tisti, ki v takih razmerah trezno razmišlja in prične nemudoma iskati primerne rešitve. Na morju smo omejeni s sredstvi. Le s tistim, kar imamo pri roki in z veliko mero iznajdljivosti je možno rešiti 1001 problem. Dober navtik je mešanica MacGayver-ja in Chuck Norrisa.

4. Ostaja miren

Dober navtik v vseh situacijah ostaja miren. Številne situacije na plovilu pogosto prisilijo posadko, da mora hitro ukrepati, zaradi česar prihaja do človeških napak. Dober navtik na posadko ne bo nikoli kričal in jih krivil za napačne poteze. Njegova naloga je, da jih pravočasno pripravi na njihove naloge in da je sam pripravljen izvesti potrebne aktivnosti, če njihove akcije niso pravilno izvedene.

5. Ni izbirčen

Plovilo je plovilo. Dober navtik glede plovila ni izbirčen. Če je v situaciji, da mora pluti s plovilom, ki ga ne pozna, bo z njim plul. Kot skrben navtik se bo s plovilom seznanil. Pogledal bo ključne elemente plovila kot so motor, jadra, oprema, sistemi, krmilo, inventar, varnostna oprema in seveda v kakšnem stanju so.

6. Je izkušen

Plovba je ena izmed tistih aktivnosti, pri katerih so izkušnje ključnega pomena in jih ni možno nadomestiti z drugimi kvalitetami. Preplute milje, stotine ali raje tisoče preplutih milj bo dalo prepotrebne izkušnje. Ne glede na to koliko je preplutih milj, vsaka dodatna milja bo dala nove izkušnje. Izkušnje pomenijo boljše in lažje razumevanje, so temelj za sproščeno plovbo in pomagajo reševati zapletene situacije.

7. Je pedagog

Nabiranje izkušenj je ključnega pomena. Dober navtik s številnimi izkušnjami mora biti pedagog in svoje znanje deliti naprej. Le tako bo vzgojil nove rodove dobrih navtikov in svoje pridobljene izkušnje delil z drugimi. Vsi se učimo. Največ se naučimo iz napak, najbolje pa je če se lahko učimo iz napak, ki so jih že naredili drugi in jih nam ni potrebno ponoviti.

Avtoriteta na plovilu je ključnega pomena za varno plovbo. Dober navtik si avtoriteto zgradi s svojim znanjem. Posadka mora imeti občutek, da ve kaj počne, da bo sprejemal pravilne odločitve in da je plovba z njim varna.

9. Je spoštljiv

Spoštuje morje, naravo, pravila plovbe, ljudi in njihovih običajev na področju kjer pluje in kamor pripluje. Je gentleman, je James Bond.

10. Zna reči NE

Plovba je zahtevna in nevarna operacija. Dejstvo je, da so plovila najbolj varna v marini, vendar niso narejena za to. Namenjena so plovbi, ki pa je lahko nevarna. Ogrožena so lahko življenja in materialne dobrine. Zato zna dober navtik reči NE v različnih situacijah. Če vreme ni primerno za izplutje in bi bila plovba preveč nevarna, zna jasno reči ne. In drugi izjemno pomemben NE, je NE alkoholu in podobnim opojnim substancam. Dober navtik, ki se zaveda odgovornosti, se bo znal kozarcu alkohola odpovedati. Alkohol zelo zmanjšuje vse do sedaj naštete kvalitete in je lahko usoden za posadko in za plovilo. Plovilo bo najprej varno privezal in zasidral, šele nato pa se bo sprostil ob kozarcu ruma ali vina.

Torek 14 Feb 2017

Nemška ladjedelnica Abeking & Rasmussen je splovila največjo jahto doslej. Imenuje se Aviva in v dolžino meri 321 čevljev.

Aviva je največja jahta, ki so jo do sedaj zgradili v tej ladjedelnici. Ni največja jahta na svetu, sodi pa med 50 največjih. Za ladjedelnico je bil to svojevrsten podvig zaradi katerega so morali izdelati poseben sistem za splovitev. Z Norveške so pripeljali ponton in posebno hidravlično platformo s 60 kolesi. Ki je novo lepotico odpeljala do morja.

Jahto je oblikoval oblikovalski studio Reymond Langton Design s pomočjo Tobya Silvertona. Je elegantna in moderna. O razkošju na jahti nima smisla izgubljati besed. Najbolj veseli jo bodo teniški intuzijasti. Na njej je namreč teniško igrišče predpisanih dimenzij.

Jahta lahko razvije najvišjo hitrost plovbe 20 vozlov. Pri potovalni hitrosti 11 vozlov pa lahko pluje le z uporabo električnih motorjev. Jahto so izdelali v vsega 33 mesecev od podpisa pogodbe. Je iz aluminija, njena teža pa znaša 4600 ton. Pri oblikovanju podvodnega dela so bili izjemno skrbni. Upor so uspeli zmanjšati za 20% glede na konvencionalne oblike podobnih motornih jaht, kar bo zagotavljalo izjemne plovbe lastnosti in varčno rabo goriva.

Kdo je kupec plovila, je zaenkrat še skrivnost.

Torek 14 Feb 2017

Jadranje na enih najbolj izpopolnjenih jadrnic na svetu je bilo do sedaj praktično nemogoče za večino jadralcev. Z letošnjim letom pa je to možno in mogoče prav vsakemu, ki si tega želi.

Jadrnica Volvo 70 z imenom Green Dragon je v letošnjem letu na voljo za najem. Vrhunsko plovilo, ki je bilo zgrajeno za regato Volvo Ocean Race 2008-09 z izjemnim pedigrejem se bo letos udeležilo 12 regat, med katerimi se bosta dve odvijali v Jadranu. Jadrnica bo nastopila na znameniti Barcolani in regati 1000 otokov. Obeh regat se je možno udeležiti, kot član ekipe. Jadrnica je na voljo za najem za celotno posadko, če pa je nimate, se je lahko udeležite sami.

Jadrnica Volvo 70 je bila skonstruirana za regato Volvo ocean Race 2005 -06 in je nadomestila predhodnico Volvo 60, ki se je uporabljala vse od leta 1993. Ima hidravlično pomično kobilico, ki lahko kot spreminja 40 stopinj levo in desno od vertikalne pozicije. Jadrnica ni oblikovana kot monotipna jadrnica, kot jih vidimo v regati danes. Oblikovana je bila, kot skupek pravil, po katerih so morale ekipe zgraditi svoje jadrnice. Namenjena je jadranju 12 članske profesionalne ekipe, sprejme pa lahko do 15 jadralcev in 5 gostov. V podpalubju je na voljo namestitev za 12 članov posadke.

Jadrnica Greeen Dragon je z ekipo Ericson 4 leta 2008 v enem samem dnevu preplula 596,6 nmi in postavila rekord v 24 urni plovbi za enotrupne jadrnice. Skipper Torben Grael je s pomočjo svoje ekipe jadrl s povprečno hitrostjo 24,8 vozla. Če si želite takšnega jadranja, se lahko udeležite ene izmed naslednjih regat:

Datum Regata Regija Celotna jadrnica Na osebo
18.2.2017 RORC Caribbean 600 Karibi / Offshore Racing 25.000,00 € 2.800,00 €
1.3.2017 Commodores Cup & Heineken Regatta Karibi  / Regata 25.000,00 € -
8.4.2017 Les Voiles de St. Barth Karibi  / Regata 25.000,00 € 2.300,00 €
28.4.2017 RTI & Antigua Sailing Week Karibi  / Regata 30.000,00 € -
10.5.2017 Antigua to Bermuda Race Atlantik / Offshore Racing 35.000,00 € 2.800,00 €
15.6.2017 Giraglia Rolex Cup Mediteran / Inshore & Offshore 35.000,00 € -
29.7.2017 Copa del Rey Mediteran / Regatta 25.000,00 € -
18.8.2017 Palermo to Monte Carlo Race Mediteran / Offshore 35.000,00 € -
3.9.2017 Maxi Rolex Cup Mediteran / Coastal 20.000,00 € -
14.9.2017 1000 Islands Race - Rijeka Jadran / Coastal 16.000,00 € 2.000,00 €
5.10.2017 Barcolana Jadran / Regatta 35.000,00 € 1.000,00 €
19.10.2017 RORC Middle Sea Race Mediteran / Offshore 35.000,00 € 2.800,00 €

Kaj vse je všteto v ceno:

1 .Paket za posameznike

- predstavnik lastnika na jadrnici
- jadrnica opremljena za tekmovanje
- 2 dni treninga na jadrnici in druženja z ekipo
- prijavnina na regato
- cena privezov
- ležišče na jadrnici
- gorivo
- varnostna oprema
- očiščen podvodni del trupa plovila

2. Najem celotne jadrnice

- predstavnik lastnika na jadrnici
- jadrnica opremljena za tekmovanje
- 2 dni treninga na jadrnici in druženja z ekipo
- najmanj 8 članov posadke, če so jadralci izkušeni
- ležišče na jadrnici
- očiščen podvodni del trupa plovila

Tehnični podatki: Green Dragon

Ugrez: 4.5m
Višina jambora: 31.5m
Teža. 14,000kg
Balast: 7,400kg
Glavno jadro: 175m²
Nevihtni Jib: 35m²
Jib: 82,25m²
Jib: 94m²
Gennaker: 300m²
Spinnaker: 500m²
Spinnaker (Fractional Rig): 350m²
Storm Trysail: 41m²

Za več informacij in rezervacije na: http://www.miramarsailing.com/world-wide-yacht-racing/yacht-racing/vo70-green-dragon

Ponedeljek 13 Feb 2017

Po 16. avgustu, regati za medalje na olimpijskih igrah in osvojeni srebrni medalji je Vasilij Žbogar jadranje potisnil na stranski tir. O morju, jadrnici, jadranju in dogajanju v Riu je veliko govoril na različnih sprejemih, želje, da bi se vrnil na morje, pa ni bilo. Zadnji dve leti pred igrami je bilo pač vse posvečeno in podrejeno le jadranju, zato je prišel čas za odklop.

»Večino časa po olimpijskih igrah sem posvetil družini, počitku, končno je prišel čas za vse, kar se nekoliko zanemaril v času priprav na nastope v Riu,« je o dogajanju v mesecih po igrah povedal Žbogar, ki je bil že zasičen z jadranjem: »Zadnja leta pred igrami so bila naporna, zato sem potreboval nekaj časa za odklop, da pozabim na vse obveznosti, povezane z jadranjem. Prvih nekaj mesecev jadranja sploh nisem pogrešal, zdaj pa sem ga že začel malo.«

Zato se je tudi vrnil v Valencijo in spet začel trenirati, že pred tem pa se je odločil, da se od tekmovalnega jadranja v razredu finn še ne bo poslovil, in začel je kovati načrte za prihodnost: »Zdaj spet z velikim užitkom treniram. Vem, da me čaka veliko dela, vendar sem dobro spočit in v nekaj mesecih bom na pravi poti. Kaj bo v prihodnjih mesecih, kako naprej, še ne vem, točnega načrta še nimam. Pomembno je, da spet treniram, od napredka na treningih pa bo odvisno, kako bom začrtal nadaljnjo pot.«

Treningi v telovadnici in na morju so tako spet postali sestavni del Vasilijevega življenja, na tekmovalnem programu ima trenutno le svetovno prvenstvo v razredu finn na Madžarskem, ima pa še veliko drugih želja, ciljev. Več o tem pa bo povedal, ko bo videl, v katero smer bo odjadrala njegova tekmovalna kariera.

Ponedeljek 13 Feb 2017

Silvestrovo je največji biševski praznik, sv. Silvester je namreč zavetnik otoka. Nekoč so na ta dan Biševljani zakurili kres, kjer je zgorelo vse staro, v cerkvi Sv. Silvestra pa so imeli preprost mašni obred. Danes pa je praznik postal turistični dogodek Komiže. Otok zasedejo Komižani in mimo Biševljanov pripravijo svoje lastno praznovanje, kot da so prišli na nenaseljen otok.

Nekoč so Biševljani v tednu pred praznikom na kres znosili svoje stare osebne predmete, s čimer so simbolično naredili prostor za novo. Kres je ob tradicionalnem »zagovoru« vedno prižgal najstarejši otočan, ki je nato tudi vodil obred v biševski cerkvi. Biševljani so se zbrali ob domačih jedeh in se skupaj poslovili od starega leta. Komižani pa danes na otok prinesejo svoje vino in pečene odojke, s seboj pripeljejo duhovnika in pred cerkev Biševljanom v posmeh zapičijo komiško zastavo. Lada, Lucijo, Nikica, Zvonko in Mićo se zato počutijo, kot da so jim Komižani ugrabili praznik in ga priredili po svojih željah. Iz protesta se ne udeležijo cerkvenega obreda in prizorišče kmalu zapustijo.

Na otok je tokrat prišel tudi Pepe Kalafot, znameniti komiški ulični pesnik. Za Biševljane je pripravil nekaj hudomušnimi pesmi, s katerimi je še bolj podžgal razprtijo. Biševski poet Mićo Finta pa mu ni ostal dolžan, za pesniški dvoboj je tudi sam pripravil nekaj udarnih verzov ...

5. epizoda bo objavljena v ponedeljek, 13. februarja 2017.

Ogledate si jo lahko na tej povezavi: https://iotok.eu/sl/epizoda/5


Oglejte si tudi pretekle epizode:

4. epizoda: Barba Jere

3. epizoda. Mičo Finta

2. epizoda: Medena hobotnica

1. epizoda: iOtok

Petek 10 Feb 2017

Novozelandski center za koordinacijo reševanja na morju je s pomočjo nemške križarke Albatros organiziral reševanje ribičev, ki so nemočni ostali na plovilu približno 400 km od otoka Tonga v Pacifiku.

Ribiči so na svojem 11,5 metra dolgem plovilu ostali brez pogona. Ko so sprožili klic v sili, so bili 400 km jugozahodno od otoka Tonga. Ker so bili nemočni na morju že tretji dan, so aktivirali reševalno signalno bojo. Signal so prestregli v Novozelandskem centru za koordinacijo reševanja. Na javljeno lokacijo so nemudoma poslali letalo, ki je v bližino čolna odvrglo opremo za reševanje in radio s katerim so ribiči lahko vzpostavili povezavo s centrom za reševanje. Ob 5:00 uri zjutraj je bila najbliže ribičem

nemška križarka Albatros. Spremenilo so smer plovbe in odpluti približno 300 km od začrtane poti. Ribiče so našli ob 14.30 uri po lokalnem času. Bili so izmučeni in brez pitne vode. V njihov čoln je že vdirala voda in brez črpalk se plovilo nebi obdržalo na površini naslednjih 24 ur. Bili so v življenjski nevarnosti.

Osebje križarke je ribičem pomagalo, da so se vkrcali na njihovo plovilo, nato pa so jih prekrcali na drugo plovilo, ki je odpeljalo v Auckland.

Na ribiški ladji niso imeli potrebne varnostne opreme. Ker niso imeli radijske postaje, je bila EPIRB boja edini način, da so sporočili, da so v nevarnosti. K sreči so jih pravočasno rešili. Gosti na križarki so zgubili dan počitnic, tako ribiči, kakor tudi reševalci iz Nove Zelandije, pa so jih hvaležni za pomoč.

Petek 10 Feb 2017

Sundeck Line Shadow 22 je eden manjših modelov te družine, kar je izrednega pomena pri transportu in okretnosti samega plovila, poudariti pa je potrebno, da lahko kljub temu gosti kar 9 oseb in ponuja 2 ležišči. Sama prostornost čolna je izredna kljub 6,50m dolžini. Nanj lahko vgradite 2 motorja, tehta pa le 1200kg. Ne glede na rabo, počitek, druženje, šport, ribolov, raziskovanje, kratkočasenje ali dviganje adrenalina, Sundeck Line Shadow 22 je vreden svojega denarja. Udobna ploščad za sončenje bo zanimiva za vsa dekleta, medtem ko moški ne bodo spregledali športnega dizajna in glisiranja čez valove. Gre za dobitno kombinacijo v vseh pogledih.

Zunanjost čolna je izjemno elegantna in prepredena z detajli, ki bodo očarale tudi ostro oko. V zadnjem delu pa se nahaja klop za sopotnike, za katero pa ni potrebno skrbeti, da zavzame preveč prostora.

Navigacijska konzola je široka in dovolj prostorna, ter nam hkrati daje možnost za razne dodatne instrumente, ki jih lahko po svoji želji vgradimo. Armaturna plošča je zelo pregledna, pred katero pa se nahaja zatemnjeno vetrobransko steklo, ki ščiti krmarja, prav tako pa dela senco prej omenjenim instrumentom, ki so tako bolje vidni. Krmarska klop je udobna, z naslonjalom in omogoča sedenje krmarju in sokrmarju.

Omenjen model nam že v standardni opremi ponuja vgrajen 200 litrski rezervoar za gorivo, ter 75 litrski rezervoar za vodo. Med osnovno opremo pa spada tudi elektro paket z navigacijskimi svetili in kalužno črpalko, vse potrebne blazine, INOX ograjo, izvlečne stopnice, WC kabinet v hrastovem lesu, zadnjo klopjo z dvižnim naslonjalom, kjer se skriva umivalnik ... čoln na zalogi pa vam v dodatni opremi ponuja tudi nadgradnjo oblazinjenja.

Izpostaviti pa je potrebno tudi lastnost, ki krasi RANIERI-ja - napreden H.I.S sistem, na podlagi katerega je izdelan trup zgoraj omenjenega čolna. H.I.S. sistem omogoča čolnu manjše trenje v vodi in s tem posledično manjšo porabo goriva, kot veliko prednost pa je potrebno izpostaviti odlično vodljivost in stabilnost samega trupa. Z uvedbo posebne stopnice na trupu, tehnologija H.I.S. ustvarja pod trupom zračno blazino, ki zmanjšuje trenje trupa ob vodo in lastniku RANIERI-ja daje ogromne prednosti, ki jih bo z navdušenjem sprejel in doživljal na vodi.

 

Generalni uvoznik vam tudi nudi -10% popust na vse nadaljnje servisne storitve. Da pa se odpeljete pripravljeni na vodne dogodivščine vam v primeru nakupa izvenkrmnega motorja, NULTI servis motorja opravijo GRATIS. Po želji v vašem imenu uredijo registracijo plovila, izdelajo vam registracijsko nalepko za vaš čoln, uredijo zavarovanje in uredijo ustrezno garancijo za nakup. Poleg vsega pa si lahko tudi izberete primerno prikolico za vašega RANIER-ija.

Razpoložljivost čolna je TAKOJ. Čoln je na zalogi in je na voljo na ogled v največjem prodajno - servisnem centru podjetja MOTO-NAUTIKA (Ptujska c. 63, Miklavž na Dravskem polju).

SHADOW 22 bo navdušil popolne začetnike, kot tudi izkušene navtike, ki želijo predvsem veliko zunanjega in ležalnega prostora ter manjši spalni prostor ali kabino. Njegovo vzdrževanje je nezahtevno in kar je marsikomu najbolj pomembno - primeren je za prevažanje s prikolico in osebnim avtomobilom.


Za vse dodatne informacije pa so vam na voljo strokovno usposobljeni svetovalci preko emaila: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled., ali preko telefonske številke 02 629 04 00. Prav tako vabljeni na ogled celotne ponudbe (plovil in izvenkrmnih motorjev) na spletnem naslovu www.moto-nautika.com.

MALOPRODAJNA CENA ČOLNA  - NA ZALOGI z dodatno opremo:
29.307 EUR Z DDV
Mesečni obrok / 5 let: ŽE ZA 546€/mes

Več o plovilu: Shadow 22

Sreda 08 Feb 2017

Vivamar društvo, ki se že od leta 2002 ukvarja z raziskovanjem delfinov v našem morju in vzdolž zahodne obale Istre je bil nedavno prisoten na konferenci v Kaliforniji, v okviru združenja za kite in delfine "American Cetacen Society". Tam je predstavil prve podatke o celovitem stanju (razprostranjenost in pogostnost) lokalne populacije delfinov velika pliskavka (Tursiops truncatus), vse od leta 2003.

To je uspešna in dolgotrajna naloga, saj imamo zdaj prvič oceno o tem koliko delfinov stalno uporablja prostor v tem skrajnem SV delu Jadrana. Delfini kot končni plenilci so bistvenega pomena za ohranjanje zdravega morskega okolja. Kot ljubiteljem morja pa nam je to kar najbolj pomembno. Kako tudi ne? Le ob zdravem morju imamo veselje ob tem uživati in napolniti pljuča in se sprostiti od stresnega vsakdanjika. Od zdravega morja živi tudi skoraj celotno gospodarstvo slovenske in hrvaške Istre. Poleg ekološke pomembnosti , da ohranimo delfina pa prav vsakemu navtiku zastane dih ob pogledu na te inteligentne in karizmatične živali, s katerimi se počutimo povezane odkar ljudje odhajamo na morje.

Na osnovi podatkov iz študije (znanstveni članek je še v objavi) bodo ustrezna telesa kot so Ministrstvo za okolje in prostor (obeh držav) in okoljska agencija, lažje začele s fazo izvajanja načrta za dolgoročno ohranitev te pomembne vrste.

Več na http://vivamar.org/research-projects/

Vivamar društvo, ki zadnje čase dela ob pomoči volonterjev iz celega sveta, še naprej zbira donacije za vzpostavitev Edukacijskega Centra o delfinih »Vivamar DEC«. Ob prispevanju dobite zahvalno nagrado. Več na: http://vivamar.org/dolphin-education-center/

Foto: Vivamar - Darja Ribarič

Torek 07 Feb 2017

Sentinel Marine solutions, ki je jadralskemu trgu poznan po izdelkih za varnostni nadzor plovil Sentinel Fleet Monitor in Sentinel Boat Monitor, zdaj predstavlja svojo prvo integracijo z zunanjim sistemom - platformo Sailing Record, ki jo je razvilo in predstavilo podjetje Seascape. Sailing Record odgovarja na večen jadralski izziv - kdo je hitrejši, trenutno pa se lahko pomerimo v najhitreje prejadranih 500 metrih in najhitreje prejadrani eni uri.

Regatno jadranje je tradicionalno vezano na prostor in čas, a ker prav tam in takrat včasih tudi ni vetra, naši tekmovalni apetiti ostanejo nepotešeni. Kdaj drugič se znajdemo ob pravem času na pravem mestu, a kaj, ko nismo na regati in se z odlično hitrostjo lahko pohvalimo zgolj na svojih socialnih omrežjih. Zagato rešuje Sailing Record, dobro premišljena platforma, ki že dobrega pol leta omogoča primerjavo v dveh kategorijah - v najhitreje prejadranih 500 metrih in najhitreje prejadrani eni uri. Namen je seveda predvsem v dobri zabavi, saj lahko jadralci zdaj sami izberemo najustreznejše pogoje, svoj izjemen rezultat pa kot izziv drugim javno objavimo in se z njim pohvalimo.

Sailing Record je namenjen jadralcem po vsem svetu in na vseh tipih jadrnic, ki lahko izmerijo svojo hitrost, tudi če v ta namen uporabijo pametne telefone ali pa GPS instrument, kot je recimo Velocitek. A ker so želeli v podjetju Seascape postopek nalaganja podatkov na Sailing Record čimbolj poenostaviti, so elegantno rešitev poiskali skupaj z visokotehnološkim IT podjetjem Sentinel Marine solutions, ki je jadralskemu trgu poznan po izdelkih za varnostni nadzor plovil Sentinel Fleet Monitor in Sentinel Boat Monitor. Boat Monitor kot del standardne opreme že nekaj časa najdemo tudi v obeh večjih Seascapovih modelih 24 in 27. Integracija, ki je rezultat sodelovanja, omogoča vsem uporabnikom Sentinelovih naprav izvoz podatkov v platformo Sailing Record z dvema enostavnima klikoma. Ker so poleg Seascapov s Sentinelovimi napravami opremljene tudi številne druge zasebne in čarter jadrnice, tudi tiste, ki jih na Hrvaškem najemamo za udeležbo na regatah, je Sailing Record zdaj enostavno dosegljiv tudi širši jadralski javnosti. Seveda pa tudi tistim, ki na svojih plovilih nimajo Sentinela - platforma je namreč odprta in nanjo (sicer z nekoliko več truda) lahko svoje rute naložimo tudi ročno v obliki GPX datotek.

Marko Pihlar, direktor podjetja Sentinel: “Ljudje jadramo, ko imamo čas, voljo in ustrezne razmere. Če te obetajo dobro jadranje in zanimive rezultate, smo morali doslej na jadrnice nameščati različne naprave za logiranje, čemur je sledil kup raznih tehničnih postopkov in prevečkrat se je kje zapletlo. Dokler smo morali ročno skrbeti za tehnologijo, so bile primerjave, kakršne omogoča Sailing Record, preveč zahtevne. Zdaj Sentinel vse podatke sproti logira, jih spravi v oblak in z dvema klikoma jih izvozimo v platformo, kjer program oceni naš dosežek in nam dodeli ustrezno mesto na lestvici. Namen naše integracije je alternativa procesu ročnega nalaganja GPX datotek na Sailing Record, kar močno izboljša uporabniško izkušnjo. Naše stranke so s tem dobile tudi možnost novih izzivov na načine, kot jih klasično jadranje doslej ni ponujalo.”

Čeprav je jadralski svet doslej videl že nekaj osamljenih poskusov podobnega merjenja na vodi, eden od njih je recimo Musto Challenge, ki je v ta namen razvil tudi svojo aplikacijo, pa je Sailing Record prvi tovrstni projekt, ki je zastavljen odprto in je namenjen vsem, ne da bi za udeležbo potrebovali posebno dodatno opremo. V podjetju Seascape je ideja zorela kar nekaj let. V tem času so opravili poglobljeno analizo trga, zasnovali so ustrezno uporabniško izkušnjo in grafični dizajn platforme, ki jo najdemo na sailingrecord.com.

Andraž Mihelin, direktor podjetja Seascape: “Platformo smo razvili skupaj z Jurko Mihelin (storitveni dizajn), Adrijano Pestotnik (grafični dizajn) in Sašom Lukšo (programiranje). Razmišljali smo o ideji, da bi zmogljivost jadrnice opisala ena številka. Preko zadostnega števila kredibilnih vnosov bomo lahko dobili maksimalno hitrost, ki jo določena jadrnica lahko dosega v idealnih pogojih. Na ta način bo zmogljivost jadrnice opisana na podoben način kot zmogljivost avtomobila – z najvišjo možno doseženo hitrostjo. Povezava s Sentinelom je ključna za to, da se jadralec oziroma jadralka na jadrnico odpravi brez razmišljanja o elektroniki ali aplikacijah, ampak lahko svoje razmišljanje – kot dosedaj – popolnoma usmeri v pripravo jadrnice in užitek med jadranjem.”

Čeprav je platforma Sailing Record prvenstveno namenjena zabavi in dodatnim izzivom, pa se bodo na osnovi univerzalne metrike, ki stoji za rezultati, lahko med seboj lepo primerjale tudi različne jadrnice. V prihodnosti in z večanjem števila objavljenih rezultatov na različnih tipih jadrnic bo Sailing Record postal verodostojen vir informacij tudi za potencialne nove kupce, ki bodo iskali hitre in zabavne jadrnice.

Sailing Record nam tako v vetrovnih dneh ponuja dodatno vzpodbudo, da dvignemo jadra - in se zapišemo v zgodovino.

Več na: sailingrecord.com

Torek 07 Feb 2017