Zadnje iz eTrgovine

30.00€

Knjiga »Z jadrnico čez Arktiko« je četrta knjiga Mirana Tepeša, ki je doslej že trikrat objadral svet. Knjiga je jadralski potopis z zelo drugačne in zahtevne morske poti po ledenih morjih, med odročnimi otoki. V knjigi so na 256 straneh opisane dogodivščine s poti čez Arktiko in popestrene s 383 barvnimi fotografijami in zemljevidi. V prvem delu je opisana pot z jadrnico od Istre na Jadranskem morju preko Atlantskega oceana do Kanade in Grenlandije. V osrednjem delu so opisane dogodivščine z jadranja čez Arktiko po Severozahodnem prehodu od Grenlandije med kanadskimi arktičnimi otoki in okoli Aljaske do Tihega oceana. V zadnjem delu pa so opisane dogodivščine med jadranjem čez Beringovo morje, čez Aljaški zaliv in po Britanski Kolumbiji.

»Arktika je morska pokrajina s številnimi otoki. Led na morju se je nad Severno Ameriko v zadnjih desetletjih večino poletij za nekaj tednov dovolj umaknil ali razredčil, da je bilo z izjemo treh let Arktiko mogoče prejadrati, a ne na lahek način, zato je jadranje čez Arktiko zame postalo izziv.« – Miran Tepeš

Arktika je območje na severu zemeljske oble, ki obdaja severni zemljepisni tečaj in leži nad severnim tečajnikom. Večino leta, marsikje pa vseskozi, je to območje prekrito z ledom in snegom.

Statistiko o plovbi čez Arktiko vodi “Scott Polar Research Institute, University of Cambridge”, Velika Britanija. Do leta 2024 je Severozahodni prehod med Atlantikom in Pacifikom, v eno ali drugo smer, preplulo 393 plovil vseh vrst, od ledolomilcev in različnih velikih motornih ladij do jadrnic. Skokica 3 je prvo slovensko plovilo, ki je prejadralo ali preplulo Severozahodni prehod.

Miran Tepeš - Z jadrnico čez Arktiko

Zadnji video

Z letošnjim letom se je čarterska flota jadrnic na Jadranu povečala še za 8 novih (letnik 2017) jadrnic Jeanneau Sun Odyssey 389.

Jadrnice Jeanneau Sun Odyssey 389 v dolžino meri 39 čevljev oziroma 11.75m. Je idealna jadrnica za preživljanje družinskega dopusta ali organizacijo team buildinga. Ima tri kabine  s šestimi ležišči, tri ležišča pa so na voljo še v salonu. Desni del sedežne garniture lahko spremenimo v dvojno posteljo, deveto ležišče pa je na drugi strani salona v levem boku in je dovolj prostorno za prenočevanje ene osebe. Za salonom je prostorna kuhinja v obliki črke L z dvojnim pomivalnim koritom, kuhalnikom s pečico in prostornim hladilnikom. V vseh sobah so številne omare za shranjevanje prtljage, ki se ne bo nabirala v kabini.

Flota osmih jadrnic je v izhodiščni marini Mandalina pri Šibeniku. Je odlična izhodiščna točka za plovbo po srednje dalmatinskih otokih Prvič, Kaprije, Zlarin, Tijat, Kakanj in Žirje ali pa plovbo do Skradina in ogleda slapov Krke. V tedenskem dopustu so iz marine dosegljive tudi eksotične destilacije, kot je Bol na Braču oziroma Pakleni otoki pri Hvaru, do koder je le 50 nmi plovbe.

Za floto novih plovil Jeanneau Sun Odyssey 389 skrbi čartersko podjetje Just Perfect Yacht Charter. Vse informacije o plovilih in najemu lahko dobite na tej povezavi, telefonu +386 51 604 395 ali elektronski pošti: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled..

Ponedeljek 06 Mar 2017

V soboto dopoldne se je v marini  Port d'Andratx na Malorci potopila 34 m dolga jahta Paradise.

Do nezgode naj bi prišlo v soboto, 4.3.2017 v zgodnjih jutranjih urah. Nevihta z močnimi sunki vetra naj bi pretrgala privezne vrvi jahte, ki je nato z bokom trčila v betonski pomol. Trup se je močno poškodoval in jahta se je hitro potopila.

Paradise je 34 metre dolga jahta iz serije Custom line. Izdelana je bila leta 2003 v ladjedelnici Feretti. Poganjala sta jo dva motorja MTU z močjo 2775 KM. Jahta je bila na prodaj. Zahtevana cena je bila 3.400.000,00 EUR. Na krovu je bilo 5 kabin namenjenih razkošnemu uživanju do 10 osebam in 5 članom posadke.

Ponedeljek 06 Mar 2017

Barba Jure in teta Nina na Biševu živita v slogi in ljubezni. Da bi lahko vsak trenutek preživela skupaj, imata v dnevnem prostoru nameščena vsak svoj velik televizor. Jure in Nina sta popolnoma samooskrbna – hišo, ki je znotraj sodobno tehnološko opremljena, obdaja tradicionalen biševski vrt ali 'žardin'.

Jure in Nina prebivata na najbolj zahodnem robu otoka v vasici Nevaja, v kateri je od nekdaj ena sama hiša. Ime Nevaja ('ne valja', slovensko: 'ni dobra') je dobila po zalivu, ki leži pod vasico in je obdan z visokimi stenami, zaradi česar otočanom onemogoča dostop do morja.

Barba Jure je nekoč delal pri telekomunikacijskem podjetju, zato je vešč visoke tehnologije; svoj televizor posluša na slušalke, medtem ko teta Nina kuha in na svojem televizorju glasno gleda najljubše nadaljevanke. Enkrat mesečno pečeta kruh, zato sta kupila profesionalen mešalec za testo – ta zdaj, kot bi trenil, vmesi testo, Nina pa ga razvalja v tradicionalne biševske hlebčke. Mesečno zalogo kruha nato spečeta v stari krušni peči na biševskem dračju.

Poleg vinograda barba Jure obdeluje tudi velik vrt, ki zahvaljujoč posebni biševski klimi uspeva tudi pozimi. Jure tako še januarja prideluje paradižnik, zelje, solato, blitvo, čebulo, raštiko in bob. Sredi meseca pobere še mladi krompir, takoj v začetku februarja pa v zemljo že zasadi novega.

Jure in Nina v svojem življenju in delu združujeta vse najboljše, kar prinašata stara biševska kmečka tradicija in sodobna visoka tehnologija. Tako uživata vse sadove otoškega raja, tehnologija pa jima omogoča, da sta nenehno v stiku z zunanjim svetom in v kontaktu s sinovoma in njihovima družinama.

8. epizoda bo objavljena v ponedeljek, 6. marca 2017 na https://iotok.eu/sl/epizoda/8.


Oglejte si tudi pretekle epizode:

7. epizoda - Zaklad biševske šole

6. epizoda - Zvonko in Petra

5. epizoda: Sveti Silvester

4. epizoda: Barba Jere

3. epizoda. Mičo Finta

2. epizoda: Medena hobotnica

1. epizoda: iOtok

Petek 03 Mar 2017

Rok Verderber in Klemen Semelbauer (JK Portorož) sta trenutno v Barceloni na pri letošnji regati EuroCap. Jadralca praktično živita na morju in prosti čas med regatami izkoriščata za kvalitetne treninge.

Svoje vtise iz uvodne regate sta strnila:
»
Začetek jadralske sezone v razredu 29er, se je pričel na peščenih plažah predmestja Barcelone v CN El Balis. Po štirih dneh velikih valov in najrazličnejših vetrov smo odjadrali 12 plovov. Z vsakim novim dnem sva bila bližje vrhu in tako sva na koncu končala na 6. mestu od 61-ih posadk, kar je za prvo etapo EuroCup-ov dober rezultat. Med zimskim obdobjem sva imela nekoliko težav z zdravjem, pa tudi vreme nam jadralcem ni bilo najbolj naklonjeno. Zato imava še nekaj neuporabljenih kart v rokavu, ki jih bova razkrila aprila na drugi letošnji regati, ki bo potekala na Azurni obali  v Franciji. Zdaj naju čakajo priprave in naporni dnevi na morju, a to je najino življenje, zato že prav nestrpno čakava da se zapodiva po valovih.«

Petek 03 Mar 2017

Če iščete službo, ki je hkrati tudi avantura, potem se prijavite za delo na enem zadnjih delujočih parnikov na svetu.

Parnik Badger je bil zgrajen leta 1952 in pluje vse od leta 1953. V dolžino meri 135m. V poletnem obdobju je parnik namenjen križarjenjem, izven sezone pa prevozu ljudi in vozil med domačim krajem Ludington na vzhodni obali jezera Michigan in Manitowoc na zahodni obali. Razdaljo dobrih 50 nmi prepluje v štirih urah.

Številni naravovarstveniki bi se verjetno pritoževali nad uporabo parnika zaradi onesnaževanja okolja. Skrb je popolnoma odveč. Leta 2015 so v parnik vgradili poseben sistem za čiščenje pepela in filtriranje izpustov, ki je stal kar 2,2 mio EUR. Parnik sedaj ustreza strogim okoljevarstvenim standardom.

Za letošnjo sezono bodo potrebovali številne sodelavce. Razpisana so delavna mesta tako na trajektu, kot na obali. Potrebujejo sodelavce, ki za delo ne potrebujejo navtičnih licenc, kakor tudi izkušene navtike in strojnike. Iščejo kuharje, natakarje, pomivalce posode, sobarice, varnostnike, inženirje, vzdrževalce in mornarje.

Več o delu si lahko preberete na http://www.ssbadger.com, kjer se lahko tudi prijavite za delo: http://www.ssbadger.com/contact-us/employment-opportunities-2017.html.


Foto: Splovitev parnika leta 1952

Četrtek 02 Mar 2017

Proizvajalec plovil Ranieri je po zaslugi podjetja Moto Nautika že več kot eno leto prisoten tudi pri nas.

V svoji paleti proizvodov najdemo pet glavnih tipov plovil. Odprte čolne, čolne s sončno ploščadjo, take s kabinami, ribiške čolne in tudi gumenjake. Tokrat predstavljamo najmanjšega izmed predstavnikov serije Voyager oziroma drugega najmanjšega iz serije linije odprtih čolnov, kateri bo zelo zanimiv tudi komu, ki prej ni pomislil na nakup plovila.

ZUNANJI IZGLED - VOYAGER 17

Gre za odprt čoln izdelan iz steklo plastike v katerega so se v ladjedelnici RANIERI potrudili vtisniti pečat multufunkcionalnosti in udobja.  Tako so na relativno majhen prostor uspeli spraviti premčno sončno ploščad, centralno postavljeno krmarsko konzolo s svojim sedežem, krmno klop in celo ločili krmno zrcalo od krmne klopi s polico, ki omogoča uporabnikom lažji vstop v in iz vode.
Centralna krmarska konzola je opremljena s krmilnim kolesom, ročico motorja na desni strani in pregledno armaturno ploščo. Na prednji strani se nahaja zatemnjeno vetrobransko steklo, ki ščiti krmarja, prav tako pa dela senco instrumentom, ki so tako bolje vidni. Spodnji del krmarske konzole je izkoriščen kot skladiščni prostor. Krmarska klop omogoča sedenje krmarju in so krmarja, istočasno pa služi kot skladišče za bokobrane.
Premčna sončna ploščad je v osnovi tudi premčni salon. Celotna površina je pokrita z blazinami, ki omogočajo udobno sedenje oziroma ležanje. Tudi stranice trupa so obložene s fiksno pritrjenimi blazinami, kar še povečuje udobnost. Če odstranimo osrednjo nosilno ploščo in namestimo namesto nje mizico dobimo iz premca pravi majhen salon. Mizica spada  med dodatno opremo in ni zajeta v osnovni ceni čolna. V prednjem delu se pod klopjo nahaja velik skladiščni prostor, v samem premcu pa še ločen prostor za sidrno vrv in manjše sidro.

OPREMA

Standardna oprema predstavlja čoln s prednjo sončno ploščadjo, krmilnim mehanizmom, krmarsko konzolo s pripadajočim sedežem, krmno klop, nerjavnimi držali in teleskopsko lestvijo na krmi. Osnovna barva trupa je bela. Seznam dodatne opreme je zelo obširen, zato je pametno izpostavit tiste elemente, ki so nam bolj kot ne obvezni, ter tiste ki dodajo čolnu luksuzen izgled.

Za nujno udobje je priporočljivo nakup: kalužne črpalke, biminija, valjčka na premcu, pomožne mizice spredaj, stereo sistem ter pokrivalo za celoten čoln – ta bo prišel prav za zimsko hrambo plovila. Za pravi luksuz pa bi še dodali: izbrano barvo trupa, podvodne luči, sistem za tuširanje, pokrivala za sedež in konzolo, in luksuzna tapiserija.

ČOLN NA TESTU

Ranieri Voyager 17 je na testni vožnji bil opremljen z izvenkrmnim motorjem Yamaha 60, kar predstavlja motor s 45 kilovati moči. Pozicija krmarja za centralno postavljeno konzolo je izredno udobna, ročica plina je postavljena ergonomsko, krmarski obroč je primerne velikosti in prijeten na otip. Pregled nad instrumenti je naravnost odličen. Pri dodajanju plina se pozna, da je čoln lahek, kar pri omenjeni moči povzroči gladek in hiter prehod v glisiranje. Pri najvišji hitrosti je Voyager 17 odlično vodljiv in predvsem stabilen. Potniki se bodo med hitro plovbo najbolje počutili na krmni klopi in na krmarskem sedežu, seveda pa ni prepovedano sedeti na premcu, vendar mora krmar v tem primeru paziti na valove, ki bi lahko potnikom na premcu povzročil neprijetno premetavanje. Kakor na vsakem drugem čolnu.


ZAKAJ VOYAGER 17?

Ranieri Voyager 17 je družinski večnamenski čoln idealen za popestritev poletnih dni. Čoln lahko vlečemo za osebnim avtomobilom na prikolici z navadnim izpitom B kategorije. Plovila Ranieri slovijo po zelo kvalitetni izdelavi, uporabi najkvalitetnejših materialov in modernem izgledu, ki je delo vrhunskih navtičnih arhitektov. Voyager 17 je najmanjše plovilo serije Voyager. Opremimo ga lahko z motorjem moči do 56 kW, najprimerneje pa je nanj namestiti motor moči 45 kW. Priporočamo ga vsem, ki se z navtiko šele srečujejo, kakor tudi tistim, ki hočejo za minimalni denarni vložek dobiti od plovila kar največ.

VOYAGER 17 na letošnjem sejmu v Zagrebu

Več informacij o čolnu in dodatni opremi na tej povezavi

FINANCIRANJE

MALOPRODAJNA CENA ČOLNA  - NA ZALOGI:
10.990 EUR Z DDV
Mesečni obrok / 6 let: ŽE ZA 183,18 EUR/mesec


Sreda 01 Mar 2017


Foto: Plovba skozi Panamski prekop

Legendarni slovenski skakalec Miran Tepeš se je iz skakalca prelevil v jadralca. Do sedaj je že dvakrat obplul svet, plul na Grenlandijo, v lanskem letu pa se je s svojo jadrnico odpravil v Avstralijo. Na plovbi je doživel marsikaj in svoja doživetja je pripravljen deliti z nami. Na pot se je odpravil s svojo družino. Poglejmo, kako je potekala njegova zadnja avantura.

Foto: Živalski svet otoka San Cristobal

Konec marca smo v Panami našo barko postavili na kopno in na novo prebarvali podvodni del Skokice ter jo pripravili za dolgo pot čez Pacifik. Skozi Panamski prekop smo nato z družino in prijatelji zapluli na Pacifik in se nekaj dni potepali med panamskimi Bisernimi otoki.

Sredi aprila smo se z Jelkom, Miletom in Pavlom odpravili na Pacifik. Po nekaj dneh lepega jadranja smo se najprej na kratko ustavili na kolumbijskem otočku Malpelo, tri dni pozneje pa še na galapaškem otoku San Cristobal. Dovoljenja za obisk Galapagosov stanejo krepko preko tisoč evrov, zato smo izkoristili eno od možnih izjem in tukaj prijavili tehnični postanek za “elektro-mehanična popravila” na barki.

Pristojbine so bile sicer še vedno drage, a smo na ta način vendarle prihranili vsaj polovico denarja, ki bi ga sicer morali nameniti za različne takse.

Med tridnevnimi “popravili na barki” (zamenjati smo morali varovalko sidrnega vitla) smo si pridno ogledovali živali, ki jih sicer v naravi ne vidiš pogosto. Sprehajali smo se med morskimi levi in velikimi kopenskimi želvami, nad glavami so nam letale raznovrstne ptice, v votlinah ob obali sem videl redke morske legvane, ki so prav tako ena od endemičnih živalskih vrst Galapagosov.

S San Cristobala smo odjadrali proti Velikonočnemu otoku in z jugovzhodnimi pasati prvi teden zelo hitro jadrali proti jugozahodu, potem pa so vremenske napovedi obetale zelo močan nasprotni veter in visoke valove na Velikonočnem otoku, ki nima zaščitenih sidrišč in ima za Skokico preplitvo pristanišče. Tveganje, da na Velikonočnem otoku ne bi mogli pristati, je bilo preveliko, zato smo barko drugi teden usmerili proti zahodu, proti Francoski Polineziji. Veter je žal po nekaj dneh zelo opešal, zalogo nafte na barki pa smo z motorjem tudi kmalu porabili, zato smo na jambor dvignili spinaker in vanj dobra dva tedna lovili sapice in počasi jadrali proti otočju Gambier. Namesto načrtovanih 150 milj dnevno, smo jih prejadrali le po 60 do 110 in pot se nam je tako časovno podaljšala za vsaj en teden. Zgodnja pomlad 2016 je bila še v znamenju El Ninja, to je vremenski pojav, ko zaradi toplejšega morja ob ekvatorju oslabijo in se občasno celo obrnejo pasatni vetrovi. To potem povzroča obilne padavine in poplave na sicer sušni zahodni obali Južne Amerike, hkrati pa se jadralcem pot čez Tihi ocean občutno raztegne. Ni nam kazalo drugega, kot da smo potrpežljivi in po dobrih treh tednih smo potem pred seboj vendarle zagledali Mangarevo, ki je največji otok v otočju Gambier.

Foto: Otok Moorea v Francoski Polineziji

Tri dni smo preživeli na Mangarevi, se sprehajali po lepem zelenem otoku in spotoma dopolnili zaloge hrane in nafte, potem pa smo odjadrali proti zahodu, proti teden dni oddaljenemu otoku Raivavae v otoški skupini Australov. Pretežno brezvetrje je našo pot spet nekoliko raztegnilo, da smo si na lepem subtropskem otoku lahko privoščili le dan in pol postanka in že smo morali naprej. Tokrat nas je pot vodila na sever proti Tahitiju in končno so zapihali tudi pravi pasati, da je bil jadranje v prelivajočih valovih kar precej športno.

Na Tahitiju smo se srečali z Jasno Tuta, ki s svojim Rickom na njuni barki Calypso že nekaj let potepa med otoki Francoske Polinezije. Konec maja sem moral po službenih opravkih vrniti v Evropo in se na Tahiti spet vrnil sredi junija.

 

 

 

 

Miran Tepeš zaplul do Avstralije 2. del >

Dosedanje dogodivščine Mirana Tepeša lahko preberete tudi v:

   

Veliki trije

Z vetrom  Proti soncu Tasmanija in južna Avstralija  prihaja 1.2.2018

 


Foto Tahiti (levo); Tanna,Vanuatu (desno)

Sreda 01 Mar 2017

V organizaciji Just Perfect Charter in Burin YC bo med 6. in 9.4. potekalo že 5. tradicionalno jadranje Season Opening Sailing Party weekend 2017.

Termin: 06.04. do 09.04.2017

Štartna marina: Mandalina Šibenik Hrvaška

Cena: 199 € na osebo za prijave do 23.03.2017 (Za prijave po 23.03.2017 je cena 245 € na osebo)

UGODNOSTI

10% popusta za zaključene posadke (6+skipper oseb na tri-kabinkah ali 8+skipper oseb na štiri-kabinkah)
Možnost udeležbe z lastno jadrnico! Prijavnina 145 € po osebi.
* popusti se ne seštevajo

V ceni je všteto:

- najem jadrnice,
- krmar,
- 1 x S.O.S. večerja,
- zabave,
- darilo,
- organizacija dogodka.

V ceni ni všteto:

- končno čiščenje
- turistična taxa,
- gorivo (35,00€),
- hrana in pijača na jadrnicah.

Skipperji jadrajo brezplačno.

RUTA:
Marina Mandalina Šibenik – Veliki Drvenik – Rogoznica / Primošten – Otok Zlarin

PROGRAM:
1. dan: četrtek 06.04.2017
RUTA : Marina Mandalina Šibenik– Veliki Drvenik
- zbor posadk ob 8.00
- prevzem jadrnic, nakup hrane in pijače po jadrnicah ob 10.00
- odhodi iz marine do 11.00
- flotno jadranje do otoka veliki Drvenik
- 5. resničnostni S.O.S. show Barka išče Chef-a (R) na pomolu
- razglasitev rezultatov resničnostnega show-a in sponzorski trenutki
(predstavitev organizacije dogodka in pokroviteljev) ob pijači dobrodošlice
- večerja na jadrnicah ali v konobi v lastni režiji
- spoznavni večer v konobi Jere
*DRESS CODE / xxx

2. dan: petek 07.04.2017
RUTA : Veliki Drvenik – Rogoznica
- budnica ob 9.00
- S.O.S. Zajtrk / Nagradna MZG Salamijada / najboljša salama S.O.S.-a na pomolu
- start jadranja ob 12.00
- navigacijska party flotilla I.del ( Veliki Drvenik – Rogoznica / Primošten)
- 80's PARTY v konobi

3. dan: sobota 08.04.2107
RUTA : Rogoznica / Primošten – Otok Zlarin
- gasilska slika na pomolu
- start jadranja / navigacijska party flotilla II.del ob 12.00
- S.O.S. skupna večerja
- predstavitev rezultatov Party flotille, sponzorski trenutki in žrebanje nagrad
- FINAL PARTY na pomolu / DJ White Wolf

4. dan: nedelja 09.04.2017
RUTA : povratek v marino Mandalina Šibenik
- povratek do 15h

Detalji sledijo!

Število mest je omejeno. Prestižne  nagrade!

Prijave na:
- Just Perfect Y.C. / Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Potrebujete Javascript za pogled. / 051 604 395

* organizator si pridržuje pravico do spremembe predvidene rute in razpisanega programa

Sreda 01 Mar 2017

Nov izvenkrmni motor iz Aquamot Trend 1.6 je najmočnejši električni izvenkrmni motor na trgu, ki ne potrebuje zunanje baterije za napajanje.

Aquamot je predstavil kar dva nova električna izvenkrmna motorja, ki ne potrebujeta zunanje baterije. Motorja trend 1.1. in 1.6 sta opremljena z vgrajeno litijevo baterijo z visoko kapaciteto in za delovanje ne potrebujeta zunanje baterije. Motorja ni potrebno priklapljati na zunanjo baterijo, ni nepotrebnih kablov, montaža in demontaža motorja je hitra in enostavna. Motor Trend 1.1 ima izhodno moč 1.100 W, trend 1.6 pa 1600W. Oba motorja sta namenjena za pogon manjših plovil, pomožnih plovil – dingijev in gumenjakov.

Za koliko plovbe zadostuje eno polnjenje baterije?

Hitrost plovbe/Motor

Trend 1.1

Trend 1.6

Počasna

06 ur 30 min

04 ur 30 min

Polovica moči

02 ur 30 min

01 ur 45 min

Polna moč

00 ur 40 min

00 ur 29 min

V kolikor želimo večjo samostojnost, lahko na motor priključimo dodatno zunanjo baterijo.

Kako močni so električni motorji v primerjavi z motorji na notranje izgorevanje, si lahko preberete v članku: Električni motorji v navtiki

Sreda 01 Mar 2017

Potapljač se je potapljal v reki St. Clair, ki povezuje jezero Huron in St Clair na meji med Kanado in ZDA. Svoj potop je snemal s podvodno kamero. Nastal je srhljiv posnetek, kako je tovarna ladja z nekaj metrov velikim propelerjem zaplula preko potapljača na razdalji le nekaj metrov. Zvok propelerja in ogromen trup ladje, ki pluje tik nad glavo, sta sigurno srhljiva.

Sreda 01 Mar 2017